Jump to content

Kuran'ın Çelişkilerine Örnekler 2


Recommended Posts

5 minutes ago, poiuz said:

 

Abd,abd, abd abd...

deyip duruyorsun.

Senin mantığına göre "abd" olmayan biri, "abd" sayılmayan insanlar var mı?

Hür abd kadın

sınıf ayrımıolsa

Kadının orada ne işi var

 

Orada bahsedilen kısas Allah kısasıdır bizim kısasa benzemez

hür ve abd ve ünsa bunlardan kimini Allah haksız yere öldürür şehit ederse kendim ona diyet olurum diyor

bu kısası iman edenler anlamayacağından sonraki "Ya ululelbab diye nida ediliyor bu kısasda ölüm yok hayat var diyor  A haha Ahahhaha

 

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uzun uzun yazıları okuyamayan değerli okuyucularımıza atfen 

 

"köle efendisini öldürürse, kadın kocasını öldürse de kısas yapılmayacak mı?" diye abuk sobuk soranlara

 

Tabiki kısas yapılacaktır.

Ayet-i celilede görmüyor musunuz Kocaman "Abd'e abd" yazıyor.

Abd'in tek başına kesin ve genel anlamı "kula kul" demektir.  Aaa haha Aaa hahahaha

 

Ayet-i celilede onların dediği gibi bir ayrımda yok

Hür Abd kadın

Hür Köle kadın değil A hahah A hahahaha

 

İnanmazsan kelime-i tevhide bak (Abdehu ve resulehu)  A hahahah A hahahah

 

:DAsasasasasa

Nokta

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümler en basit konuyu beyinlerine sığıştırabilseler, geçilecek başka çok konu var. Müslümlerin kafa basmaz, boşa da, sorulacak bir soru daha şu: "Hüre hür köleye köle dişiye dişi sadece cana karşılık kısaslarda mı geçerli? Kölesini karısını döverken sakatlayan hür adamlara sakatlama kısası da yapılamaz mı?"

 

Kısas size "öldürmelerde" yazıldı kaydı, bu soruyu gündeme getirir. Yani sakatlamalarda yazılmadı mı bu kısas denen iş? Ne iş?

 

Müslümlere akıl öğretiyoruz, onu da beyinleri almıyor embesillerin. O kadar akıl öğrettik. Niye, çünkü ben de müslümdüm, bu sorular beni çok uykusuz bıraktı, salak kafam... Embesilliğime doymayayım, ne salakmışım... Sen kalk allağın salaklarının işkembesinden uydurduğu bir dogmayı nasıl kurtarırım diye uykuların kaçsın! Ülen bana neydi yahu, salak kafam, elin manyaklarının derdi beni niye gerdiydi be! Şu Müslüm geçen yıllarıma yandığım kadar bir şeye yanmıyorum. Kendimi yumruklayasım geliyor olum sen bir üniversite okutacaklar diye tamam yamuldun bunlara da nasıl keklendin bunlara diye! Nasıl sinir oluyorum nasıl! Bazı ben gibi bunların ocağına düşmüş iyi arkadaşlar vardı, onlar yüzünden herhal...

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, democrossian said:

 

 

"El" harfi tarifi bu anlamı çıkarmana engeldir üstelik. "El hür" tanımlı, kimliği bilinen bir hür kişidir. Katil için de maktül için de

 

 

Kusura bakma ama biraz kokuttun 

yanıltıyorsun insanları yanıltma

 

"El mimünü mirat el mümin" hadisi şerifinde

 

"El" harif tarifi ile "El Mümin" tanımlı kimliği bilien bir mümin midir? değildir. Nokta A haha Ahahahah hahahah

 

İşte Ayeti celilede de "El hür" maktülün ve/veya katilin asker arkadaşı babımdan bir tanıdığı yakını bilinen bir hür değildir. sadece 1. cümledeki Kısasa bir göndermedir Nokta. A aha ahha hahah

 

 

 

Onun manası nedir peki dyip merak edenler olusa

 

Hür hür ile kısas olunur kısası

bizim bildiğimiz kısas olmadığını ve  bunu ancak "ülül elbabın" anlayacağı belirtmek için bir sonraki ayeti celiede "YA ülülelbab" diye nida edilir ve bu kısasda hayat var diyerek ikinci kez bizim kısasa benzemediğine işaret eder

 

bizim kısasda iki kişinin fenası ölümü varken "Ya Ülülelbab" diye nida edilen kısasda hayat var diyerek noktalar,

analdın

ama anlamadım ayağını sürderenler var, onlara  gut lak, gutun tak diyorum

A haha A ahhaha 

 

 

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 minutes ago, democrossian said:

 

İyi tamam da ben bu hadisi peygamberimin söylediğine inanmıyorum diyen müslüme bir şey diyemezsin. Ama bu ayeti allahımın söylediğine inanmıyorum diyemezler. Kafandan yaptığın çıkarım Kuran'da yoksa haksız duruma düşersin. Orada kabile kelimesi geçmiyor. Üstelik "el" takısının anlamını açıkladım. Bu anlam çok bilindik, kesin, nettir, senin çıkarımına yol bırakmaz.

 

Hangi göz hangi diş olur mu, elbette gözü sakatlanana karşılık sakatlayanın gözü... Sağsa sağ, solsa sol...

 

Sol gözü kör olan biri senin sol gözünü çıkarırsa cezasız mı kalacak?

Sen benim karımı öldürürsen, ben "en sevdiğim karımdı" felan derim, sen de "zaten yaşı ilerlemişti" felan diye pazarlık yaparsın, ucuza yırtmaya çalışırsın.

Ama dediğim gibi bunlar üzerinde tartışmaya değmez.

 

Benim "kabile" demem de önemsiz.

Sen benim kölemi öldürdün, ne olacak? 

Sen hür olduğun için daha değerlisin bu yüzden seni öldüremiyorum. Kuran "Köleye köle" diyerek senin köleni öldürmem gerektiğini söylüyor.

 

Kadın kocasını öldürürse?

"Kabilenin" kendi iç meselesi. Kendileri cezasını verirler.

Kürt aşiretlerinin kendi kızlarını cezalandırdığı gibi. Kimseyi ilgilendirmez.

 

Ben olayın bu kadar basit olduğunu düşünüyorum.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
26 minutes ago, Dindarr said:

Hür abd kadın

sınıf ayrımıolsa

Kadının orada ne işi var

 

Orada bahsedilen kısas Allah kısasıdır bizim kısasa benzemez

hür ve abd ve ünsa bunlardan kimini Allah haksız yere öldürür şehit ederse kendim ona diyet olurum diyor

bu kısası iman edenler anlamayacağından sonraki "Ya ululelbab diye nida ediliyor bu kısasda ölüm yok hayat var diyor  A haha Ahahhaha

 

 

 

Soruyu kısaca cevaplayabiliyormusun?

 

Senin mantığına göre "abd" olmayan biri, "abd" sayılmayan insanlar var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
25 minutes ago, poiuz said:

 

Soruyu kısaca cevaplayabiliyormusun?

 

Senin mantığına göre "abd" olmayan biri, "abd" sayılmayan insanlar var mı?

Benim mantığma göre değil İslama göre "Abd" olmayan kimse yok herkes abd

kul olmayan Bir Allahın abdi  yok yani anlıycaaan

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, poiuz said:

"Hüre hür, köleye köle, kadına kadın.." Çocukların bile anlayabileceği bir cümleyi sayfalarca yazılar yazarak başka yerlere çekmek, kendini kandırmaktan başka bir şey değil.

 

2:178'de "Hüre hür" denmesine itiraz edenlere "Bu cümleden ne anliyorsunuz? diye sordum,

hiç kimse cevap vermedi ya da veremedi (belki),

Lütfen sen söyler misin çocuklarin "bile anlayacagi bu cümle"den sen ne anliyorsun

yani "Hüre hür" ne demek? Iyi bisey mi kötü bisey mi? Iyiyse neden iyi, kötüyse neden kötü?

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

2:178'de "Hüre hür" denmesine itiraz edenlere "Bu cümleden ne anliyorsunuz? diye sordum,

hiç kimse cevap vermedi ya da veremedi (belki),

Lütfen sen söyler misin çocuklarin "bile anlayacagi bu cümle"den sen ne anliyorsun

yani "Hüre hür" ne demek? Iyi bisey mi kötü bisey mi? Iyiyse neden iyi, kötüyse neden kötü?

Ne iyi, ne kotu. Bir onceki cumleyi referans alarak, takas belirtiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 minutes ago, Hasan Akçay said:

"Hüre HÜR" cümlesinde

hür öldürülen midir öldüren mi, 

HÜR kim?

 

Cezaya çarpilan kim?

 

Kâtil olmayan bi hür, kâtil olan bir hürle mi takas ediliyor

yani kâtil olan hürün yerine kâtil olmayan bi hür mü cezaya çarpiliyor?

Kisacasi kim kimle takas ediliyor?

Hur oldurulen. Oldurulen hur icin olduren hur cezalandiriliyor. Oldurulen koleyse, oldurene ait bir kole ceza aliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, malta erigi said:

Hur oldurulen. Oldurulen hur icin olduren hur cezalandiriliyor.

 

"Hure HUR"de 2 tane hur var,

siz "Hur öldürülen(dir) derken hangisini kastediyorsunuz.

Alti çizik hur müdür öldürülen, büyük harfli HUR mü? 

 

Simdilik yalnizca bunu belirtin lütfen

ama sonra şunun açiklamasini da rica edecegim:

 

Oldurulen koleyse, oldurene ait bir kole ceza aliyor.

 

1.Oldurulen koleyse olduren kim?

2.Siz bu çikarimi 2:178'deki hangi kelimeye ya da kelimelere dayanarak yaptiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

"Hure HUR"de 2 tane hur var,

siz "Hur öldürülen(dir) derken hangisini kastediyorsunuz.

Alti çizik hur müdür öldürülen, büyük harfli HUR mü? 

 

Simdilik yalnizca bunu belirtin lütfen

ama sonra şunun açiklamasini da rica edecegim:

 

Oldurulen koleyse, oldurene ait bir kole ceza aliyor.

 

1.Oldurulen koleyse olduren kim?

2.Siz bu çikarimi 2:178'deki hangi kelimeye ya da kelimelere dayanarak yaptiniz?

Hurri (hur) b il-hurri (hur ile)

Cok mu zor sunu anlamak? Gercekten sinir basti artik.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hurri (hur) b il-hurri (hur ile)

Cok mu zor sunu anlamak?

 

Bakin Hurri b il-hurri diye bir ifade yok ayette,

"El hurru bil HURri" var. Onun Türkçesi ise "O hur ile o HUR."

Gerçekten basit bi anlami var ayetteki bu cümlenin. Elbet siz de anliyorsunuz. Peki, neden söylemiyorsunuz anladiginiz seyi?  

 

Bi daha soruyorum: 

 

Alti çizik hur müdür öldürülen? 

Büyük harfli HUR kim?

Kim kimle takas ediliyor?

 

Siz de cümlenin o basit anlamini söylemeden ya da söyleyemeden (belki)

sinir basti mazeretine siginarak kaçacaksiniz

Simdiye kadar hep öyle yapildi, kaçarsaniz hiç sasirmam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Hasan Akçay said:

 

2:178'de "Hüre hür" denmesine itiraz edenlere "Bu cümleden ne anliyorsunuz? diye sordum,

hiç kimse cevap vermedi ya da veremedi (belki),

Lütfen sen söyler misin çocuklarin "bile anlayacagi bu cümle"den sen ne anliyorsun

yani "Hüre hür" ne demek? Iyi bisey mi kötü bisey mi? Iyiyse neden iyi, kötüyse neden kötü?

 

Hasan Bey, peki sen basit iki cümleli ve neredeyese çocukların dahi anlayacağı bir örneğin sadece ilk cümlesini kullanarak cevap verebildiğinde ne hissettin? (Bu cümle senet düzenlemek zorunludur diyor. Anladigim bu.) Verdiğin cevabın abesliği ile arkasını da yazdık oysa daha sonra? Sen o örneği ve cümleyi o şekilde algılıyorsan, bu ayeti de böyle yorumlamana şaşmamalı.. Ya da; o örnek cümleyi bu ayeti yorumlayacağın şekilde algılama yoluna gidiyorsun. Diğer türlüsü çıkarına ters.

 

Cevabın kendisi işte o örnek. Sen o cümle öbeğini olması gerektiği gibi bir bütün olarak almadığın için ikinci cümlelerle ve tek başına anlamları ile uğraşıyoruz. Emsal cümlede dahi yapamadın bunu.

 

Ayrıca o soruna cevap verildi. Nasıl verilmedi?

Hüre hür "hüre hür" demektir. Ama soruyu bu şekilde sorduğun vakit kendi topuğuna sıktığının farkında değilsin halen sanırım. Eğer bu cümle tek başına anlamsız ve bağlamsız kalıyorsa eğer bu, İLK CÜMLEYE MECBUR OLDUĞUNDANDIR. Bu iki cümle, bir öbek olarak birlikte anlam bütünlüğüne sahip olduklarındandır..Yani sizin kastettiğiniz gibi ilk cümle ayrı ikinci ayrı şeklinde değil. Hem iki cümleyi biribirinden koparıyorsunuz, hem de arkasından bu cümle tek başına anlamsız oldu diyorsunuz. Ha şunu bileydiniz arkadaş!

 

40 minutes ago, Hasan Akçay said:

"Hüre HÜR" cümlesinde

hür öldürülen midir öldüren mi, 

HÜR kim?

 

Cezaya çarpilan kim?

 

Kâtil olmayan bi hür, kâtil olan bir hürle mi takas ediliyor

yani kâtil olan hürün yerine kâtil olmayan bi hür mü cezaya çarpiliyor?

Kisacasi kim kimle takas ediliyor?

 

Burada ceza ile muhatap olacak zat tabii ki "ikinci" hür. Hüre, yani "öldürülen hüre" karşılık, ikinci hür. Yani katil olan hür. Bunu bu şekilde yorumlamaya engel nedir? Böyle acaip bir cümle ve ayetin hesabını kalkıp da nasıl bizden soruyorsun? Ayet bu şekilde garip ve anlamsız olması, kendisi ile boğuşması, senin buna karşılık nevi şahsına münhasıran getirdiğin yorumun doğru olduğu anlamına gelmiyor. Ayrıca seni, tek bir kişiyi neden baz alalım? Bize tüm müsülümalığın bu ayet ile ilgili ortak ve 1400 senelik söylemi gerekli. Yoksa sen başka bir şey yazıyorsun, Profer farklı bir türevini, Dİndarr ise bambaşka bir şey..Yahu farkında mısın, bu ayet ateistleri bile kendi içinde itilafa düşürüyor..Belirli bir köle mi, katil köle mi; yoksa herhangi bir köle mi? Ya karşı kabile derse ki "arkadaş sizin köle bizim hürü öldürüdü, ya da sizin hatun bizim erkeği, sen ise bizden ölen bir erkeğe karşılık (artık kim öldürdü ise)kadın ya da köle veriyorsun, bu ne biçim kıssas? Sizden kimin öldüğü farketmez. bizden hür bir erkek öldü, sizden de o ölecek. İşte kısas"

 

3 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

"Hure HUR"de 2 tane hur var,

siz "Hur öldürülen(dir) derken hangisini kastediyorsunuz.

Alti çizik hur müdür öldürülen, büyük harfli HUR mü? 

 

Simdilik yalnizca bunu belirtin lütfen

ama sonra şunun açiklamasini da rica edecegim:

 

Oldurulen koleyse, oldurene ait bir kole ceza aliyor.

 

1.Oldurulen koleyse olduren kim?

2.Siz bu çikarimi 2:178'deki hangi kelimeye ya da kelimelere dayanarak yaptiniz?

 

İlk hür öldürülen. Bu çok açık. Öldüren kimse kim. Kim olduğunun belli olması lazım değil mi zaten? Eğer öldüren belli değilse zaten kısası hiçbir türlü uygulamazsın ki? Kısas zaten öldürülenin belli olduğu ön kabülünden başlamıyor mu? Ha, eğer öldürülecek olan ölen köleye karşılık herhangi bir köle ise, zaten bu bile 2. dereceden önemli hale geliyor. Bir kabile diğerinin kölesini mi öldürdü..Bu kadar yeterli, sen ondan bir köle alıyorsun.

Eğer öldürülecek olan belirli, yani öldürmüş olan köle-hür vb. olacaksa eğer, o vakit köle-hür, kadın-erkek vb. eşelşemeleri boşta kalıyor ki, bunun hesabını da ayetin anlamından ve bizden soruyorsun..Hüre karşılık köle öldürülemeyeceği ise ya aklına veyahut işine gelmiyor..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, Hasan Akçay said:

Hurri (hur) b il-hurri (hur ile)

Cok mu zor sunu anlamak?

 

Bakin Hurri b il-hurri diye bir ifade yok ayette,

"El hurru bil HURri" var. Onun Türkçesi ise "O hur ile o HUR."

Gerçekten basit bi anlami var ayetteki bu cümlenin. Elbet siz de anliyorsunuz. Peki, neden söylemiyorsunuz anladiginiz seyi?  

 

Bi daha soruyorum: 

 

Alti çizik hur müdür öldürülen? 

Büyük harfli HUR kim?

Kim kimle takas ediliyor?

 

Siz de cümlenin o basit anlamini söylemeden ya da söyleyemeden (belki)

sinir basti mazeretine siginarak kaçacaksiniz

Simdiye kadar hep öyle yapildi, kaçarsaniz hiç sasirmam.

Evet hurru yaziyor ama bu anlam degisikligi saglamiyor ki. Hurru maktul, karsiliginda hur kissas olarak oldurulecek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 minutes ago, Hasan Akçay said:

Siz de cümlenin o basit anlamini söylemeden ya da söyleyemeden (belki)

sinir basti mazeretine siginarak kaçacaksiniz

Simdiye kadar hep öyle yapildi, kaçarsaniz hiç sasirmam.

 

Hasan bey, senin kaçtıklarının bir dökümünü yapalım mı ister misin? Şu başlıkta konuşulmayan ve bir ateistin cevap vermediği hiçbirşey kalmadı. Sıradan bir örnekteki ikinci cümleyi dahi görmezden gelerek kaçan siz değil misiniz?

Mühkem mütaşabihlerin dökümünü yapmaktan bugüne kadar kaçınan sizler değil misiniz?

Sübyancılıkla ilgili ayette tam hükmü veremediğiniz için sinirlenerek, "yahu allah sapıkları dikkate almadığı için yaş sınırı vermemiş, bunu ancak sapıklar yapar" diyerek kenara kaçılan siz değil miydiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

O basit anlami söylemek yine bana düstü,

zarari yok, söylerim.

 

Ama önce bi güzel bilelim ki KISAS "suça esit ceza"dir, kisas TAKAS degildir 

dolayisiyla kisas birilerini örnegin köleleri baska birilerinin örnegin hürlerin yerine cezalandirmak degildir.

2:178'de takas diye bisey yok, kisas var

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 minutes ago, Hasan Akçay said:

O basit anlami söylemek yine bana düstü,

zarari yok, söylerim.

 

Ama önce bi güzel bilelim ki KISAS "suça esit ceza"dir, kisas TAKAS degildir 

dolayisiyla kisas birilerini örnegin köleleri baska birilerinin örnegin hürlerin yerine cezalandirmak degildir.

2:178'de takas diye bisey yok, kisas var

 

Kısas öldürme kısmında gerçekleşiyor. Ama kafalarına göre öldürmesinler diye yönerge ikinci kısımda veriliyor. Bunu anlamak bu kadar zor mu? Örnek: borçlandırma ve taksitli satışlar ve senet.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 minutes ago, Hasan Akçay said:

O basit anlami söylemek yine bana düstü,

zarari yok, söylerim.

 

Ama önce bi güzel bilelim ki KISAS "suça esit ceza"dir, kisas TAKAS degildir 

dolayisiyla kisas birilerini örnegin köleleri baska birilerinin örnegin hürlerin yerine cezalandirmak degildir.

2:178'de takas diye bisey yok, kisas var

 

Ha şimdi diyecez ki, ölen hür ile "katili olan hür"...ölen köle ile o(öldüren)köle..dişiyle dişi..akabinde yine aynı kısır döngüye girecez sen yine kafandaki yorumu getirecen..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...