Jump to content

ADEM İLE HAVVA'NIN İŞLEDİĞİ SUÇTAN DOLAYI NEDEN BÜTÜN İNSANLIK CEZALANDIRILIYOR?


Recommended Posts

Bu devrin İnsanlarına neden göstermiyor bu muciz eleri? Efendim İmtihan tabi değilmi:DMucizeler Bilinçte olur Sayın Kardeşim.Ve Manevi olan Mucizelerdir .Zatınızla ilgilidirler onlar.Babasız çocuk doğurmakmı? Dertli akıl kadınının ortada hiç bir neden olmadan Yaşama karşı Muhabbetle doğmasıdır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Hayır dediğim gibi ayetlerin hepsi apaçık.

 

Mucizeler de apaçık birebir gerçek ve bu yüzden mucize/deliller. Allah'ın her zaman yaptığı şekilde değil de farklı bir yolla olayı gerçekleştirmesi ve fizik yasalarını da aslında Allah'ın yarattığını ve dilediği zaman onları da un ufak edebileceğini göstermesidir.

 

Açıkladım:

 

http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/11/rabbimiz-bir-isiolusu-farkl-yollarla.html

 

Kuran semboller kitabı değildir, nokta.

 

Evrenler meselesine gelince:

 

http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2016/05/goklerevrenler.html

 

 

 

Ortada mucize. delil falan yok. Ortada masallar var ve bunların gerçek olduğuna inanıyorsunuz. Bunlar hiçbir zaman olmamış, yalnızca anlatılagelmiş zırvalar.

 

Yani:

- birileri size masal anlatmış ve inanmışsınız

- bu inandıklarınızı, başka inandıklarınıza delil saymış ve uydurmaya deam etmişsiniz

- ama ortada inandığınız hiçbir şeyin kanıtı bulunmuyor

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mucizeler günümüzdekilere daha fazla gösteriliyor merak etmeyin. Tekrar edelim ayetlerin hepsi apaçık birebir gerçektir. Ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek birinci açık anlamını inkar etmek, özellikle pagan ruhçuluğun dini yozlaştırma amaçlı tuzağıdır. Hatta inkar...

 

http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/bilgiler-bile-birer-inanctr.html

 

http://www.mucizeler.com/

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11.05.2017 at 15:38, Emre_1974tr said:

Hayır deliller sadece Kuran'ın şu an piyasada olduğunu, eski kitapların elimizde olmadığını gösteriyor.

 

Hele ki İnciller adı altındaki hadis kitaplarının(bir ara dörde indirilmişti), rivayet-dedikodu kitaplarından pek bir farkı yok. Şu an piyasada İbrahim'in, Davut'un, İsa ve daha eski peygamberlerin ilettiği kitaplar yok.

 

Sadece ve sadece Kuran dinin kaynağıdır.

 

Selam

Soruyu yinelemek lazım çünkü onca cümlenin arasında aslen yanıt vermemişsiniz;

Bunu neye dayanarak ileri sürüyorsunuz? Referans noktası nedir?

Gerçek incil tevrat nerdedir, nasıl inmiştir; aslının mahiyeti nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 hours ago, Emre_1974tr said:

Mucizeler günümüzdekilere daha fazla gösteriliyor merak etmeyin. Tekrar edelim ayetlerin hepsi apaçık birebir gerçektir. Ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek birinci açık anlamını inkar etmek, özellikle pagan ruhçuluğun dini yozlaştırma amaçlı tuzağıdır. Hatta inkar...

 

http://emre1974tr.blogspot.com.tr/2011/07/bilgiler-bile-birer-inanctr.html

 

http://www.mucizeler.com/

Nazarım Ne paganından bahsediyorsun sen?.paganizim çok Tanrıcılıktır.Biz İnsandan ayrı bir Tanrı yoktur diyoruz. Din dediğin Doğal ve doğru olan yaşamdır.Günde beş vakit po poyu havaya dikip namaz kılmak,Ramazan deyip Oruç tutmak kadınların kafasını örtmek Arabistana haca gitmek  yaşam falan değildir

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

  bu tanrıyı çözeniniz var mı ben çözemedim ne yaptığı ne yapacağı belli değil önce meleklere ben yer yüzünde halife halk ediciyim  arkasından  karar değiştirdim Ey  Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi bol bol yiyin, ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz arkasından yasak meyvayı yedirip hadi bakalım yeryüzüne düşman olarak inin bunun ne yaptığı belli değil valla madem yer yüzünde halife yaratacaktın neden cennete soktun arkasından çıkarttın nerden baksan tutarsızlık nerden baksan ahmakça

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...
On 4/12/2017 at 00:17, Uzay Bakterisi yazdı:

Adem ile Havva, Allah'a karşı gelerek şeytana uydular zalimlerden oldular ve cennetten kovuldular. 

Bakara Suresi (35. ve 36. Ayet Diyanet Meali) "Dedik ki: “Ey Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi bol bol yiyin, ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.Derken, şeytan ayaklarını oradan kaydırdı. Onları içinde bulundukları konumdan çıkardı. Bunun üzerine biz de, “Birbirinize düşman olarak inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre barınak ve yararlanma vardır” dedik."

Aşağıdaki ayette de siz geçmiş insanların yaptıklarından sorumlu değilsiniz deniliyor.

Bakara Suresi (134. Ayet Diyanet Meali) "Onlar gelip geçmiş bir ümmettir. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz onların yaptıklarından sorumlu tutulacak değilsiniz."

SORU-1: Bakara 134. ayette siz geçmiş insanların yaptıklarından sorumlu değilsiniz denilirken Bakara 35. ve 36. ayette Adem ile Havva'nın işlediği suçtan dolayı daha dünyaya bile gelmemiş bütün insanların cezalandırılması bir çelişki değil midir?

SORU-2: Adem ile Havva'nın işlediği suçtan dolayı daha dünyaya bile gelmemiş bütün insanlık neden cezalandırılıyor? (İnsanların yaptıkları kanunlarda bile suçu yapan kişi cezalandırılır (suçun şahsiliği) ilkesi var.)

Emrenin yazdıklarına aynen katılıyorum bu konuyla alakalı. Ayrıca birde şöyle bir durum var insanlık zaten dünyaya gönderilecekti ancak henüz dünya insan ırkı için hazır değildi. Dağlar yerleşmemiş, kıtalar bölünmemişti. Dolayısıyla tufanlar ve çok şiddetli depremler ve de farklı mevsimsel değişimler yaşanıyordu. Adem ve Havva zamansız indirildi ve devamındada zaten farklı büyük tufanlar yaşandı. Yani insan zaten dünyaya halife olması için yaratılmıştı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle söyleyeyim kendi halinde bir müslümanım. Foruma bugün üye oldum. Son zamanlarda aklıma takılan bazı konuları araştırırken yolum buraya düştü. Fakat her sorumun mutlaka bir cevabı olduğuna, cevabı olmayanların ise bir hikmet taşıdığına inanıyorum. Sordukları soruları okuduğumda yer yer beni de düşünmeye, sorgulamaya sevk eden, içlerinde çok zeki insanlar olduğunu düşündüğüm ateistlerden bazılarının bu konuya inanılmaz bir biçimde düz baktığını düşünüyorum. 

 

İlgili ayetlerde Allah insanı yaratacağını açıkladığında meleklerden bir itiraz görüyor mu? (Evet)

 

Peki Allah, Hz. Adem'le Hz. Havva'yı melek olarak yaratsaydı ve şu ağaca yaklaşmayın dediğinde melekler o ağaca yaklaşır mıydı? (Hayır)

 

O halde burada Allah, insanın meleklerden farkı olarak özgür irade ve nefis taşıdıklarına işaret ediyor olamaz mı? 

 

Allah meleklerden farklı olarak insanı yarattı ve test etti. Yasak koyduğu bir kural çiğnendi ve insan test edilmeye ve sınanmaya değer bir canlı olduğunu kanıtladı. 

 

Ve bu yasak ağaç olayı ile birlikte hem meleklere hem insanlara, insanı niçin yarattığı sorusunun cevabını da açıklamış oldu.


Nitekim burada anlatılan, insanın yaradılışındaki özgür irade olmasa, Allah'ın Hz. Adem'le Hz. Havva'yı cennetten alıp cehenneme koyması gerekirdi. Ama Allah bizi yeryüzünde sınanmaya gönderdi. Çünkü meleklerden farklı olarak yaratıldık. 

 

(Hz. Adem ile Hz. Havva'nın işlediği suçtan dolayı neden bütün insanlık cezalandırılıyor?)

 

Hz. Adem ile Hz. Havva'nın işlediği suçtan dolayı Hz. Adem ve Hz. Havva bile cezalandırılmadı. Nereden çıkartıyorsunuz bunu?

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, KorkutKarahan yazdı:

Öncelikle söyleyeyim kendi halinde bir müslümanım. Foruma bugün üye oldum. Son zamanlarda aklıma takılan bazı konuları araştırırken yolum buraya düştü. Fakat her sorumun mutlaka bir cevabı olduğuna, cevabı olmayanların ise bir hikmet taşıdığına inanıyorum. Sordukları soruları okuduğumda yer yer beni de düşünmeye, sorgulamaya sevk eden, içlerinde çok zeki insanlar olduğunu düşündüğüm ateistlerden bazılarının bu konuya inanılmaz bir biçimde düz baktığını düşünüyorum. 

 

İlgili ayetlerde Allah insanı yaratacağını açıkladığında meleklerden bir itiraz görüyor mu? (Evet)

 

Peki Allah, Hz. Adem'le Hz. Havva'yı melek olarak yaratsaydı ve şu ağaca yaklaşmayın dediğinde melekler o ağaca yaklaşır mıydı? (Hayır)

 

O halde burada Allah, insanın meleklerden farkı olarak özgür irade ve nefis taşıdıklarına işaret ediyor olamaz mı? 

 

 

 

 

aslında masalın tutarsızlığı daha ilk adımda görülebiliyor. islamda melekler iradesizdir. ama aynı islamda, meleklerin itirazı söz konusudur. itiraz, irade sahibinin, ölçüp tartması sonucu bir şeyin uygunsuzluğuna karar vermesi ve bunu yansıtması sonucu ortaya çıkıyor. oysa ki, melek irade sahibi değildir, yani itiraz edemez...

 

islamın her yeri çelişki doludur. başlangıcı çelişkili olan masalın, sonrasından da hayır gelmeyecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Korkut

4 saat önce, KorkutKarahan yazdı:

Öncelikle söyleyeyim kendi halinde bir müslümanım. Foruma bugün üye oldum. Son zamanlarda aklıma takılan bazı konuları araştırırken yolum buraya düştü. Fakat her sorumun mutlaka bir cevabı olduğuna, cevabı olmayanların ise bir hikmet taşıdığına inanıyorum. Sordukları soruları okuduğumda yer yer beni de düşünmeye, sorgulamaya sevk eden, içlerinde çok zeki insanlar olduğunu düşündüğüm ateistlerden bazılarının bu konuya inanılmaz bir biçimde düz baktığını düşünüyorum. 

hoşgeldin..

sanırım aradığın soruların cevabını burada bulacaksın.

forumda tartışmalara çok fazla dahil olmadan (çok fazla dahil olan müslümanlar savunma içgüdüsüyle düşünmekten ve tarafsız olarak sorgulayıp sonuçları değerlendirmekten uzaklaşıyorlar maalesef) sadece merak ettiğin konularda açılmış başlıkları incelemeni öneririm..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, KorkutKarahan yazdı:

Son zamanlarda aklıma takılan bazı konuları araştırırken yolum buraya düştü. Fakat her sorumun mutlaka bir cevabı olduğuna, cevabı olmayanların ise bir hikmet taşıdığına inanıyorum.

   Sadece bu kısımla ilgili küçük bir öneride bulunayım: Yalnız dinle ilgili değil herhangi bir konu üzerinde karara varmaya çalışırken kendine önkabüller belirlemen sağlıklı sonuçlar almana engel teşkil edebilir. Bir nevi daha en baştan yaptığın manipülasyonla zaten ulaşmak istediğin sonuca ulaştırıyorsun kendini. Bu arada harcadığın onca enerji de boşa gitmiş oluyor. Çünkü hüküm zaten ilk anda belliydi.

   Yani bir sorunun cevabı yoksa veya verilen cevaplar seni tatmin etmiyorsa; çelişkiler barındıyorsa bunun altında hikmetler felan aramak mantıklı bir yaklaşım olmaz. Bu açıkça kendini kandırmak olur. Umarım anlatabilmişimdir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, siyahh yazdı:

Korkut

hoşgeldin..

sanırım aradığın soruların cevabını burada bulacaksın.

forumda tartışmalara çok fazla dahil olmadan (çok fazla dahil olan müslümanlar savunma içgüdüsüyle düşünmekten ve tarafsız olarak sorgulayıp sonuçları değerlendirmekten uzaklaşıyorlar maalesef) sadece merak ettiğin konularda açılmış başlıkları incelemeni öneririm..

 

Hoşbulduk. Tavsiyeni dikkate alacağım. Zaten benim de tartışmalara savunma psikolojisiyle müdahil olmak gibi bir amacım yok. Çünkü kendimi o yeterlilikte görmüyorum.

 

1 saat önce, Zarava ehmel yazdı:

   Sadece bu kısımla ilgili küçük bir öneride bulunayım: Yalnız dinle ilgili değil herhangi bir konu üzerinde karara varmaya çalışırken kendine önkabüller belirlemen sağlıklı sonuçlar almana engel teşkil edebilir. Bir nevi daha en baştan yaptığın manipülasyonla zaten ulaşmak istediğin sonuca ulaştırıyorsun kendini. Bu arada harcadığın onca enerji de boşa gitmiş oluyor. Çünkü hüküm zaten ilk anda belliydi.

   Yani bir sorunun cevabı yoksa veya verilen cevaplar seni tatmin etmiyorsa; çelişkiler barındıyorsa bunun altında hikmetler felan aramak mantıklı bir yaklaşım olmaz. Bu açıkça kendini kandırmak olur. Umarım anlatabilmişimdir.

 

 

Açıkçası olabildiğince tarafsız gözden bakmaya çalışıyorum. Ama inanmanın ve inanmamanın ortada olduğu kısımlarda inanmaktan yana kullanıyorum tercihimi.

 

2 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

 

aslında masalın tutarsızlığı daha ilk adımda görülebiliyor. islamda melekler iradesizdir. ama aynı islamda, meleklerin itirazı söz konusudur. itiraz, irade sahibinin, ölçüp tartması sonucu bir şeyin uygunsuzluğuna karar vermesi ve bunu yansıtması sonucu ortaya çıkıyor. oysa ki, melek irade sahibi değildir, yani itiraz edemez...

 

islamın her yeri çelişki doludur. başlangıcı çelişkili olan masalın, sonrasından da hayır gelmeyecektir.

Burada anlatılmak istenene yoğunlaşmanın daha doğru olacağı kanaatindeyim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

 

 

Bir zamanlar adem adında bir adam ve onun Havva adında bir eşi varmış...

 

Bunlar kendi hallerinde mutlu mesut yaşiyorlarmiş    ....

 

Cok iyi insanlarmış ve hayatlarida gayet iyiymiş...

 

Ne zaman ki bir suça bulaşıp birilerine haksızlık ederek kötülük yapmışlar...

 

İşte o günden sonra işleri yaver gitmemiş....

 

O cennet gibi hayati kaybedip zorluklarla.ve sıkıntılarla dolu bir hayata yelken açmışlar...

 

Neyse bu bir masaldır...

 

Ama çok anlamlı ve ibret alınması gereken bir masal...

 

Hepimiz ademiz ve havvayiz...

 

İyi olmaya devam edersek cennet gibi bir hayatımız olur...

 

Ama kötülüklere bulasirsak bu cennetten kovuluruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, kirec yazdı:

 

 

 

Bir zamanlar adem adında bir adam ve onun Havva adında bir eşi varmış...

 

Bunlar kendi hallerinde mutlu mesut yaşiyorlarmiş    ....

 

Cok iyi insanlarmış ve hayatlarida gayet iyiymiş...

 

Ne zaman ki bir suça bulaşıp birilerine haksızlık ederek kötülük yapmışlar...

 

İşte o günden sonra işleri yaver gitmemiş....

 

O cennet gibi hayati kaybedip zorluklarla.ve sıkıntılarla dolu bir hayata yelken açmışlar...

 

Neyse bu bir masaldır...

 

Ama çok anlamlı ve ibret alınması gereken bir masal...

 

Hepimiz ademiz ve havvayiz...

 

İyi olmaya devam edersek cennet gibi bir hayatımız olur...

 

Ama kötülüklere bulasirsak bu cennetten kovuluruz...

Peki şu masala ne dersiniz?

 

Günlerden bir gün Newton ağacın altında dinlenirken kafasına elma düşmüş ve yer çekimini bulmuş.

Çok anlamlı bir masal. Hem de öyle bir masal ki  Apple'in  logosuna  ilham  vermis.  Hatta  logonun ilk halinde ağaçta asılı halde, Newton'un kafasının hemen ustunde ışıklar saçan bir göz şeklinde tasvir edilmiş.

 

Ya da belki de basit bir masal değildir. Bir metafordur. Işık getirene, meyvayı yedirene, üstatlarına(!) bir selam duruşudur.

 

Kimbilir temelde iki masalda da aynı hikaye anlatılıyordur. Belki de masal değil gerçektir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, KorkutKarahan yazdı:

Burada anlatılmak istenene yoğunlaşmanın daha doğru olacağı kanaatindeyim.

 

sayısız galaksiyi, görece bir düzen içinde yaratan, bildiğimiz bilmediğimiz canlıları her zerresi başlı başına bir makine olabilecek düzenekler haline getiren bir tanrının ya şimdi detaylara takılmayın da, böyle böyle oldu diye hatırlıyorum, siz konuya odaklanın biçiminde baştan savma bir anlatım yapabileceği pek sağlıklı bir düşünce değil.

 

bu daha çok, yetiştirildikleri kültürün içinde erimiş ve her yerine sorgusuz sorusuz yayılmış olan tanrı inancının altını doldurma çabası olarak görünüyor. yani, tanrı kesinlikle var, ondan olduğuna inandığımız şeyleri de çok deşmeden olduğu gibi almaya ve kabul etmeye çalışmalıyız, çünkü tanrı kesinlikle var bi kerem ve o tanrı ne ilginçtir ki kesinlikle benim içinde doğduğum toplumun inanageldiği tanrı yaklaşımı .

 

bu nedenle, asıl sorunu görmezden gelerek, anlatılmak istenene odaklanmak, sorunun artarak sürmesini sağlar.

 

ortada bir tanrı bulunmuyor. bunlar, binyıllardır, ta karanlık çağların cehalet dönemlerinden bu yana anlatılagelen masalların kültürlerce yoğrulmuş ve senaryolara dönüştürülmüş halleridir. adem/havva, melekler ve tanrılar, yaratılış masalları mezopotamya ve dolaylarındaki bütün kültürlerden geçmiş, her biri yeni bir şeyler eklemiş ve çıkartmış. bugüne kadar gelmiş masallardır.

 

bunlarda anlatılmak istenen diye bir şey yoktur.

 

ama illa ki sosyolojik yönünü merak ediyorsanız, ayrıntı yayınlarının günah keçisi kitabını alabilirsiniz. ilk günah ve benzeri suç/suçlu arayışını irdelemekte.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...