Jump to content

KURAN'I YERLE BİR EDEN BİR BAŞKA ÇELİŞKİ: HARUN'UN KIZKARDEŞİ MERYEM


Recommended Posts

  • İleti 85
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

12 minutes ago, Tanah said:

He mk he bu da deli midir nedir kendi kendine bir şey kanıtladığını sanıyor bu gerizekalıya laf anlatmak bu mk malına laf anlatmak bir boka yaramıyor yüz ker eyazdığım şeyi tekrar yazdırcak bana mk papağanı. Banlasın admin beni bu yavşak burda varsa ben burda olmak istemiyorum mk . Al forumu bir tarafında sok mk papağanı.Hala aynı şeyi tekrarlıyor cevap yok. ben gidiyorum beyler bu mk salağıyal siz uğraşın bundan sonra.

Yani aşağıdaki alıntıya cevap vermeyip ben gidiyorum diyorsun tamam güle güle hah hah.

Değerli okuyucularım aşağıdaki alıntıyı okursanız Hıristiyan ekaliyetinin nasıl şah mat olduğunu ve nerden nerelere gidip dönip kıvırıp geldiklerini anlarsınız diye düşünüyorum

Bakın biz müslümanlara göre hiç bir sorun yoktur. 

Bunu sorun gören sizlersiniz ve Sizler kurana dil uzattığınız için size cevap vermek ve matara etmek hakkımızdır 

Biz Dedik ki  "lukayı Kuran gibi görün"  "luka" ne diyorsa odur. kendi kutsal metninize sadık kalın Allah tarafından "akraba (Ehl-i beyt) olduklarını kabul edin" böylelikle Meryem'i de elizabetle beraber Harun soyunda kabul etmiş olursunuz hah hah dedik.

halbuki hakikat öyle değildir. Ama siz bizim kabul ettiğimiz hakikati kabul etmiyorsunuz

Siz ise ilk önceleri "yok canım uzaktan akrabadır" diyerek saçma saçma cevaplar verdiniz

Şimdide Çok yakın akraba olduklarını kabul edip bu seferde kuzen olup babaları ayrıdır diyerek bize göre makul fakat lukanıza kuranınıza göre  "Allah tarafından akraba (Ehl-i beyt) olarak kabul edilen Elizabet ve Meryemi Harundan ayırarak" Allah'ınıza karşı çıktınız.

Evet Bize göre makuldu fakat "Sizin Kur'ana yani Lukanıza göre "Allah tarafından gönderilen melekle akraba (Ehl-i beyt) olarak tescillenen iki kişiyi ayırmanız doğru değildir

Lukayı devre dışı bırakmaktır. Hadi Luka da başkası böyle deseydi tamamdı. Ama Allah tarafından "gönderildi" denilen melek bunları yani meryemle elizabeti "ehl-i beyt" yapmışsa söz bitmiştir.

Şimdi bize göre makul cevabınıza gelince  

Böyle demeklede Kuransal metni eleştiremezsiniz. Çünkü Kuran Meryemin'de babasının isminin "İmran" olduğunu gözden kaçırdığınız başka bir ayetde de basa basa bağırır

Ali imran 33 "Allah Adem'i Nuh'u İbrahim soyunu ve İmran soyunu alemlere üzerine seçti.

Ayetde İbrahim soyuna elbet de "Musa ve Harun ve babaları İmran" dahildir. O halde Ondan sonra gelen "ve İmran soyu" ise İsanın annesi olan Meryemin babası "İmranın soyu"dur.

Kur'an bunu bas bas bağırır


Sonra Araf 38 : Her ümmet cehenneme girdikçe, (Uhte-ha) kardeşlerine hemşerilerine ve hemşirelerine ve dindaşlarına lanet ettiler. (Elmalı)

Dolaysıyla 

Diğer ayetde ki (Uhteha) "Ey öz kızkardeşi" demek olamayıp "Ey harun'un Hemşiresi" demek olduğundan 

"Meryem'in Harun'un Hemşiresi" olmasını en son söylediklerinizle Hırsitiyanlık dünyasında inkar edemezsiniz Yine Kuranı eleştiremezsiniz

İmran noktasından de eleştiremesiniz çünkü  kuran başka bir ayet de yani Ali imran 33 de İbrahim soyunun hariçinde bir başka soydan İmran soyundan bahsetmektedir Nokta 

İmranları karıştırmış olsaydı ne diye başka bir ayetde de "Musanın ve harunun babasının hariçinde" bir başka imrandan da bahsetmektedir hah hah ha


 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, Tanah said:

He mk he kesin yaşanmıştır bu şizofreni. Göt ettin beni demiyor da.

Ben "Dindarr"ın başından (aylardan)  beri söylediği "Luka'yı Kur'an gibi" kabul edin ve akraba olduğu zaten malum olan meryem ve elizabetin  Luka incilinde "Allah"ın  "gönderdiği melekle" "Meryem ile Elizabeti akraban diyerek (Ehl-i beyt) yapmasından çıkardığı sonuçla "Meryemi de elizabetle Harun'nun soyundan kabul etmiş olursunuz" dediğini anlayamamıştım. Sonra anladım ama Göt etti beni der diye itiraf edemiyorum demiyorsun da 

he mk he diyorsun. Seviyorum seni, ama bana küfretmezsen

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, Dindarr yazdı:

Ben "Dindarr"ın başından (aylardan)  beri söylediği "Luka'yı Kur'an gibi" kabul edin ve akraba olduğu zaten malum olan meryem ve elizabetin  Luka incilinde "Allah"ın  "gönderdiği melekle" "Meryem ile Elizabeti akraban diyerek (Ehl-i beyt) yapmasından çıkardığı sonuçla "Meryemi de elizabetle Harun'nun soyundan kabul etmiş olursunuz" dediğini anlayamamıştım. Sonra anladım ama Göt etti beni der diye itiraf edemiyorum demiyorsun da 

 

he mk he diyorsun. Seviyorum seni, ama bana küfretmezsen

 

Ehli beyt değil saf . Akraba kuzen farketmez diyorum bunların soyları farklı saf mahluk .biri Levi(harun soyundan) Elizabeth, diğeri Yahuda soyundan (MERYEM)

 

Bu  cümleyi anlayamayan bir gerizekalısın sen.Al bak İngilizce yazıyorum ve soy kaydı da vericem bunu anlamazsan bir doktora görün mk.

 

 Levi                                 Judah
       .                                     .
       .                                     .
     Aaron                                   .
       .                                     .
       .                                     .
       .                                   David
       .                                     .
       .                                     .
       .                                     .
       .                                     .
    Father of E.                             .
       .                 Mother of M.  &  Father of M. 
    Elizabth                                 .
       .                                    Mary
       .                                     .
     John                                   Jesus
      

Whether the Mother of Mary was the sister of Elizabeth or the sister of Elizabeth's Father, making Elizabeth either an aunt or a cousin of Mary, there is no problem for Elizabeth to be a descendant of Aaron and Mary from the tribe of Judah, and descendant of David.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Tanah said:

malta eriği admine mesaj attım üyeliğim sonlandırılacak hoşçakal dostum.

Çok yazık olur. Başka bir yerde yazarsan aynı rumuzla yaz da, takip edebilelim. Gerçi nerede yazarsan yaz, dindarr gibi sinirini bozanlar çıkacaktır. Elinde baya bir materyal var, sürekli de yenilerini yazıyorsun. Bir blog oluştursana.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir muslumana arastirmasi icin sadece su soruyu sorun. Allah in adi neden ve niçin Allah. Brezilya dizi hikayelerine gerek yok.

Cevap. Cunku Allah arap mitoijisinde tıpki zeus gibi bas Tanrinin adidir. Muhammedden öncede araplar gene bas tanri, tanrilarin tanrisi olarak Allaha taparlardı. Muammed bir reform gerceklestirerek bu tanrilari bir taneye indirmistir. Dinleri dinlerle incelemek bir hatadir. Dinler tarih ile incelenir.

tarihinde xRibellax tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, Tanah yazdı:

üyeliğim sonlandırılacak hoşçakal dostum.

Üyeliğinizi sonlandırmaniz dogru değil. Umarım tekrar üye olursunuz. Siz çok bilgili birisiniz. Sizden birçok şey öğrendim. Zaten biz ateistler o kadar azızki. Biliyorsunuz çok azız. Teistler her zaman her yerde sinir ederler zaten,sadece masal anlatırlar. Tek bir bilimsel sözleri yoktur. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 26.12.2016 at 18:46, Tatarka yazdı:

Üyeliğinizi sonlandırmaniz dogru değil. Umarım tekrar üye olursunuz. Siz çok bilgili birisiniz. Sizden birçok şey öğrendim. Zaten biz ateistler o kadar azızki. Biliyorsunuz çok azız. Teistler her zaman her yerde sinir ederler zaten,sadece masal anlatırlar. Tek bir bilimsel sözleri yoktur. 

 

Tanah in bir soytari oldugunun farkiina bilele varamadin!! Seinin okudugun uni nin ben!nokta nokta.

Kurani tevratla,incille,karsilastiracak,ve kurani haaksiz cikaracakmims mis mis..Engel öküz!!

 

; Siz cok bilgili bir insansiniz; demissin?? ...tüküreyim onun bilgisine!!

Seninde AKLINA!!

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Bitburger yazdı:

Benin ülkemde egitimemde is yokk,diploma seferberligi var.her öküz diplamali öküz oldu.

 

Lafin kisasi ,

her öküz uni okuyor!!

AMA okuduklari uni de is Yok.

 

 

 

2 milyon kişi sınava giriyor kpssden 1200 kadro verilmiş kpss tercihlerinde.

unıverstelerin %75 i kapatılmalı.

herkes masa başı memurluk istiyor cevremde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, cezayakın2 yazdı:

2 milyon kişi sınava giriyor kpssden 1200 kadro verilmiş kpss tercihlerinde.

unıverstelerin %75 i kapatılmalı.

herkes masa başı memurluk istiyor cevremde.

Basinin caresine BAK !!

Ne devletten ,nede baska bir yerden büyük beklentiler icinde olma !!

Basinjn caresine BAK!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Bitburger said:

Tanah in bir soytari oldugunun farkiina bilele varamadin!! Seinin okudugun uni nin ben!nokta nokta.

Kurani tevratla,incille,karsilastiracak,ve kurani haaksiz cikaracakmims mis mis..Engel öküz!!

 

; Siz cok bilgili bir insansiniz; demissin?? ...tüküreyim onun bilgisine!!

Seninde AKLINA!!

 

 

 

Üyeliğini sonlandırmış adamın arkasından ne atıp tutyorsun, bok herif? Bu forumun en gereksiz üyesi sensin, asıl senin gitmen gerek. Hiçbir karşı fikir sunamadan, sadece sataşma ve hakaret icerikli mesajlar yazıyorsun. 

Merak eden varsa, bu bitburger denen nadanın simdiye kadar yazdıklarına baksın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumun biti galiba bu da, pardon,  iti ! :D. Herifin yazdığı hiçbir mesajda bir tane fikir yok. Yahu tamam tartış, hatta kavga et,ama bazen bir gram da olsa fikir kırıntısı olsun. Paso sataşma. Bu hamburger çocuğunun fazla ömrü yok burada. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...
On 05.11.2016 at 01:55, Tanah said:

Meryem'in annesinin ismini belirtmeyen Kur'an'a göre, Meryem'in babasının adı İmran'dır:
Allah, bir de iffetini sapasağlam koruyan ve bizim de kendisine ruhumuzdan üflediğimiz, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını doğrulayan İmran kızı Meryem'i de (inananlara) örnek gösterdi. O itaat edenlerdendi. (Tahrim 12)3
Dahası, Kur'an'da Meryem bir kez de "Harun'un kız kardeşi" olarak tanıtılır:
Kucağında çocuğu ile halkının yanına geldi. Onlar şöyle dediler: "Ey Meryem! Çok çirkin bir şey yaptın! Ey Hârûn'un kız kardeşi! Senin baban kötü bir kimse değildi. Annen de iffetsiz değildi." (Meryem 27-28)
Hıristiyanlık ve İslam'ın Meryem'in babasının kimliğini farklı bir biçimde sunmaları ne Müslüman ne de Hıristiyan dünyası için büyük bir sorundur; çünkü zaten pek çok konuda görüş ayrılığı varken bunlara bir yenisi daha eklenmiştir. Ancak Kur'an'a inananlar için asıl büyük sorun yukarıda alıntıladığımız iki Kur'an ayeti bir arada okunduğunda ve "İmran kızı, Harun'un kız kardeşi Meryem" tanımlamasına ulaşıldığında başlar. Bunun sebebi de Yahudiliğin kutsal metinlerinde İmran'ın kızı ve Harun'un kızkardeşi başka bir Meryem'in bulunuyor olmasıdır! Eski Ahit'teki verilere göre İmran (İbranice'de Amram) Musa, Harun ve Meryem'in (İbranice'de Miriam) babasıdır (1. Tarihler 6:3). İşte bazı İslam ve Kur'an eleştirmenleri, Musa'nın kız kardeşi Meryem ile ondan 1000 küsur sene sonra yaşamış olan İsa'nın annesi Meryem hakkında Kur'an'da yazılı olan veriler arasındaki bu büyük benzerlikten (daha doğrusu benzerlik değil de özdeşlik söz konusudur) yola çıkarak Kur'an'ı yazan kişilerin iki farklı Meryem'i tek bir şahısmış gibi algılayıp çok belirgin bir tarihsel hataya imza attıklarını ileri sürerler.
Tahmin edileceği üzere, gerek Müslüman ilahiyatçılar gerekse bazı ateşli Kur'an savunucusu Müslümanlar bu ağır suçlama karşısında sessiz kalmamışlar ve İslam'ın kutsal metninin hatalı ve güvenilmez olduğu iddialarını çürütmeye çalışmışlardır. Farklı süreçlerden geçen ve her defasında biraz daha gelişme gösteren savunma argümanlarından ilkine göre Kur'an'daki Meryem ile Eski Ahit'teki Meryem'in aileleri hakkındaki verilerin şok edici özdeşliği basit bir tesadüfün ürünüdür! Başka bir deyişle, bazı Kur'an yorumcularına göre farklı zaman dilimlerinde yaşamış iki adaş kadının – üstelik ilahiyat açısından aralarında hiçbir bağ bulunmayan iki kadının – hem babalarının hem de erkek kardeşlerinin isimlerinin aynı olması son derece normal karşılanması gereken bir durumdur (!).Oysa bir mucizeyi çağrıştıran bu özdeşlik niteliğindeki benzerliğin tesadüf olarak değerlendirilmesi pek mümkün değildir; zira Kur'an'da Musa'nın kız kardeşinin adı verilmediği gibi, iki farklı Meryem'den ve bunlar arasındaki benzerlikten de söz edilmez. Kısacası, Musa'nın kız kardeşi ile İsa'nın annesi arasında herhangi bir rastlantısal benzerlik olduğu iddiası Kur'an tarafından en baştan reddedilmektedir. Bazı İslamcı ilahiyatçılara göre ise bu benzerlikler kasıtlı olarak vurgulanmıştır; ancak bu teoriyi ileri süren yorumcular iki farklı Meryem'in Kur'an'da niye aynı kişiymiş gibi gösterilmiş olduğu sorusuna tatmin edici bir yanıt veremezler; ayrıca iki Meryem'in ilahi bilgelik uyarınca ve kasıtlı olarak tek bir kişiye indirgendiğini kanıtlayan veya destekleyen bir Kur'an ayeti bulmak da imkansızdır.
..........
Hemen belirtelim, bu "sembolizm" teorisi Kur'an'ı aklamış gibi gözüktüğü için bazıları tarafından hala savunulsa bile, İsa'nın annesi Meryem'in doğumunu anlatan Kur'an cümleleriyle açıkça çelişmektedir. Kuran'ın üçüncü suresi olan Al-i İmran Suresi'nin 33-34. ayetlerinde İmran'ın büyük bir soyun babası (atası) olduğu vurgulanmaktadır:
Şüphesiz, Allah, Adem'i, Nûh'u, İbrahim ailesini (soyunu) ve İmran ailesini (soyunu) birbirinden gelmiş birer nesil olarak seçip âlemlere üstün kıldı.Allah her şeyi hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. (Al-i İmran 33-34)
Bu ayetlerden iki ayet sonra İmran'ın karısının hamileliğinden bahsedilmekte ve doğan kız çocuğuna "Meryem" isminin verildiği söylenmektedir:
Hani, İmran'ın karısı, "Rabbim! Karnımdaki çocuğu sırf sana hizmet etmek üzere adadım. Benden kabul et. Şüphesiz sen hakkıyla işitensin, hakkıyla bilensin" demişti. Onu doğurunca, "Rabbim!" dedi, "Onu kız doğurdum." -Oysa Allah onun ne doğurduğunu daha iyi bilir "Erkek, kız gibi değildir. Ona Meryem adını verdim. Onu ve soyunu kovulmuş şeytandan senin korumana bırakıyorum." (Al-i İmran 35-36)
Bu cümlelerden açıkça anlaşılacağı gibi, Kur'an'a göre Meryem, İmran'ın karısından doğmuştur; yani İmran'ın babalığını sırf Kur'an'ı eleştirenlerin savlarını çürütebilmek için harfiyen değil de mecazi olarak yorumlamak Kur'an'a aykırıdır.
................
Başvurulan bu yeni yorumların da tarihsel hata suçlamasıyla karşı karşıya bulunan Kur'an'ı aklamakta yetersiz kaldığını gören bazı çevreler ise son bir çaba ile yeni bir teori geliştirmişlerdir. Diğer tüm teorilerden daha etkileyici olduğu görülen bu yeni teoriye göre Kur'an'ın üçüncü suresinde açıkça belirtildiği için İmran'ın fiziksel babalığı gerçektir ve bu yüzden sembolik olarak yorumlanamaz; ancak bu İmran ile Musa peygamberin babası İmran farklı kişilerdir. Hata eleştirilerine yanıt vermek için yeniden yorumlanması gereken ayet ise Meryem'i Harun'un kız kardeşi olarak tanımlayan 19. Sure'nin 28. ayetidir. Bu yeni teori doğrultusunda bu ayet harfiyen değil de sembolik olarak yorumlanmakta ve "kız kardeş" kelimesiyle aslında Meryem'in Harun soyundan geldiğinin anlatılmaya çalışıldığı ileri sürülmektedir. Daha detaylı olarak incelenirse, İsa'nın annesi Meryem, Harun'un soyundan gelen ve Kur'an'da peygamber olarak nitelenen Zekeriya'nın ve Onun karısının akrabasıdır. Bu sayede Meryem'in Harun'un soyundan geldiği anlaşılmaktadır ve işte akrabalık ifade eden "kız kardeş" kelimesi esasında Harun'un atalığına gönderme yapmaktadır.

Tanrı'nın vahiylerinin, buyruklarının mahiyeti meselesini fazla sıkıntıya sokuyorsunuz. "Vahiy" kavramını bir hiptetez olarak düşünürsek; vahiyler, malzeme olarak o kişinin beynindeki tortuları ve kalıpları kullanmak zorundadır. Ve bunları bambaşka bir şekle sokacaktır.

Muhammed muhtemelen çevresindeki yahudi ve hristiyanlardan, Eski Ahitte geçen bu olayları ve kişileri duymuş. Ve muhtemelen bu iki Meryem'i karıştırmış olmalı. Vahiy esnasında da bu karışıklığın izi var gibi gözüküyor. Ama vahyi gönderen Tanrı'nın aynı kitapta da sık sık belirttiği gibi, Kuran bu malzemeyi doğrultmuş, düzeltmiş ve kendi mesajını anlatacak şekle sokuştur. Ve sonuçta bir çelişki yoktur: Kuran'a göre Meryem, çok özel, seçilmiş genlere sahip bir soy olan İmran soyundan gelir. İmran Meryem'in atasıdır. Harun da bu soyun uzun zaman aralıklarında nadiren ortaya çıkan üyelerinden biridir ve genetik olarak onun ağabeyi olmaya denktir. Kuran, belki de bir yandan Muhammed'in zihnindeki karışıklığı giderirken; bunu fırsata çevirerek bambaşka bir sırrı bize açıklıyor olabilir. 

Bir kaç gün önce buraya astığım "Takyonik Din" hipotezime göz atmanızı tavsiye ederim. Demek istediğimi belki bu şekilde daha iyi anlatmış olurum. http://www.ateistforum.org/index.php?/topic/65231-takyonik-anti-entropik-din-hipotezi/

tarihinde Temple Grandin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Temple Grandin yazdı:

Tanrı'nın vahiylerinin, buyruklarının mahiyeti meselesini fazla sıkıntıya sokuyorsunuz. "Vahiy" kavramını bir hiptetez olarak düşünürsek; vahiyler, malzeme olarak o kişinin beynindeki tortuları ve kalıpları kullanmak zorundadır. Ve bunları bambaşka bir şekle sokacaktır.

Muhammed muhtemelen çevresindeki yahudi ve hristiyanlardan, Eski Ahitte geçen bu olayları ve kişileri duymuş. Ve muhtemelen bu iki Meryem'i karıştırmış olmalı. Vahiy esnasında da bu karışıklığın izi var gibi gözüküyor. Ama vahyi gönderen Tanrı'nın aynı kitapta da sık sık belirttiği gibi, Kuran bu malzemeyi doğrultmuş, düzeltmiş ve kendi mesajını anlatacak şekle sokuştur. Ve sonuçta bir çelişki yoktur: Kuran'a göre Meryem, çok özel, seçilmiş genlere sahip bir soy olan İmran soyundan gelir. İmran Meryem'in atasıdır. Harun da bu soyun uzun zaman aralıklarında nadiren ortaya çıkan üyelerinden biridir ve genetik olarak onun ağabeyi olmaya denktir. Kuran, belki de bir yandan Muhammed'in zihnindeki karışıklığı giderirken; bunu fırsata çevirerek bambaşka bir sırrı bize açıklıyor olabilir. 

Bir kaç gün önce buraya astığım "Takyonik Din" hipotezime göz atmanızı tavsiye ederim. Demek istediğimi belki bu şekilde daha iyi anlatmış olurum. http://www.ateistforum.org/index.php?/topic/65231-takyonik-anti-entropik-din-hipotezi/

Düzeltmiş olmalı gibi amaç taşıyan savunma amaçlı argümanlarla tarihsel gerçeğin üstünü örtemeyiz. Bu karıştırma olayını hadislerle de doğrulayabiliyoruz Necran Hristiyanları burdaki garipliği Muhammed'in öğrencilerine sorup bunlar da Muhammed'e iletince Muhammed hadislere göre: Eskiden insanlar mensubu oldukları soyun ünlü kişilerinin kızkardeşi  diye anılırdı diyor ki b u yanlış kızı veya oğlu diye anılırdı kızkardeşi veya erkekkardeşi diye değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 minutes ago, Ateist Teolog said:

Düzeltmiş olmalı gibi amaç taşıyan savunma amaçlı argümanlarla tarihsel gerçeğin üstünü örtemeyiz. Bu karıştırma olayını hadislerle de doğrulayabiliyoruz Necran Hristiyanları burdaki garipliği Muhammed'in öğrencilerine sorup bunlar da Muhammed'e iletince Muhammed hadislere göre: Eskiden insanlar mensubu oldukları soyun ünlü kişilerinin kızkardeşi  diye anılırdı diyor ki b u yanlış kızı veya oğlu diye anılırdı kızkardeşi veya erkekkardeşi diye değil.

Eğer Harun'un direkt soyundan gelmiyorsa öyle anılabilir. Meryem'in İmran soyundan geldiği ima edilirken, soyun ünlülerinden olan Harun'a da gönderme yapmak isteniyorsa, Meryem onun kızkardeşi olarak anılmak zorunda...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...