Jump to content

Ayet,ayeti iptal eder mi?


Recommended Posts

23 minutes ago, gringer80 said:

benim kitabım mutlak adaleti sağlıyor...sizin hiç bir zaman tam adaleti sağlayamayacağınız belli...bizde mutlak adalet var.....ilkel dediğiniz kuranın adaletinin yanına bile yaklaşamıyorsunuz....nisa 93 Kim bir mümini kasden öldürürse cezası, içinde ebediyen kalacağı cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.

 

Arkadaş sana önce adalet'in, sonra mutlak adaşetin tanımını yapsana dedik ya. Mutlak adalet derken neden bahsettiğini biliyor musun sanki?

Alıntıladığın pasajdaki soruların hiçbirisine yanıt yok. Sübyancılığa yanıt yok!

Benim bir sevdiğim öldürüldükten sonra öbürü zittin sene cehennemde yatmış umurumda bile değil.

Ben cennetini de istemiyorum bu tanrının, imtihanını da.

Baştan o acıyı hiç çekmemek istiyorum, tanrı bunu sağlayabilir mi?

 

Quote

 

ayetler iman edenlerle, yani müminlerle, yani müslümanlarla ilgili.

 

  brevik müslüman değil. odinistim diyor, ama öncesinde hıristiyanlıkla derin bağları var.  öldürülenler ise müslüman değil, genç öğrenciler ve olayın gerçekleştiği yer gözönüne alındığında, çoğunluğu da ateist.

 

kitabınıza göre, bu olay karşısında herhangi bir yaptırımınız yok. hatta sevinmeniz bile gerekir, çünkü allahsız kitapsızlar öldürülmüş.

 

kitabınızı anlayarak okuyun.

 

 

Bak buna da cevap veremedin. Başlık boyunca "görmezden geldiğin" köteklerin dökümünü yapsak yeni başlık açmak gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 417
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

1 hour ago, gringer80 said:

HAYVANLAR BİRBİRİNİ HAKSIZ YERE  ÖLDÜRÜP YEDİYSE  SİZDE OLMAYAN BİZDE OLAN AHİRET VAR...ORDA HERKEZ HAKKINI ALACAK......

 

Görünmeyen, bilinmeyen intikam arenası. Gaip. E ne gerek var bu dünyada hakkının peşinden koşmaya o zaman? Koyun gibi, sığır gibi yaşayın işte. Nasıl olsa öbür dünyada hakkınızı alacaksınız ya (3'ün biri sesinizi çıkarmayın)

 

Ha, ben orada bunları mı sormuşum şark kurnazı seni. Bak bakalım bir daha ne yazıyor orada? :) Ne sorulmuş? El cevap?

Konunun eksenini kaydırma. Kıvırma.

Kaypaklık gırla.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, gringer80 said:

HAYVANLAR BİRBİRİNİ HAKSIZ YERE  ÖLDÜRÜP YEDİYSE  SİZDE OLMAYAN BİZDE OLAN AHİRET VAR...ORDA HERKEZ HAKKINI ALACAK......

 

Ula şimdi farkettim "hayvanlar biribirini haksız yere öldürüp yediyse.." demişsin ya sen!!!!

Puhahhahahaaa :D:lol:

 

Kimlerle yazışıyoruz la biz.

Sen açsan ya şu mevzuyu da biraz eğlenelim. Günümüz şenlensin. Haydi aslanım :) benim

:)))))))

.

.

.

Hala gülüyorum be..

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
56 minutes ago, gringer80 said:

konu o kadar basitmi.senin çocuğunu öldürecekler sonrada ellerini kollarını sallayıp gezecekler ve sen bu adaleti kabul edeceksin öylemi...ya kabul etmeyenler ne olacak...herkez derseki canımı sıkanı öldürür 20 yılda çıkarım....nasıl bir dünya olur....toplum düzeni kalırmı insanlar birbirine girmezmi

Evet bu kadar basit. Toplumsal dinamik onu kendi içerisinde onaylar ya da onaylamaz, eşitler ya da eşitlemez. Tatmin olunmazsa hak aranır. Bugün kalkıp da öldürmek ve tecavüz serbesttir diyebilecek bir anayasa, bir devlet var mı? İnfial çıkar..Toplumsal sözleşme de bu doğrultuda gereği neyse, talep neyse o doğrultuda eşitlenir.

 

Bugün dünyadaki bilmem kaç tane ülkenin ceza hukuku 77 kişi için aynı cezayı mı verecek? Hayır tabii. Peki ceza nasıl kesilmişse kesilsin, o toplum bunu onaylıyor mu? Onaylıyorsa iş bitmiştir. Kuran bana bir adalet falan vermiyor ki; sadece ne idüğü belirsiz bir ahiret taahhüdü var ortada. Beni de hiç ilgilendirmeyen bir taahhüt bu.

 

Senin kafaya göre ise hak hukuk aramaya gerek dahi yok. Benim evladımı kesip hapse girmese dahi gık çıkarmaya gerek yok. Tam bir sığır gibi öbür dünyayı bekleyecem öyle mi? Nasıl olsa oarada cehennem girecek ya "sözde"...Bu mudur adalet? Senin sözde her şeye kadir tanrın bu dünyada adaleti sağlayabiliyor mu? Açıkça sağlayamıyor işte. Onu beceremediği için topu öteki tarafa atmış. Yersen tabi. Havucu vermişler önünüze sığır gibi peşinden gidiyorsunuz.

 

Ceza nedir? Bir intikam aracı mıdır, yoksa bir yaptırım aracı mı? Önlemek ve düzen koymak için mi vardır, olduktan sonra intikam almak için mi? Hukuk ve adalet seküler bir kavramdır. Ahirette bir geçerliliği ve anlamı yoktur.

 

Ayrıca, türlü boku yiyip de tövbe edenleri ne edecez peki?

Ota boka adam öldürüp de kurandaki ayetleri dayanak gösterenleri (maide33 misal)

Çoluğa çocuğa hallenip de talak 4 ü referans verenleri..Hala daha cevap veremediğin boklardan biri bu.

Ama dur bekle, fırsat olursa bu başlık bünyesinde cevap veremediklerinini madde madde dökümünü yapı suratına vuracam. Bunca mesajdır halen daha cevap vermeyip de hiçbirşey olmamış gibi davranan o pişkin suratına.

 

54 minutes ago, gringer80 said:

toplum onaylıyormu onaylamıyormu...akp 51 diğerleri 49 ve toplum onaylamış ve adalet yerini bulmuş.toplum huzura kavuşmuş...sana iyi uykular canım...

Her ne kadar anayasa değişikliklerinde olması gereken kabul şartına dair oranın %50'den fazla olması gerekse de,..Her ne kadar şaibeli ve hesabı verilmemiş olsa da(sağcı partiden ne beklenir? Tam da bu) Evet burada haklısın. Toplum bunu bir şekilde onayalamış ve evet, artık kurana ancak bok yemek düşer. :) Kuran daha kendi toplumu ve inanırları üzerinde dahi işlevini yerine getiremeyen bir kitap neticede. Bkz: şimdiki hükümet. Bkz: 1400 yıllık islam ve orta doğu coğrafyasının içler acısı hali. Kranın 1400 yıllık avansla dahi beceremediği hadise işte ortada. Aferim. .Sindirmeye bakın. Ortadoğu ve islam coğrafyasının burnuna halkayı takmış oynatıyor kafir batı. Kuranla birlikte tabi. Bunların bir kısmı da üzerine üstlük  batının yalakalığını yapıyor.

22 minutes ago, gringer80 said:

sorum gayet açık 77 can ve senin normatif ve seküler hukukun....

 

Arıza kaydı vereyim mi senin için, ister misin?

 

İntikam ve öldrümek üzerine onulmaz ve önüne geçilmez bir ilkel tutkun var, bunun farkındayım. Ama idam cezası vermek için sadece ilahi kitap olmak gerekmiyor ne yazık ki..Seküler hukukda da kurandan bağımsız şekilde idam cezası var. .Hatta en eski ve ilkel uygulamalardan biri bu.Öldükten sonra geleceğini söylediğiniz sözde adalet ise hiç değil.

 

Mevcut ülkelerin tamamında idam cezası yok. Avrupa'da sadece Belarus'ta var. İdam olan ülkeler için kurana zaten gerek yok. Bütün mesele adam öldürebilmek, idam etmekten ibaret ise. Bir tek idam için dötü boklu kitabı şiar mı edinecek adamlar...Diğerleri ise senin ilkel içgüdülerinle aynı fikirde değil. Seninle aynı şekilde düşünmüyorlar. İdam yok. Ortada bir ayaklanma, tahammülsüzlük, isyan falan da yok. Gayet de medeni bir şekilde yaşıyorlar. O yüzden kuran da, öteki dünyada sağlanacağını iddia ettiğiniz o sözde adalet de hiç mi hiç iplerinde değil.

 

Adalet gibi, adalet algısı ve buna dair beklentilerin de evrensel olamayışı senin izafi adalet algını da, vahşet beklentini de, kuranı da çöpe götürüyor. Sen kendi çapında idam çığlıkları atmaya devam ede dur. İt ürüyor, kervan yürüyor. Adamlar marsa gidip, müslüman ülkelerin burnuna halkayı takıyor.

 

Neden: Kılavuzu karga olanın burnu boktan kurtulmaz da ondan. 1400 yıllık tecrübe ile sabit.

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Buyrun seyredin. Forum arşivinden buldum. İbretlik. Kandıralı gringer80, sen de bak.

.........................

 

 

İdam cezası ceza değildir. Olamaz. İdamın geri dönüşü, olası bir adli hatanın telafi edilme şansı da yoktur. Kuran direk out.

 

Bunun için önce cezanın, sonra adaletin, ondan sonra eğer var ise "mutlak adaletin" tanımını yapmak, yapabilmek gerekir.

 

Yarın öbürgün başıma kötü bir şey gelse, içimden idaaamm diye bağıracak olan bir tarafım olabilir. Ama bu adalet için değil, intikam için atılmış ızdırap dolu bir çığlık olur ancak ve ancak. Ve gerçek olan şu ki, idam dahil hiçbir cezanın benim acımı dindirmesi mümkün değildir, olmayacaktır.

 

Dünya benim gibi düşünen insanlarla dolup taşıyor. İnsanlar, toplumlar ve devletler bunu uyguluyor. Her toplum kendi kaderini, yönetiliş şeklini ve hukukunu kendi seçer, belirler. O zaman kuran evrensel değildir. Olamaz.

 

Değil evrensel olmayı, dünyanın büyük bir kısmına dahi hitap etmeyi beceremeyen sözde ilahi bir kitabı ise isteyen istediği yerine monte edebilir. Kendi izafi ahlak ve adalet anlayışını da.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Evet bu kadar basit. Toplumsal dinamik onu kendi içerisinde onaylar ya da onaylamaz, eşitler ya da eşitlemez. Tatmin olunmazsa hak aranır. Bugün kalkıp da öldürmek ve tecavüz serbesttir diyebilecek bir anayasa, bir devlet var mı? İnfial çıkar..Toplumsal sözleşme de bu doğrultuda gereği neyse, talep neyse o doğrultuda eşitlenir.

 

Bugün dünyadaki bilmem kaç tane ülkenin ceza hukuku 77 kişi için aynı cezayı mı verecek? Hayır tabii. Peki ceza nasıl kesilmişse kesilsin, o toplum bunu onaylıyor mu? Onaylıyorsa iş bitmiştir. Kuran bana bir adalet falan vermiyor ki; sadece ne idüğü belirsiz bir ahiret taahhüdü var ortada. Beni de hiç ilgilendirmeyen bir taahhüt bu.

 

 

toplum onaylıyorsa iş bitmiştir...hasanın çocuğuna tecavüz edilip öldürülecek ve hüseyin birşeyleri onaylayacak ve iş bitecek öylemi.....???? tatmin olunmazsa nasıl hak aranacak....aranılan hakkı kim neye göre verecek????...hak arayan benim evladımın canına can isterim...dedi.....ayrıca 77 cana karşılk katili öldürsen bile adalet sağlanmamış olmuyormu.....??????? NE İDÜĞÜ BELİRSİZ BİR AHİRET TAAHHÜDÜNÜ KABUL ETMİYORSUN....birileride çıkıp neidüğü belirsiz adamların yaptığı kanunlarınızı kabul etmiyorum.sizin verdiğiniz cezayı ne idüğü belirsiz kabul ediyoruz derseler ne olacak...EVET BU KADAR BASİT DEĞİLmişşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Arkadaş sana önce adalet'in, sonra mutlak adaşetin tanımını yapsana dedik ya. Mutlak adalet derken neden bahsettiğini biliyor musun sanki?

Alıntıladığın pasajdaki soruların hiçbirisine yanıt yok. Sübyancılığa yanıt yok!

Benim bir sevdiğim öldürüldükten sonra öbürü zittin sene cehennemde yatmış umurumda bile değil.

Ben cennetini de istemiyorum bu tanrının, imtihanını da.

Baştan o acıyı hiç çekmemek istiyorum, tanrı bunu sağlayabilir mi?

 

 

Bak buna da cevap veremedin. Başlık boyunca "görmezden geldiğin" köteklerin dökümünü yapsak yeni başlık açmak gerekir.

mutlak adalet....zarara uğrayan yada uğrayanların kendilerini zarara uğratan yada uğratanlar dan uğradıkları zararın tazmininin misliyle karşılanması ve bu mislin zarara uğrayan yada uğrayanların vicdanlarında karşılık bulması......

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Benim bir sevdiğim öldürüldükten sonra öbürü zittin sene cehennemde yatmış umurumda bile değil.

Ben cennetini de istemiyorum bu tanrının, imtihanını da.

Baştan o acıyı hiç çekmemek istiyorum, tanrı bunu sağlayabilir mi?

 

 

senin sevdiğin öldürüldükten sonra öbürü 15-20 yıl yatıp çıkarsa iyi ozaman.nasılsa toplumun kabul ettiği ceza bu....ben imtihanı istemiyorum....senin varlığın ne zaman %100 sana ait olursa o zaman hiçkimse seni imtihan edemez. ama %100 yaratıcının olan bir varlığı yaratıcı dilerse imtihan eder dilerse etmez....kimse buna karışamaz...yaratıcı dilediği herşeyi sağlayabilir fakat neyi nasıl yapacağı konusunda kimseden emir talimat almaz....

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Arkadaş sana önce adalet'in, sonra mutlak adaşetin tanımını yapsana dedik ya. Mutlak adalet derken neden bahsettiğini biliyor musun sanki?

Alıntıladığın pasajdaki soruların hiçbirisine yanıt yok. Sübyancılığa yanıt yok!

Benim bir sevdiğim öldürüldükten sonra öbürü zittin sene cehennemde yatmış umurumda bile değil.

Ben cennetini de istemiyorum bu tanrının, imtihanını da.

Baştan o acıyı hiç çekmemek istiyorum, tanrı bunu sağlayabilir mi?

 

 

Bak buna da cevap veremedin. Başlık boyunca "görmezden geldiğin" köteklerin dökümünü yapsak yeni başlık açmak gerekir.

isra 33....Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkını alması için) yetki verdik. Ancak bu velî de kısasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacağını almıştır. birde önünüze gelen herkezi canınız isterse öldürebilirsiniz diye ayet mi gördün?????????????????????
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Görünmeyen, bilinmeyen intikam arenası. Gaip. E ne gerek var bu dünyada hakkının peşinden koşmaya o zaman? Koyun gibi, sığır gibi yaşayın işte. Nasıl olsa öbür dünyada hakkınızı alacaksınız ya (3'ün biri sesinizi çıkarmayın)

 

Ha, ben orada bunları mı sormuşum şark kurnazı seni. Bak bakalım bir daha ne yazıyor orada? :) Ne sorulmuş? El cevap?

Konunun eksenini kaydırma. Kıvırma.

Kaypaklık gırla.

KOYUN GİBİ SIĞIR GİBİ YAŞAYIN NASIL OLSA ÖBÜR TARAF DİYE BİRŞEY YOK...NASILSA  BU DÜNYADA YAPTIKLARINIZ YANINIZA KAR KALACAK...KAYPAKLIK NEDİR.....ADALETİ NASIL SAĞLAYACAĞINIZ SORULUNCA ALAKASIZ SORULAR SORMAK KONUYU SAPTIRMAKTIR....

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Ula şimdi farkettim "hayvanlar biribirini haksız yere öldürüp yediyse.." demişsin ya sen!!!!

Puhahhahahaaa :D:lol:

 

Kimlerle yazışıyoruz la biz.

Sen açsan ya şu mevzuyu da biraz eğlenelim. Günümüz şenlensin. Haydi aslanım :) benim

:)))))))

.

.

.

Hala gülüyorum be..

HAYVANLARIN BİLE YAŞANTILARINDA BİR DÜZEN BİR İNTİZAM VAR....TÜRLERİNİN ÖZELLİKLERİ NEYİ GEREKTİRİYORSA O ŞEKİLDE YAŞIYOR.SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK DİYE BİRŞEY YOK...

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Ula şimdi farkettim "hayvanlar biribirini haksız yere öldürüp yediyse.." demişsin ya sen!!!!

Puhahhahahaaa :D:lol:

 

Kimlerle yazışıyoruz la biz.

Sen açsan ya şu mevzuyu da biraz eğlenelim. Günümüz şenlensin. Haydi aslanım :) benim

:)))))))

.

.

.

Hala gülüyorum be..

sana gülünecek şey .....ilk canlılar denizlerde görülmüş....sonra denizlerde görülen bu canlılar birgün bakmışlar kara diye birşey var...sonra ver elini vegas...çılgınca eğlenmişler.....ilk canlılar denizlerdeyken yine ilk canlılar tabiki karadaki yada havadaki ilk canlılar...denizlerdekini görmüşler..eeeee sonra...tabiki denizlerdekiler ilk gördükleri hava yerine karaya çıkmaya karar vermişler ve karadaki hayat başlamış...gül babbam gül gül babbam gül gül babbam gül:lol::D aksırıncaya tıksırıncaya kadar gül...

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Buyrun seyredin. Forum arşivinden buldum. İbretlik. Kandıralı gringer80, sen de bak.

.........................

 

 

İdam cezası ceza değildir. Olamaz. İdamın geri dönüşü, olası bir adli hatanın telafi edilme şansı da yoktur. Kuran direk out.

 

Bunun için önce cezanın, sonra adaletin, ondan sonra eğer var ise "mutlak adaletin" tanımını yapmak, yapabilmek gerekir.

 

Yarın öbürgün başıma kötü bir şey gelse, içimden idaaamm diye bağıracak olan bir tarafım olabilir. Ama bu adalet için değil, intikam için atılmış ızdırap dolu bir çığlık olur ancak ve ancak. Ve gerçek olan şu ki, idam dahil hiçbir cezanın benim acımı dindirmesi mümkün değildir, olmayacaktır.

 

Dünya benim gibi düşünen insanlarla dolup taşıyor. İnsanlar, toplumlar ve devletler bunu uyguluyor. Her toplum kendi kaderini, yönetiliş şeklini ve hukukunu kendi seçer, belirler. O zaman kuran evrensel değildir. Olamaz.

 

Değil evrensel olmayı, dünyanın büyük bir kısmına dahi hitap etmeyi beceremeyen sözde ilahi bir kitabı ise isteyen istediği yerine monte edebilir. Kendi izafi ahlak ve adalet anlayışını da.

sana soru 1--senin kaç ARKADAŞIN VAR   2-- KAÇ DOSTUN VAR...... YANİ HERKEZİ DOST EDİNMEK ZORUNDA DEĞİLSİN....KURAN  YAHUDİYLE ATEİSTLE KOMŞULUK YAPMA ARKADAŞLIK YAPMA DEMİYOR Kİ...DOST OLMA DİYOR ...

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 hours ago, gringer80 said:

37 - Dediler ki: "Ona Rabbinden bir mucize indirilmeli değil miydi?" De ki: "Şüphesiz ki Allah, bir mucize indirmeye kâdirdir, fakat çokları bilmezler".

 

 

Hey koca Allah, geçmişteki kitaplarında, yani Tevrat ve İncil'de gösterdiğin ve/veya gösterttiğin mucizelerin haddi hesabı yok. 

Bizi niye bundan mahrum ediyorsun? Her şeye kadir olduğunu eski masallarından biliyoruz aten. Şu kadirliğini bize de bir kerecik olsun göster ki, geçmiştekilerin de masal olmadığını hiç şüphesiz kabul edip imana gelerek yerlere kapanalım. Niye "Çokları bilmezler" diye, kendi bilgisizliğini, beceriksizliğini, kadirsizliğini bize yıkıyorsun? Yakışıyor mu sana?

 

 

Quote

38 - Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi birer ümmet olmasınlar.

 

Demek ki neymiş? Yürüyen bütün hayvanlar ve iki kanadıyla uçan bütün kuşlar, Muhammed ümmeti gibiymişler. Yani Muhammed ümmetinin bu hayvanlardan veya bu hayvanların Muhammed ümmetinden farkları yokmuş.

 

Quote

Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır, sonra hepsi Rablerinin huzurunda toplanırlar.m

 

Allah, mişli  (Görülmeyen/şahit olunmayan ve bilinmeyen geçmişe ait, başkasından duyulan bir işin vb. anlatılmasını/nakledilmesini sağlar.) konuşuyor. Kimden duymuş veya öğrenmiş acaba?..

 

Quote

MATEMATİK ÖĞRETMENİ size herşeyi anlatım derse.......tarih öğretmeni herşeyi anlattım derse.....1- matematik öğretmeni herşeyi anlattım dediğinde sadece matematik konusunda herşeyi anlattığını anlarız.fizik kimya biyoloji vs..konularındada herşeyi anlatmıştır anlamı çıkmaz....2-.tarih öğretmeni herşeyi anlattım derse. sadece tarih konusunda herşeyi anlattığını anlarız.fizik kimya biyoloji vs..konularındada herşeyi anlatmıştır anlamı çıkmaz..BU AYETTEN (38 - Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi birer ümmet olmasınlar. Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır, sonra hepsi Rablerinin huzurunda toplanırlar) NASIL KURANDE HERŞEY YAZILI OLMALI ANLAMI ÇIKARTILABİLİR...?????

 

 

Matematik tanrısı, tarih tanrısı gibi (iki veya daha çok) branş tanrıları olsaydı çok haklı olabilirdiniz. Amma ve lakin Allah'ınız tek ve diğer sıfatları bir yana alim sıfatı gereği her şeyi bilmek zorunda olduğundan çok ama çok haksız oluyorsunuz. örneğiniz örnek değil, sizin ne olduğunuz belli değil.  

 

"Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır," ne demek? Anlama özürlü müsünüz

tarihinde ilkeli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

:D

 

forumda müslümancık eksiği bulunmuyor. ama işin ilginç -aslında çok da öngörebildiğimiz bir şey olsa da- tarafı şu ki:  müslümancık, kuranı ve islamı kurtarmak için uğraşsa da,  bir türlü ne kadar saçmaladığının farkında olamıyor.

 

şöyle ki: yukardaki müslümancığın savunduğu saçmalıklar, forumdaki müslümancıklar tarafından bile saçmalık olarak görünüyor ki, hiç topa girmiyorlar. ama onların savundukları saçmalıklar da, -aslında savunma şekilleri de- diğerleri tarafından savunulacak şeyler olarak görülmedikleri için topa girmiyorlar :D

 

aslında hepsi farkındalar, bu uyduruk kitaba ve içindeki zırvalara inanıyorlar, ama farklı şekillerde ve anlayışlarla inanıyorlar. yani her biri kendi başına bir mezhepler. bu yüzden aynı zırvaları, aynı biçimde savunamıyorlar. bu yüzden topa girmemek en doğrusu deyip kenara çekiliyorlar.

 

hatırlamıyor olabilirim ama aynı ayeti aynı anlamlara geldiğini öne sürerek savunan iki müslümancık ya görmedim ya da belki bir iki defa görmüşümdür.

 

bu da kitabınızın ne mal olduğunun ve inandığınız saçmalıklara, onlara inanmak istediğiniz için inandığınızın, yoksa hiçbirinin elle tutulur bir yanı olmadığının göstergesidir :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Hey koca Allah, geçmişteki kitaplarında, yani Tevrat ve İncil'de gösterdiğin ve/veya gösterttiğin mucizelerin haddi hesabı yok. 

Bizi niye bundan mahrum ediyorsun? Her şeye kadir olduğunu eski masallarından biliyoruz aten. Şu kadirliğini bize de bir kerecik olsun göster ki, geçmiştekilerin de masal olmadığını hiç şüphesiz kabul edip imana gelerek yerlere kapanalım. Niye "Çokları bilmezler" diye, kendi bilgisizliğini, beceriksizliğini, kadirsizliğini bize yıkıyorsun? Yakışıyor mu sana?

 

 

 

Demek ki neymiş? Yürüyen bütün hayvanlar ve iki kanadıyla uçan bütün kuşlar, Muhammed ümmeti gibiymişler. Yani Muhammed ümmetinin bu hayvanlardan veya bu hayvanların Muhammed ümmetinden farkları yokmuş.

 

 

Allah, mişli  (Görülmeyen/şahit olunmayan ve bilinmeyen geçmişe ait, başkasından duyulan bir işin vb. anlatılmasını/nakledilmesini sağlar.) konuşuyor. Kimden duymuş veya öğrenmiş acaba?..

 

 

Matematik tanrısı, tarih tanrısı gibi (iki veya daha çok) branş tanrıları olsaydı çok haklı olabilirdiniz. Amma ve lakin Allah'ınız tek ve diğer sıfatları bir yana alim sıfatı gereği her şeyi bilmek zorunda olduğundan çok ama çok haksız oluyorsunuz. örneğiniz örnek değil, sizin ne olduğunuz belli değil.  

 

"Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır," ne demek? Anlama özürlü müsünüz

ortada anlama özürlülüğü yok çarpıtma özürlülüğü var.....matematik dersinde herşeyi anlattım diyenle tarih dersinde herşeyi anlattım diyen aynı şeyleri anlatmamıştır..........BU KADARINI BİLE ANLAYAMAYACAK KADAR ÖZÜRLÜYSEN...YAPACAK BİRŞEY YOK....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, uzmanlık (kalite kontrol) alanımdan kaynaklanan, üretilen mallarda kusur, yaratıcıda ve yarattığı canlı-cansız mallarda özür aramak gibi bir sorunum var. Söz konusu ayeti de, bu amaçla irdeledim ve epeyce de özür buldum.

Müslüman olduğunu iddia eden bir zattan beklenen kendi tezini değil, Allah'a ve sözüne yönelik bu özürleri esas alır ve çürütmeye çalışır.

Mesela;

"Hey koca Allah, geçmişteki kitaplarında, yani Tevrat ve İncil'de gösterdiğin ve/veya gösterttiğin mucizelerin haddi hesabı yok. 

Bizi niye bundan mahrum ediyorsun? Her şeye kadir olduğunu eski masallarından biliyoruz aten. Şu kadirliğini bize de bir kerecik olsun göster ki, geçmiştekilerin de masal olmadığını hiç şüphesiz kabul edip imana gelerek yerlere kapanalım. Niye "Çokları bilmezler" diye, kendi bilgisizliğini, beceriksizliğini, kadirsizliğini bize yıkıyorsun? Yakışıyor mu sana?

Yanıt nerede? 

 

Mesela:

"Demek ki neymiş? Yürüyen bütün hayvanlar ve iki kanadıyla uçan bütün kuşlar, Muhammed ümmeti gibiymişler. Yani Muhammed ümmetinin bu hayvanlardan veya bu hayvanların Muhammed ümmetinden farkları yokmuş."

Nerede yanıt? Sen, bu, hayvan gibi insan veya insan gibi hayvan ümmetlerden hangisine dahilsin? 

 

Sırf tezini savunabilmek için koskoca Allah'ın sözünü/ayetini, iki öğretmen örneğiyle örneklendirerek insan konumuna indirgeyip ona şirk koşuyorsun. Anlaşılan, affı olmayan tek günah olan şirkin ne olduğunu bile bilmiyorsun, ama Müslümansın. Nasıl oluyorsa?..

 

Senin matematik ve tarih öğretmenleri, Milli Eğitimin hazırladığı müfredattan sorumludurlar, öğrencilerine "Size her şeyi anlattım." dediklerinde bu, müfredatın ders kitaplarıyla sınırlıdır. Bırakın öğretmenleri, Fizik ve matematik profesörleri bile konularıyla ilgili her şeyi bildiklerini, anlattıklarını ifade ve iddia edemezler.

 

Bu iddiayı yapabilecek tek varlık, her şeyiyle sınırsız, sorumsuz, sorunsuz ve sonsuz olan gökteki hayalet, yani Allahtır. O "Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır," diyorsa, (Her ne kadar söylediği sözün bilincinde olmasa da.) buna kayıtsız şartsız iman edeceksiniz, siz kim oluyorsunuz da onun sözü üzerine söz söylemeye cesaret edebiliyorsunuz? Haddiniz bilin...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 hours ago, gringer80 said:

toplum onaylıyorsa iş bitmiştir...hasanın çocuğuna tecavüz edilip öldürülecek ve hüseyin birşeyleri onaylayacak ve iş bitecek öylemi.....???? tatmin olunmazsa nasıl hak aranacak....aranılan hakkı kim neye göre verecek????...hak arayan benim evladımın canına can isterim...dedi.....ayrıca 77 cana karşılk katili öldürsen bile adalet sağlanmamış olmuyormu.....??????? NE İDÜĞÜ BELİRSİZ BİR AHİRET TAAHHÜDÜNÜ KABUL ETMİYORSUN....birileride çıkıp neidüğü belirsiz adamların yaptığı kanunlarınızı kabul etmiyorum.sizin verdiğiniz cezayı ne idüğü belirsiz kabul ediyoruz derseler ne olacak...EVET BU KADAR BASİT DEĞİLmişşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşş

O ilkel, kaskatı ve kusura bakma ama cahil bakış açını bir yana bırakmadan mevzuyu idrak etmen imkansız. Bana da tonla zaman kaybettiriyorsun. Şimdi rica ediyorum sidik yarışı psikolojisi ve kendi kemikleşmiş bakış açını kısa bir süre için bir kenara bırakıp, benim altta açmaya çalışacağım pencereden bakmaya çalış olaya.

 

İnsanlar grupları, gruplar sürüleri. sürüler toplumları, toplumlar ise mülkiyet kavramı ile birlikte millet ve devleti meydana getirmiştir. Onları bireysel olarak birbirini yemekten alıkoyan şey ise eğilimleri doğrultusunda oluşturabildikleri ortak paydalarda bir araya gelebilmeleri, gelebilme kabiliyetleridir. 10 kişilik bir gruptan 5'i birbirini tepeleme yolunu seçer. Tepeler de..o beşten geriye "bir" kalır. Diğer beş ise "birbirimizi yemek yerine, haklarımıza saygı göstererek bir araya gelirsek daha güçlü oluruz" saikiykle bir araya geldikleri vakit ilk grup ve berberinde sürüler ortaya çıkar. O gruplar da bireysel güdüler ve çıkarlarla hareket eden ve az önce diğer 4'ünü tepelemiş olan "bir"leri kolaylıkla bertaraf eder. İşte doğal seçilim bu yönde işlemiş ve grupları seçmiştir. Süreç; sürü-toplum-devlet şeklinde süregelmiştir. Bu yüzdendir ki toplumlar kendi kaderlerini, kendi kollektif iradelerine binaen belirlerler. Bütün bunların temelinde o en baştaki biraraya gelme kabiliyetlerinin "özü" yatar.

 

İşte o toplumların daha en başta oluşmasını sağlayan ve dışarıdan ya da gökten inme olmayacak şekilde, sadece kendi öz eğilim ve seçimleri ile birikmiş olan unsurlar "toplumsal sözleşmeyi" ya da onun köklerini, temelini meydana getirir. Toplumsal sözleşme; bireylerin bir devlete ya da otoriteye, bağımsızlıklarının bir kısmını, hukukun üstünlüğü anlayışı ile devretmeleri, bağımsızlıklarının bir kısmından vazgeçmeleridir. Grupların büyümesi ile birlikte temsili yönetimler başlar.

 

Her toplum tarihsel süreç içerisinde genetiği ile birlikte, genetiğine de bağlı olacak şekilde kültürünü, örf adetlerini biriktirir, buna bağlı olarak da kendi sosyal örüntülerini oluşturur ve kısmen dinamik bir şekilde değiştirir. O toplum tarihi boyu zaten tüm genetik ve kültürel mirası ile birlikte bir bütün olduğu için, ortak kabuller yoğun, aykırı görüşler ise istisnadır. Hindistan'da inek kutsaldır. Sana bana abes gelebilir ama orada öyledir. Başka bir toplumda ise tamamı ile bambaşka kabuller ve anlayışlar vardır. Sen ben için belki garip, ama onlar için oldukça olağan ve sıradan. Hintliler bugün bir çok hususta ayrı düşebilir, ama mevzu inekse toplumsal mutabakat hemen hemen tamdır. Arka planda bütün bir tarihi sırtına alınmış ve kendileri tarafından "zaten" verilmiş bir onay vardır çünkü. Oraya gidip de kurban bayramını anlatırsan eğer seni çükünden tavana asarlar.

 

Alıntı(*):

Suç kavramının içerdiği anlam ve özellikleri ile buna karşı geliştirilen ceza sistemi, toplumların ve insanlığın geçirdiği sosyal, iktisadi ve politik dönüşümlere bağlı olarak değişik momentlerde farklı dönüşümlere sahne olur. İçinde bulunduğu sosyalin gerçeklikleri ölçüsünde ve gerekleri doğrultusunda ceza ve hukuk sistemi geliştiren toplumlar suça da içinde yaşadıkları momentin gözlükleriyle bakagelmişlerdir. Dolayısıyla suçun anlamının geçirdiği kavramsal dönüşümler ve ceza sisteminin geçirdiği değişimleri anlayabilmek için modern öncesi ilkel topluluklardan günümüz modern sonrası toplumlarına kadar insanlığın geçirdiği dönüşümlere bakmak gerekir.

(*) https://tekniksosyoloji.wordpress.com/2010/04/26/sucun-sosyolojisi-cezanin-felsefesi/

 

Tüm bunları neden yazdım?

Olay "hasanın çocuğu öldürüldü, hüseyin de bunu onayladı"dan ibaret değil de ondan.

Toplumsal sözleşmenin arka planında o toplumun bütün bir tarihsel birikimi ve onayı var da, ondan.

O sözleşme ve ona bağlı olarak oluşturulmuş olan o toplumun hukuk sistemi, tek bir hüseyinden ibaret değildir de, ondan.

Toplumsal sözleşmeler ve hukuk; toplumlara ve tarihlere bağlı olarak izafidir, genel geçer değildir, genel geçer olamaz da, ondan.

Senin gökten inme emir ve cezaların, bu toplumların bir çoğu için koca bir "hiçtir" de, ondan.

Toplumsal sözleşme ve hukuk ise hiçbir zaman ideal değildir. İdeal olma iddiasında da değildir. İdeal diye bir şey zaten yoktur da, ondan.

 

Sana bir örnek verdik: şimdi ceza hukukundan tecavüz ve adam öldürmeye dair tüm cezai müeyyideleri kaldırırsan ne olur? İnfial çıkar. Toplum bunu reddeder. Dktatörlükler dışındaki hiçbir rejimin de böyle bir şeyi dayatmaya gücü yetmez. Ne akp ne bkp ne zkp vız gelir tırıs gider. Demek ki bireylerin ve oluşturduları toplumların da kırmızı çizgileri var. O çizgileri hangi kalınlıkta ve nereden çektiğin önemli. Bunu sorgulamak da sana düşmez. Hollanda'da eşcinsel evlilikler kabul. Bitti. Sana bana pok yemek düşer. Lut kavmi vız gelir tırıs gider.

 

Hak nasıl aranır? Soru mu bu şimdi. Bugüne kadar nasıl arandı ise öyle aranır. Zaten belirli bir çoğunluktan fazlası aksi fikirde ise karşısında hiçbir şey duramaz. Durmak bir yana zaten en baştan öyle olmayacak şekilde belirlenmiştir. Eğer tek bir kişi ya da marjinal bir grup isen temyize, insan hakları mahkemesine falan gidersin. Olmazsa oturursun aşağıya. Neden? Çünkü en başından o toplumsal sözleşmeye, sana sadece hukuk değil, çok daha fazlasını sunabilmesi adına onayı "sen de" verdin. Sosyal haklar, sağlık, eğitim, iş vb..

 

Bugün dünyanın bir çok medeni ülkesinde idam yok. Adamlar senle, senin tepeden inme kuranınla aynı fikirde değiller işte. üzerine üstlük müslüman coğrafyasından fersah fersah ötede bir refaha sahip bu toplumlar. Türkiyenin belki yarısına yakını idama karşıdır. Kuranı bu insanların neresine sokacaksın? Hoş soksan bile bu nasıl bir adalet ve adalet anlayışı olacak? Evrenesel bir ahlak, hukuk ve adalet anlayışı yok. Kuran golü burada daha en başta ve nihai olarak yiyor. Evrensel ahlak ve hukukun olamayacağı yerde evrensel ahlak ve hukuku dayatıyor. Kuran kaybetmeye mahkum. Eğer kuran deseydi ki her toplum kendi kaderini belirlemekte hürdür Çünkü o kader, zaten o toplumun onayından geçmiştir. İşte o zaman şapka çıkarırdık. Sen elin avrupalısına; sübyancılığa, köleliğe cevaz veren kuranı, maide33'ü nasıl izah edeceksin? Adamların islam coğrafyasındaki 1400 senelik bok çukuruna dönüp bakmaları yeterli. Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. Kuran teoride olduğu gibi, pratikte de yetersiz, başarısız ve açık şeçik şekilde çuvallamış. Kuranın 1400 senelik avansla dahi beceremedikleri, başarısızlığı ortada. Kılavuzu kuran olanın burnu boktan kurtulmamış kusura bakma ve bunu ziyadesiyle sindir.

 

Dünyanın bir çok yerinde elin gavuru, seküler hukukla, laiklikle kendisini ve toplumunu gayet güzel idame ettirebiliyor iken elin gavuru adına kraldan çok kralcılık yapma. Ne diyecez adamlara? Gringer80'nin idam çok hoşuna gidiyor. Onun izafi algısı ve tepeden inme kitabına göre mutlak adalet bu. Siz aslında çok mutsuz olmalısınız falan mı? Ula hadi diyelim adamlar bunu kabul etti; peki beraberinde gelen sübyancılık, kölelik cariyelik çapraz kesme bulduğu yerde öldürme vb. kısımlarını ne yapacaklar? Sadece idam cezasından ibaret değil ki bu kuran denen meret. İçi adalet konusunda altından kalkamayacağı türlü hükümlerle dolu. Ayrıca biz kurandaki hükümleri idamı falan, kuranda olduğu için mi doğru kabul ediyoruz, yoksa doğru ve genel kabul olduğu için mi kuranda? Çünkü kurandakilerin "genel kabul" olmadığı çok açık. Bu apursanız da, köpürseniz de kabul etmeniz gereken bir gerçek.

 

Biri cana karşılık can isterim, öbürü de ben idama karşıyım dedi. Ki her iki örnek de mevcut. O zaman ne halt yiyecen girnger? Söylesene bana? İdama karşıyım diyen kişinin, gün gelip de kendi sevdiceğinin öldüreceği hesabını yapamadığını mı düşünüyorsun? Ağırlaştırılmış müebbeti nereye koyuyoruz peki? Öyle biri için ölüm zaten kurtuluş. Adam zaten odinistim diyor. Müslüman değil ki. Bir kere de ölüp kurtulacağına demir parmaklıklar arkasında her gün ölsün. eğer 70 sene vermişse de o iş o toplumun meselesidir. Sana bana bok yemek düşer. Anladın mı! Kuranda tüm cezalar adil sanki. Ya hukuk sistemin yanıldı ise ölen adamı, kesilen kolu nasıl geri alacan?

 

Temsili sistem mükemmel değil. Mükemmel olma iddiasında da değil. Bir toplumu %100 kavramak mümkün değil.Temsili sistemin dahi sağlayamadığı bütünlüğü, toprumun tamamı ile kavrama becerisini, tepeden inme, dogmatil ve değişmez bir kitap nasıl sağlayacak peki? Kuranı bütün bir dünyanın onaylayacağı garantisini verebiliyor musun? Hiç verme. Çünkü onaylamadığı zaten ortada. Kendi içerisinde dahi bir bütünlük yok. Kuranın bu bütünlüğü sağlama şansı var mı?Yok. Sadece boyun eğmek peşinen kabul etmek var.

 

Ahlak, genel geçer ahlak, ideal ahlak, adalet, mutlak adalet ve hukuk gibi kavramlar üzerinde anlaşmadan, üzerinde hem fikir olmadan, bundan sonra konu üzerine tek bir satır dahi yazmamızın hiçbir anlamı yok. Beni her ne kadar hayretlere düşürecek kadar yanılgılar içerisinde olsan da, ne kadar yazarsam yazayım, havanda su dökmekten öteye geçemeyecem. Sana da bana da yazık. Bu uzun yazı sana da bana da son kez yazık olsun.

 

21 hours ago, gringer80 said:

mutlak adalet....zarara uğrayan yada uğrayanların kendilerini zarara uğratan yada uğratanlar dan uğradıkları zararın tazmininin misliyle karşılanması ve bu mislin zarara uğrayan yada uğrayanların vicdanlarında karşılık bulması......

 

Sana bir soru: sevdiğin öldürüldü. Katil de idam edildi. Şimdi sen ya da o 77 kişi için sorsalar; 77 canın ya da sevdiğinizin hiç öldürülmemiş olmasını mı, yoksa katilin de öldürülmüş olduğu senaryoyu mu tercih edersiniz diye. Cevabın ne olurdu. Çünkü anlaşılan o ki; 77 kişinin ya da senin sevdiğinin katili öldürüldü zaman hak yerini buluyor, mutlak adalet yerine geliyor ise her ik durum arasında hiç bir farklılık kalamaş olması, durumun "eşitlemiş" olması lazım. .Eğer dersen ki: "tabii ki sevdiğim geri gelsin isterim" İşte o zaman adalet yerini bulmamıştır. Mutlak adalet falan yoktur.

Adalet ve mutlak olanı ise olsa olsa "eşitliktir", "eşdeğerliktir", eşitleyebilmektir. Adalet önce olur. Sonra olmaz. Yaşayanlar ve ölüler üzerinden elma ve armutu kıyaslayarak adalet tanımlayamazsın. Adaleti daha en başından o 77 kişinin ölmemesini sağlayarak, diğer tüm yaşayanlara eşdeğer şekilde yaşamlarını muhafaza ederek sağlayabilirsiniz. Ya da geri dönüşümü olan eşlenebilir bir şeyle ilgili söz konusu olabilir. Senden fazla para alınır, geri verilir adalet yerini buldu. Hırsız paranı çaldı hapse girdi ama para mara yok ortada, adalet mi bu şimdi? Sadece bir yaptırım aracı olarak cezai müeyyide uygulandı. Parayı alırsan ise adalet yerini buluyor. E o zaman hırsızın hapse girmesine ne gerek var? Var. Çünkü cezanın bir intikam aracı olmaktan öte ve asli bir fonkisyonu da var. parayı kim verecek peki? Hırsız mı, devlet mi? Benim vergilerimden. Ben "banane kardeşim" dersem ne olacak? Ölüm cezası olmasına rağmen karşılığı ölüm olan suçlar işlenmeye devam ediyor mu? Evet. Hele birçoğu da islam ülkelerinde. E o zaman ölüm cezası da adaleti sağlamak için yeterli değil demek ki. Üzerine üstlük geri dönüşü yok ve riskli. Katliamdan sonra ceza vermek olsa olsa en fazla elinden geleni yapmaktır. Benim sevidiğim öldükten sonra dünyam kararır. Hayat biter zaten.

 

Önemli olan önce olmamasını becerebilmek. Becerebilmek mümkün mü? Değil. Bunu senin kadir-i mutlak tanrın bile becerememiş.

Ayrıca o pasajdaki sübyancılığa cevap nerde hani! Hiç mi utanmıyorsun? Yazmazsak unutur mu diyorsun? Bekliyoruz.

 

21 hours ago, gringer80 said:

senin sevdiğin öldürüldükten sonra öbürü 15-20 yıl yatıp çıkarsa iyi ozaman.nasılsa toplumun kabul ettiği ceza bu....ben imtihanı istemiyorum....senin varlığın ne zaman %100 sana ait olursa o zaman hiçkimse seni imtihan edemez. ama %100 yaratıcının olan bir varlığı yaratıcı dilerse imtihan eder dilerse etmez....kimse buna karışamaz...yaratıcı dilediği herşeyi sağlayabilir fakat neyi nasıl yapacağı konusunda kimseden emir talimat almaz....

 

Öncelikle benim varlığımın %100 bana ait olmadığı sadece bir iddia. Senin spekülatif bir üfürmen. Ben yaratlılırken orda mıydın? Kitap inerken muhammedin yanında mıydın? Sadece şüphe götürür bir "inanç" ..O yüzden ne sen ne de inancınız benim adıma konuşup haddinizi aşmayın. Arada bir akit olmadığı sürece ortada bir "hak" olamaz. Geldik daha en başından sorduğumuz soruya: Yaratmak yargılama hakkını verir mi? Hayır. Vermez. Fi tarihinde yapay zeka ve Westworld örneği verdik ya..Günün birinde tıpatıp bir yapay zeka, özgür bir arde yaratabildiğin vakit o senin her türlü tasarruf hakkının olduğu malın mı olacak? Peki baktığın hayvana istediğin her haltı yapabilir misin? Evladın senin malın mı? Neticede sen doğurmasan olmayacaktı? Sen sokakta köpeğini döven birine karşır mısın? Ben karışırım. Kusura bakma seni bilmem ama benim vicdanım var. O köpeğinden sahipliğin getirdiğinden öte hakları. Gücüm yetse tanrının bile anasını bellerim böyle vahşi bir piyesi sahnelediği için. Gücümün yetmiyor olması ise tanrıyı haklı ya da hak sahini yapmaz. Sadece daha güçlü ve muktedir yapar. Güç ve hal aynı şeyler değildir.

 

Tanrınınki hak değil zorbalıktır. Bana mı sordun yaratırken? Ben hatırlamıyorum kusura bakma. Ha sorsa belki evet diyecez. Ama o durumda dahi yapılan güce dayalı bir zorbalıktır. Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek gibi. Ben, -zorunda kalmadıkça- hiçbir şeyin "kulu" olmayı kabul etmiyorum. Konu benim açımdan kapanmıştır.

 

77 kişi ve yirmi sene üzerinden ajitasyon ve demogojiye yapıştın kaldın. Büyük resmin de altında kaldın.

 

21 hours ago, gringer80 said:
isra 33....Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkını alması için) yetki verdik. Ancak bu velî de kısasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacağını almıştır. birde önünüze gelen herkezi canınız isterse öldürebilirsiniz diye ayet mi gördün?????????????????????

 

Bu yazdıklarının alıntıladığın pasajla ne alakası var acep? Kısasta ileri gitmesin ne demektir? Kısas kısas değil midir? Zulmederek öldürsem ne olacak? Benim intikam hislerim bir miktar tatmin olmuş olacak. Ama adalet ise sonsuza kadar kayıp. Ölenle birlikte.

 

21 hours ago, gringer80 said:

KOYUN GİBİ SIĞIR GİBİ YAŞAYIN NASIL OLSA ÖBÜR TARAF DİYE BİRŞEY YOK...NASILSA  BU DÜNYADA YAPTIKLARINIZ YANINIZA KAR KALACAK...KAYPAKLIK NEDİR.....ADALETİ NASIL SAĞLAYACAĞINIZ SORULUNCA ALAKASIZ SORULAR SORMAK KONUYU SAPTIRMAKTIR....

 

21 hours ago, gringer80 said:

HAYVANLARIN BİLE YAŞANTILARINDA BİR DÜZEN BİR İNTİZAM VAR....TÜRLERİNİN ÖZELLİKLERİ NEYİ GEREKTİRİYORSA O ŞEKİLDE YAŞIYOR.SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK DİYE BİRŞEY YOK...

 

Bir halt edip yazdın arkasında dur be adam. Hayvanların birbirini haksız yere öldürüp yemesi de ne ola? Örneklesene bakalım bir şunu. Özgür iradesi mi var bunların? İnsan gibi sırat köprüsünden mi geçecekler? Cenette eşekler de mi olacak mesela..eşekler cenneti hani :)  Bu forumdaki diğer müslümanlara ya da yakın çevrene bir sor bakalım bunu ne tepki verecekler..Hala daha gülme geliyor aklıma geldikçe  yahui ilahi.:) Orada kitabı eksiksiz indirdik yazıyor. Neden korkuyorsun ki bundan bu kadar? Kıvırmak için bunca saçmalamaya değer mi? Hem sana kutuplardaki ,uzaydaki orucu ve namazı sorduk kaç mesajdır halen daha neden cevap vermedin? Yahu hiç mi rahatsızlık duymuyorsun işine geleni görmezden gelmekten..Eninde sonunda yüzüne çarpacaz yahu bunu bil. Al çarptım işte. Abilerinden falan yardım al istersen..

 

21 hours ago, gringer80 said:

sana gülünecek şey .....ilk canlılar denizlerde görülmüş....sonra denizlerde görülen bu canlılar birgün bakmışlar kara diye birşey var...sonra ver elini vegas...çılgınca eğlenmişler.....ilk canlılar denizlerdeyken yine ilk canlılar tabiki karadaki yada havadaki ilk canlılar...denizlerdekini görmüşler..eeeee sonra...tabiki denizlerdekiler ilk gördükleri hava yerine karaya çıkmaya karar vermişler ve karadaki hayat başlamış...gül babbam gül gül babbam gül gül babbam gül:lol::D aksırıncaya tıksırıncaya kadar gül...

 

Ooo evrim. En sevdiğim. Çamur zıpızpını bilir misin sen? Bir inetrnette arat bak. Yobazların kabusu. Nasıl içine oturduysa, nasıl yolsuz kaldıysan evrime sarayım demişsin. Olsun. Ama tavsiye etmem. Rezil olursun buralarda. Bilimde geçerli paradigma evrim. Hakemli dergilerde yayınlanan makale sayısı ve atıf miktarı ortada. Dünyanın ilk 500 üniversitesindeki erim kürsüleri orada, bilimin er meydanında yaratılışcılığın esamesi yok ama bizim yobaz kendi çapında anıra anıra gülüyor. Fare dağa küşmüş, dağın haberi olmamış hesabı. Hatta kendinden eminsen bir sonraki mesajda bir soru soracam sana. bu son şansın haberin olsun.

 

21 hours ago, gringer80 said:

sana soru 1--senin kaç ARKADAŞIN VAR   2-- KAÇ DOSTUN VAR...... YANİ HERKEZİ DOST EDİNMEK ZORUNDA DEĞİLSİN....KURAN  YAHUDİYLE ATEİSTLE KOMŞULUK YAPMA ARKADAŞLIK YAPMA DEMİYOR Kİ...DOST OLMA DİYOR ...

 

Bu yazdıklarının alıntıladığın pasajla ne ilgisi var be adam? Zerre kadar anlamamışsın ki sen mevzuyu. Kaç yaşındasın sen hele? kaç dostun var arkadaşın var..ulan arkadaş ortada koskocaman bir video var. Senin kitabına giydiren de giydiren. Hiç mi cevabın yok be adam. Sende alışkanlık olmuş demogoji ve kaypaklık, görmezden gelerek belki geçiştiririzi unuttururuz eğilimi..İslam bunu mu öğretti sana? Dik dursana biraz. Kitabının ırkçı ve faşist oluşunu itiraf etmen güzel tabi diğer yandan. İnsanı, iyiliği güzelliği değil, inançları esas alan bir çöp.

 

7 hours ago, gringer80 said:

ortada anlama özürlülüğü yok çarpıtma özürlülüğü var.....matematik dersinde herşeyi anlattım diyenle tarih dersinde herşeyi anlattım diyen aynı şeyleri anlatmamıştır..........BU KADARINI BİLE ANLAYAMAYACAK KADAR ÖZÜRLÜYSEN...YAPACAK BİRŞEY YOK....

 

Orada kuran eksiksizdir yazıyor. Bunun fenle matematikle ne alakası var be adam? Şu örneğini kuranla eşleştirsene hele bi..Kuranda hiçbirşeyi eksiksiz bırakmamışsızdır diyor. "Hiçbirşeyi"..Hiç-Bir-Şey. Ok?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...