Jump to content

Muhammed'in Yasadigina Dair Kanitlar Var mi ?


Recommended Posts

Bir saat önce, RedOneTheDiver yazdı:

Kuran'da zaten buranın kupkuru ekin bitmeyen bir yer olduğunu söylüyor. Hâlbuki bahsettiğin bekaa vadisi zümrüt yesilidir. Halbuki Petra bile daha mantıklı. 

Passing through the [dry] Baka Valley, they make it a place of springs, and the early rain clothes it with blessings.

 

https://www.studylight.org/bible/cjb/psalms/84-6.html

 

Yahudi inciline göre,Baka vadisinin (dry), kuru,verimsiz olduğu ama hac yapanlarla birlikte bahar yerine döndüğü söylenmekte.

Çelişki varmı?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 148
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

4 saat önce, Abdülmalik yazdı:

Passing through the [dry] Baka Valley, they make it a place of springs, and the early rain clothes it with blessings.

 

https://www.studylight.org/bible/cjb/psalms/84-6.html

 

Yahudi inciline göre,Baka vadisinin (dry), kuru,verimsiz olduğu ama hac yapanlarla birlikte bahar yerine döndüğü söylenmekte.

Çelişki varmı?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/56541-the-syro-aramaic-reading-of-the-koran-4144-ayetinin-çevirisi/&

Attığım videoda bahs edilen kitap

-takdir ediyorum- ben daha ateist olmadan sitede (burada) o kadar çok konuşulmuş ki (14 sayfa)okuyup sonra bu konuyu tekrar konuşalım. Teşekkür ederim.

tarihinde RedOneTheDiver tarafından düzenlendi
İmla
Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, RedOneTheDiver yazdı:

https://www.ateistforum.org/index.php?/topic/56541-the-syro-aramaic-reading-of-the-koran-4144-ayetinin-çevirisi/&

Attığım videoda bahs edilen kitap

-takdir ediyorum- ben daha ateist olmadan sitede (burada) o kadar çok konuşulmuş ki (14 sayfa)okuyup sonra bu konuyu tekrar konuşalım. Teşekkür ederim.


Bu tartışmayı başlatan tercümeyi yazan adam Edip Yüksel'in şeyhi Reşat Halife'dir. Adından da anlaşılacağı üzere kendisini Halife-Mehdi ilân etmiştir. Bazı ayetlerin kendisi için özel indiğini iddia etmiştir. Aynı zamanda şifacı olduğunu da söylemiştir. Edip ona tanrı gibi tapar. 19 mucizesi gibi zırva fikirleri vardır. Bu "mucizeye" uymayan ayetlerin Kuran'a sonradan eklendiğini iddia eder. 
Bu "çakma huri" forumda Edip'in tercümesine dayanarak "kafilerin kafasını kesin" ayetinin yanlış tercüme edildiğini aslında "kafirlerin savaş idare merkezini vurun" denmek istendiğini iddia etmişti de kendisine sormuştum; "aynı zerzevat Kuran'da bir kaç ayetin sonradan eklendiğini veya çıkartıldığını söylüyor buna da iman edelim mi?" diye, iki aydır cevap bekliyorum kendisinden... :0_80cbc_37a71a73_L:

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, adeist yazdı:

 "aynı zerzevat Kuran'da bir kaç ayetin sonradan eklendiğini veya çıkartıldığını söylüyor buna da iman edelim mi?"

Herseyi söyleyebilirler. Neden mi? Reşit Halife resuldur yani Muhammed hetemul enbiyadir ama hatemul resul değildir. Türkçesi şudur tanrı Muhammed le beraber susmamistir halen konuşur. Kiminle resulleri aracılığıyla. Yani Resûl bu ayetler sonradan girdi de diyebilir girmesi de diyebilir, hiç fark etmez. Resûl vs Nebi konusunu biraz daha açabilirim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, RedOneTheDiver yazdı:

Herseyi söyleyebilirler. Neden mi? Reşit Halife resuldur yani Muhammed hetemul enbiyadir ama hatemul resul değildir. Türkçesi şudur tanrı Muhammed le beraber susmamistir halen konuşur. Kiminle resulleri aracılığıyla. Yani Resûl bu ayetler sonradan girdi de diyebilir girmesi de diyebilir, hiç fark etmez. Resûl vs Nebi konusunu biraz daha açabilirim. 


İlginç bir konu !
Yani diyorsunuz ki islami inanca göre Muhammed'den sonra da resuller gelmiştir !

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiçbir kayıt,belge olmaksızın 2-3 yüzyıl önce yaşanmış olayların sanki dün yaşanmış gibi anlatılması resmen skandaldır.

Üstelik Muhammed’in her halini ,hareketini gözlemleyen birileri varmış ve sözel olarak aktarmış ve bunlar 200-300’yıl sonra yazıya dökülmüş.

Bunlar saçmalık.

Böyle birşey olamaz.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 19.3.2018 at 05:07, Abdülmalik yazdı:

Rum suresinde ,Rumlar’ın galibiyetiyle müminlerin ferahlaması arasında ne tür bir bağlantı var ben bunu çözemiyorum?Geleneksel İslam tarihinde, müslümanların Bizans galibiyetine niye sevindikleri ve ferahladıkları anlatılmıyor.

Bizans galibiyeti müslümanların ne işine yaramıştır?

"müslümanların Bizans galibiyetine niye sevindikleri ve ferahladıkları anlat"maları mümkün değil. Müslüman tarihciler Tabere masallarını, akıl ve doğa dışılıkları hasır altı ettikten sonra kopyalayıp dururlar. İşin ilginci Taberi de zaten belli bir şey söylemez, güya zamanının alimlerinin birbirinden değişik düşüncelerini sıralar, kendisi köşeye çekilir.

Alıntı

Mantıken Heraclius’un zaferine hristiyanların sevinmesi lazım,müslümanlar niye sevinsin,ferahlasın?

Sevinenler zaten hristiyan. Henüz ortalıkta ne müslüman var ne de İslam. Bunlar 150-200 sene sonra ortaya çıkacaklar.

Alıntı

Emeviler acaba hristiyanlığın farklı bir mezhebini mi temsil ediyorlardı?

Daha doğrusu Emeviler hristiyanmıydı?

Evet. Emeviler hristiyandı. (Emevi isimli bir devlet var olmadı. Bahsedilen devlet Muaviye ve Abdul Melik vs'nin yönettiği arap devletidir.)

Alıntı

Onun için mi bu ayeti kurana taşıdılar?

Kuran'a kimin taşıdığını bilmiyoruz.

Alıntı

Mesela Kuran’da, Zülkarneyn ile ilgili ayetler var.Peki Zülkarneyn kim?

İskender/Alexander/Zülkerneyn, Gerrit J. Reinink'in Syriac Christianity under Late Sassanian and early İslamic Rula isimli çalışmasının konusudur.

Kuran'ın Zülkerneyn'i Heraklius'dur. Firavunu ise Hüsrev II ve diğer Pers krallarıdır.

Volker Popp'a göre Kurandaki Zülkerneyn anlatımı 600'lü yıllarda ortaya çıkmıştır, Alexander/İskender Türküsü (Alexanderlied) olarak. Heraklius'un savaş propagandasının etkisiyle... Zülkerneyn anlatısı İskender Türküsü'nün kısaltılmış ve biraz değiştirilmiş halisir. İskender Tüsküsü'nde 7000 demirci dağı kapatırken, Kuran'da bu işi Zülkerneyn yapar. İskender Türküsü Hun'lardan bahsederken, Kuran Ecüc Mecüc'den bahseder...

 

Kuran'daki Rum suersi tarihi açıdan Heraklius'dan biraz daha geriye gider:

6. yüzyılın sonlarında Pers'lerde taht savaşları vardır. Bunu IV. Hürmüz kazanır (579-590), ıı. Hüsrev ise kaçar ve Bizans'a sığınır. Bizans imparatoru Maurikios ordusu ile II. Hüsrev'e yardım eder ve Sassani tahrına oturtur. Hatta bir de bizanslı gelin verir. Karşılığda ise devamlı barış anlaşması yapar ve Ermenistanın bir kısmını alır. II. Hüsrev henüz Bizans'ta iken bir bizans komutanı olan Theophylaktos'a (ilerde Heraklius'ın sekretei olacaktır) "Bu Babil halkı Bizansta 3 sene-hafta hüküm sürecek, 5. sene-hafta'da ise Rumlar Persleri yenecek" der. Babil halkı diye kastettiği perslerdir. "sene-hafta" deyimi ise 7 senelik bir süredir.

Maurikios ailesi ile birlikte öldürülüp ve başa Phokas geçince ıı. Hüsrev intikam alma gayretiyle Bizans'a saldırır... 610 senesinde ise Phokas öldürülür ve başa Heraklius geçer.
Heraklius ve Rum surasine yukarda kısaca değinmiştim: Pers Krallığı altında yaşayan hristiyanları kendi saflarına çekmek için uydurduğu ve yaydığı bir efsane.

 

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arculf adlı hristiyan keşiş 670’li yıllarda Kudüs’e yaptığı ziyareti 680 yılında kaleme almış..Muaviye’nin hristiyan olduğunu,kendisini hristiyanların kurtarıcısı olarak gördüğünü ve Şam’a bir kilise yaptırdığından bahsediyor.

 

Sample-entry-Adomnan-of-Iona.pdf

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 23.03.2018 at 23:39, DreiMalAli yazdı:

"müslümanların Bizans galibiyetine niye sevindikleri ve ferahladıkları anlat"maları mümkün değil. Müslüman tarihciler Tabere masallarını, akıl ve doğa dışılıkları hasır altı ettikten sonra kopyalayıp dururlar. İşin ilginci Taberi de zaten belli bir şey söylemez, güya zamanının alimlerinin birbirinden değişik düşüncelerini sıralar, kendisi köşeye çekilir.

Sevinenler zaten hristiyan. Henüz ortalıkta ne müslüman var ne de İslam. Bunlar 150-200 sene sonra ortaya çıkacaklar.

Evet. Emeviler hristiyandı. (Emevi isimli bir devlet var olmadı. Bahsedilen devlet Muaviye ve Abdul Melik vs'nin yönettiği arap devletidir.)

Kuran'a kimin taşıdığını bilmiyoruz.

İskender/Alexander/Zülkerneyn, Gerrit J. Reinink'in Syriac Christianity under Late Sassanian and early İslamic Rula isimli çalışmasının konusudur.

Kuran'ın Zülkerneyn'i Heraklius'dur. Firavunu ise Hüsrev II ve diğer Pers krallarıdır.

Volker Popp'a göre Kurandaki Zülkerneyn anlatımı 600'lü yıllarda ortaya çıkmıştır, Alexander/İskender Türküsü (Alexanderlied) olarak. Heraklius'un savaş propagandasının etkisiyle... Zülkerneyn anlatısı İskender Türküsü'nün kısaltılmış ve biraz değiştirilmiş halisir. İskender Tüsküsü'nde 7000 demirci dağı kapatırken, Kuran'da bu işi Zülkerneyn yapar. İskender Türküsü Hun'lardan bahsederken, Kuran Ecüc Mecüc'den bahseder...

 

Kuran'daki Rum suersi tarihi açıdan Heraklius'dan biraz daha geriye gider:

6. yüzyılın sonlarında Pers'lerde taht savaşları vardır. Bunu IV. Hürmüz kazanır (579-590), ıı. Hüsrev ise kaçar ve Bizans'a sığınır. Bizans imparatoru Maurikios ordusu ile II. Hüsrev'e yardım eder ve Sassani tahrına oturtur. Hatta bir de bizanslı gelin verir. Karşılığda ise devamlı barış anlaşması yapar ve Ermenistanın bir kısmını alır. II. Hüsrev henüz Bizans'ta iken bir bizans komutanı olan Theophylaktos'a (ilerde Heraklius'ın sekretei olacaktır) "Bu Babil halkı Bizansta 3 sene-hafta hüküm sürecek, 5. sene-hafta'da ise Rumlar Persleri yenecek" der. Babil halkı diye kastettiği perslerdir. "sene-hafta" deyimi ise 7 senelik bir süredir.

Maurikios ailesi ile birlikte öldürülüp ve başa Phokas geçince ıı. Hüsrev intikam alma gayretiyle Bizans'a saldırır... 610 senesinde ise Phokas öldürülür ve başa Heraklius geçer.
Heraklius ve Rum surasine yukarda kısaca değinmiştim: Pers Krallığı altında yaşayan hristiyanları kendi saflarına çekmek için uydurduğu ve yaydığı bir efsane.

