Jump to content

Kuran evlilik yaşını Miras kullanma yaşı olarak vermiştir


Recommended Posts

1 minute ago, sokullu said:

bunu böyle dile getiren kesinlikle ayetleri bilmeyenlerdir, sizler gibi, 1. kelime adetten kesilmiş , 2. adet görmemiş adet dönemine girmemiş, 3. hamile , bekleme süreleri için verilmiştir bu. bu ayette anlatılmak isteneni çocuklar bile anlar, iddet adet görmeyen çocuk için neden konulsun, adet demek yumurtalık oluşup hamile kalınmasına müsaid olma durumudur., tam bir saçmalamadır sizin dediğiniz.

2. adet görmemiş adet dönemine girmemiş,

Bu senin ifaden, söyle bakalım, kimler adet görmemiş adet dönemine girmemiştir?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 260
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

14 dakika önce, sağduyu yazdı:

Bakara/228. Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç ay hali (hayız veya temizlik müddeti) beklerler. Eğer Allah'a ve ahiret gününe inanıyorlarsa, Allah'ın kendi rahimlerinde yarattığını gizlemeleri onlara helal olmaz. Kocaları bu süre içinde barışmak isterlerse, onları geri almağa daha çok hak sahibidirler. Kadınların, yükümlülükleri kadar meşru hakları vardır. Yalnız erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Talak/4'de bahsedilenler yaşlılıklarından dolayı adetten kesilen kadınlarla, küçüklüklerinden dolayı hiç adet görmemiş kız çocuklarıdır.

Bakara 228 de bu açıkca belirtilmiştir, boşanan eşler, 3 ay boyunca beklemeleri ve hamileleklerini gizlememeleri söylenmiştir, aynı talak 4 de söylenen gibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

•    (1) Mevdudi
Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.
Kur’an’ın bu açıklamasına göre burada “Mudhale” (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü eğer mübaşeret olmasaydı iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden henüz hayız görmeye başlamamış kızların iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur’an’ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslüman’ın yasaklamaya hakkı yoktur.
- Ebu’l Al’a Mevdudi, Tefhimu’l Kuran, Talâk/4 (oku) 
•    (2) Taberi
Âyet-i kerimede “Hiç adet görmeyenler de böyledir.” buyurulmaktadır. Bundan maksat küçük yaşta evlenen ve zifafa girdikten sonra boşanan kadınlardır. Bunlar adet görmedikleri için iddetleri aylarla ölçülür; bu da üç aydır. Nitekim Süddi, Katade ve Dehhak bu kısmı aynı şekilde izah etmişlerdir.
- Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Talâk/4 (oku)
•    (3) İmam Kurtubi
“İddetleri vaktinde” buyruğu, sözkonusu edilen kadınların kocaları ile gerdeğe girmiş olan kadınlar olmasını gerektirmektedir. Çünkü kendileri ile gerdeğe girilmemiş olan kadınlar yüce Allah’ın “Ey iman edenler! Mü’min kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağımız bir iddet olmaz” (el-Ahzab, 33/49) buyruğu ile bu kapsamın dışına çıkarılmaktadır.
- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/417. 
“Asla ay hali olmayanlar” ile kastedilen küçük yaştakilerdir. Bunların da iddetleri üç aydır. Buna göre haber hazfedilmiştir. Bu durumdakinin iddetinin ay hesabı ile yapılmasının sebebi bunda adetin olmayışıdır.
- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/437-438.
•    (4) Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî
Bakara Suresi’nde yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
Boşanan kadınlar kendi kendilerini üç kur’ (yani, üç ay hâli) gözetlerler. (Bakara/228).
Boşanan kadınların iddeti bu şekilde idi. Ancak Yüce Allah, kocasının kendisi ile gerdeğe girmeden boşadığı kadını bundan istisna ederek Ahzâb Suresi’nde şöyle buyurmaktadır:
“Ey îmân edenler! Mümin kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan (yani onlarla cima etmeden) onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağınız bir iddet yoktur. (Ahzâb/49).
Talâk sûresinde Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
Hayızdan kesilmiş (yani yaşlı olduklarından dolayı artık hayız görmeyen) ve (yaşlarının küçüklüğü sebebiyle henüz) hayız görmeyen kadınlarınıza gelince -şüphelendinizse- onların iddeti üç aydır. (Talâk/4)
Görüldüğü gibi hayız görme yaşına gelmemiş ve kendisi ile gerdeğe girildikten sonra kocası tarafından boşanmış kadının durumu da aynı şekildedir; onun da iddeti üç aydır.
- Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî, Ahkam Ayetleri Tefsiri, İşaret Yayınları, S. 217-219 – Talâk bahisleri; Kadının İddeti ve İddet Esnasındaki Sükna Hakkı (oku)
Fıkıh Kaynakları
•    (1) Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı
Ayrılma İddeti: Cinsi ilişkiden sonra nikahın fesh olunması veya boşanma suretiyle ayrılan kadının beklemesi lazım gelen iddettir. Eğer kadın hamile ise onun iddeti doğurması ile biter. Bu hükmün delili Talâk 4 ayetidir. Eğer hamile değilse ve hayız görüyorsa onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç defa temizlenmektir. Bunun delili Bakara/228′dir.
Eğer kadın bulûğa ermemiş veya hayızdan kesilmiş ise onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç aydır. Bunun delili Talâk/4′tür.
Cinsi ilişkisiz boşanan kadın veya nikâhı fesh olan kadının iddet beklemesi söz konusu değildir. Bunun delili Ahzab/49′dur.
- Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı, Ravza Yayınları, (4. Cilt, 3. Bölüm), 62. Bölüm, İddet, Ayrılma İddeti (oku)
•    (2) İmam Nevevi
Ayrılma iddeti: Koca hayatta iken nikahın feshi veya boşama sebebi ile karısından ayrılmasına bağlı olan iddettir. Bu iddet cinsel ilişkiden sonra veya erkeğin menisini karısının rahmine akıttıktan sonra meydana gelen ayrılma ile vacib olan iddettir.
(…)
Hayız görmemiş hür olan küçük yaştaki kadın ile hayız halinden tamamen kesilmiş kadının iddeti hilâl ayı ile üç aydır.
- İmam Nevevi, Minhac, Kahraman Yayınevi, Nikah, İddet (oku)
•    (3) Molla Hüsrev 
Küçüklükten veya yaşlılıktan dolayı hayz görmeyen veya bulûğuna yaş ile hükmedilip hayz görmeyen hür kadın hakkında talâkta iddet üç aydır. Çünkü Allah Teâlâ ,(C.C):
“Kadınlarınız içinde ay hâli görmekten kesilenler ile henüz ay hâli görmemiş olanlarda eğer şüphe ederseniz onların îddet beklemeleri üç aydır.” buyurmuştur.
Eğer kadın cima edildi ise üç ay iddet bekler. Çünkü yukarda geçtiği vechle cimâdan önce boşanırsa iddet yoktur.
- Molla Hüsrev, Gurer ve Dürer, 2. Cilt, 3. Bölüm, İddet Babı (oku)
•    (4) İbn Rüşd
İddetin (Boşanmada Bekleme Süresinin) Çeşitleri:
Kadın ya hürdür, ya cariyedir. Bunlardan her biri de boşandığı zaman ya kendisiyle gerdeğe girilmiş ya girilmemiştir. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmemiş ise bu kadının iddeti yoktur; boşanır boşanmaz evlenebilir. Zira Cenâb-ı Hak “Ey iman etmiş olanlar.. Mümin kadınlarla evlendikten sonra onlarla temas etmeden onları boşadığımzda onların size iddet saymasına lüzum yoktur” buyurmuştur. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmiş ise o zaman bu kadın ya adet gören, ya da görmeyen kadınlardandır. Adet görmeyen kadınlar da ya küçüktürler, ya da yaşlı oldukları için artık âdetten kesilmişlerdir. Adet görenler de ya gebedirler, ya normal âdetleri devam eder, ya herhangi bir sebeble kanları kesilmiştir, ya da müstehazedirier.
- İbn Rüşd Kadı Ebu’l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 3/75 – Talak, İddetin Çeşitleri (oku)

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, sağduyu yazdı:

2. adet görmemiş adet dönemine girmemiş,

Bu senin ifaden, söyle bakalım, kimler adet görmemiş adet dönemine girmemiştir?

 

adet dönemine girmemiş demek 21 28 gün arası adet daha görmemiş kimselerdir, 3 temizlik dönemi bakarada 228 de de açıklanmıştır. zaten talak 4 de söylenenle bakara 228 aynı olayı belirtmiş ve bakarada ayrıca hamileliğin saklanmaması söylenmiştir.

tarihinde sokullu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, sokullu said:

Bakara 228 de bu açıkca belirtilmiştir, boşanan eşler, 3 ay boyunca beklemeleri ve hamileleklerini gizlememeleri söylenmiştir, aynı talak 4 de söylenen gibidir.

