Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) 2:185'te soylenen: O sehre tanık olanlarınız onu savmlasinlar. O sehr sizce ne ise onu savmlayacaksiniz. 1.Eğer sehr butun bir ay ise butun bir "ay"i oruçla geçireceksiniz. Ama bu imkansız çünkü butun bir "ay"i temsil efen hilale gun sona erdiginde tanik oluyorsunuz, ilk gün orucsuz geçti. 2 Yok eğer sehr hilal ise hilali oruclayacaksiniz. Kaç gun sorusu işte o zaman gündeme gelir. Var mı sehr hilaldir diyen, hiç oldu mu? . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Bu sorunu gidermek için diyorlar ki: "Gun aksamleyin biz hilale tanık olduktan SONRA baslar. .." Oysa ramazan hilali güneşten bir kaç dakika sonra doğdu o gün, butun gün batıya yol aldi. Gökte hilal vardı bütün gün. Yani gökte ramazan hilali olacak ama siz onun var oldugu vakti ramazandan saymayacaksiniz? E madem öyle gökte ilk çeyrek ayin bulundugu vakti de ramazandan saymayın. Dolunayin bulunduğu vakti de ramazandan saymayın... . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Gerçege gelince gerçek, "sehr"in dolunay yani dolunay gecesi olduğudur. Şehri ramazan odur ki o okuma, o farkettiren (furkan) onda indirildi (2:185). Biz onu kadir GECESİ indirdik (97:1) Sizin oruç tutarak, kendinizi tutarak yad edeceginiz şey o andir yani dolunay vakti. Cunkü önemli bir okuma indirildi o dolunayda. Bu kadar basit bi gerçeği kapatmayi nasil becerdiniz? Hem de... küfür = gercegi kapatmak Hem de bunu bile bile. . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Sehr GOZE CARPAN anlaminda dilimize de gecmis. Orneğin meShuRlar, teSHiR edilenler... hep göze carparlar. ŞeHiRler gözden ırak köyler degildir, GÖZE ÇARPAN yerlerdir. "Sehr"in kadim sözlüklerdeki tanimi da böyle yani yuvarlak kemale ermis sey. Kamerin kemale ermiş evresi dolunay midir, hilal mi? Ramazan hilali goruluverip GOZE CARPAN bişey oldugu icin mi habire nizalasilir goruldu yok görülmedi diye? . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi İyi de şehr kelimesinin kökeni filan bir şey göstermiyor, bir şey kanıtlamıyor ki? Elbette bu ay denen sürenin ortası dolunay, ona doğru gelişiyor süreç ve onunla doruk yapıp tekrar ondan küçülerek hilal oluyor. Şehr demek meşhur demekle filan ay dediğimiz zaman ölçüsünün iki hilal arası olarak sunulduğu gerçeği değişmiyor ki? Kuran'da iki hilal arası zaman ölçüsü olarak verilmiş, allahın bu ayı zaman ölçütü olarak yarattığı empoze edilmiş ve aya bakıp takvim yapma önerilmiştir. Biter yani, bunun ne lamı var ne cimi. Bu da taş devrinden bile geride kalan bir cahillik demek. Taş devri insanı biliyor, milattan onca sene sonra bu geri cahiller bilmiyor güneş yılını. Kuran'da ehille kelimesi geçiyor mu geçiyor. Ne diye geçiyor zaman ölçüsü yaptık size diye geçiyor. Eeee? Kuran'da bir halta yarar bir şey varmış gibi habire süslemeye, cilalamaya, parlatmaya çalışma çabaları... Müslümlerin mahkum olduğu çıkmaz bu. Çünkü ellerindeki bir halta yarar bir şey değil. Öyle gibi göstermek için şaklabanlık, hokkabazlık, soytarılık, sahtekarlık, yalancılık... Hepsine başvurmak zorundalar. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi İyi de şehr kelimesinin kökeni filan bir şey göstermiyor, bir şey kanıtlamıyor ki? Elbette bu ay denen sürenin ortası dolunay, ona doğru gelişiyor süreç ve onunla doruk yapıp tekrar ondan küçülerek hilal oluyor. Şehr demek meşhur demekle filan ay dediğimiz zaman ölçüsünün iki hilal arası olarak sunulduğu gerçeği değişmiyor ki? Kuran'da iki hilal arası zaman ölçüsü olarak verilmiş, allahın bu ayı zaman ölçütü olarak yarattığı empoze edilmiş ve aya bakıp takvim yapma önerilmiştir. Biter yani, bunun ne lamı var ne cimi. Bu da taş devrinden bile geride kalan bir cahillik demek. Taş devri insanı biliyor, milattan onca sene sonra bu geri cahiller bilmiyor güneş yılını. Kuran'da ehille kelimesi geçiyor mu geçiyor. Ne diye geçiyor zaman ölçüsü yaptık size diye geçiyor. Eeee? Kuran'da bir halta yarar bir şey varmış gibi habire süslemeye, cilalamaya, parlatmaya çalışma çabaları... Müslümlerin mahkum olduğu çıkmaz bu. Çünkü ellerindeki bir halta yarar bir şey değil. Öyle gibi göstermek için şaklabanlık, hokkabazlık, soytarılık, sahtekarlık, yalancılık... Hepsine başvurmak zorundalar. Hasan Akçay'ın konuları dolunay ya da ma meleket eymaneye getirip kilitlemeye çalışması bana hep şu ceket tartışmasını hatırlatıyor: Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Müslüm olmak için yalancı sahtekar olmanın bir zorunluluk olması Müslümler için acı bir kaderdir. Hayır şimdi Stonehenge anıtı Britanya'da değil de Arap yarımadasında olsaydı... Yamuk yumuk ucube bir bina değil de bu anıtı yapmış olsalardı. Ne kadar gurur verici bir şey olurdu. Ya tamam bunlar bize dinlerini empoze etmiş ama, hakları da var, biz bir şey bilmiyormuşuz, bize çok önemli bilgiler vermişler derdik. Bunlar ne öğretmiş, nasıl saldıracaksınız, nasıl yağmalayacaksınız, nasıl öldüreceksiniz, nasıl köleleştireceksiniz... Öğrettikleri bunlar. Oraya buraya durmaksızın ara vermeksiniz sürekli saldırmak. Sürekli öldürmek. Sürekli yağmalamak. Sürekli köle alıp satmak. Herifler aya bakıyor otur oturduğun yerde bot yeme diyor, aya bakıyor kalkın hadi yağmaya diyor! Kuran'da sabah erkenden baskın yapıp kabileleri katliam ve yağma ile yok etmek açıkça bölüm açılarak övülmüştür. Böyle böyle kabileleri yok ederek yarımadayı Araplaştırmış ve Yahudilere soykırım uygulamışlardır. Haziran 23, 2017 tarihinde democrossian tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) 2:189'da "ehille"den söz ediliyor, ki "hilal"in çoğul halidir. Hilaller insanlar ve HAC için vakti gösterirler. Tamam, ne güzel değil mi. Peki görmez misin be mubarek bu cagda dahi hac Zilhicce 10'da basliyor, nerdeyse dolunayda... ve bu haliyle haccin uygulamasinda hilal yok. Iyi ama hani hilal gosterecekti haccin vaktini? Evet, haccin vaktini hilal gosterir ama dolunaydan sonra. Haccin 10 günlük vakti dolunayda başlar, dolunaydan sonraki ilk hilalde sona erer. Oruç ta aynen öyle. * Ateist kardeşlerim ne yazık ki sürekli saldiriyor. Bundan benim anladigim muhatabini düşman görüyorlar. Yazılarını o yüzden okumuyorum, gozum takılırsa iste o zaman okuyorum yalnızca ve gözüm neye takildiysa yalnizca onu. . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi Hasan hocam, Ben hala Sehr kelimesini neden dolunay olarak kabul ettiginizi anlamadim. Bu konuda delilim yok, bu sadece bir yorumdur diyorsaniz tamam. Fakat bu konuda delilim var diyorsaniz paylasabilirsiniz. Sehr ifadesilnin Kuranin hic bir yerinde dolunay olarak kullanildigini gormedim ben. Her zaman zaman birimi olarak kullaniliyor. Gezegen olan Ay ise Kamerdir. Bildiginiz gibi Kuran bazi kelimeleri matematiksel olarak kodlama ozelligine sahip. 7 gök ifadesinin 7 defa geçmesi, gün ifadesinin 365 defa geçmesi gibi. Konuya bu bakis acisiyla yaklasirsak: Zaman birimi olan ay yani Sehr kelimesi 12 defa geciyor Kuranda. Gezegen olan ay ise -Kamer yani- 27 defa geciyor Kuranda. Biliyorsunuz ki Ayin dunya etrafindaki donusu 27 gün. Bkelimelere dogru anlam verebilmek icin Kuranin matematiksel yapisindan yardim alabiliriz dusuncesindeyim. Link to post Sitelerde Paylaş
Can Er 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Sehr kelimesinin dolunay ile aciklanmasi " sayili günler " ibaresiyle bana göre cok güzel aciklaniyor. Sayili günler diger ayetlerde bir kac günü isaret ederken bakara 184 ve 185 de bütün ay olarak yorumlaniyor. Yüce yaradan 30 gün isteseydi, bunu 30 gün diye belirtirdi . Ama dolunay ve hilale kadar olan zaman iste o " sayili günler " i anlatmanin en güzel yolu. 3 te olur 10 da olur. 100% dolunay gercek, bilimsel anlamda nerdeyse 3 saat oluyor, 3 saatten sonra 99% oluyor yüzde 1% lik kismi dolunaydan cikiyor. Bunu gözle idrak edebilirmisin hayir. 3 saat oruc tutulur mu , o da hayir. Insanlar arabistanda oruc tutmuyorlar miyidi , oruc ile ayetler gelene kadar? Tutuyorlardi, o da muharrem ayi orucuydu o da 10 gün diye kaynaklarda geciyor. Simdi herseyi apacacik indirdik ve ibadeti kolaylastirdik diyen yüce Yaradan, niye 10 dan 30 a arttirsin? Bazen ateistlerin bu konusulanlara bakip , oha demesini anlayisla karsiliyorum. Ya kafayi kaldirip göge baksak , sonsuz dedigimiz bir evren var bunda kendi degerini arasan arasan ne cikar ki? kum tanesi bile degiliz ama yok bas örtüsü , yok ibadet söyle mi , yoksa böyle mi? 1400 yil...ya 10 emire indikten sonra herkes uysa su an hepimiz museviydi..... Haziran 23, 2017 tarihinde Can Er tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi Dolunay çıkınca hac başlamadığına göre müslümün savunmasının hiç bir aslı astarı yok. Kafa beton olunca istediğin kadar laf anlat. Bu ay'ın safhaları yok mu, hilal ile başlayıp dolunaya tamamlanıp geri eksilip hilal ile bitmiyor mu? Bu safhaların tamamlanması sayılı günlerde olmuyor mu? Eee? Hayır bu şimdi 30 gün oruç tutulur demeye niye çekiniyor ben ona hayret ediyorum. Dolunayı gördün başla, dolunayı gördün bitir dese niye olmuyor madem dolunaysa? Tamam dolunaysa ay safhalarını dolunayla başlat. Hilalle başlatma. Ben illa hilalle başlayacak, dolunayla başlamaz demedim. Keyfin nerden isterse ordan başlatırsın. Ama bu beni yanlışlamaz. Ay hilalle de başlasa dolunayla da başlasa, safhaları ve başladığı durum hangi durumsa tekrar ona dönmesi 29 ila 30 gün sürüyor. Kuran'da da biz bu ay'ı zaman ölçüsü olarak yarattık yazıyor. Ay zaman ölçüsü olmaz. Mevsimlerle uyuşmaz. Ancak geri bir cahil Ay'a bakıp zamanı ölçer. Hayır şu dediğim son derece net, açık, ne bir tereddüt var, ne bir pürüz, var dersen sorarsın açıklarız. Apaçık, kesin, net açıklıyorum. Ay zaman ölçüsü olmaz. Olur diyen geri bir cahildir. Taş devri bilgisinden daha geri inanılmaz bir cahildir. Kuran'ı düzen çöl yağmacıları bu kadar cahil işte, ay'ı zaman ölçeği olarak sunuyorlar! Daha bir taş devri insanı kadar olabilip güneşin yıllık periyotunu izlemeyi becerememişler geriler! Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi Biliyorsunuz ki Ayin dunya etrafindaki donusu 27 gün. Hayır 29,5 gündür. Link to post Sitelerde Paylaş
bir_akil_insan 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi Hayır 29,5 gündür. 2.5 defa daha geçiyordur kuranda kamer ama gözünden kaçmış olmalı; bulur birazdan. Link to post Sitelerde Paylaş
Can Er 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) democrassian , bir ucak kazasindan sag kurtuldun ve lost dizisindeki gibi bir adaya düstün. Su , yemek ve baska kurtulan var mi diye aranmaktan bir kac günü ve ya haftayi gecirdin. Baktin ki yanlizsin, ona göre yasam mücadelesi veriyorsun. Bir yere centik atmayi da unuttun ama adadaki ilk aksaminda dolunayi görmüstün. Sonra 9 kere daha dolunayi gördün ve sonra ertesi güne gecen bir tekne seni kurtardi? Ne zaman dir bu adadasin dediklerinde hangi cevabi verirsin? Iste verdigin cevab senin zaman ölcüne denk gelir. Yanlis midir? Elektronik saatime bakarim onda hersey yazar gibi lombak bir cevap olmazsa iyi olur! Haziran 23, 2017 tarihinde Can Er tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi 4 hours ago, democrossian said: Hayır 29,5 gündür. Ay, Dünya etrafındaki bir dönüşünü 27 gün, 7 saat, 43 dakika, 15 saniye’de tamamlar. Güneş’e göre bir dönüşünü 29 gün, 12 saat, 44 dakikada tamamlar (Yeni bir Yeniay döneminde ertesi Yeniay dönemine kadar olan zaman). http://www.beyince.net/yazi/ayin-yorungesi/ Bilgi ve teknoloji çağında bunu bilmiyorsun. Buna rağmen 1400 yıl önce yaşayan Muhammed peygambere cahil diyebiliyorsunuz. Adam üstelik bunu Kuran'a kodlamış. Alla alla başka işi gücü yokmuş herhalde. Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi 8 hours ago, Can Er said: Sehr kelimesinin dolunay ile aciklanmasi " sayili günler " ibaresiyle bana göre cok güzel aciklaniyor. Sayili günler diger ayetlerde bir kac günü isaret ederken bakara 184 ve 185 de bütün ay olarak yorumlaniyor. Yüce yaradan 30 gün isteseydi, bunu 30 gün diye belirtirdi . Ama dolunay ve hilale kadar olan zaman iste o " sayili günler " i anlatmanin en güzel yolu. 3 te olur 10 da olur. 100% dolunay gercek, bilimsel anlamda nerdeyse 3 saat oluyor, 3 saatten sonra 99% oluyor yüzde 1% lik kismi dolunaydan cikiyor. Bunu gözle idrak edebilirmisin hayir. 3 saat oruc tutulur mu , o da hayir. Insanlar arabistanda oruc tutmuyorlar miyidi , oruc ile ayetler gelene kadar? Tutuyorlardi, o da muharrem ayi orucuydu o da 10 gün diye kaynaklarda geciyor. Simdi herseyi apacacik indirdik ve ibadeti kolaylastirdik diyen yüce Yaradan, niye 10 dan 30 a arttirsin? Bazen ateistlerin bu konusulanlara bakip , oha demesini anlayisla karsiliyorum. Ya kafayi kaldirip göge baksak , sonsuz dedigimiz bir evren var bunda kendi degerini arasan arasan ne cikar ki? kum tanesi bile degiliz ama yok bas örtüsü , yok ibadet söyle mi , yoksa böyle mi? 1400 yil...ya 10 emire indikten sonra herkes uysa su an hepimiz museviydi..... Can Er, Kafa karıştıran "sayılı günler" ifadesi. Ben bunu bir arkadaşıma sordum ve konuştuğu hiçbir Arap "sayılı günler" ifadesinin 3-10 günü kapsadığını iddia etmemiş. Yani bu kelimeyi araştırmak gerekiyor. 3 ile 10 gün arasına tekamül ettiğine dair Arap dil ve edebiyatından sağlam bir kanıt bulmak lazım. Bana göre sayılı günlerden kasıt adı üstünde sayılı olan yada belirli bir aralıkta olan günler. Mesela 15 gün sayılı bir gündür. 30 gün sayılı bir gündür. Hatta 100 gün sayılı bir gündür. Mesela sen askere gittiğinde sayılı gün çabuk geçer deriz. Askerliğin zamanı bellidir ve belirli bir sayıdadır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Sevgili Antiateist, Arapcanin kadim sozlukleri, örn El Vasit, "madudat"i el parmaklarıyla sayılan diye tanımlıyor. Tamam, el parmaklarıyla 1 000"e kadar da sayılabilir ama kastedilenin bu olmadığı bellidir. El Vasit eger el ve ayak parmakları deseydi kastedilen sayi 20 olurdu, eğer 3 insanin el parmakları deseydi kastedilen sayı 30 olurdu. Kaynak: madudat (Hasan Akcay, hanifler.com) yazıp tıklayın. Ben cepten girdiğim için ayrintili bilgi ve link veremiyorum. . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi Hasan hocam belki daha önce yazmışsınızdır üşenip yazdığınız yazılara tekrardan bakamadım bu sebeple tekrar soruyorsam kusura bakmayın: Şehr ifadesini dolunay olarak aldığımızda ayet şöyle oluyor: Dolunayı oruçlayın (şehra felyeSumhu) Dolunay 3 gün sürüyor. Siz 3 gün mü oruç tutmaktasınız. Selamlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 23, 2017 gönderildi Raporla Share Haziran 23, 2017 gönderildi (düzenlendi) Rica etsem bana ozel soru yani sahsımla ilgili soru sormasanız? Lütfen. * Bi daha göreyim, emin olayım diye Kuran'a baktım. Onun için ayrı bi ileti yaziyorum. 2:203'te Vezkur allahe fi eyyamen madudat deniyor, el parmaklarıyla sayılan günlerde Allah'i anın. Burada eyyamen madudat kesinlikle 10 gündür cunku 2:203 haccin süresi hakkındadir ve haccin süresi 10 gündür. Ve... hayvan bağışlayamayan hacilar kefaret olarak toplam 10 gün oruç tutarlar, aseretun kamile (2:106). . Haziran 23, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ANTİATEİST 0 Haziran 24, 2017 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 24, 2017 gönderildi Kusura bakmayın, tamam sormuyorum. O bahsettiğiniz ayetten evet 10 gün çıkıyor. Fecre ve 10 geceye yemin edilen bir ayette var. Orada yüce Allah gün sayısını veriyor. Fakat aynı netlik neden ramazan için yok. Bunu düşünmemiz gerek. Bence... bunun sebebi Ramazan Ayı'nı oruçlu geçirin ifadesinin 30 günlük bir süreye tekamül ettiğinin o dönemin insanlarınca biliniyor olması. Geleneksel bir bilgi olarak düşünülebilir tabii, o dönemde Kamer takviminin olduğunu farz ediyorum bu durum için. Yani Ramazan isminde bir ay zaten vardı. Bu konu için ciddi ve tapuları yıkacak derecede kesin ve net bir kanıt "şuanlık" göremiyorum. Evet dine çok eklemeler yapıldı ama 3 gün olan bir ibadeti de göz göre göre 30 güne çıkaramazlar herhalde. Kuran'ın Şehr ve Kamer kelimelerine matematiksel olarak yüklediği anlamları da göz ardı edemiyorum. Yine anlamsal olarak da Şehr ifadesi hiçbir yerde dolunay anlamında kullanılmıyor. "Sayılı günler, "Şehr" "O şehre (yada dolunaya) tanık olunca" ifadeleri kilit kelimeler gibi durmakta. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts