Jump to content

Köle ve cariyelikten kurtulmanın bedeli?


Recommended Posts

Nur 33: Ödeyecekleri belirli bir bedel karşılığında özgürlüklerine kavuşmak için sizinle sözleşme yapmak isteyen elinizin altındaki köle ve cariyelerle eğer onlar için bir hayır görüyorsanız hemen sözleşme yapınız.

 

 

Köle nedir,niye vardır?Niye bedel ödemek zorundadır?Cariye nedir?niye vardır?Niye bedel  ödemek zorundadır?

Kaç paradır bu bedel?

İnsan ticareti değil mi bu?

Kuran'da mucize arayanlara bu ayeti tavsiye ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 15.03.2017 at 19:47, Beelzebub said:

Nur 33: Ödeyecekleri belirli bir bedel karşılığında özgürlüklerine kavuşmak için sizinle sözleşme yapmak isteyen elinizin altındaki köle ve cariyelerle eğer onlar için bir hayır görüyorsanız hemen sözleşme yapınız.

 

 

Köle nedir,niye vardır?Niye bedel ödemek zorundadır?Cariye nedir?niye vardır?Niye bedel  ödemek zorundadır?

Kaç paradır bu bedel?

İnsan ticareti değil mi bu?

Kuran'da mucize arayanlara bu ayeti tavsiye ederim.

 

Şimdi bunlar bedir esirleri Uhud köleleri ve diğer savaş esirleri köleleridir anlatabildim mi bu kadarı yeter anlayana 

 

Anlamayana devam edeyim

 bunlar Müslümanları imha etmek için teşkilatlanmış ve saldırmış sahabeleri öldürmüş fakat mağlup olmuşlar ve esir düşmüşlerdir. anladın mı? e şimdi böyle bir ortamda kölelik kaldırılamaz.  Esirler var çünkü bunların ıslahı için esirler müminlere köle olarak veriliyor müminlerde bunlara evlatları gibi bakıyorlar ve ondandır ki sadrı islamda bir tek köle gösterilemez ki aşk ile sevev seve mümin olmamış olsun... hulasa savaşın kalktığı yerde kölelik kalkar. islam bunuda düşünmüş. Olurda ilerde (ki islam herşeyi bilir) savaşsız bir zaman gelirse 15 asır önceden bu müesseyi açmış birer bahanelerle köleleri azad etme müessessi açmıştır

oda şudur kabahat işleyen mümin kölesi varsa kölesini azat etmedikçe katiyyen kendisini allaah afettirmez pek tabi mukteza-i beşeriyetül gaflet insan hata işliyor kölelerin hepsi hür oluyor..ancak fitne fesad çıkar  bir savaş çıkarsa tekrar köle esir oluyorlar nokta anladın mı imza Camon :Dasasa 

 

haa kötü bir patronun yanında onun bin türlü kahrını çeken işçide ruhen köledir onuda kurtarmak azad etmek manalarınıda iktifa eder kuran ayetleri kamon

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Dindarr yazdı:

 

Şimdi bunlar bedir esirleri Uhud köleleri ve diğer savaş esirleri köleleridir anlatabildim mi bu kadarı yeter anlayana 

 

Anlamayana devam edeyim

 bunlar Müslümanları imha etmek için teşkilatlanmış ve saldırmış sahabeleri öldürmüş fakat mağlup olmuşlar ve esir düşmüşlerdir. anladın mı? e şimdi böyle bir ortamda kölelik kaldırılamaz.  Esirler var çünkü bunların ıslahı için esirler müminlere köle olarak veriliyor müminlerde bunlara evlatları gibi bakıyorlar ve ondandır ki sadrı islamda bir tek köle gösterilemez ki aşk ile sevev seve mümin olmamış olsun... hulasa savaşın kalktığı yerde kölelik kalkar. islam bunuda düşünmüş. Olurda ilerde (ki islam herşeyi bilir) savaşsız bir zaman gelirse 15 asır önceden bu müesseyi açmış birer bahanelerle köleleri azad etme müessessi açmıştır

oda şudur kabahat işleyen mümin kölesi varsa kölesini azat etmedikçe katiyyen kendisini allaah afettirmez pek tabi mukteza-i beşeriyetül gaflet insan hata işliyor kölelerin hepsi hür oluyor..ancak fitne fesad çıkar  bir savaş çıkarsa tekrar köle esir oluyorlar nokta anladın mı imza Camon :Dasasa 

 

haa kötü bir patronun yanında onun bin türlü kahrını çeken işçide ruhen köledir onuda kurtarmak azad etmek manalarınıda iktifa eder kuran ayetleri kamon

 

 

Muhammed'in bizzat kendisi takasla köle ticareti yapıyordu.Sadece harp esirleri köle,cariye olmuyordu,diğer uzak memleketlerden getirilen savaşla ilgisi olmayan gariban insanlarda köle pazarlarında satılıyordu.Hediye olarak veriliyordu.Muhammed'e bir çok köle hediye edilmiştir.Kölenin,cariyenin çocuğu da maalesef köle,cariye oluyordu.İslam bunların hiçbirini değiştirmedi,Kölelik Arabistan'da 1962 yılına kadar devam etmiştir.Günümüzde Sudan'da müslüman Araplar,ülkedeki pagan inancındaki yerlileri kaçırıp köle olarak çalıştırmaktadırlar.

 

https://www.google.com.tr/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/bir-kole-100-dolar-39020459

 


Bir köle gelerek Hz. Peygamber (sav)'a hicret etmek üzere biat etti, Resulullah (sav) onun köle olduğunu sezemedi. Arkadan efendisi onu aramaya geldi. Resulullah (sav) ona: "Onu bana sat" buyurdu ve köleyi iki siyah köle mukabilinde satın aldı."Kaynak: Müslim, Musakat 123, (1602); Tirmizi, Siyer 36, (1596); Ebu Davud, Büyu 17, (3358);  


Karılarından biri olan Meymune, kocası Muhammed'e haber vermeden kendi cariyesini azad edince Muhammed: "Keske onu azad edeceğine, dayılarından birine hediye etseydin" der. Kütüb-i Sitte 12-11, Müslim İman no:68/70, Ebu davud, Hudud no:4360 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu İslam'da "mukatebe" olarak bilinir. Köleler hürriyetlerini satın almak için efendileri ile bir sözleşme yaparlar. Bu sözleşmeye göre belirlenen bir miktar parayı efendilerine öderlerse hürriyetlerine kavuşacaklardır.

 

İslam'da köleler buna varıncaya kadar kullanılmış ve sömürülmüşlerdir. Esasen İslam'a göre köleyi öldürmenin yaptırımı yoktur. Kadını öldürmenin de... Çünkü Kuran'da kısasın "hüre hür köleye köle dişiye dişi" yapılacağı yazılıdır. Bu korkunç ve iğrenç hükme göre hür bir adama köle ve kadın öldürdü diye kısas uygulanamaz.

 

Şaşırtıcı değil. İslam kadını dövmeyi emretmiştir. Tabii kadını döverken ters yerine gelip ölmesi durumunda kısas edilmemek için bu hükmü Kuran'a yazmaları kendileri açısından gerekli! Köle zaten kaçarken yakalanıp öldürülme korkusu olmasa ikide bir kaçmaya çalışır. Bunu önlemek için köle öldürmenin de kısas gerektirmeyeceğini Kuran'a yazarak kendilerini güvenceye almışlar.

 

Herkesin Kuran'dan bahsederken neden bahsettiğini bilmesinde fayda var. Evlere sokulası değil, 18 altına okutulası değil, siyah poşete konulası bir "şey"dir, bir kitap bile değildir, çünkü kitaplarda bir konu bütünlüğü olur. Ne olduğunu tanımlamak zor. Kağıt hurdalığından kağıtlar toplanıp ciltlense yaldızlansa kitaba benzetilse, bu da işte öyle bir şey...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadın köleler, hür kadınlara mehir ödeyip evlenme olanağı bulamayan kişilere kendilerini ücret karşılığı geçici nikahlayarak bu mukatebe parasını kazanmaya çalışırlar. Kuran'da mukatebe parası kazanmak için cariyelerin fuhuşa zorlanmaması gerektiği yazar. Yani cariye bu parayı kazanmak için fuhuştan başka çare göremez ve zorlanmasına gerek kalmadan yaparsa sakıncası yok gibi iğrenç bir anlama gelmektedir bu ifade!

 

İfadenin iğrençliği bununla sınırlı kalmaz. Zorlama durumunda allahın affedeceği de yazmaktadır ki bu artık insanın vicdanının tahammül sınırını zorlamaktadır. Zorla fuhuş yaptırılan cariyenin bu işte bir suçu olmadığı, zorla yaptırıldığına göre bu allah kimi affediyor acaba? Bunlar korkunç ifadelerdir. İstemiyorum ama yan cebime koy yine de sen türü bir ahlaksızlık.

 

Zorlamayın ama neyse biraz da zorlayın!!! Aynı yetim malı konusunda olduğu gibi. Yetimin malını yemeyin haramdır deyip sonra neyse yeyin ama öyle hopur hopur yemeyin dediği gibi... Örfüyle yeyin aceleyle yemeyin dediği gibi... Ülen bu yetim malı ya yenecektir, ya yenmeyecektir. Yavaş yeyin aceleyle yemeyin diye bir mevzu olur mu be! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, democrossian said:

Konu İslam'da "mukatebe" olarak bilinir. Köleler hürriyetlerini satın almak için efendileri ile bir sözleşme yaparlar. Bu sözleşmeye göre belirlenen bir miktar parayı efendilerine öderlerse hürriyetlerine kavuşacaklardır.

 

İslam'da köleler buna varıncaya kadar kullanılmış ve sömürülmüşlerdir. Esasen İslam'a göre köleyi öldürmenin yaptırımı yoktur. Kadını öldürmenin de... Çünkü Kuran'da kısasın "hüre hür köleye köle dişiye dişi" yapılacağı yazılıdır. Bu korkunç ve iğrenç hükme göre hür bir adama köle ve kadın öldürdü diye kısas uygulanamaz.

 

Şaşırtıcı değil. İslam kadını dövmeyi emretmiştir. Tabii kadını döverken ters yerine gelip ölmesi durumunda kısas edilmemek için bu hükmü Kuran'a yazmaları kendileri açısından gerekli! Köle zaten kaçarken yakalanıp öldürülme korkusu olmasa ikide bir kaçmaya çalışır. Bunu önlemek için köle öldürmenin de kısas gerektirmeyeceğini Kuran'a yazarak kendilerini güvenceye almışlar.

 

Herkesin Kuran'dan bahsederken neden bahsettiğini bilmesinde fayda var. Evlere sokulası değil, 18 altına okutulası değil, siyah poşete konulası bir "şey"dir, bir kitap bile değildir, çünkü kitaplarda bir konu bütünlüğü olur. Ne olduğunu tanımlamak zor. Kağıt hurdalığından kağıtlar toplanıp ciltlense yaldızlansa kitaba benzetilse, bu da işte öyle bir şey...

 

 

Çok güzel element uyduruyorsun, çıkarıyorsun 

Lütfen yeter ciddi olalım ayeti ciddiyetle okuyalım 

Ayetin orjinal metninde şu yazar (Hüre Hüre) (Abd'e Abd) (Kadına kadın) 

Bildiğiniz(Abde hu ve resulehu) kelimesinde  peygamberimizde Abddir (Köledir) 

Dolaysıyla demakrasyonın söylediği Ayetde "Abd"e "Abd" denmesi (kula kul) demektir ki bu tabir bütün kısasları içine alır.  

Fakat bu tabirden sırf "Köleye köle" manası alırlar diye ayrıca (Hüre Hür) denmiştir. Hür yada Köle bir Kadının ise  Köle statüsünde olmadığını anlatmak içinde  ayrıca (kadına kadın) denmiştir. yani ayrıca "Kadına kadın" denmesi kadının Köle olmadığını anlatmak içindir hahahah kamooon

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, democrossian said:

Kadın köleler, hür kadınlara mehir ödeyip evlenme olanağı bulamayan kişilere kendilerini ücret karşılığı geçici nikahlayarak bu mukatebe parasını kazanmaya çalışırlar. Kuran'da mukatebe parası kazanmak için cariyelerin fuhuşa zorlanmaması gerektiği yazar. Yani cariye bu parayı kazanmak için fuhuştan başka çare göremez ve zorlanmasına gerek kalmadan yaparsa sakıncası yok gibi iğrenç bir anlama gelmektedir bu ifade!

 

İfadenin iğrençliği bununla sınırlı kalmaz. Zorlama durumunda allahın affedeceği de yazmaktadır ki bu artık insanın vicdanının tahammül sınırını zorlamaktadır. Zorla fuhuş yaptırılan cariyenin bu işte bir suçu olmadığı, zorla yaptırıldığına göre bu allah kimi affediyor acaba? Bunlar korkunç ifadelerdir. İstemiyorum ama yan cebime koy yine de sen türü bir ahlaksızlık.

 

Zorlamayın ama neyse biraz da zorlayın!!! Aynı yetim malı konusunda olduğu gibi. Yetimin malını yemeyin haramdır deyip sonra neyse yeyin ama öyle hopur hopur yemeyin dediği gibi... Örfüyle yeyin aceleyle yemeyin dediği gibi... Ülen bu yetim malı ya yenecektir, ya yenmeyecektir. Yavaş yeyin aceleyle yemeyin diye bir mevzu olur mu be! 

Ayette muayyen bir para karşılığında Mukatebe kesiltikten sonra hemen onlara Allahın size verdiği maldan verin. diyor  O malı sermaye yapsın çalışsın kendisini, boynu elinden olan efendisinden satın alsın. der ayet.

sonrasında ise cariyeler iffetli kalmak istededikleri halde, Onları cebren fuhuşa sevk etmeyiniz onlara Hüsn-ü muaşeret ile muamele ediniz dedikten sonra kim onları fuhuşa cebren sevkederse Allah onların ikrahlarından dolayı affeder. Demek ki ikrah etmek suçtur. "ve men yukrıhhunne" Onları fuhuşa ikrah edenler ise affedilmediğinden, en şiddetli azab ile azap edileceklerdir.

hahah Mugalata ilmen yıktım demakrosyon iyi günler selamun aleyküm :DAsasa

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Beelzebub said:

 

Muhammed'in bizzat kendisi takasla köle ticareti yapıyordu.Sadece harp esirleri köle,cariye olmuyordu,diğer uzak memleketlerden getirilen savaşla ilgisi olmayan gariban insanlarda köle pazarlarında satılıyordu.Hediye olarak veriliyordu.Muhammed'e bir çok köle hediye edilmiştir.Kölenin,cariyenin çocuğu da maalesef köle,cariye oluyordu.İslam bunların hiçbirini değiştirmedi,Kölelik Arabistan'da 1962 yılına kadar devam etmiştir.Günümüzde Sudan'da müslüman Araplar,ülkedeki pagan inancındaki yerlileri kaçırıp köle olarak çalıştırmaktadırlar.

 

https://www.google.com.tr/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/bir-kole-100-dolar-39020459

 


Bir köle gelerek Hz. Peygamber (sav)'a hicret etmek üzere biat etti, Resulullah (sav) onun köle olduğunu sezemedi. Arkadan efendisi onu aramaya geldi. Resulullah (sav) ona: "Onu bana sat" buyurdu ve köleyi iki siyah köle mukabilinde satın aldı."Kaynak: Müslim, Musakat 123, (1602); Tirmizi, Siyer 36, (1596); Ebu Davud, Büyu 17, (3358);  


Karılarından biri olan Meymune, kocası Muhammed'e haber vermeden kendi cariyesini azad edince Muhammed: "Keske onu azad edeceğine, dayılarından birine hediye etseydin" der. Kütüb-i Sitte 12-11, Müslim İman no:68/70, Ebu davud, Hudud no:4360 

 

Yukarıdaki hadislerinde Kaynak : "Hicretten taaaaaaaaaa 200 sene sonra islam dini sarsılmış (peygamber torunu namaz kılanalr tarafında parçalanmış) muaviyenin islam da icad ettiği kurduğu saltanatın hakimiyeti alında yazılmış eser. Kaynak bu

o yüzden geçerliliği sıfır hahahha

 

 

Şimdi Biz İslamda neden köleliğin olduğunu yukarıdaki yazımızda anlattık. Kölelik neden var? çünkü dünyada Savaş kalkmadı. Savaş her zaman var. ya iç savaş ya dış savaş .. Savaşın olduğu yerde Esirde var Kölede var. Nokta

 

işte bu yüzden İslamda Kölelikle ilgili ayetlerde vardır ve islamda Kölelik birer bahanelerle kaldırma müesseside vardır. kabah işlemek köle azad etmek demektir. nokta.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tecavüze uğrayan kadını affetmekten bahseden bir metnin savunulacak bir tarafı olamaz.

Zorla pazarlanıp, tecavüze uğrayan kadınları affediyor...... peki o kadınları satanlara bir ceza getiriyor mu..... Hayır !

 

Kadınları dövmeyi, mal gibi kullanmayı engelleyen hükümler var mı.......Hayır !  

 Burada, kadına "mal" diyen, "itaat etmezse dövün" diyen bir kitaptan bahsediyoruz.

 

Mesela çocukları nikahlamaya bir ceza getirilmiş mi.......

     veya istemediği bir evliliğe zorlayanlara müeyyide var mı.........  Yine hayır.

Çaresiz kadınlara tecavüz etmek hangi ayette kınanmış veya bir ceza getirilmiştir...;  tersine "cariyelerle ilişkiler kınanmaz" hükmü gayet açıktır.

 

14 asırdır, gelenekleri, hadisleri ve uygulaması da bu örneklerle dolu olan bir dinde, "Allah yanlış anlaşıldı" gibi komik bir savunma olamayacağına göre, ne yazık ki islamda tecavüz ve kadınlara zulüm vardır. 

İslam'da kadınlar, sadece toplumda zayıf konumda oldukları için, mal gibi sömürülmeye layık görülmüştür...  Tıpkı köleler, engelliler ve azınlıklar gibi...

 

 

 

tarihinde Mindsurfer tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş


KADIN KÖLELERİ (Cariyeleri)

1– Emetullah: Sadece hizmetçi olarak gösteriliyor

2– Ümeyme : Muhammed’in abdest alma işlerine bakıyor

3– Bereket (Ümm-ü Eymen) : Muhammed’e babasından miras olarak kalmış ve ona dadılık yapmış. Muhammed onu Zeyd b. Harise ile evlendirmiş ve ondan Üsame’yi doğurmuştur. İlginç olan Ümmü Eymen’in Zeyd ile evlendiğinde oldukça yaşlı olmasına rağmen ondan bir çocuk dünyaya getirmesi. Zeyd yaşlı hanımı Ümmü Eymen’den nasıl bir çocuk yaptı anlamak mümkün değil. Çünkü Ümmü Eymen Muhammed’e dadılık yapmış . Muhammed onun için “annemden sonraki annem” demiş. Zeyd Muhammed’in üvey oğlu, Ümmü Eymen’de annesi gibi kabul ettiği baba mirası köle-dadısı. Aradaki yaş farkı had safhada…

4– Hadra : Hakkıda fazla bilgi yok. Azad edildiği söyleniyor

5– Huleysa: Muhammed’in hanımı Hafza’nın mevlâsı (bu kelime bazı yerde köle bazı yerde azadlı köle veya hizmetçi, sırdaş, dost vb. anlamlar veriyor)

6– Havle: Muhammed’in hizmetçisi (evinini süpürüyormuş)

7– Rezine (veya Ruzeyne): Muhammed’in Hayber’de ganimet olarak esir alıp evlendiği yahudi asıllı eşi Safiyye’ye ait. Birinci sıradaki Emetullah’ın annesi aynı zamanda.

8– Radva: Hakkında bilgi yok sadece isim olarak geçmiş

9– Saibe: Bilgi yok..

10–Sedise: Hafza’ya ait olduğu söyleniyor

11–Sellâme : Muhammed’in cariyelerinden Marya’dan olan oğlu İbrahim’e dadılık yapmış

12–Selmâ: Muhammed’in bir defada azad ettiği dört kölesinden birisi. İbn-i Kesir’e göre aile içinde önemli bir yeri varmış. İyi bir ahçıymış ve Muhammed ile çarşıya da çıkarmış. Hakkında geniş bilgi var ama burada yazmaya gerek yok.

13–Şirin el-Kopti: Muhammed’in çocuk yaptığı cariye Marya’nın kızkardeşi. Mısır kralı Muvakkıs tarafından hediye olarak gönderildi. Muhammed de onu ünlü şairi Hasan b. Sabit’e hediye olarak vermiş.

14–Unkûde: Aişe’ye ait bir cariye

15–Meymune bint Sad: Muhammed’in azadlı cariyelerinden. Pek çok hadis rivayet etmiş

16–Meymune bint Uneyse : Muhammed’in azadlı cariyelerinden

17–Dumayra : Muhammed’in bir defada azad ettiği dört kölesinden birisi.

18–Ümm-ü Ayyaş: Muhammed onu Osman ile evlendirdiği kızına vermiş.

19- Meymune b. Ebi Abis: Bilgi yok

20–Marya el-Kopti (zevce cariye): Mısır kralı Muvakkıs tarafından hediye edildi. Muhammed’in zevce-cariyesi ondan bir çocuğu oldu adı İbrahim.

21- Nefise (zevce-cariye): Muhammed bir ara Zeyneb’ten üç aylığına ilişkiyi kesiyor. Üç ay sonra onunla barışınca Zeyneb kendisine bu cariyeyi hediye ediyor. Bu cariyenin güzelliğinden dolayı Muhammed ona “nefis” anlamına gelen “nefise” (yani ‘nefis’in dişil olanı) ismi veriyor .Muhammed onu cinsel amaçlı olarakta kullanıyordu.

22- Cemile (zevce-cariye): Bir harpte ganimet olarak hissesine düşüyor ama hangi harp olduğu belli değil imiş (Bence Kureyza esirleri arasındaydı) Muhammed onu da cinsel ihtiyaçları için kullanıyordu. Tarihçiler bu konuda ittifak etmişlerdir.

 

Not 1: Kureyza baskınında Muhammed Kureyza kabilesinin erkeklerinin boyunlarını vurdurmuş kadınlarınıda esir almıştı. Muhammed’in payına 1/5 humus hissesi olarak 150-200 civarında kadın ve çocuk ganimet olarak düşmüş Muhammed de onları Şam esir pazarında sattırıp onların parasıyla savaş için at ve silah almıştır. (Not: Anneler ve çocukları ayrı ayrı satılmış ve çocuklar hem annesiz bırakılmış hem de köle olarak meçhul bir yaşama itilmiştir; akîbetleri bilinmemektedir. Zannımca ufak yaştaki kız çocukları yeni sahiplerinin cinsel istismarına uğramıştır.)

 

Not 2: Kureyza’da esir alınan Reyhane’yi bu listeye dahil etmedim çünkü onu Muhammed’in hanımları listesine ekleyeceğim. Tabii Reyhane’nin cariye olarak m kaldığı yoksa Muhammed’in hanımı mı olduğu daima tartışmalı bir konu olmuştur. Prof. Celal Yeniçeri onu zevce-cariye olarak değerlendirmiş.

 

ERKEK KÖLELERİ

1– Usâme: Zeyd’in oğlu. Bu listeye dahil edilmeyebilir. (Prof. Celal Yeniçeri almış) tabii Zeyd yaşlı hanımı Ümmü Eymen’den nasl bu çocuğu yaptı anlamak mümkün değil. Muhammed son günlerinde Usame’yi islam orduları başkomutanlığına getirdiğinde yaşı 18-19 idi.

2– Eslem: Gazvelerde Muhammed’in eşyalarını taşıyormuş.

3– Enese b. Ziyad: Bedir ve Uhud harbinde Muhammed’in mevlası olarak yer almış

4– Eymen : Ümmü Eymen’in oğlu Usame’nin anadan bir kardeşi .Muhammed’in abdest suyunu hazırlarmış. Hüneyn savaşında ölmüş

5– Bâzam : Bilgi yok. Adı Tahman olarak da geçiyormuş

6– Sevbân: Seferde olsun pazarda olsun Muhammed’in yanından hiç ayrılmazmış. Daha sonra Humus şehirne yerleşmiş ve Hicri 54 yılında orada vefat etmiş.

7– Huneyn: O da Muhammed’in abdest alma işlerine yardımcı olur ve su temin edermiş. Ondan kalan suyu da sahabeye takdim edermiş.

8– Zekvân: Bilgi yok..

9– Râfi (Ebu Râfi): Muhammed’in Benü Nadir arazilerindeki kahyası olarak görev yapmış.MuhammedE turfanda meyve ve zebzeyi buradan o getirirmiş

10- Rebâh: Muhammed’i ziyaret edenlerle ilgilenirmiş.

11- Ruveyfa: Kendisi hakkında bilgi yok.

12- Zeyd b. Harise: Çok aşina olduğumuz bir isim. Kuran’da bile ismi geçiyor. Muhammed’in hanımı Zeyneb’i aldıktan sonra sürekli komutan olarak sefere çıkarttığı eski kölesi, sonraki üvey oğlu ve başkumandanı

13– Zeyd Ebu Yesâr : Bilgi yok

14– Sefîne: Muhammed’n hanımı Ümmü Seleme’nin kölesi. Asıl adı Mehran. Muhammed’e hizmet etmesi şartı ile Ümmü Seleme onu azad etmiş. Gazve ve seriyyelerde eşyaları onun sırtına yüklerlermiş.

15– Selmanu’l Farisi: Muhammed onu ehl-i beytine dahil etmiş. Hendek savaşında hendek kazılması önerisi ondan gelir. Oldukça ünlü bir isimdir. Heryerde detaylı bilgi bulabilrisiniz.

16– Şakrân : Muhammed’e babasından miras olarak kalmıştır. Mureysi (Ben-i Mustalık) gavzesinde elde edilen ganimetlerden yolda dökülenleri toplamakla görevlendirilmiş.

17– Dumayra: Cahilliye öneminde köle yapılmış. Muhammed onu satın alıp azad etmiş.

18– Tahmân (Mervan): Muhammed’in Hayber’deki arazilerine bakan kahya-kölesi

19– Ubeyd: Bilgi yok

20– Fadâle Yemani: İsmi İbn Hazm tarafından halife II. Ömer için hazırlanan listede geçiyormuş.

21– Kafîz: Bilgi yok

22– Kirkere: Savaşlarda Muhammed’in eşyalarını taşıyormuş. Ganimetlerden elbise çaldığı için Muhammed trafından cehennemlik olarak etiketlenmiş.Sahih hadis kaynaklarında geçer bu olay.

23– Keysan: Muhammed’in azadlı kölesi. Muhammed onu azad ettikten sonra mevlası olarak zekattan bir şe yiyemeyeceğini söylemiş.

24– Mebur el-Kopti: Mısır kralı Mukavkısın Muhammed’e hediye ettiği 3 kardeşten erkek olanı.

25– Midam: Hayber ganimetlerinden mal aşırması nedeni ile Muhammed tarafından ölüm cezasına çarptırılmış ve cezası infaz edilmiştir.

26– Nâfi: Bilgi yok

27– Nufay: Cemel ve Sıffın harplerine katıldığı söyleniyor ama Muhammed’in yanındaki pozisyonu belli değil.

28– Vâkıd: Bilgi yok

29– Hürmüz Ebû Keysân: Bedr savaşına katılmış. Muhammed onu azad etmiş ve zekat malından yiyemeyeceğini söylemiş

30– Hişâm: Bilgi yok

31- Yesâr: Gatafan ve Süleym harbi sırasında Muhammed’in eline geçmiş. Güzel namaz kıldığı için Muhammed onu azad etti. Muhammed’in zekat sürülerinin çobanlığını yapıyordu. Ureyne kabilesinden bazı kimseler tarafından gözleri oyularak vahşice öldürülmüş daha sonra da Muhammed onlara misilleme olarak aynı işleme taabi tutmuştur. (Not: Maide 33 ayetinin bu olay nedeni ile indiği (!) söylenir)

32– Ebû el-Hamrâ: Muhammed’in hizmetçisi olarak geçiyor ama ne hizmetinde bulunduğu belirtilmiyor.

33– Ebû Seleme: Muhammed’in çobanı

34– Ebû Safiyye : Bilgi yok

35- Ebû Dumayra: Daha önce adı geçen Dumayra’nın babası. Cahilliye döneminde köle yapılmış ve daha sonra Muhammed tarafından satın alınmıştır.Muhammed daha sonra onu ehl-i beytine almıştır.

36- Ebû Ubeyde : Azadlı köle. Ahçılık yapıyormuş

37– Ebû Asîb: Azadlı köle olarak geçiyor.

38– Ebû Kebşe Süleym el-Enmârî: Uhud ve sonraki diğer harplere katılmış. Muhammed’den çokca hadis rivayet etmiş.

39– Ebû Muveyhibe: Ben-i Mustalık gazvesinde Aişe’nin devesini sürenlerden. Zannımca o da Aişe’nin kölesi idi. Muhammed onu daha sonra azad etmiştir.

 

Hürlerden hizmetçileri

1–Enes b. Malik 2–Esla b. Şerîk 3–Esma b. Harise 4–Bukeyra 5–Bilal b. Rebâh el Habeşî 6–Habbe ve Sevâ 7–Zu-Mıhmar 8–Rabî’a b. Ka’b el-Eslemi 9–Sa’d 10–Abdullah Revâha 11–Abdullah b. Mesûd 12–Ukbe b. Âmir 13–Kays b. Sa’d 14–Mugîra b. Şu’be 15–Mikdâd b. Esved 16–Mûhacir 17–Ebu’s-Sehm 18- Ebu Bekr : İlginç ama İbn Kesir onu da Muhammed’in hizmetçisi olarak göstermiş

 

Toplam: 22+ 39+18 =79 köle

Bu konuda en geniş bilgi İbn Seyyidi’n-Nas (Seyiddünnas)’da. Toplam 53 erkek köle 15 cariye ve 18 sahabelerden hür hizmetçi ismi geçiyormuş. (Bu bilgi Arif Tekin’de geçiyor) İbn-i Kesir’in (el-sira) siretinde de Muhammed’in kölelerinin 40 kadarınının ismi hayat hikayesi dahil verilmekteymiş. İbnu’l Kayyum da ise 45 köle ismi geçiyormuş. İbn Sad (ö. 230) ise sadece 17 köleden bahsediyormuş. Ayrıca; Hammâd (ö 267 h. )—Teriketû’n Nebi Hakim-Müstedrek Moğultay-el-İşare İbnu’l Cevzi-Telkih bu konuda kaynaklar arasında.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç kuşkunuz olmasın bu iğrenç pislik yobazlar bir iç savaş çıkarmayı başardıklarında küçük çocukları esir pazarları kurup satacaklar.

 

Bu halk zehirli yılanla oynayan bir çocuk kadar bilinçsiz. Ne ile oynadığını bilmiyor. Anladığında iş işten geçmiş olacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...