Jump to content

Talak 4 ve Kur'an'ın Sübyancı Tarafı


Recommended Posts

Benim gördüğüm

büyük ilerleme sağladınız.

 

"Talâk 4'te sıbyancılık izni var" diyerek başladınız;

sonra "sıbyancılık izni 13'ünden önce boşanma şartına bağlı" dediniz;

ardından "kundaktaki bebek"le evlenme izni var dediniz.

 

Şimdi dediğiniz:

 

Kundaktaki ve 8 yaşındaki bebekle cinsel ilişkiye girerseniz

kâtil olmazsınız,

sıbyancı olursunuz. 

 

*

 

Ha gayret;

aklınızın dumura uğramadığını göstermeniz için

bi küçü adım daha.

 

"Kundaktaki bebek"le cinsel ilişkiye girmek

ona bıçak saplamaktır. 

Bunun ayırdıuna vardığınız an o adımı atmış olacaksınız. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 106
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

On 22.08.2018 at 03:48, bilgivehis yazdı:

 

Avrupa sözde değil, uygarlığı kazanmış bir kıtadır.

Kazanmanın ne olduğuna değinmiştim, bir toplum 1400 yıl öncesinde kalmışsa o toplum henüz hiç bir şey kazanmamıştır.

Bir şeyleri kendinde hak görmen için önce onu kazanman gerekir, bu da yüzlerce yıl sürecek olan bilinç ve mücadele ile mümkündür.

Örneğin, daha yurttaşlığı kazanmamışsın, ismini kazanmamışsın, henüz ismin dahi yoktur, ülke yönetiminde müdahale gücünü kazanmamışsın, dinleri yaşam ve devlet etkisinden çıkaramamışsın, uygar toplum bilincinden vazgeçtik henüz toplum bilincine dahi adım atmamışsın, toplumun üretici güç olmasının ne demek olduğundan bi habersin.

Hal böyleyken kendini Avrupa halkıyla kıyaslaman elbette yanlıştır.

Dolayısıyla bu tür konularda yaş değil, bilinç ön plana çıkar, bir eyleme maruz kalan kişi o eylemin önce bilincinde olmalıdır, aksi halde onun adı tecavüz olur.

Avrupa'da dahi 14-15 yaşındaki çocuklar henüz bir şeylerin bilincine varırken, bir de 1400 yıl öncesini yaşayan Türkiye'deki aynı yaş grubunu düşünün, kıyaslamak dahi içler acısı.

Hayal aleminde yaşama.Avrupada daha suriyenin nerede olduğunu bırak haritada gösteremeyecek Türkiyenin bir ilçesi diyen adamlar var.Azıcık açta sosyal medyadan takip et.Sen herhalde bütün avrupalıları 150 ıq lu doçent falan takılıyor sanıyorsun.Avrupalılar kendileri özgürce yaşıyor 14 yaşında evleniyor onlarınkı uygarlık oluyor biz evlilik yaşı 15 olsun desek mesela ilk böğürenler sizin gibi sözde uygarlar oluyor.Sen hele bu martavalları bir geç.Yemezler artık.Daha savunudğunuz şeyi bile düzgün savunamıyorsunuz çelişkier içinde yüzüyorsunuz o at gözlüklerini çıkarın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Jobar said:

Hayal aleminde yaşama.Avrupada daha suriyenin nerede olduğunu bırak haritada gösteremeyecek Türkiyenin bir ilçesi diyen adamlar var.Azıcık açta sosyal medyadan takip et.Sen herhalde bütün avrupalıları 150 ıq lu doçent falan takılıyor sanıyorsun.Avrupalılar kendileri özgürce yaşıyor 14 yaşında evleniyor onlarınkı uygarlık oluyor biz evlilik yaşı 15 olsun desek mesela ilk böğürenler sizin gibi sözde uygarlar oluyor.Sen hele bu martavalları bir geç.Yemezler artık.Daha savunudğunuz şeyi bile düzgün savunamıyorsunuz çelişkier içinde yüzüyorsunuz o at gözlüklerini çıkarın.

 

Şurası açık ki, Avrupa her alanda arap ülkelerinden kat kat ileridir, normalde bir ülkenin amacı Avrupa ülkelerinin seviyesine çıkmak ve geçmek olmalı ama sen ille de ben arap ülkelerinin seviyesinde olmak, onları rehber edinmek istiyorum diye yırtınıp duruyorsun. 1400 yıl önce yaşamış cahil arapları rehber edinerek neyi başarmayı umuyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 21.08.2018 at 03:47, Jobar said:

Ulan Avrupalı diyor ki cinsel ilişki yaşı 13-14 tür arada 5 yaş sınırını geçmedikten sonra isteyen 13-14 yaşındaki bir çocuğu bile istediği gibi cinsel ilişkiye girebilir diyor.Sizin mantıkla bu pedofililik değilse net iki yüzlülüktür.İslamda evlilikte alt sınır yoktur.Beşik kertmesi diye birşey duymadın mı sen hiç ? İstenirse 1 yaşındaki iki çocuk bile nikah ahdi kıyabilir.Ancak cinsel ilişki yaşı  buluğ çağıdır.Buluğ çağından önce nikah olsa bile bir çocukla ilişkiye giren kadın olsun erkek olsun tecavüz hükmü alır recm edilir.Çünkü cinsel ilişki sınırı buluğ çağıdır.Aynı şekilde ensest ilişkinin cezasıda recmdir.Tecavüzün cezasıda recmdir.Çocuğu evlendirmek anne babanın insiyatifindedir.1 yaşındaki çocuğunu beşik kertmesi hariç evlendirecek anne babada herhalde yoktur.

 

Jobar ulanı mulanı bırak. Bize bir faydası yok. Sana varsa kullanmaya devam et.

Bel altı vurmaya çalışıyorsun ama onun bile meseleyi kurtaramayacağı açık işte.

 

İlk yazdığım mesajı ve orada verdiğim linkleri okudun mu? Muhtemelen ya okumadın ya da meselenin foyası meydana çıkacağından görmezden geldin.

Bu strateji daha önce de uygulanmaya çalışılmış ama örneğin Sundance isimli kullanıcı emek verip layığınca yazmış cevaplarını.

Mesele senin yamamaya çalıştığın gibi tek boyutlu değil. Bir düzenleme var. Ve islamda bunun karşılığı yok.

Yine sınıfta kalıyor işte.

Onları tek tek buraya getirip gözüne mi sokayım? 

 

İslamda evlilik için alt sınır yoktur. Bunu itiraf ettin bir kenara koyduk.

Ama cinsel ilişki yaşının ne olduğu nerede yazıyor kuranda? Mesele bu? Buluğ çağı dediğin kıyametin koptuğu yer zaten.

Ayrıca 1400 senelik uygulamamanın hiç de öyle olmadığını ayrıca görüyoruz.

Recm cezası kuranda hani nerde? Daha kıstasu-ı, kıstası bırak, tanımı bile yok ki kuranda bunun..

Hadis madis deme bana, şu anki konu kuran. Kuranda var mı yok mu?

Anne baba insiyatifinde diyeceğini bildiğim için öz çocuğunu iğfal eden baba-dede örneklerini verdim.

Özellikle doğuda, günümüzde bile sabi sübyanın anasından babasından ne çektiği ortada neticede..

Anaya babaya bırakılır mı bu iş.

 

Sorumu tekrar soruyorum:

 

Şimdi gelelim kuran'ın detaylarına ve "ne kadar detaya" girebildiğine:

 

1- Kuranda yaş kaç? Alt sınır kaç?

2- Kuranda sübyancılığa, sübyanla ilişki ve tecavüze verilen ceza nedir, hatta normal tecavüze verilen ceza nedir? Nerede haram bunlar?

 

Yani kuranın bu konu ile ilgili "düzenlemeleri" nedir? Kişilere değil, kişilerin insiyatifine değil; devlete, tüzel kişiliğe ve kural koyucuya bağlı, normatif hukuğa dayanan düzenlemeler? Bu konu oldukça hassas ve kanayan bir yara olduğu üzere, kuran'da bu konuda "hassas" davranmış olmalı...Sonuçta babalar, dedeler dahi öz evlatlarını iğfal edebiliyor bu dünyada.

 

Bu konuyu ne kadar zorlarsan o kadar elinde patlayacak. Na buraya yazıyorum.

 

On 21.08.2018 at 04:17, Hasan Akçay said:

....

O bebek, hiç âdet görmemiş bir bebek olduğuna göre,

6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13 yaşında imiş farketmez

çünkü cinsel teacvüze uğradıklarında bunların hepsinin ölme riski vardır, cinayete kurban giderler.

 

Kuran'da

cinayet işleyenin cezası ise

ölümdür, idam. 

 

"Ceza olmalı mı olmamalı mı?" sorusuna gelince,

elbet olmalı, hem de ölüm cezası olmalı.

___________________________________________________

 

*

"Nisâikum"daki nisâ

"kadın"dır;

 kız deği, bebek değil.

 

 

Ayeti tekrar tekrar yazmanıza gerek yok demiştim.

Zaten itiraf ettiniz gerekli olanı.

Kesin "Ölür"den, ölme riskine geldi bu iş şimdi nedense..

Kuranda o olmalı dediğiniz ölüm cezası da yok işte.

Değil ölüm, ceza bile yok. Değil ceza, kıstas bile yok. Değil kıstas, tanım bile yok.

Nerede var Hasan Bey?!

YOK işte!

 

Kuranda adam öldürmenin cezası var mı?

Neden var ki?

Bunu ancak aklı dumura uğramış biri yapmaz mı(!?)

Kuranda neden cezalar var ki?

Ceza gerektiren fiilleri, ancak "aklı dumura uğramışlar" yapmaz mı netekim?!

 

On 21.08.2018 at 09:33, Hasan Akçay said:

Siz, sevgili Abdülmalik, 

bir hanımı 

13'ünden önce boşamak üzere

13'ünden önce eş alır mısınız?

 

İnsanlar boşanacağım hesabı ile evlenmez zaten.

Abes bir mantık, sorgulatmaya çalıştığınız.

Bir kişi ile evlendikten bir hafta sonra da boşanabilirsiniz, 3 ay sonra da, 6 ay sonra da.

Bunun birçok örneği de vardır.

Yani 13'ünden ya da herhangi bir tarihten önce boşamak üzere almazsınız, ama duruma göre boşanabilirsiniz de?!

Eee, ne oldu şimdi..?

Tüm argümanınız böyle bir faraziye üzerine mi kurulu? 

 

Konuştuğumuz konu kuranda ne yazdığı değil.,

Ne yazmadığı. NE YAZMADIĞI!

 

Görüldüğü üzere kuranda "yazılmayanların" hesabını siz de veremiyor,

Neden yazsın ki?.. demeye getiriyorsunuz.

Oysa bu dünyada 9 yaşındakiyle hatta daha küçüğüyle belki evlenenen de var, cinsel ilişkiye giren de, ona tecavüz eden de..

 

Kuran böylesine kanayan bir yarayla ilgili, böylesine önemli bir konuyla ilgili nasıl spesifik olamaz?

Kabul edilir şey mi bu? İnsanın midesi kaldırır mı bunu?!!

 

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, teflon yazdı:

 

Jobar ulanı mulanı bırak. Bize bir faydası yok. Sana varsa kullanmaya devam et.

Bel altı vurmaya çalışıyorsun ama onun bile meseleyi kurtaramayacağı açık işte.

 

İlk yazdığım mesajı ve orada verdiğim linkleri okudun mu? Muhtemelen ya okumadın ya da meselenin foyası meydana çıkacağından görmezden geldin.

Bu strateji daha önce de uygulanmaya çalışılmış ama örneğin Sundance isimli kullanıcı emek verip layığınca yazmış cevaplarını.

Mesele senin yamamaya çalıştığın gibi tek boyutlu değil. Bir düzenleme var. Ve islamda bunun karşılığı yok.

Yine sınıfta kalıyor işte.

Onları tek tek buraya getirip gözüne mi sokayım? 

 

İslamda evlilik için alt sınır yoktur. Bunu itiraf ettin bir kenara koyduk.

Ama cinsel ilişki yaşının ne olduğu nerede yazıyor kuranda? Mesele bu? Buluğ çağı dediğin kıyametin koptuğu yer zaten.

Ayrıca 1400 senelik uygulamamanın hiç de öyle olmadığını ayrıca görüyoruz.

Recm cezası kuranda hani nerde? Daha kıstasu-ı, kıstası bırak, tanımı bile yok ki kuranda bunun..

Hadis madis deme bana, şu anki konu kuran. Kuranda var mı yok mu?

Anne baba insiyatifinde diyeceğini bildiğim için öz çocuğunu iğfal eden baba-dede örneklerini verdim.

Özellikle doğuda, günümüzde bile sabi sübyanın anasından babasından ne çektiği ortada neticede..

Anaya babaya bırakılır mı bu iş.

 

Sorumu tekrar soruyorum:

 

Şimdi gelelim kuran'ın detaylarına ve "ne kadar detaya" girebildiğine:

 

1- Kuranda yaş kaç? Alt sınır kaç?

2- Kuranda sübyancılığa, sübyanla ilişki ve tecavüze verilen ceza nedir, hatta normal tecavüze verilen ceza nedir? Nerede haram bunlar?

 

Yani kuranın bu konu ile ilgili "düzenlemeleri" nedir? Kişilere değil, kişilerin insiyatifine değil; devlete, tüzel kişiliğe ve kural koyucuya bağlı, normatif hukuğa dayanan düzenlemeler? Bu konu oldukça hassas ve kanayan bir yara olduğu üzere, kuran'da bu konuda "hassas" davranmış olmalı...Sonuçta babalar, dedeler dahi öz evlatlarını iğfal edebiliyor bu dünyada.

 

Bu konuyu ne kadar zorlarsan o kadar elinde patlayacak. Na buraya yazıyorum.

 

 

Ayeti tekrar tekrar yazmanıza gerek yok demiştim.

Zaten itiraf ettiniz gerekli olanı.

Kesin "Ölür"den, ölme riskine geldi bu iş şimdi nedense..

Kuranda o olmalı dediğiniz ölüm cezası da yok işte.

Değil ölüm, ceza bile yok. Değil ceza, kıstas bile yok. Değil kıstas, tanım bile yok.

Nerede var Hasan Bey?!

YOK işte!

 

Kuranda adam öldürmenin cezası var mı?

Neden var ki?

Bunu ancak aklı dumura uğramış biri yapmaz mı(!?)

Kuranda neden cezalar var ki?

Ceza gerektiren fiilleri, ancak "aklı dumura uğramışlar" yapmaz mı netekim?!

 

 

İnsanlar boşanacağım hesabı ile evlenmez zaten.

Abes bir mantık, sorgulatmaya çalıştığınız.

Bir kişi ile evlendikten bir hafta sonra da boşanabilirsiniz, 3 ay sonra da, 6 ay sonra da.

Bunun birçok örneği de vardır.

Yani 13'ünden ya da herhangi bir tarihten önce boşamak üzere almazsınız, ama duruma göre boşanabilirsiniz de?!

Eee, ne oldu şimdi..?

Tüm argümanınız böyle bir faraziye üzerine mi kurulu? 

 

Konuştuğumuz konu kuranda ne yazdığı değil.,

Ne yazmadığı. NE YAZMADIĞI!

 

Görüldüğü üzere kuranda "yazılmayanların" hesabını siz de veremiyor,

Neden yazsın ki?.. demeye getiriyorsunuz.

Oysa bu dünyada 9 yaşındakiyle hatta daha küçüğüyle belki evlenenen de var, cinsel ilişkiye giren de, ona tecavüz eden de..

 

Kuran böylesine kanayan bir yarayla ilgili, böylesine önemli bir konuyla ilgili nasıl spesifik olamaz?

Kabul edilir şey mi bu? İnsanın midesi kaldırır mı bunu?!!

 

Ulan sen hadisi falan bırak diyorsun Kuranda yazmıyor diyorsun hem de sünni bir müslümana ? Sende reformist hadis inkarcısı ateist mi oluyorsun bu durumda ? Şaka mısın nesin arkadaşım ? Hadissiz islam islam değildir.Sadece Kuran diyenler biz müslümanlar değil reformistlerdir.İslam eşittir İslam şeriatıdır.Yani Allahın Kitabı ve Resülün sünneti.Birde bunlar çıktı başımıza.Peygamberi postacı olarak gören sözde müslüman reformistlerden sonra birde ateist versiyonları çıktı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, Jobar yazdı:

Ulan sen hadisi falan bırak diyorsun Kuranda yazmıyor diyorsun hem de sünni bir müslümana ? Sende reformist hadis inkarcısı ateist mi oluyorsun bu durumda ? Şaka mısın nesin arkadaşım ? Hadissiz islam islam değildir.Sadece Kuran diyenler biz müslümanlar değil reformistlerdir.İslam eşittir İslam şeriatıdır.Yani Allahın Kitabı ve Resülün sünneti.Birde bunlar çıktı başımıza.Peygamberi postacı olarak gören sözde müslüman reformistlerden sonra birde ateist versiyonları çıktı.

 

Bazen senin gibiler  laklak yapmayı sevesiniz.AMA UTANMADAN ALLHINIZIN Ayetini inkar etiyiniz için artık dayanılmaz bir hal alıyorsunuz o nedenle resim asayımda gözlerin açılsın . Başaka seçenek kalmıyor kiminiz hadisi inkar edr sadece kuran yeter der kiminiz hem hadis ham kuran  dersiniz . 5 mesapte yarı bir konu artı üstüne üstelik tarıkatalar birde her birinizin beynindeki. Allah fügürü içinden çıklımaz bir hal almış ama gerçeyi gözünüze soksak bile banane banane çocukca kendinzi kandırsınız.

 

 

xbP48Q.jpg

 

 

1453I0.jpg

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buyrun buda aişe ananızın evlenme yaşı,

. Akabinde ben bir ay sıtmaya tutuldum, hummanın şiddetinden saçım döküldü. Hastalıktan kurtulunca saçım gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir kere ben arkadaşlarımla beraber bir salıncak üzerinde oynarken annem Ummu Ruman bana doğru geldi ve beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Benden ne isteyeceğini bilmiyordum. Annem elimden tuttu sonunda beni evin kapısı önünde durdurdu. Bende yorgunluktan dolayı heh, heh diyerek kaba kaba soluyordum. Nihayet derin derin soluyuşum geçti. Sonra beni eve soktu. Evde Ensar dan birtakım kadınlarla karşılaştım. Bu kadınlar: Hayır ve bereket üzere, en hayırlı kısmete dediler. Annem beni bu kadınlara teslim etti. Onlar da başımı yıkadılar ve üstümü başımı düzelttiler. Duha vaktinde Resulullah ı habersizce görmekten başka beni hiçbir şey heyecanlandırmadı. Akabinde Ensar kadınları beni Resulullah a teslim ettiler. Aişe: Peygamber beni altı yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında bir kız iken de benimle evlendi demiştir.Ma mer, Zuhri den, o da Urve den, o da Aişe den haber verdi ki: Peygamber Aişe yi altı yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında ve oyuncakları beraber iken de evlendi ve nihayet Aişe on sekiz yaşında b

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Jobar yazdı:

Ulan sen hadisi falan bırak diyorsun Kuranda yazmıyor diyorsun hem de sünni bir müslümana ? Sende reformist hadis inkarcısı ateist mi oluyorsun bu durumda ? Şaka mısın nesin arkadaşım ? Hadissiz islam islam değildir.Sadece Kuran diyenler biz müslümanlar değil reformistlerdir.İslam eşittir İslam şeriatıdır.Yani Allahın Kitabı ve Resülün sünneti.Birde bunlar çıktı başımıza.Peygamberi postacı olarak gören sözde müslüman reformistlerden sonra birde ateist versiyonları çıktı.

Açıkcası reformistliğe karşı sünniliği sünniliğe karşı reformistliği kullanmak çok kolay ancak ateistlerin en etemel eleştirisi zaten tanrının varlığına ve onunla konuştuğunu iddia edenlere karşıdır.Ben de hadisleri dikkate alan biriyim ne bilmeden fikir sahibi olurum diyen adamlar öyle reformist müslümanlar bu zeminde yayılıyor "hadis yok mu ha tamam o zamn" deyip boşverip geçiyorlar çünkü zaten pratiği halkta karşılık bulmuyor aynı şekilde hadislere inanmakla ilgili de halkı etkileyen problemler var çünkü islama göre karşılığını ayırt edemiyorlar.

şurası okunabilir hadis eleştirisi hakkında

belirtmek istiyorum en temelden hadis ilmi nasıl güvenilir olabilir? çok basit peygambere inanmakla ve onun tabilerine ve ondan sonra gelen tabilerine -ki gidiyor- güvenmekle hadiste cerh ve tadilin sonuçlarına nasıl güveneceğiz buna ancak müslümanlar zar zor güvenebilir(kendi aralarında farklar var ölçülendirmede veya hükümlerde yanlış anımsamadıysam) ki hadis islama ait bir ilimdir objektiflik barındırmaz nitekim hadisler hükümsel olarakta müslümanları etkliyor ve mesele onlar bu konuda ne demek durumundalar.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Asıl konu hakkında

Bu ayette benim anladığım kadarıyla adetten kesilmiş kadınlar var, bu kadınların boşanması söz konusu ancak hamile olma şüphesi var gibi bu kadınların boşanmaları için 3 ay beklemek gerekiyor ancak kadın menopoza girmişte olabilir adetten kesilmesi için ancak şüphe var.

Adet görmeyen kadınlar var ve bu kadınlar hamileler onların boşanmaları için gereken süre çocuklarını doğurmaları

iddetin sebebi hamilelik şüphesi kadınların beklemek zorunda olduğu bir süre değil o zamanlar öyle tespit ediyorlardı.

Evlilik yaşı nikah çağına gelince başlar.

Burada kapsamsal olarak normal evli kadının boşanılması söz konusu"kadınlarınızdan" herhangi birinden bahsetmiyor.

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili teflon, Kuran'a göre kâtile KISAS uygulanır

ve KISAS suça eşit cezadır (2:178).

 

Hiç âdet görmemiş

yani örneğin bizim ülkemizde yaşı 13'ün altında bir kızla

cinsel ilişkiye giren adamın cezası Kuranen idamdır. 

 

EĞER bir erkek

cinsel açıdan bebek olan 13 yaşından küçük bir kızla cinsel ilişkiye girseydi o bebek ölürdü

çünkü o yaratığın yaptığı şey cinsel ilişkiye girmek değil bıçak saplamak olurdu.

 

O yüzden 

"Talâk 4'te göre bebekleri nikahınıza almanız caizdir" diyen islam alimleri (!)

derhal şu açıklamayı da yaparlar: 

"ama onlarla cinsel ilişkiye girmeniz caiz değildir ...."  

 

Yazık ki

meğer

"kundaktaki bebek"le ve cinsel açıdan birer bebek olan "13'ün altındaki kızlar"la

cinsel ilişkiye girmek caizdir diyenler de varmış: bazı ateistler...

 

Onu da ben bu "ateist forum"da öğrendim ve tepki gösterdim:

 

Sizin aklınız dumura uğramış

ve siz  o yüzden islam alimlerinden daha iğreç olup çıkmışsınız.

Ne uğruna kardeşim, ne uğruna?

 

Sevgili teflon,

sizi üzdüğümü hissediyorum,

o yüzden ben de üzülüyorum.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
27 minutes ago, Hasan Akçay said:

Sevgili teflon, Kuran'a göre kâtile KISAS uygulanır

ve KISAS suça eşit cezadır (2:178).

 

Hiç âdet görmemiş

yani örneğin bizim ülkemizde yaşı 13'ün altında bir kızla

cinsel ilişkiye giren adamın cezası Kuranen idamdır. 

 

EĞER bir erkek

cinsel açıdan bebek olan 13 yaşından küçük bir kızla cinsel ilişkiye girseydi o bebek ölürdü

çünkü o yaratığın yaptığı şey cinsel ilişkiye girmek değil bıçak saplamak olurdu.

 

Sen gerçekten geri zekalı mısın yoksa İslam denen rezilliği, pisliği aklamak için geri zekalı numarası mı yapıyorsun? Hangi bilimsel veriye dayanarak 13 yaşı altındaki bir kızla ilişkiye girmenin onu öldüreceği palavrasını sıkıyorsun? Sırf Kuran'da 13 yaşından küçük veya adet görmemiş bir kızla ilişkiye girmenin cezası yok diye bu eylemin kızı öldüreceği yalanını atıp kısasa sokmaya çalışmanın nedeni nedir?

 

Eğer senin söylediklerin doğru olsa direk peşine takıldığın adamın idam edilmesi gerekirdi.

 

37 minutes ago, Hasan Akçay said:

Yazık ki

meğer

"kundaktaki bebek"le ve cinsel açıdan birer bebek olan "13'ün altındaki kızlar"la

cinsel ilişkiye girmek caizdir diyenler de varmış: bazı ateistler...

 

Onu da ben bu "ateist forum"da öğrendim ve tepki gösterdim:

 

Sizin aklınız dumura uğramış

ve siz  o yüzden islam alimlerinden daha iğreç olup çıkmışsınız.

Ne uğruna kardeşim, ne uğruna?

 

Sevgili teflon,

sizi üzdüğümü hissediyorum,

o yüzden ben de üzülüyorum.

 

Bir de utanıp sıkılmadan kendi dinindeki iğrençliği ateizme, ateistlere yamamaya çalışıyorsun. İkiyüzlü rezil yalancıya bak, 13 yaşından küçük kızlarla cinsel ilişkiye girmeyi ateistforum'dan öğrenmiş. Be salak herif daha dininin ne olduğunu bilmiyorsan kabahat ateistlerde mi? 9 yaşındaki bir çocukla evlenmiş birisinin peşine takılıp sonra da ateistleri iğrençlikle suçlamak ikiyüzlülükten, alçaklıktan başka nedir?

 

Bir de hiç utanıp arlanmadan ne uğruna diye yüzsüzce ateistleri sorguluyor bu alçak herif. Be pislik herif, dön kendine sor o soruyu, asıl sen ne uğruna bu iğrençliği, rezilliği, kepazeliği savunuyorsun?

 

Bazen dinciler ve onlara şirin gözükmek isteyenler neden bazı dini savunanlara hakaret edip aşağılıyorsunuz diye yakınırlar, şimdi kendi dinindeki iğrençliği ateistlere yamamaya çalışan bu ikiyüzlü alçak aşağılanmayı hak etmiyor mu? Herifin inandığı din ve kitap bu tip rezilliklerle, iğrençlikler dolu, bunları görmüyor, güya insanlık maskesi takıp bunları dile getiren ateistleri iğrençlikle suçluyor, pişkinliğe, ikiyüzlülüğe bakın.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, yüpyücecik said:

Asıl konu hakkında

Bu ayette benim anladığım kadarıyla adetten kesilmiş kadınlar var, bu kadınların boşanması söz konusu ancak hamile olma şüphesi var gibi bu kadınların boşanmaları için 3 ay beklemek gerekiyor ancak kadın menopoza girmişte olabilir adetten kesilmesi için ancak şüphe var.

Adet görmeyen kadınlar var ve bu kadınlar hamileler onların boşanmaları için gereken süre çocuklarını doğurmaları

iddetin sebebi hamilelik şüphesi kadınların beklemek zorunda olduğu bir süre değil o zamanlar öyle tespit ediyorlardı.

Evlilik yaşı nikah çağına gelince başlar.

Burada kapsamsal olarak normal evli kadının boşanılması söz konusu"kadınlarınızdan" herhangi birinden bahsetmiyor.

 

 

Sevgili yüpyücecik,

Talâk sûresindeki ayetleri doğru okumak açısından 

o ayetlerde kullanılan kelimeler önemli.

 

Örneğin

hamile kadınların hamile olma şüphesi var gibi... diyorsunuz ya

ayette öyle bişey yok çünkü "âdet dönemi"nden söz edilmiyor.

 

Kaldi ki, eşinden boşanan bir kadının eğer gebe kalma ihtimali varsa

boşanma işleminin tamamına ermesi için

o kadın selâsete kurû' bekler yani üç âdet dönemi (2:228).

 

Talâk sûresinde selâsete kurû deği, selâsetu EŞHUR deniyor; ki bilindiği üzere "şehr"in çoğuludur

ve "şehr"in uzunluğu 29.5 gündür, değişmez;

âdet döneminin uzunluğu ise kadından kadına değişir.  

 

Talâk sûresinde sözü edilen

hamile kadınlar hamiledir, onların hamile olmama ihtimali, şüphesi söz konusu değildir;

âdet umudu kalmamış olanların ise umudu kalmamıştır (menopoz), onların hamile kalmaları da söz konusu değildir;

hiç âdet görmemiş olanlar ise 16 yaşına geldiği halde ilk âdetini görmemiş olanlardır;

onları da iddetlerini göz önüne alarak boşadığınız için (li iddetihinn, 65:1) hamile kalmaları söz konusu değildir.

 

Bunların 3 kamerî ay beklemelerinin nedeni

karı ve kocanın

boşanmayı gerçekten isteyip istemediklerinin ortaya çıkması için zamana gerek duyulmasıdır.

 

Nitekim onları boşayacak olan yargıç

tarafların zamana ihtiyaç duyduklarını anlarsa

3 kamerî aylık süreyi uzatabilir. 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Talak 4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır.

 

Küçük kız çocukları ile evlenmenin normal karşılandığı bir topluma "henüz adet görmemişler" ifadesi ile hitap ederseniz o toplumdaki insanlar bundan ne anlar?

 

Buradaki meseleye modern toplumların bakış açısı ile bakmak insanı yanıltabilir, modern toplumlarda adet görmemiş kız çocuğu ile evlenmek sapıklık olarak nitelendirilir ama 1400 yıl önceki arap toplumunda ve diğer toplumlarda bu normal görülüyordu. Meseleyi anlamaya çalışırken öncelikle Kuran'ın yazıldığı çağda bu ayetin nasıl anlaşıldığını düşünmemiz gerekir. Hele ki, Kuran evlenme için bir alt yaş sınırı belirlememişse.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 21.08.2018 at 13:03, Hasan Akçay said:

8 yaşındaki o kızı

13'ünden önce boşamak şartıyla

13'ünden önce eş alabilirsiniz.

 

 

Bu benim sözüm değil

şunu öne sürenlerin sözüdür:

 

Eşinizi 

madem 

hiç âdet görmemişken boşamaktasınız (ülkemizde 13'ünden önce),

o halde hiç âdet görmemişken eş aldınız (ülkemizde 13'ünden önce) 

yani kızları 13'ünden önce eş almak caizdir.

 

Benim

"13'ünden önce eş alabilirisiniz" demem

say ki öyledir

anlamındadır.

 

Müzakereyi sürdürebilmek adına söylenmiş bir sözdür;

bunu itiraf sayanlar çıktığı için açıklamam gerekti.

 

Aslında 

evlenme çağının altında evlenmek te evlendirmek te haramdır;

evlenme çağını ise erkeklerde ihtilam + rüşd,

kızlarda  âdet  + rüşd belirler (Nisâ 6),

 

Ki bizim ülkemizde

kızlar ilk âdetlerini 13'ünde gördüğüne göre

ve "rüşd"e de bundan 3 ya da 4 yıl sonra erdiğine göre

kızların evlenme yaşı 16'dır.

 

İlginç bir şekilde Türk Medeni Yasasında da evlenme yaşı 16'dır;

16 yaşından gün almış olan kızlar yargıç kararıyla evlenebiliiyor.

 

Kuran'da evlenme yaşı yok, RÜŞD var

yani Kuran'da "Evlenme yaşı 16'dır" denmiyor olması

insanların evlenme  "rüşd"ünü edindikleri yaşın

 ülkeden ülkeye, iklimden iklime değişmesi açısından yerindedir.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Hasan Akçay said:

Aslında 

evlenme çağının altında evlenmek te evlendirmek te haramdır;

evlenme çağını ise erkeklerde ihtilam + rüşd,

kızlarda  âdet  + rüşd belirler (Nisâ 6),

 

Ki bizim ülkemizde

kızlar ilk âdetlerini 13'ünde gördüğüne göre

ve "rüşd"e de bundan 3 ya da 4 yıl sonra erdiğine göre

kızların evlenme yaşı 16'dır.

 

Öyle ayet numarası verip bırakmakla olmaz, ayeti koyup ona göre konuşmalı insan.

 

Nisa 6. Ve yetimleri nikâh çağına gelinceye kadar deneyin. Bundan sonra eğer kendilerinde bir rüşd (yeterlilik) hissederseniz, o taktirde mallarını onlara teslim edin. 

 

1. Ayetin neresinde ihtilam ve adetten bahsediliyor?

2. Ayetin neresinde evlenmek için rüşt yani yeterlilik gerekir diyor?

 

Ayette rüşd yani yeterlilik, olgunluk yetimin mallarını vermek için aranıyor, evlilik için değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, sağduyu yazdı:

Ayetin neresinde ihtilam ve adetten bahsediliyor?

 

Hep derim, bunların söylediği şu:

 

"Geri zekalı, embesil, laf anlatma özürlü bir allahımız olduğu için kusura bakmayın. Biz hemen o salak idyotun saçma sapan zırvalarını derler toplar, ağzını yüzünü düzeltir önünüze koyarız efendim! Merak buyurmayınız! Allahımız çok aşırı salak bir özürlü ama biz çok akıllıyızdır, merak buyurmayınız efendim!"

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, democrossian said:

 

Hep derim, bunların söylediği şu:

 

"Geri zekalı, embesil, laf anlatma özürlü bir allahımız olduğu için kusura bakmayın. Biz hemen o salak idyotun saçma sapan zırvalarını derler toplar, ağzını yüzünü düzeltir önünüze koyarız efendim! Merak buyurmayınız! Allahımız çok aşırı salak bir özürlü ama biz çok akıllıyızdır, merak buyurmayınız efendim!"

 

Adam ayet numarası  verip öyle bir anlatıyor ki sanki bu söyledikleri gerçekten ayette var, tipik şark kurnazı. Bu taktik insanların Kuran'a erişimi zor hatta imkansız olduğu zamanlarda tutar da bu devirde zor artık. Bilmek isteyen her şekilde Kuran'ın içeriğine erişiyor artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

Adam ayet numarası  verip öyle bir anlatıyor ki sanki bu söyledikleri gerçekten ayette var

 

Bunun en tipik örneği Ahmet Tekin mealidir. Adam kişisel fikirlerini bir döşeniyor, gülmekten yarılırsın! Ülen bunlar ayetin neresinde yazıyor be diye gülmekten gözünden yaş gelir! En değme komedi onun kadar güldüremez, tavsiye ederim! :D

 

Hayır o yazdıklarının ayette hiç olmadığı o kadar açık ve net ki, sallamanın da artık bu kadarı dedirtir! :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, sağduyu yazdı:

Ayetin neresinde evlenmek için rüşt yani yeterlilik gerekir diyor?

rüşt sözlükte kişi ona ulaştığında eylemlerinde tasarrufta bulunabilir demektir nisa 6da geçer aynı ayette nikaha ulaşmak birlikte kullanılmış

 

3 saat önce, sağduyu yazdı:

1. Ayetin neresinde ihtilam ve adetten bahsediliyor?

nisa 6daki yetimleri emsal gösteriyor ayetin anlamı genişliyor ve bu genel evlenme çağını ifade eder deniyor sadece yetimler değil ki  talak 4 numaralı ayetin içeriği ergenliğe ulaşmadan evlenenlerden bahsetmez diyor burada durdum-- nikah çağına ulaşmak "buluğ " cinsel organların olgunlaştığı zaman demektir -- devam ancak böyle uygulamalar olmamıştır diyemeyeceğimize göre bu ayetin adet görmeyenlerin iddetinden bahsetmeyeceğini yani onlara hitap etmediğini söylemek zor ancak bu ayetin hüküm bildirmediği sonucuna ulaşabilirler ve evlenmek çağı buluğdur ve rüşddür diyebilirler, lem yehidne böyle de anlaşılabilir ilk başta anlayamadım fakat böyle de olabilir nisa 23. ayet bu fikri verdi bana bundan önce olmuş olaylar hakkında günah yoktur diyor.

Bu ayet pedofiliyi teşvik etmiyor.

 

 

 

 

tarihinde yüpyücecik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...