Jump to content

Dünyadaki Sınav Adil Mi ?


Recommended Posts

Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

evet  1000  yıl  vermiş  Allah  onlara  ama  en  fazla  50  yıl  sonra  meftah  olmuş  hepsi 

 

Daha dur hemen cennet cehennem yok! Allah daha bir çoook yerde çalıştırır İnsanı bin sene gibi diyor ya vadettiğim gün sizin saydığınız bin sene gibi.

Dünyadada zalime verdiğim mühlet uzun manasına bir zalim ölür bir zalim gelir 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 143
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

42 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Daha dur hemen cennet cehennem yok! Allah daha bir çoook yerde çalıştırır İnsanı bin sene gibi diyor ya vadettiğim gün sizin saydığınız bin sene gibi.

Dünyadada zalime verdiğim mühlet uzun manasına bir zalim ölür bir zalim gelir 

 

bence  orada  size  verdiğim  mühlet  derken  dünya  hayatını  soyluyorsa; adamlar  en  fazla  50  yıl  sonra  ölüyorlar. Yok  ahiret  hayatı  içinse  rakam  vermesine  ne  gerek  var  nasıl  olsa  ölen  kişiler  için  zaman  olayı  yok  oluyor.peki  hangisi  nerede  mühlet  veriyor.Dunyada  mı  azabın gelmesi  için  mühlet  var  yoksa  ahiretteki  azap  için  mi  merak  etmeyin  ahirette  gorusucez  sizin  1000  yılınız  benim  katımda  1 gün  değerinde  demesine  ne  gerek  vardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah muhbbetinizi artırsın ayetler burda siz karar verin felsefe yapmayın hangisi doğrudur.

 

"Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli  bir günde yine O’na yükselir". (Secde Suresi, 5)

"Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan  bir günde çıkabilmektedir." (Mearic Suresi, 4)

Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün,  sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir." (Hac Suresi – 47)

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, Hurma said:

 

“Benim indimde bir gün” demek ile

”Benim bir günüm” demek arasında çok fark vardır. Sen bu farkı anlayamayacak kadarda mallıkta ısrar ediyorsan olmaz zaten

 

Ayette “Benim indimde”diyor

“Siz acele azabı istiyorsunuz Ben size gelecek azabı günü böyle sayıyorum” diyor. Bu cümleden allah içinde zaman var manası çıkmaz. 

 

Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, sağduyu yazdı:

 

Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin.

benim  yanımda  derken  benim  düşüncemde  diyor.Yoksa  benim  için  falan  demiyor  sadece  o  istenilen  acele  azap  için ;sizin  1000  yılınız  ancak  benim  katımda  1 gün  eder  diyor  yani  insanların  saydığı  gün  ve  yıl  süreleri için  benim  katimda  benim  düşüncemde  benim  için  değer  açısından  demek  istiyor  .

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, akılsızşuursuzatom said:

benim  yanımda  derken  benim  düşüncemde  diyor.Yoksa  benim  için  falan  demiyor  sadece  o  istenilen  acele  azap  için ;sizin  1000  yılınız  ancak  benim  katımda  1 gün  eder  diyor  yani  insanların  saydığı  gün  ve  yıl  süreleri için  benim  katimda  benim  düşüncemde  benim  için  değer  açısından  demek  istiyor  .

 

Şimdi sen ne demek istedin? Yahu en iyisi sen şu putu getir de ne demek istediğini bir de o anlatsın, bir şeyler sayıklıyorsunuz ama anlamsız cümleler çıkıyor ortaya.

 

Secde 5. Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde O’na yükselir.

 

Bu ayette geçen insan hesabıyla 1000 yıl olan 1 gün ne demektir? Bu 1000 yıllık gün kimin 1 günüdür?

 

1000 yıllık gün nasıl oluyor? 1000 tonluk 1 kilo gibi bir şey mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Şimdi sen ne demek istedin? Yahu en iyisi sen şu putu getir de ne demek istediğini bir de o anlatsın, bir şeyler sayıklıyorsunuz ama anlamsız cümleler çıkıyor ortaya.

 

Secde 5. Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde O’na yükselir.

 

Bu ayette geçen insan hesabıyla 1000 yıl olan 1 gün ne demektir? Bu 1000 yıllık gün kimin 1 günüdür?

 

1000 yıllık gün nasıl oluyor? 1000 tonluk 1 kilo gibi bir şey mi?

benim  bir  günüm  sizin  1000  yılınız  eder  demek  ayrı  benim  katımda  ,dusuncemde,fikrimde  1000  yıl  yinr  size  ait  olan  1 gün  ederinde  yani  ben  bu  değeri  verdim  demek  istiyor  anlayın  artık  bunu da

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

benim  bir  günüm  sizin  1000  yılınız  eder  demek  ayrı  benim  katımda  ,dusuncemde,fikrimde  1000  yıl  yinr  size  ait  olan  1 gün  ederinde  yani  ben  bu  değeri  verdim  demek  istiyor  anlayın  artık  bunu da

 

Bir USD'ın 6 TL olması gibi bir şey mi? Allah'ın zamanı insanın zamanına göre çok değerli demek ki, normaldir, koskoca put, elbette zamanı biz fanilerin zamanından daha değerli olacak, onun bir günü bizin 1000 yılımıza denk olacak. İnsanların 1000 yılda ürettiğini put 1 günde üretecek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bir USD'ın 6 TL olması gibi bir şey mi? Allah'ın zamanı insanın zamanına göre çok değerli demek ki, normaldir, koskoca put, elbette zamanı biz fanilerin zamanından daha değerli olacak, onun bir günü bizin 1000 yılımıza denk olacak. İnsanların 1000 yılda ürettiğini put 1 günde üretecek.

bir  nevi  öyle  denebilir  aynı  şekilde  düşünmüyor Allah 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 hours ago, Emre Karaköse said:

 

Elbette değil.

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/58497-özgür-irade-açmazı/&

 

Farklı senaryolarda ne olacağı belli mi peki? 

Misal ben bir hocanın oğlu olsam, hristiyan doğsam, budist coğrafyada dünyaya gelsem? Çok ama çok parasız kalıp, hırsızlık yapma eşiğine gelsem; çok sevdiğim birini kaybedip, intikamını almak için ağır bir güdülenme altında kalsam...vb..vb..? 

 

Ne özgür irade, ne adalet, ne de "sözde" yüzleşme..Hepsi şüphe götürür..

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, Emre Karaköse said:

 

Özgür irade ile ilgili ayrıca(daha önce yazdığım):

 

Alim-i mutlak için cereyan eden ve vuku bulan "arızi" hadiseler içerisinde ne sonuç ne de sebepler açısından olmayan, bilinemez ya da öngörülemez bir bilgi yoktur, olamaz. Özgür irade de temelde bir neden-sonuç ilişkisidir. Tanrı için bunun en karmaşık, sonsuz karmaşık versiyonu bile basit bir algoritma düzeyindedir.

 

Eğer özgür irade "gerçekten" özgür, ve sadece onu eyleyene bağlı bir "çıktı" ise: 

 

Bu durum özgür iradenin yapıp edeceklerinin bilgisini, özgür irade onları eylemeden önce tanrı için bile mümkünsüz kılıyor ki, bu tanrının ezelde ve ebediyette mutlak olan bilgisine aykırı. Tanrının bilgisini öyle veya böyle insan belirlemiş oluyor.  Onları bilmek için önce yaratmış olması, yaratmaktan öte, yarattıklarının onları eylemiş olması gerekiyor. Tanrının bilgisinin tam olmadığı bir "an" ya da anlar olmak durumunda o zaman. Tanrı zamanlar üzeri de değil.

 

Tanrının geleceği de bilmesi ya da "her zamanda" bulunması durumu kurtarmıyor yani. Bilgi sadece özgür iradenin "kendisine" bağlı ise, o vakit tanrı ne yapıp edeceğimizi sadece zamanlar üzeri olduğu için biliyor, aksi durumda o bilgi onun için de mümkünsüz demektir. Mümkünsüz olması gerekir. Peki bu olabilir mi? Tanrı için mümkünsüz?

 

Gerçekte ise: 

 

Tanrı insanı, onun özgür iradesini ve yapıp edeceklerini, alimi mutlaklığı gereği; zamanlar üzeri olmasa, geleceği görmese de "bilmek durumunda"..

Çünkü zaten en başta onu ve özgür iradesini yaratan, imal eden kendisi. 

Mükemmel ve kısıtsız bir mühendis dahi, sadece bu özelliği ile, geleceğe bakmasına gerek kalmadan, ürettiği robot ya da yazılımın nasıl davranacağını bilir, öngörür. 

Bu durumda o robot zaten onun bildiği ve hesap ettiği şekilde hareket etmektedir. 

 

Laplace'nin şeytanını düşünün. Gelecekte ne olacağını bilmesi için geleceğe bakmasına ya da tüm zamanlarda olmasına gerek var mı?

Tanrının ki bundan da beter bir durum. Laplace'nin şeytanı pratikte ve teoride de mümkünsüz. Ama tanrı için mümkünsüz bir şey var mı?

Ya kendi bilgisi bizim özgürlüğümüzün önüne geçecek, ya da bizim özgürlüğümüz onun bilgisini kısıtlayacak.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bırakın adil olup olmamasını, bir tanrının kendi yarattığı bir canlıyı sınava sokması başlı başına saçmalıktan başka bir şey değil. Üstelik bu tanrı her şeyi bilen, her şeye gücü yeten bir tanrı ise. Ne gereği var bir insanı yaratıp sonra da sınava sokmanın, sonra da kaybettin deyip sonsuza kadar yakmanın? Bir tanrı bir insanı sonsuza kadar yakmakla ne kazanır? Neden böyle bir şey yapar?

 

Özelikle bu yahudi kaynaklı dinlerin yani islam ve hristiyanlığın imtihan anlayışı tam bir komedi, tam bir saçmalık. Bu dinlerin anlayışına göre sırf o dinin kurucusuna inanmadığın için sonsuza kadar yakılıyorsun. Böyle saçma sapan, böyle salakça, böyle gerizekalıca kurgulanmış bir imtihan mı olur?

 

10 hours ago, Emre Karaköse said:

 

Allah karar verme mekanizmasını bizzat kendi tasarladığı X adlı bir insanın önündeki A ve B seçeneklerinden hangisini seçeceğini biliyor mu?

 

Allah neden yakacağını bile bile insan yaratıyor?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 minutes ago, sağduyu said:

Allah karar verme mekanizmasını bizzat kendi tasarladığı X adlı bir insanın önündeki A ve B seçeneklerinden hangisini seçeceğini biliyor mu?

 

Burası önemli.

Tasarlayan, nasıl çalışacağını da bilir.

Hele hele bu tanrı ise.

 

Karar verme mekanizmasının özgür olması için ise, tasarlayanın, yani tanrının bunun nasıl çalışacağını bilmemesi, öngöremiyor olması gerekir. Sorumluluğun kendisinde olmaması için.

Bu tanrı için mümkün müdür?

 

Eğer mümkünse, tanrı kısıtlanmıştır.

Değilse, özgürlük yoktur. Hikayedir.

 

Geleceği gördüğü için, tüm zamanlarda olduğu için falan hikaye..(O bile kurtarmıyor ama neyse)

Özgür iradeyi yedirmek için tanrının bir sıfatını(zamandan münezzehlik) kullanıp, diğerlerini(alimi mutlaklık) hasır altı etmek denir buna.

Tanrının sözümona beni etkilemeden ne yapacağımı biliyor olması için zaman boyutu/düzlemine ihtiyacı bile yok. Çünkü bilmekten, bilgiden kaçışı yok.

Varsa eğer, tanrı yok.

Alimi mutlaklığın laneti bu olsa gerek. Müslümanların önünde diz çöktüğü ve çökeceği bir lanet.

 

@Emre Karaköse

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, sağduyu yazdı:

Özelikle bu yahudi kaynaklı dinlerin yani islam ve hristiyanlığın imtihan anlayışı tam bir komedi, tam bir saçmalık. Bu dinlerin anlayışına göre sırf o dinin kurucusuna inanmadığın için sonsuza kadar yakılıyorsun. Böyle saçma sapan, böyle salakça, böyle gerizekalıca kurgulanmış bir imtihan mı olur?

Dinlerin insanları koyun sürüsü gibi kontrol altına almak için yaptığı cehennem tehditlerinden dolayı dinlerin uydurma olduğu apaçık ortada.Şayet bir tanrı olsaydı onun insanların dinine değil iyilik ve kötülüklerine bakması gerekirdi.Aslında iyilik ve kötülüğe bakmasını da geçtim kimseyi yakacağını bile bile yaratmaması gerekirdi.

 

Müslüman olmayanın sonsuza kadar yanmasını hak gören ahlaklı(!) müslimler nasıl olurda böyle şeytani bir puta tapabilirler?Müslüman olmayanı sonsuza kadar yakan sadist bir put neler neler yapmaz ki...Ama müslimlerde ne düşünme var,ne de bir sorgulama.Sorgulayan insanlar olarak gerçekten böylelerini görünce hayret ediyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin.

 

Yalancılığına devam ediyorsun

 

O ayetde “Benim bir günüm” demez

“Benim indimde bir gün” der ki

Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha

 

Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. 

 

Secde 5 ve  mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez

Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der

Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. 

 

Allah zamandan bağımsızdır. İnsanlara mühlet süre zaman verendir zaman süre verdiği içinde zamana bağlı demek olmaz

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Yalancılığına devam ediyorsun

 

O ayetde “Benim bir günüm” demez

“Benim indimde bir gün” der ki

Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha

 

Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. 

 

 

Secde 5 ve  mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez

Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der

Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. 

 

 

aynen  çok  yavaş  yavaş  çıkıyor  Allaha  işler  internet  bağlantısı  2 g  gibi 

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

aynen  çok  yavaş  yavaş  çıkıyor  Allaha  işler  internet  bağlantısı  2 g  gibi 

Bir günde bir anda oluyor sana göre ise 1000 sene 50000 sene sürüyor semaların ve arzın işleri evet çok yavaş hahahaha 

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Hurma yazdı:

Bir günde bir anda oluyor sana göre ise 1000 sene 50000 sene sürüyor semaların ve arzın işleri evet çok yavaş hahahaha 

secde-5 ten  bahsetmistim  ben Allah'a  bu  işler  bizim  hesabimizla  1000  yıl  sürede  çıkiyor  ifadesi  yerine  ,sizin  saydığıniz  1000  yıldır  ama  bana  hemen  çıkar  yerine  direk  sizin  saymanizla  1000  yıl  süren  bir  gün de çıkar  diyor. siz  te'vil  yapıp; hayır  oradaki  1000  yıl  söylemi  Allah'a  göre  1 gündür  veya  Allah  için  zaman  yoktur  anliktir  bekleme  olmaz  gibi  bir  söyleme  getiriyorsunuz.Yani  ayet  şunu  dese  ne gibi  yorumlardiniz? ( Bütün  bu  işler  Allah'a  anında  hemen  bekletmeden  an  gecmeksizin ifadeleri  geçse  bakın  Allah  her şeyi  kuşattığı  için  hemen  gider  derdiniz  muhtemelen ama  ayette  bizim  günümüze  göre  gecince  hemen  oradaki  1 gün  kavramı  değişip, 1000  yılın  bize  1 günün  Allah  katındaki  değerine  donduruyorsunuz

tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

secde-5 ten  bahsetmistim  ben Allah'a  bu  işler  bizim  hesabimizla  1000  yıl  sürede  çıkiyor  ifadesi  yerine  ,sizin  saydığıniz  1000  yıldır  ama  bana  hemen  çıkar  yerine  direk  sizin  saymanizla  1000  yıl  süren  bir  gün de çıkar  diyor. siz  te'vil  yapıp; hayır  oradaki  1000  yıl  söylemi  Allah'a  göre  1 gündür  veya  Allah  için  zaman  yoktur  anliktir  bekleme  olmaz  gibi  bir  söyleme  getiriyorsunuz.Yani  ayet  şunu  dese  ne gibi  yorumlardiniz? ( Bütün  bu  işler  Allah'a  anında  hemen  bekletmeden  an  gecmeksizin ifadeleri  geçse  bakın  Allah  her şeyi  kuşattığı  için  hemen  gider  derdiniz  muhtemelen ama  ayette  bizim  günümüze  göre  gecince  hemen  oradaki  1 gün  kavramı  değişip, 1000  yılın  bize  1 günün  Allah  katındaki  değerine  donduruyorsunuz

 

Bir günde oluyor allaha göre bir gün o bir gün bize göre bin sene oluyor

diğer ayette de. Allaha göre bir günde oluyor ama dünya senesiyle 50 bin sene sürüyor.

allah içinse bir gündü Allah için zaman olmadığından 50 bin sene bir gün sürdü.  

Alllah için ikinci günde olsa yine zamandan bağımsız çünkü 50 bin seneyi bir gün gibi yaşadı. 

 

Rahman 29

Kullu yevmin hüve fi şen

“allah küllü yani bütün günlerde yeni bir iştedir” 

Bizim saydığınız dünya günlerinde yeni bir işte 

ahiret günlerinde yeni bir iştedir

o halde onun için zaman yoktur. Her zamanda her mekandadır

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...