 

Sevgiler

 

 

Sevgili DreiMali Rum Suresi'nde Bizans'ın galibiyetine Kuran'a inananların (o zamanlar Müslüman diye bir tanım yok) sevinmesi normaldir. Çünkü ilgili Sure'de daha önce Beelzebub'ın ve benim de belirttiğim gib kıyametle ilgili bir anlatım vardır. (Not: Şu konuya bakın- 

)  Eskatolojiktir ve Vaticinium Ex Eventu(Gözlem Sonrası Peygamberlik-Kehanet)  tekniği kulalnılmıştır. Bu ayetlerde  Rumlar'ın galibiyeti Allah'ın vaadi  olan kıyametle ilişkilendirilmiş ve Rumlar'ın galip gelmesi Müminler'in  sevineceği son zamanların bir işareti olarak görülmüştür. Aynı temalar yani Rumlar'ın galibiyetinin son zamanların işareti oluşu, Teofilakt Simocatta'nın tarihinde, Pseudo Ephrem'de ve Sefer Eliyah gibi 7. yüzyılın diğer metinlerinde de görülür.Rum Suresi 629'dan önce yazılmış olamaz çünkü yazar Roma'nın ve Heraklius'un galibiyetini bilmektedir ve diğer geç antik çağın kıyametsel yazıları gibi bildiği bir olayı kehanetvari anlatarak anlatımı güçlendirmeye çalışmaktadır. Hatta Rum Suresi Zulkarneyn hikayesiyle yakın dönemde yazolmış olmalıdır çünkü 2'si de Heraklius'un mutlak galibiyetine gönderme yapmaktadır.

tarihinde Desert Wind tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.03.2018 at 21:27, DreiMalAli yazdı:

Not 2: O malum toplantı gayet iyi geçti. Sözlü olarak endişelendiğim bir haber de aldım:
O günlerde suudiler İngiltere'den milyarlarca dolarlık silah alma anlaşması imzaladılar. Sözlü olarak aldığım  bir bilgiye göre, kaz gelen yerden tavuk esirgemeyen ingilizler, maalesef şu meşhur olan Birmingham Kuran sayfalarını suudilere hediye etmişler. Eğer doğruysa, bu sayfalar üzerinde artık ya bilimsel çalışma yapılamayacaktır ya da sadece suudi preslerinin istediği sonuçlar çıkacaktır. :(

 

Buna çok üzüldüm. Bu Kur'an aslında çok önemliydi çünkü Birmingham'lı bilimciler bu nüshayı basbayağı modern tekniklerle birtakım testler yapmış ve 568 ve 645 yıllarına tarihlemişlerdi. 

Uyguladıkları radyokarbon testinin kesinliği %95.4. Ama oradaki o 10-15 yıllık minik sapmalar hayatiydi. Muhammed doğmadan ya da öldükten sonra vahiy almış anlamına geliyor. :) İlginç olarak tarihleri tam isabet kabul etsek bile, ortalaması alındığında yine sorun var. Gel de Müslümanlara anlat bunu...

Suudiler yine akıllıca bir iş yapmış ve Kur'an'ı bir şekilde almayı becerip tüm riskleri bertaraf etmiş. 

 

Verdiğin bilgiler şahane, yine hepsini not ettim. Evet, sorduğum sorunun, merak ettiğim ana konunun yanıtı yok, ama sanıyorum düşünme biçimimde bir hata var. Ben, Muhammed yok ama bu bedevileri süren, yönlendiren, bir şekilde yöneten bir lider olması gerektiğini düşünüyorum. Lidersiz sürü olmaz. Bu kişi Muhammed değilse kimdi, ya da ara ara liderlik edenler kimlerdi? Neden onlardan biri kutsanmadı da hiç olmamış biri peygamber ilan edildi, kahraman oldu, kutsandı diyorum.

Ama diyorum ya, belki düşünme biçimim hatalı. Müslüman sandığımız toplum zaten Müslüman değil, ortada net bir İslam yok. Erken İslam dediğimiz dönemde mücadele İslam için değil zira. Yapılan kavgalar, savaşlar ve adı geçen karakterlerin hepsi Pers ve Bizans başta olmak üzere, geçmiş olaylar ve orada yer alan kişilerin devşirilmiş hali olarak karşımıza çıkıyor. Tamamen kolektif aklın ürünü bir din. Sosyolojik olarak açıklamak zor değil ama tarihsel kısmı çok zor. 

 

Aman DreiMalAli ya... Baştan sonra yalan dolan... İçinden çıkılacak gibi değil. O yüzden çok ilginç işte. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 dakika önce, Türk Ateist yazdı:

 

Buna çok üzüldüm. Bu Kur'an aslında çok önemliydi çünkü Birmingham'lı bilimciler bu nüshayı basbayağı modern tekniklerle birtakım testler yapmış ve 568 ve 645 yıllarına tarihlemişlerdi. 

Uyguladıkları radyokarbon testinin kesinliği %95.4. Ama oradaki o 10-15 yıllık minik sapmalar hayatiydi. 

 

Aman DreiMalAli ya... Baştan sonra yalan dolan... İçinden çıkılacak gibi değil. O yüzden çok ilginç işte. 

 

Şöyle bir sorun var.Radyokarbon testleri

o kuran mushafının o tarihte yazıldığını göstermiyor.Mushafın yazıldığı derinin sahibi yani koyun ya da keçinin o tarihlerde  yaşamış olduğunu gösteriyor.Ne zaman yazıldığı belli değil yani.

tarihinde Abdülmalik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

Bende muhammedin yaşadığını düşünenlerdenim. İnternette bulduğum bir yorum.

 

Oryantalistler arasinda Patricia Crone adinda Islam tarihi konusunda uzman ve cok taninan birisi vardir. Uzun yillar once Hagarism diye bir teori ortaya koymus ve Peygamberin gercekte yasamadigini iddia etmisti. Bir sure bu iddiasini savunmus ve kitaplar yazmisti. Kitaplarinin Turkce cevirilerini bulmak mumkun mu bilemiyorum. 
Son yillarda Peygamberin gercekte yasadigini kabul etmis ve Hagarism teorisinen geri adim atmistir. 

Tarihi kisiliklerin gercekten yasadiklarina dair istediginiz kanitlari kabul etmek icin uyguladiginiz standartlari bilmek isterdim. Zira bazilari kanit konusunda o kadar sacmaliyorlar ki, biz eger onlarin standartlarini kabul etsek bir cok tarihi sahsiyetin gercekte yasadigina dair hicbir zaman emin olamayiz.

Doctorina Iacobi Nuper Baptizati adli Hiristiyan bir yazarin yazilari. I.S 634 yili tarihli. Yani Peygamberin vefatindan 2 sene sonra kaleme alinmis. Sarakenler arasinda ortaya cikan bir peygamberden bahsediyor. 
Yine baska bir kaynak 636 yilinda kaleme alinmis. Araplarin Bizans'i kesin yenilgiye ugrattigi Gabitha savasindan hemen sonra Bizansli bir tarihci Mark ve Matta incillerinin oldugu bir kodeks'in icine not olarak "Muhammed'in Araplarinin" yaptiklarindan bahsetmis. 636 yilinda Peygamber'in ismi cevrede cok iyi biliniyordur artik. 
640 yili tarihli (Presbyter) Papaz Thomas 'in eserinde o donemlerde gecen bazi olaylar tarih tarih yazilmistir. 634 yilinin karsisinda kisaca Romalilarla, Muhammed'in Araplarinin yaptigi savas anlatilir. 

Bunlarin arasinda en ilginc olani 660 yilinda Bagratunis hanedaninin Papazi olan Ermeni din adami ve tarihcisi Sebeos'un yazdigi kroniktir. O eserinde Ismail ogulalrinin arasindan ismi Muhammed olan bir tuccarin Peygamber olarak ortaya ciktigini, Ibrahim'in Allahini onlara tanittigini ve Araplari birlestirdigini. putlara tapmayi biraktiklarini, atalari Ibrahim'e gozuken ve herzaman yasayan bir Tanri'ya yuzlerini donduklerini ve Muhammed'in onlara les yememeyi,sarap icmemeyi,yalan konusmamayi ve zina yapmamayi kanun olarak getirdigini yazar. 

4 Halife donemleri ile ilgili Islami kaynaklarda ve o donemin komsu kaynaklarinda bilgiler mevcuttur. Arastirilirsa ve ozel koleksiyoncularin koleksiyonlarina bakilirsa bunlar rahatlikla bulunabilinir. Yakin zamanda Arap collerinde halife Omer ile ilgili bir yazit bulunmustur. Unesco'nun dunya hatirasi diye ozel korumaya aldigi yazit Zuhair adli birisi tarafindan muhtemelen seyahati sirasinda colde ki kayanin uzerine kazinmistir. O yazi'da: "Allah'in adiyla,Ben Zuhair, Bu yaziyi 24.yil'da,Omer'in vefat ettigi zaman yazdim" yazar. 
Islami kaynaklarda da Halife Omer'in Hicretten 24 yil sonra vefat ettigi yazilidir. Colde bulunan o kayanin uzerinde ki yazi Islami Kaynaklari dogrular niteliktedir. 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...