anibal 0 Şubat 24, 2018 gönderildi Raporla Share Şubat 24, 2018 gönderildi 3 hours ago, Hurrican said: Kur'ân ın her cümlesi her kelîmesi her harfi mu'cizedir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) yanlış hatırlamıyorsam Hayber'in fethinde olacak. Bir yahûdî kadın tarafından hazırlanan Kuzu eti yemeği ile zehirlenmiştir. Peygamberimiz, Etten bir veyâ birkaç lokma almış ve sonra zehirli olduğunu anlamıştı. Yediği bu et sebebiyle öldürülmüş ve şehîd olmuştur. Dolayısıyla âyet-i kerîmedeki her iki anlam da doğrudur. Hem öldürülmüştür hem de vefât etdiği ânda ölümüne sebebiyet verecek bir saldırıya maruz kalmadığı için Ölmüştür. Bu soru, aklıma Firavun için kullanılan, "asâ" ve "lealle" ifâdelerini getirdi. Kur'ân-ı kerîmde, Allah-u Teâlâ, Mûsâ'ya hitâben Firavun için Belki îmân eder, umulur ki îmân eder buyuruyor. Bu ifâdeler, Firavunun îmân edeceğine ve îmânının sahîh olacağına işâret etmektedir. Çünkü Allah (c.c.), îmân etmeyeceğini bildiği bir insân için "belki îmân eder", "umulur ki îmân eder" ifâdelerini kullanmaz. Hz. Mûsâ'nın teblîğ görevini lâyıkıyla yapabilmesi için de Firavunun îmân edeceğini baştan söylemeyeceği için belki ve umulur ki lâfızlarını kullanmıştır. Eh, bedevinin yalanını aklayabilmek için, elbette böyle başka yalanlar sallamak elzem. Şu bedevi laflarının akla, mantığa, izana, vicdana çelişkili olmayan bir tanesi var mı ki, böyle havanda su dövüyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Hurrican 0 Şubat 24, 2018 gönderildi Raporla Share Şubat 24, 2018 gönderildi 6 saat önce, Hurrican yazdı: On 24.05.2017 at 17:06, budamı yazdı: Ali İmran-144: Diyanet İşleri: Muhammed, ancak bir peygamberdir. Ondan önce de peygamberler gelip geçmiştir. Şimdi o ölür veya öldürülürse gerisin geriye (eski dininize) mi döneceksiniz? Kim gerisin geriye dönerse, Allah’a hiçbir zarar veremez. Allah, şükredenleri mükâfatlandıracaktır. Lütfen bu konuda bilgili olanlar dini bilgisi olanalrda cevap versin çünkü sizin cevaplarınızda önemli. Sorum Şu BU ayete göre Allah Muhammedin nasıl öleceğini bilmiyormuydu ? Kur'ân ın her cümlesi her kelîmesi her harfi mu'cizedir. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) yanlış hatırlamıyorsam Hayber'in fethinde olacak. Bir yahûdî kadın tarafından hazırlanan Kuzu eti yemeği ile zehirlenmiştir. Peygamberimiz, Etten bir veyâ birkaç lokma almış ve sonra zehirli olduğunu anlamıştı. Yediği bu et sebebiyle öldürülmüş ve şehîd olmuştur. Dolayısıyla âyet-i kerîmedeki her iki anlam da doğrudur. Hem öldürülmüştür hem de vefât etdiği ânda ölümüne sebebiyet verecek bir saldırıya maruz kalmadığı için Ölmüştür. Bu soru, aklıma Firavun için kullanılan, "asâ" ve "lealle" ifâdelerini getirdi. Kur'ân-ı kerîmde, Allah-u Teâlâ, Mûsâ'ya hitâben Firavun için Belki îmân eder, umulur ki îmân eder buyuruyor. Bu ifâdeler, Firavunun îmân edeceğine ve îmânının sahîh olacağına işâret etmektedir. Çünkü Allah (c.c.), îmân etmeyeceğini bildiği bir insân için "belki îmân eder", "umulur ki îmân eder" ifâdelerini kullanmaz. Hz. Mûsâ'nın teblîğ görevini lâyıkıyla yapabilmesi için de Firavunun îmân edeceğini baştan söylemeyeceği için belki ve umulur ki lâfızlarını kullanmıştır. Soru güzeldi ve BUHARLAŞTI. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts