Hurma 0 Ekim 24, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2018 gönderildi Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı: evet 1000 yıl vermiş Allah onlara ama en fazla 50 yıl sonra meftah olmuş hepsi Daha dur hemen cennet cehennem yok! Allah daha bir çoook yerde çalıştırır İnsanı bin sene gibi diyor ya vadettiğim gün sizin saydığınız bin sene gibi. Dünyadada zalime verdiğim mühlet uzun manasına bir zalim ölür bir zalim gelir Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 24, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2018 gönderildi 42 dakika önce, Hurma yazdı: Daha dur hemen cennet cehennem yok! Allah daha bir çoook yerde çalıştırır İnsanı bin sene gibi diyor ya vadettiğim gün sizin saydığınız bin sene gibi. Dünyadada zalime verdiğim mühlet uzun manasına bir zalim ölür bir zalim gelir bence orada size verdiğim mühlet derken dünya hayatını soyluyorsa; adamlar en fazla 50 yıl sonra ölüyorlar. Yok ahiret hayatı içinse rakam vermesine ne gerek var nasıl olsa ölen kişiler için zaman olayı yok oluyor.peki hangisi nerede mühlet veriyor.Dunyada mı azabın gelmesi için mühlet var yoksa ahiretteki azap için mi merak etmeyin ahirette gorusucez sizin 1000 yılınız benim katımda 1 gün değerinde demesine ne gerek vardı. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Ekim 24, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2018 gönderildi Allah muhbbetinizi artırsın ayetler burda siz karar verin felsefe yapmayın hangisi doğrudur. "Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir". (Secde Suresi, 5) "Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir." (Mearic Suresi, 4) Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir." (Hac Suresi – 47) Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 24, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2018 gönderildi 8 hours ago, Hurma said: “Benim indimde bir gün” demek ile ”Benim bir günüm” demek arasında çok fark vardır. Sen bu farkı anlayamayacak kadarda mallıkta ısrar ediyorsan olmaz zaten Ayette “Benim indimde”diyor “Siz acele azabı istiyorsunuz Ben size gelecek azabı günü böyle sayıyorum” diyor. Bu cümleden allah içinde zaman var manası çıkmaz. Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 24, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 24, 2018 gönderildi Bir saat önce, sağduyu yazdı: Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin. benim yanımda derken benim düşüncemde diyor.Yoksa benim için falan demiyor sadece o istenilen acele azap için ;sizin 1000 yılınız ancak benim katımda 1 gün eder diyor yani insanların saydığı gün ve yıl süreleri için benim katimda benim düşüncemde benim için değer açısından demek istiyor . Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 hour ago, akılsızşuursuzatom said: benim yanımda derken benim düşüncemde diyor.Yoksa benim için falan demiyor sadece o istenilen acele azap için ;sizin 1000 yılınız ancak benim katımda 1 gün eder diyor yani insanların saydığı gün ve yıl süreleri için benim katimda benim düşüncemde benim için değer açısından demek istiyor . Şimdi sen ne demek istedin? Yahu en iyisi sen şu putu getir de ne demek istediğini bir de o anlatsın, bir şeyler sayıklıyorsunuz ama anlamsız cümleler çıkıyor ortaya. Secde 5. Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde O’na yükselir. Bu ayette geçen insan hesabıyla 1000 yıl olan 1 gün ne demektir? Bu 1000 yıllık gün kimin 1 günüdür? 1000 yıllık gün nasıl oluyor? 1000 tonluk 1 kilo gibi bir şey mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Emre Karaköse 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi Elbette adil: http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/kader-ve-ozgur-irade.html Selam Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 5 saat önce, sağduyu yazdı: Şimdi sen ne demek istedin? Yahu en iyisi sen şu putu getir de ne demek istediğini bir de o anlatsın, bir şeyler sayıklıyorsunuz ama anlamsız cümleler çıkıyor ortaya. Secde 5. Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde O’na yükselir. Bu ayette geçen insan hesabıyla 1000 yıl olan 1 gün ne demektir? Bu 1000 yıllık gün kimin 1 günüdür? 1000 yıllık gün nasıl oluyor? 1000 tonluk 1 kilo gibi bir şey mi? benim bir günüm sizin 1000 yılınız eder demek ayrı benim katımda ,dusuncemde,fikrimde 1000 yıl yinr size ait olan 1 gün ederinde yani ben bu değeri verdim demek istiyor anlayın artık bunu da Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 3 hours ago, akılsızşuursuzatom said: benim bir günüm sizin 1000 yılınız eder demek ayrı benim katımda ,dusuncemde,fikrimde 1000 yıl yinr size ait olan 1 gün ederinde yani ben bu değeri verdim demek istiyor anlayın artık bunu da Bir USD'ın 6 TL olması gibi bir şey mi? Allah'ın zamanı insanın zamanına göre çok değerli demek ki, normaldir, koskoca put, elbette zamanı biz fanilerin zamanından daha değerli olacak, onun bir günü bizin 1000 yılımıza denk olacak. İnsanların 1000 yılda ürettiğini put 1 günde üretecek. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 34 dakika önce, sağduyu yazdı: Bir USD'ın 6 TL olması gibi bir şey mi? Allah'ın zamanı insanın zamanına göre çok değerli demek ki, normaldir, koskoca put, elbette zamanı biz fanilerin zamanından daha değerli olacak, onun bir günü bizin 1000 yılımıza denk olacak. İnsanların 1000 yılda ürettiğini put 1 günde üretecek. bir nevi öyle denebilir aynı şekilde düşünmüyor Allah Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 8 hours ago, Emre Karaköse said: Elbette adil: http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/kader-ve-ozgur-irade.html Selam Elbette değil. https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/58497-özgür-irade-açmazı/& Farklı senaryolarda ne olacağı belli mi peki? Misal ben bir hocanın oğlu olsam, hristiyan doğsam, budist coğrafyada dünyaya gelsem? Çok ama çok parasız kalıp, hırsızlık yapma eşiğine gelsem; çok sevdiğim birini kaybedip, intikamını almak için ağır bir güdülenme altında kalsam...vb..vb..? Ne özgür irade, ne adalet, ne de "sözde" yüzleşme..Hepsi şüphe götürür.. Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 9 hours ago, Emre Karaköse said: Elbette adil: http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/kader-ve-ozgur-irade.html Selam Özgür irade ile ilgili ayrıca(daha önce yazdığım): Alim-i mutlak için cereyan eden ve vuku bulan "arızi" hadiseler içerisinde ne sonuç ne de sebepler açısından olmayan, bilinemez ya da öngörülemez bir bilgi yoktur, olamaz. Özgür irade de temelde bir neden-sonuç ilişkisidir. Tanrı için bunun en karmaşık, sonsuz karmaşık versiyonu bile basit bir algoritma düzeyindedir. Eğer özgür irade "gerçekten" özgür, ve sadece onu eyleyene bağlı bir "çıktı" ise: Bu durum özgür iradenin yapıp edeceklerinin bilgisini, özgür irade onları eylemeden önce tanrı için bile mümkünsüz kılıyor ki, bu tanrının ezelde ve ebediyette mutlak olan bilgisine aykırı. Tanrının bilgisini öyle veya böyle insan belirlemiş oluyor. Onları bilmek için önce yaratmış olması, yaratmaktan öte, yarattıklarının onları eylemiş olması gerekiyor. Tanrının bilgisinin tam olmadığı bir "an" ya da anlar olmak durumunda o zaman. Tanrı zamanlar üzeri de değil. Tanrının geleceği de bilmesi ya da "her zamanda" bulunması durumu kurtarmıyor yani. Bilgi sadece özgür iradenin "kendisine" bağlı ise, o vakit tanrı ne yapıp edeceğimizi sadece zamanlar üzeri olduğu için biliyor, aksi durumda o bilgi onun için de mümkünsüz demektir. Mümkünsüz olması gerekir. Peki bu olabilir mi? Tanrı için mümkünsüz? Gerçekte ise: Tanrı insanı, onun özgür iradesini ve yapıp edeceklerini, alimi mutlaklığı gereği; zamanlar üzeri olmasa, geleceği görmese de "bilmek durumunda".. Çünkü zaten en başta onu ve özgür iradesini yaratan, imal eden kendisi. Mükemmel ve kısıtsız bir mühendis dahi, sadece bu özelliği ile, geleceğe bakmasına gerek kalmadan, ürettiği robot ya da yazılımın nasıl davranacağını bilir, öngörür. Bu durumda o robot zaten onun bildiği ve hesap ettiği şekilde hareket etmektedir. Laplace'nin şeytanını düşünün. Gelecekte ne olacağını bilmesi için geleceğe bakmasına ya da tüm zamanlarda olmasına gerek var mı? Tanrının ki bundan da beter bir durum. Laplace'nin şeytanı pratikte ve teoride de mümkünsüz. Ama tanrı için mümkünsüz bir şey var mı? Ya kendi bilgisi bizim özgürlüğümüzün önüne geçecek, ya da bizim özgürlüğümüz onun bilgisini kısıtlayacak. Ekim 25, 2018 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi Bırakın adil olup olmamasını, bir tanrının kendi yarattığı bir canlıyı sınava sokması başlı başına saçmalıktan başka bir şey değil. Üstelik bu tanrı her şeyi bilen, her şeye gücü yeten bir tanrı ise. Ne gereği var bir insanı yaratıp sonra da sınava sokmanın, sonra da kaybettin deyip sonsuza kadar yakmanın? Bir tanrı bir insanı sonsuza kadar yakmakla ne kazanır? Neden böyle bir şey yapar? Özelikle bu yahudi kaynaklı dinlerin yani islam ve hristiyanlığın imtihan anlayışı tam bir komedi, tam bir saçmalık. Bu dinlerin anlayışına göre sırf o dinin kurucusuna inanmadığın için sonsuza kadar yakılıyorsun. Böyle saçma sapan, böyle salakça, böyle gerizekalıca kurgulanmış bir imtihan mı olur? 10 hours ago, Emre Karaköse said: Elbette adil: http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/kader-ve-ozgur-irade.html Selam Allah karar verme mekanizmasını bizzat kendi tasarladığı X adlı bir insanın önündeki A ve B seçeneklerinden hangisini seçeceğini biliyor mu? Allah neden yakacağını bile bile insan yaratıyor? Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 34 minutes ago, sağduyu said: Allah karar verme mekanizmasını bizzat kendi tasarladığı X adlı bir insanın önündeki A ve B seçeneklerinden hangisini seçeceğini biliyor mu? Burası önemli. Tasarlayan, nasıl çalışacağını da bilir. Hele hele bu tanrı ise. Karar verme mekanizmasının özgür olması için ise, tasarlayanın, yani tanrının bunun nasıl çalışacağını bilmemesi, öngöremiyor olması gerekir. Sorumluluğun kendisinde olmaması için. Bu tanrı için mümkün müdür? Eğer mümkünse, tanrı kısıtlanmıştır. Değilse, özgürlük yoktur. Hikayedir. Geleceği gördüğü için, tüm zamanlarda olduğu için falan hikaye..(O bile kurtarmıyor ama neyse) Özgür iradeyi yedirmek için tanrının bir sıfatını(zamandan münezzehlik) kullanıp, diğerlerini(alimi mutlaklık) hasır altı etmek denir buna. Tanrının sözümona beni etkilemeden ne yapacağımı biliyor olması için zaman boyutu/düzlemine ihtiyacı bile yok. Çünkü bilmekten, bilgiden kaçışı yok. Varsa eğer, tanrı yok. Alimi mutlaklığın laneti bu olsa gerek. Müslümanların önünde diz çöktüğü ve çökeceği bir lanet. @Emre Karaköse Link to post Sitelerde Paylaş
quayz 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 31 dakika önce, sağduyu yazdı: Özelikle bu yahudi kaynaklı dinlerin yani islam ve hristiyanlığın imtihan anlayışı tam bir komedi, tam bir saçmalık. Bu dinlerin anlayışına göre sırf o dinin kurucusuna inanmadığın için sonsuza kadar yakılıyorsun. Böyle saçma sapan, böyle salakça, böyle gerizekalıca kurgulanmış bir imtihan mı olur? Dinlerin insanları koyun sürüsü gibi kontrol altına almak için yaptığı cehennem tehditlerinden dolayı dinlerin uydurma olduğu apaçık ortada.Şayet bir tanrı olsaydı onun insanların dinine değil iyilik ve kötülüklerine bakması gerekirdi.Aslında iyilik ve kötülüğe bakmasını da geçtim kimseyi yakacağını bile bile yaratmaması gerekirdi. Müslüman olmayanın sonsuza kadar yanmasını hak gören ahlaklı(!) müslimler nasıl olurda böyle şeytani bir puta tapabilirler?Müslüman olmayanı sonsuza kadar yakan sadist bir put neler neler yapmaz ki...Ama müslimlerde ne düşünme var,ne de bir sorgulama.Sorgulayan insanlar olarak gerçekten böylelerini görünce hayret ediyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 19 saat önce, sağduyu yazdı: Benim yanımda bir gün demek onun bulunduğu ortamdaki gün demek değil mi? Demek putun evinde gün çok uzun, öyle uzun ki bizim bin yılımıza eşit. Asıl ilginç olan inandığın kitapta putun yanında bir gün bin yıl gibidir demesine rağmen senin yaa bizim put zamandan bağımsız diyecek kadar aptal olman. Aslında bu put zamandan bağımsız iddiası bile senin fikrin değil, sağdan soldan bizim put zamandan bağımsız lafını duyduğun için papağan gibi bu lafı tekrarlıyorsun, bu din seni öyle mallaştırmış ki iddianın ne anlama geldiğinin bile farkında değilsin. Yalancılığına devam ediyorsun O ayetde “Benim bir günüm” demez “Benim indimde bir gün” der ki Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. Secde 5 ve mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. Allah zamandan bağımsızdır. İnsanlara mühlet süre zaman verendir zaman süre verdiği içinde zamana bağlı demek olmaz Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Hurma yazdı: Yalancılığına devam ediyorsun O ayetde “Benim bir günüm” demez “Benim indimde bir gün” der ki Bu bulunduğu ortamdaki gün demek değildir hahahaha Bu “Benim indimde böyle” demektir “istersem böyle de olur” demek olabilir. Secde 5 ve mearic 4 de “Allah benim bir günüm var” demez Gün var o bir günün uzunluğu bin senedir der Gün var o bir gününde uzunluğu 50 bin senedir der. aynen çok yavaş yavaş çıkıyor Allaha işler internet bağlantısı 2 g gibi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 13 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı: aynen çok yavaş yavaş çıkıyor Allaha işler internet bağlantısı 2 g gibi Bir günde bir anda oluyor sana göre ise 1000 sene 50000 sene sürüyor semaların ve arzın işleri evet çok yavaş hahahaha Ekim 25, 2018 tarihinde Hurma tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi (düzenlendi) 9 dakika önce, Hurma yazdı: Bir günde bir anda oluyor sana göre ise 1000 sene 50000 sene sürüyor semaların ve arzın işleri evet çok yavaş hahahaha secde-5 ten bahsetmistim ben Allah'a bu işler bizim hesabimizla 1000 yıl sürede çıkiyor ifadesi yerine ,sizin saydığıniz 1000 yıldır ama bana hemen çıkar yerine direk sizin saymanizla 1000 yıl süren bir gün de çıkar diyor. siz te'vil yapıp; hayır oradaki 1000 yıl söylemi Allah'a göre 1 gündür veya Allah için zaman yoktur anliktir bekleme olmaz gibi bir söyleme getiriyorsunuz.Yani ayet şunu dese ne gibi yorumlardiniz? ( Bütün bu işler Allah'a anında hemen bekletmeden an gecmeksizin ifadeleri geçse bakın Allah her şeyi kuşattığı için hemen gider derdiniz muhtemelen ama ayette bizim günümüze göre gecince hemen oradaki 1 gün kavramı değişip, 1000 yılın bize 1 günün Allah katındaki değerine donduruyorsunuz Ekim 25, 2018 tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hurma 0 Ekim 25, 2018 gönderildi Raporla Share Ekim 25, 2018 gönderildi 1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: secde-5 ten bahsetmistim ben Allah'a bu işler bizim hesabimizla 1000 yıl sürede çıkiyor ifadesi yerine ,sizin saydığıniz 1000 yıldır ama bana hemen çıkar yerine direk sizin saymanizla 1000 yıl süren bir gün de çıkar diyor. siz te'vil yapıp; hayır oradaki 1000 yıl söylemi Allah'a göre 1 gündür veya Allah için zaman yoktur anliktir bekleme olmaz gibi bir söyleme getiriyorsunuz.Yani ayet şunu dese ne gibi yorumlardiniz? ( Bütün bu işler Allah'a anında hemen bekletmeden an gecmeksizin ifadeleri geçse bakın Allah her şeyi kuşattığı için hemen gider derdiniz muhtemelen ama ayette bizim günümüze göre gecince hemen oradaki 1 gün kavramı değişip, 1000 yılın bize 1 günün Allah katındaki değerine donduruyorsunuz Bir günde oluyor allaha göre bir gün o bir gün bize göre bin sene oluyor diğer ayette de. Allaha göre bir günde oluyor ama dünya senesiyle 50 bin sene sürüyor. allah içinse bir gündü Allah için zaman olmadığından 50 bin sene bir gün sürdü. Alllah için ikinci günde olsa yine zamandan bağımsız çünkü 50 bin seneyi bir gün gibi yaşadı. Rahman 29 Kullu yevmin hüve fi şen “allah küllü yani bütün günlerde yeni bir iştedir” Bizim saydığınız dünya günlerinde yeni bir işte ahiret günlerinde yeni bir iştedir o halde onun için zaman yoktur. Her zamanda her mekandadır Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts