Jump to content

Kuran'da Hırsızlık ve Cezası


Recommended Posts

:D Türkçe üzerinden gidemezsiniz. İpi kestim deyince ipe bir çizik attın kopmadı mı anlarsın?

 

Madem amacın caydırıcılık ise, meyve soyarken bıçağın eline kaçması gibi bir kesik ile caydırıcılık sağlayamazsın. Kuran'da böyle bir şey demek istese aman yalnız dikkat edin eli kopmasın diye bir açıklama yapardı!!! Böyle bir açıklama olmadığı zaman tamamen kesmek anlaşılır. Kesmenin ölçüsü belirtilmezse, azıcık kesilecek deniyorsa hafif bir çizik atıp tamam hadi git de olur?! Böyle bir saçmalığın olamayacağını aklı olan herkes görür.

 

Fasl ve batr kökünden kelimeler bu pasaj için uygun olmazdı. Çünkü fasletmek ayrımı ortaya koymak, hangi konuda ayrım olduğunu belirtmek için uygun bir kelimedir. Batr zaten sağduyu'nun açıkladığı gibi hiç uygun değil.

 

TC de yasaların yetersiz olduğu konusunda hemfikir olmayan yok. Ama bu şeriata geçsek hırsızın elini kessek daha iyi olur anlamına gelmez. Bu konudaki önerimi belirtmiştim. Çalınan değeri karşılayacak kadar asgari ücret üzerinden hesaplanan bir süre kadar çalıştırmak. Bu yasayı istenirse çıkarmak çok kolaydır. Meclis isterse bir birleşimde yasayı çıkarır. Yasa yapımı tıkandıysa yasa yapmakta tembel davrananlara çıkaracaksın faturayı.

 

Kat' elbette tümüyle kesmek demek, bunun kıvırtması olmaz. Yolu kat ettiğinde yolun tamamını almış olursun. Yolun yarısında yolu katetmiş olmazsın! Olmadı lafı çevir, "tabi kesilecek, hırsızlığı önlemek için" demek dürüstçe değil. Hırsızlık umursanmıyor, üzerine gidilmiyor, evet. Meslek haline geldi, neredeyse normalleşti. Polis bile "ha, hırsızlık mı, olur canım, normal" tavrı içine giriyor. "Cana gelmesin de!" :D Böyle yani, bu hale geldi gerçekten. Ama bundan şikayetçi iseniz bunu vekillerinize söyleyeceksiniz.   

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 62
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

3 saat önce, robertobaggio yazdı:

 ellerini kesin diyor işte ne var bunda neyi anlamıyorsun ?

 

Çarpıtarak işin içinden sıyrılamazsın. Ben anlamadım demedim. Anladığım için sorun çıkıyor zaten! :D Kuranı anlamaz, ne yazdığına hiç bakmadan "iyi güzel şeyler yazıyordur mutlaka, koskoca allah kötü şey yazacak değil ya!" dersen senim açından sorun yok demektir. Ama sorunun üstünü örtmüş, yani kafirliği sen yapmış olursun asıl.

 

Örtme işini yapan sizsiniz, kafir yani örten biz oluyoruz! :D Biz gerçeği, Kuran'da ne yazdığını açıklıyoruz. Siz ise kafirlik yapıp Kuran'da yazanı "yazmıyor öyle" diye örtüyorsunuz.

 

Hangimiz kafir? :lol:  

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çalınan miktarı asgari ücret üzerinden çalıştırma süresine çevirme önerim, baklava çalanın hapse girmesini de engeller. Bu baklava yani yoksunluktan çalınıyor, belli! Bakalım onu çalıncaya kadar o garip baklavanın tadını biliyor muydu, hiç baklava yemiş miydi? Vitrinde görüp "bu çok lezzetli bir şeye benziyor" diye tadını merak ediyordur baksan!

 

Bu öneri milyonla, milyarla, trilyonla çalan büyük hırsızların hiç işine gelmediği için tabii bu yasa çıkmaz!

 

Ne güzel söylemiş taaa zamanında Ziya Paşa: "Milyonla çalan şerefle serfiraz, kuruşla çalan câyı kürektir!"

 

Hortumlama sözcüğünü literatüre kazandıran kişi stadyuma girdiğinde bütün tribünlerden tezahüratla karşılanırsa, "hayali ihracat döviz kazandırıyor, iyi bir şey" ve "benim memurum işini bilir" diyene oylar yağmur gibi yağarsa, daha neden şikayet ediyorsunuz ki? Anayasa bir kez delinmekle bir şeycik olmazsa, yasanın anası hakkında böyle düşünen, yasa hakkında ne düşünebilir ki? "Anası delinmekle bir şey lazım gelmeyen yasa yahu, boşver gitsin" deneceği belli değil mi? Hayır bu besbelli değilse, niye oylar yağıyor madem deme hakkımız olmuyor mu?

 

Önce anayasa delinmekle bir şey olmaz oldu, sonra anayasa ile canın istediği gibi oyuncak gibi oynamaya oylar yağıyor. Sistemi dejenere edip sonra da "olmuyor böyle, en iyisi şeriat!" demek ahlaksızlık değil mi?

 

Doğruları söyleyince "vay efendim milli iradeye karşı mı geliyorsun?" Hayır gelmiyorum. Böyle devam edin, iyi gidiyorsunuz. Layığınızı bulana kadar aman ha sakın yolunuzdan dönmeyin. Milli iradenin doğruyu söyleme garantisi olmadığı aklınızın bir kenarında takılı kalırsa iyi edersiniz, bu sadece bir tavsiyedir. Milli iradeye aşırı güvenmeyin. Satın alınmış olması çok muhtemel olabilir o milli iradenin... Para bu, bastırınca satın alır.

 

Doğruları söylediğimi içten içe hissediyor ama kabul etmek içinizden gelmiyor, biliyorum. İlla layığımız neyse bulalım diyorsanız sizi kimse tutamaz. İnsanın layığını bulması iyi bir şeydir. Layık olduğunu buluyorsun, nesi kötü bunun? Örneğin yakın zamana kadar Avrupa Birliğine girmek topluma layık bir yer olarak görülüyordu, müzakereler devam ediyor giriyoruz diye havai fişeklerle kutlama yapılıyor ve oylar yağıyordu. Daha sonra ellerinle yerleştirdiğin generallerin darbeye kalkıştığı, Afrika'da bile artık kalmamış bir ülke olmaya layık oldun. Neye layıksan o yani, normal...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Bayraktar Bayraklı denen adama sorulması lazım: Meyve soyarken elini kesmek gibi kesilecekse bu el... Hırsız neresiyle güler bu işe? "Elimi kesecekler diye korkudan altıma yapacaktım, cellat elime bir kesik attı, sanırsın elma soyarken bıçağı elime kaçırmışım. Tamam hadi gidebilirsin deyince cellatın yüzüne bakmış kalmışım. Ne iyi iş lan dedim, cellatın arka cebinde cüzdan var mı acaba diye baktım, olsa giderayak onu da çalıp götürecektim!" :D

 

Hayır insan bir laf ederken dönüp bir bakmalı, ben ne dedim böyle diye! Yusuf'u gören kadınlar ellerini kesmişmiş de, işte hırsızın da eli böyle kesilecekmiş! Bir lafa bakarım laf mı diye, bir söyleyene bakarım insan mı diye sözü bunun için söylenmiş olsa gerek!

 

Hayır yani bir ilkel dogma için "bişey yok bişey yok, öcü değil, çok cici" diye kıvırtma uğruna, onur mu bu, haysiyet mi, dürüstlük mü... Bu kadar yüzsüzce keriz keklemeye kalkışmak bunların hangisiyle bağdaşıyor!

 

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Hasan Efendinin kulakları çınlasın. Bunu tercüme edenin sadece anadili değil, kendisi de safkan Arap.:D

 

Maide 38:

Wenn ein Mann oder eine Frau einen Diebstahl begangen hat, dann haut ihnen die Hand ab! (Das geschehe ihnen) zum Lohn für das, was sie begangen haben, und als warnendes Exempel von seiten Gottes. Gott ist mächtig und weise.

 

İș ciddi valla: "Eğer bir erkek veya bir kadın hırsızlık yapmıșsa, onların elini kesin koparın" diyor.

 

Kaynak: corpus coranicum

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Bingel said:

Kesmek ve kopartmak kelimesinin arasinda ki farki anlamayan kisiler var burda. Birseyi kesmek ile birsey ampute etmek ayni degildir. Ben elimi kestim dersen kökünden mi kesmis oluyorum? hayir.

Yani allah "hirsizin façasını bozun" diyor, oyle mi? Cok kivirtma gordum bu forumda ama bu yeni. Tebrik ederim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, kavak said:

 

Hasan Efendinin kulakları çınlasın. Bunu tercüme edenin sadece anadili değil, kendisi de safkan Arap.:D

 

Maide 38:

Wenn ein Mann oder eine Frau einen Diebstahl begangen hat, dann haut ihnen die Hand ab! (Das geschehe ihnen) zum Lohn für das, was sie begangen haben, und als warnendes Exempel von seiten Gottes. Gott ist mächtig und weise.

 

İș ciddi valla: "Eğer bir erkek veya bir kadın hırsızlık yapmıșsa, onların elini kesin koparın" diyor.

 

Kaynak: corpus coranicum

 

Birisi sana 

kavak efendi ya da kavak bilmemne dediyse

bil ki hakaret etmistir.

Hiç kimsenin sana hakaret etmeye hakki yok, kardesim.

Hakaretin lüzumu yok. Uygar insanlariz şurda. Uygar insanlar olarak görüs alip verebiliriz.

 

Sen benim kavak kardesimsin. 

 

Kavak kardesim,

isletmen gereken bir AKLIN var.

 

Kanit edindigin sey 

safkan Arap ya da safkan baska bisey degil

AKLIN olmali.

 

Aklina şunu sor: 

 

Mâide 38'de hirisizlik yapan erkek ve hirsizlik yapan kadindan söz ediliyor ve "o ikisinin 2'DEN ÇOK elini kesin" deniyor, olur mu bu? Yani ceza olarak 2 insanin en az 3 eli nasil kesilir? 

 

AKLIN seni hiç aldatmaz, güven ona. Saygi göster aklina.   

 

Efendim, o ifadenin dogrusu

2 EL anlaminda YEDÊ imis...

de yanlislikla EYDi yazilmismis.

 

Eger ciddiysen bu iddiayi öne sürerken YiNE aklina dayanip arastiracaksin.

 

"Mümkün mü?" diye aklina sorarak baslayacaksin arastirmana,

يدا-YEDÊ yanlislikla

أيدي-EYDi yazilabilir mi?

 

Arti,

"hirsizin cezasi hirsizin kendisidir" diyen ayet var ama 

"ceza hirsizin elidir" diye bi ayet yok.

 

Buna ne diyor senin aklin?    

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

Aklina şunu sor: Mâide 38'de hirisizlik yapan erkek ve hirsizlik yapan kadindan söz ediliyor ve "o ikisinin 2'DEN ÇOK elini kesin" deniyor, olur mu bu? Yani ceza olarak 2 insanin en az 3 eli nasil kesilir? 

 

Müslümanlar bu kıvırmaları yüzünden her türlü musibete layıklar.
Sariku
سَارِق  hırsızlık yapan bütün erkeklerin ellerini kesin, 
Sarikatu  
سارقة  hırsızlık yapan bütün kadınların ellerini kesin.
Bu cinsiyet eklerini görmezden gelirsen, ömrün kendi kendine ürettin saçmalıklara inanmakla geçecek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi yandan "kivirmalar"i elestirmek,

bi yandan kivirmak

malesef böyle oluyor.

 

Kardesim,  

"أَيْدِيَهُمَا -eydiyehumâ"daki humâ o ikisinin demek, yalnizca ikisinin.

Eydiyhim: en az 3 kisinin en az 3 eli,  

eyiyehumâ: yalnizca 2 kisinin en az 3 eli.

 

Yalnizca benim dikkatimi çeken bisey degil

anadili Arapça olanlarin açiklamasi bu.  

Link to post
Sitelerde Paylaş


Bu hükümde bazı gariplikler var.

Mesela zina cezasında, acımanız, bu cezayı yerine getirmenize engel olmasın denirken, çok daha ağır bir ceza olan ellerin kesilmesinde böyle bir uyarı bulunmuyor.
Maide-38'de ellerin gerçekten kesilmesi, kuranın, kötülüğün karşılığı yine kendisi kadar kötülüktür prensibine de uymuyor. Kişi elleri kesildiğinde ölebilir belkide. Heleki o dönemde büyük ihtimalle ölmüştür.

Ayrıca zarara uğrayan kişinin zararı karşılanmadı. Hırsızın elleri kesilse ne faydası olacak.
Sonraki ayette,
"Artık kim, yaptığı zulümden sonra tövbe ederse ve ıslâh olursa, o taktirde, muhakkak ki Allah onun tövbesini kabul eder. Muhakkak ki Allah, Gafur’dur, Rahîm’dir.
deniyor." 
Islah olmak, elleri olmayan bir adam için hiç bir şey ifade etmez. Zaten ellerini kesmişler. 
Hırsızlığa devam edebilir. Ellerini kullanmadan da yapılabilen hırsızlıklar vardır muhakkak.
Bu durumda ne olacak? kesilecek eli de kalmadı.

 

Şimdilik aklıma gelen bunlar.

 


 

tarihinde Rookie Explorer tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hırsızlık insanları çok öfkelendiren bir suçtur. Çoğu toplum hırsızları linç etmiştir. Malları çalınan insanların çok sinirleri bozulur. Hırsızları hemen linç eden toplumlara göre el kesme hafif bir ceza olarak bile kalır. Şimdi bu çalışmadan emek çalıyor, öyle geçiniyor ya... Madem öyle deyip eli kesilip ömür boyu çalışamayacak, dilenecek bir duruma mahkum edilmektedir. Aslında ilkel toplumlarda cinayetin bile hırsızlık kadar önemsenmediğini söylemek yanlış olmaz. İnsandır ölür demişler ama emeğin çalınmasına çok öfkelenmişler. Şimdi bu anlayış tersine döndü, maldır çalınır, cana gelmesin oldu! 

 

Bunu açıkladıktan sonra konuya devam edersek: Eğer Kuran pasajında ifade bozukluğu yok dersek, o zaman iş sarpa sarar. O zaman bir dişi bir erkek iki hırsız var ve çoğul olarak (Arapçada ikiden fazla en az üç çoğuldur) kesilecek eller var. İki hırsızdan birinin iki eli, öbürünün bir eli kesilip çoğunluk sağlanarak toplam üç el kesilemeyeceğine göre, iki hırsızın dört eli de kesilecek demek olur.

 

Yani ifade bozukluğu yok derseniz o zaman hırsızlığın cezası, hırsızın iki elinin birden kesilmesi, bir daha kesilmeyen eliyle hırsızlık yapamaması amaçlanmış olacaktır.

 

Fukaha denen islam kuralcıları oturmuş bu durumu düşünmüşler. Hemen bir anda iki el birden kesmenin bir insana hırsızlık yapmış bile olsa haksızlık olacağını düşünmüşler ve benim başta belirttiğim anlamı vermişler. Tabii benim gibi ifade bozukluğu var allahın ayetinde demezler ama, Kuran'da noktalama işaretleri, imla kuralları olmayışını göz önünde tutarak aslında pasajın: "Erkek ve dişi hırsız... Onların ellerini kesin"  yani daha detaylı anlamlandırarak: "Erkeği ve dişisi, o hırsızlar yok mu... O hırsızlığı yapan herkesin ellerini kesin!" şeklinde yorumlamışlar.

 

Yani sariku ve sarikaty derken bir dişi ve bir erkek iki tane hırsızı elbette kastetmemiş (onlara göre) Allah (bize göre Kuranı düzen cahil çöl yağmacıları) Bununla kastetmişler ki dişi erkek ayırmayın. Bunu vurguladıktan sonra ellerini kesin, yani bütün hırsızların demek istemiş diye düşünmüşler. Böylece bir hırsızın bir elinin kesilmesi sonucunu çıkarmışlar. Bir daha yaparsa öbür eli de kesilir ve artık bir daha yapamaz, ayaklarını el gibi kullanma becerisi geliştirirse diyelim, o zaman ayakları da kesilir demişlerdir. Çünkü bu durumda Allaha karşı gelme, günahta ısrar durumu oluyor demişlerdir. İki eli kesilmiş, hâlâ allahın emrine karşı geliyor, "baği" bu, ayaklarını da kesin demişlerdir. (Bağy: İsyan)

 

Ben sadece fukahanın bilip de demeye dilinin tabii ki varamayacağını söyleyip pasajda ifade bozukluğu var diyorum. Yoksa söylemeye çalışılan son derece açıktır, hiç şüphe yoktur ki hırsızın elinin kesilmesini söylemektedir ve bu tabii ki mantıksız, vahşi, uygulanmasını düşünmek, önermek bile vahşet olan insanlık dışı bir cezadır. Böyle ceza olmaz. Bu vahşet yani, ilkellik, cahillik, gerilik ve insanlık dışılık.

 

Ayrıca ayrıntı verilmemesi, çok küçük değerde mallar için el kesmeyin  filan gibi kayıt koymaması ayrı bir ilkellik, cehalet ve vahşet. Hiç olmazsa böyle bir sınır bari koymalıydı. Bunu bile akıl edemeyen cahil çöl yağmacıları yasa yapmaya kalkışırsa böyle işkembelerinden sıçrarlar elbet...

 

Modern hukuk, insanlara hiç bir durumda beden bütünlüğünü bozan ceza verilemeyeceğini benimsemiştir. Doğrusu elbette bu. Madende çalıştır, çaldığın miktarı karşılayacak kömürü çıkardığında özgürsün de. Ama beden bütünlüğüne asla dokunamazsın.

 

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.05.2017 at 09:06, Hasan Akçay yazdı:

"أَيْدِيَهُمَا -eydiyehumâ"daki humâ o ikisinin demek, yalnizca ikisinin. eyiyehumâ: yalnizca 2 kisinin en az 3 eli.

 

Hanifdostlar'dan beri milim ilerleyemedin sen. Halen aynı muhabbet. Sana cinsiyet belirteçlerine bak diyorum, umursamıyorsun. Orada Sariku سَارِق  ve Sarikatu  سارقة olarak 2 ayrı cinsiyet belirtmeseydi, tek cinsiyet belirtseydi, senin "yalnizca 2 kisinin en az 3 eli" mazeretin geçerli olabilirdi. Ama orada 2 ayrı cinsin tüm bireyleri muhatap alınarak, her iki cinse ait hırsızlar kastedildiği için cinsler iki, elleri 2'den fazla çoğul var. Arapça'nın yapısını halen anlamadıysan ben sana ne diyeyim! Sen, ayetin başında Sariku سَارِق  ve Sarikatu  سارقة hiç yazmıyormuş gibi davranıyorsun. Oysa ayetin en başında bunlar var ve çoğul eller, 2 ayrı cinse ait oldukları için eydiyehüma bu 2 cinsin tüm fertlerinin, her bir bireylerinin elleri oluyor. Neyini anlamıyorsun diye soracağım ama en az 10 yıllık istikrarlı aymazlığını göz önüne aldığımda, bu soruyu sormaktan vazgeçiyorum. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 3.5.2017 at 03:08, Hasan Akçay yazdı:

 

Birisi sana 

kavak efendi ya da kavak bilmemne dediyse

bil ki hakaret etmistir.

Hiç kimsenin sana hakaret etmeye hakki yok, kardesim.

Hakaretin lüzumu yok. Uygar insanlariz şurda. Uygar insanlar olarak görüs alip verebiliriz.

 

Sen benim kavak kardesimsin. 

 

Kavak kardesim,

isletmen gereken bir AKLIN var.

 

Kanit edindigin sey 

safkan Arap ya da safkan baska bisey degil

AKLIN olmali.

 

Aklina şunu sor: 

 

Mâide 38'de hirisizlik yapan erkek ve hirsizlik yapan kadindan söz ediliyor ve "o ikisinin 2'DEN ÇOK elini kesin" deniyor, olur mu bu? Yani ceza olarak 2 insanin en az 3 eli nasil kesilir? 

 

AKLIN seni hiç aldatmaz, güven ona. Saygi göster aklina.   

 

Efendim, o ifadenin dogrusu

2 EL anlaminda YEDÊ imis...

de yanlislikla EYDi yazilmismis.

 

Eger ciddiysen bu iddiayi öne sürerken YiNE aklina dayanip arastiracaksin.

 

"Mümkün mü?" diye aklina sorarak baslayacaksin arastirmana,

يدا-YEDÊ yanlislikla

أيدي-EYDi yazilabilir mi?

 

Arti,

"hirsizin cezasi hirsizin kendisidir" diyen ayet var ama 

"ceza hirsizin elidir" diye bi ayet yok.

 

Buna ne diyor senin aklin?    

 

Yine rahatsız olmușsunuz, Hasan Efendi.

Niye rahatsız oldunuz ?.

Halbuki Siz de her fırsatta Sizden olmayanları akılsız olmakla itham etmekten çekinmiyorsunuz !

 

Ben bilinçli bir șekilde, Arapça bilen yabancı uyrukluların yerine, safkan Arap uzmanlarının tercümesini getirmeme rağmen, Size beğendiremiyoruz.

Arkadaș; eğer bu sözümona uzmanlar dahi kendi aralarında anlașamıyorlarsa, sorun acaba kimde ?

Bizde mi, hiçbir șeyi beğenmeyen Siz de mi, Arapça bilen yabancılarda mı, safkan Arap asıllı uzmanlarda mı, yoksa bu kitabın sahibinde mi ?

Bu soruma Sizden somut bir cevap bekliyorum.

 

Evet haklısınız, kardeș olduğumuz kesin, çünkü bu dünyada, sadece insanlar değil, bütün canlılar elbette birbirine kardeștir.

Madem ki kardeșiz, Hasan kardeș, bu kitabın insan ürünü olduğu bilmem kaç kere tekrarlandı.

Buna da bir açıklık getirmenizi rica ediyorum, çünkü nasılsa bizlerin gri hücreleri yetersiz.

Evet; bu kitap insan ürünü mü, değil mi ?

Buna yanıtınız, hayır yönündeyse, bir zahmet doyurucu gerekçesini de bilmek isteriz.

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da kesilecek bir sığırın yok alacası yokmuş, yok rengi sarıymış, yok daha bir sürü saçma sapan fasarya özellikleri uzun uzadıya anlatılırken, ne miktarın üzerinde çalan hırsızın eli kesilecek, bunun ayrıntısını vermemiş olması bir rezalet, bir utanç. Koskoca allah sığır kesin diye emir gönderiyor! Dönüp dönüp sorduruyor nasıl bir sığır istiyorsun allağam, aman yanlış bir sığır keseriz beğenmezsin, bu nasıl sığır lan böyle sığırlar, bula bula bunu mu buldunuz deyip bizi kesersin aman allah korusun...

 

Rezillik yani, ne denir başka... Allağın cahil çöl yağmacıları yasa, hukuk yapmaya kalkışıyor! Sonuç skandal yani, rezalet... Kendisine ilim verilen kişi, bir çocuğun kafir olup anne babasına isyan etmesinden korktuk diye çocuğu öldürdük yazar, bir gram beyni olsa bu ne yahu böyle, bu ne rezillik demesi gereken bir takım cahiller yaaa yaaa kardeş allağın hikmetinden sual olmaz diye kafa sallarsa olacak rezillik budur işte! Başka ne beklenir? 

 

Ülen böyle hikaye mi olur sapık manyaklar! Hiç olmadı allah çocuğa kaza bela verdi çocuk öldü deyin be! İlim verilen bi herif çocuğu öldürdü olur mu ilkel vahşiler! Allah çocuğu lösemi yaptı çocuk öldü deyin neyse tamam olur. Adam yolda gördüğü oynayan çocuğu öldürür mü kafir olacağından korktu diye yahu! Böyle kepaze hikaye mi anlatılır be! Köpek ısırdı de, kaya yuvarlandı de, üşüttü zatürre oldu öldü de yahu! İlim verilen bir kişi öldürdü olur mu cahil manyaklar!

 

Psikopat manyağın birisi de bana ilim verildi, gaipten vahiy aldım, komşunun çocuğu büyüyünce kafir olacak diye öldürürse ne olacak diye düşünmek yok mu beyinsiz cahiller? Böyle cehalet böyle yobazlık olur mu, hayret edilecek bir şey! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, democrossian yazdı:

Kuran'da kesilecek bir sığırın yok alacası yokmuş, yok rengi sarıymış, yok daha bir sürü saçma sapan fasarya özellikleri uzun uzadıya anlatılırken, ne miktarın üzerinde çalan hırsızın eli kesilecek, bunun ayrıntısını vermemiş olması bir rezalet, bir utanç. Koskoca allah sığır kesin diye emir gönderiyor! Dönüp dönüp sorduruyor nasıl bir sığır istiyorsun allağam, aman yanlış bir sığır keseriz beğenmezsin, bu nasıl sığır lan böyle sığırlar, bula bula bunu mu buldunuz deyip bizi kesersin aman allah korusun...

 

Rezillik yani, ne denir başka... Allağın cahil çöl yağmacıları yasa, hukuk yapmaya kalkışıyor! Sonuç skandal yani, rezalet... Kendisine ilim verilen kişi, bir çocuğun kafir olup anne babasına isyan etmesinden korktuk diye çocuğu öldürdük yazar, bir gram beyni olsa bu ne yahu böyle, bu ne rezillik demesi gereken bir takım cahiller yaaa yaaa kardeş allağın hikmetinden sual olmaz diye kafa sallarsa olacak rezillik budur işte! Başka ne beklenir? 

 

Ülen böyle hikaye mi olur sapık manyaklar! Hiç olmadı allah çocuğa kaza bela verdi çocuk öldü deyin be! İlim verilen bi herif çocuğu öldürdü olur mu ilkel vahşiler! Allah çocuğu lösemi yaptı çocuk öldü deyin neyse tamam olur. Adam yolda gördüğü oynayan çocuğu öldürür mü kafir olacağından korktu diye yahu! Böyle kepaze hikaye mi anlatılır be! Köpek ısırdı de, kaya yuvarlandı de, üşüttü zatürre oldu öldü de yahu! İlim verilen bir kişi öldürdü olur mu cahil manyaklar!

 

Psikopat manyağın birisi de bana ilim verildi, gaipten vahiy aldım, komşunun çocuğu büyüyünce kafir olacak diye öldürürse ne olacak diye düşünmek yok mu beyinsiz cahiller? Böyle cehalet böyle yobazlık olur mu, hayret edilecek bir şey! 

maşallah democ kardeş öyle bir konuşmuşsun ki döktürmüşsün döktürmesinede ajitasyon 4 4 lük ama sana bişey sormama izin ver demişsin ki "Hiç olmadı allah çocuğa kaza bela verdi çocuk öldü deyin be" iyide o zaman o şekilde deseydi senin açından yorumun değişecekmiydi?

 

ayrıca çocuğu nasıl öldürdü biliyormuyuz? belki bir kaza durumu oluşturarak çocuğun ölmesine vesile oldu? bugün milyonlarca bebekten tut çocuğa insan ölüyor iyide bu ölenlerin hepsi zaten Allahın emriyle ölmüyormu islama göre? ne istiyon hiç çocuklar ve bebekler ölmesinmi? iyide senin kontrolünde olan bir şey değilki Yaratıcının verdiği kader bu yapacak birşey yok herşeyin bir sebebi var bu olayında sebebi var ama burdan çıkan sonuç senin dediğin gibi bir sonuç değil çok sığ bir düşünce tarzın var az geniş düşün burdan ulaşacağın sonuç şu olmalı dünyada başa gelen musibetlerin tamamının bir sebebe bağlı olması bu hikayeden biz inananlara verilen genel bir mesaj var sen alamazsın ruhun ve beynin o olgunlukta değil henüz ancak ruh ve beyin olarak belli bir seviyeye geldiğinde bu örneklerin gerçek manasına ulaşabilirsin.Bunun için atman gereken ilk adım bol bol tefekkür etmendir nacizane tavsiyem ve sessiz ortamlarda namaz kıl ve tefekkürlere dal alemleri yaradılışı düşün.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Engse Aesir said:

2 ayrı cinse ait oldukları için eydiyehüma bu 2 cinsin tüm fertlerinin, her bir bireylerinin elleri oluyor. 

 

Iletinizdeki gereksiz kisisel dokundurmalar atilinca

söylediginiz budur ve ne yazik ki yanlistir.

 

2 cinsin tüm fertlerinin elleri

eydiyehumâ degil

"eydiyhim - أَيْدِيهِمْ"dir.

 

Bkz örnegin 5:33. 

 

Ilginç bi durum da o ki bu forumda kendisinin Arapçaya müthis hakim oldugunu belirtmis olan bi ateist, sizin deyiminizle, "kivirt"madan "5:38'deki "eydiyhim"in Kuran'daki gramer yanlislarindan biri oldughunu öne sürdü.   

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

abdenâ dâvûde zel EYDiY: GÜÇ sahibi kulumuz Davud (38:17)

ibâdenâ ibrâhîme ve ishâka ve ya’kûbe ulîl EYDiY: Güç sahibi kullarimiz Ibrahim ve Ishak ve Yakub 

 

5:38'deki gerçek bu kadar basittir.

 

5:38'deki EYDî 1 insanda 2'den çok sayida bulunan "güç"lerdir:

hitabet gücü, kas gücü, AKIL gücü... Kisacasi o insanin kendisi.

 

O erkek hirsiz ve o kadin hirsiz...

o ikisinin kendilerini alikoyun -Fakta'û EYDiYEHUMÂ,

Yûysuf'un, hirsizlik yaptigi için, alikonan kardesi gibi.   

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Maide 38'de Sariku سَارِق  ve Sarikatu  سارقة cins adlarını ayrı tutarsan cebelleşmen ömür boyu sürecek. Dünya'da bütün maide 38 çevirileri yanlış, yalnız seninki doğru! Sariku ve Sarikatu süs için orada sanki ! Bu arada Yusuf'un kardeşi Bünyamin hırsızlık yapmamıştı. Bünyamin'e hırsızlık iftirasını Yusuf atmıştı. Bünyamin'i Mısır'da tutmak için cezaevine - hapse attırmıştı ve sonrasında Yakup ve Bünyamin'in taht'a oturan Yusuf'a eğilme sahneleri gerçekleşmişti. Yusuf egosunu bu plan sayesinde şişirmişti. Yusuf 70 ila 78 nc ayetlerinde yazar bu öykü.

 

 Bakınız; Kardeşine hırsızlık iftirasını atan Yusuf'un bencilliği.

 

tarihinde Engse Aesir tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...