Jump to content

Kuran'ın Çelişkilerine Örnekler 2


Recommended Posts

15 dakika önce, democrossian yazdı:

Profer, ya senin saksıdan hiç haber yok mu? Şimdi senin kısasın ancak sınıf içi uygulanabilmesini, sınıflar arası kısas yapılamayışını miden kaldırıyor mu? Bu iğrenç hüküm mideni kaldırmıyor mu? Beni öğürtüyor. Midem isyan ediyor vicdanımla birlikte. Bu kadar ağır ayrımcılıkların yapıldığı bu rezil şey yerin kaç katı varsa dibine batması yetmez, ters taraftan uzaya püskürüp yok olsun diyorum. Tabii saksının yanında bunlar da lazım. Mide, vicdan gibi şeyler...

 

"Eeee efenim kinaye gibi duruyo da işte efenim şey gibi görünüyo bu eeee ne gibi deseeem..." türü kıvırtmalarla vicdanını susturabiliyor musun? Bir adam karısını, kölesini öldürecek, kısas yapılamayacak!!! Ancak bir adamı, o da hür ise öldürürse, o zaman kısas yapılacak! 

 

Ben bu iddia ettiklerimi metin üzerinden delillendirebiliyorum... Sense ağız kıvırtmalarla, çarpıtmalarla meşgulsün...

.

Gel baştan inceleyelim ayeti,

.

Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı). Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi. Fakat kimin (hangi katilin) lehine, onun (maktulün) kardeşi (varisi veya velisi) tarafından bağışlanırsa, artık (yapılması gereken) örfe uymak (ve) ona (maktulün varis veya velisine) güzellikle (diyet) ödemektir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve bir rahmettir. Artık kim bundan sonra tecavüzde bulunursa, onun için elem verici bir azab vardır. [2-BAKARA, 178]

.

Ey temiz akıl sahipleri, kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki sakınırsınız. [2-BAKARA, 179]

.

Ayetin başı; "Genel" bir ifadeyle "kısas farz" kılındı...

.

Sonraki ayet; "Bütün temiz akıl sahiplerine" bir hitap olarak; "kısasta hayat" var...

.

.

Şimdi geliyorum senin kafanı kurcalayan kısma;

BAKARA 178 İ İNCELİYORUZ:

.

Kısasın özelliği nedir? "Karşılılı" olmasıdır demi...

Yani ayrım olmamasıdır... Bu cezayı kim yaparsa yapsın ona bu kıstas uygulanacak demi...

.

Ayetteki: "Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi"

ifadesinden sonra; "ancak bu şekilde kısas olur" diye bir ibare olmadığı gibi bu anlamı çıkaracak bir kelime de yok varsa paylaş inceleyelim...

.

Daha sonra ayetteki: "Fakat kimin (hangi katilin) lehine, onun (maktulün) kardeşi (varisi veya velisi) tarafından bağışlanırsa, artık (yapılması gereken) örfe uymak (ve) ona (maktulün varis veya velisine) güzellikle (diyet) ödemektir. "

ifadesine bakıyoruz. Eğer katledilen kişinin velisi, kardeşi vb... kimse diyet isteyerek, "af" edebiliyor... Yani ayetin bu kısmıda yine bunun: "köle ile köle" gibi bir ayrım yapmadığı sonucuna götürür... Çünkü hküm belliyse, "af" ne alaka, ne de olsa sizin mantığınıza göre; "orada bir 2. sınıf" insan vurgusu var...

.

ÖZET:

.

Ayet: "kısas sadece köleler arasında yapılır" gibi bir anlam çıkarılamayacak kadar net... Oradaki ifade; çok net bir şekilde; "kısasın özelliğine" vurgudur...

.

Çünkü hem ayetin başında "genel" ifade kullanılıyor... Hem ayet içerisinde "af" durumu beliritilmiş... Hemde sonraki ayette, yine genel ifade ile "temiz akıl sahiplerine" seslenilmiş... Ayetin bütün bu yönlerini görmezden gelip, "kelime cımbızlayacak vicdansızlığı" gösteremediğim için kusura bakma...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Benim kafamın filan kurcalandığı yok. Benim bu iğrenç ayrımcılığa midem kalkıyor, öğürüyorum. Ayrımcılık apaçık, hiç bir kıvırtmayla gizlenecek bir ayrımcılık değil. Kısas yazıldı, hüre hür, köleye köle, dişiye dişi... Biter... İğrenç yani, tiksindirici.

 

Yok genelmiş, yok afmış, bunların bu apaçık ifadeyi değiştirir bir tarafı hiç ama hiç yok. Af edersen sana tecavüz edeni de affedebilirsin, ben ne yapayım? Buna benim yapabileceğim bir şey var mı? Affetme lan, sana neler yaptı mı diyeceğim? Kim kimi affediyor hem yahu? Böyle kepazelik mi var? Maktülü mezardan kaldırıp "affediyor musun?" diye mi soruyorsunuz be! Bu mevzuya girersen iyice batarsın.

 

Apaçık, kesin net: Hür hürü, köle köleyi, dişi dişiyi öldürürse kısas yaparsın. Sınıflar arası kısas yapamazsın. Böyle buyurdu cahil çöl yağmacısı geri vahşiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 dakika önce, democrossian yazdı:

Bilinç altı nasıl kendini ele veriyor görüyor musunuz? "Dinin yayılması"!!! Kafalarındaki tek fikir bu! İnsanları din faşizmi altına almak, yayılmak, istila etmek, sömürmek, korku imparatorluğu kurmak, köle yapmak, boyun eğdirmek, taptırmak.

 

Müşrikleri gördükleri yerde öldürmek, Yahudileri soykırım etmek, Hristiyanlara elleriyle aşağılayarak cizye ödetmek. Müslümlerin sürekli gördükleri rüyalar bunlardır. Sürekli bu hayallerle yaşarlar.

 

Ne yani şimdi güya beni hedef mi gösterdin diğer ateist arkadaşlarına??

.

Onlar gelecek benim zihinyetimi falan eleştirecek, gırgır şamata... Ee ne olacak şimdi? Kur'an'ın geçersizliğini mi gösterdin... Allah'ı mı çürüttün...

.

Benim, gördüğüm kadarıyla, senin tarif ettiğin din algısı zaten "Dünya" da yaygın... Zaten yaygın olan bir şey bir daha yayılmaz merak etme... Yayılacak olan; "Atalar dini" değil, "Allah'ın dini" ki o dinde senin saçmaladığın hiç bir başlık zaten yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın da atalar dini olduğunu düşünemeyecek kadar budala birine daha fazla laf anlatamam. Bir tane, bir tanecik kafası mazotla olmuyorsa tezekle bari çalışanını göreydim şu Müslümlerin... Olmayınca yok işte, allah gibi aynı. Olmayınca olmuyor.

 

Baktı af mevzusunda bota saplanacak, başka tarafa sardı... 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, democrossian yazdı:

Benim kafamın filan kurcalandığı yok. Benim bu iğrenç ayrımcılığa midem kalkıyor, öğürüyorum. Ayrımcılık apaçık, hiç bir kıvırtmayla gizlenecek bir ayrımcılık değil. Kısas yazıldı, hüre hür, köleye köle, dişiye dişi... Biter... İğrenç yani, tiksindirici.

 

Yok genelmiş, yok afmış, bunların bu apaçık ifadeyi değiştirir bir tarafı hiç ama hiç yok. Af edersen sana tecavüz edeni de affedebilirsin, ben ne yapayım? Buna benim yapabileceğim bir şey var mı? Affetme lan, sana neler yaptı mı diyeceğim? Kim kimi affediyor hem yahu? Böyle kepazelik mi var? Maktülü mezardan kaldırıp "affediyor musun?" diye mi soruyorsunuz be! Bu mevzuya girersen iyice batarsın.

 

Apaçık, kesin net: Hür hürü, köle köleyi, dişi dişiyi öldürürse kısas yaparsın. Sınıflar arası kısas yapamazsın. Böyle buyurdu cahil çöl yağmacısı geri vahşiler...

 

Söylediklerimi bak ben ne güzel, metin üzerinden anlatıyorum, sen ayette bulmak istediklerini yazdığın için, hiç bir metin üzerinden alıntı yok, referans yok... Niye ben öyle istiyorum...

.

Benim iddiam basit; eğer ayet: "2 .sınıf insan muamelesine sahipse", "af" hükmü nereden çıktı? Ayrıca, o kişinin ailesi tabii ki de affedebilir. Bırakta ona aile karar versin sen değil...

.

Ayet senin; "cımbızladığın" anlamı taşımadığı için; herhangi bir "tiksindiricilik" içermemekte...

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, democrossian yazdı:

İslamın da atalar dini olduğunu düşünemeyecek kadar budala birine daha fazla laf anlatamam. Bir tane, bir tanecik kafası mazotla olmuyorsa tezekle bari çalışanını göreydim şu Müslümlerin... Olmayınca yok işte, allah gibi aynı. Olmayınca olmuyor.

 

Baktı af mevzusunda bota saplanacak, başka tarafa sardı... 

 

Sen hangi, dinde "atalarınızın dinini sorgulayın", "aklınızı kullanın", "Öğüt alın" vb... ifadeler gördün?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunların atalar dini dediği şey hiç olmazsa allahın dini dedikleri şeye göre biraz yontulmuş, insanlar kabul etsin diye bir kılığa bir parça sokulmuş bir şeydir. Kuran'da yazana kalsa, allaha ve onun "hak düzeni" !!!? ne baş kaldıranları çarmıha germek lazım, ki işit yapıyor bunu.

 

Atalar dininde hiç olmazsa olmaz o kadar da vahşet deyip direk asarak veya keserek öldürüyorlar. Çarmıhta susuz kıvrandırarak öldürmüyorlar. Kuran'a kalsa buna izin var! Apaçık "yusallebu" emri var. Apaçık, kesin: Salip haç demek, selb haça asmak demek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, democrossian yazdı:

Af neyi kaldırıyor? İkinci üçüncü sınıf insan olunca affı mümkün olmuyor mu? Ne saçmalıyorsun?

 

Sen 2. sınıf bir insan olarak ördüğün kişiye? Niye "Affetmek" gibi büyük bir olayın önünü açarsın ki... Adam zaten 2. sınıf... Hüküm belli "Öldür geç" ?????

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, profer yazdı:

Niye "Affetmek" gibi büyük bir olayın önünü açarsın ki

 

Buna sen karar veremezsin. İkinci sınıf insan affedilmez diye bir kayıt yok. Sen koyamazsın. Affetmek isteyen her şeyi affedebilir. Affetmeyecek olan, yasadır. Yasa hiç kimseye, anasına bile maktülün, katili affetme yetkisi veremez. Affedecek tek kişi var, o da öldürülmüş olduğu için affetme olanağı yok. Anasına kardeşine af yetkisi veren bir yasa yapamazsın! Saksıda hiç hareket yok mu daha?

 

Saksı çalışsa, kardeşini miras için öldürten birine af yetkisi verme durumunu düşünürdün. Saksı dumur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adamın kardeşi ortadan kalkarsa mirasın tamamına konacak. Kölesine diyor ki git kardeşimi öldür. Sana şu kadar para veya özgürlük! Köle kabul etmedi, ben zavallı bir köleyim, beni öldürürler diye korktu. Kolayı var. Hür bir adam tutarsın. Korkma ben seni affederim, af yetkim var kardeşi olarak dersin. "Fe men ufiye lehu min ahihi" yazıyor, apaçık kardeşine af yetkisi tanıyor! Alacağın mirastan da katile dolgun bir ücret ayırır, cinayeti işletirsin.

 

Olmadı kardeşini onun karısına öldürtürsün. Nasılsa kısas hüre hür köleye köle dişiye dişi! Adama kadın kısas olmaz nasılsa! Kocan ölünce mirası birlikte yeriz, seni ben alırım kız dersin.

 

Ne oldu? Kuran'ın ne hale geldi şimdi? Sana af konusuna girme, iyice batarsın dedim. Laf anlamaz ki, saksı çalışmıyor!  

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca zaten af gündeme kısas gerekli olduğunda, yani hür hürü köle köleyi dişi dişiyi öldürdüğünde geliyor. Maktülün kardeşine af yetkisi tanıyor. Ölen köleyse amaaan zaten pazarda iyi bir köle görmüştüm onu alacaktım diyebilir. Ölen kadınsa kocası amaaan zaten boşayacaktım, kardeşi amaaan zaten satmıştık, boşasa geri gelse daha mı iyiydi, boşver diyebilir. Affı yine kullanabilirler. Köle diye dişi diye niye affedilsin ki diye bir laf edilemez.

 

Ayetlerden alıntı yapmaya yapıyor da alıntılar derdine derman olmuyor! :D Sen onları alıntılarken biz onları beşyüz elli kere okumuştuk acemi çaylak! Sen kiminle dansettiğini sanmıştın! :D Bak bir daha kurtlarla dans etme, ham yapıverirler seni! :D

 

Son olarak: Töre adı altında bu geri vahşi ilkel çöl yasaları hâlen uygulanmaktadır. Bir kadını bir kadın kendisi değil, kısas lazım gelmesin diye bir genç oğlanı azmettirerek öldürtür. Kısas lazım gelmiyor diye diyet miyet de ödemezler. Ama bir adam bir adamı öldürürse barışma yemekleri, diyet ödemeler, anlaşma sağlanmazsa kan davaları...

 

Hiç kadın öldürüldü diye kan davası duydunuz mu... Duyamazsınız. Kadını kadın öldürürse anca...

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, democrossian yazdı:

Affetmeyecek olan, yasadır.

Yasa hiç kimseye, anasına bile maktülün, katili affetme yetkisi veremez.

Affedecek tek kişi var, o da öldürülmüş olduğu için affetme olanağı yok.

Anasına kardeşine af yetkisi veren bir yasa yapamazsın!

 

 

Dostum, niye yapılamazmıș ?

Belki insanlar yapmamaz, ama bizzat Tanrı bal gibi de yapmıș iște ! :D

Hem de tee 1400 sene evvel, dile kolay..

O zamanlar mercimek falan varmıydı, pek bilmiyorum, ama yat dedi mi yatan, kalk dedi mi, kalkan insanların olduğu muhakkak.

Keza șimdi de var onlardan, çünkü bu insan ürünü olduğu kesin olan eserin hepsi 100% düzgünmüș gibi, her kelimesini ölesiye savunmayı baska türlü açıklamak mümkün değil.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, democrossian yazdı:

Ben yaptım oldu, ben sıçradım ben yedim sana ne mantığını dışarda bırakmıştım kavak dostum! :D O mantıkla veya o mantıksızlıkla yapmayacakları, yemeyecekleri bot elbette olamaz!

 

Dikkat ettim de; "insan ürünü"  lafını Hasan Efendi ve din kardeșleri ısrarla görmezden geliyor ve pek önemsemiyorlar.

Halbuki bütün cevaplar bu sözcükte gizli. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsan ürünü olduğu gerçeğini kabul etseler zaten dükkanı kapatıp gitmeleri gerekiyor. Pazarlamanın ana stratejisi "Allahtan bunlar hadeee, bindörtyüz yıldır bayatlamadı, Allahtan bunlar gel vatandaş! Son kullanma tarihi kıyameeet, gel kaçırma vatandaaaş! Geeel! Gel!"

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, profer yazdı:

Tabii ki gösterdin gerçeğide biz kabul etmedik... Pardon gerçek derken??

.

Neyin korkusunu yaşayıcam, benim iman ettiğim Allah; "inanmayanlarla da" bunu dini yayıyor zaten merak etme...

Sen bunlarla uğraşacağına git hayatını falan yaşasana; sanane Allah tan falan... nede olsa olmadığına inanmıyormusun... Bak ben "Zeus" la uğraşıyor muyum. Ya da "hristiyanlarla"...

.

-Yeri geliyor saçma sapan mantıklar kurarak.

-Yeri geliyor "meal hataları" bularak.

.

.

.

Çok iyi katkı sağlıyorsunuz... İnan bana...

İslam bağımlısı bir beyin, gerçekleri gözüne soksak da,onların gerçek olduğunu kabul etmez.Çünkü kendini aldatma,kandırma yoluna giden din bağımlısı beyin,bağımlı olduğu dinini kaybetme,boşluğa düşme korkusu yaşıyordur.Biz şu an da burada,islamla kafayı bulan,islamı duygusal nedenlerden dolayı savunan,kutsal uyuşturucu bağımlısı biriyle karşı karşıyayız,bunun farkındayız.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, democrossian yazdı:

 

Buna sen karar veremezsin. İkinci sınıf insan affedilmez diye bir kayıt yok. Sen koyamazsın. Affetmek isteyen her şeyi affedebilir. Affetmeyecek olan, yasadır. Yasa hiç kimseye, anasına bile maktülün, katili affetme yetkisi veremez. Affedecek tek kişi var, o da öldürülmüş olduğu için affetme olanağı yok. Anasına kardeşine af yetkisi veren bir yasa yapamazsın! Saksıda hiç hareket yok mu daha?

 

Saksı çalışsa, kardeşini miras için öldürten birine af yetkisi verme durumunu düşünürdün. Saksı dumur...

 

Ben 2. sınıf gördüğün insan için, "af" ile uğraşmassın diyorum... Ulan 2. sınıf insana niye "af" hakkı tanınsın bana onu söyle? Öyle bir kadienin olamadığını iddia etmiyorum...

.

Ayrıca buna asıl sen karar veremessin... Orada "öldürülmüş kişini ailesi" var... Sen çıkıpta o kişilere akıl öğretemessin...

.

Öyle durumlar varki "kan davaları" yüzünden öldürmeler... (Adam baskı altında öldürmüş) Aile affedebilir... Ya da ailesinin durumunun kötü olduğu durumlar var... Ne yapacaksın böyle bir durumda? (Ayrıca oradaki diyet: başka ceza da olabilir)

.

Hatta şuanki hukuğa göre; katiller niye bunu canlarıyla ödemiyor? Bana onu söyle. Böyle bir sistemde ise böyle kişiler çok çok yüksek oranlarda; kısas ile direk öldürülecek...

.

Zaten mecbur olmayan ya da işin içinde bir bityeni olmayan durumlar olmadığı sürece böyle birşeyi kimse affetmez... Biraz mantık...

.

.

.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...