Bakara/228'de normal kadından bahsedilir, Talak/4'de de adetten kesilmiş yaşlı kadınlarla, henüz adet görmemiş küçük kızlardan.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, sokullu said:

adet dönemine girmemiş demek 21 28 gün arası adet daha görmemiş kimselerdir, 3 temizlik dönemi bakarada 228 de de açıklanmıştır. zaten talak 4 de söylenenle bakara 228 aynı olayı belirtmiş ve bakarada ayrıca hamileliğin saklanmaması söylenmiştir.

"adet dönemine girmemiş demek 21 28 gün arası adet daha görmemiş kimselerdir" diyerek kastettiğin kadınlardan zaten Bakara/228'de bahsedilmiş.

Talak/4'de henüz adet görmemiş derken yaşlarının küçüklüğü nedeniyle adet görmemiş küçük kız çocuklarından bahsediyor, zaten bunu tüm İslam alemi 1400 yıldır biliyor ve de uyguluyor. En başta da Muhammed uygulamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, sağduyu yazdı:

•    (1) Mevdudi
Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.
Kur’an’ın bu açıklamasına göre burada “Mudhale” (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü eğer mübaşeret olmasaydı iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden henüz hayız görmeye başlamamış kızların iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur’an’ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslüman’ın yasaklamaya hakkı yoktur.
- Ebu’l Al’a Mevdudi, Tefhimu’l Kuran, Talâk/4 (oku) 
•    (2) Taberi
Âyet-i kerimede “Hiç adet görmeyenler de böyledir.” buyurulmaktadır. Bundan maksat küçük yaşta evlenen ve zifafa girdikten sonra boşanan kadınlardır. Bunlar adet görmedikleri için iddetleri aylarla ölçülür; bu da üç aydır. Nitekim Süddi, Katade ve Dehhak bu kısmı aynı şekilde izah etmişlerdir.
- Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Talâk/4 (oku)
•    (3) İmam Kurtubi
“İddetleri vaktinde” buyruğu, sözkonusu edilen kadınların kocaları ile gerdeğe girmiş olan kadınlar olmasını gerektirmektedir. Çünkü kendileri ile gerdeğe girilmemiş olan kadınlar yüce Allah’ın “Ey iman edenler! Mü’min kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağımız bir iddet olmaz” (el-Ahzab, 33/49) buyruğu ile bu kapsamın dışına çıkarılmaktadır.
- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/417. 
“Asla ay hali olmayanlar” ile kastedilen küçük yaştakilerdir. Bunların da iddetleri üç aydır. Buna göre haber hazfedilmiştir. Bu durumdakinin iddetinin ay hesabı ile yapılmasının sebebi bunda adetin olmayışıdır.
- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/437-438.
•    (4) Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî
Bakara Suresi’nde yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
Boşanan kadınlar kendi kendilerini üç kur’ (yani, üç ay hâli) gözetlerler. (Bakara/228).
Boşanan kadınların iddeti bu şekilde idi. Ancak Yüce Allah, kocasının kendisi ile gerdeğe girmeden boşadığı kadını bundan istisna ederek Ahzâb Suresi’nde şöyle buyurmaktadır:
“Ey îmân edenler! Mümin kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan (yani onlarla cima etmeden) onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağınız bir iddet yoktur. (Ahzâb/49).
Talâk sûresinde Yüce Allah şöyle buyurmaktadır:
Hayızdan kesilmiş (yani yaşlı olduklarından dolayı artık hayız görmeyen) ve (yaşlarının küçüklüğü sebebiyle henüz) hayız görmeyen kadınlarınıza gelince -şüphelendinizse- onların iddeti üç aydır. (Talâk/4)
Görüldüğü gibi hayız görme yaşına gelmemiş ve kendisi ile gerdeğe girildikten sonra kocası tarafından boşanmış kadının durumu da aynı şekildedir; onun da iddeti üç aydır.
- Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî, Ahkam Ayetleri Tefsiri, İşaret Yayınları, S. 217-219 – Talâk bahisleri; Kadının İddeti ve İddet Esnasındaki Sükna Hakkı (oku)
Fıkıh Kaynakları
•    (1) Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı
Ayrılma İddeti: Cinsi ilişkiden sonra nikahın fesh olunması veya boşanma suretiyle ayrılan kadının beklemesi lazım gelen iddettir. Eğer kadın hamile ise onun iddeti doğurması ile biter. Bu hükmün delili Talâk 4 ayetidir. Eğer hamile değilse ve hayız görüyorsa onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç defa temizlenmektir. Bunun delili Bakara/228′dir.
Eğer kadın bulûğa ermemiş veya hayızdan kesilmiş ise onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç aydır. Bunun delili Talâk/4′tür.
Cinsi ilişkisiz boşanan kadın veya nikâhı fesh olan kadının iddet beklemesi söz konusu değildir. Bunun delili Ahzab/49′dur.
- Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı, Ravza Yayınları, (4. Cilt, 3. Bölüm), 62. Bölüm, İddet, Ayrılma İddeti (oku)
•    (2) İmam Nevevi
Ayrılma iddeti: Koca hayatta iken nikahın feshi veya boşama sebebi ile karısından ayrılmasına bağlı olan iddettir. Bu iddet cinsel ilişkiden sonra veya erkeğin menisini karısının rahmine akıttıktan sonra meydana gelen ayrılma ile vacib olan iddettir.
(…)
Hayız görmemiş hür olan küçük yaştaki kadın ile hayız halinden tamamen kesilmiş kadının iddeti hilâl ayı ile üç aydır.
- İmam Nevevi, Minhac, Kahraman Yayınevi, Nikah, İddet (oku)
•    (3) Molla Hüsrev 
Küçüklükten veya yaşlılıktan dolayı hayz görmeyen veya bulûğuna yaş ile hükmedilip hayz görmeyen hür kadın hakkında talâkta iddet üç aydır. Çünkü Allah Teâlâ ,(C.C):
“Kadınlarınız içinde ay hâli görmekten kesilenler ile henüz ay hâli görmemiş olanlarda eğer şüphe ederseniz onların îddet beklemeleri üç aydır.” buyurmuştur.
Eğer kadın cima edildi ise üç ay iddet bekler. Çünkü yukarda geçtiği vechle cimâdan önce boşanırsa iddet yoktur.
- Molla Hüsrev, Gurer ve Dürer, 2. Cilt, 3. Bölüm, İddet Babı (oku)
•    (4) İbn Rüşd
İddetin (Boşanmada Bekleme Süresinin) Çeşitleri:
Kadın ya hürdür, ya cariyedir. Bunlardan her biri de boşandığı zaman ya kendisiyle gerdeğe girilmiş ya girilmemiştir. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmemiş ise bu kadının iddeti yoktur; boşanır boşanmaz evlenebilir. Zira Cenâb-ı Hak “Ey iman etmiş olanlar.. Mümin kadınlarla evlendikten sonra onlarla temas etmeden onları boşadığımzda onların size iddet saymasına lüzum yoktur” buyurmuştur. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmiş ise o zaman bu kadın ya adet gören, ya da görmeyen kadınlardandır. Adet görmeyen kadınlar da ya küçüktürler, ya da yaşlı oldukları için artık âdetten kesilmişlerdir. Adet görenler de ya gebedirler, ya normal âdetleri devam eder, ya herhangi bir sebeble kanları kesilmiştir, ya da müstehazedirier.
- İbn Rüşd Kadı Ebu’l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 3/75 – Talak, İddetin Çeşitleri (oku)

 

 

Bunu böyle ifade eden tüm Kuran yorumcularının tüm ayetlerdeki yorumlarını red ederim. zaten kabul etmediğimi söyledim, bu ayette geçen kelimelerin bu şekilde yorumlamak sapkınlıktan öte bir şeydir. bu ayette açıklanan hamile şüphesidir, adet görmeyen bir çocuk nasıl hamile kalınır diye düşünmemiş yada adeti bilmeyen cahillerin uydurma islamın kesimleridir bunlar, gerçek islam bu değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, sağduyu yazdı:

Bakara/228'de normal kadından bahsedilir, Talak/4'de de adetten kesilmiş yaşlı kadınlarla, henüz adet görmemiş küçük kızlardan.

talak 4 te gebelik durumuda bildirilir, bunu atlamamak gerek, talak 4 te verilen ayet adetten kesilmiş , henüz adet görmeyen , derken adet dönemindeki adet görmemiş kadınlardır, bakara 228 dede bu açıkca belirtilmiştir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, sokullu yazdı:

halife ömer e diyecek hiç bir şeyim yoktur, bu konuda haklısın, hz. Ali nin küçük yaşta kızını hile ile almıştır,  gerçekten ümmü gülsüm çocuk yaşta hile ile alınması, halife olan birisi için utanç kaynağıdır, şia kaynakları bu konuda halife ömeri kınarlar hatta linç ederler, sunni kaynaklarında ise halife ömerin adaleti falan filan yazarlar, çocuk yaşta bir kızı hile ile alıp nasıl adalet dağıtacak ki birisi, bu yaptığı bile Peygamber efendimizin vefatından sonra nasıl islamın kargaşaya düştüğünün göstergesidir, ileride atılacak nifakların başlangıcıdır.

Ömer çocuk yaşta evleniyor da Ali Fatma ile kaç yaşında evleniyor?

Ömer ile Ali, Muhammed'in peygamberliğinin başından beri yanında değil mi? İslam'da çocuk yaşta evlilik yasak olsa nasıl olur da Allah'ın hükmüne karşı gelirler?

 

25 dakika önce, sokullu yazdı:

16 yaşında cinsel ilşki olarak konuyu alırsak abd ve avrupada bekareti kaybetme yaş ortalaması 16 dır, şimdi gelişmiş ülkelerdeki istatiklerdir bunlar, abd de 15 yaş çıkmaktadır 15,7 idi sanırsam. sen şimdi ne demek istiyorsun ki çocuk yaşta cinsellik gelişmiş ülkelerde var bizde neden varımı sorgulayacaksın yoksa evlenme ayrı, cinsellik ayrımı diyorsun.

Gelişmiş ülkelerde cinsel ilişki ortalaması gençlerin cinselliklerini keşfederken kendi aralarında yaşadıkları, sağlıklı bir cinsel yaşantı ve psikolojinin temelini oluşturan normal bir cinsel ilişki. Yasalarında da 18 yaş altı bireylerin hangi kriterler ile cinsel ilişkiye girebilecekleri net olarak belirtilmiş. Getirilen kriterlerde bu gençler ile cinsel ilişkiye gireceklerin üst yaş sınırları gibi koruyucu sınırlar var. Genç değil de çocuk katogorisine girenlerin cinsel ilişkisi tamamen yasaklanmış.

60 yaşındaki bir herif ile 12 yaşındaki bir kızın cinsel yaşantısının sağlıklı olduğunu iddia edebilir misiniz? Kaldı ki evlilik, cinsellikten çok daha ağır bir yük getirir.

Küçük yaşta kişi ister kendi isteği ile evlensin, ister zorla evlendirilsin evliliğin sorumluluğunu algılayabilecek, hayattan beklentisini tartabilecek durumda değildir. 15 yaşında evlendiriliyor. 16 yaşında doğum yapıyor. Bu kız hangi koşullarda eğitimine devam edebilir? Hangi koşullarda kariyer yapabilir? Hangi koşullarda yaşamına yön verebilir? 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, sokullu said:

Bunu böyle ifade eden tüm Kuran yorumcularının tüm ayetlerdeki yorumlarını red ederim. zaten kabul etmediğimi söyledim, bu ayette geçen kelimelerin bu şekilde yorumlamak sapkınlıktan öte bir şeydir. bu ayette açıklanan hamile şüphesidir, adet görmeyen bir çocuk nasıl hamile kalınır diye düşünmemiş yada adeti bilmeyen cahillerin uydurma islamın kesimleridir bunlar, gerçek islam bu değildir.

Neye dayanarak reddediyorsun? Engin arapça ve İslam tarihi bilgine dayanarak mı? 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu aşırı mal ya, bununla konuşmaya değer mi bilmiyorum. Ben bunu konuşmaya değer bulmuyorum. Dindar gitti bu geldi. Belki de bu dindarın kılık değiştirmişidir. Bu tür mallardan gına geldi. Laftan anlamaz, habire saçmalar. Bu bari dasadas kamon filan demiyor gerçi ama, belki de öyle demekle olmadığını anlayıp geri gelmiştir ne bileyim. Mallığı aynı...

Şimdi otur buna yarım saat laf anlat... Neyse kısaca yazayım bari ne yapalım başa gelen çekilir.

Şimdi cahil çöl yağmacıları diyor ki normal boşanma süresine kadar en az bir kez adet görmüş kadınlar hakkında bir tereddüt yok. Boşama halinde yapılacak iş belli, İddet beklemek.

Ama iki grup var ki bunda tereddüt edebilirsiniz. Bunlar iki uçta yer alan iki grup. Biri yaşı ilerlemiş ve bir süredir adet olmamış. Şimdi bunu nasılsa adet olmuyor artık diye bıraksak iddet beklemese olur mu. Ya adeti geciktiyse?

Öbür uçta yer alan grup ise daha hiç adet görmemiş, hani şu çocukken alınan yetimler vardı ya, onlar. Bu daha hiç adet görmedi ama hadi belki tam görecekti de hamile kaldı, ne biliyoruz?

1. pasajda normal durumu belirttikten sonra bu 4. pasajda bu tereddütlü durumları ele alıyor ve tereddütler haklı olduğu için bunların da üç ay bekleyeceğini belirtiyor.

Demek ki neymiş, daha hiç adet görmemiş küçük kızı nikahlamış, bir de boşuyor herif. Cahil çöl yağmacıları için gaaayet rahat göbeklerini kaşıdıkları normal bir durum. Birini boşa, birini al, birini boşa, birini al. Ağıldan koyun çıkarıp ağıla koyun sokmaktan farkı yok.

Şimdi bu mal yine anlamayacak. Mal çünkü. Şimdi iyi seyredin anlamayıp nasıl mallık yapacağını. Tam mal...  

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 minutes ago, sokullu said:

talak 4 te gebelik durumuda bildirilir, bunu atlamamak gerek, talak 4 te verilen ayet adetten kesilmiş , henüz adet görmeyen , derken adet dönemindeki adet görmemiş kadınlardır, bakara 228 dede bu açıkca belirtilmiştir. 

Talak/4'de Bakara/228'de unutulanlardan bahsedilmiş, yani adetten kesilmiş yaşlı kadınlardan, adet görmemiş küçük kızlardan ve hamilelerden.

Adet dönemindeki adet görmemişlerden Bakara /228'de bahsedilmiş zaten. Senin kadar aptal ve cahil olmayanlar bunu bildiği için senin kullandığın bu taktiğe hiç bulaşmayıp, orada bahsedilenler amenore yani adet görmeme hastalığı olanlardır diyor.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, Sundance yazdı:

Ömer çocuk yaşta evleniyor da Ali Fatma ile kaç yaşında evleniyor?

Ömer ile Ali, Muhammed'in peygamberliğinin başından beri yanında değil mi? İslam'da çocuk yaşta evlilik yasak olsa nasıl olur da Allah'ın hükmüne karşı gelirler?

hz. fatima 17 yaşındadır evlendiğinde , bu açık ve nettir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, sokullu yazdı:

talak 4 te gebelik durumuda bildirilir, bunu atlamamak gerek, . 

Biz burada talakın şartlarını iddetin ne olduğunu konuşmuyoruz. İslamın saçma sapan ilkel hukuku bizi ilgilendirmiyor. İlkel hukukunuzu başınıza çalın. Bize lazım değil Arapların fi tarihindeki vahşi çöl yağmacılarının uydurduğu saçma sapan kurallar.

Biz burada daha hiç adet olmamış çocukların nikahlanmış, bir de üstelik boşatıldığını konuşuyoruz.

Çok biliyorsan şeriat hukukunu, Müslümlere anlatırsın. Bize anlatma. Bana ne ulan iddetin şartlarının hamilesi için olmayanı için ne olduğu? Arabın zırvaları saçma sapan kuralları beni ne ilgilendirir? Ben burda sana kim ne iddet bekleyecek diye mi sordum be! Başımıza müftü kesilecek yahu bıraksak! Hayır şimdi hakaret etti oluyoruz. Hayır kafa mazotla olmuyorsa tezekle bari çalışır yahu! Biz burada oturup şimdi iddeti mi konuşacağız ülen?

Bizim mevzumuz küçük kızları nikahlama! Bu talak 4 kepazeliği de bunun kanıtı! Mevzu bu! Şimdi buna kafan basmıyor mu da hamilelerin de durumu açıklanır diye ötmeye vaaza kalkışıyorsun! Hayır beyni bu kadar bunun yahu! Buna laf anlatılmaz demekte haksız mıymışım şimdi! Çalışmıyor yahu, hayretler içindeyim, beyinleri çalışmıyor bunların! Nasıl oluyor anlamıyorum, çalışmıyor! Dumur! Gidik! Yok yani, tık deyip çalışmıyor!

Bunlara, böylelerine laf anlatacağına deveye pentatlon yaptır, çok daha kolay yaptırırsın. İstediğin kadar şuna düzgün laf anlatayım diye niyetlen. Mümkünü yok. Ahveşin keçisine döner anlamayacam işte anlamayacam diye. Bunlara yapacak bir şey yok. Bunların Allahları gerçekten olsa da bin türlü belalarını verse anca olurdu ama allah da yok işte. Olmayınca yaratacak halimiz yok şu Müslümlerin bir bin türlü belasını ver diye.

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, sağduyu yazdı:

Bakara/228'de normal kadından bahsedilir, Talak/4'de de adetten kesilmiş yaşlı kadınlarla, henüz adet görmemiş küçük kızlardan.

ayeti ya tam okumuyorsunuz diyecem ama eşek kadar Kuran yorumcularının okuyamadığını siz nasıl okuyacaksınız. yinede açıklayayım iddet her iki ayettede ne için konulmuş, hamile olma ihtimallerine karşı, şimdi iddet görmeyen çocuk nasıl hamile kalacak, gebelik bitince bekleme yokken, adet görmeyen hamile ihtimali olmayan çocuk nasıl iddet konulur, bu eşek kadar olan Kuran yorumcuları adetten bile bi haber yaşamışlar, ilim yok ki adamlarda, bizim cehalet olduğu gibi alıyor bunların yorumlarını sizin cehaletinizde tavuk altın yumurtlamış gibi sevinerek islamda bu varmış diye zıplıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, sokullu yazdı:

iddet görmeyen çocuk nasıl hamile kalacak

Tam da bu mal şimdi bu soruyu sorar diyordum! Beni yanıltmadın. Sen hakiki öz malsın! Şunu da sana açıklamak zorunda bıraktın ya bizi, senden âla mal bulunmaz. Hiç kusura bakma, sen bu lafları tam olarak hak ettin. Mal olmasan şu soruyu sormazdın. Sana mal dediğim için hiç vicdanım rahatsız olmadı böylece şu soruyu sormanla birlikte!

Ben sana bu kadar basit, adi ve aptalca bir soru için yanıt vermeyeyim de, sana bir şans vereyim. Bu sorunun yanıtını çok çok aşırı mal değilsen artık bulman lazım! Yok aşırı malsan da bulamazsan ne yapalım kaderde malın en malına laf anlatmak varmış der anlatırım. Ama gına getirttin artık! Soruyu bari düzgün soraydın! Adet görmeyen çocuk nasıl hamile kalacak diye soracaktın! Sakın kusura bakayım deme, bu lafların fazlasını hak ediyorsun ama sabrediyorum. Daha ağırını kullanmıyorum. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, democrossian yazdı:

Biz burada talakın şartlarını iddetin ne olduğunu konuşmuyoruz. İslamın saçma sapan ilkel hukuku bizi ilgilendirmiyor. İlkel hukukunuzu başınıza çalın. Bize lazım değil Arapların fi tarihindeki vahşi çöl yağmacılarının uydurduğu saçma sapan kurallar.

Biz burada daha hiç adet olmamış çocukların nikahlanmış, bir de üstelik boşatıldığını konuşuyoruz.

Çok biliyorsan şeriat hukukunu, Müslümlere anlatırsın. Bize anlatma. Bana ne ulan iddetin şartlarının hamilesi için olmayanı için ne olduğu? Arabın zırvaları saçma sapan kuralları beni ne ilgilendirir? Ben burda sana kim ne iddet bekleyecek diye mi sordum be! Başımıza müftü kesilecek yahu bıraksak! Hayır şimdi hakaret etti oluyoruz. Hayır kafa mazotla olmuyorsa tezekle bari çalışır yahu! Biz burada oturup şimdi iddeti mi konuşacağız ülen?

Bizim mevzumuz küçük kızları nikahlama! Bu talak 4 kepazeliği de bunun kanıtı! Mevzu bu! Şimdi buna kafan basmıyor mu da hamilelerin de durumu açıklanır diye ötmeye vaaza kalkışıyorsun! Hayır beyni bu kadar bunun yahu! Buna laf anlatılmaz demekte haksız mıymışım şimdi! Çalışmıyor yahu, hayretler içindeyim, beyinleri çalışmıyor bunların! Nasıl oluyor anlamıyorum, çalışmıyor! Dumur! Gidik! Yok yani, tık deyip çalışmıyor!

Bunlara, böylelerine laf anlatacağına deveye pentatlon yaptır, çok daha kolay yaptırırsın. İstediğin kadar şuna düzgün laf anlatayım diye niyetlen. Mümkünü yok. Ahveşin keçisine döner anlamayacam işte anlamayacam diye. Bunlara yapacak bir şey yok. Bunların Allahları gerçekten olsa da bin türlü belalarını verse anca olurdu ama allah da yok işte. Olmayınca yaratacak halimiz yok şu Müslümlerin bir bin türlü belasını ver diye.

ulen bizde burada sizin var dediğinizi yok demekle uğraşıyoruz, sizler cahil islami öğretenlerin doğrularını doğru diyerek aslında onlara hizmet eden cahiller tayfasından başkası değilsiniz. Türk medeni kanununda olan bir iddeti nerene sokucan, ulen, burada açıklıyoruz, yok dersek yok, illa cahil islam gibi var var, ne o len cahil islamı yaşayanla birseniz bilelim bunu, amacınız nedir, islam böyledir, cahil islamı yaşayanlar gibidir, siz bilemezsiniz, demek mi amacınız, sizler ateist olma düşüncenizde bile değilsiniz, asıl amacınız bu islamla uğraşmak, burada doğruları açıklıyoruz, yok hayır, gelenekçi cahil islamın dediği doğrudur siz yanlışsınız sizin cehaletinizde bu zaten. İslam düşmanlığı ateistlik değildir, ateistliği bile bilmeyen cahil islamcılarla ortak zavallılarsınız sizler. aslınız bu. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sokullu yazdı:

ayeti ya tam okumuyorsunuz diyecem ama eşek kadar Kuran yorumcularının okuyamadığını siz nasıl okuyacaksınız. yinede açıklayayım iddet her iki ayettede ne için konulmuş, hamile olma ihtimallerine karşı, şimdi iddet görmeyen çocuk nasıl hamile kalacak, gebelik bitince bekleme yokken, adet görmeyen hamile ihtimali olmayan çocuk nasıl iddet konulur, bu eşek kadar olan Kuran yorumcuları adetten bile bi haber yaşamışlar, ilim yok ki adamlarda, bizim cehalet olduğu gibi alıyor bunların yorumlarını sizin cehaletinizde tavuk altın yumurtlamış gibi sevinerek islamda bu varmış diye zıplıyor.

Allah Allah, adet görmeyen, hamile (kalma) ihtimali olmayan menopoza girmiş kadına nasıl iddet konulur peki?

Kadınların adet olayları öyle abaküs hesabı gibi basit değildir. Kadınların şu yaş, şu gün, şu saatte adet görmeye başlamaları gibi bir başlangıç yok. 5 yaşında başlayan da var 18 yaşında henüz başlamamış olan da var. Küçük yaşta kızla evli olup bu kız ile her hafta cinsel ilişkiye giren herif bu cinsel ilişkilerinden birinde kızın yumurta üretmeye başlayıp bu yumurtanın da döllenip döllenmediğinden nasıl emin olacak peki? 

Aynı şekilde adetten kesilme yaşı diye belirli bir yaş yok. Erken menopoza giren de var geç giren de var. Menopoz döneminde adetleri düzensizleşen, 2 - 3 ay adet görmeyip sonra gören de var. Menopoz tanısı 1 sene boyunca hiç adet görmemiş olmayı gerektiriyor. Eee peki menopoza giren bir kadınla evli bir herif nereden bilecek o kadının adetinin tamamen kesilip kesilmediğini? Adetten kesilen kadın ile her hafta cinsel ilişkiye giren herif bu cinsel ilişkilerden birinde kadının es kaza bir yumurta üretip bu yumurtanın da döllenip döllenmediğinden nasıl emin olacak peki?

Ayet neyi açıklıyordu?

- Adetten kesilenler

- Henüz adet görmemişler

- Hamileler.

 

Adet görüyor ise nereye bakıcaz? Bakara - 228

 

Kuran'da ultrason mucizesi var mı? Yok!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...