Jump to content

Ayet,ayeti iptal eder mi?


Recommended Posts

Kuran'da özel şifre,kuantum fiziği arayanlar gelsin de şu yazacağım şeylerin mantığını açıklasın bakalım..

 

Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. 

 

Şimdi bir erkek kadın öldürdüğünde veya bir köle hür insanı öldürdüğünde bu ayetin hükümleri nasıl uygulanacak?Katil erkeğin ailesinde ki kadın mı öldürülecek? Yoksa katil kölenin sahibi hür insan mı öldürülecek?Kafa karıştı değil mi?

Merak etmeyin müslimlerin de kafası karışık..Çareyi,yukarıdaki ayetin, İsra 33 ve Maide 45 sayesinde iptal edildiğini iddia etmekte bulmuşlar.

 

İsra 33:. Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.

  

Maide 45:..Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.

 

Duruma,konuma göre ayetler sallanıyor,sorunu çözmek ise islamla kafayı bozmuşlara kalıyor ama vahim olanı bu kafayı bozanlar,Allah'larından daha mantıklı  düşünmek zorunda kalıyorlar.....

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 417
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

 

Kuran'da özel şifre,kuantum fiziği arayanlar gelsin de şu yazacağım şeylerin mantığını açıklasın bakalım..

 

Bakara 178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. 

 

Şimdi bir erkek kadın öldürdüğünde veya bir köle hür insanı öldürdüğünde bu ayetin hükümleri nasıl uygulanacak?Katil erkeğin ailesinde ki kadın mı öldürülecek? Yoksa katil kölenin sahibi hür insan mı öldürülecek?Kafa karıştı değil mi?

Merak etmeyin müslimlerin de kafası karışık..Çareyi,yukarıdaki ayetin, İsra 33 ve Maide 45 sayesinde iptal edildiğini iddia etmekte bulmuşlar.

 

İsra 33:. Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.

  

Maide 45:..Onda (Tevrat’ta) üzerlerine şunu da yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir. Yaralar da kısasa tabidir. Kim de bu hakkını bağışlar, sadakasına sayarsa o, kendisi için keffaret olur. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.

 

Duruma,konuma göre ayetler sallanıyor,sorunu çözmek ise islamla kafayı bozmuşlara kalıyor ama vahim olanı bu kafayı bozanlar,Allah'larından daha mantıklı  düşünmek zorunda kalıyorlar.....

ayetin ilk kısmında geçen KISAS:‘Kısas’, sözlükte aynıyla karşılık vermek demektir.
Herhangi bir hakkı dengiyle takas etmek, değiştirmek anlamına da gelmektedir.
Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. YANİ öldüren kişi yaptığının karşılığı olarak öldürülmeli....öldürme fiilini yapan fail öldürülecek...yani kısas uygulanacak...bu ikinci kısımdan Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. şöylebir anlam çıkarmak yanlıştır.bir erkek bir kadın öldürürse başka bir kadın bulunup kısas ona uygulanacak...KISASIN ANLAMI...suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır.YANİ FAİL CEZALANDIRILACAK...FAİL YERİNE BAŞKASI CEZALANDIRILAZ.İSLAMİ UYGULAMALARDA suçun şahsiliği prensibine göre cezalandırma vardır.köyün ağası suç işlediğinde ağanın kahyası cezalandırılmaz.kısas faile uygulanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

ayetin ilk kısmında geçen KISAS:‘Kısas’, sözlükte aynıyla karşılık vermek demektir.
Herhangi bir hakkı dengiyle takas etmek, değiştirmek anlamına da gelmektedir.
Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. YANİ öldüren kişi yaptığının karşılığı olarak öldürülmeli....öldürme fiilini yapan fail öldürülecek...yani kısas uygulanacak...bu ikinci kısımdan Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. şöylebir anlam çıkarmak yanlıştır.bir erkek bir kadın öldürürse başka bir kadın bulunup kısas ona uygulanacak...KISASIN ANLAMI...suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır.YANİ FAİL CEZALANDIRILACAK...FAİL YERİNE BAŞKASI CEZALANDIRILAZ.İSLAMİ UYGULAMALARDA suçun şahsiliği prensibine göre cezalandırma vardır.köyün ağası suç işlediğinde ağanın kahyası cezalandırılmaz.kısas faile uygulanır.

Benim kölem yok hürümü üldüreceksin kuran buna ne cevap veriyor:?

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 iyi oku köleye köle hüre hür diyor

kısas tan kasıt cezalandırmada eşitlik yada adalet. örneğin cinayet işleyen bir kişi cezalandırılacağında o kişinin sadece kendisi cezalandırılır.fakat bazı kişiler yada gruplar kendilerinden öldürülen 1 kişi karşılığında hem cinayeti işleyeni hemde ailesinden diğer kişileri öldürebiliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

kuran şuçu kim işlediyse onu öldür diyor...yani fail kimse o öldürülecek.kısaca kısass

Bakara 178, bedevi kabileler arasındaki dengeyi gözetmek için uydurulmuş,zamane bir ayettir.Duruma göre sallanmıştır..

Daha sonraki müslimler ayetde ki saçmalığı görünce bu ayetin iptal edildiğini savunmuşlar,kökleri Sümerler'e dayanan ve daha akılcı olan isra 33 ve Maide 45'i geçerli bulmuşlar..

Sende aynı şeyi savunuyorsun,

Deli saçmalaması değil mi bu?

Kutsal kitap da böyle dengesizlikler olur mu?

İnsanların mantığı bile Allah'ın mantığından daha ileri..

Ne diyorsun bu işe?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

kısas karşısında zarara uğrayan topluluk şayet güçlü ise her zaman fazlasını istiyor.yada gücü olunca alıyor.yani bu durum bedevi araplarla başlayıp biten bir durum değil.kısaca yaratıcı yarattıklarını iyi bildiği ve onların aşırılıklara kaçabileceklerini bildiği için bu ayeti göndererek bir sınır çizmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bakara 178, bedevi kabileler arasındaki dengeyi gözetmek için uydurulmuş,zamane bir ayettir.Duruma göre sallanmıştır..

Daha sonraki müslimler ayetde ki saçmalığı görünce bu ayetin iptal edildiğini savunmuşlar,kökleri Sümerler'e dayanan ve daha akılcı olan isra 33 ve Maide 45'i geçerli bulmuşlar..

Sende aynı şeyi savunuyorsun,

Deli saçmalaması değil mi bu?

Kutsal kitap da böyle dengesizlikler olur mu?

İnsanların mantığı bile Allah'ın mantığından daha ileri..

Ne diyorsun bu işe?

 

 

kısas karşısında zarara uğrayan topluluk şayet güçlü ise her zaman fazlasını istiyor.yada gücü olunca alıyor.yani bu durum bedevi araplarla başlayıp biten bir durum değil.kısaca yaratıcı yarattıklarını iyi bildiği ve onların aşırılıklara kaçabileceklerini bildiği için bu ayeti göndererek bir sınır çizmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

kısas karşısında zarara uğrayan topluluk şayet güçlü ise her zaman fazlasını istiyor.

 

Sıkıntı bu olsa, katilden başkası kısas edilmez der net şekilde işi çözerdi. Sıkıntı bu değil. Sıkıntı, kadınları dövmenin emredilmiş ve köleleri dövmenin kaçınılmaz oluşu. Bu dövme sırasında ölürlerse kısas yapılmaması. Yoksa kim bir insanın canına kıyarsa, kısas edilir derdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

ayrıca islam tarihindeki hiçbir uygulamada cinayet işleyen kişinin yerine ona karşılık başkası cezalandırılmamıştır.

 

 Ben islam almininden bahsetmedim zaten islam doğru bir din olsaydı 5 mesebe tarikatlara bölünmezdi. ben diyorumki senin bir kölen var ben onu öldürdüm ama benim kölem yok ne yapacağız şimdi hürü öldüremesin çünkü kuran bunu söylüyor birazcık düşün ha gayret.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

kısas tan kasıt cezalandırmada eşitlik yada adalet. örneğin cinayet işleyen bir kişi cezalandırılacağında o kişinin sadece kendisi cezalandırılır.fakat bazı kişiler yada gruplar kendilerinden öldürülen 1 kişi karşılığında hem cinayeti işleyeni hemde ailesinden diğer kişileri öldürebiliyor.

Bu  ayet bile kuranı çöpe atar bu çcuğun neden öldürdü suçu neydi? bu çocuğun  hakını kim arayacak kısas olsaydı bu peygamber dediyin adam mçoktan ölmüştü. kuran dediyin kitap bir zırbalıktır yani çöpe atacaksın bu ayete göre. nerde  kaldı kısas

 

Kehf suresi/74: "Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi."
 

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 Ben islam almininden bahsetmedim zaten islam doğru bir din olsaydı 5 mesebe tarikatlara bölünmezdi. ben diyorumki senin bir kölen var ben onu öldürdüm ama benim kölem yok ne yapacağız şimdi hürü öldüremesin çünkü kuran bunu söylüyor birazcık düşün ha gayret.

kuran diyor ki:kısas vardır...kısasın tanımında da Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. yani sen benim kölemi öldürürsen buna karşılık sen öldürüleceksin.benim senin öldürülmenden başkabirşeyi isteme hakkım yok.yani benim kölemi öldürenin sülalesini yok ederim diyemem.buradaki köleye köle hüre hürün anlamı bu.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bu  ayet bile kuranı çöpe atar bu çcuğun neden öldürdü suçu neydi? bu çocuğun  hakını kim arayacak kısas olsaydı bu peygamber dediyin adam mçoktan ölmüştü. kuran dediyin kitap bir zırbalıktır yani çöpe atacaksın bu ayete göre. nerde  kaldı kısas

 

Kehf suresi/74: "Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi."
 

1.hz.musa çocuğu öldürdü anlamını nasıl çıkardın anlamadım. madem hz.musa çocuğu öldürdü.niye Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi." AYETLERİ ÇARPITMA...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

kuran diyor ki:kısas vardır...kısasın tanımında da Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. yani sen benim kölemi öldürürsen buna karşılık sen öldürüleceksin.benim senin öldürülmenden başkabirşeyi isteme hakkım yok.yani benim kölemi öldürenin sülalesini yok ederim diyemem.buradaki köleye köle hüre hürün anlamı bu.

 

 

Aklın vicdanın varsa senin savunduğun kuran haklımı şimdi. bırak kısası felan köleliyi onylayan bir kitaba inanmak kabul etmek bile insanlığa sığmaz köleliyi savunup bana laf yatiştirmeye çalışma utan bari

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Sıkıntı bu olsa, katilden başkası kısas edilmez der net şekilde işi çözerdi. Sıkıntı bu değil. Sıkıntı, kadınları dövmenin emredilmiş ve köleleri dövmenin kaçınılmaz oluşu. Bu dövme sırasında ölürlerse kısas yapılmaması. Yoksa kim bir insanın canına kıyarsa, kısas edilir derdi.

KISASIN ANLAMI ZATEN.....

 

 

 

Sıkıntı bu olsa, katilden başkası kısas edilmez der net şekilde işi çözerdi. Sıkıntı bu değil. Sıkıntı, kadınları dövmenin emredilmiş ve köleleri dövmenin kaçınılmaz oluşu. Bu dövme sırasında ölürlerse kısas yapılmaması. Yoksa kim bir insanın canına kıyarsa, kısas edilir derdi.

:‘Kısas’, sözlükte aynıyla karşılık vermek demektir.
Herhangi bir hakkı dengiyle takas etmek, değiştirmek anlamına da gelmektedir.
Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. YANİ öldüren kişi yaptığının karşılığı olarak öldürülmeli..

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

1.hz.musa çocuğu öldürdü anlamını nasıl çıkardın anlamadım. madem hz.musa çocuğu öldürdü.niye Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi." AYETLERİ ÇARPITMA...

 

Ayetmi çarpıtmiyorum  kuran kaç yerinde diyor ap açık kitap gönderdim asıl çarpıtan sisz müslüman yani münafıksınız  aç kuran çevrilireni herkes kafasaına göre yormluyor ulan allah olsa kafanıza taş düşürürdü ayetleri daha kendi aranızda mansını anlaşamdınız

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

KISASIN ANLAMI ZATEN.....

 

:‘Kısas’, sözlükte aynıyla karşılık vermek demektir.
Herhangi bir hakkı dengiyle takas etmek, değiştirmek anlamına da gelmektedir.
Kavram olarak bir suç işleyenin aynı cinsten bir ceza ile cezalandırılmasıdır. YANİ öldüren kişi yaptığının karşılığı olarak öldürülmeli..

Pekiyi ben ne diyorum. bende diyorum benim kölem yok ama senin köleni öldürdüm kurana göre ne yapmalı

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...