Jump to content

Mehir vizite ücretimidir?


Recommended Posts

Nisa 24:Sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah’ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

 

"Onlardan faydalanmak" ne?

Bunun için ücret vermek ne demek?

Bir miktar indirim ne?Ne pazarlığı yaptık ki?

Birbirimizi karşılıksız sevdik ve evlendik,ne ücreti,ne indirimi?bu nereden çıktı?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Beelzebub said:

Nisa 24:Sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah’ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

 

"Onlardan faydalanmak" ne?

Bunun için ücret vermek ne demek?

Bir miktar indirim ne?Ne pazarlığı yaptık ki?

Birbirimizi karşılıksız sevdik ve evlendik,ne ücreti,ne indirimi?bu nereden çıktı?

 

 

Bunlar aklin geregi olan sorular,

sizi kutlarim. 

 

Ayetten anlasilana göre verilebilecek cevaplara gelince

 

FAYDALANMAK bir esten beklenen iyilikleri, güzellikleri elde etmek demek 

dolaysiyla

evli bir erkegin karisi sayaesinde kavustugu iyilikler de faydalanmaktir,

evli bir kadinin kocasi sayesinde kavustugu iyiliklerde de.

 

Bunun için ücret vermek,

yine ayetten anlasildigina göre,  

baslik parasi gibi bir ödentidir

ve bu, tek tarafli bir  yükümlülüktür yani ödentiyi yapmakla yükümlü olan kisi yalnizca damattir.  

 

Böyle tek tarafli mi olmali... tartisilabilir,

örnegin "Birbirimizi karşılıksız sevdik ve evlendik, ne ücreti, ne indirimi?" hakli bir itirazdir.

Zaten yalnizca çifti ilgilendiren kisisel biseydir. Evlenen iki kisiden biri "ücret"i alandir, öteki veren

yani alan razi veren raziysa ücreti de indirimi de fiilen kimse dayatamaz.

 

*

 

Bu arada... alintiladiginiz çeviri düzeltmeye muhtaç görünüyor

örnegin cariye...

Ayetin özgün metni olan Arapçasinda "cariye"nin esamesi yok:

 

Nisa 23: Size haram kilindi anneleriniz, kizlariniz, kiz kardesleriniz... 

 

Nisa 24: Ve evlilik yoluyla iffeti korunan kadinlar. Ama yeminleriniz kimi yönetiyorsa onlar hariç. Allah'in sizin üzerinize yazdigi budur. Bundan ötesini mallariniz çerçevesinde aramaniz caizdir. Yeter ki dürüst olun, uygunsuz davranmayin. Kadinlar sayesinde kavustugunuz yararlarin karsiligini onlara vermeniz farzdir. Bedel belirlendikten sonra rizalasmaniz ise günah degildir. Bilendir Allah, bilgedir.

 

Vel muhsanâtu minen nisâi illâ mâ meleket eymânukum, kitâballâhi aleykum, ve uhille lekum mâ varâe zâlikum en tebtegû bi emvâlikum muhsinîne gayra musâfihîn. Fe mâstemta’tum bihî minhunne fe âtûhunne ucûrehunne farîdah. Ve lâ cunâha aleykum fîmâ terâdaytum bihî min ba’dil farîdah. İnnallâhe kâne alîmen hakîmâ.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

FAYDALANMAK bir esten beklenen iyilikleri, güzellikleri elde etmek demek 

dolaysiyla

evli bir erkegin karisi sayaesinde kavustugu iyilikler de faydalanmaktir,

evli bir kadinin kocasi sayesinde kavustugu iyiliklerde de.

 

Öyle değil ılımlı islamcı kardeşim..

Faydalanmak kelimesi net olarak

kadınla cinsel ilişkiye girmektir.Eğer bir kadınla evlenip sonra boşanmak istediğinde cinsel ilişkiye girmemişsen,kadın aldığı mehiri iade etmek zorundadır.Eğer cinsel ilişkiye girilmişse kadın mehiri iade etmez.

İslam kaynaklarında bu net olarak belirtilmiştir.

 

http://www.ilimdunyasi.com/hanimlar-ilmihali/kadin-mehirin-tamamini-ne-zaman-hakeder/?wap2

 

Bu ayetin günübirlik ilişkiler için yazıldığı bellidir.Bak ilahi dediğin kitapta neler yazıyor..Fuhuş ilahileştirilmiş be..

tarihinde Beelzebub tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 hours ago, Beelzebub said:

 

Faydalanmak kelimesi net olarak

kadınla cinsel ilişkiye girmektir.

 

 

1.

Bu hüküm hangi ayette dile getiriliyor?

 

2.

Hangi ayette

"Eğer bir kadınla evlenip sonra boşanmak istediğinde cinsel ilişkiye girmemişsen, kadın aldığı mehiri iade etmek zorundadır"

deniyor?

 

*

 

Bir de rica edicem,

bana

şucu bucu diye

kimlik yapistirmayin. 

 

Bu tür alakasiz yakistirmalara cevap vermek zorunda kalmak

ve vaktimi israf etmek istemiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, Beelzebub said:

 

Faydalanmak kelimesi net olarak

kadınla cinsel ilişkiye girmektir.

 

Ilgili ayetlerden benim anladigim,

ailede kisilerin birbirinden faydalanmasi karsiliklidir.

Erkek kadindan faydalanir, kadin erkekten.

 

Kuran'in

bunu dile getirirken kullandigi kelime

AYAKTA TUTANLAR anlamindaki

"kavvâm"dir.

 

Örnegin

4:135 "Inananlar! ADALETi ayakta tutanlar olun" der.

Kûnû kavvâmîne bil KIST. 

 

Açik ve net,  

ayet inananlarin adaletin islevine uygun ortami saglamasini istemektedir.

Örnegin tanik olarak dogruyu söylemek suretiyle

ve adaletin ihtiyaçlarini karsilamak suretiyle.

 

Ama bu

inananlarin

adaleti yönetip yönlendirmelerini degil

bagimsiz birakmalarini gerektirir.

Yoksa adalet adalet olmaktan çikar, sahibinin sesi olur.

 

4:34 ise "Erkekler kadinlari ayakta tutanlardir" der. 

Er ricâlu kavvâmûne alen nisa

çünkü Allah bazi kimseleri daha varlikli kilar ve erkekler o mallarindan harcarlar

bimâ faddal allahu ba'dahum alâ ba'din ve bimâ enfakû min emval ihim. 

 

Yine açik ve net,

ille erkekleri daha varlikli kilmaz Allah, bazan kadinlari daha varlikli kilar.

O zaman da kadinlar mallarindan harcayip erkekleri ayakta tutarlar. 

 

Kisacasi Kuran'a göre

ailede kari-kocanin birbirine faydalar saglamasi

karsiliklidir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 24.05.2017 at 20:27, Beelzebub said:

Nisa 24:Sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah’ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve (zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

 

"Onlardan faydalanmak" ne?

Bunun için ücret vermek ne demek?

Bir miktar indirim ne?Ne pazarlığı yaptık ki?

Birbirimizi karşılıksız sevdik ve evlendik,ne ücreti,ne indirimi?bu nereden çıktı?

 

 

 

 

Sevgili bezelyebub :D  

 

Senin bunun anlayacağını kabul edeceğini sanmıyorum ama ben yine de Seni ISLAH etmek için yazıcam

Yukarıda Zina etmemek üzere diye Çevrilen Kelime Gayrı Musafihine 'dir   Musafihinne: Erkek ve kadının Üremek maksadı dışında kalarak sadece zevklenmeleri zevk sularını akıtması demektir.

yani Alllah diyor ki "sırf zevk suyunu akıtmak için Evlenmek veya cariye edinmek" yasaktır 

ondan sonra gelen cümlesinde "onlardan yararlandığınız zaman üçretlerini verin" cümlesinde ki Üçret'en kastın (MİHİRDEN) başka bir şey kalmamıştır

zira bir önceki cümle-i ilahi de allah  "üremek dışındaki sexi" kabul etmiyor.

"onlardan faydanldığını  zaman üçretlerini verin"

emrinde

Allah cima ile yani  (meşru seks) ile Mihrin üzerine borç olduğunu ilan ediyor anladın mı?

İnşallah anlamışsındır yoksa sen çook geri kafalı kalmaya devam ediceksin

 

 

Tekrar edeyim bir kere daha mazeretin kalmasın

 

Allah gayrı musafihinne der: "yani üremek maksadı dışında seks yasaktır" der

ondan sonra "onlardan faydalandığınız zaman" der Buradaki "faydalanamada" Allahın muradının "Cima olduğu yani Üremek maksadında yapılan seks olduğu" kesinleşmiştir

Farz olan Üçretlerini verin emrideki üçrette Farz olan  Mihirdir

Anladın mı?

Ey Peygamberi Zişanım Üçretlerini (Mehirlerini) verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık).

 

 

Quote

 

Birbirimizi karşılıksız sevdik ve evlendik,ne ücreti,ne indirimi?bu nereden çıktı?

 

Sevgili bııızlbub

 

Kur'an'da Mihirsiz Evlilik Geçerli sayılır. Bunun sebebi Nikahın bir satış sözleşmesi Mihrinde bir satış bedeli manası alınmaması çindir

Cenabı hak erkeklerden şunu yapmasını ister

Kadına şükran-ı manevini sunduğun gibi şükran-ı maddiyeni de sun

ona vasiyetin yakışır bir şekilde Mihir ver. Buna sana namaz gibi farz kıldım der itser yap ister yapma

 

Kadına der ki  istersen mihirsiz git, istersen de iistediğin kadar mihir talep et öyle git

istersen de beğenmediğin Koca adayından istediğin akdar mihir talep et. seni alamazsın der

Mihirsiz gitttiğine pişman olursan adli makamlara başvur O günkü durumda hesaplansın  O mihir talep et al der

 

esselatu kümtü men külem ve selamun etü menemen amin :D 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili bezelyebub   

 

Senin bunun anlayacağını kabul edeceğini sanmıyorum ama ben yine de Seni ISLAH etmek için yazıcam

Yukarıda Zina etmemek üzere diye Çevrilen Kelime Gayrı Musafihine 'dir   Musafihinne: Erkek ve kadının Üremek maksadı dışında kalarak sadece zevklenmeleri zevk sularını akıtması demektir.

yani Alllah diyor ki "sırf zevk suyunu akıtmak için Evlenmek veya cariye edinmek" yasaktır 

ondan sonra gelen cümlesinde "onlardan yararlandığınız zaman üçretlerini verin" cümlesinde ki Üçret'en kastın (MİHİRDEN) başka bir şey kalmamıştır

zira bir önceki cümle-i ilahi de allah  "üremek dışındaki sexi" kabul etmiyor.

"onlardan faydanldığını  zaman üçretlerini verin"

emrinde

Allah cima ile yani  (meşru seks) ile Mihrin üzerine borç olduğunu ilan ediyor anladın mı?

İnşallah anlamışsındır yoksa sen çook geri kafalı kalmaya devam ediceksin

 

 

Tekrar edeyim bir kere daha mazeretin kalmasın

 

Allah gayrı musafihinne der: "yani üremek maksadı dışında seks yasaktır" der

ondan sonra "onlardan faydalandığınız zaman" der Buradaki "faydalanamada" Allahın muradının "Cima olduğu yani Üremek maksadında yapılan seks olduğu" kesinleşmiştir

Farz olan Üçretlerini verin emrideki üçrette Farz olan  Mihirdir

Anladın mı?

Ey Peygamberi Zişanım Üçretlerini (Mehirlerini) verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık).

 

BEELZEBUB ile dalga geçmen seni haklı çıkarmıyor, yani allah senin anlattıklarını kitabına yazmayarak, senden dahamı cahil oluyor demek istiyorsun??? şurada yazdığın zırvalara rağmen milleti cahil, kendini alim sanman yüzünden islam yerlerde sürünüyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, ALIENRIPLEY said:

 yani allah senin anlattıklarını kitabına yazmayarak, senden dahamı cahil oluyor demek istiyorsun???

 

Allah kitabına yazmış ya işte "Gayrı musafihinne" demiş. Ne denyosunuz ya. Yazmamış diyorsunuz bir de

 

Okumuyor musun Ayeti (Nisa 24) "Gayrı musafihinne"  "üremek maksadı dışında seks yasaktır" demektir

 

O halde Alla'hın ardından söylediği "onlardan faydalandığınız zaman üçretlerine verin" cümlesindeki muradınının "Üremek dışında yapılan faydalanma (seks)" olamayacağı kesindir. nokta

Artık anlamazsanız. "Kur'an'da böyle bir şey yazmıyor" derseniz. ya denyosunuz yada milleti kandırmak için yazıyorsunuz demektir 

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da apaçık söylenen son derece basit, sıradan ifadelerde bir halt, bir keramet varmış propagandası yapmak, yalan propagande etmek Müslümlerin olmazsa olmazı. Başka türlü bu uyduruk zırvayı millete kakalayamazlar.

 

Sfh kökünün anlamı apaçıktır. Sefih demek günahkar, ayıp, ahlaksız işler yapan anlamına gelir. Sefahatın anlamını biraz Osmanlıca bilen herkes bilir. Hatta safahatla karıştırılmaması filan istenir. Anlam son derece apaçık ve net. Ahlaksızlık akılsızlıkla da özdeşleştirilip bu anlamda da kullanılır, ikincil anlam olarak. 

 

Arap geleneğinde islam öncesi mehir var olduğu ve kelime olarak da kullanıldığı halde Kuran'da ücret yazması tam bir rezalet, bir kepazelik. Mehir geleneğini hem kaldırma, hem de bilinen mehir adını kullanmayıp ücret kelimesini kullan! Bu başlı başına bir islam skandalıdır.

 

Cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın yazan, yani istiyorlarsa yapabilirler, size mukatebe parası kazanabilirler, fuhuş parası yiyebilirsiniz, muhsanat nikahı yapmaya parası olmayanlar az bir ücretle cariyelerle idare etsin, siz de özgürlüğümü satın alacağım diye didinen ve fuhuşa mecbur kalan zavallı esir kadınların sırtından fuhuş parası yeyin diyen kepaze bir hurafeden tam da beklenecek iş...

 

Meleket eymanın apaçık köle demek olduğunu, sağ elin sahip olduğunun davar gibi, sığır gibi bir mal olduğunu, istenirse öldürülmesinin serbest bırakıldığını yüzelli kere açıklayamayız artık. Bu son derece kesindir, bütün dünya kültürlerinde sağ elde tutulan öz mal, sol elde tutulanın emanet olduğu son derece kesindir, bunun istisnasının olduğu bir dünya kültürü ben bilmiyorum. Bu kadear apaçık bir gerçeği inkar etmek, ancak yalancı, sahtekar, dolandırıcı, sömürücü Müslüm denen kişilere ait bir özelliktir.

 

İslam, evlatlık kurumunu kaldırma gibi rezil kepazeliklerle azbuçuk olan Arap ahlakını da yerle bir etmiş, ahlaksız, yalancı, sahtekar, sömürücü, yağmacı bir toplum ortaya çıkarmıştır.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, democrossian said:

Sfh kökünün anlamı apaçıktır. Sefih demek günahkar, ayıp, ahlaksız işler yapan anlamına gelir. Sefahatın anlamını biraz Osmanlıca bilen herkes bilir. Hatta safahatla karıştırılmaması filan istenir. Anlam son derece apaçık ve net. Ahlaksızlık akılsızlıkla da özdeşleştirilip bu anlamda da kullanılır, ikincil anlam olarak.

 

 

Elmalı Hamdi Yazır Tefsiri :

(Nisa 24)

Müsafaha, "sefh" kökünden türetilmiş müfaale babıdır. Sefh, aslında kan ve su kategorisi sıvıları döküp akıtmak demek olduğundan müsafeha veya sifah, sırf suyunu boşaltmak, yani her iki tarafın (kadın ve erkeğin) üreme ve türeme maksadında bulunmayıp yalnız su akıtarak cinsel arzularını gidermek mânâsını ifade eder. Ve bunun için zinaya sifah denilir."

 

(Nisa 24) "Gayr-ı müsafihine şartıyla mallarınızla cariye edinmeniz veya kız istemeniz size helaldir" "artık kadınlardan faydalandığınız zaman onlara farz olan üçretlerini (Mihirlerini) verin"

Yani Kadınlarla cima ettiğiniz zaman üçretlerini (Mihirlerini) vermek farzdır

 

 

 

Utan mıyor musun demakrasyon ayeti okuyup anladıkdan sonra milleti keklemeyei Kekliği düz ovada avarlarlar kanadını kanadını kentakileyip fıraçkınlarlar Aasssukülitaaaa :Daasa

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, democrossian said:

 

Cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın yazan,

yani istiyorlarsa yapabilirler,

size mukatebe parası kazanabilirler, fuhuş parası yiyebilirsiniz

kepaze bir hurafeden tam da beklenecek iş...

 

Öyle deme ! 

Utanmaz mısınız sen !

Yalanlar savurmaya, yaaaa!

Erkeksen :D cevap ver  Fuhuş parası  "Hayırlı" bir para mıdır?

Fihim hayran: Cariyelerinizde  bir HAYIR görürseniz hemen onlarla mukatebe edin.

Mukatabe parası Fuhuştan kazanılmış para ise Bu mukatebe geçerli olmaz. Fuhuştan kazanılmış para ile mukatabe yapılamaz hah haaayy 

İn dı kapçın kapkan dınınııı zafer şarkısı mırıldanıyorum :D 

 

Cariyeleriniz muhsin kalmak istedikleri halde onları fuhuşa İKRAH ettirmeyin.

Kim cariyelerini  fuhuşa İkrah ettirirse. bilin ki İkrah bir şuçtur.

Cariyelerin İkrahlarını affetim

fakat Onları fuhuşa ikrah edenleri ise affetmedim

en şiddetli azab ile azab edecemmmmm

 

İnsanları zorlamak ikrah ettirmek bir suç olduğu gibi Hayatın getirdiklerine de İkrah etmek bir suçtur

Allah gönderdiğim bealalar sabretin iman edin der. iman ayrı ikrah ayrı kabul etmemek tikseinmek ayrı

bu bir şuçtur.

bu incelikleri kimi anlatırsın  

In di kapçın kapkannnn hop hop gamgam sıtayl

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıvı dökülmesi 2/30 nolu pasajda "yefsiku dima" diye geçer. Kan dökme olarak. Yani bu kelimenin bileşenleri sfk şeklinde.

 

Fakat önemli değil. Sonuçta zina etmemesi isteniyor. Yani cariye bu, zorlamayacaksın ama zorlamadan mükatebe parası kazanmak için fuhuş yapabilir ya, serbest ya, o bakımdan. Muhsan nikahına gücü yetmeyen fakirler de az bir ücretle bu cariyelerden faydalanabilir ya.

 

Yani demek istiyor ki fuhuş bunlara serbest olduğu için mehiri düşük diye bunları ola ki almak isterseniz, yani muhsan nikahı ile almak isterseniz, bunlar alışmış bak ona göre, zina yapmama koşulu ile muhsan nikahına geçirin bunları bak karışmam alışkın bunlar diyor!

 

Bir cariye, yani Müslümler ikide bir zırıldar kuranda cariye geçmez diye, meleket eyman diyeyim uzun olsa da, aynı şeydir, bu muhsan, yani normal özgür bir kadının nikahı şeklinde nikahlanırsa, zina etmemeye söz verip nikahlandığı halde zina da ederse, buna özgür kadının zina cezasının yarısının verileceği de yazar Kuranda!

 

Kepazelik yani, rezalet. Sınıf ayrımı, aşağılık bir soygun, talan, ganimet düzeni... Cahil çöl yağmacısının ilkel cep ajandası... 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi ben her şeyin doğrusunu söylerim, benim söylediklerimde kesinlikle katma karıştırma, abartma, yakıştırma yoktur.

 

Kuran, mükatebenin içeriğini yazmaz. Yani mukatebenin, kölenin özgür kalmak için kazanmak zorunda olduğu bedeli belirleyen bir sözleşme olduğunu açıklamaz.

 

Fakat kölelerinizle mukatebe yapın diye yazar. Nedir bu mukatebe? Ne yazar bunda? Bunu belirtmez. Bu bir kere Kuranın evrenselliği iddiasını yerle bir eden bir kepazelik. Hitap ettiğim toplumun geleneği ne dediğimi çok iyi bilir diyerek ulusçuluk yaptığı apaçık. Skandal yani, bu kitap evrenseldir tüm insanlığa hitap eder demek rezilliktir. Yalanın daniskasıdır.

 

Fakat bu mukatebe denen bota bir şey de yazılacak yani, yazılı olmasa bile, verilmiş bir söz bile olsa bunda bir şey belirlenecek, bir şarta bağlanacak. Bu şartın ne olduğu belirtilmezse ne yaparsın? Tahmin edersin. Ya da açar o toplumun geleneklerini öğrenirsin.

 

İşte bunu yaptığında da bu mukatebenin bir kölenin özgür kalmak için kazanıp efendisine ödemek zorunda olduğu birbedeli belirlediğini anlarsın. Yani efendi kölesini karşısına alacak, bak köle, bana 100 dirhem kazanır getirirsen özgürlüğünü satın alırsın, seni azat ederim diyecek. Köle 100 dirhem çok, bunu nasıl kazanayım, hiç durmadan çalışsam 60 dirhemi ancak kazanırım, 100 dirhem olursa anca seksen yaşımda özgür kalabilirim ondan sonra da ne yapayım özgürlüğü diyecek. Efendisi iyi bak yetmiş dirhem, bu son teklif, aşağısı olmaz diyecek. Köle yalvar yakar ya insaf et özgürlüğün tadını çıkaracak yaşta özgür kalayım gel şunu altmış dirhem yap diyecek. Efendisi bak içimden tuttu sana son teklifim 65 dirhem, aşağısı kesinlikle olmaz diyecek.

 

Köle de ne yapalım kader düştük bunların pis ellerine diyerek başlayacak adamsa hamallık, işçilik, en ağır pis işlerde harıl harıl çalışacak mukatebe bedelini ödemek için. Kadınsa pis iğrenç heriflerin ağız kokusunu çekecek mukatebe bedelini ödeyip özgür kalmanın hayaliyle.

 

İşte böyle iğrenç, kepaze, pislik, kokuşmuş bir düzen...

 

Tabii cariyede bir hayır görmek, eli yüzü düzgün, müşterisi olur, mukatebe bedelini kazanabilir anlamında. Kurana göre cariyelerin fuhuş serbestisi olduğu son derece kesin, çünkü fuhuşa zorlamayın diyor. Kendisi isteyerek mukatebeyi ödeyip özgür kalayım diye yaparsa sakınca yok anlamını kesinleştirir bu ifade.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, democrossian said:

Tabii cariyede bir hayır görmek, eli yüzü düzgün, müşterisi olur, mukatebe bedelini kazanabilir anlamında. Kurana göre cariyelerin fuhuş serbestisi olduğu son derece kesin, çünkü fuhuşa zorlamayın diyor. Kendisi isteyerek mukatebeyi ödeyip özgür kalayım diye yaparsa sakınca yok anlamını kesinleştirir bu ifade.

 

 

Fihim hayran: Onlarda bir hayır görürseniz hemen mukabete yapın ve onlara malnızdan verin ki o malı size Allah verdi.  Siz kendi aklınızla kararlarınızla kazanmadınız

Daima kullarımın hayrını gözetin 

 

 

1. si Mukatebe parası için Fuhuş yapacağını bilmek onda bir hayır görmek değildir.

2.si Cariye kendi isteğiyle fuhuş yaparsa

yaptığı bu fuhuştan dolayı İkrah eder tiksinirse, 

cariyenin bu günahından dolayı sahibine bir mesuliyet yoktur. Bunu anlatıyor Allah

 

fakat cariyesi sahibinin yanlış kararları yüzünden evlenememişse

yahut sahibi cimrilik yapıp, varken vermeyip cariyesine asgari verdiği para cariyenin ihtiyaçlarını karşılamamışsa

cariye para kazanmak için fuhuşa gitmişse.  buda bir ikrahtır

cariyesini fuhuşa ikrah etmektir.

buda şuçtur

bu ikrahlanmalarından dolayı cariyeler afediliyor

ama onu ikrah edenin ikrahı afedilmiyor

cezası ne ise kesilecek

zorlamaysa ona göre ceza

evlenmesine mani olmuşsa

bu mani oluş onu fuhuşa zorlamışsa

yada bintilik yapmış

cariyesine az para vermiş ihtiyaçlarını karşılamamış

sahibin vs. sebebleri onu fuhuşa ikrah etmişse 

sebeb Neyse artık

O cürümün cezanın cinsi göre, ceza verilmesi lazım olduğundan

afedilmeyen İkrahının cezanın cinsi ayette belirtilmemiştir Anladın mı ayetin manalarını democoo

kamoooon

 

Koca kuran büyüksün 

manaların hikmetlerin yeter

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 25.05.2017 at 04:15, Hasan Akçay said:

Bunlar aklin geregi olan sorular,

sizi kutlarim. 

 

Ayetten anlasilana göre verilebilecek cevaplara gelince

 

FAYDALANMAK bir esten beklenen iyilikleri, güzellikleri elde etmek demek 

dolaysiyla

evli bir erkegin karisi sayaesinde kavustugu iyilikler de faydalanmaktir,

evli bir kadinin kocasi sayesinde kavustugu iyiliklerde de.

..............

 

 

Hasan Bey oldu mu şimdi?

Faydalanmanın karşısına koyduğun açılımlar senin toz pembe,çiçekli böcekli "izafi" yorumların değildir de nedir?

Hele hele ayetin içerisine açık olarak zina bağlamı var iken..

Kuran senin toz pembe orumlaına mı muhtaç kaldı?

Hem, ayetten anlaşılana göre ne demek?

Verilebilecek cevaplar ne demek?

Yükümlülük neden erkekte?

Başka birileri gelip de bu ayeti olabildiğince çıkarlarına uyarlamasına engel nedir? Sizin toz pembe yorumlarınız mı?

Tek siper toz pembe bakış açısı yöntemi mi?

Ki tarih boyunca bu ayetin alet oldğu uygulamalar da ortada.

Mahal verebileceği rezillikler de..

 

Ayrıca şu mütemadiyen vurgu yapmaya çalıştığınız "yeminlerinizin yönettikleri" meselesi..Böyle yazınca ne oluyor? Cariye harici besleme mi oluyor? Birden işin içine erkekler de mi giriyor?...Ayetin en başından mevzuya, yine evli kadınlardan girmiş iken hemi de..Sanki o devirde arap yarımadasında büyük bir seferberlik, büyük bir sivil toplum hareketi ile tüm yardıma muhtaç dişiler(ve hatta erkekler) himayeye alınıyor, etraf himayeye alınmış beslemelerden yıkılıyor da, kuran buna mı gönderme yapıyor? Büyük bir vicdan seferberliği var araplar arasında herhalde..uçkur, cariye, fuhuş, zina diye bir şey ise yok. Cüz-i miktarda. Göz ardı edilebilir..Kusura bakmayın ama tüm ayetler "seks" kokuyor iken, yazdıklarınız pek de inandırıcı gelmiyor.

 

Bir önceki aytette de, sonrakinde de edilgen olan, subje olanlar hep kadınlar. Nisa 24'üde bu bağlamda yorumlamamak da nesi? Ayetlerin nerede ise tamamı ataerkil. Kur'an ataerkil. Samimi olup da bunu kabul etmek ise sizin boynunuzun borcu olsa gerek.

 

Dediğim gibi, açıklama diye bize sunduğunuz şey, sadece sizin toz pembe, optimist yorumlarınız.

Bize asıl bunların aksi şekilde de yorumlanamayacağını göstermeniz gerekli. Elin oğlu, arabın oğlu boyna bunu yapmış çünkü..

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, teflon said:

Ayrıca şu mütemadiyen vurgu yapmaya çalıştığınız "yeminlerinizin yönettikleri" meselesi..Böyle yazınca ne oluyor? Cariye harici besleme mi oluyor? Birden işin içine erkekler de mi giriyor?

 

 

Iletinizde bir sürü konu var,

hepsine birden cevap vermem imkansiz.

Rica etsem

bundan sonra bir iletide yalnizca bir konu üzerinde durur musunuz. 

 

Ben bu iletimde "yeminleriniz kimleri yönetiyorsa onlar"in üzerinde durayim,

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM

ama Muhammed nebiye dair oldugunda MÂ MELEKET YEMîNUK (33:50)

yani yemin kelimesi tekil çünkü Muhammed tek kisi. 

 

Meleket: meliklik etti demek yani yöneticilik etti, yönetti.

O halde ifademizin anlami:

senin evlilik yemini ederek edindigin esin,

senin evlilik yemini ederek edindigin eslerin (33:50, 33:52)

 

Anadili Arapça olan ve şu anda Suudi Arabistan'da yaşayan biri ile yazistik. ADI Layth.

 

Onun söyledigine göre 

Arabistan'in bazi bölgelerinde halen kiyilan

Araplara özgü bir nikah türüymüs bu. 

 

Savasta tutsak aldiginiz kimseler 

47:4 geregince tarafinizdan saliverildikten sonra 

ülkenizde kalmayi seçerlerse devletiniz onlara siginmaci statüsü taniyacaktir. 

 

Bi de 60:12'de sözü edilenler var,

baskici kafir ailelerinden ülkenize kaçan göçmen mümineler (müminatu muhacirat),

devletiniz onlara da siginmaci statüsü tanir.

  

Iste

savas tutsagi iken size siginanlari

ve göçmen mümineleri 

yemin nikahi ile es edinebiliyorsunuz. 

 

Bunlar eski ülkelerinin yasalarina göre evli olabilirler

ama onlari baglamaz o yasalar artik,

sizin ülkenizde evlenebilirler. Evlenmek onlarin insan hakkidir. 

 

Nisâ 24'te bu söyleniyor.

 

Nisâ 23: Size şunlar haramdir: anneleriniz, kizlariniz, kiz kardesleriniz...

Nisâ 24: Ve iffeti korunan EVLi kadinlar, ama YEMiNLERiNiZ KiMi YÖNETiYORSA ONLAR hariç... 

---------- Vel muhsanâtu minen nisâi, illâ MÂ MELEKET EYMÂN UKUM, 

 

Allah'in size yazdigi budur. Bundan ötesine mallarinizla ulasmaniz helaldir ama  uygunsuz davranmayin, dürüst olun. Ve kendilerinden yarar sagladiklariniz hek kimler ise onlara evlilik ödentilerini yapin. Farzdir bu. Ama miktar belirlendikten sonra rizalasmaniz da caizdir. Bilendir Allah, bilgedir.  

 

kitâballâhi aleykum, ve uhille lekum mâ varâe zâlikum en tebtegû bi emvâlikum muhsinîne gayra musâfihîn. Fe mâstemta’tum bihî minhunne fe âtûhunne ucûrehunne farîdah. Ve lâ cunâha aleykum fîmâ terâdaytum bihî min ba’dil farîdah. İnnallâhe kâne alîmen hakîmâ.

 

 

 

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
45 minutes ago, Hasan Akçay said:

Iletinizde bir sürü konu var,

hepsine birden cevap vermem imkansiz.

Rica etsem

bundan sonra bir iletide yalnizca bir konu üzerinde durur musunuz. 

 

Ben bu iletimde "yeminleriniz kimleri yönetiyorsa onlar"in üzerinde durayim,

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM

ama Muhammed nebiye dair oldugunda MÂ MELEKET YEMîNUK (33:50)

yani yemin kelimesi tekil çünkü Muhammed tek kisi. 

 

...............

Uyarınızı dikkate alırım ama bu sefer de alt alta bir sürü mesaj ve forumda kirlilik olabilir. Ayrıca öteki türlü ya ben unutuyorum ya da takip edilmesi gereken bir sürü mesajla birlikte darmadağınık hale geliyor..ama deneriz.

 

Yazdıklarınıza gelince:

 

Tüm zamanlara ve tüm insanlığa indirildiği söylenen kitapta, araplara özgü bir nikahla işimiz ne? 2017 yılında dünyanın geri kalanı ne edecek o zaman? Bunları çıkarınca geriye ne kalıyor. Ayetler geçerliliğini, bağlamını ve anlam bütünlüğünü tamamen yitiriyor. Ne yapalım, bunlar 600 senesindeki araplar için inmiştir pas mı geçelim bu ayetleri..Dünyanın kalanındaki gelenekler için ne yapacaz peki?

 

Ve savaş tutsağı iken sığınanlar..Allah aşkına bu ne kadar beklendik ya da yaygın bir şey olabilir?  Kuranda sık sık tekrarlanan koca bir cümleyi buna ithaf edecek kadar? Olsa olsa istisnai bir durum olabilir bu. Ki insanın ona dahi aklı yatmıyor..Savaş esirlerinin kaçta kaçı diğer tarafa sığınır ki yahu, biraz samimi olalım.

 

Ve baskıcılardan sığınan mümineler..O tarihte arap yarımadasında bu derece yaygın mı ki bu, kuran resmen yarısını buna ayırmış? Yoksa cariyelik ve köleik mi? O devirde hor görülen kadınlar kızlar mı?

 

Ve evlilik yoluyla iffeti korunan kadinlar. Ama yeminleriniz kimi yönetiyorsa onlar hariç. ...Ayetin başında kadınlara atıfta bulunuluyor. O zaman devamındaki yeminlerinizin malik olduğu ile neyi kast ediyor olabilir? Önceki ayetten itibaren ve bu ayetin başında da sürekli dişi tarafından gidiyor. Size göre yeminler kısmında hop karşılıklı oluveriyor..Ama akla yatmıyor işte. Kastedilen köle kadın. Cariye. Bu çok açık. Sizin yaptığınız ise ne yazık ki zorlama bir yorum.

 

Kalan kısmı ise tamamı ile iyimser yorumlarınızdan ibaret. Faydalanmak kelimesinden böyle karşılıklı, toz pembe, çiçekli böcekli vb. anlamlar çıkarabilirsiniz ama inanın buna sizden başka kimse ikna olmaz.

Tarih boyunca da ikna olmamış zaten. Ortadoğuda, islam coğrafyasında hangi kadın böyle bir irade kullanabilmiş ki bugüne kadar?

 

Sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar size haram kılındı..Yemin vb. her ne olursa olsun. Normal bir insan bu cümleden ne anlar? O, bu, şu..vb. haram ama şunlar hariç.

..Karşı tarafın rızası falan da yok ortada. Varsa nerede? Sadece şahit getirmeye çalıştığınız muğlak bir arap tarihi var.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Son derece saçma. Meleket eyman bir nikah türü ise böyle olduğu Kuranda niye açıklanmamış? Bunu niye allahın arabı layktan luyktan öğrenecekmişiz? Bundan daha saçma bir iddia olabilir mi?

 

Olsa olsa dünya köleliği yasakladığı için köleci araplar pazardan apaçık satın alamadıkları cariyeleri el altından edinip bu bizde geleneksel bir nikah türü diye yutturuyorlardır. Buna kanacak kadar salak olmadığımızı Müslüm bilmeye bilir de başka çaresi yok. Böyle zırvadan oturuktan bahanelere sığınmaktan başka bir çaresi bulunmuyor.

 

Bütün dünya apaçık bilir ki bütün dünya kültürlerinde sağ elin sahip olduğu öz maldır. Sol elde emanet tutulur. Bunu dünyada bilmeyen yok. Bu her yerde böyle kabul edilmiş ve deyimleştirilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...