akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 4 dakika önce, Hurma yazdı: Bir günde oluyor allaha göre bir gün o bir gün bize göre bin sene oluyor diğer ayette de. Allaha göre bir günde oluyor ama dünya senesiyle 50 bin sene sürüyor. allah içinse bir gündü Allah için zaman olmadığından 50 bin sene bir gün sürdü. Alllah için ikinci günde olsa yine zamandan bağımsız çünkü 50 bin seneyi bir gün gibi yaşadı. Rahman 29 Kullu yevmin hüve fi şen “allah küllü yani bütün günlerde yeni bir iştedir” Bizim saydığınız dünya günlerinde yeni bir işte ahiret günlerinde yeni bir iştedir o halde onun için zaman yoktur. Her zamanda her mekandadır arkadaşım burada Allah'ın zamana sahip olmadığı değil bizden daha hızlı bir zaman algisina sahip olduğu ortaya çıkar. Yani 1000 e 1 gibi söylemler zamanın durduğunu yok olduğunu göstermez o varlık için sadece varlık için zamanın hızlı geçtiğini söyler ve bunu bizim hesabimiza göre nasıl onun açısından nasıl geçtiğini ayetlerde söylemiş Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: arkadaşım burada Allah'ın zamana sahip olmadığı değil bizden daha hızlı bir zaman algisina sahip olduğu ortaya çıkar. Yani 1000 e 1 gibi söylemler zamanın durduğunu yok olduğunu göstermez o varlık için sadece varlık için zamanın hızlı geçtiğini söyler ve bunu bizim hesabimiza göre nasıl onun açısından nasıl geçtiğini ayetlerde söylemiş “O bütün günlerde bir şendedir” ayeti Dünya günlerinde de iştedir Dünya süresi ile 50000 sene süren günde iştedir bir dünya günlerinde bir ahiret günlerinde bir şende (yani bir işte) ise Allah için zaman yoktur Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 2 dakika önce, Hurma yazdı: “O bütün günlerde bir şendedir” ayeti Dünya günlerinde de iştedir Dünya süresi ile 50000 sene süren günde iştedir bir dünya günlerinde bir ahiret günlerinde bir şende (yani bir işte) ise Allah için zaman yoktur kısacası; dünyadaki geçen süre algısı ile işlerini yaptığını anlatan bir ilah kavramida biraz tuhaf geliyor kulağa nedense.Yani şunu dese ne dersiniz diye sormuştum; bana bu işler sizin saydığıniz 1000 yıl gibi bir gün sürede veya 100 milyon yıl gibi bir sürede değil hemen çıkar beklemeden çıkar .Nevi söylemler söylemek varken 1000 veya 1 gibi gün ve zaman algisina dayalı sözlere ne gerek vardı? Oradakiler o tarzda bir ayete hayır olamaz mı derlerdi. Bu ayet onların anlamları içinse onlara hitap ediyordur zaten. Yoksa bize hitap etmediği aşikar. Link to post Sitelerde Paylaş
Charles dawkins 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 2 saat önce, Hurma yazdı: Yalancılığına devam ediyorsun O ayetde “Benim bir günüm” demez “Benim indimde bir gün” der ki Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. Secde 5 ve mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. Allah zamandan bağımsızdır. İnsanlara mühlet süre zaman verendir zaman süre verdiği içinde zamana bağlı demek olmaz Burada bulunduğu ortamda zaman belirtiği aşikar. Benim indinde böyledir demekle ben istersem böyledir i nasıl aynı kabul ettin takdire şayan bir yırtınma. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 44 dakika önce, Charles dawkins yazdı: Burada bulunduğu ortamda zaman belirtiği aşikar. Benim indinde böyledir demekle ben istersem böyledir i nasıl aynı kabul ettin takdire şayan bir yırtınma. Azabı acele istiyorlar Allah da “benim indimde böyledir bir gün bir sene gibidir”diyor o zaman gelecek indimde dediğinden istese başka bir şey de diyebilirdi. Mesela vaddettiğim gün gelecek gelecek ama bunula beraber benim indimde bir gün 2 bin günde diyebilirdi hâlâ anlamıyor musun? Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: kısacası; dünyadaki geçen süre algısı ile işlerini yaptığını anlatan bir ilah kavramida biraz tuhaf geliyor kulağa nedense.Yani şunu dese ne dersiniz diye sormuştum; bana bu işler sizin saydığıniz 1000 yıl gibi bir gün sürede veya 100 milyon yıl gibi bir sürede değil hemen çıkar beklemeden çıkar .Nevi söylemler söylemek varken 1000 veya 1 gibi gün ve zaman algisina dayalı sözlere ne gerek vardı? Oradakiler o tarzda bir ayete hayır olamaz mı derlerdi. Bu ayet onların anlamları içinse onlara hitap ediyordur zaten. Yoksa bize hitap etmediği aşikar. Yevme: güneşin doğuşu ve batışıdır. Gece yevme değildir. Allah yevm diyerek tecellisinden bahsediyor bin sene 50 bin sene sürer Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 7 dakika önce, Hurma yazdı: Yevme: güneşin doğuşu ve batışıdır. Gece yevme değildir. Allah yevm diyerek tecellisinden bahsediyor bin sene 50 bin sene sürer onu anladım zaten gece gündüz bize göre olan şeyler Allah bu hesaba göre neden işlerini düzenleme ihtiyacı duyuyor.Her şey anlık olur demesi gerekirdi veya o manaya gelecek sözler söylemeliydi. Bu tecelli dediğiniz neyin tecellisi ?benim dediğim secde-5 te yerdeki ve gökteki işler diyor .Sizin anlamanıza göre ; ey insanlar sizin saydığınız 1000 sene dünya günü (yevmi) yerine bütün işler 1(yevm) gibi bir sürede bana yükselir.Demesi yerine bütün işler hiç beklemeksizin veya durmaksızın veya direk Allah'a yükselir demesi varken yine tekrarlıyorum ; sizin hesabınıza göre benim katımdaki değerine göre demesi zamandan münezzeh veya en azından öyle söylenilen bir ilah için pek mantıklı görünmüyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: onu anladım zaten gece gündüz bize göre olan şeyler Allah bu hesaba göre neden işlerini düzenleme ihtiyacı duyuyor.Her şey anlık olur demesi gerekirdi veya o manaya gelecek sözler söylemeliydi. Bu tecelli dediğiniz neyin tecellisi ?benim dediğim secde-5 te yerdeki ve gökteki işler diyor .Sizin anlamanıza göre ; ey insanlar sizin saydığınız 1000 sene dünya günü (yevmi) yerine bütün işler 1(yevm) gibi bir sürede bana yükselir.Demesi yerine bütün işler hiç beklemeksizin veya durmaksızın veya direk Allah'a yükselir demesi varken yine tekrarlıyorum ; sizin hesabınıza göre benim katımdaki değerine göre demesi zamandan münezzeh veya en azından öyle söylenilen bir ilah için pek mantıklı görünmüyor. Kendisi için zaman olmadığından öyle diyor. zaman olmayınca boyna böyle zaman veriyor. hem bir günde oluyor hemde dünya senesiyle 50 sene sürüyor bekliyor, zaman veriyor yani. Zaman yok ya o yüzden böyle mühlet verir küfredersin yoktur dersin bırak bu safsatayı dersin acele etmiyor çooool geniş zaman veriyor ölüncede hemen cennet cehennem yok bin on sene milyon sene çalıştırır Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse 360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Hurma yazdı: Kendisi için zaman olmadığından öyle diyor. zaman olmayınca boyna böyle zaman veriyor. hem bir günde oluyor hemde dünya senesiyle 50 sene sürüyor bekliyor, zaman veriyor yani. Zaman yok ya o yüzden böyle mühlet verir küfredersin yoktur dersin bırak bu safsatayı dersin acele etmiyor çooool geniş zaman veriyor ölüncede hemen cennet cehennem yok bin on sene milyon sene çalıştırır zamandan münezzeh Tanrının zamanla veya 50 sene 1000 sene sürmesiyle veya dünya günlerine göre 1 gün yarım saat sürer demesi zaten abesle iştigal. Onun katında her şey olmuş ve bitmiş nitekim.Dünya günleriyle kendisinin bizzat bir eyleminin olduğunu söylemekle neyi murad ediyor muamma. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: zamandan münezzeh Tanrının zamanla veya 50 sene 1000 sene sürmesiyle veya dünya günlerine göre 1 gün yarım saat sürer demesi zaten abesle iştigal. Onun katında her şey olmuş ve bitmiş nitekim.Dünya günleriyle kendisinin bizzat bir eyleminin olduğunu söylemekle neyi murad ediyor muamma. Mesela o ayette şunu kasdediyor Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse 360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Hurma yazdı: Mesela o ayette şunu kasdediyor Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse 360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin burada maalesef tehir etme var gününüzü görürsünüz gösteririm ama neyse ki benim günümün uzunluğu öyle sizin bildiğiniz cinsten kısacık bir gün algısına sahip değilim diyor .Hep hüsnü zan neden yapıyoruz birazda su-i zan yapın ayetlere ve arka planına şimdi hüsnü zan iyidir su-i zan kötüdür diyeceksiniz ama bazen yapabilmek gerek sanki Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 29 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: burada maalesef tehir etme var gününüzü görürsünüz gösteririm ama neyse ki benim günümün uzunluğu öyle sizin bildiğiniz cinsten kısacık bir gün algısına sahip değilim diyor .Hep hüsnü zan neden yapıyoruz birazda su-i zan yapın ayetlere ve arka planına şimdi hüsnü zan iyidir su-i zan kötüdür diyeceksiniz ama bazen yapabilmek gerek sanki Hayır sen birisinin cezasını vermek için acele edersin çünkü o kuvveti biri elimden alır diye allah ise hiç acele etmez çünkü kendisi için zaman yok ki, bin sene milyon sene sonra tepeler Hukuku ilahinin ibnası ihmal ile istinadır derler Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Hurma yazdı: Hayır sen birisinin cezasını vermek için acele edersin çünkü o kuvveti biri elimden alır diye allah ise hiç acele etmez çünkü kendisi için zaman yok ki, bin sene milyon sene sonra tepeler Hukuku ilahinin ibnası ihmal ile istinadır derler ben ceza veririm anlamında kısmını değil ,muhalif tarafın isteklerine yanıt veriyor gibi yapmak için söylenmiş neden olmasın dedim .Kuranın hepsinde neredeyse bir tehir etme var insanları korkutarak ve cezayı çekeceksiniz yaklaşımı olduğu açık. Eski insanları çok etkiliyor olabilir bunlar doğru.Ama ahlak noktasından eğer dinlere ihtiyacım kalmadı diyen birileri çıkarsa ki günmüzde fazlasıyla var.Dolayısıyla bu ceza-ödül sistemi pek yararlı bir sistem değil gibi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) Slndi Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 10 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: ben ceza veririm anlamında kısmını değil ,muhalif tarafın isteklerine yanıt veriyor gibi yapmak için söylenmiş neden olmasın dedim .Kuranın hepsinde neredeyse bir tehir etme var insanları korkutarak ve cezayı çekeceksiniz yaklaşımı olduğu açık. Eski insanları çok etkiliyor olabilir bunlar doğru.Ama ahlak noktasından eğer dinlere ihtiyacım kalmadı diyen birileri çıkarsa ki günmüzde fazlasıyla var.Dolayısıyla bu ceza-ödül sistemi pek yararlı bir sistem değil gibi Kafileri etkilemiyor ki onların sen uyarsanda uyarmasanda birdir. İman edenin gönlünü yapmak için söyleniyor Kafirleri korkutmak amacıyla söylenmiyor Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi İslamın doğru din olduğunu nereden biliyorsunuz ? Peki müslüman ya olmayanlar nereden bilecekler ? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi Şimdi, Hurma yazdı: Kafileri etkilemiyor ki onların sen uyarsanda uyarmasanda birdir. İman edenin gönlünü yapmak için söyleniyor Kafirleri korkutmak amacıyla söylenmiyor güzelmiş o halde uyarsanda uyarmasanda birse bence hiç uyarmasaydı daha iyi olurmuş. Benim asıl demek istediğim inanmayanlara karşı sürekli bir tehditkar üslup var.O zamanın insanının bile çoğunluğunun kabul etmediği bir sistemi ,şimdiki insanların tehdit savurmalarına karşın kolaylıkla kabul edip tastik etmesi kitabın bu üslubu açısından sıkıntılı görünüyor.Belki diyeceksiniz ki; onlar kafirdi sert konuşulması tehditler edilmesi gerekirdi diyebilirsiniz fakat; o zaman ki ahlaki normlar açısından tabi karşılansa da günümüz insanının daha çok hoşlanmadığı bir tavır gibi oluyor . Yani sizin dediğinize göre iman edenlerin gönüllerini yapmak için kafirlere bütün tehditlerini yapıyor kur'an ? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 10 dakika önce, Sütlü Kase yazdı: İslamın doğru din olduğunu nereden biliyorsunuz ? Peki müslüman ya olmayanlar nereden bilecekler ? doğru din olduğu kuranda yazıyor işte Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 9 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: güzelmiş o halde uyarsanda uyarmasanda birse bence hiç uyarmasaydı daha iyi olurmuş. Benim asıl demek istediğim inanmayanlara karşı sürekli bir tehditkar üslup var.O zamanın insanının bile çoğunluğunun kabul etmediği bir sistemi ,şimdiki insanların tehdit savurmalarına karşın kolaylıkla kabul edip tastik etmesi kitabın bu üslubu açısından sıkıntılı görünüyor.Belki diyeceksiniz ki; onlar kafirdi sert konuşulması tehditler edilmesi gerekirdi diyebilirsiniz fakat; o zaman ki ahlaki normlar açısından tabi karşılansa da günümüz insanının daha çok hoşlanmadığı bir tavır gibi oluyor . Yani sizin dediğinize göre iman edenlerin gönüllerini yapmak için kafirlere bütün tehditlerini yapıyor kur'an ? Hayır iman etmiş Kur’an okuyucusuna sesleniyor onlara azab var diyor seninleyim Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Sütlü Kase 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 5 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: doğru din olduğu kuranda yazıyor işte Başka kitaplarda bu doğru din diye yazmıyor mu ? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts