Jump to content

4 Karısı Olan Müslüman


Recommended Posts

Ve âtûn nisâe sadukâtihinne NIHLETEN  fe in TIBNE lekum an şey’in minhu nefsen fe kulûhu henîen merîâ.

 

Mevcut çevirilere bakilirsa buradaki sadukât "mehirler"dir,

erkekler onu, bir bakima bizim kültürümüzdeki baslik paralari gibi, evlenmekte olduklari kadinlara verirler. 

 

Örnegin

Diyanet: 

 

Kadinlara "mehirler"ini (bir görev olarak) gönül hosluguyla verin.

 

Oysa bu ayetteki sadukât mehirler olamaz

çünkü

bu sadukât

"sadukâtihinne"deki kadinlara

ayette kendilerine seslenilenler tarafindan veriliyor ve verenlerin içinde KADINLAR var,

KADINLAR kadinlara mehir vermez.

 

"Sadukâtihinne"deki sadukât yetimlere sadaka olarak yapilan bagislar olup

sonuçta, yetim iken büyüyüp kadin olmus kisilere ait, mallardir

tipki "Yetimlere mallarini verin" deki emvâl gibi - Ve âtûl yetâmâ emvâlehum (Nisâ 2).

 

Bu ayetin konusu

evlilik degil  

yetim kiz iken büyüyüp kadin olmus kisilerie ait "sadukât"tir yani o kadinlarin kendi "mallar"i, "emvâl"i.

 

Ayette o yüzden NIHLETEN yani KARSILIKSIZ iade edin deniyor.

 

NAHL,

bilindigi üzere,

ARI demek.

 

NIHLETEN: arinin yaptigi gibi, KARSILIK BEKLEMEKSiZiN.

 

ARILAR

ballarini

agaç içlerine, kaya kovuklarina... yaparlar 

onu yiyenlerden KARSILIK BEKLEMEKSiZiN.

 

O kadinlara "sadukât"ini KARSILIK BEKLEMEDEN iade edeceksiniz

çünkü kadinlarin kendi "emvâl"i onlar, kendi mallari. 

Insanlara kendi mallari iade edilirken karsilik beklenmez.

 

 "Mehir"in ise bi karsiligi vardir,

södediginiz mehir size esinizin sagladigi faydalar olarak geri döner,

yuvanizda esiniz olarak,

çocuklarinizin annesi,

sofranizin kurulmasi... olarak. 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 54
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

melekleri ikiser, üçer, dörder kanatli elçiler yapan O'dur.

câilil melâiketi rusulen ulî ecnihatin mesnâ ve sulâse ve rubâa

جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَّثْنَى وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ 

 

Allah meleklerin kanatlarini nasil yaratti?

 

Say ki 

3 kanatli bir melek yaratmaya karar verdi.

 

Melegin bir kanadini ilkin,

ikinci kanadini örnegin iki yil sonra,

üçüncü kanadini 5 yil sonra yaratmadi degil mi.

 

"Ol!" dedi, 3 kanadin üçü birden yani AYNI ANDA oldu.

 

Demek ki ikiser, üçer, dörder şöyle oluyormus:

ikisi AYNI anda, üçü AYNI anda, dördü AYNI anda...  

 

Allah'in yaptigi bu

ve dogru olan

O'nun yaptigidir.

 

Demek ki neymis?

 

"Nikahlayin o kadinlarin ikiserini, üçerini, dörderini" cümlesindeki NiKAHLAYIN 

eger baskalarina es ver degil de kendine ES AL demekse

örnegin 4 kadin almak isteyen bir adam 4 kadini ayni anda es alip dördüyle AYNI ANDA gerdege girecekmis.

Var mi öyle bir ahlaksiz bir yana, var mi öyle bi babayigit?

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şİmdi mehir Arapça değilse, İslamın mehir ile sorunu olduğunu başka nasıl açıklayabilirim?

 

Sorunu tabii ki vardı, çünkü nikahın zorlaşması işine gelmezdi. Nikah kolay olmalı ki çok yağmacılığa götürecek adam türesin. Ayrıca mehirlerin aşırı yükselebildiğini "yüklerle vermiş olsanız bile" ifadesinden anlıyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesnâ ve sülâse ve rubâ'a (ki 35:1'de de kullanilmis) ikiser ikiser ve üçer üçer ve dörder dörder anlamina gelir (Baska bir deyisle ikili, üçlü, dörtlü GRUPLAR HALiNDE. O yüzden bu anlam göz ardi edilmistir çünkü geleneksel tefsirlerin istedigine kolay kolay uymaz.) Kesin olan ise bu sayilarin iki, üç, dört anlamina gelmedigidir çünkü iki, üç, dört Arapçada isnân, selase ve erba' kelimeleridir. Insanlar kabul etmek zorundadir ki hiç kimse AYNI ANDA iki, üç, dört kadinla evlenemez! Ama eger "nikahlayin"a evlendirin degil de evlenin anlamini yüklersek budur "ikiser, üçer, dörder"in dedigi.

 

Bkz http://www.sistersinislam.org.my/news.php?item.1033.119

 

"Mathna wa thulatha wa rubaa"  (also used in 35:1) means: by two, by three and by four (In other words in GROUPS OF two, three or four. This meaning therefore has been ignored because it does not fit easily with what traditional interpretations want to find), It is sure this does not mean two three and four because two, three and four in Arabic are: ithnaan, thalatha and arbaa' and not mathna, thulatha and rubaa. One must accept that nobody marries two three or four wives AT THE SAME TIME! But that's exactly what it means if we take "ankuhu" as marry instead of marry off.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pasajda tek bir adamdan bahsedilmiyor. İslam toplumunun tüm adamlarına hitap ediliyor. Dolayısıyla toplu nikah merasimleri gerçekleşebilir. Aynı anda adamın biri ilk, diğeri ikinci, öbürü üçüncü ve bir diğeri dördüncü karısını nikahlıyor olabilir. Grup nikah mümkün.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Size YASAK 

anneleriniz, kizlariniz, kiz kardesleriniz...

ve iki kizkardesin arasini birlestirmeniz. 

Nisâ 23

 

*

 

Ey nebi!

Artik sana kadinlar helal degil,

güzellikleri hosuna gitse bile

onlari eslerinle DEGiSTiRMEN de.

Ahzâb 52

 

*

 

Esin yerine es koymak suretiyle

es DEGiSTiRMEK isterseniz 

birine dünyalari vermis olsaniz bile hiç bir seyi geri almayin.

Nisâ 20

 

 

*

 

Evli olmayanlarinizi evlendirin.

Nûr 32

 

*

 

Yetimlere mallarini verin.

Pisi temizin yerine koyup degistirmeyin

ve onlarin malini kendi malinizla yemeyin,

büyük günahtir bu.

Nisâ 2

 

Kadinlara mallarini karsilik beklemeden verin.

Nisâ 4

 

Yetimleri ilk ihtilamlarina kadar gözetleyin,

sonra onlarda RÜŞD bulursaniz mallarini kendilerine verin.

Nisâ 6

 

Yetimlerin haklarini koruyamiycanizdan korkuyorsaniz 

NiKAHLAYIN 

size yetki veren kadinlarin ikiserini, üçerini, dörderini... ama adil olamiycanizdan korkarsaniz

yalnizca birini... ya da

yeminleriniz kimi yönetiyorsa onlari. 

Nisâ 3

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisâ 20

YERiNE es koymak suretiyle es degistirmek isterseniz  birine dünyalari verdiyseniz bile zerre geri almayin.

Ve in eradtumustibdâle zevcin MEKÂNE zevcin ve âteytum ihdâhunne kıntâren fe lâ te’huzû minhu şey’â.

 

Kuran'in indigi ortamda

es degistirmenin esin YERiNE es koymaktan baska bi yöntermi daha var: ZiHAR

yani bir adamin, esine "Senin sirtin bana anamin sirtidir" deyip onu anne ilan etmesi.

O zaman adamin esi ailede kaliyor

ama es olarak degil artik, ev isleri yapan sözüm ona anne olarak... 

 

Nisâ 20'deki YERiNE kelimesi

"es degistirmek"ten kastin

bu olmadigini vurguluyor. 

 

Bir adam

esini

ailesinin disindan bir kadinla degistirmek isterse 

o tek esini bosayacak önce

ve böylece BEKAR kalacak.

 

Islamda ve islamin disinda es degistirmek yasak diye bisey yok,

YERiNE es koymak yöntemiyle es degistirmek her zaman helal. 

Bi tek Muhammed'in konumunda olanlar yani ÇOK ESLiLER es deistiremez, yasak

çünkü onlar bir eslerini bosasalar da BEKAR kalamiyorlar,

onlarin es degistirmesi es üstüne es almak demek. Ahzâb 52 bunu yasakliyor.

 

Es üstüne es almak haramdir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ey peygamber! Kadinlar sana helal degil artik,

eslerini onlarla degistirmen de... velev ki güzellikleri seni hoslandirsa bile

ama yemininin meliklik ettikleri hariç - illâ mâ meleket yemînuke.

 

Yemininin meliklik ettikleri hariç...

yani islamin peygamberi 

mevcut eslerini yemininin yönettikleriyle

degistirebilir ancak. 

 

Peki, kimdir peygamberin yemini kime meliklik ediyorsa onlar? Cevap Ahzâb 50'de:

 

Sana helal kildik eslerini ki onlara

1.haklari olan mehirlerini verdin,  

2.senin yeminin meliklik etmektedir.

 

Innâ ahlelnâ leke ezvâceke elletî

1.âteyte ucûrahunne

2.ve mâ meleket yemînuk.

 

Cevap: tek kelimeyle, nikahli esleridir.

 

Ama şu farkla ki

kendilerine mehirlerini verdigi eslerini olagan nikahla es almistir (yazili nikahla?),

yemini kime meliklik ediyorsa onlari yemin nikahiyla es almistir (sözlü nikahla?)

 

Bundan böyle

yemin nikahini olagan nikaha degistirebilir,

o kadar.

 

1.Mecut eslerinden baska es almasi söz konusu degildir,

1.Sifirdan es almasi söz konusu degildir,

3.Dolayisiyla es üstüne es almasi söz konusu degildir.

 

Ahzâb 52'deki hüküm kesindir:

 

Bundan böyle kadinlar ona helal degildir,

islamin peygamberi es üstüne es alamaz artik,

es üstüne es almak haramdir. 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Son iki husus:

 

1.Iki kiz kardesin aralarini BiRLESTiRMENiZ haramdir -hurrimet aleykum... en TECMAÛ beynel uhteyn (4:23)

2.Bekarlarinizi evlendirin -ve enkihûl eyâmé minkum (24:32)

 

*

 

Nisâ 23

dikkat edilirse "Ey inanan erkek, 1'den fazla kiz kardesle evlenme!" demiyor,

ESiNiZ örnegin ÖLDÜKTEN SONRA onun kardesiyle pek âlâ evlenebilirsiniz.   

Haram olan, kiz kardeslerle BU SEKiLDE evlenmeniz degil.

 

Haram olan, 2 kiz kardesin aralarini birlestirmeniz

yani iki kizkardesin AYNI ANDA kocasi olmaniz

çünkü çok esliliktir bu ve zulümdür (Yûnus 44):

 

Allah insanlara hiç bir konuda zulmetmez, insanlar kendilerine zulmeder

İnnallâhe lâ yazlimun nâse şey'en ve lâkinnen nâse enfusehum yazlimûn

 

Kisacasi çok eslilik "insanlarin insanlara zulmü"dür,

hem de "Allah çok eslilige izin veriyor" diye ALLAH'A iFTiRA ederek

yaptiklari zulüm.  

 

*

 

"Bekarlarinizi evlendirin" ise

örnegin imam nikahini kiyan imama ve sahidlere verilen bir emir.

 

Bir adami yalnizca bir kere evlendirecekler 

çünkü

evlenir evlenmez bekar olmaktan çikar o adam,

evlidir artik. Allah ise "Bekarlari evlendirin" diyor.

 

Evlilere nikah kiyan imamlar

insanlara zulüm etmekle kalmayip

Allah'a baş kaldiran yaratiklardir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne saçmalıyor bu yahu... Karılar kardeş iseler çok eşlilik ama kardeş değillerse değil öyle mi... Bu nasıl bir saçmalama yahu... Müslümler iyice kafayı sıyırdı. Apaçık, gözün gördüğü saçma sapan hurafelere mucizevi harikalar dersen sonun budur... Kafa gider. Bu kadar saçma sapan tutarsız bir şeyi savunmanın kafanın gitmesinden başka yolu yoktur.

 

Bir de, bekarları evlendirin demek evlileri evlendirmeyin anlamına gelmez! :lol: İslama göre anne veya baba olmak gibidir adamın nikahı, üst üste tekrarlanabilir! Bu kadar açık, kesin, net konularda polemiğe kalkışmak Müslüm olmanın ayrılmaz vasfı. O kadar yalancı sahtekar olacaksın ki, gözün gördüğünü apaçık olanı inkar edecek, Kuran gibi cahil çöl yağmacısı zırvası bir ilkel cep ajandasına mucizevi bir harikadır diyeceksin!

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Soru 1: Bu müslümanların peygamberinin aynı anda 1´den fazla eși varmıydı ?

Müslüman forumdașlardan, amasız mamasız, evet yahut hayır șeklinde kısa bir cevap bekliyorum.

 

Soru 2: Bu müslümanların peygamberinin aynı anda beraber yașadığı kaç eși var dı ?

Müslüman forumdașlardan, amasız mamasız, sadece bir rakam vermelerini rica ediyorum.

 

Haydi kolay gelsin...

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap 1 

Evet ama 1'den fazla degil 2'den fazla esi vardi. Ahzâb 50'de peygamberimize seslenilerek "Innâ ahlelna leke ezvâcek" deniyor -sana eslerini helal kildik. EZVÂC 2'den çok demek: 3, 4, 5, 10... Ama tam olarak kaç esi vardi bilemem.  

 

Cevap 2

Anlamadim. AYNI ANDA BERABER YAŞADIGI ne demek?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

amasız mamasız, evet yahut hayır

 

Kuran'da ahzab adı verilmiş bölümde geçen "halisaten leke" ifadesi bir skandaldır. Sana özel izin anlamına geliyor bu. Diğer tarafta bu herifin "usvetül hasene" yani en güzel örnek diye pazarlanması rezilliktir. Örneğe gel örneğe... Ayrıcalık tanınan, torpil geçilen örnek!

 

Böyle örnek olmaz. Örnek dediğin, Gandhi gibi Birleşmiş milletler toplantısına hayvan vagonunda giden kişidir. "Ortalama bir Hintli bu şekilde yolculuk yapar" diyerek hayvan vagonunda yolculuk yapmıştır. Bu da uçan kaçan bütün dişiler benim diyecek neredeyse!

 

Neymiş akrabalık bağları kurmakmış da cartmış da curtmuş da miş miş miş de muş muş muş... Külahım değil pabucum bile değil, çorabım bile dinlemez bu saçma salak zırvaları.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Kuran'da ahzab adı verilmiş bölümde geçen "halisaten leke" ifadesi bir skandaldır. Sana özel izin anlamına geliyor bu. Diğer tarafta bu herifin "usvetül hasene" yani en güzel örnek diye pazarlanması rezilliktir. Örneğe gel örneğe... Ayrıcalık tanınan, torpil geçilen örnek!

 

Böyle örnek olmaz. Örnek dediğin, Gandhi gibi Birleşmiş milletler toplantısına hayvan vagonunda giden kişidir. "Ortalama bir Hintli bu şekilde yolculuk yapar" diyerek hayvan vagonunda yolculuk yapmıştır. Bu da uçan kaçan bütün dişiler benim diyecek neredeyse!

 

Neymiş akrabalık bağları kurmakmış da cartmış da curtmuş da miş miş miş de muş muş muş... Külahım değil pabucum bile değil, çorabım bile dinlemez bu saçma salak zırvaları.

:D

Doğru söze ne denir ?

Burada bu ve benzeri eserlerin insan ürünü olduğu söyleye söyleye dilimizde tüy bitti, ama bazı kașarlanmıș! dindarlar anlamamakta diretiyorlar. Hatta bunu sıkça dile getirdiğimız için dindar forumdașın biri öz eleștiri yapacağina bize sitem etmiști.:D

Bu gerçeği görmezden gelmek için, epeyi saf olmak ya da tahtalı köyden öcü gibi korkmak lazım herhalde.

Yine de kızamıyorum bir türlü onlara, çünkü bunların savunmalarını gördükçe kendi geçmișim geliyor gözümün önüne.

Tanrılarını savunmak için yazdıkları her kelime onu itibarsızlaștırdığının farkında değiller sanırım.

Sayısız kere "Tanrınız gelsin" dememize rağmen, kör ve sağır rolünü oynamaya devam ediyorlar.

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 years later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...