Jump to content

Kuran'ın Çelişkilerine Örnekler 2


Recommended Posts

  • İleti 1,1k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

16 dakika önce, malta erigi yazdı:

Yâ eyyuhâllezîne âmenû kutibe aleykumul kısâsu fîl katlâ el hurru bil hurri vel abdu bil abdi vel unsâ bil unsâ 

 

Bire bir tercume:

 

Ey iman edenler! Öldürülen kimselerin hakkını almak için size kısas farz kılındı. Hür hür ile, köle köle ile, dişi dişi

 

Bu arada iki cumle haline getiren de biziz. Arapcada noktalama yok, yani bu ayni ayet icinde bir butun zaten. Koru korune savunacagim diye kivirdikca kivirin anca...

 

2 farklı ifadenin; 2 farklı ifade olduğunun anlaşılabilmesi için noktalama işaretine gerek yoktur... Sadece bizimki gibi dillerde, bunun noktalama gibi bir özelliği vardır... Noktalama yok diye onları tek bir ifade olarak ele alamassınız...

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, malta erigi yazdı:

Olay basit. Muho diyor ki, bir cinayet oldugunda kissas yapabilirsiniz ama bir hur adam, bir koleyi veya kadini oldururse, tutup da adami oldurmeyin. Onun kole veya kadinlarindan birinu oldurun. Neden? Cunku koleler ve kadinlar mal, gercek insan degiller.

 

Maalesef yukarılarda verdim cevaplarda da görüldüğü gibi bunu siz uyduruyorsunuz... Ayet edebi bir ifade ile; zaten sizin dediğinizi diyor: "hürse hür, köleyse köle, dişiyse dişi" Kim yaptıysa cezayı çeker... Öyle kölenin üstüne falan atmak yoook... ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, profer said:

 

2 farklı ifadenin; 2 farklı ifade olduğunun anlaşılabilmesi için noktalama işaretine gerek yoktur... Sadece bizimki gibi dillerde, bunun noktalama gibi bir özelliği vardır... Noktalama yok diye onları tek bir ifade olarak ele alamassınız...

Evladim sen kendine hakaret edilmesinden zevk mi aliyorsun? Ayetin devaminda konu degismiyor ki, eger oldurmemeye karar verirse ne yapilacagini anlatmaya devam ediyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, profer said:

 

Maalesef yukarılarda verdim cevaplarda da görüldüğü gibi bunu siz uyduruyorsunuz... Ayet edebi bir ifade ile; zaten sizin dediğinizi diyor: "hürse hür, köleyse köle, dişiyse dişi" Kim yaptıysa cezayı çeker... Öyle kölenin üstüne falan atmak yoook... ;)

Lan salak "unsa bil unsa" diyor. Git arapca ogren.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, malta erigi yazdı:

Evladim sen kendine hakaret edilmesinden zevk mi aliyorsun? Ayetin devaminda konu degismiyor ki, eger oldurmemeye karar verirse ne yapilacagini anlatmaya devam ediyor. 

 

Bunun cevabını verim durup durup başa sarıyorsunuz benim iddiama cevap vermek yerine...

.

1.İfade: Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı).

2.İfade: Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi.

3.İfade: Fakat kimin (hangi katilin) lehine, onun (maktulün) kardeşi (varisi veya velisi) tarafından bağışlanırsa, artık (yapılması gereken) örfe uymak (ve) ona (maktulün varis veya velisine) güzellikle (diyet) ödemektir.

4.İfade: Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve bir rahmettir. Artık kim bundan sonra tecavüzde bulunursa, onun için elem verici bir azab vardır. [2-BAKARA, 178]

.

Bu ifadellerdeki tek ortak nokta; "kısas"... Ama dikkat çekilen noktalar farklı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, profer said:

 

Bunun cevabını verim durup durup başa sarıyorsunuz benim iddiama cevap vermek yerine...

.

1.İfade: Ey iman edenler, öldürülenler hakkında size kısas yazıldı (farz kılındı).

2.İfade: Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi.

3.İfade: Fakat kimin (hangi katilin) lehine, onun (maktulün) kardeşi (varisi veya velisi) tarafından bağışlanırsa, artık (yapılması gereken) örfe uymak (ve) ona (maktulün varis veya velisine) güzellikle (diyet) ödemektir.

4.İfade: Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve bir rahmettir. Artık kim bundan sonra tecavüzde bulunursa, onun için elem verici bir azab vardır. [2-BAKARA, 178]

.

Bu ifadellerdeki tek ortak nokta; "kısas"... Ama dikkat çekilen noktalar farklı...

Gozunun onunde yazani goremeyecek derece beyni yikanmis bir ahmaksin. Sana laf anlatmak, akintiya karsi yuzmekten farksiz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, malta erigi yazdı:

Lan salak "unsa bil unsa" diyor. Git arapca ogren.

 

Aynı standart model "cahil müslümana" bağladın ha... Hem hakaret, hem sen "nekadar arapça biliyorsunda" bunları yorumluyorsuna getirdi olayı pes dyorum... :D

.

Kıyas da yapalım.

.

İcmada.

.

Dur birde hadislere bakalım

.

Başka????

.

Oradaki ifade de bir yanlışık yok... İfadenin anlamında bir yanlışlık var... Ayetin metni o ama o anlama gelmiyor... Nedeninide 500 kere mi anlatcam... Önceki iletilerime bi zahmet bakıver...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, malta erigi yazdı:

Gozunun onunde yazani goremeyecek derece beyni yikanmis bir ahmaksin. Sana laf anlatmak, akintiya karsi yuzmekten farksiz. 

 

Yok arkadaş adamlar anlamamak için and içmiş...

.

Bir saat önce, profer yazdı:

Ayette sizin iddia ettiğiniz gibi bir anlam olabilmesi için;

.

1-) Ayetin başındaki ifadenin müslümanlara değil, ayetin 2. kısmına gönderme yapması gerekir...

.

2-) Veya 2 ifade arasında bağlaç olması gerekir...

.

3-) Ya da 2. ifadeden sonra; "kısas yapın" ya da "öldürün gibi" bir ekin olması gerekir...

.

Dolayısıyla Ayetin 2. kısmında kastedilen ifade: "hürse hür, köleyse köle, dişiyse dişi" olmuş olur... Edebi bir ifade...

.

Asıl saçmalayan sizlersiniz...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, profer said:

 

Aynı standart model "cahil müslümana" bağladın ha...

 

"cahil müslümana" diyeceğine direk "bana" deseydin harf tasarrufu yapmış olurdun.

 

Senin yaptığın şey sadece cahillikle açıklanmaz, aynı zamanda aptallık ve gerizekalılıktır. Cahil bir yerde öğrenebilir ama sen bunu bile beceremiyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, malta erigi yazdı:

"Kadinsa" yazmiyor. Catlasan da patlasan da bu ifade yok orada. "Unsa BIL unsa" cehaletinizle geberseniz de insanlik sizden kurtulsa.

 

Sana bir soru;

.

Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi.

.

Sadece bu ifadeden ne anladın ban onu bi söyleyi ver...

.

Ona göre sana cevabı verecem...

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

"cahil müslümana" diyeceğine direk "bana" deseydin harf tasarrufu yapmış olurdun.

 

Senin yaptığın şey sadece cahillikle açıklanmaz, aynı zamanda aptallık ve gerizekalılıktır. Cahil bir yerde öğrenebilir ama sen bunu bile beceremiyorsun.

 

Banane senden? Ne olduğunuda bilmiyorum umrumdada değil... İster müslüman ol, ister ateist cevabım değişmez.

.

Benşm tezlerime cevap ver...

.

Hararetli hararetli savunuyodun orada "öldürün" ifadesi var diye... Nerede o ifade bulamayınca yne hakarete başladın... :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Millet, farkında mısınız, "kısas size yazıldı diyor, kısas yapın demiyor, öldürün demiyor" diyen birine laf anlatmaya çalışıyoruz. Şu lafı edende bir mikrogram zeka olması olasılığı yüzde sıfırdan yukarı olabilir mi?

 

Buna "cinayet işlemeyin" desek, "öldürmeyin demediniz ki" diyecek! "Hırsızlık yapmayın" desek, "çalmayın demediniz ki" diyecek. "Çalmayın" desek, "keman çalmayın dediniz, para çalmayın demediniz ki" diyecek!

 

Hayır bunların en önde gideni "evet demek farzdır" dedi yahu, bu bunların en önde gideni! Daha artık bunlardan bir düzgün bir insan olur mu? Yok şimdi bunu cuppalı muppalı dese güler geçerdim. Bu adamın akademik ünvanı var yahu! "Evet farzdır"!!!!!! Daha önce de "yolsuzluğa hırsızlık demek iftiradır günahtır" demişti!!!

 

Millet, bunlar olmaz. Bunlardan hiç bir cacık olma olasılığı yok. Şurada yapılan iş şu: İki kere ikinin dört ettiğini kanıtlamaya çalışıyoruz, beş eder diye diretiyorlar. İki kere ikinin dört ettiği kanıtlanmaya çalışılır mı arkadaşlar! Bunlara kanıtlamak gerekiyor!!! Kanıtladığında da "beş eder" demeyi sürdürüyorlar.

 

"Otomobiller yakıtla çalışır, gaz, mazot veya benzin..." dedik faraza... Bu diyor ki virgülle ayrılan kısımlar alakasız! Bu iş deliye hezeyanlarının saçma olduğunu kanıtlamaya dönüştü! :lol:

 

Dam başında saksağan, gelin okey kuralım madem dört kişi olduk! Soru: Virgülle ayrılan kısımlar arasında alakayı bulunuz! İpucu: Kel alaka olabilir mi? :lol:

 

Dediğimin çok doğru olduğu ortada değil mi: Bu Müslümler Kuran emrine uyup müşrikleri gördükleri yerde öldüremeyince gülmekten öldürmeye karar vermişler zâhir! :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, malta erigi yazdı:

Sana artik bir b.k soylemem

 

Aynı tahmin ettiğim gibi...

.

Cevap vermediğine göre ampül yanmaya başladı ama savunduğun onca şeyin yanlış olduğunu kabul etmek zor...

.

 Özgüre karşı özgür, köleye karşı köle ve dişiye karşı dişi.

.

Bu ifade tek başına ele alınırsa... "Karşılık" olan bir şey anlamı katar... Yani; hürse hür, köleyse köle, dişiyse dişi...

.

Mesela eğer genel bir ifade ile kısas için düşünülürse:

.

Dişi yaptıysa dişi, köle yaptıysa köle, hür yaptıysa hür...

.

.

Bu ifade tek başına düşünülürse, edebi bir şekilde yukarıda saydığım anlamlara gelir...

.

Bende diyorum ki; ayette o ifade; 1. ifadeye bağlı değil, tek başına bir ifade...

.

O yüzden; oradaki ifadenin anlamı: "hürse hür, köleyse köle, dişiyse dişi" çeker cezayı... Kim yaptıysa o...

.

.

Hayır nereyi anlamdığını sor bence, çünkü sen benim ne dediğimi alamıyorsun galiba...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hüre mukabil hür niye desin biiiir... :D

 

Hüre hür köleye köle dişiye dişi niye desin, hür de köle de dişi de olsa demek dururken... Bu da ikiiii! :lol: 

 

Hayır karşılık - mukabele anlamındaki "bil" ekini niye kullansın? Kısas da zaten ayniyle, eşit karşılık vermek demek! Özellikle ikişer kere hür, köle, dişi kelimelerini aralarına "bil" koyarak niye tekrarlasın?

 

Saksı? :D

 

Bu Kuran'da kadını dövün yazmıyor mu, yazıyor. Köle zırt pırt kaçmasın diye ne yapacak bu herifler? Dövecek. Döverken ters yerine gelirse ölür mü, ölebilir. Koskoca hür adama !!! kısas yapılıp öldürülmesin diye ne yapacak bu herifler? Bu pasajı yazacaklar.

 

Saksı? :D

 

Lan hadi hepsini geçtim! Kim olursa olsun demek varken niye köle, hür, dişi sayıklasın? Niye ama, niye?!! Niye sosyal statü ayrımı yapsın, niye yahu? Saksı yahu!

 

Saksı!!! :D

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, democrossian yazdı:

Millet, farkında mısınız, "kısas size yazıldı diyor, kısas yapın demiyor, öldürün demiyor" diyen birine laf anlatmaya çalışıyoruz. Şu lafı edende bir mikrogram zeka olması olasılığı yüzde sıfırdan yukarı olabilir mi?

 

Buna "cinayet işlemeyin" desek, "öldürmeyin demediniz ki" diyecek! "Hırsızlık yapmayın" desek, "çalmayın demediniz ki" diyecek. "Çalmayın" desek, "keman çalmayın dediniz, para çalmayın demediniz ki" diyecek!

 

Evladım zeka yoksunluğun mu var?

.

Kısas yazıldı ne demek?

.

Genel olarak, kim öldürdüyse; o öldürülecek demek... Buradaki sıkıntı sizde... Çünkü bende ayetteki ifadeyi savunuyorum... ama;

.

Siz oraya sadece; "köle olursa köle olacak, dişi olursa dişi olacak yada hür olursa hür olacak" diye "filtreleme" koymaya çalışıyorsunuz bende diyorum ki ayette öyle bir "filtreleme" yok seninde dediğin gibi kısas olarak; kim öldürmüşsse o öldürülür...

.

Yani verdiğin örnek ile benim söylediğim şey arasında zerre kadar bir alaka yok...

.

 

13 dakika önce, democrossian yazdı:

Hayır bunların en önde gideni "evet demek farzdır" dedi yahu, bu bunların en önde gideni! Daha artık bunlardan bir düzgün bir insan olur mu? Yok şimdi bunu cuppalı muppalı dese güler geçerdim. Bu adamın akademik ünvanı var yahu! "Evet farzdır"!!!!!! Daha önce de "yolsuzluğa hırsızlık demek iftiradır günahtır" demişti!!!

 

Konuyla ne alakası var??? Sen mal mısın alakasız alakasız şeyler sokuşuruyorsun...

 

14 dakika önce, democrossian yazdı:

"Otomobiller yakıtla çalışır, gaz, mazot veya benzin..." dedik faraza... Bu diyor ki virgülle ayrılan kısımlar alakasız! Bu iş deliye hezeyanlarının saçma olduğunu kanıtlamaya dönüştü! :lol:

 

Dam başında saksağan, gelin okey kuralım madem dört kişi olduk! Soru: Virgülle ayrılan kısımlar arasında alakayı bulunuz! İpucu: Kel alaka olabilir mi? :lol:

 

Dediğimin çok doğru olduğu ortada değil mi: Bu Müslümler Kuran emrine uyup müşrikleri gördükleri yerde öldüremeyince gülmekten öldürmeye karar vermişler zâhir! :D

 

Berbat mantıkları olan bir kişisin ama maalesef kendini muazzam sorgulayan iri zannediyorsun yazık hemde ne yazık... Verdiği örneklerin hiç biri komuyla alakalı değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...