Buzul 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi İslam bağımlısı,islamı kaybetme korkusu yaşayan hastalara ne kadar anlatsan da boş.O bağımlılığından kurtulmadığı sürece gerçekleri kabul etmeyecektir.Beyni dinde kalabilmek için uydurduğu yalanların,zırvaların,üfürmelerin hepsini islam olarak görüyor,düşün bu bağımlı beyin kendi diniyle bile ters düşebiliyor,kendi dinini bile yalanlayabiliyor.Tutarlılık aramayan,bir dini duygusal nedenlerden dolayı savunan,islamı kaybetme korkusu yaşayan,eğip,büken,yalanlar uyduran,bağımlı bir beyinle uğraşmak dünyanın en zor işlerinden biridir.Çelik gibi sinir ister.Duygusal nedenlerden,korkularından dolayı,gerçekleri görmezden gelen,bu bağımlı beyin türü,işi pişkinliğe,arsızlığa da vurur. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi Haaa, hep bölük pöçük aklıma geliyor, bir gün de camide biri yanıma gelip İhvanı Müslimin cemaatinden olduğunu söylemişti. Bundan bir kıllandım, bir kıllandım, ömrümde böyle antipatik bir tip görmemiştim. Bunu bir an önce atlatıp bir daha ömrüm boyunca görmemeyi diledim. Camiler son derece tehlikeli, manyak, deli, terörist, her türlü ayaklı bombanın kol gezdiği yerler. Bir sefer de Nakşibendi tarikatından olduğunu söyleyen biri yanıma yaklaştı. E noolacak, zikir görmek ister misin. İçimden var ya, bir kalay geçiyorum buna, salak farkında değil, beni dinliyor sanıp şeyhinin kerametlerini anlatıyor embesil. Camiler kadar tehlikeli yerler bilmiyorum. Her türlü manyak, kafadan kaçık var. Bu salağı da atlatıp bir daha ömrüm boyunca görmedim. Link to post Sitelerde Paylaş
Rookie Explorer 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 4 saat önce, profer yazdı: Dolayısıyla doğru çeviri: . ----> Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). Özgürse özgür, köleyse köle ve dişiyse dişi... [2-BAKARA, 178] . Arapçasındaki "el" takısı... "bilinirlik/şahsilik katar" Yani Arapçasında da bu şekilde anlam çıkar. . Hala dersen, Orjinal dili Arapça olanlar nasıl anlayamamış, bende anlayanlar var derim ve diğerleri içinse; Kur'an'ın neresini anlamışlar ki burayı anlasınlar? Derim... Sayın profer, 1- "Özgürse özgür, köleyse köle ve dişiyse dişi." 2- "Köleye karşı köle, dişiye karşı dişi, hüre karşı hür" Arapça'da bu iki cümle aynı kalıp ile mi yazılıyor, yani, tam olarak -kafaları karıştırmayan başka anlamlar çıkarmadan- sadece birinciyi cümleyi ifade eden başka bir kalıp var mıdır? Saygılar Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 6 saat önce, Dindarr yazdı: Aferim deli Dindarr, bunca mesajda "osurdum da osurdum" yazdığın halde "ateist forumda Dindarr osurtuyorlar" deyince gururuna dokunmuş. Gerçi yine ağız aynı ağız, bu sefer bize sarmışsın ama yine de sevindim. Sende zerre miktarda da olsa onur olduğunu göstermiş oldun. Biz seni tanıyamamışız. Gevelemeyi bırak da, söyle bakalım günümüz TCK'da insanlar hangi sınıflara ayrılmıştır? Bak sana 2. kez soruyorum. İlkini görmemezlikten geldin, deliliğe vurdun işi. Şimdi nal kadar astım yazıya. Eğer bana günümüz TCK'sında insanların hangi sınıflara ayrıldığının anlatıldığı bir bölüm gösterirsen, burada herkesin içinde özür dileyeceğim senden. Böyle bir fırsatı kaçırmayı düşünmezsin herhalde. Hadi bekliyorum. Ama günümüzde insani olarak kabul edilen insan ayrımcılığı örneği gösteremeyip de yine böyle deliliğe, cıvıklığa, yavşaklığa vuracaksan hiç cevap verme daha iyi. Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 12 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Ayet hür bir kâtilin bir köleyi öldürmesini yasaklamiyor görüsüne nerden vardiniz? Demek istediğim hür bir katil, hür bir insanı öldürdüğünde nasıl ki katil olan hür insan yerine masum bir köleyi öldüremezsiniz anlamı çıkıyorsa ayetten, hür bir katil, köle bir insanı öldürdüğünde de köle olmayan bir hür insanı öldüremezsiniz anlamı çıkıyor ayetten. Öldürülen hür bir insansa ve katili de hür ise, kısas hür katilin öldürülmesidir. Hür bir insan yerine bir köle öldürürseniz "hüre karşılık hür"'e dolayısıyla ayete karşı hareket etmiş olurusunuz. Öldürülen bir köleyse ve katili hür bir insan ise, kısas yapıyorum diye köleye karşılık hür insanı öldürürseniz "köleye karşılık köle"'e dolayısıyla ayete karşı gelmiş olursunuz. Buradaki hiç kimse ayetin hür bir insana karşılık köle öldürmeye izin verdiğini iddia etmiyor. Boşuna bunun üzerinde durmanın manası yok. Kölesini öldüren bir hür insan için ayet nasıl bir kısas getirmiş? İzin veriyor mu ayette köleye karşılık hür kısasına onu açıklayın. Onu da geçin en başından beri ayetin ana çelişkisi zaten "kısas" gibi insanlık dışı bir adalet kavramına sahip olması diyoruz. Köle ne demek, kadın ne demek, insan dediğin hür doğar, hür yaşar diyoruz. Yazdıklarımızın bazı yerleri görünmez mi oluyor? Yoksa sessiz kalmanız sizin de bunları onayladığınız manasına mı geliyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Sundance 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi Hüre karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşı dişi o kadar aşağılıkça bir ifade ki şöyle örnekleyelim: Mekkeli bir Arap'ın üzerine yoldan geçen bir köle yanlışlıkla yağ döktü diyelim. Arap üzerine yağ döken köleyi sinirle döver de öldürürse, Arapların anlayışına göre insan öldürmüş sayılmıyor, mala zarar vermiş oluyor. Eeee mala zarar vermenin kısası da yine mal üzerinden yani "köleye karşılık köle" şeklinde oluyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Dindarr 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi (düzenlendi) 7 hours ago, democrossian said: .... Demekrasyon Harf tarif ile El hürriye maktüle bağlıyor. Kapasitesi bu kadar akıl bu kadar çalışıyor yapacak bir şey yok. Bak demakrasyon bu ayetin seni yüzbinkez aştığını sende defalarca itiraf ediyorsun “ben bu ayet yüzünden islamdan çıktım” diye karşımda salya sümük ağlıyorsun canım benim seni çok seviyorum ağlama dayanamam :pdasas ben şimdi sana anlatyıcam Ama daha önce belki 8 ay önce sana şu linkte kısaca anlatmıştım. Ne kadar hatalı anlamış olsanda bu linkte yazılanlar senin silkeler Lütfen istifade et. seni seviyorum canım kardeşim :DASasa Bak kardeş bacım Öncelikle Ayetin iniş sebebi: “Zaman-ı cahiliyetteki kan döğüşlerinde öldürmelerde Kısasın olmamasıydı. kafalarına göre takılmalarıydı Ayet “kısası” beyan etmek için geldi. Bunu bir kere anla tamam mı? Seni seviyorum :Dasa Sonra Ayetde “Fil katladan” sonra nokta vardır. başka söze geçilir Ya eyyühellezıne amenu kütibe aleykümül kısasu fil katla* el hurru bil hurri vel abdü bil abdi vel ünsa bil ünsa*…. Bu ne demektir. “Ey iman edenler öldürülenler hakkında Kısas sizin üzerinize farz kılındı”* diyip noktayı koymak demektir Artık öldürmede kısas vardır Şimdi Senin Harfi tarif dediğin Sonraki cümlede ise Cenabı hak sözü orada mutlak bırakıyor. duraklıyor, tamamlamıyor sukut ediyor. sen o cümleyi maktüle bağlarsan bu senin mealindir Yani cenabı hak “El hürri bi el hurri “Hür hür ile, abd, abd ile, dişi, dişi ile” diyor ve sözü bir yere bağlamadan bırakıyor Demakrosyoncum Kuranda böyle dolu yerler vardır Neden öyle yapar? umuma ait olsun diye yapar Allah Hazferder cümleden eksiltemeler yapar Çok manalar ifade etsin diye Kısa keser Herkes hakkını bulsun diye Okuduğun o sözde cenabı hak sukut ediyor. cümleden eksiltmeler yapıyor sözü tamamlamıyor Kurana meal verenler işte bu gibi yerlerde ekleme yapıyorlar kuranın o yüzden tam tercümesi olmaz diyorlar Mela verenler bir önceki cümleyi, sonraki cümleye bağlıyorlar yada anladığını yazıyor Burada ise şöyle diyorlar “Öldürülen hür, hür ile; abd ,abd ile; dişi dişi ile kısas olunur” Fakat bu meal, Birinci cümleye tersdir. Bunu sende biliyorsun demokcum Çünkü Birinci cümle. “her öldürülmelerde müminlere kısası farz kılmıştır İşte bu çelişki meal verenin dengesizliğinden kaynaklıdır. kuran kaynaklı değildir burada elmalı bile şaşırmıştır Cenabı hakkın sözü tamamlamadığı yerde elmalı hamdi yazır şöyle mana vermiştir Öldürülen hür karşılığında o katil hür, öldürülen köle karşılığında o katil köle, öldürülen dişi karşılığında o katil dişi, kısaca her öldürülen kimsenin karşılığında kendi katili aynı şekilde öldürülür. Demiştir. Oradaki cümleye mana verebilmek için anlatabiliyor muyum? Allah’ın muradını anlayamamıştır 1- ilk cümlede kısas bütün müminlere farzdır. 2- Sonraki cümledeki kısas, başka bir kısası ifade eder. Bunu herkes anlayamamışdır Allah “ben bir kimseyi çok seversem Şehit ederim ve kendin ona diyet olurum” der İşte Bu kısas başka kısasdır Bizim kısasa hiç benzemiyor. “Hür, hür ile; abd, abd ile; dişi, dişi ile” kısas olunurdaki kısas işte bu kısasdır. Bizim kısasda iki kişin ölümündeki kısasdır Onu ifade etmek için söylenen cümle “Ey iman edenler öldürülenler hakkında kısas size üzerine farz kılındı” lafzıdır bu yeterlidir Fakat sonraki cümlede ki kısas ise bizim kısasa benzemez Hüre karşı hür kısas edilir abd karşılık abd kısas edilir dişiye karşılık dişi kısas edilir der bu kısas başka kısas Allahın kısasıdır allah şehit ettiğine kendisini diyet olarak veriliyor hadisi kudsisi vardır Hür abd ünsa Hür kuluna yani ruhunu cisminden kurtaran adamı şehit ettiğinde kendi hürlüğü veriyor abd kulunu şehit ettiğinde süphanellezi esra bir abdihi deki "Kulu" veriyor Ünsada Cennet annelerin ayağı altındaki kadını veriyor Allah kısasında fenalık değil bekalık tecelli ediyor Hüre karşı hür veriypr Abde karşı abd veriyor Kadına karşı kadın veriyor anladın mı Ha ayetin böyle incelikleri var. fakat ben buralara bakmam dersen O zaman sana verilecek cevap budur haha haha şunuda ilave edeyim Ayetin iniş sebebi göz önüne alınırsa Ayetin meali: ey iman edenler kısas sizin üzerinize farz kılındı .hür hür ile köle köle ile dişi dişi ile hür köle ile değil dişi erkek ile değil manası çıkar. kimse kayış atmış değildir kayış attığını sanıyorsun o senin cahilliğindendir. Bütüm islam alemi Malikisi şafisi bu ayeti farkılda yorumlamamıştır. farklı yorumlansa köle öldüren hüre ceza vermeyenler dişi öldüren erkeğide öldürmezlerdi. köle öldüren hüre ceza vermeyişlerin sebebi Öldürülen kölenin Abd kategorsinde değelendirilmemesi rikab kategorsinde değerlendirilmesidir hanefinin ise "köle öldüren hürü" öldürmesi bakara 178 den çıkmıştır. maliki ve şafi köleler rikap ktegorisinde değerlendirmiş hanefi ise abd kategorsinde değerlendirmiştir. nokta Nisan 25, 2017 tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
robertobaggio 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi (düzenlendi) 17 dakika önce, Dindarr yazdı: Demekrasyon Harf tarif ile El hürriye maktüle bağlıyor. Kapasitesi bu kadar akıl bu kadar çalışıyor yapacak bir şey yok. Bak demakrasyon bu ayetin seni yüzbinkez aştığını sende defalarca itiraf ediyorsun “ben bu ayet yüzünden islamdan çıktım” diye karşımda salya sümük ağlıyorsun canım benim seni çok seviyorum ağlama dayanamam :pdasas ben şimdi sana anlatyıcam Ama daha önce belki 8 ay önce sana şu linkte kısaca anlatmıştım. Ne kadar hatalı anlamış olsanda bu linkte yazılanlar senin silkeler Lütfen istifade et. seni seviyorum canım kardeşim :DASasa Bak kardeş bacım Öncelikle Ayetin iniş sebebi: “Zaman-ı cahiliyetteki kan döğüşlerinde öldürmelerde Kısasın olmamasıydı. kafalarına göre takılmalarıydı Ayet “kısası” beyan etmek için geldi. Bunu bir kere anla tamam mı? Seni seviyorum :Dasa Sonra Ayetde “Fil katladan” sonra nokta vardır. başka söze geçilir Ya eyyühellezıne amenu kütibe aleykümül kısasu fil katla* el hurru bil hurri vel abdü bil abdi vel ünsa bil ünsa*…. Bu ne demektir. “Ey iman edenler öldürülenler hakkında Kısas sizin üzerinize farz kılındı”* diyip noktayı koymak demektir Artık öldürmede kısas vardır Şimdi Senin Harfi tarif dediğin Sonraki cümlede ise Cenabı hak sözü orada mutlak bırakıyor. duraklıyor, tamamlamıyor sukut ediyor. sen o cümleyi maktüle bağlarsan bu senin mealindir Yani cenabı hak “El hürri bi el hurri “Hür hür ile, abd, abd ile, dişi, dişi ile” diyor ve sözü bir yere bağlamadan bırakıyor Demakrosyoncum Kuranda böyle dolu yerler vardır Neden öyle yapar? umuma ait olsun diye yapar Allah Hazferder cümleden eksiltemeler yapar Çok manalar ifade etsin diye Kısa keser Herkes hakkını bulsun diye Okuduğun o sözde cenabı hak sukut ediyor. cümleden eksiltmeler yapıyor sözü tamamlamıyor Kurana meal verenler işte bu gibi yerlerde ekleme yapıyorlar kuranın o yüzden tam tercümesi olmaz diyorlar Mela verenler bir önceki cümleyi, sonraki cümleye bağlıyorlar yada anladığını yazıyor Burada ise şöyle diyorlar “Öldürülen hür, hür ile; abd ,abd ile; dişi dişi ile kısas olunur” Fakat bu meal, Birinci cümleye tersdir. Bunu sende biliyorsun demokcum Çünkü Birinci cümle. “her öldürülmelerde müminlere kısası farz kılmıştır İşte bu çelişki meal verenin dengesizliğinden kaynaklıdır. kuran kaynaklı değildir burada elmalı bile şaşırmıştır Cenabı hakkın sözü tamamlamadığı yerde elmalı hamdi yazır şöyle mana vermiştir Öldürülen hür karşılığında o katil hür, öldürülen köle karşılığında o katil köle, öldürülen dişi karşılığında o katil dişi, kısaca her öldürülen kimsenin karşılığında kendi katili aynı şekilde öldürülür. Demiştir. Oradaki cümleye mana verebilmek için anlatabiliyor muyum? Allah’ın muradını anlayamamıştır 1- ilk cümlede kısas bütün müminlere farzdır. 2- Sonraki cümledeki kısas, başka bir kısası ifade eder. Bunu herkes anlayamamışdır Allah “ben bir kimseyi çok seversem Şehit ederim ve kendin ona diyet olurum” der İşte Bu kısas başka kısasdır Bizim kısasa hiç benzemiyor. “Hür, hür ile; abd, abd ile; dişi, dişi ile” kısas olunurdaki kısas işte bu kısasdır. Bizim kısasda iki kişin ölümündeki kısasdır Onu ifade etmek için söylenen cümle “Ey iman edenler öldürülenler hakkında kısas size üzerine farz kılındı” lafzıdır bu yeterlidir Fakat sonraki cümlede ki kısas ise bizim kısasa benzemez Hüre karşı hür kısas edilir abd karşılık abd kısas edilir dişiye karşılık dişi kısas edilir der bu kısas başka kısas Allahın kısasıdır allah şehit ettiğine kendisini diyet olarak veriliyor hadisi kudsisi vardır Hür abd ünsa Hür kuluna yani ruhunu cisminden kurtaran adamı şehit ettiğinde kendi hürlüğü veriyor abd kulunu şehit ettiğinde süphanellezi esra bir abdihi deki "Kulu" veriyor Ünsada Cennet annelerin ayağı altındaki kadını veriyor Allah kısasında fenalık değil bekalık tecelli ediyor Hüre karşı hür veriypr Abde karşı abd veriyor Kadına karşı kadın veriyor anladın mı Ha ayetin böyle incelikleri var. fakat ben buralara bakmam dersen O zaman sana verilecek cevap budur haha haha şunuda ilave edeyim Ayetin iniş sebebi göz önüne alınırsa Ayetin meali: ey iman edenler kısas sizin üzerinize farz kılındı .hür hür ile köle köle ile dişi dişi ile hür köle ile değil dişi erkek ile değil manası çıkar. kimse kayış atmış değildir kayış attığını sanıyorsun o senin cahilliğindendir. Bütüm islam alemi Malikisi şafisi bu ayeti farkılda yorumlamamıştır. farklı yorumlansa köle öldüren hüre ceza vermeyenler dişi öldüren erkeğide öldürmezlerdi. köle öldüren hüre ceza vermeyişlerin sebebi Öldürülen kölenin Abd kategorsinde değelendirilmemesi rikab kategorsinde değerlendirilmesidir hanefinin ise "köle öldüren hürü" öldürmesi bakara 178 den çıkmıştır. maliki ve şafi köleler rikap ktegorisinde değerlendirmiş hanefi ise abd kategorsinde değerlendirmiştir. nokta MAİDE SURESİ 45. AYETİ NEDEN GÖRMÜYORSUNUZ ? ALLAH YAHUDİLERİN YAPTIĞI ÇARPIK KANUNLARI DÜZELTMEYE ÇALIŞIYOR VE HER TÜRLÜ SINIFI KATARAK YAPIYOR BUNU ÇÜNKÜ YAHUDİLER ZENGİN KAFİR AYRIMI YAPIYORLARDI MAİDE 45İ OKU : Onlar için onda (Tevrat'ta) cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ve yaralara da karşılıklı şekilde kısas hükmü koyduk. Kim bu hakkını bağışlarsa o kendisi için keffaret olur [7]. Kimler Allah'ın indirdikleriyle hükmetmezlerse işte onlar zalimdirler. CANA CAN İŞTE BU KADAR BASİT YİNE TARİHSEL BAKIŞTAN YOKSUN BİR YORUM... SOSYOLOJİ İŞİN İÇİNE KATILMADAN KURANI YORUMLAYAMAZSINIZ ARKADAŞLAR BU SİZİN YAPMAYA ÇALIŞTIĞINIZ ŞUNA BENZER ROMA TARİHİ YAZIYORSUNUZ AMA GLADYATÖRLÜK FELAN BÖYLE ÇOK ACIMAZSIZCA VAHŞİCE DİYE BEN BUNDAN BAHSETMİYİM EN İYİSİ DİYORSUNUZ BU KADAR BİYONİK ROBOT OLMAYIN ARKADAŞLAR BİRAZ TARİH VE SOSYOLOJİ BİLİNCİYLE YORUM YAPMAYA ÇALIŞIN Nisan 25, 2017 tarihinde robertobaggio tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
profer 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 9 saat önce, democrossian yazdı: "Hüre hür köleye köle dişiye dişi" ifadesi tek başına hiç bir anlam ifade etmez. Tek başına ne ifade ediyorsa ayette de onu ifade ediyor diye bağlamından koparıp cımbızlayarak almak artık mallığın da, öküzlüğün de, hayvanlığın daniskası. Bu kadar aşırı mal olunmaz artık. Bu cümle ancak "kısas size yazıldı" cümlesinden sonra gelirse anlam kazanabilir. Tek başına bir anlam kazanması olanaksız. Kısas ifadesinden sonra geldiğinde de anlamı apaçıktır: Hüre karşı hür kısas edeceksiniz, öteki sınıfları da öyle yapacaksınız. Yani sınıflar arası kısas yoktur anlamındadır. Hayır ama mal olmayana elli kere anlattık. Daha da anlatılmaz. İlan: Takas yapılır: Arabaya araba, eve ev. Tekrar bir daha eve ev arabaya araba takas yapılır demeye gerek var mı... Takas yapılır demiş. Neye ne takas yapılır da demiş! 1.İfade: Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). 2.İfade: Özgüre özgür, köleye köle ve dişiye dişi... [2-BAKARA, 178] . Orada kısas yazıldı denerek, "öldürme" eylemine göndermede bulunuluyor... Yani ifade zaten "sonlanmış" bir ifade... "Öldürülenler hakkında kısas yazıldı" tamamam bitti... Sonra diğer ifade geliyor "Ardışık" olarak... Ardışık geldiği için, siz hemen atlıyorsunuz. Kısasın şartı diye... Halbuki alakası bile yok o ayrı bir ifade... Çok net bir şekilde görülüyor... . Ve bu 2. ifadeden sonra ne fiil var ne de emir.... 1. ifade de emir, şart zaten verildi bitti... 2. ifadenin 1. ifade ile alakası yok... Tek alakası kısasın "şahsiliğine" edebi bir göndermede bulunması... Suçu kim işlediyse o, köle, özgür falan filan farketmez... . Bunu görebilmek zor değil, ben ilk okuduğumda farketmiştim ayetteki bu "çeviri tutarsızlığını..." Link to post Sitelerde Paylaş
robertobaggio 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi (düzenlendi) 2 - Diyanet İşleri: Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir. BU da isra suresi 33. ayettir arkadaşlar olmadık yerden kendinize iş çıkartmayın o bakara suresindeki ayetin amacı bence her türlü sınıfı kapsadığıyla ilgili bu yahudiler insan ayrımı yapıyorlardı fakir de zina yapıyor zengin de biz zengini öldüremeyiz diye düşündüklerinden kendi kendilerine kanun yapmışlar zina yapana yüzüne siyah boya sürülmesi cezasını uydurmuşlar buna karşılıkta allah bütün insanlar için geçerli olduğunun altını çizmek için hüre hür köleye köle fark etmez tarzında ayet indirmiş diğer 2 ayette görüleceği üzere bu genelleştiriliyor arkadaşlar '' KİM HAKSIZ YERE ÖLDÜRÜLÜRSE '' KÖLE FELAN DEMİYOR BİRAZ TARİHSEL BİLGİYLE BAKALIM . AYRICA TABİ Kİ EY İMAN EDENLER DİYE BAŞLAYACAK ARKADAŞLAR BU KUR'AN'I İNANMAYAN ADAM NEDEN TATBİK ETSİN BÖYLE BİR MANTIK MI VAR KURALLARI UYGULAYACAK OLANA SESLENİŞ GAYET NORMAL DEĞİL Mİ ? AYRICA KUR'AN İNSAN FITRATINA ÇOK UYGUNDUR AİLEMİZDEN BİRİNİ ÖLDÜRSELER BİZ DE BU ÖLDÜRENİN ÖLMESİNİ İSTERİZ YOKSA İÇİMİZ RAHAT ETMEZ AMA GEL GÖR Kİ GÜNÜMÜZ KANUNLARINDA BUNLARI YAPAMIYORUZ DÜŞÜNÜN Kİ ÇOK SEVDİĞİNİZ BİRİ ÖLDÜRÜLDÜ SİZ NE İSTERSİNİZ NE OLMASINI İSTERSİNİZ BUNU YAPANA ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN NİSA 33. SONUNDA DA BUNDAN BAHSEDİLİYOR AÇIKÇA ''öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.'' KENDİSİNE YARDIM EDİLMİŞTİR DERKEN BU KAST EDİLİYOR MEŞRU SINIRLARI DA AŞMAYIN DİYOR ADAMI OLUR OLMADIK ŞEKİLDE ÖLDÜRMEYİN DİYOR ARKADAŞLAR LÜTFEN BURDA BİRBİRİMİZİ YENMEYE ÇALIŞMAYALIM HEPİMİZ BİR GÜN TOPRAK OLUP GİDECEĞİZ SAĞ SALİM DÜŞÜNELİM... Nisan 25, 2017 tarihinde robertobaggio tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
malta erigi 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 8 minutes ago, robertobaggio said: 2 - Diyanet İşleri: Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir. BU da isra suresi 33. ayettir arkadaşlar olmadık yerden kendinize iş çıkartmayın o bakara suresindeki ayetin amacı bence her türlü sınıfı kapsadığıyla ilgili bu yahudiler insan ayrımı yapıyorlardı fakir de zina yapıyor zengin de biz zengini öldüremeyiz diye düşündüklerinden kendi kendilerine kanun yapmışlar zina yapana yüzüne siyah boya sürülmesi cezasını uydurmuşlar buna karşılıkta allah bütün insanlar için geçerli olduğunun altını çizmek için hüre hür köleye köle fark etmez tarzında ayet indirmiş diğer 2 ayette görüleceği üzere bu genelleştiriliyor arkadaşlar '' KİM HAKSIZ YERE ÖLDÜRÜLÜRSE '' KÖLE FELAN DEMİYOR BİRAZ TARİHSEL BİLGİYLE BAKALIM . AYRICA TABİ Kİ EY İMAN EDENLER DİYE BAŞLAYACAK ARKADAŞLAR BU KUR'AN'I İNANMAYAN ADAM NEDEN TATBİK ETSİN BÖYLE BİR MANTIK MI VAR KURALLARI UYGULAYACAK OLANA SESLENİŞ GAYET NORMAL DEĞİL Mİ ? AYRICA KUR'AN İNSAN FITRATINA ÇOK UYGUNDUR AİLEMİZDEN BİRİNİ ÖLDÜRSELER BİZ DE BU ÖLDÜRENİN ÖLMESİNİ İSTERİZ YOKSA İÇİMİZ RAHAT ETMEZ AMA GEL GÖR Kİ GÜNÜMÜZ KANUNLARINDA BUNLARI YAPAMIYORUZ DÜŞÜNÜN Kİ ÇOK SEVDİĞİNİZ BİRİ ÖLDÜRÜLDÜ SİZ NE İSTERSİNİZ NE OLMASINI İSTERSİNİZ BUNU YAPANA ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN NİSA 33. SONUNDA DA BUNDAN BAHSEDİLİYOR AÇIKÇA ''öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.'' KENDİSİNE YARDIM EDİLMİŞTİR DERKEN BU KAST EDİLİYOR MEŞRU SINIRLARI DA AŞMAYIN DİYOR ADAMI OLUR OLMADIK ŞEKİLDE ÖLDÜRMEYİN DİYOR ARKADAŞLAR LÜTFEN BURDA BİRBİRİMİZİ YENMEYE ÇALIŞMAYALIM HEPİMİZ BİR GÜN TOPRAK OLUP GİDECEĞİZ SAĞ SALİM DÜŞÜNELİM... Sacmalama birader, kullanilan cumle belli. "Untha bil untha" takas gibi kadinla kadin anlamina gelir. Kadin da olsa farketmez anlami hic bir sekilde cikmaz oradan. Allahinizin sozlerini degistiriyorsunuz. Sonunuz cehennem. Link to post Sitelerde Paylaş
robertobaggio 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi (düzenlendi) 6 saat önce, Buzul yazdı: İslam bağımlısı,islamı kaybetme korkusu yaşayan hastalara ne kadar anlatsan da boş.O bağımlılığından kurtulmadığı sürece gerçekleri kabul etmeyecektir.Beyni dinde kalabilmek için uydurduğu yalanların,zırvaların,üfürmelerin hepsini islam olarak görüyor,düşün bu bağımlı beyin kendi diniyle bile ters düşebiliyor,kendi dinini bile yalanlayabiliyor.Tutarlılık aramayan,bir dini duygusal nedenlerden dolayı savunan,islamı kaybetme korkusu yaşayan,eğip,büken,yalanlar uyduran,bağımlı bir beyinle uğraşmak dünyanın en zor işlerinden biridir.Çelik gibi sinir ister.Duygusal nedenlerden,korkularından dolayı,gerçekleri görmezden gelen,bu bağımlı beyin türü,işi pişkinliğe,arsızlığa da vurur. ARKADAŞIM BU KONU ÜZERİNDE DÜŞÜNDÜM HEP DEDİKLERİNDE KISMİ OLARAK HAKLI DA OLABİLİRSİN AMA HEP İÇEBAKIŞ YAPMIŞIMDIR FITRATA BİR BAKIŞ GİBİ DÜŞÜN BEN BU SAHİP OLDUĞUM BEDENİN BANA AİT OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM ÇÜNKÜ BEN BUNA SAHİP OLMAK İÇİN BİR ÇALIŞMA YAPMADIM BÖYLESİNE HARİKA OLARAK GÖRDÜĞÜM BİR ŞEYİ BANA ' BİZE ' VEREN BİR GÜÇ OLDUĞUNA İNANIYORUM BİG BANG'TEN ÖNCE HİÇBİR ŞEY YOKTU VE ŞİMDİ BİZ VARIZ VE HAYATTAN BİRÇOĞUMUZ ZEVK ALIYORUZ YEMEK YERKEN ,GÜLERKEN, KONUŞURKEN, BİR FİLM İZLERKEN VEYA BİR STADYUMDA MAÇ İZLERKEN BÜTÜN BUNLAR ÇOK RENKLİ ÇOK ZEVK VEREN ŞEYLER DÜNYADA ÇOK ÇOK AZ İNSAN HARİÇ HİÇ KİMSE YOK OLMAYI İSTEMEZ YAŞAMAK GÜZEL ÇÜNKÜ ACI VEYA TATLI BEN BUNU BANA VERENİN O BİG BANG'İ OLUŞTURAN TANRI OLDUĞUNA İNANIYORUM VE ONA ŞÜKÜR ETMEK İSTİYORUM BUNU İNSANLARA ÇOK MU GÖRÜYORSUNUZ ? ONLARI KORKAK OLARAK MI ADLANDIRIYORSUNUZ ? NANKÖRLÜK ETMEK İSTEMEMEYİ KÖTÜLÜK VEYA APTALLIK OLARAK MI GÖRÜYORSUNUZ HE DERSEN Kİ NEREDEN BİLİYORSUN İSLAM DOĞRU DİN DEĞİL BEN ONA KARŞIYIM O KONU HAKKINDA DA BEN ŞU YORUMU GETİRMEK İSTİYORUM SİZ HEP KUR'ANDAKİ BUGÜNÜN DÜNYASINA UYMAYAN YA DA İNSAN HEVASINA UYMAYAN ŞEYLERE KULP BULUYORSUNUZ BENCE BU YANLIŞ BİR DÜŞÜNCE ÇÜNKÜ BİZİ VAR EDEN ALLAH İSTEDİĞİ KANUNU KOYAR VE BİZ DE BUNA UYMAYA MECBURUZ TESLİM OLMAK ZORUNDAYIZ AYRICA HZ MUHAMMED NEDEN BÖYLE BİR İBADET SİLSİLESİ İÇİNE KENDİNİ ÇEKSİN Kİ ? GECE KALKIP NAMAZ KILDIĞI 1 SAAT KIYAM ETTİĞİ HİÇ OTURMADAN, HER HAFTA MUTLAKA ORUÇ TUTTUĞU İNSANLAR TARAFINDAN AŞAĞILANDIĞI BUNLAR BANA MANTIKLI GELMİYORUM ARKADAŞIM ... BU DÜNYANIN BİR İMTİHAN YERİ OLDUĞUNA İNANCIM TAM VE BİZİM BU YAPTIKLARIMIZIN BİR SONUCU OLACAK BU BEDENLER BİZE BEDAVA KULLAN AT DİYE VERİLMEDİ SADECE BİR ÖDÜNÇ SADECE BİR SINAMA VE GERÇEK DEĞER BULMA SINAVI... BU KADAR KÖTÜ DÜŞÜNMEYİN DERİM NASIL OLSA BİR GÜN ÖLÜCEZ AYRICA BAK KAFİR DEMEK SADECE GERÇEĞİN ÜSTÜNÜ ÖRTMEK DEMEK DEĞİL AYNI ZAMANDA ''NANKÖR'' DE DEMEK BEN NANKÖR OLMAK İSTEMİYORUM HAYATIMIN HİÇBİR ZAMANINDA BÖYLE OLMAMAK İÇİN UĞRAŞTIM HERKESE KARŞI ANNEMİZE BABAMIZA KARŞI NANKÖR OLMAK İSTEMEZSEK NEDEN BİZE BU BEDENİ VERENE KARŞI NANKÖR OLMAK İSTEYEYİM ...RAHMAN SURESİ 60 AYET : ''Iyiligin karsiligi ancak iyilik degil midir?'' Nisan 25, 2017 tarihinde robertobaggio tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
robertobaggio 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 8 dakika önce, malta erigi yazdı: Sacmalama birader, kullanilan cumle belli. "Untha bil untha" takas gibi kadinla kadin anlamina gelir. Kadin da olsa farketmez anlami hic bir sekilde cikmaz oradan. Allahinizin sozlerini degistiriyorsunuz. Sonunuz cehennem. 2 TANE BAŞKA AYET GÖSTERDİM ALLAHIN AYETİNİ DEĞİŞTİRMİYORUM ANCAK YORUM FARKLILIĞI OLABİLİR BEN O 2 AYETİ YOK SAYARSAM ASIL KÜFRE DÜŞMÜŞ OLURUM O DİĞER İKİ AYETTE CANA KARŞILIK CAN DİYOR BEN ONU NEDEN GÖRMEYEYİM Kİ ? GÖRMEZSEM ASIL SIKINTI O ZAMAN OLMAZ MI ? İYİ AKŞAMLAR... Link to post Sitelerde Paylaş
malta erigi 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 1 hour ago, robertobaggio said: 2 TANE BAŞKA AYET GÖSTERDİM ALLAHIN AYETİNİ DEĞİŞTİRMİYORUM ANCAK YORUM FARKLILIĞI OLABİLİR BEN O 2 AYETİ YOK SAYARSAM ASIL KÜFRE DÜŞMÜŞ OLURUM O DİĞER İKİ AYETTE CANA KARŞILIK CAN DİYOR BEN ONU NEDEN GÖRMEYEYİM Kİ ? GÖRMEZSEM ASIL SIKINTI O ZAMAN OLMAZ MI ? İYİ AKŞAMLAR... Caps yazmayi birak. Biz de cana karsi can demiyor demiyoruz. O canlar arasinda fark var. Hur biri kole oldururse kendisi degil kolesi oldurulur kissas olarak. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Nisan 25, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 25, 2017 gönderildi 5 hours ago, profer said: 1.İfade: Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). 2.İfade: Özgüre özgür, köleye köle ve dişiye dişi... [2-BAKARA, 178] . Orada kısas yazıldı denerek, "öldürme" eylemine göndermede bulunuluyor... Yani ifade zaten "sonlanmış" bir ifade... "Öldürülenler hakkında kısas yazıldı" tamamam bitti... Sonra diğer ifade geliyor "Ardışık" olarak... Ardışık geldiği için, siz hemen atlıyorsunuz. Kısasın şartı diye... Halbuki alakası bile yok o ayrı bir ifade... Çok net bir şekilde görülüyor... . Ve bu 2. ifadeden sonra ne fiil var ne de emir.... 1. ifade de emir, şart zaten verildi bitti... 2. ifadenin 1. ifade ile alakası yok... Tek alakası kısasın "şahsiliğine" edebi bir göndermede bulunması... Suçu kim işlediyse o, köle, özgür falan filan farketmez... . Bunu görebilmek zor değil, ben ilk okuduğumda farketmiştim ayetteki bu "çeviri tutarsızlığını..." Bu sığır hala aynı yerde otluyor. 5 hours ago, robertobaggio said: 2 - Diyanet İşleri: Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir. BU da isra suresi 33. ayettir arkadaşlar olmadık yerden kendinize iş çıkartmayın o bakara suresindeki ayetin amacı bence her türlü sınıfı kapsadığıyla ilgili bu yahudiler insan ayrımı yapıyorlardı fakir de zina yapıyor zengin de biz zengini öldüremeyiz diye düşündüklerinden kendi kendilerine kanun yapmışlar zina yapana yüzüne siyah boya sürülmesi cezasını uydurmuşlar buna karşılıkta allah bütün insanlar için geçerli olduğunun altını çizmek için hüre hür köleye köle fark etmez tarzında ayet indirmiş diğer 2 ayette görüleceği üzere bu genelleştiriliyor arkadaşlar '' KİM HAKSIZ YERE ÖLDÜRÜLÜRSE '' KÖLE FELAN DEMİYOR BİRAZ TARİHSEL BİLGİYLE BAKALIM . AYRICA TABİ Kİ EY İMAN EDENLER DİYE BAŞLAYACAK ARKADAŞLAR BU KUR'AN'I İNANMAYAN ADAM NEDEN TATBİK ETSİN BÖYLE BİR MANTIK MI VAR KURALLARI UYGULAYACAK OLANA SESLENİŞ GAYET NORMAL DEĞİL Mİ ? AYRICA KUR'AN İNSAN FITRATINA ÇOK UYGUNDUR AİLEMİZDEN BİRİNİ ÖLDÜRSELER BİZ DE BU ÖLDÜRENİN ÖLMESİNİ İSTERİZ YOKSA İÇİMİZ RAHAT ETMEZ AMA GEL GÖR Kİ GÜNÜMÜZ KANUNLARINDA BUNLARI YAPAMIYORUZ DÜŞÜNÜN Kİ ÇOK SEVDİĞİNİZ BİRİ ÖLDÜRÜLDÜ SİZ NE İSTERSİNİZ NE OLMASINI İSTERSİNİZ BUNU YAPANA ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN NİSA 33. SONUNDA DA BUNDAN BAHSEDİLİYOR AÇIKÇA ''öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.'' KENDİSİNE YARDIM EDİLMİŞTİR DERKEN BU KAST EDİLİYOR MEŞRU SINIRLARI DA AŞMAYIN DİYOR ADAMI OLUR OLMADIK ŞEKİLDE ÖLDÜRMEYİN DİYOR ARKADAŞLAR LÜTFEN BURDA BİRBİRİMİZİ YENMEYE ÇALIŞMAYALIM HEPİMİZ BİR GÜN TOPRAK OLUP GİDECEĞİZ SAĞ SALİM DÜŞÜNELİM... 1. Putun bahsettiği haklı sebepler nelerdir? 2. Öldürülmesi haram kılınmayan canlar hangi canlardır? Yani hangi canların öldürülmesi helaldir? 3. Adaleti sağlama görevi neden öldürülen kişinin velisine veriliyor? Neden devlete verilmiyor? 4. Put "Öldürmede haddi, meşru ölçüyü aşmayın" derken ne demek istiyor? Demek ayete tarihsel bilgiyle bakalım, ha? Olur, bakalım bakalım, senin dediğin gibi mi durum? 1- Şa'bî dedi ki: "Arab Kabileleri'nden iki kabile arasında bir savaş vardı. Bu iki kabilenin birisinin diğerine üstünlüğü vardı. Bu sebeple dedi ki: "Bizim kölemize karşılık sizin hür olanınızı, kadınımıza karşılık da erkeğinizi kısas edeceğiz. Bu sebeple Allah Teala bu âyeti indirdi." 2- Katade'den şöyle rivayet edilmiştir: Câhiliye devri insanlarında zulüm ve şeytana itaat hüküm sürüyordu. Onlardan, güçlü olan bir kabilenin kölesini başka bir kabilenin kölesi öldürdüğünde, "buna karşılık kesinlikle hür bir adamdan başkasını öldürmeyi kabul etmeyiz" derlerdi. Diğer kabilelerden bir kadın bunlardan bir kadını öldürdüğünde de "bunun yerine bir erkekten başkasını öldürmeyi kabul etmeyiz" derlerdi. Yüce Allah, bu haksızlığı ortadan kaldırmak için "Hüre hür, köleye köle, kadına kadın öldürülür" mealindeki âyeti indirdi. 3- Saîd İbni Cübeyr'den (r. a.) İbnu Ebî Hatim anlattı: -İslamdan biraz önce, Araplardan iki kabîle câhiliyet döneminde savaştılar. Aralarında öldürme ve yaralama vardı. Ta Müslüman oluncaya kadar, köleyi ve kadınları öldürürler, bâzısı bâzısından bir şey almazdı. İki kabileden biri diğerinden mal ve adet bakımından çoktu. Onlar bizden bir köle ölünce, onlardan bir hür, bizden bir kadın ölünce, onlardan bir erkek ölmedikçe razı olmayız diye yemin ettiler. Onlar hakkında, Bakara: 2/178 ayeti indirildi Bu ayetin yazıldığı zamanlarda kabileler arası öldürme olaylarında güçlü olan kabile "bizden bir kadın öldürülürse karşı taraftan bir erkek öldürürüz." dermiş. İşte Muhammed bu adaletsizliği(!) ortadan kaldırmış, bir kabileden köle öldürülmüşse diğer kabileden de köle öldürülür, bir kabileden kadın öldürülürse diğer kabileden de kadın öldürülür diyerek. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Nisan 26, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 26, 2017 gönderildi (düzenlendi) 13 hours ago, Sundance said: Demek istediğim hür bir katil, hür bir insanı öldürdüğünde nasıl ki katil olan hür insan yerine masum bir köleyi öldüremezsiniz anlamı çıkıyorsa ayetten, hür bir katil, köle bir insanı öldürdüğünde de köle olmayan bir hür insanı öldüremezsiniz anlamı çıkıyor ayetten. Öldürülen hür bir insansa ve katili de hür ise, kısas hür katilin öldürülmesidir. Hür bir insan yerine bir köle öldürürseniz "hüre karşılık hür"'e dolayısıyla ayete karşı hareket etmiş olurusunuz. Öldürülen bir köleyse ve katili hür bir insan ise, kısas yapıyorum diye köleye karşılık hür insanı öldürürseniz "köleye karşılık köle"'e dolayısıyla ayete karşı gelmiş olursunuz. Buradaki hiç kimse ayetin hür bir insana karşılık köle öldürmeye izin verdiğini iddia etmiyor. Boşuna bunun üzerinde durmanın manası yok. Kölesini öldüren bir hür insan için ayet nasıl bir kısas getirmiş? İzin veriyor mu ayette köleye karşılık hür kısasına onu açıklayın. Onu da geçin en başından beri ayetin ana çelişkisi zaten "kısas" gibi insanlık dışı bir adalet kavramına sahip olması diyoruz. Köle ne demek, kadın ne demek, insan dediğin hür doğar, hür yaşar diyoruz. Yazdıklarımızın bazı yerleri görünmez mi oluyor? Yoksa sessiz kalmanız sizin de bunları onayladığınız manasına mı geliyor? Ayet hür bir kâtilin bir köleyi öldürmesini yasaklamiyor. Sizin görüsünüz bu. Nerden edindiniz bu görüsü? Bu iletinizdeki cevabiniz: Öldürülen bir köleyse ve katili hür bir insan ise, kısas yapıyorum diye köleye karşılık hür BiR insanı öldürürseniz "köleye karşılık köle"'e dolayısıyla ayete karşı gelmiş olursunuz. Ayette böyle bir sey denmiyor yani kisas bir kâtilin yerine baska BiR kimseyi öldürmek degildir. Bakin kisas fiil bile degildir. Kisas isimdir. Kisas "suça esit ceza"dir. Kisas tek kelime ile "ceza"dir, isim. Arapça: El hürrü bi el hürri Türkçe: o hürle o hür Söylenen: suça ESiT cezaya adam öldürmüs olan o hür çarpilir, onun yerine baska BiR kimse çarpilmaz, baska BiR hür ya da baska BiR köle degil. Kâtilin yerine baska BiR kimseyi öldürmek diye bir sey yok. "Hüre HÜR kiyas edilir" seklindeki çevirileri, örnegin Diyanetin çevirisini, onun için sorgulamak gerekir. En azindan şunu AKIL etmek gerekir: Bu çarpik çevirideki hür cinayete ugrayan hürdür, HÜR ise onun yerine idam edilen hür. Yani? Yani bu çeviride "kâtil"den söz edilmiyor. Öldürülen hür biri yerine baska BiR hür idam edilir. Peki, kâtil kim? Söylenmiyor. Bir hür olabilir ya da bir köle, bir hizmetçi, bir besleme, bir deli... olabilir. Kisacasi bu çeviriden hiç bi yasa çikmaz. Sizin edindiginiz o görüs te çikmaz. Nisan 26, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
profer 0 Nisan 26, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 26, 2017 gönderildi On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: Aylardır yazıyorum. Hem de özellikle ve bizzat sana Hasan Bey. Bu kitap bu kadar bu kadar basit ve apaçıksa derdini bize değil, 1400 yıllık islam tarihine; hanefilere, şaafilere, malikilere vb. anlatacaksın. Yaşanmışlar ve şahitler(imiz) onlar. Zaten burada da kendini ele vermişsin. Bunu sağduyu da daha önce vurgulamış. Açık olan Süleyman Ateş'in yazdığıdır. Kuran'ın ki değil. İşte sen o yüzden onunkini, açık olanı getiriyorsun. Bu mevzu Ateş'in ki gibi ifade edildiği zaman daha açık mıdır? Evet. Biri kalkıp da şuç ve ceza şahsidir. Sadece şuçu işleyen kendi suçundan sorumludur dese, bunun üzerine tek laf edebilir misin? Hayır. Bunun aksini iddia edebilir misiniz? Kurandaki ifade bundan daha açıktır diyebilir misiniz? Diyebiliyorsanız deyin. Ayrıca o zaman neden kurandakinden başka bir cümleyi buraya getiriyısunuz. Kuran açıksa, sadece onun cümlelerini kullanırsınız. Ayrıca sen önce şahsilik bağlamında kendince bir çıkarım yapıp, daha sonra kendi şahsi çıkarımından haeketle ayete gönderme yaparak, kısas katili maktuledir buyuruyorsun. Ayet ise her nedense "öldürülenlerde kısas" şeklinde başlamış. Neden acaba? Vurgu sakın "fiilde" olmasın? Akabinde fillle birlikte "sınıflarda"..Çünkğ akabinde yine her nedense sınıflara vurgu yapmış. İnsana, kişiye, ya da şahisliğe değil. Ama size göre burada hürü köleyi dişiyi öylesine yazmış öyle değil mi? İlk bölümle alaka yok. Canı istemiş, keyfi gelmiş. Böyle kopuk bir ayet yazmış. Kitap açık zaten. Bak açık olduğu için zaten biz anlıyoruz ve size anlatmaya çalışıyoruz. . Sorun şu; . Siz normal zamanda kurmadığınız mantıkları, Kur'an üzerinde bir anda kurmaya başlıyorsunuz... Nerede alakasız ve Kur'an'ın iddialarıyla alakası olmayan iddialar varsa önümüze sunup, ortalığı bulandırmaya çalışıyorsunuz (Kur'an'ı da bilmiyorsunuz çünkü tek amacınız geçersizliğini göstermek, bense anlamaya çalışıyorum ve inan bana eskiden olan bir çok görüşüm şuan farklı...) Kitap karışık değil, siz karışık hale getirip, insanların kafasını karıştırıp, reklam yapacaksınız... Bak "Allah'ın kitabı" diye tanıttıkları kitap çok karışık... Ulan bana niye karışık değil... . Diğer bir nokta, şu ifade şu şekilde yazılsaydı diye bir mantık olabilir mi? Yazar sen değilsin hatırlatıyım sen yazarı anlamaya çalışırsın... Anlamak istemiyorum dersen o senin sorunun... Anlamak isteyenleri mallıkla suçlayamassın... . Sana bir soru, . Sen mesela bir tıp kitabını, roman okur gibi okuyabilir misin? Okuyamassın... . Peki, tıp kitabı "açık" mı? "Kapalı" mı? Senin mantığına göre; zorlanıyorsan "kapalı" zorlanmıyorsan "açık" . Ki Kur'an'da zorlanacağın ayet sayısı çok azdır... Bizim Kur'an hakkında tartıştığımız konular Kur'an'ın %5 i değildir be... On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: Ayetin başı genel bir ifadeyke kısas değil, genel bir ifade ile "öldürülenlerde kısas" buyuruyor. Çarpıtmayın. Kısasın özelliği ayrım olmaması değildir. Birebirliktir. Ve kısasın vurgusu nereye ise, o noktada birebirlik. Eğer suç kiminse,cezasını o çekecek dersen vurgu şahsa, ne fiil ile şuç işlendi ise karşılığı da o fiil olacak dersen vurgu fiile olur. Her kıssas da adaletli değildir. Kısas zaten vahşiliktir. Örneğin; bir kadın erkeğe yumruk attı ise, kısas gereği erkek de kadına yumruk atacak dediğin zaman, adalet bunun neresinde? Ayrım yapmadın ama adaleti viran eyledin. Burada kısasın vurgusu fiilde demek için engel nerede? Yani fiilde kısas.. Ölüme kaşılık, ölüm. Öyle olmasa ayette öldürülenlerde diye başlamazdı. Sizin mantığınıza göre ayetin içinde öldürülenler olsa olmasa da mana aynı. Hür köle dişi olsa da olmasa da mana aynı. E o zaman bunları niye koymuş buraya birader? O zaman iki seçenek var. Daha kısa ve yalın br şekilde anlatılabilecek olanı daha fazla kelime ve kafa karıştırabilecek şekilde ifade etmek bir anlatım eksikliğidir. Bu durumda ya kuranın anlatımı eksik. Ya da her şey tam, yerli yerinde ve gerekli, bu durumda da bizim kastettiğimiz şekilde anlaşılıyor. Aşağısı sakal yukarısı bıyık. Yerinizde olmak istemezdim.... Genel olarak diyerek kastettiğim şey, kısasın "filtresiz" bir şekilde ifade ediliyor anlamında. Öldürülenleri eklemeyi unutmuşum cümleme... . Bak ne güzel kendin söylüyorsun... O zaman niye 2. ifade nin, 1. ifadenin "filtresi" olduğunu iddia ediyorsun? . Ayet seninde değin gibi, olayı: "İman edeler Öldürmelerde kısas yazıldı" diyerek bitirmiş. "Köleye karşı köle.. kısas yazıldı" dememiş... . Kısasın özelliği ney? Karşılıklı olması... Oradaki 2. ifade, bu özelliğe vurgu içeriyor... Yani kısasın özelliği olan "karşılıklı" olmaya dikkat çekiyor... . Ha dersen ki neden sınıflara vurgu var? Çünkü; daha yakın tarihe kadar dünya da "kölelik" denen bir gerçek var ister kabul et ister etme... Bu insanlık ayıbının olduğu bir dönemde Kur'an tutupta, eşşeğe karşı eşşek diyecek hali yok... "Sınıflara" vurgu yaparak, suçlu kimse, cezada onundur diyor ayet... On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: Köleye karşı başka bir köle. Köleye karşı herhangi başka bir köle. Bunun üçüncü bir anlamı olamaz. Tek başına olduğunda, öyle bir anlam olmaz... . "Bir şey var ama ne olduğu bilinmiyor, ama bu her neyse karşılıklıdır." Sonucu çıkar. . Yani sen "karşılıklı" olmaya bir dikkat çekmek için bu cümleyi kullanıp, berisinde her hangi bir fiil kullanmassın böyelikle, kısasın özelliğine dikkat çeken süslü bir cümle ortaya çıkarırsın... . Mesela, bir örnek cümlede ben kurayım: . ---> Herkes önemli konularda kısas yapmalı. Araba karşı araba, eve karşı ev, paraya karşı para. . Dikkat edin burada; 2. kısım değişebilir... Çünkü, 2. ifade kısasın "karşılıklı olma özelliğinin" edebi bir ifadesi... . ---> Herkes önemli konularda kısas yapmalı. Bilgisayara karşı bilgisayar, telefona karşı telefon, tablete karşı tablet. . Şimdi ayete yeniden bakalım: . ---> Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi. . - Benim örneğim deki: "önemli konular" değişkendir... . - Ayetteki: "öldürülenler" de değişkendir... Çünkü, kimin kimi öldüreceği belli değildir... . Dolayısıyla ayetteki 2. ifadenin bir kısas özelliği olan; "karşılıklı olmaya" dikkat çektiği çok net görülür... On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: "Senet düzenlemek zorunludur. Taksitli satışlarda, nakit borçlandırmada ve taksitli kredilendirmede." Örneğin ayet ile bir benzerliği yok... Çünkü; . 1. İfadenizde, tamamen kapsayıcı bir cümle kurmuşssunuz. Yani ayetteki gibi bir değişken noktası belirlememişsiniz... (Ayettin başındaki "öldürülenler" kısmı bir değişkendir. Çünkü kimin kimi öldüreceği belli değildir) . 2. İfadeniz lede 1. ifadenizi teyit etmişssiniz. Bir iş yerinde yapılabilecek 3 farklı satış biçimini de zaten belirtmişssiniz. Yani 1. ifadenizi desteklemişssiniz. (Taksitli satışlarda, nakit borçlandırmada ve taksitli kredilendirmede) . Dolayısıyla, örneğiniz geçersiz ve alakasız... On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: Mal: "Aaaaa ama fiş getireceksin demediniz ki!" Kasiyer: "Fiş ibrazı zorunludur dedim ya! Tüm iade işlemlerinde!" Mal: "Ama sadece tüm iade işlemlerinde deyip bıraktın! Fiş ibrazı zorunlu demedin ki!" Kasiyer: "Onu baştan söyledim ya!" Mal: "Baştan niye söylüyorsun, sondan söyle! Ben biraz malım, ikisi arasında bağlantı kuramadım!" Kasiyer: "Önemli olduğu için başta onu belirttim. Ne bileyim bu kadar da mal olduğunu!" Bu örnekte de bir değişken noktası yok. Yani ancak "fişi getiren falan" değişir anca . Hatta ayet için düşünürsek: . Nasıl ki "iade için" fişinin olması gerektiğini herkes bilirse, . Öyle de: "öldürülenlere kısas" uygulanacaksa, kim suçluysa, onun cezalandırılacağını da herkes bilir... . Dolayısıyla bu örnekte geçersiz... On 22.04.2017 at 18:36, teflon yazdı: Bu nedir? Bu nasıl bir itirafır? Resmen malumun ilanı. Resmen oksimoron bir cümle dizisi. Kuran bu kuran. Sen neden bahsettiğimizn farkında mısın? Ayrıca 500 kere anlattığından değil. 500 kere kıvırdığından dolayı durum bu. Bu cümle daha açık yazılabilir miydi? Evet ya da hayır. Lütfen cevap ver. Sıvışma. Sorunun ve mevzunun tam da bu olduğu yerde edebiyat diyerek ayak yapma. Yukarıda baya bir örnekle anlattığım için, geçiyorum... Demekki neymiş... Burada her hangi bir itiraf yokmuş... . Daha açık yazılamazdı. Hatta ben bu ifadenin edebi yönünü çok iyi puanlıyorum. Net söyliyim... . Orta da bir "filtreleme" olmadığı için, böyle bir ifade, ancak bu şekilde bir "edebi cümle" ile anlatılabilirdi ki Kur'an'ın yazarı bunu yapmış... . Yani buradaki ifade zaten edebi olmak zorunda... Çünkü ayet "filtreleme" yapmıyor... Link to post Sitelerde Paylaş
profer 0 Nisan 26, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 26, 2017 gönderildi Bakın bir kez daha anlatıyorum neden ayetin sizin iddia ettiğiniz anlama gelmediğini bu sefer örnekli bir şekilde: . Hüre karşı hür, köleye karşı köle, dişiye karşı dişi . Bu ifade; Tek başına olduğunda, . "Bir şey var ama ne olduğu bilinmiyor, ama bu her neyse karşılıklıdır." Sonucu çıkar. . Yani sen "karşılıklı" olmaya bir dikkat çekmek için bu cümleyi kullanıp, berisinde-sonunda her hangi bir fiil kullanmassın böyelikle, kısasın özelliğine dikkat çeken süslü bir cümle ortaya çıkarırsın... . Mesela, bir örnek cümlede ben kurayım: . ---> Herkes önemli konularda kısas yapmalı. Araba karşı araba, eve karşı ev, paraya karşı para. . Dikkat edin burada; 2. kısım değişebilir... Çünkü, 2. ifade kısasın "karşılıklı olma özelliğinin" edebi bir ifadesi... . ---> Herkes önemli konularda kısas yapmalı. Bilgisayara karşı bilgisayar, telefona karşı telefon, tablete karşı tablet. . Şimdi ayete yeniden bakalım: . ---> Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi. . - Benim örneğim deki: "önemli konular" değişkendir... . - Ayetteki: "öldürülenler" de değişkendir... Çünkü, kimin kimi öldüreceği belli değildir... . Dolayısıyla ayetteki 2. ifadenin bir kısas özelliği olan; "karşılıklı olmaya" dikkat çektiği çok net görülür... Link to post Sitelerde Paylaş
cevizkabugu 0 Nisan 26, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 26, 2017 gönderildi On 20.4.2017 at 19:48, Dindarr yazdı: Bakın ceviz abi ne enteresan bir isim ceviz Bakın Kuranda bir tek gerçek islam çıkar Herkes açar kuranı kerimi anlamak istyerek okur ve kendi yerini bulur , Mesela Allah Ya eyyühennas der İnsan der ya eyyhulezeyne amenu der Müminler der kafirler de Mürdetler der Münkirler der Münafıklar der Şimdi ne demek bu kelimeler manaları nedir Münkir: İnkardandir. İnkar bilmeme tanımamadır kafir: Hakkı örtmek demektir kuranda Mümin: cennet sahibi insanlar demektir, kuranda Mürdet: reddeden demektir senin meşruluğunu kabul etmiyorum dinini reddiyorum demektir Münafık: içi başka dışı başka demektir. nas: Nisyandandır: yaratılışındaki gayeyi unutmuş insanlar demektir İnsan: Ünsten müştaktır: Enisi munisi Hak olana İnsan denir ya eyyuhelleziyne Amenu : Ey iman ettim diyenler demektir nitekim ayet söyle gelir. ya Eyyuhelezeyne amenu aminun: Ey iman ettim diyenlere İman edin allaha peygamberine der Adem der Adem: Allahın isimlerini bilene denir Kuranda Şimdi bunların tam manasını bilmeden rivayet müslümanlığı olmaz olursada geçerli olmaz Kuran ne diyor ona bak Sen şimdi Yukarıda saydığım kelimelerden hangisine giriyorsun? İnkar eden misin? Yani bilmiyorsun anlamıyorsun tanımıyor musun mu? Yoksa kafir misin yani : hakkı bildiğin halde örtüyor musun? bence hayır sen bir bok bilmiyorsun Mürdetmisin: yani İslamın meşruluğunu reddediyor musun? dinini yaşamazsın diyormusun? bence hayır demiyorsun Münafık mısın? için başka dışın başka mı? Mümin misin? Peki İnsan mısın yoksa Nas mı? Bence nassın Şimdi yukarıdaki ayetlerde kelimelerde kendi yerini bul ve kuranı baştan okumaya başla bak görüceksin A Aaa kuran bambaşa söylüyor yaa diyceksin Esselamu temtü selam ve zel cümlüm kelam :Dasasasa Dinsiz Dindarrr, hakareti sevmem ama sana mantikli tartismak adina diyecek bir söz bulamiyorum. Sordugum bir tane soruya irintili cevap yazmadin / yazmiyorsun isin gercegi yazamiyorsun. O seytani hasta aklinla insanlari capmaya calisiyorsun. Sen neyin ne oldugunu cok iyi anladin / anliyorsun. Ne boktan bir durum icinde oldugunuda. Sen anlamazsanda hepimiz anladik senin ne yalanci, düzenbaz kisi oldugunu. Ibreti alem icin sen bir ispat / delilsin. Baskasinin akliyla yola cikanin bire bir resmisin. Aklin devre disi birakildiginda ne denli sacmalandiginin örnek tipisin. Dinlerin insanlarii aklinin inkarina nasil sürüklediginin örnegisin. Din tamda bu iste. Akli olmayanin dini olmaz derler. En büyük yalan arasina girecek bir söylem. Böyle bir sey na mümükün, dini olanin akli OLAYMIYORMUS. Inandiginiz allah adina, kitap adina uydurmadiginiz yalan dolan, iftira ekleme, cikarma kivirma lugatda buna es nekadar olumusuz eylem varsa hepsini sergiliyorsunuz. ALLAHSIZLAR Iyiki varsininiz diyorum, her ne kadar da insanin sinir hatlarini zorlasanizda dinin insanlari ne kaliplara soktugunun ispatisiniz. Sizlerin sayesinde özünde zerre sorgulama, mantik yürütme yetisi olanlara her biriniz birer rahmetsiniz rahmet. Seyhine selam söyle benden, seni bu hale soktugu icin yatacak yeri yokmus diyor de. O aninda ne demek istedigimi anlayacaktir. Seyhinden korkma bir bok olmaz. Hafiften biyigi, sakali altindan gülecektir hepsi bukadar. Carpaz / carpamaz seni yani. Zaten gerek de kalmamis, carpilacagin kadar carpilmissin. Atestler bile düzeltemiyor seni Link to post Sitelerde Paylaş
robertobaggio 0 Nisan 26, 2017 gönderildi Raporla Share Nisan 26, 2017 gönderildi 1 saat önce, cevizkabugu yazdı: Dinsiz Dindarrr, hakareti sevmem ama sana mantikli tartismak adina diyecek bir söz bulamiyorum. Sordugum bir tane soruya irintili cevap yazmadin / yazmiyorsun isin gercegi yazamiyorsun. O seytani hasta aklinla insanlari capmaya calisiyorsun. Sen neyin ne oldugunu cok iyi anladin / anliyorsun. Ne boktan bir durum icinde oldugunuda. Sen anlamazsanda hepimiz anladik senin ne yalanci, düzenbaz kisi oldugunu. Ibreti alem icin sen bir ispat / delilsin. Baskasinin akliyla yola cikanin bire bir resmisin. Aklin devre disi birakildiginda ne denli sacmalandiginin örnek tipisin. Dinlerin insanlarii aklinin inkarina nasil sürüklediginin örnegisin. Din tamda bu iste. Akli olmayanin dini olmaz derler. En büyük yalan arasina girecek bir söylem. Böyle bir sey na mümükün, dini olanin akli OLAYMIYORMUS. Inandiginiz allah adina, kitap adina uydurmadiginiz yalan dolan, iftira ekleme, cikarma kivirma lugatda buna es nekadar olumusuz eylem varsa hepsini sergiliyorsunuz. ALLAHSIZLAR Iyiki varsininiz diyorum, her ne kadar da insanin sinir hatlarini zorlasanizda dinin insanlari ne kaliplara soktugunun ispatisiniz. Sizlerin sayesinde özünde zerre sorgulama, mantik yürütme yetisi olanlara her biriniz birer rahmetsiniz rahmet. Seyhine selam söyle benden, seni bu hale soktugu icin yatacak yeri yokmus diyor de. O aninda ne demek istedigimi anlayacaktir. Seyhinden korkma bir bok olmaz. Hafiften biyigi, sakali altindan gülecektir hepsi bukadar. Carpaz / carpamaz seni yani. Zaten gerek de kalmamis, carpilacagin kadar carpilmissin. Atestler bile düzeltemiyor seni sen sadece o ayete bakarsan büyük yanılgıya düşmüş olursun çünkü 'KURAN KURAN İLE AÇIKLANIR' prensibi vardır sen bir konuyu anlamak için kur'an'ın hepsine bakman gerek savaş ayetleri için de böyle kısas için de böyle ama siz ayetleri cımbızlıyorsunuz isra ve maide surelerinde 'CANA CAN' ilkesini görmemezlikten geliyorsunuz bunu neden yapıyorsun arkadaşım neden diğer ayetlere bakmıyorsun ? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts