Jump to content

Dünyadaki Sınav Adil Mi ?


Recommended Posts

4 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Bir günde oluyor allaha göre bir gün o bir gün bize göre bin sene oluyor

diğer ayette de. Allaha göre bir günde oluyor ama dünya senesiyle 50 bin sene sürüyor.

allah içinse bir gündü Allah için zaman olmadığından 50 bin sene bir gün sürdü.  

Alllah için ikinci günde olsa yine zamandan bağımsız çünkü 50 bin seneyi bir gün gibi yaşadı. 

 

Rahman 29

Kullu yevmin hüve fi şen

“allah küllü yani bütün günlerde yeni bir iştedir” 

Bizim saydığınız dünya günlerinde yeni bir işte 

ahiret günlerinde yeni bir iştedir

o halde onun için zaman yoktur. Her zamanda her mekandadır

arkadaşım  burada  Allah'ın  zamana  sahip  olmadığı  değil  bizden  daha  hızlı  bir  zaman  algisina  sahip olduğu  ortaya  çıkar. Yani  1000  e  1 gibi  söylemler  zamanın  durduğunu  yok  olduğunu  göstermez  o  varlık  için  sadece  varlık  için  zamanın  hızlı  geçtiğini  söyler  ve  bunu  bizim  hesabimiza  göre  nasıl  onun  açısından  nasıl  geçtiğini  ayetlerde  söylemiş  

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 143
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

6 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

arkadaşım  burada  Allah'ın  zamana  sahip  olmadığı  değil  bizden  daha  hızlı  bir  zaman  algisina  sahip olduğu  ortaya  çıkar. Yani  1000  e  1 gibi  söylemler  zamanın  durduğunu  yok  olduğunu  göstermez  o  varlık  için  sadece  varlık  için  zamanın  hızlı  geçtiğini  söyler  ve  bunu  bizim  hesabimiza  göre  nasıl  onun  açısından  nasıl  geçtiğini  ayetlerde  söylemiş  

 

“O bütün günlerde bir şendedir” ayeti

Dünya günlerinde de iştedir

Dünya süresi ile 50000 sene süren günde iştedir

bir dünya günlerinde

bir ahiret günlerinde bir şende (yani bir işte) ise

Allah için zaman yoktur

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Hurma yazdı:

 

“O bütün günlerde bir şendedir” ayeti

Dünya günlerinde de iştedir

Dünya süresi ile 50000 sene süren günde iştedir

bir dünya günlerinde

bir ahiret günlerinde bir şende (yani bir işte) ise

Allah için zaman yoktur

kısacası; dünyadaki  geçen  süre  algısı  ile  işlerini  yaptığını  anlatan  bir  ilah  kavramida  biraz  tuhaf  geliyor  kulağa  nedense.Yani  şunu  dese  ne  dersiniz  diye  sormuştum; bana  bu  işler  sizin  saydığıniz  1000  yıl  gibi  bir  gün sürede  veya  100  milyon  yıl  gibi  bir  sürede  değil  hemen  çıkar  beklemeden çıkar .Nevi  söylemler  söylemek  varken  1000  veya  1 gibi  gün  ve  zaman  algisina  dayalı  sözlere  ne  gerek  vardı? Oradakiler  o  tarzda  bir  ayete  hayır  olamaz  mı  derlerdi. Bu  ayet  onların  anlamları  içinse  onlara  hitap  ediyordur  zaten. Yoksa  bize  hitap  etmediği  aşikar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Hurma yazdı:

 

Yalancılığına devam ediyorsun

 

O ayetde “Benim bir günüm” demez

“Benim indimde bir gün” der ki

Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha

 

Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. 

 

Secde 5 ve  mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez

Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der

Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. 

 

Allah zamandan bağımsızdır. İnsanlara mühlet süre zaman verendir zaman süre verdiği içinde zamana bağlı demek olmaz

Burada bulunduğu ortamda zaman belirtiği aşikar. Benim indinde böyledir demekle ben istersem böyledir i nasıl aynı kabul ettin takdire şayan bir yırtınma. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
44 dakika önce, Charles dawkins yazdı:

Burada bulunduğu ortamda zaman belirtiği aşikar. Benim indinde böyledir demekle ben istersem böyledir i nasıl aynı kabul ettin takdire şayan bir yırtınma. 

 

 

Azabı acele istiyorlar Allah da “benim indimde böyledir bir gün bir sene gibidir”diyor o zaman gelecek 

indimde dediğinden istese başka bir şey de diyebilirdi. Mesela vaddettiğim gün gelecek gelecek ama bunula beraber benim indimde bir gün 2 bin günde diyebilirdi hâlâ anlamıyor musun?

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

kısacası; dünyadaki  geçen  süre  algısı  ile  işlerini  yaptığını  anlatan  bir  ilah  kavramida  biraz  tuhaf  geliyor  kulağa  nedense.Yani  şunu  dese  ne  dersiniz  diye  sormuştum; bana  bu  işler  sizin  saydığıniz  1000  yıl  gibi  bir  gün sürede  veya  100  milyon  yıl  gibi  bir  sürede  değil  hemen  çıkar  beklemeden çıkar .Nevi  söylemler  söylemek  varken  1000  veya  1 gibi  gün  ve  zaman  algisina  dayalı  sözlere  ne  gerek  vardı? Oradakiler  o  tarzda  bir  ayete  hayır  olamaz  mı  derlerdi. Bu  ayet  onların  anlamları  içinse  onlara  hitap  ediyordur  zaten. Yoksa  bize  hitap  etmediği  aşikar.

Yevme: güneşin doğuşu ve batışıdır. Gece yevme değildir.

Allah yevm diyerek tecellisinden bahsediyor bin sene 50 bin sene sürer 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Hurma yazdı:

Yevme: güneşin doğuşu ve batışıdır. Gece yevme değildir.

Allah yevm diyerek tecellisinden bahsediyor bin sene 50 bin sene sürer 

onu anladım zaten gece gündüz bize göre olan şeyler Allah bu hesaba göre neden işlerini düzenleme ihtiyacı duyuyor.Her şey anlık olur demesi gerekirdi veya o manaya gelecek sözler söylemeliydi. Bu tecelli dediğiniz neyin tecellisi ?benim dediğim secde-5 te yerdeki ve gökteki işler diyor .Sizin anlamanıza göre ; ey insanlar sizin saydığınız 1000 sene dünya günü (yevmi) yerine bütün işler 1(yevm) gibi bir sürede bana yükselir.Demesi yerine bütün işler hiç beklemeksizin veya durmaksızın veya direk Allah'a yükselir demesi varken yine tekrarlıyorum ; sizin hesabınıza göre benim katımdaki değerine göre demesi zamandan münezzeh veya en azından öyle söylenilen bir ilah için pek mantıklı görünmüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

onu anladım zaten gece gündüz bize göre olan şeyler Allah bu hesaba göre neden işlerini düzenleme ihtiyacı duyuyor.Her şey anlık olur demesi gerekirdi veya o manaya gelecek sözler söylemeliydi. Bu tecelli dediğiniz neyin tecellisi ?benim dediğim secde-5 te yerdeki ve gökteki işler diyor .Sizin anlamanıza göre ; ey insanlar sizin saydığınız 1000 sene dünya günü (yevmi) yerine bütün işler 1(yevm) gibi bir sürede bana yükselir.Demesi yerine bütün işler hiç beklemeksizin veya durmaksızın veya direk Allah'a yükselir demesi varken yine tekrarlıyorum ; sizin hesabınıza göre benim katımdaki değerine göre demesi zamandan münezzeh veya en azından öyle söylenilen bir ilah için pek mantıklı görünmüyor.

 

Kendisi için zaman olmadığından öyle diyor. zaman olmayınca boyna böyle zaman veriyor.

hem bir günde oluyor hemde dünya senesiyle 50 sene sürüyor bekliyor, zaman veriyor yani. Zaman yok ya o yüzden böyle mühlet verir 

 

küfredersin yoktur dersin bırak bu safsatayı dersin acele etmiyor çooool geniş zaman veriyor ölüncede hemen cennet cehennem yok bin on sene milyon sene çalıştırır 

 

Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse

360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Kendisi için zaman olmadığından öyle diyor. zaman olmayınca boyna böyle zaman veriyor.

hem bir günde oluyor hemde dünya senesiyle 50 sene sürüyor bekliyor, zaman veriyor yani. Zaman yok ya o yüzden böyle mühlet verir 

 

küfredersin yoktur dersin bırak bu safsatayı dersin acele etmiyor çooool geniş zaman veriyor ölüncede hemen cennet cehennem yok bin on sene milyon sene çalıştırır 

zamandan münezzeh Tanrının zamanla veya 50 sene 1000 sene sürmesiyle veya dünya günlerine göre 1 gün yarım saat sürer demesi zaten abesle iştigal. Onun katında her şey olmuş ve bitmiş nitekim.Dünya günleriyle kendisinin bizzat bir eyleminin olduğunu söylemekle neyi murad ediyor muamma.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

zamandan münezzeh Tanrının zamanla veya 50 sene 1000 sene sürmesiyle veya dünya günlerine göre 1 gün yarım saat sürer demesi zaten abesle iştigal. Onun katında her şey olmuş ve bitmiş nitekim.Dünya günleriyle kendisinin bizzat bir eyleminin olduğunu söylemekle neyi murad ediyor muamma.

Mesela o ayette şunu kasdediyor

 

Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse

360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hurma yazdı:

Mesela o ayette şunu kasdediyor

 

Senden azabı acele isterler alay ederler allah vadettiğinden asla dönmez bununla beraber benim indimde bir gün bin sene gibidir. 1 sene sonra vadettiği cenneti cehennemi verse

360 bin sene çalıştırır çalıştırmasın bizi direk cennete alsın diyelim amin

 

burada maalesef tehir etme var gününüzü görürsünüz gösteririm ama neyse ki benim günümün uzunluğu öyle sizin bildiğiniz cinsten kısacık bir gün algısına sahip değilim diyor .Hep hüsnü zan neden yapıyoruz birazda su-i zan yapın ayetlere ve arka planına şimdi hüsnü zan iyidir su-i zan kötüdür diyeceksiniz ama bazen yapabilmek gerek sanki

Link to post
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

burada maalesef tehir etme var gününüzü görürsünüz gösteririm ama neyse ki benim günümün uzunluğu öyle sizin bildiğiniz cinsten kısacık bir gün algısına sahip değilim diyor .Hep hüsnü zan neden yapıyoruz birazda su-i zan yapın ayetlere ve arka planına şimdi hüsnü zan iyidir su-i zan kötüdür diyeceksiniz ama bazen yapabilmek gerek sanki

 

Hayır sen birisinin cezasını vermek için acele edersin çünkü o kuvveti biri elimden alır diye allah ise hiç acele etmez çünkü kendisi için zaman yok ki, bin sene milyon sene sonra tepeler

 

 

Hukuku ilahinin ibnası ihmal ile istinadır derler 

 

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hurma yazdı:

 

Hayır sen birisinin cezasını vermek için acele edersin çünkü o kuvveti biri elimden alır diye allah ise hiç acele etmez çünkü kendisi için zaman yok ki, bin sene milyon sene sonra tepeler

 

 

Hukuku ilahinin ibnası ihmal ile istinadır derler 

 

ben ceza veririm anlamında kısmını değil ,muhalif tarafın isteklerine yanıt veriyor gibi yapmak için söylenmiş neden olmasın dedim .Kuranın hepsinde neredeyse bir tehir etme var insanları korkutarak ve cezayı çekeceksiniz yaklaşımı olduğu açık. Eski insanları çok etkiliyor olabilir bunlar doğru.Ama ahlak noktasından eğer dinlere ihtiyacım kalmadı diyen birileri çıkarsa ki günmüzde fazlasıyla var.Dolayısıyla bu ceza-ödül sistemi pek yararlı bir sistem değil gibi

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

ben ceza veririm anlamında kısmını değil ,muhalif tarafın isteklerine yanıt veriyor gibi yapmak için söylenmiş neden olmasın dedim .Kuranın hepsinde neredeyse bir tehir etme var insanları korkutarak ve cezayı çekeceksiniz yaklaşımı olduğu açık. Eski insanları çok etkiliyor olabilir bunlar doğru.Ama ahlak noktasından eğer dinlere ihtiyacım kalmadı diyen birileri çıkarsa ki günmüzde fazlasıyla var.Dolayısıyla bu ceza-ödül sistemi pek yararlı bir sistem değil gibi

 

Kafileri etkilemiyor ki onların sen uyarsanda uyarmasanda birdir. İman edenin gönlünü yapmak için söyleniyor Kafirleri korkutmak amacıyla söylenmiyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, Hurma yazdı:

 

Kafileri etkilemiyor ki onların sen uyarsanda uyarmasanda birdir. İman edenin gönlünü yapmak için söyleniyor Kafirleri korkutmak amacıyla söylenmiyor

güzelmiş o halde uyarsanda uyarmasanda birse bence hiç uyarmasaydı daha iyi olurmuş. Benim asıl demek istediğim inanmayanlara karşı sürekli bir tehditkar üslup var.O zamanın insanının bile çoğunluğunun kabul etmediği bir sistemi ,şimdiki insanların tehdit savurmalarına karşın kolaylıkla kabul edip tastik etmesi kitabın bu üslubu açısından sıkıntılı görünüyor.Belki diyeceksiniz ki; onlar kafirdi sert konuşulması tehditler edilmesi gerekirdi diyebilirsiniz fakat; o zaman ki ahlaki normlar açısından tabi karşılansa da günümüz insanının daha çok  hoşlanmadığı bir tavır gibi oluyor .

Yani sizin dediğinize göre iman edenlerin gönüllerini yapmak için kafirlere bütün tehditlerini yapıyor kur'an ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

güzelmiş o halde uyarsanda uyarmasanda birse bence hiç uyarmasaydı daha iyi olurmuş. Benim asıl demek istediğim inanmayanlara karşı sürekli bir tehditkar üslup var.O zamanın insanının bile çoğunluğunun kabul etmediği bir sistemi ,şimdiki insanların tehdit savurmalarına karşın kolaylıkla kabul edip tastik etmesi kitabın bu üslubu açısından sıkıntılı görünüyor.Belki diyeceksiniz ki; onlar kafirdi sert konuşulması tehditler edilmesi gerekirdi diyebilirsiniz fakat; o zaman ki ahlaki normlar açısından tabi karşılansa da günümüz insanının daha çok  hoşlanmadığı bir tavır gibi oluyor .

Yani sizin dediğinize göre iman edenlerin gönüllerini yapmak için kafirlere bütün tehditlerini yapıyor kur'an ?

 

Hayır iman etmiş Kur’an okuyucusuna sesleniyor onlara azab var diyor seninleyim

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...