Jump to content

Kader ve Özgür İrade


Recommended Posts

Zihniyet sapık ve pazarlanan Pislik olunca, işine gelmeyen her şeye "misyonersin" demek sizin zihniyette huy sanırsam. 

Dış Mihrakların işi, amariganın işi, dünya bizi gısganiye, fetöcü, misyoner, vb. 

 

2 dk öz eleştiri yapsanız her gün eleştirip beğenmediğiniz kişiler ile aynı zihniyette olduğunuzu kendi laflarınız içinde göreceksiniz ama nerede sizde o öz eleştiriyi yapıp KORKMADAN sorgulayacak maça! 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 185
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On ‎23‎.‎5‎.‎2017 at 22:00, Emre_1974tr yazdı:

Bu dünya "Allah açısından" bir imtihan dünyası değil. Çünkü zaten yapacaklarımızı biliyor. Bu dünya "eğer sonsuza dek yaşasaydık yapacaklarımızı sembolize eden" bir minyatür -örnek hayat. Ve biz olacakları bilmediğimizden, bizim açımızdan bir imtihan dünyası.

Bu yüzden kimi insanların imtihanı "tam da inkârcı anında " sonlandırılıyor Allah tarafından. Ama o adam 2 yıl daha yaşasaydı belki de imanlı olarak ölecekti.

Aynı şekilde bir başkası da "tam da cennetlik-imanlı anında" vefat ettiriliyor Allah tarafından. Ama belki 2 yıl daha yaşayıp ölseydi inkârcılardan biri olarak ölecekti.

"Sonsuz olarak iyiysek veya kötüysek" ona göre temsili kısa bir ömür yaşattırılıyoruz. Ve bu 2 günlük ömrümüz, eğer bu dünyada sonsuza dek yaşasaydık yapacaklarımızı özetleyen bir kâğıt örneği oluyor.

— Yine yola koyuldular. Bir süre sonra bir oğlana rast geldiler; tuttu onu öldürdü. Mûsa dedi: "Tertemiz bir insanı, bir cana karşılık olmaksızın öldürdün ha!? Vallahi çok kötü bir iş yaptın!" (kehf suresi 74. ayet)

"Oğlan çocuğa gelince: Onun anası-babası inanmış kişilerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk. " (80. ayet)


"Diledik ki, Rableri onlara o çocuktan temizlikçe daha üstün, merhametçe daha gelişmişini versin. " (81. ayet)

İşte burada çocuk daha büyüyüp günahlarını işlemeden imtihanı sonlandırılıyor. Yani bir kişinin neyi hak edip etmediği en başından belli gibi… Ayrıca çocuk yaşasaydı anne ve babasını saptırabilecekmiş. Ama sapmayı hak etmedikleri için onlar kurtarılıyorlar.

.......
 

 

Çizdiğiniz Tanrı modelinde sorunlar var sanırım.

 

Bizim bilmediğimiz, Tanrının bildiği bir modelde sınav olamaz. Bir anlamı da olamaz.
Eğer Tanrı herşeyi biliyor olsaydı, o çocuk zaten hiç doğmazdı. Sonradan öldürüleceği bilinen bir çocuk neden doğsun ki?
Ve yine Tanrı herşeyi biliyor olsaydı, sizi denetleyen, yardım eden, yaptıklarınızı yazan melekler olmazdı.
Ayrıca, her şeyi bildiğine dair verdiğiniz ayetler, bazı şeyleri gerçekleştikten sonra bilebileceği anlamına da geliyor.

Her şeyi bilen ve isterse değiştirebilen Tanrı kendi içinde çelişkili

vs.

 

Sonuç olarak Bir Tanrı modeli varsa bu şekilde işlememesi gerekiyor.

tarihinde Rookie Explorer tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Biraz düşününce bu kader konusu baştan absürd geliyor...

 

Niye böyle bir şeye gerek duyulsun ki...

 

Yani bir kişinin neler yaşayacağını önceden yazmanın ne gibi bir gereği yada faydası olabilir...

 

İşte bakın gördünüz mü hep dediklerim çıktı filan diye hava atmak dışında ne gibi bir mantığı var...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, EK yazdı:

Yazımı okumadığını görüyorum Kireç.


Bişey biliyormuş gibi ukâlâlık yapma.

Soruyu havada bırakacağına  buyur cevap ver.

Fakat boşuna uğraşma derim. Bu sorular seni aşar,,
Çünkü,
Baktım, Daha ilk cümlen şöyle:

"Bu dünya "Allah açısından" bir imtihan dünyası değil. Çünkü zaten yapacaklarımızı biliyor."

Devâmını okumaya gerek bile yok.
Zihnin ateistler gibi çalışıyor, Ve daha Kur'ândan haberin yok.
İki günlük seyislikle Jokeylik iddiâsındasın.
"Kader konusunda konuşmak ne haddime" diye düşünmüyor boyuna yazılar yazıyorsun. 

Halbuki Bak Allah-u Teâlâ Kur'ânda neler buyurmuş.

 

“Andolsun, içinizden cihad edenleri, sabır ve sebat gösterenleri BİLİNCEYE kadar sizi imtihân edeceğiz.” (Muhammed, 47, 31)

"... Senin yöneldiğin yeri (Kâbe'yi) biz ancak Peygamber'e uyan ile ökçeleri üzerinde geri dönenleri BİLMEMİZ için kıble yaptık ..." (Bakara 2, 143)

"Sonra onları uyandırdık ki, iki zümreden hangisinin bekledikleri süreyi daha iyi hesap ettiğini BİLELİM." (Kehf 18, 12)

"... Ancak ahirete inananlar ile onun hakkında şüphe içinde bulunanları BİLELİM diye (ona bu fırsatı verdik) ..." (Sebe 34, 21)

"Allah iman edenleri elbette bilecektir. Ve münâfık olanları da elbette BİLECEKTİR." (Ankebut 29, 11)

KEŞKE SİTEDE,
SORDUĞU SORULARIN ARKASINDA DURAN VE VERİLEN CEVÂBI ANLAMA KAPASİTESİNE SÂHİP ÜYELER BULUNSA DA
BİZ DE ZEVKLE YAZI YAZSAK.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, HATEM said:


Bişey biliyormuş gibi ukâlâlık yapma.

Soruyu havada bırakacağına  buyur cevap ver.

Fakat boşuna uğraşma derim. Bu sorular seni aşar,,
Çünkü,
Baktım, Daha ilk cümlen şöyle:

"Bu dünya "Allah açısından" bir imtihan dünyası değil. Çünkü zaten yapacaklarımızı biliyor."

Devâmını okumaya gerek bile yok.
Zihnin ateistler gibi çalışıyor, Ve daha Kur'ândan haberin yok.
İki günlük seyislikle Jokeylik iddiâsındasın.
"Kader konusunda konuşmak ne haddime" diye düşünmüyor boyuna yazılar yazıyorsun. 

Halbuki Bak Allah-u Teâlâ Kur'ânda neler buyurmuş.

 

“Andolsun, içinizden cihad edenleri, sabır ve sebat gösterenleri BİLİNCEYE kadar sizi imtihân edeceğiz.” (Muhammed, 47, 31)

"... Senin yöneldiğin yeri (Kâbe'yi) biz ancak Peygamber'e uyan ile ökçeleri üzerinde geri dönenleri BİLMEMİZ için kıble yaptık ..." (Bakara 2, 143)

"Sonra onları uyandırdık ki, iki zümreden hangisinin bekledikleri süreyi daha iyi hesap ettiğini BİLELİM." (Kehf 18, 12)

"... Ancak ahirete inananlar ile onun hakkında şüphe içinde bulunanları BİLELİM diye (ona bu fırsatı verdik) ..." (Sebe 34, 21)

"Allah iman edenleri elbette bilecektir. Ve münâfık olanları da elbette BİLECEKTİR." (Ankebut 29, 11)

KEŞKE SİTEDE,
SORDUĞU SORULARIN ARKASINDA DURAN VE VERİLEN CEVÂBI ANLAMA KAPASİTESİNE SÂHİP ÜYELER BULUNSA DA
BİZ DE ZEVKLE YAZI YAZSAK.

 

Allah her şeyi biliyorsa nasıl imtihan oluyor?

 

Allah kendi yaptığı karar verme mekanizmasının nasıl çalışacağını biliyor mu, bilmiyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Yine aynı şekilde bir ayet, bazı insanların cehennem ehli olarak yaratıldığını söyler. Yani onlar kalben kötü olanlar ve gidecekleri yer en başından belli." bu senin yazından alıntı ve bir insan bu yazılana nasıl inanabilir aklım almıyor. Sizin anlattığınız tanrı tanrıdan ziyade hem sadist hem de beceriksiz bir diktatöre benziyor. Eğer kendi tanrını böyle tarif ediyorsan en azından kendi içinde tutarlı olursun. Ama hem bunları yazıp hem de mutlak derecede adil ve rahmet sahibi bir tanrıya inanıyorum dersen millet sana bi tarafıyla güler yani. Din gerçekten insan beynine arız olan bir hastalık. İnsanlara düşünme yetilerini kaybettiriyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, EK yazdı:


Sen sağır mısın? Aptal mısın?
Daha ilk cümlende senin yanlışını gösteriyorum.
Aptallığının farkına varman gerekirken, Allah'ın âyetlerini öğrenme gayretinde olman gerekirken, Bir de Megalomanlık yapıyorsun.
Daha ilk satırın hesâbını vermedin, halâ link veriyorsun.
Nutuk çekme meraklısı ne kadar anormal mahlûk varsa buraya toplanmış.

 

13 saat önce, kirec yazdı:

Biraz düşününce bu kader konusu baştan absürd geliyor...

 

Niye böyle bir şeye gerek duyulsun ki...

 

Yani bir kişinin neler yaşayacağını önceden yazmanın ne gibi bir gereği yada faydası olabilir...

 

İşte bakın gördünüz mü hep dediklerim çıktı filan diye hava atmak dışında ne gibi bir mantığı var...


Sana şöyle bir soru sorulmuş,
Bence güzel soru?
Verilen cevaba bakar mısınız?

 

8 saat önce, EK yazdı:

Yazımı okumadığını görüyorum Kireç.

 


 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Allah her şeyi biliyorsa nasıl imtihan oluyor?

 


Allahın (c.c.) her şeyi bilmesi,, Hangi bakımdan kulların imtihân edilmesiyle çelişiyor sence, çelişkiyi göster çözüme bakalım
 

 

7 saat önce, sağduyu yazdı:

Allah kendi yaptığı karar verme mekanizmasının nasıl çalışacağını biliyor mu, bilmiyor mu?


Yukarıda verdiğim âyet-i kerîmelerdeki, Allah'ın Bilme me sinin anlamını soruyorsan eğer,,
Allah (c.c.) ezelde her şeyi biliyor. Fakat ilmen biliyor.
İlmen bilmek, Aynen bilmek değildir. Aynen bilmek, Zamânla mukayyed bilgidir. Zamânı gelmeden önce bilinmez.

Bunu sormuyor da, klasik zombi ateist mantığıyla,,senaryosu yazılmış, oyuncuları seçilmiş bir filmde imtihân olur mu?
Diye soruyorsan.
Şunu kesinlikle bil ki Konu, senin zannettiğin gibi değil...

İnsânlar, Allah'ın irâdesine,, melekler gibi veyâ ma'denler gibi kayıtsız şartsız itâat eden varlıklardan olsaydı,
İmtihânın tutarsızlığı iddiân gerçek olurdu. Ama öyle değil,,

Ben metalden ve plastikten bir araba yapsam, o arabayı elbette imtihân edemem, ancak test edebilirim
Ve aslında Arabayı test etmem kendi bilgi ve tecrübemi test etmekten başka bi şey değildir. Başarısız test verilerinin sonucunda arabayı suçlarsam bu ahmaklık olur.
İnsân,, Melek cinsinden veyâ ma'denler sınıfından bir varlık olsaydı, sen burda gâvurluk yapamazdın.

Yaratma Bir bakımdan Allah'a Bir bakımdan ise bize âiddir.

Allah'ın Bizi yaratmasında ve bizim fiillerimizi yaratmasında, başlangıçtan beri bizler, yok hükmünde değiliz, âtıl da değiliz, mutlak edilgen de değiliz.
Allah'ın yaratması, bizim yaratılmadan önceki varlığımıza, Allah'ın emrini işitmemize ve imtisâl etmemize bağlıdır.
Zannettiğin gibi Bizden bağımsız, Bizim iştirâkimizin olmadığı, bizim için hâriçten bir yaratma yoktur. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, EK yazdı:

 

Şu yazımı da okursanız konuyu daha iyi kavrayabilirsiniz.

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2013/03/iyiler-mutlaka-kazanr.html

 

Evet yüce Allah daha bizi yaratmadan ne yapacağımızı biliyor ve bizi kendimizle yüzleştirmek için  bu dünyada yaşatıyor. Böylelikle ahirette itiraz hakkımız ortadan kalkıyor.

 

Bir de bazı küçük ceza ve mükafatları bu dünyada da yaşamaya başlıyoruz. Böylece dünya ve ahiret bütünlüğünde kişi tam da hakettiği deneyime kavuşuyor. Tüm benliklere hakettikleri şeyler eksiksizce veriliyor.

 

Selam ve sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, HATEM said:

Allahın (c.c.) her şeyi bilmesi,, Hangi bakımdan kulların imtihân edilmesiyle çelişiyor sence, çelişkiyi göster çözüme bakalım

 

Yahu bu Allah her şeyi biliyorsa neden insanı imtihan ediyor? Bir sürpriz falan mı bekliyor? Bir tanrının ne yapacağını bildiği bir insan için ben onu imtihan ediyorum demesi çelişki değil de ne?

 

3 hours ago, HATEM said:

Yukarıda verdiğim âyet-i kerîmelerdeki, Allah'ın Bilme me sinin anlamını soruyorsan eğer,,
Allah (c.c.) ezelde her şeyi biliyor. Fakat ilmen biliyor.
İlmen bilmek, Aynen bilmek değildir. Aynen bilmek, Zamânla mukayyed bilgidir. Zamânı gelmeden önce bilinmez.

 

Ne dedin şimdi sen? Şimdi bu Allah denen zımbırtı her şeyi biliyor mu, yoksa zamanı gelince mi bilecek?

 

3 hours ago, HATEM said:

Bunu sormuyor da, klasik zombi ateist mantığıyla,,senaryosu yazılmış, oyuncuları seçilmiş bir filmde imtihân olur mu?
Diye soruyorsan.
Şunu kesinlikle bil ki Konu, senin zannettiğin gibi değil...

İnsânlar, Allah'ın irâdesine,, melekler gibi veyâ ma'denler gibi kayıtsız şartsız itâat eden varlıklardan olsaydı,
İmtihânın tutarsızlığı iddiân gerçek olurdu. Ama öyle değil,,

Ben metalden ve plastikten bir araba yapsam, o arabayı elbette imtihân edemem, ancak test edebilirim
Ve aslında Arabayı test etmem kendi bilgi ve tecrübemi test etmekten başka bi şey değildir. Başarısız test verilerinin sonucunda arabayı suçlarsam bu ahmaklık olur.
İnsân,, Melek cinsinden veyâ ma'denler sınıfından bir varlık olsaydı, sen burda gâvurluk yapamazdın.

Yaratma Bir bakımdan Allah'a Bir bakımdan ise bize âiddir.

Allah'ın Bizi yaratmasında ve bizim fiillerimizi yaratmasında, başlangıçtan beri bizler, yok hükmünde değiliz, âtıl da değiliz, mutlak edilgen de değiliz.
Allah'ın yaratması, bizim yaratılmadan önceki varlığımıza, Allah'ın emrini işitmemize ve imtisâl etmemize bağlıdır.
Zannettiğin gibi Bizden bağımsız, Bizim iştirâkimizin olmadığı, bizim için hâriçten bir yaratma yoktur. 

 

Bu her boku bilen Allah yaptığı şeyin nasıl çalışacağını bilemeyecek kadar salak mı? Bunu mu demek istiyorsun?

 

Bu arada her şeyi bilen bir varlık asla yeni bir şey yaratamaz, sadece var olan bilgisini uygulamaya koyar. Mesela bir sapığın küçük bir çocuğa tecavüz edip acımasızca öldürdüğü sahneyi ele alalım. Bu sahne daha ortaya konmadan önce Allah'ın zihninde var. Ezelden beri bu sahne onun zihninde. Sadece sırası gelince sapığı ve çocuğu üretip bu sahneyi gerçekleştiriyor.

 

Bir diğer soru da şu: Böyle bir sahne tek başına takılan bir tanrının zihninde neden var?

 

3 hours ago, HATEM said:

Ben metalden ve plastikten bir araba yapsam, o arabayı elbette imtihân edemem, ancak test edebilirim
Ve aslında Arabayı test etmem kendi bilgi ve tecrübemi test etmekten başka bi şey değildir. Başarısız test verilerinin sonucunda arabayı suçlarsam bu ahmaklık olur.

 

Yani Allah'ının bir ahmak olduğunu itiraf ediyorsun. Senin bu ahmak tanrın da bir insanı bizzat kendi tasarlıyor, nasıl düşüneceğini, beyninin nasıl çalışacağını bizzat kendisi belirliyor, sonra da kendi tasarladığı insan aynen tasarladığı şekilde çalışınca bu ahmak Allah kahrolası, bu da benim istediğim gibi çalıştı diye kendi tasarladığı insanı suçluyor. Yahu bu kadar salak bir tanrı olur mu?

 

Başa dönelim; soru şu: Senin bu ahmak Allah kendi tasarladığı bir insanın nasıl çalışacağını biliyor mu, bilmiyor mu?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, Rookie Explorer yazdı:

 

Allahın ezelde herşeyi bildiğini hangi ayetler yazıyor, bizimle paylaşır mısınız?

 

 


"Allah’ın göklerde ve yerde olan her şeyi bildiğini bilmez misin? Kendi aralarında fısıldaşan üç kişinin dördüncüsü mutlaka O’dur. Beş kişinin altıncısı mutlaka O’dur. Bundan az ya da daha çok olsunlar (fark etmez), her nerede olurlarsa (Allah) onlarla beraberdir. Sonra kıyamet gününde yaptıklarını onlara haber verir. Şüphesiz ki Allah, her şeyi bilir. (58/Mücadele 7)

Allah'ın her şeyi bildiğini ifâde eden âyetler çoktur.
Allah'ın her şeyi bildiğini ifâde etmesiinin içinde ezelî bilgisi de dâhil olduğu için ve Her şeyi bilmekten daha geniş bir bilgi ifâdesi olmadığı için,
Allah'ın (c.c.), Ezelde her şeyi bildiğini artı olarak ifâde etmesi gerekli değildir.

Ezel ile kayıtlı anlamda,, Allah'ın her şeyi bildiğinin Kur'ân da ifâde edilmesi bence mümkün de değildir.

Çünkü, "Allah (c.c.) ezelde her şeyi bilir" cümlesi mutlak doğru bir ifâde olmaz.

Ezelde, Ya'nî sonsuz geçmişteki bir ânda, en sonsuz geçmişteki ânda,, Kendisinden başkası yoktur. Evren yoktur, Eşyâ (şeyler (Maddî varlık anlamında "şey'ler")) yoktur.
Sırf Kendisi vardır. Ve Zât'ı,, sonsuz Lâtîftir. (maddî bir şey değildir.)


Ezeldeki bu mertebede Kendisinden başka hiç bir şey (Kâinâtlar) olmadığı için,
Bence Allah (c.c.), "Ezelde Her şeyi biliyorum" gibi bir ifâde kullanmaz.
Böyle bir ifâde, ilâhî belâgate uymaz.
Fakat biz, Allah adına ba'zı gerçekleri ifâde etmek için mecburen bu ifâdeyi,, "Allah ezelde her şeyi bilir" ifâdesini kullanıyoruz.

Şey; Maddî varlık anlamına geldiği gibi Zihnî varlıklara da ve İlmî varlıklara da "şey" denir.
Allah'ın Ezeldeki Bilgisi, Kendini bilmesidir. Kendindeki ilmî sûretlerin bilgisidir.
Bu ilmî sûretler (a'yân-ı sâbite) de şey olarak adlandırılır.
Allah'ın Ezeldeki bilgisi, Kendisini bilmesinden kaynaklı, Kendi isimlerinin (özelliklerinin kemâlâtlarının) ilmî sûretlerinin bilgisidir.
Her bir ilmî sûret, her bir insânın rûhunun hakikatleridirler (rûhûn rûhu). Daha ortada rûhlar yokken bu ilmî sûretler vardı.

Âlem-i Şehâdet mertebesinden (Maddî âlem, zamânlı âlem, Evren) bir evvelki Mutlak misâl âlemi mertebesinde de
Daha Evren yaratılmamışken ortada maddî evren diye bir şey yokken, Evrenin başından sonuna (başlarından sonlarına) bütün hâllerinin görüntüsü mevcûd idi (Mutlak misâl âleminde mevcûd idi).

Bir İnşaat Mühendisi için Daha Binanın temeli atılmamışken proje aşamasında aslında Bina bitmiştir. Bunun gibi...
Projenin daha çizilmemiş olduğunu bile düşünsek,, Bina, İnşaat mühendisinin zihninde mevcûddur. Zihinde yapılmış ve bitmiştir.
Şu ânda da bütün olacaklar, Allah'ın ilminde ilmî bir şey olarak ve Mutlak misâl âleminde de görsel olarak mevcûddur.

 

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On ‎13‎.‎2‎.‎2020 at 00:53, EK yazdı:

 

Şu yazımı da okursanız konuyu daha iyi kavrayabilirsiniz.

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2013/03/iyiler-mutlaka-kazanr.html

 

Evet yüce Allah daha bizi yaratmadan ne yapacağımızı biliyor ve bizi kendimizle yüzleştirmek için  bu dünyada yaşatıyor. Böylelikle ahirette itiraz hakkımız ortadan kalkıyor.

 

Bir de bazı küçük ceza ve mükafatları bu dünyada da yaşamaya başlıyoruz. Böylece dünya ve ahiret bütünlüğünde kişi tam da hakettiği deneyime kavuşuyor. Tüm benliklere hakettikleri şeyler eksiksizce veriliyor.

 

Selam ve sevgiler

 

Rabbimiz, eğer biz sonsuza dek dünyada yaşayıp imtihan edilseydik bile ne yapacağımızı biliyor. Zaten bu sayede kusursuz bir şekilde herkes hakettiği ahiret yaşantısına kavuşturuluyor. Yoksa şu 2 günlük dünyada denk gelen davranışlarımızdan dolayı değil, sonsuza dek test edilsek toplamda iyilerden miyiz yoksa kötülerden miyiz bilindiğinden mükemmel bir şekilde sonsuz akıbetimiz belirlenmiş vaziyette.

 

Ayrıca şu yazımı da vereyim:

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/yine-ayetlerden-bir-bilgelik-dersi-daha.html

 

Selam ve sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, EK yazdı:

 

Rabbimiz, eğer biz sonsuza dek dünyada yaşayıp imtihan edilseydik bile ne yapacağımızı biliyor. Zaten bu sayede kusursuz bir şekilde herkes hakettiği ahiret yaşantısına kavuşturuluyor. Yoksa şu 2 günlük dünyada denk gelen davranışlarımızdan dolayı değil, sonsuza dek test edilsek toplamda iyilerden miyiz yoksa kötülerden miyiz bilindiğinden mükemmel bir şekilde sonsuz akıbetimiz belirlenmiş vaziyette.

 

Ayrıca şu yazımı da vereyim:

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/yine-ayetlerden-bir-bilgelik-dersi-daha.html

 

Selam ve sevgiler


Ateistlerin sorularını bile anlamıyorsun,
İlâhî kelâmı nasıl anlayacaksın?
Yazdığın yazıların okunduğunu zannetme.

tarihinde HATEM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, EK yazdı:

 

Rabbimiz, eğer biz sonsuza dek dünyada yaşayıp imtihan edilseydik bile ne yapacağımızı biliyor. Zaten bu sayede kusursuz bir şekilde herkes hakettiği ahiret yaşantısına kavuşturuluyor. Yoksa şu 2 günlük dünyada denk gelen davranışlarımızdan dolayı değil, sonsuza dek test edilsek toplamda iyilerden miyiz yoksa kötülerden miyiz bilindiğinden mükemmel bir şekilde sonsuz akıbetimiz belirlenmiş vaziyette.

 

Ayrıca şu yazımı da vereyim:

 

http://emre1974tr.blogspot.com/2011/07/yine-ayetlerden-bir-bilgelik-dersi-daha.html

 

Selam ve sevgiler

 

Kader ve özgür irade yazıma tüm dünyada büyük ilgi olduğunu, İngilizceye bile tercüme edildiğini görmüştük yabancı forumlarda.

 

Bu arada sitelerde, sözlüklerde ve diğer platformlarda da sürekli paylaşılmakta çalışmam:

 

https://www.uludagsozluk.com/e/38787788/

 

http://www.incisozluk.com.tr/e/61915846/

 

https://www.eksiduyuru.com/duyuru/765909/kader-sorusu-vol-2

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, EK yazdı:

 

Kader ve özgür irade yazıma tüm dünyada büyük ilgi olduğunu, İngilizceye bile tercüme edildiğini görmüştük yabancı forumlarda.

 

Bu arada sitelerde, sözlüklerde ve diğer platformlarda da sürekli paylaşılmakta çalışmam:

 

https://www.uludagsozluk.com/e/38787788/

 

http://www.incisozluk.com.tr/e/61915846/

 

https://www.eksiduyuru.com/duyuru/765909/kader-sorusu-vol-2


Burada okunma şerefine mâlesef nâil olamıyorsun.
Bu sitede senin hiç bir yazını okumadım.
İlk defa yukarıda bir linki tıkladım,
Daha ilk cümlede seviyeni anladım.
Ve şu mesajı yazdım
 

İster ateist olsun, İster Müslümân,, Hakikatler nutuk çekme tavrıyla açığa çıkarılamaz.
Senin gibi çok nutuk çeken var.
Allah'ın âyetlerini anlamış olsan Ateistlerin sorularına cevap verirsin, nutuk çekmezsin.
Dediğim gibi soruları bile anlamıyorsun?

Sana yönlendirilen soruları sürekli pas geçerek burda ne yapmaya çalışıyorsun?
Karaktersizliğini mi sergiliyorsun.
Sorulara cevap verme yeterliliğin olsa zâten ânında görüntüyle, hedefe nokta atışlarla cevap verirsin.
Öyle bir yeterliliğin yoksa Burada niye insânların vaktini çalıyorsun.
Kendini de kandırıyorun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...