muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) 7 saat önce, bir_akil_insan yazdı: son tümceyi alalım It takes about 15,000 roses to produce just a tola, or 12 ml, of this fragrant oil, says Khalid. This is what gives the pure Ta’ifi oil its high price, which is sold for up to 5,000 Saudi Riyals or 1,300 USD, per tola , by Saudi perfumers Abdul Samad Al Qurashi. In addition to being shipped to international perfume brands, the oil is used on the Holy Kaaba to give it a fragrant smell. Kabe'den bahsetmiyorum. Medine'den bahsediyorumdikkatin izi çekerim. Kabe'nin örtüsüne gül kokusu sıkıldığını biliyorum zaten. Kabe Mekke'dedir. Peygamberimizin naaşı Medine'dedir. Farklı şehirler yani bana Medine'ye gül kokusu sıkıldığının kanıtını getirmeniz gerekiyor. Ben ayn kokuyu peygamber efendimin soyundan gelenlerden de aldım. Seyyidler akrabam. Şubat 16, 2019 tarihinde muslumanAyse tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 9 saat önce, Sundance yazdı: Benim uydurduğum tanrıya tapmaya milyonlarca kişi gelse ben de şehre basardım gül kokusunu Allah'ın uydurma olduğunu söyleyip Allah'ın yerine hiçliği koyuyorsunuz. Allah'ın zıddı zannettiğiniz hiç in tanımı yapın o zaman. Hiç nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) 28 dakika önce, muslumanAyse yazdı: Allah'ın uydurma olduğunu söyleyip Allah'ın yerine hiçliği koyuyorsunuz. Allah'ın zıddı zannettiğiniz hiç in tanımı yapın o zaman. Hiç nedir? Hiçin tanımı yapılacak yanı mı var? Hiç hiçtir. Var nasıl varsa, varlığı gözlemleniyorsa yok da yoktur. Yani tanımı yapılacak “var” vardır ama tanımı yapılacak bir “yok” yoktur Ayrıca Allah’ın yerine hiçliği koyduğumuzu kim söyledi? Gözümüzün önünde heyula gibi koskoca bir kainat “var” işte. Üzerine bir de tanrı uydurmaya ihtiyaç yok. Şubat 16, 2019 tarihinde Sundance tarafından düzenlendi Koskoca Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 28 dakika önce, muslumanAyse yazdı: Allah'ın uydurma olduğunu söyleyip Allah'ın yerine hiçliği koyuyorsunuz. Allah'ın zıddı zannettiğiniz hiç in tanımı yapın o zaman. Hiç nedir? Şimdi siz söyleyin inandığınız din kocanıZa itaatkar olmadığınız taktirde dövülmenizi emrediyor. Memnun musunuz bu yaklaşımdan? Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 1 dakika önce, Sundance yazdı: Hiçin tanımı yapılacak yanı mı var? Hiç hiçtir. Var nasıl varsa, varlığı gözlemleniyorsa yok da yoktur. Yani tanımı yapılacak “var” vardır ama tanımı yapılacak bir “yok” yoktur Ayrıca Allah’ın yerine hiçliği koyduğumuzu kim söyledi? . S Gözümüzün önünde heyula gibi koskoca bir kainat “var” işte. Üzerine bir de tanrı uydurmaya ihtiyaç yok. Kainat yoktan var oldu bing bang teorisi bunun kanıtı.O halde kainatı Allah yarattı. http://www.milliyet.com.tr/stephen-hawking-big-bang-den-once-populerbilim-haber-2621545/ adresine bakın big bangten önce yaratılmış bir şey yoktu .O halde kainat yokken ne vardı. Allah hiçlikle bulunur. Hiç dediğimiz şeyden kainat çıkıyor ve canlılar çıkıyorsa ve onların rızıkları veriliyorsa hiçin herşeye kudreti yetşyordur o halde hiç zannettiğimiz şey Allah tır. Allah'ın o yüzden zıddı yoktur. Benim bir blogum var orda Allahın varlığının ispatını yaptım zahmet olmazsa bakın http://aysenlik.blogspot.com/2017/07/annemin-dedesi-allahn-varlgnn-kantdr.html kafanıza bir şey takılırsa sorabilirsiniz. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 4 dakika önce, muslumanAyse yazdı: Kainat yoktan var oldu bing bang teorisi bunun kanıtı.O halde kainatı Allah yarattı. http://www.milliyet.com.tr/stephen-hawking-big-bang-den-once-populerbilim-haber-2621545/ adresine bakın big bangten önce yaratılmış bir şey yoktu .O halde kainat yokken ne vardı. Allah hiçlikle bulunur. Hiç dediğimiz şeyden kainat çıkıyor ve canlılar çıkıyorsa ve onların rızıkları veriliyorsa hiçin herşeye kudreti yetşyordur o halde hiç zannettiğimiz şey Allah tır. Allah'ın o yüzden zıddı yoktur. Benim bir blogum var orda Allahın varlığının ispatını yaptım zahmet olmazsa bakın http://aysenlik.blogspot.com/2017/07/annemin-dedesi-allahn-varlgnn-kantdr.html kafanıza bir şey takılırsa sorabilirsiniz. Big bangde hiç bir şey olmadığı bilginiz yanlış. Bildiğimiz big bangde bütün kainatın tek bir noktada olduğu, patlayan da bu. Öncesinde hiç bir şey yoktu diye bir şey yok. Dolayısıyla ortada herhangi bir ispat yok. Tebrik ederim blogunuzu, burada yorum yazan müslümanların ekseriyetinin bloğu var zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi Ayrıca Allah’ın “var” olması nasıl hiçlik oluyor anlatsanıza. Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi http://www.milliyet.com.tr/stephen-hawking-big-bang-den-once-populerbilim-haber-2621545/ adresindeki yazıyı okumadınz sanırım. Kainattan önce bir şey yoktu diyor Stephen Hawking. O halde hiç nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 2 dakika önce, Sundance yazdı: Ayrıca Allah’ın “var” olması nasıl hiçlik oluyor anlatsanıza. Hiçlik'ten kastımhaşa Allah'ın hiçliği değil insanın hiçliği. Hallacı Mansur kendini hiç görmüş ve sadece Allah'ı görmüş o yüzden talihsizce enel Hak demiş. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi Milliyet gazetesi bilimsel bir kaynak değildir tezinizi desteklemesine çok güvenmeyin. Şu anda bildiğimiz big bang sırasında bütün maddenin bir tekillik halinde bulunduğu. Öncesi hakkında bilgi sahibi değiliz zira tekillik söz konusu olunca zaman ve öncesi diye bir şry söz etmek mümkün değil. Big bang bile bilimin tamamen aydınlattığı bir konu değil. Yarın öbür gün big bang yok, plazma evren var denirse Allah’ı çöpe atabilecek misiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 3 dakika önce, muslumanAyse yazdı: Hiçlik'ten kastımhaşa Allah'ın hiçliği değil insanın hiçliği. Hallacı Mansur kendini hiç görmüş ve sadece Allah'ı görmüş o yüzden talihsizce enel Hak demiş. Evet o yüzden de kesmişler kendisini sizinkiler. İnsanı geçin. Diyorsunuz ya en başta hiçlik vardı. Allah varken nasıl hiçlik oluyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 23 dakika önce, Sundance yazdı: Şimdi siz söyleyin inandığınız din kocanıZa itaatkar olmadığınız taktirde dövülmenizi emrediyor. Memnun musunuz bu yaklaşımdan? Cevapsız kaldı Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) 17 dakika önce, Sundance yazdı: Cevapsız kaldı O öyle değil yanlış tercüme yapıyorlar kasıtlı ya da kasıtsız olarak yanlış tercüme edilmiş Nisa süresinin 34. ayetinde geçen darabe kelimesinden kaynaklanıyor. Sözlerin en doğrusu Kuran-ı Kerim’dir ve İnsanların en doğru sözlüsü ise Hz.Muhammed (s.a.v.) dir (ammena ve saddakna). Bu yüzden gerçeklerin doğruların ortaya çıkması için Kuran-ı Kerimin mealini de Kuran-ı Kerime göre yapılması gerektiğine inanıyorum. Kadın dövme konusunda izinmiş gibi gösterilen darabe kelimesini kurandan araştrdık. İslam en çok eleştiri getirilen eş dövmeye izin meali sayılan darabe kelimesinin geçtiği 4.Nisa Süresi 34. Ayete Diyanet veya diğer meallerde mealen şöyle geçiyor .” Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah'ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da "gayb"ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.” Burada dövün kelimesinin altını çizdim. Gerçekten dövün diye tercüme edebilirmiyiz diye diye Kuradan http://kuran.diyanet.gov.tr adresindeki arama bölümünden yaralanarak araştırma yaptım. Darabe (ضَرَبُ , واضرب) kelimesi Kuran-ı kerimde tam 24 ayette kullanılmış. Yani Nisa süresi 34.ayetten başka 23 ayette daha kullanılmıştır. Sadece Nisa süresinde dövmek manasında kullanılmıştır. 4 farklı mealden elde edilen sonuca göre 44 adet mana bulunmuştur. Ve bunların sadece birinde vurmak manası vardır. Bu manalar aşağıda verilmiştir. [Adım atmak, Benzetmek,Damga vurmak, Darbe indirmek, Dolaşmak(gezmek),Emsal anlatmak,Örnek vermek,Fırlatmak,Kapatmak,Uyutmak,İsnat Etmek,Kapatmak, Uyutmak, Karşı çıkmak, Kıyas etmek, Temsil yapmak, Layık görmek, Mesel olarak , Ortaya çıkmak, Mesele darb etmek, Mesele fırlatmak, Mesele yapmak, Mesele yapmak, Misal getirmek, Misal göstermek, Misal olarak anlatmak, Misal olarak ermek, Misal olarak zikretmek, Misal vermek, Misale yer vermek, Örnek Getirmek, Örnek Göstermek, Oturmak, Perde Koymak, Uykuya daldırmak(ilişkiyi dondurmak dondurmak), Seyahat etmek, Tartışmak, Temsil getirmek , Temsil yapmak, Vurmak Yakıştırmada bulunmak, Yolculuk etmek, Zillet altında kalmak, Zillet damgası vurmak, Zillet kaplamak.] Nisa 34. Ayetten başka sadece 1 ayette darabe kelimesi vurmak manasında kullanılmıştır. O da enfal süresi 12. Ayettedir. Bu ayetteki “vurmak” kelimesi meleklere emir olduğu için baskı yapmak manasında olduğunu söyleyen hocalarımız vardır. Kuran ve Ders sitesinde bu konu açıklanmıştır. Şimdi en önemli sorun şudur: niçin Kehf süresinde kullanıldığı manada kullanılmıyor. Kehf süresindeki manayı kullanmak çok anlamlı geliyor . Çünkü kehf süresinde gençler zamanın ahlak bozukluğundan mağaraya çekilip uyumuşlardı bir nevi toplumla ilişkilerini dondurmuşlardı . Eğer Nisa 34. Ayette bu mana kullarılrsa onları dövün yerine onlarla ilişkinizi uyutun ya da dondurun manası verilir ki bu ilişkinin doğru yolu bulması dövmekten daha iyi bir çözüm olacağı açıktır. Çalışma ile ilgili dosya indirilebilir. Tıklayınız. İslam insanın insana şiddet uygulamasını men ediyor . Bu açıdan bakıldığında kadına vurulmasını hiç istemez.,Ayrıca peygamber efendimiz (s.a.v) hiçbir hanımını dövmemiş . Hanımını döven sahabeleri uyarmış ve "Bir erkek hanımını döverse kıyamette onun davacısı ben olucağım" demiştir. O halde bu ayetteki dövün kelimesini ilişkiyi uyutmak dondurmak manasında yorumlamamız daha doğru olacaktır. Kurandan Darabe(وَاضْرِبُو) Kelimsinin Araştırılması Süre ve Ayet No Ayet 4. Sure (Nisâ Suresi), 34. Ayetاَلرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَٓاءِ بِمَا فَضَّلَ اللّٰهُ بَعْضَهُمْ عَلٰى بَعْضٍ وَبِمَٓا اَنْفَقُوا مِنْ اَمْوَالِهِمْۜ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّٰهُۜ وَالّٰت۪ي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّۚ فَاِنْ اَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَب۪يلاًۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَلِياًّ كَب۪يراً 2. Sure (Bakara Suresi), 273. Ayet لِلْفُقَـرَٓاءِ الَّذ۪ينَ اُحْصِرُوا ف۪ي سَب۪يلِ اللّٰهِ لَا يَسْتَط۪يعُونَ ضَـرْباً فِي الْاَرْضِۘ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ اَغْنِيَٓاءَ مِنَ التَّعَفُّفِۚ تَعْرِفُهُمْ بِس۪يمٰيهُمْۚ لَا يَسْـَٔلُونَ النَّاسَ اِلْحَافاًۜ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَاِنَّ اللّٰهَ بِه۪ عَل۪يمٌ۟ 3. Sure (Âl-i İmrân Suresi), 112. Ayet ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ اَيْنَ مَا ثُقِفُٓوا اِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللّٰهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَٓاؤُ۫ بِغَضَبٍ مِنَ اللّٰهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُۜ ذٰلِكَ بِاَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِاٰيَاتِ اللّٰهِ وَيَقْتُلُونَ الْاَنْبِيَٓاءَ بِغَيْرِ حَقٍّۜ ذٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ۠ 3. Sure (Âl-i İmrân Suresi), 156. Ayet يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذ۪ينَ كَفَرُوا وَقَالُوا لِاِخْوَانِهِمْ اِذَا ضَرَبُوا فِي الْاَرْضِ اَوْ كَانُوا غُزًّى لَوْ كَانُوا عِنْدَنَا مَا مَاتُوا وَمَا قُتِلُواۚ لِيَجْعَلَ اللّٰهُ ذٰلِكَ حَسْرَةً ف۪ي قُلُوبِهِمْۜ وَاللّٰهُ يُحْـي۪ وَيُم۪يتُۜ وَاللّٰهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَص۪يرٌ 4. Sure (Nisâ Suresi), 94. Ayet يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُٓوا اِذَا ضَرَبْتُمْ ف۪ي سَب۪يلِ اللّٰهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ اَلْقٰٓى اِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِناًۚ تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيٰوةِ الدُّنْيَاۘ فَعِنْدَ اللّٰهِ مَغَانِمُ كَث۪يرَةٌۜ كَذٰلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللّٰهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُواۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَب۪يراً 4. Sure (Nisâ Suresi), 101. Ayet وَاِذَا ضَرَبْتُمْ فِي الْاَرْضِ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ اَنْ تَقْصُرُوا مِنَ الصَّلٰوةِۗ اِنْ خِفْتُمْ اَنْ يَفْتِنَكُمُ الَّذ۪ينَ كَفَرُواۜ اِنَّ الْكَافِر۪ينَ كَانُوا لَكُمْ عَدُواًّ مُب۪يناً 5. Sure (Mâide Suresi), 106. Ayet يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا شَهَادَةُ بَيْنِكُمْ اِذَا حَضَرَ اَحَدَكُمُ الْمَوْتُ ح۪ينَ الْوَصِيَّةِ اثْنَانِ ذَوَا عَدْلٍ مِنْكُمْ اَوْ اٰخَرَانِ مِنْ غَيْرِكُمْ اِنْ اَنْتُمْ ضَرَبْتُمْ فِي الْاَرْضِ فَاَصَابَتْكُمْ مُص۪يبَةُ الْمَوْتِۜ تَحْبِسُونَهُمَا مِنْ بَعْدِ الصَّلٰوةِ فَيُقْسِمَانِ بِاللّٰهِ اِنِ ارْتَبْتُمْ لَا نَشْتَر۪ي بِه۪ ثَمَناً وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبٰىۙ وَلَا نَكْتُمُ شَهَادَةَ اللّٰهِ اِنَّٓا اِذاً لَمِنَ الْاٰثِم۪ينَ 8. Sure (Enfâl Suresi), 12. Ayet اِذْ يُوح۪ي رَبُّكَ اِلَى الْمَلٰٓئِكَةِ اَنّ۪ي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذ۪ينَ اٰمَنُواۜ سَاُلْق۪ي ف۪ي قُلُوبِ الَّذ۪ينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْاَعْنَاقِ وَاضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍۜ 14. Sure (İbrâhîm Suresi), 24. Ayet اَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ اَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَٓاءِۙ 14. Sure (İbrâhîm Suresi), 45. Ayet : وَسَكَنْتُمْ ف۪ي مَسَاكِنِ الَّذ۪ينَ ظَلَمُٓوا اَنْفُسَهُمْ وَتَبَيَّنَ لَكُمْ كَيْفَ فَعَلْنَا بِهِمْ وَضَرَبْنَا لَكُمُ الْاَمْثَالَ 16. Sure (Nahl Suresi), 75. Ayet ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً عَبْداً مَمْلُوكاً لَا يَقْدِرُ عَلٰى شَيْءٍ وَمَنْ رَزَقْنَاهُ مِنَّا رِزْقاً حَسَناً فَهُوَ يُنْفِقُ مِنْهُ سِراًّ وَجَهْراًۜ هَلْ يَسْتَوُ۫نَۜ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِۜ بَلْ اَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 17. Sure (İsrâ Suresi), 48. Ayet اُنْظُرْ كَيْفَ ضَرَبُوا لَكَ الْاَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا يَسْتَط۪يعُونَ سَب۪يلاً 18. Sure (Kehf Suresi), 11. Ayet فَضَرَبْنَا عَلٰٓى اٰذَانِهِمْ فِي الْكَهْفِ سِن۪ينَ عَدَداًۙ 18. Sure (Kehf Suresi), 32. Ayetوَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً رَجُلَيْنِ جَعَلْنَا لِاَحَدِهِمَا جَنَّتَيْنِ مِنْ اَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَيْنَهُمَا زَرْعاًۜ • 18. Sure (Kehf Suresi), 45. Ayetوَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلَ الْحَيٰوةِ الدُّنْيَا كَمَٓاءٍ اَنْزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَٓاءِ فَاخْتَلَطَ بِه۪ نَبَاتُ الْاَرْضِ فَاَصْبَحَ هَش۪يماً تَذْرُوهُ الرِّيَاحُۜ وَكَانَ اللّٰهُ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ مُقْتَدِراً 22. Sure (Hac Suresi), 73. Ayet يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُۜ اِنَّ الَّذ۪ينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّٰهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَاباً وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُۜ وَاِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْـٔاً لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُۜ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ 25. Sure (Furkân Suresi), 9. Ayet اُنْظُرْ كَيْفَ ضَرَبُوا لَكَ الْاَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا يَسْتَط۪يعُونَ سَب۪يلاً۟ 25. Sure (Furkân Suresi), 39. Ayet وَكُلاًّ ضَرَبْنَا لَهُ الْاَمْثَالَۘ وَكُلاًّ تَبَّرْنَا تَتْب۪يراً 30. Sure (Rûm Suresi), 28. Ayet ضَرَبَ لَكُمْ مَثَلاً مِنْ اَنْفُسِكُمْۜ هَلْ لَكُمْ مِنْ مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْ مِنْ شُرَكَٓاءَ ف۪ي مَا رَزَقْنَاكُمْ فَاَنْتُمْ ف۪يهِ سَوَٓاءٌ تَخَافُونَهُمْ كَخ۪يفَتِكُمْ اَنْفُسَكُمْۜ كَذٰلِكَ نُفَصِّلُ الْاٰيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ 30. Sure (Rûm Suresi), 58. Ayet وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ ف۪ي هٰذَا الْقُرْاٰنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍۜ وَلَئِنْ جِئْتَهُمْ بِاٰيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذ۪ينَ كَفَرُٓوا اِنْ اَنْتُمْ اِلَّا مُبْطِلُونَ 36. Sure (Yâsîn Suresi), 13. Ayetوَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً اَصْحَابَ الْقَرْيَةِۢ اِذْ جَٓاءَهَا الْمُرْسَلُونَۚ 37. Sure (Sâffât Suresi), 93. Ayet فَرَاغَ عَلَيْهِمْ ضَرْباً بِالْيَم۪ينِ 39. Sure (Zümer Suresi), 27. Ayet وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ ف۪ي هٰذَا الْقُرْاٰنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَۚ 39. Sure (Zümer Suresi), 29. Ayet ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً رَجُلاً ف۪يهِ شُرَكَٓاءُ مُتَشَاكِسُونَ وَرَجُلاً سَلَماً لِرَجُلٍۜ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلاًۜ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِۚ بَلْ اَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ 43. Sure (Zuhruf Suresi), 17. Ayet وَاِذَا بُشِّرَ اَحَدُهُمْ بِمَا ضَرَبَ لِلرَّحْمٰنِ مَثَلاً ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَداًّ وَهُوَ كَظ۪يمٌ 43. Sure (Zuhruf Suresi), 57. Ayet وَلَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْيَمَ مَثَلاً اِذَا قَوْمُكَ مِنْهُ يَصِدُّونَ 43. Sure (Zuhruf Suresi), 58. Ayet وَقَالُٓوا ءَاٰلِهَتُنَا خَيْرٌ اَمْ هُوَۜ مَا ضَرَبُوهُ لَكَ اِلَّا جَدَلاًۜ بَلْ هُمْ قَوْمٌ خَصِمُونَ 66. Sure (Tahrîm Suresi), 10. Ayet ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً لِلَّذ۪ينَ كَفَرُوا امْرَاَتَ نُوحٍ وَامْرَاَتَ لُوطٍۜ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللّٰهِ شَيْـٔاً وَق۪يلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِل۪ينَ Şubat 16, 2019 tarihinde muslumanAyse tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) Yer yüzünde gelmiş geçmiş yaklaşık 4500 farklı din ve milyonlarca tanrı var Bu dinlere mensup kime sorarsanız ısrarla hak din'in kendi inandığı din ve tanrısı olduğunu söylüyor Hal böyleyken islam ve tanrısı allah'ın doğru olan olduğunu nasıl anlayacağız? Belki doğru olan tanrı odin ve şu an şirk koştuğunuz için size fena bileniyor? mucize vs. saçmalamayın sakın çünkü diğer dinlerin hepsi de kendince mucize üretiyor, mesela hint'lerin veda larında kurana tur bindirecek mucize iddiaları var?? Sizin islam kültürü almış olmanız dışında ne dayanağınız var? Şubat 16, 2019 tarihinde Ebu Kafir tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 1 dakika önce, Ebu Kafir yazdı: Yer yüzünde gelmiş geçmiş yaklaşık 4500 farklı din ve milyonlarca tanrı var Bu dinlere mensup kime sorarsanız ısrarla hak din'in kendi inandığı din ve tanrısı olduğunu söylüyor Hal böyleyken islam ve tanrısı allah'ın doğru olan olduğunu nasıl anlayacağız? Belki doğru olan odin ve şu an şirk koştuğunuz için size fena bileniyor? mucize vs. saçmalamayın sakın çünkü diğer dinlerin hepsi de kendince mucize üretiyor, mesela hint'lerin veda larında kurana tur bindirecek mucize iddiaları var?? Sizin islam kültürü almış olmanız dışında ne dayanağınız var? Benim kantım Allah'ın zıddı olmaması https://sorularlarisale.com/einstain-diyor-ki-bir-seyin-zitti-yoktur-sadece-digerinin-nakisliginin-oldugu-yerde-goremedigimiz ve kainattaki herşeyin temelde atom çekirdeği elektron protondan meydana gelipte bir birlerinden farklı oluşu düşünsenize aynı maddeden milyarlarca değişik madde yaratılmış. Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, muslumanAyse yazdı: Kabe'den bahsetmiyorum. Medine'den bahsediyorumdikkatin izi çekerim. Kabe'nin örtüsüne gül kokusu sıkıldığını biliyorum zaten. Kabe Mekke'dedir. Peygamberimizin naaşı Medine'dedir. Farklı şehirler yani bana Medine'ye gül kokusu sıkıldığının kanıtını getirmeniz gerekiyor. Ben ayn kokuyu peygamber efendimin soyundan gelenlerden de aldım. Seyyidler akrabam. İspat et , ben de Seyyit olduğunu söyleyen kişilerle konuştum öyle bir koku almadım. Böyle hurafelerle beyniniz yanmış farkında değilsiniz. Yada her hoca gibi yalanlarla insanları kandırmaya çalışıyorsunuz. Miraca da çıktın mı? Senin ifade eden göre Arap putu Allah ırkçılık yapıyor ve kişiler arası eşitsizliği savunuyor. Senin Allah dediğin şey arapin putudur. Eğer herşeye gücü yeten birşey varsa zaten ona ihtiyaç duyulmaz. Çünkü ihtiyacsiz bir varlık neden sana din getirme ihtiyacı hissetsin Şubat 16, 2019 tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, muslumanAyse yazdı: Ben ayn kokuyu peygamber efendimin soyundan gelenlerden de aldım. Seyyidler akrabam. Bence çok talihsiz bir beyanda bulunmuşsunuz. Olmuyor böyle, muhterem. Bu arada foruma hoşgeldiniz. Şubat 16, 2019 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Ebu Kafir 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 11 dakika önce, muslumanAyse yazdı: Benim kantım Allah'ın zıddı olmaması https://sorularlarisale.com/einstain-diyor-ki-bir-seyin-zitti-yoktur-sadece-digerinin-nakisliginin-oldugu-yerde-goremedigimiz ve kainattaki herşeyin temelde atom çekirdeği elektron protondan meydana gelipte bir birlerinden farklı oluşu düşünsenize aynı maddeden milyarlarca değişik madde yaratılmış. Allah'ın zıddı yoktur doğru ama allah olmadığı için zıddı da yoktur, başka bir sebepten değil. bu arada, beyin terk nurcu zırvalarını kopyala yapıştır yapmayın varsa kendi fikir ve argümanlarınızı yazın lütfen. Link to post Sitelerde Paylaş
muslumanAyse 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi 4 dakika önce, Düşünen Hayvan yazdı: İspat et , ben de Seyyit olduğunu söyleyen kişilerle konuştum öyle bir koku almadım. Böyle hurafelerle beyniniz yanmış farkında değilsiniz. Yada her hoca gibi yalanlarla insanları kandırmaya çalışıyorsunuz. Miraca da çıktın mı? Senin ifade eden göre Arap putu Allah ırkçılık yapıyor ve kişiler arası eşitsizliği savunuyor. Senin Allah dediğin şey arapin putudur. Eğer herşeye gücü yeten birşey varsa zaten ona ihtiyaç duyulmaz. Çünkü ihtiyacsiz bir varlık neden sana din getirme ihtiyacı hissetsin Sizinle görüşmek ister mi bilmiyorum malum internet ortamı her önüne çıkanla görüşmek telefonunu adresini vermek doğru olmayabilir. 8 martta seyyidimin yanına gideceğim o zaman sizinle görüşmek isteyip istemediğini sorarım izin almadan sizi onunla görüştüremem. Niye ırkçılık olsun ki Allah kendisine sevenlere böyle hediyeler veriyor siz hiç sevdiğinize hediye vermediniz mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Şubat 16, 2019 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2019 gönderildi (düzenlendi) Kadına vurmak sözcüğü de her yerde vurmak anlamı taşır. Dinciler kıvırmak için ağızlarını eğip bukuyorlar. Darb-ı mesel ( örnek vurmak) anlamındadır. Türkçesi örnek vermektir. Şimdi aynı saçma mantığı Türkçeye uygulayalim ve örnek vermek deyiminin ikinci sözcugu olan vermek fiilinin anlamini örnek nasihat vermek olarak degistirelim Sonra ceza vermek ifadesini de bu degisik anlama göre tekrar yorumlayan ve diyelim ki, aslında bu ceza vermek değil nasihat anlamında düzeltme anlamında kullanılmıştır. Sizce bu anlam çarpıtması değil de nedir. İşte Arap edebiyatı ve Kur'an böyle bişey. Her dakka anlamı değişir. Gül kokusuna ek olarak , tabiki kokuları sürdükten sonra görüşmek ister. Nedense Arap putu Muhammed'in soyundakilefi seviyor da başkalarını sevmiyor işte buna ırkçılık denir. Şubat 16, 2019 tarihinde Düşünen Hayvan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts