Jump to content

İsa'nın Beşikteyken Konuşması ve Hristiyan-Budist Kaynakları


Recommended Posts

Öncelikle olayın geçtiği Kuran Ayetleri: 

 

Meryem:29,30=Bunun üzerine (Meryem, çocukla konuşun diye) ona işaret etti. “Beşikteki bir bebekle nasıl konuşuruz?” dediler. Bebek şöyle konuştu: “Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum. Bana kitabı (İncil’i) verdi ve beni bir peygamber yaptı.”

 

Ali İmran Suresi 45-46 :  Melekler şöyle demişlerdir: "Ey Meryem,! Muhakkak ki Allah, Kendinden bir kelime ile seni müjdeliyor. Onun ismi "Mesih, Meryem oğlu Îsâ'dır. Dünyada ve ahirette şereflidir ve mukarrebinlerdendir. Ve beşikteyken ve yetişkin olunca da insanlarla konuşacak. Ve o sâlihlerdendir. ''

 

Maide Suresi 110:

5:110 -

Allah şöyle diyecektir: "Ey Meryemoğlu İsa! Sana ve annene olan nimetimi hatırla! Hani seni Rûhu'l-Kudüs (Cebrâil) ile desteklemiştim. Beşikteyken ve kemâle ermişken insanlarla konuşuyordun. Sana yazıyı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretmiştim. İznimle çamurdan kuş şeklinde bir şey yapmış ve ona üflemiştin, o da iznimle kuş olmuştu. Anadan doğma kör olanı ve alaca hastalığına yakalanmış kimseyi iznimle iyileştirmiştin. Ölüleri iznimle (hayata) çıkarmıştın. İsrailoğulları'na âyetlerle geldiğin ve onlardan inkâr edenlerin: "Bu ancak apaçık bir sihirdir" dedikleri zaman seni, onlardan korumuştum.

 

 

Şimdi işin eğlenceli kısmı ... Kuran bu kez birebir Hristiyan apokrif(İncil kanonuna dahil edilmemiş kabul edilegelen hikayelerdeki boşlukları doldurma amaçlı üretilen efsaneleri içeren menkıbevi kitaplar veya kullanımdışı sayılan metinler)'den alıntı yapmıyor çünkü bu kez apokrif kitaplar da Budizm'den alıyorlar beşikteyken konuşmayı.

 

Bu efsanenin kökenini uzaklarda aramaya gerek yoktur. Apokrif İncil’lerden birinde, Mesih’in, bebekliğinde Mısır’a giderken, annesi meyve koparsın diye, hurma ağacına seslenip emir verdiğinin anlatıldığını daha önce söylemiştim. Ama Muhammet’in bu olayı aldığı kaynak olasılıkla, daha çok Arapça Bebeğin İncili diye bilinen İncilü't Tufulliyye’dir. Bu kitabın birinci bölümünde şunları okuyoruz:

“Biz bunun, Mesih zamanında Başkahin olan Josephus’un (Kayafas olduğu söylerler) kitabında yazılmış olduğunu gördük. Bu adam, Mesih’in beşikteyken konuştuğunu ve annesi Meryem’e şöyle dediğini anlatır: ‘Gerçekte ben Tanrı’nın oğlu İsa’yım, melek Cebrail’in sana verdiği iyi habere göre senin doğurduğun Söz’üm; Babam Beni dünya kurtulsun diye gönderdi.’”

Kuşkusuz Muhammet, bebek İsa'nın, Apokrif İncil’in O’na atfettiği sözleri ettiğini anlatmıyor, çünkü Mesih’in Tanrının Oğlu olduğu Kuran’ın her yerinde inkâr ediliyor.(Tanrı'nın sözü deniyor gerçi bkz: Kelimetullah) Bu durumda, İsa’nın beşikte yatan bir bebekken konuştuğuna inanan ve bunu belirten Muhammet, hikayesinde, kendisine daha uygun görünen ve İslamiyet ile daha çok bağdaşan sözleri İsa’ya söyletiyor. Yoksa hikaye aynıdır.

Bununla beraber, bu apokrif İncil’in Arapça üslubu o kadar kötüdür ki, Muhammet dönemine ait olduğuna inanmak pek mümkün değildir. Yine de kitabın yazıldığı dilin Arapça olmadığını var saymak çok az önemlidir ya da hiç önemi yoktur. Kitap incelendiğinde, Kıpti Mısır  dilinde yazılıp Arapçaya çevrildiği kuşkusuzdur. Bu, Muhammet’in efsaneyi nereden bildiğini büyük olasılıkla açıklamaktadır. Çünkü Mısır’ın Hıristiyan valisinin Muhammet’e iki Kıpti kızı armağan olarak gönderdiği, onlardan birinin, “Kıpti Meryem’in” onun en gözde cariyelerinden biri olduğu iyi bilinmektedir. Bu kız, İncil’i çok iyi bilmese bile, o dönemde “Bebeğin İncili” gibi çok popüler bir efsaneyi kuşkusuz biliyor olmalıydı. Muhammet olasılıkla bu hikayeyi ondan öğrenmiştir ve evrensel olarak Hıristiyanların Tanrısal yetki diye kabul ettikleri İncil’lerde yer aldığını düşünerek hikayeyi Kuran’a dahil etmiştir. Kuşkusuz Meryem’den başka da ona Kıpti efsanelerini anlatan birileri vardı ama ona bilgi veren kişi ya da kişiler her kimse, mucize hikayesinin kaynağının söz ettiğimiz kaynak olduğu bellidir.

Arapça “Bebeğin İncil’i”, çok sayıda apokrif kitaptan biridir. Geç ya da bilinmeyen bir tarihte yazılmıştır. Hiç bir Hıristiyan tarikatı ona kanonik gözüyle(kabul edilmiş) diye bakmamıştır. Kuran’a damgasını vurmuş aynı sınıftan başka kitaplar ise “İsrailli Tomas’ın İncil’i,” “Yakup’un Ön İncili”, (“Gesta Piulati” de denen) “Nikodim’in İncil’i” ile “Aramatyalı Yusuf’un Hikayesi”dir. Daha önce de gördüğümüz gibi, Muhammet’in güvenilmez bilgi kaynaklarını keşfetmede özel bir yeteneği vardı. Yetkisi kuşkulu olan bir kitaptan asla alıntı yapmıyordu. Bunlar ve bunlara benzeyen başka kitapların, o tarihlerde, hatta daha sonra da bilgisiz Hıristiyanlar arasında çok popüler olsa da, kimseye baskı yapma niyeti taşıdığı pek söylenemez. Bunların dinsel hikayeler olduğu apaçıktır. Bu kitapların, çok merak edilen konuları ele aldığı tabii ki, anlaşılmaktadır ve nedenle de, okuduklarının doğru ya da yanlış olduğunu sorgulamayan insanların hoşuna gidiyordu. İnsanlar, bu hikayelerin eski bir geleneğinin olduğuna ve kanondaki kitaplarda az bilgi verilen ya da hiç bilgi verilmeyen konuları ele aldığına inanmaktan çok mutluydular.

 

Bazıları bu efsanelere kuşkusuz inanmıştır ama eğitimli birinin adını saydığımız kitaplara inandığı söylenemez. Bu kitaplar bazısı yok olan eski kitaplar esas alınarak, yeniden düzenlenmiş olabilir ancak çok sayıda efsanevi unsur da katılmıştır. Durum böyle olsun olmasın, kimi kez, hiçbir otoritesi olmasa bile, oldukça eski efsanelerin bunlara dahil edildiği görülmektedir. Bazı hikayelerin izlerinin çok eski Budist masallarına kadar sürülebilmektedir.

 

Aynı beşik hikayesi Buda-Karita’daki Lalita Vistara’da ve diğer Sanskritçe kitaplarda da Buda için anlatılmaktadır. “Romantik efsanede”  Buda’nın doğar doğmaz “hemen ufuğun her köşesine doğru yedi adım attığı; yürürken attığı her adımda ayağının altıdaki topraktan bir lotus çiçeğinin fışkırdığı; her yöne baktığında, ağzından “Bütün dünyada tek baş benim” kelimelerinin çıktığı ciddi ciddi bildirilmektedir. Başka bir Çin Sanskritçesi kitapta da aynı hikaye anlatılıyor. Tek fark, Budha’nın sözleridir: “Bu doğum, Buda olarak gerçekleşti: Bundan böyle yeniden doğarak var oldum: Ancak bu kez bütün dünyayı kurtarmak amacıyla doğdum. Tanrıcı olmayan Budizm sistemi ile Hıristiyan sistemi arasındaki farkı hesaba katarsak, bu son alıntının, Arapça “Bebeğin İncil’inden” yaptığımız alıntıdaki bebek Mesih’e atfedilen sözlere çok benzediğine dikkat edilmelidir: Aslında ikinci alıntıdaki son sözler neredeyse birincisinin birebir çevirisidir 

 

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani ateist olmakta o kadar haklıyız ki daha haklı olamazdık. Her zaman derim, illa bir din seçmek şart olsa Budizmi seçerdim diye. En azından tanrısız bir din. Fakat Budist olup Buddha'nın doğar doğmaz şu saçmalıkları yaptığı zırvasına inanacağıma ölmeyi tercih ederim. Şu din zırvalarına inanmak zorunda kalmak kadar korkunç bir kabus düşünemiyorum.

Tepende bu zırvalara inanan ve sana da inanmanı dayatan bir pislik dinci! Ya öl ya öldür yani, ikisinden başka seçenek yok!

Yine her zaman derim: Inanmayı zorunlu kılan bir dikta da inanmayı yasaklayan bir dikta da, ikisi de kabustur.

Ama inanmayı yasaklayan diktayı milyon kere tercih ederim. Ikisinden birini seçmek zorunluysa elbet. Böyle berbat bir seçim yapmak zorunda kalmamak en iyisi ama, inanmamı dikte eden faşizm en korkunç olanı, daha korkunç bir şey olamaz.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Glock yazdı:

İlk ayetteki çelişki hemen gözüme battı diyorki bebek isa konuştu ve ben allahın kuluyum bana incili verdi diyor ama bu incil sonradan çıkmadımı ? 

Doğduğunda elinde incillemi çıkmış bu isa mesih ?

Kesinlikle Kuran'ın en büyük mantık hatalarından biri zaten İsa'ya verilen bir İncil tarih boyunca var olmadı İncil zaten İsa'nın kendisini anlatan bir kitaptı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İsa'nın İncil'de anılan mucizelerini toplu olarak verelim istedim.

(Toplam 58 mucize : Matta'da 42, Markos'ta 38, Luka'da 37, Yuhanna'da 17, Elçilerin İşleri'nde 1 mucize)

1) Babasız doğması (Matta 1/18-25, Luka 2/1-7)
2) Doğumunu gösteren yıldızın görünmesi (Matta 2/1-2, Luka 2/8-20 )
3) Mesih olduğunun ilk olarak bilinmesi (Luka 2/25-38)
4) Vaftiz olunca Kutsal Ruh’un üzerine inmesi (Matta 3/13-17, Markos 1/12-13, Luka 3/21-22, Yuhanna 1/29-34)
5) Suyu şaraba çevirmesi (Yuhanna 2/1-11)
6) Samiriyeli kadının durumunu bilmesi (Yuhanna 4/1-42)
7) Memurun oğlunu iyileştirmesi (Yuhanna 4/43-53)
8) Havuzdaki kötürümü iyileştirmesi (Yuhanna 5/1-18)
9) Şeytan tarafından çölde denenmesi (Matta 4/1-11, Markos 1/12-13, Luka 4/1-13)
10) Kötü ruhları kovması (Markos 1/21-28, Luka 4/31-37)
11) Birçok hastayı iyileştirmesi (Matta 4/23-25, Markos 1/32-34, Luka 4/40-41)
12) Bir cüzamlıyı iyileştirmesi (Matta 8/1-4, Markos 1/40-45, Luka 5/12-16)
13) Yüzbaşının uşağını iyileştirmesi (Matta 8/5-13, Markos , Luka 7/1-10)
14) Petrus’un kaynanasını iyileştirmesi (Matta 8/14-17, Markos 1/29-38, Luka 4/38-39)
15) Fırtınayı dindirmesi (Matta 8/23-27 Markos 4/35-41, Luka 8/22-25)
16) İki cinliyi iyileştirmesi (Matta 8/28-34, Markos 5/1-20, Luka 8/26-39)
17) Bir felçliyi iyileştirmesi (Matta 9/1-8, Markos 2/1-12, Luka 5/17-26)
18) Havra yöneticisinin kızını diriltmesi (Matta 9/18-26, Markos 5/21-43, Luka 8/40-56)
19) Dulun oğlunu diriltmesi (Luka 7/11-17)
20) 12 yıldır kanaması olan bir kadını iyileştirmesi (Matta 9/20-22, Markos 5/25-34, Luka 8/43-48)
21) İki körle bir dilsizi iyileştirmesi (Matta 9/27-34)
22) Sakat elli adamı iyileştirmesi (Matta 12/9-14, Markos 3/1-6, Luka 6/6-11)
23) Birçok kişiyi iyileştirmesi (Matta 12/15, Markos 7/21-23)
24) Kör ve dilsiz bir cinliyi iyileştirmesi (Matta 12/22-29)
25) Beş bin kişiyi doyurması (Matta 14/13-21, Markos 6/30-44, Luka 9/10-17, Yuhanna 6/1-15)
26) Su üstünde yürümesi (Matta 14/22-33, Markos 6/45-52, Yuhanna 6/16-25)
27) Ginnesar’daki hastaları iyileştirmesi (Matta 14/34-36, Markos 6/53-56)
28) Kenanlı kadının kızını iyileştirmesi (Matta 15/21-28, Markos 7/24-30)
29) Sağır bir adamı iyileştirmesi (Markos 7/31-37)
30) Beytsayda’da doğuştan kör bir adamı tükürük çamuruyla iyileştirmesi (Markos 8/22-26, Yuhanna 9/1-12)
31) Kötürüm, kör, çolak ve dilsizleri iyileştirmesi (Matta 15/29-31)
32) Lazar’ı diriltmesi (Yuhanna 11/1-46)
33) Dört bin kişiyi doyurması (Matta 15/32-39, Markos 8/1-10)
34) Ölüp dirileceğini önceden bildirmesi (Matta 16/21-28, Markos 8/31-38, Luka 9/21-22)
35) Dış görünümünün değişmesi (Matta 17/1-13, Markos 9/1-13, Luka 9/28-36)
36) Cinli bir çocuğu iyileştirmesi (Matta 17/14-21, Markos 9/14-29, Luka 9/37-44)
37) Ölüp dirileceğini ikinci kez bildirmesi (Matta 17/22-23, Markos 9/30-32, Luka 9/44-45)
38) Beli bükük kadını iyileştirmesi (Luka 13/10-17)
39) On cüzamlıyı iyileştirmesi (Luka 17/11-19)
40) Balığın karnından para çıkarması (Matta 17/24-27)
41) Ölüp dirileceğini üçüncü kez bildirmesi (Matta 20/17-19, Markos 10/32-34, Luka 18/31-34)
42) İki körün gözlerini açması (Matta 20/29-34, Markos 10/46-52, Luka 18/35-43)
43) Beytfaci köyündeki sıpayı bilmesi (Matta 21/1-11, Markos 11/1-11, Luka 19/28-40, Yuhanna 12/12-19)
44) İncir ağacını beddua ederek kurutması (Matta 21/18-22, Markos 11/12-14)
45) Yahuda İscariot’un ihanetini önceden bildirmesi (Matta 26/17-30, Markos 14/12-26, Luka 22/20-23 Yuhanna 13/18-30)
46) Petrus’un inkarını önceden bildirmesi (Matta 26/31-35, Markos 14/27-31, Luka 22/24-34, Yuhanna 18/36-38)
47) Zeytin Dağı’nda dua ederken terinin kan damlalarına dönüşmesi (Luka 22/39-44)
48) Başkahinin kölesinin kopan kulağını iyileştirmesi (Luka 22/47-51)
49) Çarmıha gerildikten sonra 3 saat süreyle karanlık olması (Matta 27/45, Markos 15/33-34, Luka 23/44-45)
50) Çarmıhta iken deşilen böğründen kan ve su akması (Yuhanna 19/31-37 )
51) Çarmıha gerildikten sonra tapınaktaki perdenin yırtılması (Matta 27/51-53, Markos 15/38, Luka 23/44-45)
52) Yerin sarsılması, kayaların yarılması, birçok kutsal kişinin dirilip mezarlarından çıkarak Kudüs’e girmesi (Matta 27/51-53)
53) Çarmıha gerildikten sonraki haftanın ilk günü büyük bir deprem olması (Matta 28/1-4)
54) Bir meleğin gökten inip mezarı kapatan taşı yuvarlaması (Matta 28/1-4, Markos 16/1-8, Luka 24/1-4, Yuhanna 20/1-2)
55) Çarmıha gerildikten üç gün sonra ölümden dirilmesi (Matta 28/5-7, Markos 16/6-7, Luka 24/5-12, Yuhanna 20/3-9)
56) Dirildikten sonra kadınlara görünmesi (Matta 28/8-10, Markos 16/9-11, Yuhanna 20/10-18)
57) Dirildikten sonra öğrencilerine görünmesi (Matta 28/16-20, Markos 16/12-18, Luka 24/13-49, Yuhanna 20/19-31,21/1-25)
58) Göğe alınması (Markos 16/19-20, Luka 24/50-53, El.İşl.1/9-11)

Ama bu sayılanların arasında, Kuran'da bildirilen şu iki 'mucize' yoktur: Bebekken konuşması ve peygamberliğini ilan etmesi. (Çamurdan kuş yapıp can vermesi de var ama onu es geçiyoruz.)

'Dediler ki: "Ey Meryem, sen gerçekten şaşılacak bir iş yaptın. Ey Harun'un kız kardeşi, senin baban kötü bir kişi değildi ve annen de azgın, utanmaz bir kadın değildi." Bunun üzerine Meryem çocuğu gösterdi. Dediler ki: "Henüz beşikte olan bir çocukla biz nasıl konuşabiliriz?!" Çocuk şunları söyledi: "Şüphesiz ben, Allah'ın kuluyum. Allah bana kitap verdi ve beni peygamber kıldı. Nerede olursam olayım, beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm sürece, bana namazı ve zekatı vasiyet etti; anneme itaati de. Ve beni mutsuz bir zorba kılmadı. Selam üzerimdedir doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden kaldırılacağım gün." (Kuran, Meryem, 27-33)

Koskoca Hıristiyan kilisesi, daha önce hiç kimseye nasip olmamış, beşikteyken konuşup peygamberliğini ilan etmiş bir öndere sahip olsaydı, bunu İncil'de hem de gözlerimize soka soka yazmaz mıydı? Kuran öyle bir palavra sallamıştır ki, laf ebesi anlı-şanlı kilise babalarına bile nal toplatmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Musa Aleyhisselam zamanında sihir revacdaydı mucize ona sphe alacak şekilde geldi

İsa aleyhisselam zamanında tıb Revacdaydı Mucize Ona cephe alacak şekilde geldi

Peygamberimiz zamanında ise fasih konuşmak revacdaydı mucize Ona cephe alacak şekilde. Kureyş kafirleri bu kitabın sizin gibi cahili değillerdi o yüzden bu kitapta hiç bir tezad nokta bulamamışlardır ve kılıça sarılmışlardır.

İsa'nın yaptığı mucizeleri bugünkü tıb yapıyor hahah ahha ilerde ölüde diriltilecektir.

ya hepimiz dirilicez. 

peygamberimiz dini kerametler fenni kerametlerda görülmedikçe kıyamet kopmaz buyumuşlardır

Neyse benim diyceğim yer şurası 

Quote

4) Vaftiz olunca Kutsal Ruh’un üzerine inmesi  (Matta 3/13-17, Markos 1/12-13, Luka 3/21-22, Yuhanna 1/29-34) 

Şu halde isayı vaftiz eden yahya İsadan daha büyük olması gerekir!!!

siz neden yahyada Allah diye tapmıyorsunuz Allah'ınız hiç değilse 4 olmuş olur :Dasasa

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Dindarr said:

Şu halde isayı vaftiz eden yahya İsadan daha büyük olması gerekir!!!

siz neden yahyada Allah diye tapmıyorsunuz Allah'ınız hiç değilse 4 olmuş olur :Dasasa

Sen ona buna laf yetiştirecem diye iyice şaşırmışsın. Bak ne diyor: 

İsa'nın İncil'de anılan mucizelerini toplu olarak verelim istedim.

İsa'yı öve öve göklere çıkaran senin kitabın. Ona sen tap. (Musa'yı da unutma.)

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, Dindarr yazdı:

Musa Aleyhisselam zamanında sihir revacdaydı mucize ona sphe alacak şekilde geldi

İsa aleyhisselam zamanında tıb Revacdaydı Mucize Ona cephe alacak şekilde geldi

Peygamberimiz zamanında ise fasih konuşmak revacdaydı mucize Ona cephe alacak şekilde. Kureyş kafirleri bu kitabın sizin gibi cahili değillerdi o yüzden bu kitapta hiç bir tezad nokta bulamamışlardır ve kılıça sarılmışlardır.

İsa'nın yaptığı mucizeleri bugünkü tıb yapıyor hahah ahha ilerde ölüde diriltilecektir.

ya hepimiz dirilicez. 

peygamberimiz dini kerametler fenni kerametlerda görülmedikçe kıyamet kopmaz buyumuşlardır

Neyse benim diyceğim yer şurası 

Şu halde isayı vaftiz eden yahya İsadan daha büyük olması gerekir!!!

siz neden yahyada Allah diye tapmıyorsunuz Allah'ınız hiç değilse 4 olmuş olur :Dasasa

1. Vaftizci Yahya'yı İsa'dan üstün gören bir grup zaten vardı.Bkz: Mandeanlar/Sabiiler.

 

2. Dediğin gibi iSA kendi isteğiyle Yahya'ya kendini vaftiz ettirmeye  geldiğinde, Yahya  İsa'ya İncil'de şöyle diyor:  

 

Bu sırada İsa, Yahya tarafından vaftiz edilmek üzere Celile'den Şeria nehrine, Yahya'nın yanına geldi. 14Ne var ki Yahya, «Benim senin tarafından vaftiz edilmem gerekirken sen mi bana geliyorsun?» diyerek O'na engel olmak istedi.

 


15İsa ise ona şu karşılığı verdi: «Şimdilik buna razı ol! Çünkü doğru olan her şeyi bu şekilde yerine getirmemiz gerekir.» O zaman Yahya O'nun dediğine razı oldu.

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Tanah said:

1. Vaftizci Yahya'yı İsa'dan üstün gören bir grup zaten vardı.Bkz: Mandeanlar/Sabiiler.

 

2. Dediğin gibi iSA kendi isteğiyle Yahya'ya kendini vaftiz ettirmeye  geldiğinde, Yahya  İsa'ya İncil'de şöyle diyor:  

 

Bu sırada İsa, Yahya tarafından vaftiz edilmek üzere Celile'den Şeria nehrine, Yahya'nın yanına geldi. 14Ne var ki Yahya, «Benim senin tarafından vaftiz edilmem gerekirken sen mi bana geliyorsun?» diyerek O'na engel olmak istedi.

 


15İsa ise ona şu karşılığı verdi: «Şimdilik buna razı ol! Çünkü doğru olan her şeyi bu şekilde yerine getirmemiz gerekir.» O zaman Yahya O'nun dediğine razı oldu.

Siz bu işi, pek iyi, etraflıca inceden ,inceye düşünüp de, İrfanen şu sonucu neden var mıyorsunuz? 

Sizin isa jesu bey her ne olursa olsun Zekerya oğlu yahyaya bu iş için muhtaç oldu ise, siz Yahyaya neden ibadet etmiyorsunuz?

Çünkü bu tarife göre Yahya isadan daha büyük olması lazımdır..

Zaten Yahyada benim senin tarafından vaftiz edilmem lazımdır diyerek alttan alıyor 

Sizin jesu beyde bu jeste karşı  şimdilik buna razı ol ancak bunu yerine getirmekle doğruluğun gereğini yerine getirmiş oluruz diyor 15

 

Bak islam neden hırsitiyanlıktan üstündür

Sizin din : Tuzlu suya dalıp çıkmadıkça cennete giremezsiniz diyor

islam Salih amel işleyerek cennete girersiniz diyor İşte İslamın büyüklüğü ve yenilmezliği burda yatıyor.

Misyonerlerin İslam topraklarında hiç zaman ve hiç bir türlü asla başaralı olamayışlarının sebebide bu oluyor. Bu din akıl dinidir. aklı olmayanın dinide yoktur. Misyonerleriniz Aptal aptal şeylerle islam topraklarında tabi başarılı olamazlar.: DAsasa neymiş tuzlu suyla yıkanmadıkça cennete giremezsiniz. hadi lan oradan salih amelle cennete girersin tuzlu suyla değil :DASAsa

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Dindarr yazdı:

Siz bu işi, pek iyi, etraflıca inceden ,inceye düşünüp de, İrfanen şu sonucu neden var mıyorsunuz? 

Sizin isa jesu bey her ne olursa olsun Zekerya oğlu yahyaya bu iş için muhtaç oldu ise, siz Yahyaya neden ibadet etmiyorsunuz?

Çünkü bu tarife göre Yahya isadan daha büyük olması lazımdır..

Zaten Yahyada benim senin tarafından vaftiz edilmem lazımdır diyerek alttan alıyor 

Sizin jesu beyde bu jeste karşı  şimdilik buna razı ol ancak bunu yerine getirmekle doğruluğun gereğini yerine getirmiş oluruz diyor 15

 

Bak islam neden hırsitiyanlıktan üstündür

Sizin din : Tuzlu suya dalıp çıkmadıkça cennete giremezsiniz diyor

islam Salih amel işleyerek cennete girersiniz diyor İşte İslamın büyüklüğü ve yenilmezliği burda yatıyor.

Misyonerlerin İslam topraklarında hiç zaman ve hiç bir türlü asla başaralı olamayışlarının sebebide bu oluyor. Bu din akıl dinidir. aklı olmayanın dinide yoktur. Misyonerleriniz Aptal aptal şeylerle islam topraklarında tabi başarılı olamazlar.: DAsasa neymiş tuzlu suyla yıkanmadıkça cennete giremezsiniz. hadi lan oradan salih amelle cennete girersin tuzlu suyla değil :DASAsa

Salih amelle gireceğin tek bir yer var oda toprak tabi cesedini yaktırıp denize döktürmezsen.

İslam istesende istemesende teknoloji ve bilim geliştikce tarihin tozlu raflarında yerini alıcak.

Adamların tuzlu suyuna laf ediyosun sizin de 5 şartınız var alzheimer mı oldun dindar ?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
30 dakika önce, Dindarr yazdı:

Siz bu işi, pek iyi, etraflıca inceden ,inceye düşünüp de, İrfanen şu sonucu neden var mıyorsunuz? 

Sizin isa jesu bey her ne olursa olsun Zekerya oğlu yahyaya bu iş için muhtaç oldu ise, siz Yahyaya neden ibadet etmiyorsunuz?

Çünkü bu tarife göre Yahya isadan daha büyük olması lazımdır..

Zaten Yahyada benim senin tarafından vaftiz edilmem lazımdır diyerek alttan alıyor 

Sizin jesu beyde bu jeste karşı  şimdilik buna razı ol ancak bunu yerine getirmekle doğruluğun gereğini yerine getirmiş oluruz diyor 15

 

Bak islam neden hırsitiyanlıktan üstündür

Sizin din : Tuzlu suya dalıp çıkmadıkça cennete giremezsiniz diyor

islam Salih amel işleyerek cennete girersiniz diyor İşte İslamın büyüklüğü ve yenilmezliği burda yatıyor.

Misyonerlerin İslam topraklarında hiç zaman ve hiç bir türlü asla başaralı olamayışlarının sebebide bu oluyor. Bu din akıl dinidir. aklı olmayanın dinide yoktur. Misyonerleriniz Aptal aptal şeylerle islam topraklarında tabi başarılı olamazlar.: DAsasa neymiş tuzlu suyla yıkanmadıkça cennete giremezsiniz. hadi lan oradan salih amelle cennete girersin tuzlu suyla değil :DASAsa

İsa şidmilik razı ol derken ''benim yüceltilme zamanım daha gelmedi diyor.İsa aslında Yahya'nın sen benden üstünsün lafını kabul ediyor ama ''şimdilik böyle olmalı senin görevin beni vaftiz etmek bense insanları ateşle ve ruhla vaftiz edicem diyor ilerki bölümlerde de.

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, Glock said:

Salih amelle gireceğin tek bir yer var oda toprak tabi cesedini yaktırıp denize döktürmezsen.

İslam istesende istemesende teknoloji ve bilim geliştikce tarihin tozlu raflarında yerini alıcak.

Adamların tuzlu suyuna laf ediyosun sizin de 5 şartınız var alzheimer mı oldun dindar ?

Müslüman olmak için 5 şart var. Mümin olmak için beş şart yok

Bak ayet ne diyor: "Müminlerden sana tabi olanlara kanatlarını ger"

bana kuranla gel kamon.

 Hicretten 200 sene sonraki şunun bunun söyledikleriyle gelme

Kur'an anında 7den 70 e herkesce ezberlenmiş ama hadisler ise böyle ezberlenmemiştir.

Özetle Ku'ran apaçık Bir adamın mümin olması onun  "Hazreti Muhammed'e iman edip tabi olması anlamına gelmez" diyor

Hulasa:  Kur'anı okursan İslam: herhangi bir dinin inananı  yani mümini olup da"salih amel işleyeni" cennete alıyor  

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
20 minutes ago, Tanah said:

İsa şidmilik razı ol derken ''benim yüceltilme zamanım daha gelmedi diyor.İsa aslında Yahya'nın sen benden üstünsün lafını kabul ediyor ama ''şimdilik böyle olmalı senin görevin beni vaftiz etmek bense insanları ateşle ve ruhla vaftiz edicem diyor ilerki bölümlerde de.

Kusura bakma sizin Kırsitiyanlarda su koy veriyorlar  Evangellerin insan ürünü bir kitap olduklarını biliyorlar herhalde ki, onun için öyle derin derin düşünmüyorlar

Yok eğer hakkaten böyle bir şeyin Allah tarafından geldiği kabul edilmiş olsaydı.  derin derin düşünürler ve Yahyada büyük biri galiba denirdi. Tanrıyı vaftiz etmek ne demek yaa tanrının vaftiz olması ne demek ya bıcı bıcı mı olmak istedi :D 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Dindarr yazdı:

Müslüman olmak için 5 şart var. Mümin olmak için beş şart yok

Bak ayet ne diyor: "Müminlerden sana tabi olanlara kanatlarını ger"

bana kuranla gel kamon.

 

 Hicretten 200 sene sonraki şunun bunun söyledikleriyle gelme

Kur'an anında 7den 70 e herkesce ezberlenmiş ama hadisler ise böyle ezberlenmemiştir.

Özetle Ku'ran apaçık Bir adamın mümin olması onun  "Hazreti Muhammed'e iman edip tabi olması anlamına gelmez" diyor

Hulasa:  Kur'anı okursan İslam: herhangi bir dinin inananı  yani mümini olup da"salih amel işleyeni" cennete alıyor  

Al sana ayet dingil : 

Ali imran 85: Kim İslâm’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.

Dindar sen ne kafir adamsın mümin rolümü yapıyosun yoksa, eyer öyleyse oscar heykelciğini adaysın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 minutes ago, Glock said:

Al sana ayet dingil : 

Ali imran 85: Kim İslâm’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.

Dindar sen ne kafir adamsın mümin rolümü yapıyosun yoksa, eyer öyleyse oscar heykelciğini adaysın.

Sen ne dıngıl bir herifsin ya

Hukukda bir kaide vardır açık olan hüküm anlaşılmayan hükmü açıklar

 

İslam=  "Müminler salih amel işleyenleri cennete gireceğini" ve "Müminlerden sana tabi olanalar kanatlarını ger "ayetiylede Mümin olmanın Hazreti Muhammed iman etmiş tabi olmuş anlamına gelmediğini gelemeyeceğini söylüyor bas bas bağırıyor

Sen ise İslama inat zıt tersini söylüyorsun "hayır hayır Mümin demek hazreti Muhammede iman etmiş tabi olmuş demektir  diğerleri mümin değildir cennete giremez" davasına kalkıyorsun  bu dava ile ahirette babaları alıcaksın diyor Ayet!

ayetin mealini yaptım sana :DAsa

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu adamla tartışmak hayatımda yaptığım en aptalca iş kabul ediorum ama her konumu bok ettiği için cevap vermek durumunda kalıyorum bu adamın ne zaman bir uyarı alacağını merak ediyorum.Salak salak gülmeler aptal aptal papağan cevaplar .

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, Dindarr yazdı:

Sen ne dıngıl bir herifsin ya

Hukukda bir kaide vardır açık olan hüküm anlaşılmayan hükmü açıklar

 

İslam=  "Müminler salih amel işleyenleri cennete gireceğini" ve "Müminlerden sana tabi olanalar kanatlarını ger "ayetiylede Mümin olmanın Hazreti Muhammed iman etmiş tabi olmuş anlamına gelmediğini gelemeyeceğini söylüyor bas bas bağırıyor

Sen ise İslama inat zıt tersini söylüyorsun "hayır hayır Mümin demek hazreti Muhammede iman etmiş tabi olmuş demektir  diğerleri mümin değildir cennete giremez" davasına kalkıyorsun  bu dava ile ahirette babaları alıcaksın diyor Ayet!

ayetin mealini yaptım sana :DAsa

Götünden mi anlıyosun gerizekalı.

Konu muhoya tabi olup olması değil dini islam olmayan cennete giremiyor ayet açık kıvırma

Ali imran 85: Kim İslâm’dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır.

Burda muhoyla ilgili bişey yazmıyor 

Götünü aç iyi dinle burda diyorki islamdan başka din seçen (hristiyanlık, yahudilik vb.) Ahirette ayvayı yedi diyor.

Anladınmı şimdi ??

Link to post
Sitelerde Paylaş
31 minutes ago, Dindarr said:

Sen ne dıngıl bir herifsin ya

Hukukda bir kaide vardır açık olan hüküm anlaşılmayan hükmü açıklar

 

İslam=  "Müminler salih amel işleyenleri cennete gireceğini" ve "Müminlerden sana tabi olanalar kanatlarını ger "ayetiylede Mümin olmanın Hazreti Muhammed iman etmiş tabi olmuş anlamına gelmediğini gelemeyeceğini söylüyor bas bas bağırıyor

Sen ise İslama inat zıt tersini söylüyorsun "hayır hayır Mümin demek hazreti Muhammede iman etmiş tabi olmuş demektir  diğerleri mümin değildir cennete giremez" davasına kalkıyorsun  bu dava ile ahirette babaları alıcaksın diyor Ayet!

ayetin mealini yaptım sana :DAsa

Muhammed sahtekar, yalancı, yağmacı vs. diyenler ve Kuran'ın bir arap uydurması olduğunu söyleyenler cennete girebilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnkar edip âyetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar cehennemliklerdir.
(Mâide Suresi), 86. Ayet

İnkâr eden ve âyetlerimizi yalanlayanlara gelince, işte onlar, cehennemliktirler.Maide 10

Kendisi için doğru yol belli olduktan sonra, kim Peygamber'e karşı çıkar ve müminlerin yolundan başka bir yola giderse, onu o yönde bırakırız ve cehenneme sokarız; o ne kötü bir yerdir.Nisa 115

Yukardaki ayetlere göre kuran ayetlerinin allah katından geldiğini kabul etmeyenler,muhammede karşı çıkanlar,onun peygamberliğini kabul etmeyenler,cehenneme gidecekmiş.

Ama dindar beyefendiye göre,cennete gitmek için,muhammede bağlı olmaya,onun peygamberliğini kabul etmeye,kuranın allah katından geldiğini kabul etmeye gerek yokmuş.

Bu dindar gerçeklerin üzerini örtüyor,gizliyor,islam ak dese o kara diyor,ama buna karşın kendisinin müslüman olduğunu düşünüyor.Dindar beyefendi,kutsal uyuşturucusu islamı kaybetmek istemiyor,ama oldukça islamı olduğu gibi de kabul etmiyor,edemiyor.Ne yapacak bu adam öyleyse,islamı kendisinin kabul edebileceği bir şekle getirecek,islamı islamlıktan çıkartacak,böylece de kutsal uyuşturucusunu kaybetmemiş olacak.Ama tabi bir insan,islamı islamlıktan çıkarıp,islamlıktan çıkardığı islama inanıp,kendisini kandırmayı başarıp,kendisini müslüman olarak nasıl görebilir,onu bir türlü anlayamıyorum,anlamlandırmaya,çözümlemeye çalışıyorum bu durumu.Ben böyle birşey yapmaya kalksam,kendimi kandırmaya kalksam,yapamam lan.Huzursuz olurum,tutarsızlıklar,çelişkiler beynimi kemirir,bu adam bu işi nasıl becerebiliyor.Acaba diyorum,İşi deliliğe vuruyor ya hani,ay,kamon,evirbadi felan diyerek.Bunlar dindarın beyninde kopan fırtınaların bir dışa yansıması,bir belirtisimi?Dinde kalabilmesinin nedeni,işi deliliğe vurması mı?Ben burdayım diye bağıran gerçekleri,tutarsızlıkları,çelişkileri işi deliliğe vurarak mı bastırıyor?

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...