Jump to content

Kuran'ın Çelişkilerine Örnekler 2


Recommended Posts

4 hours ago, poiuz said:

Ve, hırsızlık yapan erkek ve kadının yaptıklarına karşılık olmak üzere, Allah’tan bir ceza olarak ellerini kesin... Maide-38

Bak, Kuran hırsızların cezasını ne kadar açık yazmış. Kimin malını çaldığın, kimin hırsızlık yaptığı hiç önemli değil. Cezası belli.

 

Bak, Kuran hırsızların cezasını ne kadar açık yazmış.

 

Evet, o kadar açik yazmis ki çocuklar bile anlar. Ama bazi büyükler anlamiyor. Yetmedi, inadina YANLIS anliyorlar. Örnegin öne sürüyorlar ki "hirsizlik  yapan erkek ve kadinin ellerini kesin" deniyormus ayette.

 

Öyle denmedigine bu forumda ben dikkat çektim. Ayette söylenen şudur: "O 2'sinin 2'DEN ÇOK ellerini kesin -fakta'û EYDiY ehumâ." 2 hirsizin 2'DEN ÇOK eli, örnegin 3 eli nasil kesilir?

 

Bu kadar açik ve net. Ama bazi büyükler anlamiyorlar iste. Yetmedi, YANLIS anliyorlar: Kuran'da el kesme gibi ilkel cezalar var...     

 

2:178'in ikinci cümlesindeki o hürle o hür ifadesi de böyle muamele görüyor. O ifade eger hirsizlik suçuna uygulanirsa söylenen şu olur: O hür hirsiz ile o hür hirsiz. Bu kadar açik ve net. "Kisas"in yani suça esit ceza"nin o hür hirsiz ile muhatabi o hür hirsizdir. Hür biri hirsizlik yaptiginda cezaya o hür çarpilir, baska biri çarpilmaz.  

 

O kadar açik ve net ki çocuklar bile anlar. Ama bazi büyükler anlamiyor.

 

Yetmedi, inadina yanlis anliyorlar. Örnegin ayetteki KISAS kelimesini takas diye çarpitip "Hür biri hirsizlik yaptiginda cezayi onun kölesi çeker" diyorlar. 2:178 bunu söylüyormus, "Hür ile köleyi takas edin" diyormus.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Hasan Akçay said:

 

Bak, Kuran hırsızların cezasını ne kadar açık yazmış.

 

Evet, o kadar açik yazmis ki çocuklar bile anlar. Ama bazi büyükler anlamiyor. Yetmedi, inadina YANLIS anliyorlar. Örnegin öne sürüyorlar ki "hirsizlik  yapan erkek ve kadinin ellerini kesin" deniyormus ayette.

 

Öyle denmedigine bu forumda ben dikkat çektim. Ayette söylenen şudur: "O 2'sinin 2'DEN ÇOK ellerini kesin -fakta'û EYDiY ehumâ." 2 hirsizin 2'DEN ÇOK eli, örnegin 3 eli nasil kesilir?

 

Bu kadar açik ve net. Ama bazi büyükler anlamiyorlar iste. Yetmedi, YANLIS anliyorlar: Kuran'da el kesme gibi ilkel cezalar var...

 

1400 yıldır tüm İslam alemi yanlış anlamış, bir tek kerameti kendinden menkul Hasan doğru anlamış ayeti. Peki Hasan nasıl doğru anlamış, çünkü arap putu ayette ne demek istediğıni bir tek Hasan'a fısıldamış rüyada. Put zaten bu dini bir tek Hasan anlasın diye göndermiş, Hasan'a karşı özel bir muhabbeti var herhalde putun.

 

Bu salaklar bir de Kuran tüm zamanlara ve tüm insanlığa gönderildi diye kafa ütülerler, madem öyle, el kesme gibi konu yüzyıllarca tüm islam alemi tarafından nasıl yanlış anlaşılır, bunda bir terslik var diye düşünmezler. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şunun çaresizlikten düştüğü rezilliği görüyor musunuz! Örnek olarak verilen, kalın kafasına girmediği için örnekle anlatalım dediğimiz "takas yapılır eve ev arabaya araba" örnek cümlesinden, ayette hürle köle takas olur dediğini iddia ettiğimiz izlenimi vermeye çalışıyor! Ahlaksızlığın, yüzsüzlüğün, rezilliğin de bu kadarı! Böyle kepazelik zor görülür. Bir insan bu kadar acizleşip aşağılaşmaz artık.

 

Hayır hürle köle niye diyelim yahu? Ayette hüre köle mi yazıyor? Hayır bu nasıl utanmazlık, bu nasıl yüzsüzlük, bu nasıl sahtekarlık, bu nasıl ahlaksızlıktır! Ayette hüre hür köleye köle dişiye dişi yazıyor diyoruz, bu kalkıyor: "siz hüre köle diyorsunuz, hayır öyle değil ki hüre hür" diyor! :lol: Elinin körü artık yahu! Böyle kepaze ahlaksızlık görmedim daha ben!

 

İki şık var: Bu ya kafayı yedi, akli dengeyi bozdu, ya da yüzsüz ahlaksız bir sahtekar. Bu da dasasa kamon demeye başlarsa anlarız ki bunun da kafa gitti... Ama bu çok sahtekar, kafa gittiğini de gizler bu...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
15 hours ago, malta erigi said:

...ingilizce mushafta 'with' yerine 'for' kullaniliyor. Eger 'with' kullansa 'hurle hur' karisikligi cikacak. Birebir cevirmek yerine 'a free for the free' diye, insiyatif alarak cevirmisler. normalde moto mot ceviri 'the free with the free"

 

Ayni görüsteyim,

kelimeler degildir önemli olan,

önemli olan anlamdir.

 

Örnegin 2:178'deki anlam: 

 

Suça esit cezaya çarpilacak olan, suçu isleyendir

kimligi ne olursa olsun.

Hür, köle, erkek, kadin, patron, işçi, bakkal, kasap... farketmez. 

 

El hurru bi el hurri vel abdu bil abdi vel unsâ bil unsâ...

 

= O hür ile o hür ve o köle ile o köle ve o kadin ile o kadin...

= The freeman for the freeman and the slave for the slave and the female for the female...

= O hür için o hür ve o köle için o köle ve o kadin için o kadin...

 

Bir "mal" değerinde olan kadın ve köleyi öldürmenin cezası bir hürü öldürmek olamaz. (pouiz, bir önceki sayfa)

 

O halde

bir köleyi öldüren hüre verilecek ceza

o hürü idam etmek degildir

kölesini idam etmektir (???)

 

2:178'de

öyle bi takas yok,

KIYAS var.  

 

Ve kiyas TAKAS degildir,

kiyas "suça esit ceza"dir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:D İnanılmaz! Müslümlerin bu kadar inatla takılmış CD gibi aynı cızırtıyı tekrarlamaktan bıkmayışlarına ilk kez tanık oluyorum! :D Yüzelli kere de açıklasak bu böyle gidecek gibi görünüyor! O kadar açıklama, hâlâ takas diye cızırdıyor yahu, inanılır gibi değil! Bu paranoid şizofreni hezeyan sayıklaması arkadaşlar, başka açıklaması kalmadı. :lol:

 

Demek bu konu bu kadar mı köşeye sıkıştırdı sizi, vaaah gariplerim vah! :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 28.04.2017 at 13:59, poiuz yazdı:

 

Sagduyu arkadasin da yazdigi gibi yoksul Muhammed, zengin Haticeye ic güvey olarak gider ve peygamberliginin ilk yillarinda fazla pislik yapmaz.

Hatice ve Muhammedin amacasi ölünce korumasiz kalir, (sanirim) paralar da agir agir suyunu ceker. Muhammedi zor bir zaman bekler. Medineye gitmeden önce baska yerlere göc etmek ister ama kabul etmezler. Bu arada zaten (normal olarak) kendi yaslarinda bir kadinla evlenir. Meddineye hicret edince ve kervanlara saldirilar düzenleyip fidye almaya baslayinca g*tü kalkar. Eline güc gectikce simarir ve evlatliginin karisina kadar bir cok kadinla evlenmeye baslar. Diger müslümanlara en fazla 4 kadinla evlenmek serbest iken kendisi cok daha fazla kadinla evlenir, cünkü kafasi rahat olsun diye ;)

 

CgFDkj9WwAAJcUt.jpg

 

 

 

 

(Allah) size kendinizden bir misal verdi: Hiç size kısmet ettiğimiz şeyde elleriniz altındaki kölelerinizden ortaklarınız bulunur da onlarla siz eşit olur, aranızda birbirinizi saydığınız gibi, onları da sayar mısınız? İşte düşünecek bir toplum için ayetleri böyle ayırdediyoruz.

 

Bu "ellerinizin altindakinler" kim?

Kime "saygi" duymayalim/duymuyoruz?

 

 

 

 

 

 

Peygamberimiz, eşi Hatice vefat ettikten sonra dul bir kadın olan 55 yaşındaki Hz. Sevde ile evlenir. Peygamberimizin o dönemde yaşı 52 civarındaydı. Peygamberimizin çok evlilikleri Medine dönemine rastlar. 53-63 yaşları arasındaki döneme. Bu dönemde aldığı bütün eşler -Hz. Aişe hariç- dul ve çok çocuklu kadınlardır. Örnekleme sadedinde bir kısmının yaşını belirtelim: Hz. Zeynep B. Huzeyme, dul ve 60 yaşındadır, iki yıl sonra vefat eder. Ümmi Seleme, yaşı 65 civarında, dört çocuklu. Hz. Meymune, dul ve yaşı 60 civarında. Ümmi Habibe, 55 yaşında.  

 

Medineli erkekler, günlerinin en az 18 saatini Peygamberimizle paylaşır, dinlerini kendisinden bire bir öğrenirlerdi. Kadınlar bu konuda o çağdaki iletişim araçlarının yokluğu da düşünülecek olursa şanssızlardı. Bütün bilgileri kulaktan dolmaydı. Bu amaçla Peygamberimiz, kadınlar için haftada bir gün özel sohbet sözü verdi. İşte bu bağlamda Peygamberimizin eşleri, o dönemde kadınlar için birer öğretmenlik vazifesini yüklendiler. (alıntıdır:)

 beyler görüldüğü gibi birçok kadınla peygamber ,o dönem dul kalmak bir kadın için kötü bir durum olduğundan onları korumak ve kötü duruma düşmelerini engellemek için evlenmiştir... bu kadınların yaşları itibariyle ölüme çok yakın insanlar hz peygamberin sünnetini insanlara anlatamazlar yani o öldükten sonra zaten bazıları peygamberden önce ölmüştür :) sünneti birinin aktarması lazımdı kadınlara bu da hz aişe olmuştur 

 

Kadınlarla ilgili özel fıkhın tümünü kadın sahabilerin rivayetine dayandırırız. Hz. Ayşe bu konuda 2210 hadisle başı çeker. Peygamberimizin bazı eşleri, yetim kızların, düşkün ailelerin koruyucusu oldular. Bir kısmı yün örerek ailelerine katkıda bulundu. Hz. Aişe’nin Cemel olayından sonra 70 kadını himayesine alıp yetiştirdiğini biliyoruz. Hz. Aişe’nin öğrencileri müçtehit imamların öğretmeni olmuşlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 minutes ago, robertobaggio said:

Peygamberimiz, eşi Hatice vefat ettikten sonra dul bir kadın olan 55 yaşındaki Hz. Sevde ile evlenir. Peygamberimizin o dönemde yaşı 52 civarındaydı. Peygamberimizin çok evlilikleri Medine dönemine rastlar. 53-63 yaşları arasındaki döneme. Bu dönemde aldığı bütün eşler -Hz. Aişe hariç- dul ve çok çocuklu kadınlardır. Örnekleme sadedinde bir kısmının yaşını belirtelim: Hz. Zeynep B. Huzeyme, dul ve 60 yaşındadır, iki yıl sonra vefat eder. Ümmi Seleme, yaşı 65 civarında, dört çocuklu. Hz. Meymune, dul ve yaşı 60 civarında. Ümmi Habibe, 55 yaşında.

 

Tüm hayatınız yalan dolan olmuş, bu arap dini sizde onur, şeref, haysiyet bırakmamış, yalan söylemek ibadet olmuş bu dinin müritlerinde.

 

Bu kadınların Muhammed'le evlendiklerinde yaşları aşağıdaki gibiydi:

 

Aişe                                      : 9

Hafsa                                    : 18 veya 22

Zeyneb binti Huzeyma         : 30

Zeyneb bint Cahş                 : 35 veya 36

Ümmü Seleme                     : 27 veya 29

Cüveyriye                             :13, 14 veya 15

Ümmü Habibe                      : 30 veya 32

Safiyye                                  : 17

Meymune binti Haris             : 36

Reyhane binti Zeyd               : 19

 

Sevde hakkında bir not:  O da Muhammed'in çocukları ile kendi çocukları gibi yakından ilgilenmiş ve onları yetiştirip büyütmüştür. Lakin Muhammed ondan gördüğü bütün bu iyiliklere rağmen Sevde'nin yaşlı oluşuna daha fazla tahammül edemeyip onu boşamak istemiştir. Prof. İbrahim Canan'in ( Müslim, Rada 47) 'den olayı şöyle aktarır :
"Hz. Sevde (r.a.)'yi Efendimiz boşamak isteyince, büyük kadın gelmiş ve Allah Resulüne adeta yalvarmış... gününü Aişe (r.a.)'ye verdiğini ortaya koymuş, tek isteğinin peygamber zevcesi olarak vefat etmek olduğunu ifade etmişdi ki, bunlar Allah Resulü'nin nikahı altında kalabilmek için yapılan fedakarlıklardı." [Hadis Ansiklopedisi-Kütüb-i Sitte c.3 syf. 69]
Ölmeden önce kendi oturduğu daireyi Aişe'ye vasiyet etmiş ve o ölünce Aişe kendi yatak odasını genişletme imkanı bulmuştu. Bu bilgiyi de Hamidullah İslam Peygamberi s.561 no.1101'de Samhûdi, 2, s. 464'den yaptığı aktarımda buluyoruz.

 

5674 - Yine Hz. Aişe anlatıyor: "Sevde Bintu Zeme'a radıyallahu anhâ, gününü Aişe'ye hibe etti. Böylece Resülullah aleyhissalâtu vesselâm Aişe'ye iki gün ayırıyordu. Bir kendi günü, bir de Sevde'nin günü."
Buhari, Nikâh 98; Müslim, Radâ' 47, (1463).
581 - İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Sevde validemiz (radıyallahu anhâ) Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın kendisini boşayacağından korkarak: "Beni boşama, nikâhın altında tut, benim sıramı Aişe alsın" dedi. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) da öyle yaptı. Bunun üzerine şu ayet nazil oldu: "Eğer kadın, kocasının serkeşliğinden veya aldırışsızlığından endişe ederse, aralarında anlaşmaya çalışmalarında kendilerine bir engel yoktur. Anlaşmak daha hayırlıdır..." (Nisa, 128). "Her ne üzerine anlaşılırsa o câizdir."
Tirmizi, Tefsir, Nisa, (3043).
 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.04.2017 at 18:23, teflon said:

Esirin ne olduğunu, ne yaptğını biliyor musun sanki? Belki karşı tarafın aşcısı ya da medic falandır :) Ya da belki henüz kimseyi öldürmemişti? Sadece savaş esiri. Orda bıraksana.. Belki de sen ona saldırdın? Hani din allahın olsun diye? Veyahut sana göre(!) bozgunculuk yaptığı için falan? Müşrik olduğu için?


Savaş esiri senin can düşmanındır.

O bir taraf

Senin kardeşin canın ahbabın vatan kardeşin mehmetçik bir taraftır.

elbette vatan kardeşinin tarafını tutacaksın

 

fakat  savaş esiri Kölesini öldürenin, art niyeti ne ise onun cezasını Allah verir

Hükümet devlet vermez

 

Haa sen savaşı ayaklarını uzatıp oturuyor tvde izliyorsan, ölmeyide bayılmak sanıyorsan

çekirdek çıtladıp

A canım köle öldürmek esir öldürmek nasıl suç olmaz bunlar insanlığa sığmaz diyorsan 

savaştaki  mehmetcik ki onun asıl adı muhammedciliktir o insanlar insanlar sana osurup osurup gülerler

 

Medicanacı ağçı vb bunlara esir gözüyle bakılmaz.  bunlar oraya savaşmaları için getirilmemişlerdir

Quote

Belki de sen ona saldırdın? Hani din allahın olsun diye? Veyahut sana göre(!) bozgunculuk yaptığı için falan? Müşrik olduğu için?

 

Sürekli saçmalıyorsun!

Zira kuranı okursan Kuran Allahın dini şöyle olsun istiyor "leküm diniküm veliye din" "la ikrahe fiddin"

eğer sadrı islam zamanında sadık müslümanlar bu devirde yaşasaydılar

Şuan ortadoğudaki sahte müslümanlara saldırmışlardı Ah heheh

 

İslam ise esirleri öldürmek gaz odalarına atmak  daha kötüsü ölmekten beter edecek şekilde ağır işlerde çalıştırtmak

kamplarda perişan etmek şöyle dursun

 

hepsini Güzel Mümin evlerde Evladım diye baktırmıştır.

o yüzden sadrı islamda hiç bir köle gösterilemez ki müslüman olmamış olsun.

 

Bugünkü medeniyetler aramızdaki fark budur A haha Ahahah

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, robertobaggio said:

Peygamberimiz, eşi Hatice vefat ettikten sonra dul bir kadın olan 55 yaşındaki Hz. Sevde ile evlenir. Peygamberimizin o dönemde yaşı 52 civarındaydı. Peygamberimizin çok evlilikleri Medine dönemine rastlar. 53-63 yaşları arasındaki döneme. Bu dönemde aldığı bütün eşler -Hz. Aişe hariç- dul ve çok çocuklu kadınlardır. Örnekleme sadedinde bir kısmının yaşını belirtelim: Hz. Zeynep B. Huzeyme, dul ve 60 yaşındadır, iki yıl sonra vefat eder. Ümmi Seleme, yaşı 65 civarında, dört çocuklu. Hz. Meymune, dul ve yaşı 60 civarında. Ümmi Habibe, 55 yaşında.  

 

Medineli erkekler, günlerinin en az 18 saatini Peygamberimizle paylaşır, dinlerini kendisinden bire bir öğrenirlerdi. Kadınlar bu konuda o çağdaki iletişim araçlarının yokluğu da düşünülecek olursa şanssızlardı. Bütün bilgileri kulaktan dolmaydı. Bu amaçla Peygamberimiz, kadınlar için haftada bir gün özel sohbet sözü verdi. İşte bu bağlamda Peygamberimizin eşleri, o dönemde kadınlar için birer öğretmenlik vazifesini yüklendiler. (alıntıdır:)

 beyler görüldüğü gibi birçok kadınla peygamber ,o dönem dul kalmak bir kadın için kötü bir durum olduğundan onları korumak ve kötü duruma düşmelerini engellemek için evlenmiştir... bu kadınların yaşları itibariyle ölüme çok yakın insanlar hz peygamberin sünnetini insanlara anlatamazlar yani o öldükten sonra zaten bazıları peygamberden önce ölmüştür :) sünneti birinin aktarması lazımdı kadınlara bu da hz aişe olmuştur 

 

Kadınlarla ilgili özel fıkhın tümünü kadın sahabilerin rivayetine dayandırırız. Hz. Ayşe bu konuda 2210 hadisle başı çeker. Peygamberimizin bazı eşleri, yetim kızların, düşkün ailelerin koruyucusu oldular. Bir kısmı yün örerek ailelerine katkıda bulundu. Hz. Aişe’nin Cemel olayından sonra 70 kadını himayesine alıp yetiştirdiğini biliyoruz. Hz. Aişe’nin öğrencileri müçtehit imamların öğretmeni olmuşlardır.

 

Ya bırak ona ne desen boş isayı sever isayı över hz. Muhammde gelince küfreder

 

Halbuki Bilmiyor ki Hz. Hatice parasını Peygamöberlik davasında müşriklerin 3 sene süren şiddetli boykotunda bitmiştir

hangi kadın yaşlılık döneminde parasını kocasına verir 

ve bu kocasına en yakın akrablarıda dahil bütün kureyş cephe almışken

 

hazreti Muhammedin peygamber olduğunu en büyük delil Budur

hazreti Muhammede ilk iman edeni karısıydı

bir kimse cali eğilmeler bükülmelerle kendisini hariçte ben şuyum ben buyum Allahın elcisyim diye tanıttırabilir

fakat kendi karısına tanıttıramaz hasss tir lan der ben seni bilirim insanları kandırıyorsun der

 

hz. hatice yaşlılık döneminde bütün parasını kocasına inanarak verdi

ve müşriklerin şiddetli boykotuna göğüs gerdi ve zülmlere dayanamadı öldü.

halbuki Muhammedi terk etseydi bunların hiç birine zerre katlanmazdır ömrüne ömür katar rahat yaşardı

 

 

Hz. hatice ilk defa Ya resüllah tabirini kullanan kişidir

Hıra dağında ilk ayet geldiği zaman

Peygamberimiz Ya hatice Böyle böyle oldu dediğinde

Hazreti Hatice güldü hiç şaşırmadı "Ben senin Allahın elicisi olduğunu gördüm de sana vardım" dedi

Peygamberimiz hazreti Haticenin bu sözünden sonra büyük bir şaşkınlık ve hayretle bakmışlardır

 

 

neymiş varaka maraka

kardeş varaka yapabiliyorsaydı yapsaydı

hazreti Muhammed tek başına hıra dağında açmış olduğu la ilahe illallah davasıyla 23 sene de bütün arabistan da putperestliği imha edi

varaka ne yaptı ömründe

Hz. Muhmamedin  açmış olduğu la ilahe illah davası 14 asır geçdi hala kapanmadı

asırlar geçsede hazreti Muhammedin sözünde maada bütün sözlerin batıl olacağını artık anlaşıldı

islma yenil mek şöyle dursun

her zaman genç vir dinç olarak hasmının karşısında duruyor

varaka ne yaptı

hazreti Muhammed sayesinde ismi geçer hazreti Muhammed olmasa varaka bir hiçtir zaten yine hiçtir.

hazreti Muhammed onu sevmiş ona risaleti gelmeden önce haber vermiş bu bakımda biz müslümanlar ona hürmet eder severiz.

peygamberimizin ahir zaman peygamberi olduğunu yine paygemberimizin marhetmetiyşe bildi diye sever hurmet ederiz

 

Hz. Muhammedin ağzından çıkan din

21 yüzyılda ne bir para sandığı ne  de hırsitiyanlar gibi bir misyonerler teşkilatı olduğu halde ve aleyhinde yapılan binlerce propaganda olduğu halde ve hatta müslümanlarından getirdiği dinin aleyhinde oldukları halde

İslam dinin her zaman genç ve dinç olması

hasmını muazaraya davet edip daima ilmen ve aklen tepelemesi

hazreti Muhammedin  ne muazzam bir insan olduğunu gösterir.

yoksa islam dini Saliklerine kalsaydı çooook daha acı neticeler alınır yok olur giderdi

varaka ne yaptı ömründe 

Hazreti Muhammed müşriklerle boğuşurken varaka mı vardı yanında

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
33 minutes ago, Dindarr said:

 

Ya bırak ona ne desen boş isayı sever isayı över hz. Muhammde gelince küfreder

 

Sen sevmiyor musun İsa'yı?

 

Muhammed'in uçkurunun keyfini savunmak için kıçını yırtman senin nasıl bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor.

Bir arap bedevisi 1400 yıl önce şeyinin keyfi için harem kurmuş, evlatlığının karısı da dahil olmak üzere önüne gelen kadına sulanmış, senin gibi mallar da bunu savunmak için kıçını yırtıp duruyor, yazık ki ne yazık. Bu yırtındığına göre demek ki sen de imkan bulsan  Zeyd gibi karını Muhammed'in altına sürerdin herhalde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 minutes ago, sağduyu said:

 

Sen sevmiyor musun İsa'yı?

 

Muhammed'in uçkurunun keyfini savunmak için kıçını yırtman senin nasıl bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor.

Bir arap bedevisi 1400 yıl önce şeyinin keyfi için harem kurmuş, evlatlığının karısı da dahil olmak üzere önüne gelen kadına sulanmış, senin gibi mallar da bunu savunmak için kıçını yırtıp duruyor, yazık ki ne yazık. Bu yırtındığına göre demek ki sen de imkan bulsan  Zeyd gibi karını Muhammed'in altına sürerdin herhalde.

 

ne kadar utanmazsın karşımda 100 defa yenildiğin halde yine aynı şeyleri yazıyorsun

san ne dedim. İnsanlar oğulluklarının karısıyla yatıyorlar ama evlenmiyorlardı. nasıl olsa başkasının  oğlunun karısı diyorlardı

 

sokaktaki her kadın netice itibariyla benim çocuğum karı değil

bu karıda benim çocğumun eşi değil aynı diyorlardı

ama evlenmiyorlardı

peygamberimiz bunu bozdu

Elhi beyten peygamberimizin kendi kuzenini zeyde verdi

sonrada zeydden alıp evlendi.

 

eğer aşk olsaydı zeyde vermeden öncde pek ala alabilridi hem o zaman zeynep daha genç ve güzeldi

bunu hala anlayamıyor muusn sayın salak kardeşim t

eşekkür ederim iyi akşamalr ve iyi geceler dilerim

sen böyle uçkur hikayelerini yazmaya merkalı olduğuna baklırsa gecelerin uçkurlu geçiyor demktir.

iyi uçkulru geceler zevli geceler dilerim efendim  A hasa A hasa  A hasa  A hasa değişik bir gülme buldum A  hasa diye :Dasasa

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
25 minutes ago, Dindarr said:

 

ne kadar utanmazsın karşımda 100 defa yenildiğin halde yine aynı şeyleri yazıyorsun

san ne dedim. İnsanlar oğulluklarının karısıyla yatıyorlar ama evlenmiyorlardı. nasıl olsa başkasının  oğlunun karısı diyorlardı

 

sokaktaki her kadın netice itibariyla benim çocuğum karı değil

bu karıda benim çocğumun eşi değil aynı diyorlardı

ama evlenmiyorlardı

peygamberimiz bunu bozdu

Elhi beyten peygamberimizin kendi kuzenini zeyde verdi

sonrada zeydden alıp evlendi.

 

eğer aşk olsaydı zeyde vermeden öncde pek ala alabilridi hem o zaman zeynep daha genç ve güzeldi

bunu hala anlayamıyor muusn sayın salak kardeşim t

eşekkür ederim iyi akşamalr ve iyi geceler dilerim

sen böyle uçkur hikayelerini yazmaya merkalı olduğuna baklırsa gecelerin uçkurlu geçiyor demktir.

iyi uçkulru geceler zevli geceler dilerim efendim  A hasa A hasa  A hasa  A hasa değişik bir gülme buldum A  hasa diye :Dasasa

 

Utanmaz olan sensin karaktersiz herif, gitmiş 1400 yıl önce yaşamış bir arap bedevisinin kurduğu harem kayatını savunmak için kıçını yırtıp duruyorsun. Zeyd'in karısını Muhammed'e sunmasını hararetle savunman da aynısını yapacak karakterde birisi olduğunu gösteriyor, hem de bundan büyük bir zevk alıp kahkahalar eşliğinde yapacak bir karakterdesin.

 

Buyur, Zeyd'in karısını Muhammed'e sunmasını aklamaya devam et şimdi.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 07.03.2017 at 02:01, ezberbozan* yazdı:

Genel bir gözlem belirteyim

 

Arkadaşlar amacınız tartışmak mi yoksa illa da benim inandığım doğru deyip karşı tarafı sizden aşağı görüp dalga geçmek mi?

 

Çünkü verdiğiniz yanıtlar maksadın hiç de tartışmak olduğunu göstermiyor.

 

Eğer bana yazacaksanız medenice yazın. Yok ben bunu yapabilecek kadar ehil deyilim diyorsanız hiç yazmayın. 

 

Arkadaşa hak veriyorum. Medeni olmakdan kimseye zarar gelmez ama zıddı ile muamele , fikrin özünede ziyandır.

Ben budizmi  tebliğ edeceksem eğer,  bunun iyi ve doğru olduğuna, samimi inandığım ve bir şekilde delil , makul gerekçem

olduğu için ve edindiğim için , ama maddi,  ama manevi faydalardan, doğru dan  karşımdakininde istifadesi için insani bir hissiyat ile 

insansı bir üslup ile tebliğ etmeliyim.

 

Ateizmi  tebliğ edeceksem de böyle, İslamı tebliğ edeceksemde böyle olmalı X   din ideoloji  X  sistem içinde yapmayın hoş değil.

Kaldıki bu tip davranışla tartışmalar maksadından çıkar , sapar . Fanatizm doğurur  ,fanatikleşen kişi ölçemez , tartamaz, sorgulamaz ......

 

aksi yol işe yaramaz , insan küstürür anca , ben kinimi kusayım , nefretimi dökeyimde rahatlayım  ise maksat , bozuksa niyet ,

pusula üzümü değil bağcıyı gösteriyor  ise o başka .  Ben akılcı, mantıklı olduğu kadar hümanist insanlarıda dinlemek , öğrenmek

faydalanmak , karınca kararınca bir damla fikir katma niyeti ile , ve  hiç bir ateiste  suizan beslemeden geldim, burdayım  .

inşallah umduğum gibidir.  ( ateist değilim, bilinçli ama günahkar bir müslümanım ,  "aaa yobaz  demekki  "  filan değil  duymamış olayım)

 

tek istirhamım Üslup, üslup, üslup.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmi teblig diye birsey soz konusu degil. Ateizm, politik bir akim gibi taraftar toplamaya calistigimiz bir ideoloji de degil. Ateizm gercek, din yalan. Ozet budur, kimsenin masallarina ve yalanlarina musamaha gostermeye gerek yok. Manyagin teki cikip "su 100 derecede degil, 20 derecede kaynar" derse, ona saygi falan gosterilmez. Ayni yalana bir cok insanin inanmasi o yalani gercek yapmaz. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Sinner and innocent said:

Arkadaşa hak veriyorum. Medeni olmakdan kimseye zarar gelmez ama zıddı ile muamele , fikrin özünede ziyandır.

Ben budizmi  tebliğ edeceksem eğer,  bunun iyi ve doğru olduğuna, samimi inandığım ve bir şekilde delil , makul gerekçem

olduğu için ve edindiğim için , ama maddi,  ama manevi faydalardan, doğru dan  karşımdakininde istifadesi için insani bir hissiyat ile 

insansı bir üslup ile tebliğ etmeliyim.

 

Ateizmi  tebliğ edeceksem de böyle, İslamı tebliğ edeceksemde böyle olmalı X   din ideoloji  X  sistem içinde yapmayın hoş değil.

Kaldıki bu tip davranışla tartışmalar maksadından çıkar , sapar . Fanatizm doğurur  ,fanatikleşen kişi ölçemez , tartamaz, sorgulamaz ......

 

aksi yol işe yaramaz , insan küstürür anca , ben kinimi kusayım , nefretimi dökeyimde rahatlayım  ise maksat , bozuksa niyet ,

pusula üzümü değil bağcıyı gösteriyor  ise o başka .  Ben akılcı, mantıklı olduğu kadar hümanist insanlarıda dinlemek , öğrenmek

faydalanmak , karınca kararınca bir damla fikir katma niyeti ile , ve  hiç bir ateiste  suizan beslemeden geldim, burdayım  .

inşallah umduğum gibidir.  ( ateist değilim, bilinçli ama günahkar bir müslümanım ,  "aaa yobaz  demekki  "  filan değil  duymamış olayım)

 

tek istirhamım Üslup, üslup, üslup.....

 

Aynı mantığı kendi dinini değerlendirken neden kurmuyorsun?

 

Bak inandığın kitapta inandığın arap putu inanmayan insanlara nasıl hakaret ediyor:

 

Allah onları kahretsin (gebertsin, öldürsün)! (Tevbe 30 - Munâfikûn 4) Akılsızlar! (Bakara 13 ve 142 - Şuarâ 224) Yalancılar! (Zâriyat 10, 12 - Nahl 39 ve 105 - Mucâdele 18 - Munâfikûn 1- Mu'minûn 90 ve ali imrân, vâkıa, tevbe gibi bir çok sûre de geçmekte ) Maymunlar! (A'râf 166 - Bakara 65 - Mâide 60) Domuzlar! (Mâide 60) Hayvanlar hatta hayvandan'da aşağılıklar! (A'râf 179) Onlar, ancak hayvanlara benzerler, hattâ hayvandan'da sapıktır onlar (Fûrkan 44) Eşeğe (merkep) benzerler! (Muddessir 51 - Cuma 5) Pislikler! (En'âm 125 - Yunus 100 - Tevbe 125) Aşağılıklar! (A'râf 168, A'râf 166 - Kalem 10 - Bakara 65 - Mucâdele 18 - Nahl 27 - Munâfikûn 4 - Mu'min 60 v.s gibi daha bir çok sûre de geçmekte.) Geberesiceler! (Muddessir 19-20) Alçaklar (Mucâdele 18) Yabani eşekler (Muddessir 51) Susamış develer (Vâkıa 55) Dilini sarkıtıp soluyan köpekler (A'râf 176) Lânet olsun geberesi yalancılara (Zâriyat 10) Reziller (Tevbe 14 - Nahl 27 - Tevbe 2 - Hûd 93 - Haşr 5 v.s gibi bir çok ayette geçmekte) Sapiklar (Vâkıa 51, 92 - Fâtihi 7 - Kasas 50 v.s gibi bir çok ayette geçmekte) Beyinsizler ("Sefih"; fıkıh'ta, beyinsiz-beyinsizlik anlamına gelir) (Bakara 13, 142) Onlar sanki elbise giydirilmiş Kütükler (huşubun) gibidirler. (Munâfikûn 4) Soysuzlar (Kalem 13) Kahrolasılar (Abese 17 - Burûç 4 - Zâriyât 10, 12) Kahrolun, elleri kurusun (Tebbet 1).

 

Böyle ağzı bozuk bir tanrıya inanıp sonra da başkalarının üslubundan şikayet etmenin mantığı nedir?

 

Neden putunun üslubunu eleştirmiyorsun?

 

Siz dinciler hep nalıncı keseri gibi kendinize yontuyorsunuz, hiç özeleştiri yok, hiç acaba inandığım şey doğru mu diye sorgulamak, akıl yürütmek yok.

 

Ayrıca bilinçli müslüman diye bir şey yoktur, kendini bilinçli sanan ama aslında bilinçsiz sandığı müslümanlardan daha aptal olanlar vardır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Aynı mantığı kendi dinini değerlendirken neden kurmuyorsun?

 

Bak inandığın kitapta inandığın arap putu inanmayan insanlara nasıl hakaret ediyor:

 

Allah onları kahretsin (gebertsin, öldürsün)! (Tevbe 30 - Munâfikûn 4) Akılsızlar! (Bakara 13 ve 142 - Şuarâ 224) Yalancılar! (Zâriyat 10, 12 - Nahl 39 ve 105 - Mucâdele 18 - Munâfikûn 1- Mu'minûn 90 ve ali imrân, vâkıa, tevbe gibi bir çok sûre de geçmekte ) Maymunlar! (A'râf 166 - Bakara 65 - Mâide 60) Domuzlar! (Mâide 60) Hayvanlar hatta hayvandan'da aşağılıklar! (A'râf 179) Onlar, ancak hayvanlara benzerler, hattâ hayvandan'da sapıktır onlar (Fûrkan 44) Eşeğe (merkep) benzerler! (Muddessir 51 - Cuma 5) Pislikler! (En'âm 125 - Yunus 100 - Tevbe 125) Aşağılıklar! (A'râf 168, A'râf 166 - Kalem 10 - Bakara 65 - Mucâdele 18 - Nahl 27 - Munâfikûn 4 - Mu'min 60 v.s gibi daha bir çok sûre de geçmekte.) Geberesiceler! (Muddessir 19-20) Alçaklar (Mucâdele 18) Yabani eşekler (Muddessir 51) Susamış develer (Vâkıa 55) Dilini sarkıtıp soluyan köpekler (A'râf 176) Lânet olsun geberesi yalancılara (Zâriyat 10) Reziller (Tevbe 14 - Nahl 27 - Tevbe 2 - Hûd 93 - Haşr 5 v.s gibi bir çok ayette geçmekte) Sapiklar (Vâkıa 51, 92 - Fâtihi 7 - Kasas 50 v.s gibi bir çok ayette geçmekte) Beyinsizler ("Sefih"; fıkıh'ta, beyinsiz-beyinsizlik anlamına gelir) (Bakara 13, 142) Onlar sanki elbise giydirilmiş Kütükler (huşubun) gibidirler. (Munâfikûn 4) Soysuzlar (Kalem 13) Kahrolasılar (Abese 17 - Burûç 4 - Zâriyât 10, 12) Kahrolun, elleri kurusun (Tebbet 1).

 

Böyle ağzı bozuk bir tanrıya inanıp sonra da başkalarının üslubundan şikayet etmenin mantığı nedir?

 

Neden putunun üslubunu eleştirmiyorsun?

 

Siz dinciler hep nalıncı keseri gibi kendinize yontuyorsunuz, hiç özeleştiri yok, hiç acaba inandığım şey doğru mu diye sorgulamak, akıl yürütmek yok.

 

Ayrıca bilinçli müslüman diye bir şey yoktur, kendini bilinçli sanan ama aslında bilinçsiz sandığı müslümanlardan daha aptal olanlar vardır.

 

 

Sayın Sağduyu , 

 

Biri okusa yazdıklarınızı beni herhalde  en az 10 yıldır tanıdığınızı filan düşünebilir  . Kızmadan  tebessüm ile saygı ile okuduğumu bilmenizi isterim.Yazdıklarınızı  islama karşı olan kininizden deşarj olma  keyfiyeti ile yazdı iseniz ne size , ne bana  pek faydalı bir iş yapmamışsınız   . Ama ruh halinizi , gerekçelerinizi , empati yapabildiğim için anlıyorum ve sizin tanıma göre ben  daha aptal olan gruptanım malesef  hoş olmasada empati den sebep  saygıyla karşılıyorum bana o şekilde itham yapmazsanız memnun olurum .

 

Ama yine de şu niyetle yazdı iseniz;

 

Bu arkadaş belliki inançlı ama,  inançlar bilim , mantık , akıl  dairesinde değerlendirilir ise şu sebeplerden vb bir niyet varsa zaten buna müteşekkir olurum.

Sağduyu ile önyargısız okursanız yazdığımı , üslup mevzuunda dikkat çekmek istediğim husus bizim üslubumuz .Benim üslubumda hata varsa onu bana "üslubunca " şikayet eder iseniz şayet , ben sizi mutlaka dinlerim hem de  sükunet ile edeb ile ve anlamaya çalışarak dinlerim . Siz inanmadığınız tanrının üslubunu bana şikayet eder gibi yazmışsınız :)

o sizin aranız da kalsın .Bana birey olarak  beni şikayet edin  . 

 

ben buraya münakaşa edeyim diye gelmedim forumun maksatlarından  biri olan öğrenmek amaçlı burdayım . Kaldıki kimseyi X dine davet gibi bir niyetim de yok :) 

Daha çok okumalar kıyaslar yapmaktayım . Fikrimce iyi olan , doğru olan, toplum yararına olan fikirler  tanıtılmalıdır .Ateizm inde öyle olduğunu var sayar isek 

buraya gelen  X  müslüman, musevi, hristiyan .....  kişilere   evvela  bunun "öcü "  olmadığını  " ateyiz"  olmadığını , izah etmeniz zor , ama çok zor olur hatta kimine görede imkansız olur .Ön yargıları parçalamak yıkmak ne denli zordur malumunuzdur muhtemelen. 

 

belirttiğiniz, benide zümresine dahil ettiğiniz " daha aptal  " olan bilinçli müslüman mevzuuna gelir isek 

   Bilinçli müslüman olduğu gibi  bilinçsiz müslüman , bilinçli hristiyan , biliçsiz hristiyan  ( örnekleri çoğaltabiliriz malumunuz )   X  din X inanca sahip insanlar vardır .Hem teoride hem uygulamada hayat tecrübeleri ile sabittir. 

 

bilinçli olana örnek vermek gerekir ise kendimi örnek verebilirim  ,   çünkü  bana beni tanımadan itham ettiğiniz  

"  hiç özeleştiri yok, hiç acaba inandığım şey doğru mu diye sorgulamak, akıl yürütmek yok."  bunları yaptım, ve hayatım boyuncada yapmaya devam edeceğim .

bilinçsiz müslümana örnek ise anne babamı örnek verebilirim çok uzağa gitmeden , çuvaldızı başkasına batırmadan. 

 

neden bilinçsiz diyorum çünkü islam ile ilgili sizin saydığınız ve dahası ilgili araştırmaları yapmamışlardır , yerine göre islam içinde belli amelleri 

doğru sanmış maelesef bazı hurafalerlede amel etmişlerdir .Ama yine değerli annem ve babam da ve benzeri anne babalar da aptal değillerdir.

 

 

Eğitim  imkanı olmayınca veya  olsa da  "sistem"  düşünmek  gibi bir  erdemin,  olmaz sa olmazın yeterince üstünde durmaz ise her konuda bilinçsizlik doğar.

 

Bilinçli  ateist olduğu gibi bilinçsiz ateist de vardır . Saldırgan olan, nefsi  seçimleri gereği ateist olan da vardır . Ve tabii ki sorgulamaların  eriştirdiği  liman  olarak ateizme varan 

önyargılardan arınmış çok ateistlerde vardır . Ben onlar olmasa idi   şu an size   " seni adi atayiz  "  der olurdum .  

 

Her fikirde  bilinç olduğu gibi  , bilinçsizlikde vardır efendim. Ve bilinçli ateistler uygun bir tebliğ üslubu takınmaz  ise "  körler sağırlar birbirini ağırlar "

deyişi  mucibince burda insanlar kendi çalar kendi oynar . Sanırım meramımı anlatabildim .

 

Saygılar. 

 

 

 

 

 

 

tarihinde Sinner and innocent tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Sinner and innocent said:

Sayın Sağduyu , 

 

Biri okusa yazdıklarınızı beni herhalde  en az 10 yıldır tanıdığınızı filan düşünebilir  . Kızmadan  tebessüm ile saygı ile okuduğumu bilmenizi isterim.Yazdıklarınızı  islama karşı olan kininizden deşarj olma  keyfiyeti ile yazdı iseniz ne size , ne bana  pek faydalı bir iş yapmamışsınız   . Ama ruh halinizi , gerekçelerinizi , empati yapabildiğim için anlıyorum ve sizin tanıma göre ben  daha aptal olan gruptanım malesef  hoş olmasada empati den sebep  saygıyla karşılıyorum bana o şekilde itham yapmazsanız memnun olurum .

 

Ama yine de şu niyetle yazdı iseniz;

 

Bu arkadaş belliki inançlı ama,  inançlar bilim , mantık , akıl  dairesinde değerlendirilir ise şu sebeplerden vb bir niyet varsa zaten buna müteşekkir olurum.

Sağduyu ile önyargısız okursanız yazdığımı , üslup mevzuunda dikkat çekmek istediğim husus bizim üslubumuz .Benim üslubumda hata varsa onu bana "üslubunca " şikayet eder iseniz şayet , ben sizi mutlaka dinlerim hem de  sükunet ile edeb ile ve anlamaya çalışarak dinlerim . Siz inanmadığınız tanrının üslubunu bana şikayet eder gibi yazmışsınız :)

o sizin aranız da kalsın .Bana birey olarak  beni şikayet edin  . 

 

ben buraya münakaşa edeyim diye gelmedim forumun maksatlarından  biri olan öğrenmek amaçlı burdayım . Kaldıki kimseyi X dine davet gibi bir niyetim de yok :) 

Daha çok okumalar kıyaslar yapmaktayım . Fikrimce iyi olan , doğru olan, toplum yararına olan fikirler  tanıtılmalıdır .Ateizm inde öyle olduğunu var sayar isek 

buraya gelen  X  müslüman, musevi, hristiyan .....  kişilere   evvela  bunun "öcü "  olmadığını  " ateyiz"  olmadığını , izah etmeniz zor , ama çok zor olur hatta kimine görede imkansız olur .Ön yargıları parçalamak yıkmak ne denli zordur malumunuzdur muhtemelen. 

 

belirttiğiniz, benide zümresine dahil ettiğiniz " daha aptal  " olan bilinçli müslüman mevzuuna gelir isek 

   Bilinçli müslüman olduğu gibi  bilinçsiz müslüman , bilinçli hristiyan , biliçsiz hristiyan  ( örnekleri çoğaltabiliriz malumunuz )   X  din X inanca sahip insanlar vardır .Hem teoride hem uygulamada hayat tecrübeleri ile sabittir. 

 

bilinçli olana örnek vermek gerekir ise kendimi örnek verebilirim  ,   çünkü  bana beni tanımadan itham ettiğiniz  

"  hiç özeleştiri yok, hiç acaba inandığım şey doğru mu diye sorgulamak, akıl yürütmek yok."  bunları yaptım, ve hayatım boyuncada yapmaya devam edeceğim .

bilinçsiz müslümana örnek ise anne babamı örnek verebilirim çok uzağa gitmeden , çuvaldızı başkasına batırmadan. 

 

neden bilinçsiz diyorum çünkü islam ile ilgili sizin saydığınız ve dahası ilgili araştırmaları yapmamışlardır , yerine göre islam içinde belli amelleri 

doğru sanmış maelesef bazı hurafalerlede amel etmişlerdir .Ama yine değerli annem ve babam da ve benzeri anne babalar da aptal değillerdir.

 

 

Eğitim  imkanı olmayınca veya  olsa da  "sistem"  düşünmek  gibi bir  erdemin,  olmaz sa olmazın yeterince üstünde durmaz ise her konuda bilinçsizlik doğar.

 

Bilinçli  ateist olduğu gibi bilinçsiz ateist de vardır . Saldırgan olan, nefsi  seçimleri gereği ateist olan da vardır . Ve tabii ki sorgulamaların  eriştirdiği  liman  olarak ateizme varan 

önyargılardan arınmış çok ateistlerde vardır . Ben onlar olmasa idi   şu an size   " seni adi atayiz  "  der olurdum .  

 

Her fikirde  bilinç olduğu gibi  , bilinçsizlikde vardır efendim. Ve bilinçli ateistler uygun bir tebliğ üslubu takınmaz  ise "  körler sağırlar birbirini ağırlar "

deyişi  mucibince burda insanlar kendi çalar kendi oynar . Sanırım meramımı anlatabildim .

 

Saygılar. 

 

 

 

 

 

 

 

Bu kadar laf salatası içinde hala putuna, dinine ve kitabına karşı bir eleştiri göremiyorum, neden dersin?

 

Acaba putun da bu kitabı insanlığa karşı kininden, deşarj olma keyfiyetinden mi gönderdi?

 

Siz dinciler neden İslam'a yapılan her eleştiriyi siz İslam'a karşı kin duyduğunuz için bu eleştirileri yapıyorsunuz tavrında karşılıyorsunuz?

 

İslam'la ilgili araştırma yapıp, akıl yürütüp, sorgulayıp da bir insan hala müslüman kalıyorsa o insan aptal demektir, bunu tartışmak bile abes.

 

Ayrıca münakaşa etmenin, tartışmanın neresi kötü anlamadım, insan asıl tartışarak, münakaşa ederek öğrenmez mi? Sen benim dediğimi, ben senin dediğini karşıt fikir üretmeden onaylayıp durarak ne öğrenebiliriz

 

Bir insan sırf başka bir insan inanmadığı için sonsuza kadar yakılmalı diyen bir anlayışta nasıl bir mantık görüyorsun?

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...