tersyuz 0 Oluşturuldu: Mayıs 25, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Mayıs 25, 2008 (düzenlendi) ateizm'in genel kaidelerinin dışında; sizin kişisel sebebiniz nedir? hangi sebep yada çelişki bir insanı bir yaratıcı ve/veya yaratılış aramak yerine ateist olmaya sevk eder? sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir,tahmin ediyorum pek çoğunun diğer tüm sebepler ve çelişkiler dışında özel bir sebebi vardır.. Mayıs 25, 2008 tarihinde tersyuz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Berker 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Bence şeytan ve nefis insanı ateist olmaya iter. Başka bir başlıkta bu konuya değindim ama arkadaşlar dalga geçtiler... Link to post Sitelerde Paylaş
Zecalufinon 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Neden mi? Çünkü ortaya koyacağınız her yaratıcı tanımı, insan zihni için geçerlidir. İnsan zihninden bağımsız bir yaratıcı kavramı yaratamayacağına göre, ortaya koyduğunuz her Tanrı kavramı, insani bir düşünce sistemi içerip, absurd duruma düşer. Bu yüzden Tanrı'nın varlığı argümanı, hiçbir zaman ortaya koyulamaz. Ortaya koyduğunuz şey, sadece sizin düşünceniz olur, yani Tanrı, Tanrı değil sizsinizdir. Zecal. Link to post Sitelerde Paylaş
stN 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Tanrı neden olmamalı? - 5 milyar yıl önce dünya oluştuğuna göre; a-) Tanrı zamanın içinde, zamana ihtiyaç duyuyor b-) Tanrının başı ve sonu var (ki bu döngüsel bir mantıktır) - Enerji olduğuna göre; a-) Tanrı enerjiye ihtiyaç duyuyor b-) Enerji tanrıya ihtiyaç duymuyor Görüldüğü gibi zaman ve enerji tanrıdan daha büyük bir güçtür, örnekler çoğaltılabilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
ad hominem 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi En başta ''tanrı neden olmamalı'' şeklinde bir düşünce olamaz. Sence ''kollawertan'' neden olmamalı? Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi - 5 milyar yıl önce dünya oluştuğuna göre; a-) Tanrı zamanın içinde, zamana ihtiyaç duyuyor İşte burada tuzağa düştün. Ağzına küçük bir lokum attığını farzet, İstesen o lokumu ağzına attığın an direk yutabilirsin,bir sakıncası da olmaz. Ancak eminim ki lokumu iyicene çiğnedikten sonra yutarsın(buna ihtiyacın olmadığı halde)Çünkü bundan zevk alırsın Aynı hesap... Link to post Sitelerde Paylaş
stN 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi - 5 milyar yıl önce dünya oluştuğuna göre; a-) Tanrı zamanın içinde, zamana ihtiyaç duyuyor İşte burada tuzağa düştün. Ağzına küçük bir lokum attığını farzet, İstesen o lokumu ağzına attığın an direk yutabilirsin,bir sakıncası da olmaz. Ancak eminim ki lokumu iyicene çiğnedikten sonra yutarsın(buna ihtiyacın olmadığı halde)Çünkü bundan zevk alırsın Aynı hesap... Ben yanılacağım bir şey pek söylemem, sarhoşken girersem madur görürsünüz 5 milyar yıl önce oluşan bir dünya, sonsuz geçmişten gelen tanrı.. Sonsuz geçmişten gelip 5 milyar yıl önce yarattığına göre oldukça düşünmüş. Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Ben yanılacağım bir şey pek söylemem, sarhoşken girersem madur görürsünüz 5 milyar yıl önce oluşan bir dünya, sonsuz geçmişten gelen tanrı.. Sonsuz geçmişten gelip 5 milyar yıl önce yarattığına göre oldukça düşünmüş. 2 ihtimal var... 1)Tanrı istese "dünya ol" dese olurdu,ancak demin verdiğim Lokum hesabı gibi işi yavaş,yavaş yapmak onun zevkine olabilir. Bu gücü yetmediğinden değil,bu süreçten zevk aldığı için olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
06crazy 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi en ufak nesneden baslayıp, bu bundan olustu-bu bundan olustu diyerek, herseyin eninde sonunda bir yaratıcı tarafından olusturulması gerekir mantıgıyla yola cıkılırsa, yaratıcıyıda bişeyin olusturması gerektiği sonucuna varırız.bu merdivenin sonu yok.bundan dolayıdır ki, ben bu basamakların birinde yaratıcının oldugunu dusunmuyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) en ufak nesneden baslayıp, bu bundan olustu-bu bundan olustu diyerek, herseyin eninde sonunda bir yaratıcı tarafından olusturulması gerekir mantıgıyla yola cıkılırsa, yaratıcıyıda bişeyin olusturması gerektiği sonucuna varırız.bu merdivenin sonu yok.bundan dolayıdır ki, ben bu basamakların birinde yaratıcının oldugunu dusunmuyorum. Bak şimdi. sadece önde 2 ayağı olan bir sandalyede oturduğunu farzet. Düşmemen için de onun arkasına da 2 ayaklı sandalye; Onun arkasına da iki ayaklı sandalye; Onun arkasına da vs....... Bu böyle gider. O kuyrukta 500 tane sandalye olsa da düşersin, 100.000.000 tane sandalye olsa da düşersin. Taa ki en sonunda 4 ayaklı bir sandalye bulunduğun vakit düşmezsin. İşte o 4 ayaklı sandalye Tanrıdır.Ordan öte yoktur. Bilim ilerledikçe 2 ayaklı sandalyeleri sıra ile keşfediyoruz. Aynı hesap... Mayıs 25, 2008 tarihinde turkmaned tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
stN 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi 2 ihtimal var... 1)Tanrı istese "dünya ol" dese olurdu,ancak demin verdiğim Lokum hesabı gibi işi yavaş,yavaş yapmak onun zevkine olabilir. Bu gücü yetmediğinden değil,bu süreçten zevk aldığı için olabilir. ama bitiş noktasını hesaba katarak yorumluyorsun, ben başlangıçtan bahsediyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
06crazy 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) Bak şimdi. sadece önde 2 ayağı olan bir sandalyede oturduğunu farzet. Düşmemen için de onun arkasına da 2 ayaklı sandalye; Onun arkasına da iki ayaklı sandalye; Onun arkasına da vs....... Bu böyle gider. O kuyrukta 500 tane sandalye olsa da düşersin, 100.000.000 tane sandalye olsa da düşersin. Taa ki en sonunda 4 ayaklı bir sandalye bulunduğun vakit düşmezsin. İşte o 4 ayaklı sandalye Tanrıdır.Ordan öte yoktur. Bilim ilerledikçe 2 ayaklı sandalyeleri sıra ile keşfediyoruz. Aynı hesap... aynen dediğin gibi 2 ayaklı sandalyeler keşfediliyor.ancak bu 4 ayaklı sandalye keşfedilmeden, varlıgına inanmak, ya da 4 ayaklı sandalyenin ötesinde başka birşey olmadıgını iddia etmek, tamamen mantıksızlıktır, bilime aykırıdır.bilimin halihazırda bulamadıgı, adını koyamadıgı birşeyi, ilerde kesin bulunacakmıs gibi inanmak, bilimin ötesine geçmektir.o zaman arastırmalar hiç yapılmasın madem böyle bir varlık var.neyi bulmaya calısıyor bu insanlar Mayıs 25, 2008 tarihinde 06crazy tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi ancak bu 4 ayaklı sandalye keşfedilmeden, varlıgına inanmak, ya da 4 ayaklı sandalyenin ötesinde başka birşey olmadıgını iddia etmek, tamamen mantıksızlıktır Yanılıyorsunuz. O 2 ayaklı sandalya kuyruğunda en öne öturduğunuzu yeniden farzedelim. arkanıza baktığınız zaman şunu düşünmeniz gerekir. "yahu bu 2 ayaklı sandalyeler nasıl oluyor da düşmüyorum?Düşmediğime Bu kuyruğun sonunda kesinlikle 4 sandalye olmalı..." bakınız buradan tanrıyı çıkardık. Yani illa da 4 ayaklı sandalye ile yüzyüze gelmemiz gerekmiyor. Kuyruğa bakmamız yeterlidir. O dört ayaklı sandalye ise son duraktır. Çünkü 4 ayaklının ardına ne koyarsan koy orada 4 ayaklı olduğu sürece sonuç değişmeyecek. Değil mi??? Link to post Sitelerde Paylaş
06crazy 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) ancak bu 4 ayaklı sandalye keşfedilmeden, varlıgına inanmak, ya da 4 ayaklı sandalyenin ötesinde başka birşey olmadıgını iddia etmek, tamamen mantıksızlıktır Yanılıyorsunuz. O 2 ayaklı sandalya kuyruğunda en öne öturduğunuzu yeniden farzedelim. arkanıza baktığınız zaman şunu düşünmeniz gerekir. "yahu bu 2 ayaklı sandalyeler nasıl oluyor da düşmüyorum?Düşmediğime Bu kuyruğun sonunda kesinlikle 4 sandalye olmalı..." bakınız buradan tanrıyı çıkardık. Yani illa da 4 ayaklı sandalye ile yüzyüze gelmemiz gerekmiyor. Kuyruğa bakmamız yeterlidir. O dört ayaklı sandalye ise son duraktır. Çünkü 4 ayaklının ardına ne koyarsan koy orada 4 ayaklı olduğu sürece sonuç değişmeyecek. Değil mi??? bu son sandalyenin varlıgının ihtimali,onun kuranda yazan şekliyle olacagının kesinliğini vermiyor.bu zamana kadar ortaya cıkan butun dinlerin, varlıgı objektif olarak kanıtlanamayan yaratıcı hakkında ongorulerde bulundugu ortada.sırf yaratıcının olup olmadıgı değil , neden islamiyette tasfir edilen şekline inanıldıgı da problem. kuralları iletmekte, bir insanı kullanacak kadar gucsuz, onun cinsel hayatıyla yakından ilgilenecek kadar adaletsiz, kendisinin yarattıgı söylenen ?düşmanlar?ı yine kendisinin yarattıgı varlıklarla birbirine dusurup huzur bozucu, katliam yapmaya sevkedici vs. gibi bir yaratıcı olamaz.bu durumları temize cıkarma adına herkes kendince yorumlar yapıyor. bu sandalye treninin sonu illaki vardır.ancak alt katta bir sandalye treni daha olabilir.varlıgı kanıtlanamayacagı gibi, yoklugu da kesinlikle kanıtlanamaz.biz 2 ayaklıları keşfetmeye devam edeceğiz(keşifleri görmeye devam edeceğiz) ; 4 ayaklının tasfirine kulak asmadan. Mayıs 25, 2008 tarihinde 06crazy tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) bu son sandalyenin varlıgının ihtimali,onun kuranda yazan şekliyle olacagının kesinliğini vermiyor Ne olursa olsun,Kuranda yazılan şekli,diğer kitaplardan da diğer dinlerinkilerden de daha mantıklı... Daha mantıklısı olmadığına göre elbette ki Kurandakini referans alacağız. bu zamana kadar ortaya cıkan butun dinlerin, varlıgı objektif olarak kanıtlanamayan yaratıcı hakkında ongorulerde bulundugu ortada Yaratıcı hiçbir şekilde kanıtlanamaz. her gün yaklaşılıcak,ancak kanıtların Yaratıcının yönünde olduğu anlaşılamayacak Kanıtlanmaya ramak kaldığı vakit de Kıyamet kopacaktır.... varlıgı kanıtlanamayacagı gibi Hayır kanıtlanabilir. KANT; Sizin düşmemeniz 4 ayaklının tasfirine kulak asmadan. Sizi bir yaratıcıya inandırdım galiba.Ne mutlu bana....Oleey Mayıs 25, 2008 tarihinde turkmaned tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
bredpitt 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Neden mi? Çünkü ortaya koyacağınız her yaratıcı tanımı, insan zihni için geçerlidir. İnsan zihninden bağımsız bir yaratıcı kavramı yaratamayacağına göre, ortaya koyduğunuz her Tanrı kavramı, insani bir düşünce sistemi içerip, absurd duruma düşer. Bu yüzden Tanrı'nın varlığı argümanı, hiçbir zaman ortaya koyulamaz. Ortaya koyduğunuz şey, sadece sizin düşünceniz olur, yani Tanrı, Tanrı değil sizsinizdir. Zecal. iyi bir hayal senaryasu. şunu belirtmek isterim insanların en hata ettikleri şey şudur. allah ı ile insan duyguları ile eşleştirmek yaNİ YARATICIYI YARATILANA BENZETMEKTİR. MESELA BİR MASA USTASINI MASAYA SAHİP ÖZELLİKLERLE YANIMAYA ÇALIŞMAKTIR.masa buysa o zaman yartıcıda bu olması gerekir demek. insanda bir fikir belirtirken sanki allah insanlara ve yarattığı şeylere ben ziyormuş gibi algılayarak yola çıkar sonra lafı eveleyip geveler. tanrı tanrı değil sizsiniz.oysaki ilim maluma tabidir malum ilime tabi değildir.yani bilinen varsa ilim meydana gelir. bilinen bir şey yoksa sonuç yoktur ilim olmaz.budurumda insan kendinden uyduramaz . ancak vehmi haraket eder. başkasına mal eder. yani ihtimal olurki karadeniz pekmez olsun.fakat gerçekte olmaz.ihtimal varki bu kainat sahipsiz olsun fakat olmaması mümkün değildir.bir ev nasıl sahipsiz olmuyorsa akıl kabul etmiyorsa başka şeyleri buna kıyasla kabul etmemesi gerekir Link to post Sitelerde Paylaş
Erlikhan 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Bak şimdi. sadece önde 2 ayağı olan bir sandalyede oturduğunu farzet. Düşmemen için de onun arkasına da 2 ayaklı sandalye; Onun arkasına da iki ayaklı sandalye; Onun arkasına da vs....... Bu böyle gider. O kuyrukta 500 tane sandalye olsa da düşersin, 100.000.000 tane sandalye olsa da düşersin. Taa ki en sonunda 4 ayaklı bir sandalye bulunduğun vakit düşmezsin. İşte o 4 ayaklı sandalye Tanrıdır.Ordan öte yoktur. Bilim ilerledikçe 2 ayaklı sandalyeleri sıra ile keşfediyoruz. Aynı hesap... aynen dediğin gibi 2 ayaklı sandalyeler keşfediliyor.ancak bu 4 ayaklı sandalye keşfedilmeden, varlıgına inanmak, ya da 4 ayaklı sandalyenin ötesinde başka birşey olmadıgını iddia etmek, tamamen mantıksızlıktır, bilime aykırıdır.bilimin halihazırda bulamadıgı, adını koyamadıgı birşeyi, ilerde kesin bulunacakmıs gibi inanmak, bilimin ötesine geçmektir.o zaman arastırmalar hiç yapılmasın madem böyle bir varlık var.neyi bulmaya calısıyor bu insanlar ancak bu 4 ayaklı sandalye keşfedilmeden, varlıgına inanmak, ya da 4 ayaklı sandalyenin ötesinde başka birşey olmadıgını iddia etmek, tamamen mantıksızlıktır Yanılıyorsunuz. O 2 ayaklı sandalya kuyruğunda en öne öturduğunuzu yeniden farzedelim. arkanıza baktığınız zaman şunu düşünmeniz gerekir. "yahu bu 2 ayaklı sandalyeler nasıl oluyor da düşmüyorum?Düşmediğime Bu kuyruğun sonunda kesinlikle 4 sandalye olmalı..." bakınız buradan tanrıyı çıkardık. Yani illa da 4 ayaklı sandalye ile yüzyüze gelmemiz gerekmiyor. Kuyruğa bakmamız yeterlidir. O dört ayaklı sandalye ise son duraktır. Çünkü 4 ayaklının ardına ne koyarsan koy orada 4 ayaklı olduğu sürece sonuç değişmeyecek. Değil mi??? bu son sandalyenin varlıgının ihtimali,onun kuranda yazan şekliyle olacagının kesinliğini vermiyor.bu zamana kadar ortaya cıkan butun dinlerin, varlıgı objektif olarak kanıtlanamayan yaratıcı hakkında ongorulerde bulundugu ortada.sırf yaratıcının olup olmadıgı değil , neden islamiyette tasfir edilen şekline inanıldıgı da problem. kuralları iletmekte, bir insanı kullanacak kadar gucsuz, onun cinsel hayatıyla yakından ilgilenecek kadar adaletsiz, kendisinin yarattıgı söylenen ?düşmanlar?ı yine kendisinin yarattıgı varlıklarla birbirine dusurup huzur bozucu, katliam yapmaya sevkedici vs. gibi bir yaratıcı olamaz.bu durumları temize cıkarma adına herkes kendince yorumlar yapıyor. bu sandalye treninin sonu illaki vardır.ancak alt katta bir sandalye treni daha olabilir.varlıgı kanıtlanamayacagı gibi, yoklugu da kesinlikle kanıtlanamaz.biz 2 ayaklıları keşfetmeye devam edeceğiz(keşifleri görmeye devam edeceğiz) ; 4 ayaklının tasfirine kulak asmadan. bu son sandalyenin varlıgının ihtimali,onun kuranda yazan şekliyle olacagının kesinliğini vermiyor Ne olursa olsun,Kuranda yazılan şekli,diğer kitaplardan da diğer dinlerinkilerden de daha mantıklı... Daha mantıklısı olmadığına göre elbette ki Kurandakini referans alacağız. bu zamana kadar ortaya cıkan butun dinlerin, varlıgı objektif olarak kanıtlanamayan yaratıcı hakkında ongorulerde bulundugu ortada Yaratıcı hiçbir şekilde kanıtlanamaz. her gün yaklaşılıcak,ancak kanıtların Yaratıcının yönünde olduğu anlaşılamayacak Kanıtlanmaya ramak kaldığı vakit de Kıyamet kopacaktır.... varlıgı kanıtlanamayacagı gibi Hayır kanıtlanabilir. KANT; Sizin düşmemeniz 4 ayaklının tasfirine kulak asmadan. Sizi bir yaratıcıya inandırdım galiba.Ne mutlu bana....Oleey buda benim yorumum ders niteliğinde bir yazı Link to post Sitelerde Paylaş
Cervantes 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi Eyvallah Erlikhan. Bu kıyağını unutmayacağım. Link to post Sitelerde Paylaş
06crazy 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi parca parca işliyorsak bende öyle yapayım. bu son sandalyenin varlıgının ihtimali,onun kuranda yazan şekliyle olacagının kesinliğini vermiyor Ne olursa olsun,Kuranda yazılan şekli,diğer kitaplardan da diğer dinlerinkilerden de daha mantıklı... Daha mantıklısı olmadığına göre elbette ki Kurandakini referans alacağız. kuran ın ,diğer yazılı olanlardan daha mantıklı oldugu sizin subjektif görüşünüz.bu genel gerceklik olsaydı, dinlere inananlar içinde müslüman sayısı daha cok olmalıydı.bunun sebeplerini güncel olaylara veya herhangi bir duruma baglamayın.sayı nerde coksa, onlar dogruyu biliyordur genellemesinede kapılmayın bu zamana kadar ortaya cıkan butun dinlerin, varlıgı objektif olarak kanıtlanamayan yaratıcı hakkında ongorulerde bulundugu ortada Yaratıcı hiçbir şekilde kanıtlanamaz. her gün yaklaşılıcak,ancak kanıtların Yaratıcının yönünde olduğu anlaşılamayacak Kanıtlanmaya ramak kaldığı vakit de Kıyamet kopacaktır.... şu anda sadece başlıklarını okuyabildiğim,içeriğinin tamamını anlayamayacak kadar(benim açımdan) bilimsel terimler içeren bir cok kanıt, varlık probleminin islamiyette yazdıgı gibi olmadıgını ispatlamakta.en azından kuranı curutmektedir.hadisleri curutmektedir.kopyalamaya gerek yok bu forumda bir cok kez acılmıs bu tur konular.o yönde eğitilmemiş kişilerin bile anlayabileceği şekilde.kuranın dogrulugunu savunmak için yine kuranda gecen tabirleri yazarsanız, kendi etrafınızda doner aynı yere gelirsiniz. varlıgı kanıtlanamayacagı gibi Hayır kanıtlanabilir. KANT; Sizin düşmemeniz ben bu cumlemi, alt katta da bir sandalye treninin olabileceğini, bu katın varlıgının kanıtlanamayacagı gibi, yoklugunun da kanıtlanamayagını yazdım.tek cumleye bakıp, hayır kanıtlanabilir yazmıssınız. bu sandalye treninin sonu illaki vardır.ancak alt katta bir sandalye treni daha olabilir.varlıgı kanıtlanamayacagı gibi, yoklugu da kesinlikle kanıtlanamaz. son parcaya bakalım: 4 ayaklının tasfirine kulak asmadan. Sizi bir yaratıcıya inandırdım galiba.Ne mutlu bana....Oleey 4 ayaklının varlıgı kanıtlanamadıgına gore inanctır.yokluguda kanıtlanamamıstır.olmadıgını da iddia etmek ,yine inanca girer.biz islamiyetle yakından ilgili oldugumuz için, orda sunulan yaratıcının varlıgını kabul etmiyoruz.hristiyan kültür alınsaydı, incilde sunulan yaratıcı kabul edilmeyecekti.bilim ilerledikçe, ve dünya düzenini bozmayacagı kadarı tahlil edilip acıklandıkça, dinlerin insanlar tarafından, sadece ortaya cıktıgı donemi duzen altında tutmaya calısan dogmalar oldugu daha iyi anlaşılacaktır. olmadıgı kanıtlanamadıgı için bir hayali isim vermek zorundayız.cümle içinde baska turlu kullanamayız. yalnız bu parca parca işleme işi cok yorucu oluyor. Link to post Sitelerde Paylaş
06crazy 0 Mayıs 25, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 25, 2008 gönderildi (düzenlendi) buda benim yorumum ders niteliğinde bir yazı herkes kafasına gore yorumladıgı veya gormek istedigi sekilde algıladıgı için, kuranın da alenen ortada olan basit cumleler,bir kaç dogruyu gorup egrileride o yone cekenler tarafından temize cekiliyor.bu bir kac dogru, insan-i gözlemlerle de acıklanabiliyor.acıklanamayanlara da insan aklının yetmeyeceği şeklinde tabirler kullanıp, eleştirisine kilit vuruluyor. aynı o yazıları ders niteliğinde gordugunuz gibi karsı tarafın ders verdiği, sizlerin görmek istediğidir Mayıs 25, 2008 tarihinde 06crazy tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts