Jump to content

Kuran'ın Çelişkilerine Örnekler 2


Recommended Posts

9 dakika önce, teflon yazdı:

 yaklaşımlarının doğru olabilmesi için ilk ve ikinci cümlenin kopuk olması lazım.

 

Aynen öyle. Söylediğim gibi ise "Takas yapılır. Eve karşılık ev arabaya karşılık araba" cümlelerinin birbirlerinden kopuk olduğunu ancak aklını kaçırmış bir embesil veya ona eşdeğer olan kafası örümcekli bir dogmatik savunabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Dindarr said:

Tefloni ise ayetten tamamen kopmuş

aklını ve muhakemesini yitirmiş

akçayl meşgul havasında 

yanaşmak istemiyor ayete

Akçayla ingilisce saçmalıkları konuşuyor

 

Teflon

1. cümlede her türlü öldürmede kısası farz kılmışsın

o zaman abin kardeşim düşman esirini kölesini öldürürse Onu öldürüceksin

çünkü öyle demişsin her türlü öldürmelrede kısasa farz 

hahaha hahah

 

2. cümlede ise

1. cümleyle aynı anlamı vermişsin boşuna yazmışsın haha hahaha

 

 

Dindarrcım; birincisi ben kurandaki ayet kalıbını alıntıladım. Hesabın varsa müracaat orası. Zurnanın zırt dediği yer ikinci cümle olduğu için sadece ikinci kımı değiştirdim, kalanı ile oynamadım. Önemli olan şahsiliği açık ve net anlatmaksa böyle de olabilirdi dedim. Ha derdin buysa; allah babanın dersi buysa, arkasına da "savaş esirleri" hariçtir ekler, tertemiz yapardı. Arkasına bir cümle eklemekten kolay ne var? Allah babanın cümle kotası mı var yoksa?

 

İkinci husus ise;modern zamanlarda savaş esirlerinin öldürülmesi serbest midir? Senin Cenevre Sözleşmesi'nden; esirlerin haklarından haberin var mı? E kurana göre esir köle mal olunca mümini de öbür türlü mal oluyor desem uyar mı? Kuran adamı böyle mi babarlaştırıyor yoksa?

 

Üçüncü husus ise: evet, ben 2 ve 3. cümleleri zaten çeşitleme, varyete olsun diye verdim be adam :)... Evet aynı anlamı veriyorlar. Aynı anlamı farklı şekillerde ifade ettim. Tek bir yolu yok, istedikten sonra her türlü ifade edersin demeye getirdim.. Bak, arkalarındaki vb. vb.'yi gördün mü? Onlar ne manaya geliyor acaba? Ha Dindarr..? Sazanlığın hududunda ince bir çizgi mevcut olsa gerek..

 

2 hours ago, Dindarr said:

Kafam karıştı Düzeltme

ikinci hürde de harfi tarif var

Adamımsın :)

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, teflon said:

 

Dindarrcım; birincisi ben kurandaki ayet kalıbını alıntıladım. Hesabın varsa müracaat orası. Zurnanın zırt dediği yer ikinci cümle olduğu için sadece ikinci kımı değiştirdim, kalanı ile oynamadım. Önemli olan şahsiliği açık ve net anlatmaksa böyle de olabilirdi dedim. Ha derdin buysa; allah babanın dersi buysa, arkasına da "savaş esirleri" hariçtir ekler, tertemiz yapardı. Arkasına bir cümle eklemekten kolay ne var? Allah babanın cümle kotası mı var yoksa?

 

İkinci husus ise;modern zamanlarda savaş esirlerinin öldürülmesi serbest midir? Senin Cenevre Sözleşmesi'nden; esirlerin haklarından haberin var mı? E kurana göre esir köle mal olunca mümini de öbür türlü mal oluyor desem uyar mı? Kuran adamı böyle mi babarlaştırıyor yoksa?

 

Üçüncü husus ise: evet, ben 2 ve 3. cümleleri zaten çeşitleme, varyete olsun diye verdim be adam :)... Evet aynı anlamı veriyorlar. Aynı anlamı farklı şekillerde ifade ettim. Tek bir yolu yok, istedikten sonra her türlü ifade edersin demeye getirdim.. Bak, arkalarındaki vb. vb.'yi gördün mü? Onlar ne manaya geliyor acaba? Ha Dindarr..? Sazanlığın hududunda ince bir çizgi mevcut olsa gerek..

 

 

 

Cenevre sözleşmesinde esirden bahsetmiyor ki mülteciden bahsediyor :D

 

Savaş esirlerinin öldürülmesi serbest midir diye bir soru dünyanın en saçma sorusudur

 

Ne yapıcan

Efendim siz bizim esirleri öldürdünüz diye onlara savaş mı açıcaksın

E zaten açmışsın :D

"savaş esirini" (belde halkını değil) öldürmek yada öldürmemekte 

askerlerin komutanların hiç bir yükümlülüğü yoktur ve olamaz istediğini yapar savaştasın çünkü

 

İslam ne yapıyor Savaşın tek yegane galibi olduktan sonra

ya esirleri fidye mukabulinde serbvest bırakıyor yada bedelsiz

fidyesini getiremeyeni esir ediyor ona insanlık islam dersi veriyor sonra onu azad ediyor

 

Diyelim müslüman olurda esirni öldürürse

islam devleti ona Hiç bir ceza veremez

zira O bir savaş esiridir

yalnız o mülüsmanın Allah indinde bir musuiliyeti olabilir

Allah bilir ona cezasını verir

 

devlet nazarında bir cezası olmaz

 

Dünyanın hiç bir devleti savaş esirini öldüren askerine veya vatandaşına ceza vermez veremez.

 

 

Quote

 

Adamımsın :)

 

 

 

El müminu mirat el mümin hadisi şerifinde

 

harif tarif ile beyan edilen

1. el mümin ve 2. mümin kimdir diye bir soru soracak olsam bana ne cevap verirsin

kamooon

 

İşte ey iman edenler öldürülenlar hakkında kısasa sizin üzerine farz kılındı dedikten sonra

E Hür. El hür ile;

El abd, Al abd ile;

El Ünsa, El ünsa ile deki

 

1. Harif tarif ile beyan edilenler.

maktuller değildir a canım nokta.

O 2. cümle kısasa bir gönderme olup kısaslar hür abd dişi kategorisinde olur rikab katgorisinde olmaz manasına gedliği gibi

havas olsun avam olsun kısasda ayrım olmadığını beyan eder


 

Quote

 

Ha derdin buysa; allah babanın dersi buysa, arkasına da "savaş esirleri" hariçtir ekler, tertemiz yapardı. Arkasına bir cümle eklemekten kolay ne var?

 

 

bunun cevabını bir önceki yazımda verdim ya

dedim ki : Kuran lisanında "savaş esiri köleleri" beyan eden kelime  "rikabtdır"

 

"her türlü öldürmede kısas farzdır Rikab hariç deseydi."

"Rikab rikabı" öldürdüğünde kısas uygulanmazdı 

 

derdin buysa diyerekten hedef saptırma

 

 

 

3 günden beri ne dediğiniz belli değil sürekli dönüyorsunuz

ayeti çarpıtıp mana vermek süretiyle : "Hür köleyi öldürürse kısas olmaz" diyordunuz

bizde diyor ki : bu çarpıtma kabul edilmez ama hadi öyle olsa bile yine hatadasınız zira ayetde "Abd'e Abd" diyor bu "kula kul" demektir. her türlü kısası içine alır mağlupsunuz boşa konuşuyorsunuz  dediğimizde 

 

Bu sefer: Neden o zaman "Hüre hür" denmiş diyorsunuz

bizde :  Sadece "Abd'e abd" denseydi bundan sadace "köleye köle" manası alabilirlerdi ve kısaslar sadece köleler arasında olur diyebilirlerdi diyiyoruz

apışıp kalıyorusunuz

ben gideyim Akçaya sarayım diyorsunuz :DASasasaas

 

bundan size ekmek çıkmadığını anlayınca hemen dönüyorsunuz diyorsunuz ki

ayette çelişkili ifade var

1. cümle öldürülmelerde kısası farz kılmıştır deniltikten sonra

2. cümledaki kısas bir cümledeki kısas ters bir ifadedir bu ifadeyi Emeviler koymuştur diyorsunuz

 

 

 

bizde buna karşılık diyoruz ki

Hayır 1. cümle kısası fazr kılmış

2. cümle. 1. cümleye göndermede bulunuyor havas olsun avam olsun kısasda ayırım yapmayın ve kısasın kimler arasında olacağını

yani hür abd ve ünsa sınıfları arasında olacağını rikap kısmında olamayacağını beyan etdiği gibi

hür hür ile

abd abd ile

ünsa ünsa ile kısassı bambaşka bir kısası beyan ediyor 

zira onna sonra gelen ayettde bu kısası ancak lübb yani sır sahiplerinin anlayacağını belirltmek için "ya ülülelbab" diye nida ediliyor

ve bu kısada sizin için hayat vardır diyor ölüm yok

bu kısasa başka kısas bizim kısasa benzemiyor

 

bakara 178de ki

harif tarif ile beyan edeilen

El hürri bir El hürü de ki 

1. hür: Allah

2. hür: nefsinin ruhun esirinden kurtaramış hür kulu ifade eder

 

 

İnanmıyor musun

bakınız E"l müminü mirat el mümin hadisine

 

Burada harfi tarif ile beyan edilen ilk ve ikinci El mümin kimdir diye sorucak olsan

ne cevap verirsiniz İndı şok :DASSa

 

hadisi şerifte

1. El mümin Allah 

2. El mümin kuldur. nokta

 keza bakara 178de 

1. el hür : Allah

2. al hur: kuldur

 

1. el abd: süphaellezi ersa bir abdihi de ki abd

2- el abd: Kuldur

 

1. ünsa: cennet annelerinin ayağı altındaki Annedir anne ise kadındır

2. ünsa: Nefsinde dişi olan kadındır nokta

 

demek ki neymiş harif tarif olması illa arkasındaki cümleyle alakası olduğu anlamına gelmezmiş

zira 1. cümlede kısas işi bitirilmiştir.

2. cümlede bir başka kısası beyan eder

Allah kısasını

benm birisini çok seversem onu öldürürm şehit ederim kendin ona diyet olurum kısasını ifade eder kamoooon

 

 

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Dindarr yazdı:

Cevizkabuğu kafayı yemiş. sürekli zart zurt veriyor veriştiriyor

 

kardeşim varsa cevabın

karşı argümanın yazarsın

yoksa

yazmana gerek yok

 

her yazdığın şey şahsıma hakaret

dolayıysla sen kafayı yemişsin

 

 

Halen sacmaliklarina cevap bekliyor, cittiye alinmak istiyorsun, birde kafayi yemissin diyor :) Dinsiz dindar yazdimya senin dini aciklamalarini kimse kale almiyor diye okumuyormusun yazilanlari. Deli sacmasi; sorun senin kisiligindeki kokusmus yalan, dolanlarinda. Bu kisiligini her seferinde sergiliyorken, senin yazdigin palavlalari cittiye alinmasini bekliyorsun. Cittiyet ve sen??? Yok devenin nali.

 

Ben yalanci, dolanci din adina sahtekarlik yapan birine ne diye vaktimi harcayip cevap yazayim, Sen zaten sorulan sorulara cevap yerine üstüne 10 katip son gaz gidiyorsun. Deliyle delimi olalaim istiyorsun. Ben senin kirli camasirlarini ortaya koyuyorum, rahatsizmi oldun? Insanlarda senin sacma, sapan masallarindan rahatsiz oluyor. Sen kendini bir düzelt, sonra adam gibi muameleyi zaten göreceksin. Bu basit gercekleri ANLA ARTIK !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öldürülenlerde size suça esit ceza ilkesi yazildi (Kütübe aleykumul kisasfîl katlâ).

O hürle o hür ve o köleyle o köle ve o kadinla o kadin (el hürrü bil hürri vel abdü bil abdi vel ünsâ bil ünsâ...)

 

1.

Birinci cümle de ikinci cümle de "kisas"la ilgili olduguna göre ortak bi konuya sahiptir 

ama her birinde konunun kapsami farkli 

çünkü birinci cümlede konu öldürülenler ile SINIRLI oldugu halde ikinci cümlede SINIRLAMA YOK.

Ikinci cümle cinsel taciz, iftira, hirsizlik... her suçu kapsiyor. Kisas Kuran'daki islamin genel kuralidir.

 

2.

Ikinci cümlede geçen hür tekildir, köle tekildir, kadin tekildir. 

 

3.

"El hürrü bi el hürri ve el abdü bi el abdi ve el ünsâ bi el ünsâ"nin Türkçesi: o hür ile o hür ve o köle ile o köle ve o kadin ile o kadin...

Buradaki el "tarif eden harf"tir yani anilan hürü ve köleyi ve kadini tarif etmistir. Hür artik her hangi bir hür degil "o hür"dür, köle o köle, kadin o kadin... 

 

4.

O hür ve o köle ve o kadin öldürülen hür olamaz, parasi çalinan köle olamaz, cinsel tacize ugrayan kadin olamaz. 

Yoksa ikinci cümle örnegin şöyle saçma bir anlam tasir:

 

Öldürülen hür için baska bir hür (idam edilir). 

 

Saçma. Çünkü suçlu kimdir, örnegin cinayeti kim islemis, belli degil. Öyle ki suçu ceza ehliyeti bulunmayan bir deli bile islemis olabilir. Bi deli bi hürü öldürdü diye baska bir hür idam edilecek? Yok öyle bi suç, yok öyle bi ceza. Ne teoride ne uygulamada. Yok. 

 

5.

O hür suçu islemis olan hürdür, o köle suçu islemis olan köle, o kadin suçu islemis olan kadin...

O halde "El hürrü bil hürri (bi el hürri) - o hür ile o hür"ün anlami:

 

"Suçu isleyen hür ile cezaya çarpilan hür" ilkesi onu gerektirir ki kisasin yani "suça esit ceza"nin muhatabi suçu isleyen kisidir.  

Suçu isleyen hürün, kölenin, kadinin, bakkalin, kasabin...cezasi suçsuz birine (köle, hür, kadin, erkek... fark etmez) kesilemez.  

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"O hür ile o hür" ilkesi onu gerektirir ki "suça esit ceza"ya çarpilacak olan, suçu isleyen kisidir.  

Suçu isleyenin hür olmasi, köle olmasi, kadin olmasi, bakkal olmasi, kasap olmasi fark etmez. 

 

Dolayisiyla

suçu isleyen hürün, kölenin, kadinin, bakkalin, kasabin...cezasi

suçsuz (baska) birine kesilemez.  

 

Peki, bu niçin hiç bir çeviride söylenmiyor? 

 

Söyleniyor. Örnegin 40 - Ümit ŞimşekEy iman edenler! Cinayetlerde size kisas farz kilindi. Hür olan, öldürdügü hür kimse yerine; köle, öldürdügü köle yerine; kadin, öldürdügü kadin yerine kisas olunur... (isledigi "suça esit ceza"ya çarpilir, H A)

 

Türkçe çevirilere "el hürrü bil hürri""nin o hür ile o hür diye yansitilmamasi el "tarif harfi"nin Türkçede bulunmamasi yüzünden olabilir. Arapçadaki "el"in karsiligi olarak Ingilizcede the ve Fransizcada sanirim de (dö) var, Türkçede yok. Ingilizce ögrenen Türkler nasil o yüzden "the"yi kavramakta ve kullanmakta zorlaniyorsa Kuran'i Türkçeye çevirenler de zorlaniyor.  

 

Ama ayni mütercimlerin yorumlari açik ve nettir, 2:178'deki el hürrü bil hürri ifadesi suçun ve cezanin sahsîlgini dile getirir diyorlar. Örnegin Elmalili, Süleyman Ates, Muhammed Esed... Bunlarin tefsirlerinden alintilar yaptim. Lütfen hatirlayin. 

 

Ingilizce çevirilere gelince, orda sorun yok. "El hürri bil hürri"nin istisnasiz bütün çevirileri "The freeman for the freeman"dir -O hür için o hür. Lütfen bkz: http://www.islamawakened.com/quran/2/178/default.htm

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Maide-45

 

  ve ketebnâ aleyhim : ve onların üzerine yazdık, farz kıldık
  fî hâ : onun içinde
  enne : ... olduğunu
  en nefse bi en nefsi : cana can ile
  ve el ayne bi el ayni : ve göze göz ile
v e el enfe bi el enfi : ve buruna burun ile
v e el uzune bi el uzuni : ve kulağa kulak ile
v e es sinne bi es sinni : ve dişe diş ile
v e el curûha : ve yaralara, yaralanmaya
  kısâsun : kısas, aynısıyla ödeşme
  fe men

: artık...

 

 

 

 

Bilenler, bu ayetten ne anlayacağız?

 

Senin burnunu kıranın burnunu kır, gözünü çıkaranın gözünü çıkar vs 

Ve bu ayette olduğu gibi, sizin kabileden hür bir öldürülmüş ise o kabileden de hür biri öldürülür (kan davası akla geliyor), bir köle öldürüldüyse diğer kabileden de bir köle öldürülür.

 

"Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.."

 

Çocukların bile anlayabileceği bir cümleyi sayfalarca yazılar yazarak başka yerlere çekmek, kendini kandırmaktan başka bir şey değil.

 

Allah, anlatmak istediğini yazıya dökemiyecek kadar aciz mi???

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dur bakayım yahu! Takılmış CD modu devam etmekle birlikte, ona artık ellinci kere yanıt vermeyeceğim elbette de, yeni bir yatacak çamur keşfetmiş Müslüm! :lol:

 

Ha yani Ümit Şimşek seni kurtarıyor! Müslümdeki numaraya bak! Bizi doğrulayan veriyi, bizi yanlışlıyormuş gibi vermek! Demek sonunda bu çamura da yatacaklarmış! Ülen domuza döndünüz, yatmadığınız çamur kalmadı be! Ülen bir aklınızı başınıza alın artık, "ne üst kaldı ne baş arkadaş, bir cahil çöl yağmacıları dogmasını savunacağız diye rezilliğimize kepazeliğimize bak, çamur paçalarımızdan akıyor, kulaklarımıza kadar girdi" deyin artık be! Çamur banyosu sağlığa yararlı demiş olabilirler ama bu kadar da abartmayın! Çamurdan çıkmaz oldunuz ülen! :D

 

Hayır yoksa bunlar gerçekten bu kadar embesil olabilir mi, konuyu gerçekten kavrayamıyor olabilirler mi diye şüphelenmeye başladım ben. Olabilir mi lan yoksa? İnsanın bu kadar da embesil olması mümkün görülmüyor ama... Olamazlar, bu kadar embesil bir geri zekalı olmanın bir yolu yok diyorum fakat... Ciddi ciddi bunların anlamıyor, geri zekalı olduklarından da şüphelenmeye başladım. Yok yok, bu kadar inat da artık mümkünü yok. Bu bence geri zekalı... Bunun başka açıklaması kalmadı. Biri zaten tescilli, onda şüphe yok da, bu öbürü de anlaşılan zeka özürlü. Başka bir açıklama bulamıyorum, çünkü bunun mevzuyu hiç ama hiç anlamamış olmasından başka bir olasılık kalmadı. Bu geri zekalı... Maalesef son teşhis bu.

 

Son paragraf dalga değil, çok ciddiyim. Ben bundan başka kalan bir olasılık görmüyorum, çünkü kalmadı. İnat da bir yere kadar artık. Bir kişi domuz gibi sürekli çamurda yuvarlanıyor, çıkmak bilmiyorsa onu akıl hastanesine götürmekten başka çare kalmamıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, poiuz yazdı:

sizin kabileden hür bir öldürülmüş ise o kabileden de hür biri öldürülür (kan davası akla geliyor), bir köle öldürüldüyse diğer kabileden de bir köle öldürülür.

 

Kabile kelimesini pasaja nerden çıkarıp ekleyeceksin? İşkembeden mi?

 

"El" harfi tarifi bu anlamı çıkarmana engeldir üstelik. "El hür" tanımlı, kimliği bilinen bir hür kişidir. Katil için de maktül için de. Bu maktül hüre karşılık ancak katil hürü kısas edebilirsin. Başka kısas yapamazsın. Anlam kesin ve net bu. Bir de sana laf anlatmayalım poi...

 

Bak şöyle anlatayım: "The İmam" var ya... Bu kim olduğu bilinen bir imamdır. İmamın teki değildir. Anladı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok o değil de korkudan hiç bir Müslüm beklediğim soruyu sormuyor! :D

 

Bir gözünü karartıp "köle efendisini öldürürse, kadın kocasını öldürse de kısas yapılmayacak mı?" diye soramıyorlar gariplerim. Hadi lan sorduk farzet neymiş? diyen çıksa gözüm arkada kalmazdı ülen! :lol: İşleri güçleri çamura yatmak çamurda yuvarlanmak. Müslüm kalitesi aşırı düştü arkadaş, yok, olmaz böyle! Biri tırlatır, biri balataları yakar, biri mormonlaşır, biri hayal aleminde yaşar... Bu ne ya?

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, democrossian yazdı:

Yok o değil de korkudan hiç bir Müslüm beklediğim soruyu sormuyor! :D

 

Bir gözünü karartıp "köle efendisini öldürürse, kadın kocasını öldürse de kısas yapılmayacak mı?" diye soramıyorlar gariplerim. Hadi lan sorduk farzet neymiş? diyen çıksa gözüm arkada kalmazdı ülen! :lol: İşleri güçleri çamura yatmak çamurda yuvarlanmak. Müslüm kalitesi aşırı düştü arkadaş, yok, olmaz böyle! Biri tırlatır, biri balataları yakar, biri mormonlaşır, biri hayal aleminde yaşar... Bu ne ya?

 

Sormaz olurlar mı, hınzır gibiler. :D
Ayrıca bu Tanrı insanları, pasta gibi, parçalara ayırmıș (hür , köle, kadın).
Sıralaması da bir garip, en sonda kadınlara yer verilmiș !

Bunu da mutlaka sorup irdeliyorlardır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, cevizkabugu said:

 

Halen sacmaliklarina cevap bekliyor, cittiye alinmak istiyorsun, birde kafayi yemissin diyor :) Dinsiz dindar yazdimya senin dini aciklamalarini kimse kale almiyor diye okumuyormusun yazilanlari. Deli sacmasi; sorun senin kisiligindeki kokusmus yalan, dolanlarinda. Bu kisiligini her seferinde sergiliyorken, senin yazdigin palavlalari cittiye alinmasini bekliyorsun. Cittiyet ve sen??? Yok devenin nali.

 

Ben yalanci, dolanci din adina sahtekarlik yapan birine ne diye vaktimi harcayip cevap yazayim, Sen zaten sorulan sorulara cevap yerine üstüne 10 katip son gaz gidiyorsun. Deliyle delimi olalaim istiyorsun. Ben senin kirli camasirlarini ortaya koyuyorum, rahatsizmi oldun? Insanlarda senin sacma, sapan masallarindan rahatsiz oluyor. Sen kendini bir düzelt, sonra adam gibi muameleyi zaten göreceksin. Bu basit gercekleri ANLA ARTIK !!!

 

Sayın Şükran yenge

ben sizi çok ciddiye ve kaale alıyorum, bu yaptığınız söyledikleriniz kabul edilemez.ama. lütfen. Şükran abi :Dasasaasa

Link to post
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, kavak yazdı:

bu Tanrı insanları, pasta gibi, parçalara ayırmıș (hür , köle, kadın).
Sıralaması da bir garip, en sonda kadınlara yer verilmiș

 

Evet, bu da dikkat edilmesi gereken bir nüans. Şeytan ayrıntılarda gizlidir sözünün somut örneği. Allahın ilkel kişiliğini çözümlemek için bir ipucu. Zaten insanlara görünmekten kaçtığından var bu allahın bir kişilik bozukluğu! Mağaralarda, dağlarda kendi gibi kafadan tırlatık birilerine görünebiliyor ancak! :D

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
52 minutes ago, democrossian said:

Yok o değil de korkudan hiç bir Müslüm beklediğim soruyu sormuyor! :D

 

Bir gözünü karartıp "köle efendisini öldürürse, kadın kocasını öldürse de kısas yapılmayacak mı?" diye soramıyorlar 

 

Uzun uzun yazılarla bunları size detaylıca anlattık

Tabiki kısas yapılacaktır.

Ayet-i celilede görmüyor musun Kocaman "Abd'e abd" yazıyor bu "kula kul" demektir. Aaa haha Aaa hahahaha

 

Ayet-i celilede sizin dediğiniz gibi bir ayrımda yok

Hür Abd kadın

Hür Köle kadın değil A hahah A hahahaha

 

İnanmazsan kelime-i tevhide bak (Abdehu ve resulehu)  A hahahah A hahahah

 

:DAsasasasasa

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gözü kara olan dedim gözü şaşı olan demedim! :D Hayır salağa laf anlatmak ne kadar zor, görüyor musunuz! Soru heralde "eğer senin dediğin doğruysa" şeklinde sorulacak embesil geri zekalı! :lol: Yoksa kaç yerde kaç çeşit çamura yattığınızı zaten elbette biliyoruz, domuz gibi çamurdan çıkıp çamura yatıyorsunuz, o belli bir şey!

 

Hayır embesil idyotlara daha soru sormayı öğretemiyorsun, yanıt vermeyi nasıl öğreteceksin yahu! :D Yok yok, bunların saksılarını gübrelemiyor bu Allahları! Lan ne üşengeç allah çıktı bu yahu! Oturduğun kürsiye yapma hooop, aklını kullanmayanların üzerine yapacaksın aloooo! Yunus yüz numarada öyle demedin mi, ne çabuk unuttun? Alzaymır lan bu allah, dediğini de unutuyor! :D 

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
57 minutes ago, democrossian said:

 

Kabile kelimesini pasaja nerden çıkarıp ekleyeceksin? İşkembeden mi?

 

"El" harfi tarifi bu anlamı çıkarmana engeldir üstelik. "El hür" tanımlı, kimliği bilinen bir hür kişidir. Katil için de maktül için de. Bu maktül hüre karşılık ancak katil hürü kısas edebilirsin. Başka kısas yapamazsın. Anlam kesin ve net bu. Bir de sana laf anlatmayalım poi...

 

Bak şöyle anlatayım: "The İmam" var ya... Bu kim olduğu bilinen bir imamdır. İmamın teki değildir. Anladı?

 

İnsanlar kabile hayatı yaşıyor...

Sen beni öldürürsen bizim kabile de seni öldürecek. Tamam.

Ama sen bizim köleyi öldürürsen bizde senin köleni öldüreceğiz.

Sen benim karıyı öldürürsen ben de senin karıyı öldürecegim.

 

Bence en basit ve mantıklı açıklaması bu.

 

Kertenkeleyi bir vuruşta öldürenin cennete gideceğini sanan, okuma yazma bilmeyen insanlar bile bunu anladıysa bizim (veya müslümanların) bu ayeti uzun uzun tartışıp üzerinde günlerce düşünmemize veya sayfalar dolusu açıklamalar yapmamıza hiç gerek yok diye düşünüyorum.

 

"Göze göz, dişe diş" gibi çok basit. 

Hangi göz, hangi diş diye tartışılması gereksiz bence.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 minutes ago, Dindarr said:

 

Uzun uzun yazılarla bunları size detaylıca anlattık

Tabiki kısas yapılacaktır.

Ayet-i celilede görmüyor musun Kocaman "Abd'e abd" yazıyor bu "kula kul" demektir. Aaa haha Aaa hahahaha

 

Ayet-i celilede sizin dediğiniz gibi bir ayrımda yok

Hür Abd kadın

Hür Köle kadın değil A hahah A hahahaha

 

İnanmazsan kelime-i tevhide bak (Abdehu ve resulehu)  A hahahah A hahahah

 

:DAsasasasasa

 

Abd,abd, abd abd...

deyip duruyorsun.

Senin mantığına göre "abd" olmayan biri, "abd" sayılmayan insanlar var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 minutes ago, democrossian said:

Gözü kara olan dedim gözü şaşı olan demedim! :D 

 

Genel anlamı ve kesin anlamı "kul" demek olan Abd kelimesine 

şaşı olarak bakan Abd "köleler" dir diyen ben miydim pardon A anhah Ahha

 

Yahu kime gidersen git sor

 

Abd kelimesinin salt  kesin anlamı "kul" demektir. inanmazsan bak (abdehu ve resülehu)

Abdin bizim bildiğimiz köleler manasına gelebilmesi için (abdu memluk) denmesi gerekir  A haha Ahahahah

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, poiuz yazdı:

Kertenkeleyi bir vuruşta öldürenin cennete gideceğini sanan

 

İyi tamam da ben bu hadisi peygamberimin söylediğine inanmıyorum diyen müslüme bir şey diyemezsin. Ama bu ayeti allahımın söylediğine inanmıyorum diyemezler. Kafandan yaptığın çıkarım Kuran'da yoksa haksız duruma düşersin. Orada kabile kelimesi geçmiyor. Üstelik "el" takısının anlamını açıkladım. Bu anlam çok bilindik, kesin, nettir, senin çıkarımına yol bırakmaz.

 

Hangi göz hangi diş olur mu, elbette gözü sakatlanana karşılık sakatlayanın gözü... Sağsa sağ, solsa sol...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...