Mr.Kont 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi E kime inanalım? Çok mu alternatifimiz var sence? Bir düşünsene ölümlü bir tanrı mı ölümlü bir insan mı akıl ve mantığa daha uygun düşüyor? Ayrıca her şey insanın kendini bilmesi ve kendine inanmasın da başlar...Din bile. Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok. Kızıl dudaklar, mis kokulu şaraplar yok. Sabahlar, akşamlar, sevinçler tasalar yok. Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok... -Hayyam Cafedeyim o yüzden fazla kalmayacağım şu iletine cevap verip çıkıyorum akşama belki girerim yine foruma... Diyorsun ki ölümlü bir Tanrı mı yoksa ölümlü bir insan mı mantıklı geliyor. İkisine de hayır. Ölümün kendisi mantıksız geliyor. Ama Tanrı'nın ölüml olduğunu söyleyen sensin kardeş. Ölümü Tanrı insanın O'na yaklaşmasına köprü olsun diye kendi dışında canlılık için yaratmıştır. Kendisini katmadığı açık. ''Ölüm ne ararsın herkesin başında bir gün uyudun uyanamadın olacak.'' C.Sıtkı Tarancı Link to post Sitelerde Paylaş
manyakodepresifpsikoz 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Dünya hayatı olgunlasma yeridir. Kötülüğü de görmeden insan olgunlaşmayacak. Git ırak'a biraz olgunlaş nirvanaya falan er gel sen canım... Link to post Sitelerde Paylaş
Mr.Kont 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Git ırak'a biraz olgunlaş nirvanaya falan er gel sen canım... Senin de ne kadar olgun olduğun nikinden belli zaten. Ne kadar samimisin öyle canımlı manımlı konuşma falan. Neyse canın çıksın demeyeceğim diyecek olsam çıkmış olan canını var kabul ederim. Link to post Sitelerde Paylaş
Hunter 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Git ırak'a biraz olgunlaş nirvanaya falan er gel sen canım... Irak'a gitmeye gerek yok kardeş, kötülüğün her türlüsü burda mevcut... Görmek için ortalama zeka yeterli.. Link to post Sitelerde Paylaş
Hunter 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Sloganlar popülist olmaktan öteye gidemez, Akıllı adam sloganlara kanmaz. Doğru, Akıllı adam slogan üretir. Link to post Sitelerde Paylaş
antiyobaz 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Doğru, Akıllı adam slogan üretir. Ne bu şimdi şaka filan mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Kosovalı 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Ne bu şimdi şaka filan mı? her şakada bi ciddiyet payı vardır Link to post Sitelerde Paylaş
Hunter 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Ne bu şimdi şaka filan mı? Ne şakası kardeş, Halk yığınları, akıllı adamların ürettiği sloganlar üzerinden vuruşuyor.. Link to post Sitelerde Paylaş
Hunter 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi her şakada bi ciddiyet payı vardır Al işte, En Kahraman Rıdvan döndü,, Açıkçası ben de senin son numaranı merak ediyorum yoksa Xislam'ı Cüneyt Arkın'a mı dövdürtmek istiyorsun.. Link to post Sitelerde Paylaş
antiyobaz 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi (düzenlendi) Ne şakası kardeş, Halk yığınları, akıllı adamların ürettiği sloganlar üzerinden vuruşuyor.. Halk yığınlarından çok sürü insanı desek sanırım daha yerinde olur. Evet, dediğine ben de katılmaktayım; ama o yığınların dışına çıkamayan birisi ne derece akıllıdır sence ya da akıllı mıdır gerçekte, yoksa öyle olduğu mu sanılmaktadır sadece? Sakın o yığınlar fazlasıyla kurulu saat halinde çalışıyor olmasınlar, Nazım'ın dediği gibi: "Koyun gibisin kardeşim, gocuklu celep kaldırınca sopasını hemen katılıverirsin sürüye ve adeta mağrur koşarsın salhaneye!.." misali Mayıs 28, 2008 tarihinde antiyobaz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Veritas 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Cafedeyim o yüzden fazla kalmayacağım şu iletine cevap verip çıkıyorum akşama belki girerim yine foruma... Diyorsun ki ölümlü bir Tanrı mı yoksa ölümlü bir insan mı mantıklı geliyor. İkisine de hayır. Ölümün kendisi mantıksız geliyor. Ama Tanrı'nın ölüml olduğunu söyleyen sensin kardeş. Ölümü Tanrı insanın O'na yaklaşmasına köprü olsun diye kendi dışında canlılık için yaratmıştır. Kendisini katmadığı açık. ''Ölüm ne ararsın herkesin başında bir gün uyudun uyanamadın olacak.'' C.Sıtkı Tarancı Ölümlü olduğunu ben söylemedim, sen söyledin kendisini yok edebilme potansiyeli olduğunu. Canlılık için yaratmış olabilir. Ama bu ölümü kendi üzerinde uygulayabilmesi ölümlü olduğunu, uygulayamaması ise gücünün bir sınırı olduğunu gösterir. Hangisi sen seç Link to post Sitelerde Paylaş
Mr.Kont 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Ölümlü olduğunu ben söylemedim, sen söyledin kendisini yok edebilme potansiyeli olduğunu. Canlılık için yaratmış olabilir. Ama bu ölümü kendi üzerinde uygulayabilmesi ölümlü olduğunu, uygulayamaması ise gücünün bir sınırı olduğunu gösterir. Hangisi sen seç Ölüm nedir? Bu dnyada canlı türleri üzerinde gözlemlenebilen bir yok oluş. Tanrı' yı gözlemleyemedik ki O'nun ölümünü gözlemleyelim. O'nun kendi üzerinde bunu denememesi sınırlı bir varlık olduğunu değil akıllı bir varlık olduğunu gösterir. Ayrıca bu soru son derece olgunluğa aykırı kusura bakma Marxist. Tam başlığa uygun bir soru olmuş daha doğrusu slogan. Bunu ciddi sorduğunu düşünmüyorum, ama ciddiyse ortada ciddi sorun var hocam. Link to post Sitelerde Paylaş
Veritas 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi Gayet ciddi soruyorum. Slogan veya değil, umrumda değil. Cümleleri kategorize etmek adetim değil pek. Denememesi akıllı bir varlık olduğunu gösterir, bunu kabul ediyorum. (Denemek mi dedik? Tanrı deneme yapar mı? Zaten bilmiyor mu yapıcağı denemenin sonucunu? Neyse bu ayrı bir konu tabi) Lakin benim sorguladığım denerse ortaya çıkacak olan sonuçtur. Deneyememe ihtimalini göz önünde bulundurmuyorum, yine gücün kısıtlılığı söz konusu olur zira. Olgunluğa neden aykırı olduğunu ve ortadaki ciddi sorunu izah etmeni bekliyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
Mr.Kont 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi (düzenlendi) Gayet ciddi soruyorum. Slogan veya değil, umrumda değil. Cümleleri kategorize etmek adetim değil pek. Denememesi akıllı bir varlık olduğunu gösterir, bunu kabul ediyorum. (Denemek mi dedik? Tanrı deneme yapar mı? Zaten bilmiyor mu yapıcağı denemenin sonucunu? Neyse bu ayrı bir konu tabi) Lakin benim sorguladığım denerse ortaya çıkacak olan sonuçtur. Deneyememe ihtimalini göz önünde bulundurmuyorum, yine gücün kısıtlılığı söz konusu olur zira. Olgunluğa neden aykırı olduğunu ve ortadaki ciddi sorunu izah etmeni bekliyorum. Sorun kendini imha ediyor çünkü sorunun kendisi içinden çıkılmaz bir hal alıyor biliyorsun değil mi? Hem deneyin sonucunu bilecek hem yapacak öyle mi nasıl bir kısır döngü sorusudur bu sen izah et marx' ım. Mayıs 29, 2008 tarihinde barisarock tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Veritas 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi Edeyim hemen Sorum kendini imha etmiyor, Tanrı kavramını imha ediyor. Çünkü dediğin kısır döngü soruda değil, Tanrı kavramının içindedir. Bu sadece bu kısır döngülerden bir tanesi. Tanrı kelimesi bunun gibi bir çoğunu barındırmakta. Link to post Sitelerde Paylaş
Mr.Kont 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi Üstad kutsal kitab bu ve benzeri soruları mantıklı ve gerçekçi bir şekilde açıklamıştır. Tanrı kavramı insana kısı döngü gelebiliyor kimilerine göre ama bu kavramın olmaması da başlı başına bir kısır döngü. Link to post Sitelerde Paylaş
Kara 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi Tanrı kavramı insana kısı döngü gelebiliyor kimilerine göre ama bu kavramın olmaması da başlı başına bir kısır döngü. Değil. Link to post Sitelerde Paylaş
Veritas 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi (düzenlendi) Her konuya ayetle cevap veriyorsun, bana da yazsaydın direk ayeti keşke En azından numarasını söylesen bakarım, ben göremedim kuranda bunları açıklayan bir şey çünkü Dediğim çelişkilerden biraz bahsedeyim. *Tanrı'nın bir başı ve sonu yoktur. Sonsuzdan gelip, sonsuza gider. Peki Tanrı'nın geleceği ve geçmişi bilmesi bu özelliğini sınırlandırmaz mı? Bir başı yok fakat geçmişi biliyor. *Tanrı'nın üçgen şeklinde bir daire oluşturmaya gücü yeter mi? Ya da elips şeklinde bir dikdörtgen? *Tanrı'nın geleceği bilmesi bunu değiştiremeyeceği anlamına gelmez mi? Örnekleyelim; Tanrı benim geleceğime bakıyor, cehenneme gideceğimi söylüyor. O andan itibaren benim cennete gitme, cehenneme gitmeme gibi bir şansım kalmamış olur. Tanrı istese dahi! Eğer değiştirirse geleceği yanlış görmüş olur, değiştirmezse gücü yetmiyordur Vesaire vesaire...Örnekler çoğaltılabilir. Klişeler biliyorum ama seviyorum. Tanrı kavramının çelişkilerini gösteren küçük, basit ama etkileyici örnekler Mayıs 29, 2008 tarihinde Marxist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Mr.Kont 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi *Tanrı'nın bir başı ve sonu yoktur. Sonsuzdan gelip, sonsuza gider. Peki Tanrı'nın geleceği ve geçmişi bilmesi bu özelliğini sınırlandırmaz mı? Bir başı yok fakat geçmişi biliyor. Zamanı o yarattığı için hayır. Zamanın kendisi odur da diyebiliriz belki. Onun için bilememesi namümkün. *Tanrı'nın geleceği bilmesi bunu değiştiremeyeceği anlamına gelmez mi? Örnekleyelim; Tanrı benim geleceğime bakıyor, cehenneme gideceğimi söylüyor. O andan itibaren benim cennete gitme, cehenneme gitmeme gibi bir şansım kalmamış olur. Tanrı istese dahi! Eğer değiştirirse geleceği yanlış görmüş olur, değiştirmezse gücü yetmiyordur Geçmiş ve gelecek Tanrı'nın şimdiki zamanıdır dersek zaman konusunda kafandaki soru işaretleri azalır. Yani tüm zamanlar O'nun şimdiki zamanı denebilir. Benim cehenneme gideceğimi biliyor değiştirmiyor. Değiştirir mi? Değiştirnez değiştirirse şeytana verdiği sözden dönmüş olur. Link to post Sitelerde Paylaş
Veritas 0 Mayıs 29, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 29, 2008 gönderildi İnsanların kanına girmek için bi' dolu peygamber, kitap vs. yollayıp oyun bozanlık yapmış, cezalandırmak için ahiret gününü beklemeyip afetler vs. göndermiş bir tanrıdan beklenir bence sözünden dönmesi de Şeytan her daim gönüllerin kralı :P Neyse konumuz bu değil, benim verdiğim örnek konuyu yeterince açıklayabilmek içindi, yani onu benim cehenneme gitmem değil de evden okula gitmem olarak da düşünebiliriz. (Ki burda biraz derine inersek kader-irade ilişkisine gireriz, bence hiç deşmeyelim) Tüm zamanlar tanrının nasıl şimdiki zamanı oluyor anlamaya çalışıyorum. Şimdiki zamandan kastettiğimiz bir "an" değil midir? Şimdi. Şu an. O zaman tanrı bir anda tüm zamanları yaşadı bitti bizi mi bekliyor? Zamanı o yarattıysa ve zaman oysa o kendini mi yaratmıştır? Hani tanrının yaratanı yoktu? Kafam daha da bulandı, ya ben bazı şeyleri idrak edemiyecek kadar gerizekalıyım ya da sen çok pis demagoji yapıyon bana Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts