Jump to content

Ayet,ayeti iptal eder mi?


Recommended Posts

 

 Ya kardeşim belki ben yanılıyorum getir ayeti birlikte inceliyelim

Kehf suresi/74: "Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi."

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 417
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

 

ALINTI


Alla putu Kuran'da defalarca "Herkes kolayca anlasın diye bu kitap apaçık dille yazılmıştır" dediği halde  takım tutar gibi din tutanlar ayetin ne dediğini görmezden gelip, 80,000 tane takla atarak savunmaya geçeceklerdir. bU sebeple yollarını tıkayalım. Ayet ne diyor?

"Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün?"

Demek ki bir cana karşılık olduğunda SUÇSUZ birini öldürebilirsin.

sadece felsefe ve demagoji yapmışsın.buradan sağlıklı bir kafa yapısı olan senin çıkarımını yapmaz...KİŞİLER ANCAK İŞLEDİKLERİ SUÇLARDAN DOLAYI CEZALANDIRILIRLAR....bu anlamın çıktığı gün gibi ortada.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Aradaki konu dışı tartışmaları es geçip, başlık konusunda yazmak isterim.

 

Kuran'da bazı Ayet'ler aynı konuda farklı hüküm verirler. Hükümler farklı derken, birbirinin zıttı hükümler demek istiyorum. Bunu bir İslam alimine sorduğunda lafı hazırdır: "bazı Ayet'ler bazı ayet'lerin hükmünü nesh eder", yani diğerinin hükmünü iptal eder derler. Sen "ulan koskoca Allah ilk seferde bilemedi mi de gönderdiği Ayet'in hükmünü iptal ediyor" dersen, sana kafir derler. Oysa bilirler ki ben doğru olanı soruyorum, ama işlerine gelmez.

 

Peki öyle olsun deyip mevzuyu kurcalamaya devam edelim. Peki hangisi hangisinin hükmünü iptal ediyor nereden bileceğiz? Cevap hazır: sonra gelen, öncekinin hükmünü iptal eder. İyi de hangisi önce, hangisi sonra nasıl bileceğiz? Medeni mi(Medineli mi), yoksa Mekki mi (Mekkeli mi) olduğuna bakacağız derler. Tamam da amca, kimin Mekki, kimin Medeni olduğu açık değil, iniş sıraları, düzenlemeleri, Kuran'daki yerleri falan hepsi karmakarışık, bunu nasıl ayırdedeceğiz sorusunu da muğlak ifadelerle geçiştirirler.

 

Oysa ki durum farklıdır, Mekke dönemi Ayet'leri insanları İslama davet eder üslupta, yumuşak, sevgi dolu, mavi boncuk dağıtır tarzda yazılmış Ayetlerdir. O dönem taraftar toplama kaygısı olduğundan Ayet'ler yumşaktır. Fakat Medine'ye kaçıldıktan sonra, Yahudiler kesilir, mallarına çökülür, talancı Arapların katılımıyla ekibinin sayısı artar, talandan pay almaya gelen güruhlar sayesinde epeyce bir kalabalık elde edildikten sonra işler değişir, asmalı kesmeli Ayetler gelmeye başlar. Tabi olark sonradan gelen bu sert Ayetler, önceki Ayetlerden farklı olmaya başlayınca, NESH masalı uydurularak samimi inanır kandırılır. 

 Bazısıda mecaz birde tekrar ayetler var birda masallar var tufan gibi bunları çıkar kuran diye bir şey kalmaz. al kuranın son ahli.

by0N5.jpgbB0BC.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

ALINTI






Gördünüz değil mi cehaletin kitabını? Cehaletin bir numaralı kaynağı. "Suçsuz da olsa öldür" diyor. Hatta öldürmeyi zorunlu kılıyor. Oysa ki çağdaş hukukta, değil suçsuz, suçlu insanı dahi öldüremezsin.
 

 

1.islam 1400 yıldır var.bu kuranı okuyan müslümanlar..bir başkasının yerine bir başkasını ne zaman öldürmüş

2.çağdaş hukuk dediğinsuçlu insanı öldürmemek mi????????? yani ben seni öldüreceğim ve ben öldürülmeyeceğim ve bu çağdaş olacak....kargalar bile bu durumda çağdaş hukuk karşısında gülme krizinden ölür....

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

sadece felsefe ve demagoji yapmışsın.buradan sağlıklı bir kafa yapısı olan senin çıkarımını yapmaz...KİŞİLER ANCAK İŞLEDİKLERİ SUÇLARDAN DOLAYI CEZALANDIRILIRLAR....bu anlamın çıktığı gün gibi ortada.

bak soruyu adam soruyor çünkü musa demişti benimle gelirsen bana soru sorma adam daynamamış sormuş git hocalarına sor gel beni uğraştırma

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Aradaki konu dışı tartışmaları es geçip, başlık konusunda yazmak isterim.

 

Kuran'da bazı Ayet'ler aynı konuda farklı hüküm verirler. Hükümler farklı derken, birbirinin zıttı hükümler demek istiyorum. Bunu bir İslam alimine sorduğunda lafı hazırdır: "bazı Ayet'ler bazı ayet'lerin hükmünü nesh eder", yani diğerinin hükmünü iptal eder derler. Sen "ulan koskoca Allah ilk seferde bilemedi mi de gönderdiği Ayet'in hükmünü iptal ediyor" dersen, sana kafir derler. Oysa bilirler ki ben doğru olanı soruyorum, ama işlerine gelmez

Bakara .106: - Diyanet İşleri (eski): Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

bak soruyu adam soruyor çünkü musa demişti benimle gelirsen bana soru sorma adam daynamamış sormuş git hocalarına sor gel beni uğraştırma

yahu musa dediki diyince sen ne anlıyorsun.konuşan musa değilde yanındaki olsa niye musa dediki deniyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

1.islam 1400 yıldır var.bu kuranı okuyan müslümanlar..bir başkasının yerine bir başkasını ne zaman öldürmüş

2.çağdaş hukuk dediğinsuçlu insanı öldürmemek mi????????? yani ben seni öldüreceğim ve ben öldürülmeyeceğim ve bu çağdaş olacak....kargalar bile bu durumda çağdaş hukuk karşısında gülme krizinden ölür....

 Bak çağdaşıktan bahsediyorsun haktan hukutan AMA ARABIN SÖZDE ALLAHI NE DİYOR  ÖLDÜR DÜYOR BEN SANA TAPMAK ZORUNDAMIYIM    PPdz8.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bakara .106: - Diyanet İşleri (eski): Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?

 ŞEYTAN AYETLERİ ÜZERİNE  BU AYETLER İNMİŞ SÖZDE ALLAHTAN

Hadisler:

 

Hadis 1: "Peygamber Mekke'de Necm suresini okurken secde etti ve onunla birlikte,-aldığı toprağı alnına götüren yaşlı birinin dışında Müslüman ve putatapan herkes secde etti." Kaynak: Buhari (hadis no:555), Tirmizi ve öteki hadis, fıkıh kitapları.

 

Hadis 2: "Peygamber Mekke'de iken Necm suresini okuyordu, Lat'ı, Uzza'yı ve bir öteki, üçüncü (put) olan Menat'ı gördünüz mü ?" diyen yere gelince şeytan, peygamberin diline şunu atıverdi

"İşte bunlar, yüce turnalardır. Şefaatleri de elbette ki umulur." Bunun üzerine putataparlar:

"Muhammed daha önce değil, bu gün tanrıçalarımızı iyi sözlerle andı!" dediler.

 

Ekleyecek olursam. burası cevap veriyor

Konuya ilişkin Ayetler;

HACC 52:

Hem biz senden evvel ne bir Resul ve ne bir Nebi göndermedik ki bir temenni kurduğu vakıt Şeytan onun ümniyyesine bir ilka yapmış olmasın, bunun üzerine Allah Şeytanın ilka ettiğini derhal nesheder de sonra Allah, âyetlerini muhkemler ve Allah, alîmdir, hakîmdir)

İSRÂ-73 Ve in kâdû le yeftinûneke anillezî evhaynâ ileyke li tefteriye aleynâ gayrahu ve izen lettehazûke halîlâ(halîlen).
Ve neredeyse sana vahyettiğimiz şeyden başkası ile Bize iftira etmen için gerçekten seni fitneye düşürüyorlardı. Ve o taktirde seni mutlaka dost edinirlerdi.

İSRÂ-74  Ve lev lâ en sebbetnâke lekad kidte terkenu ileyhim şey’en kalîlâ(kalîlen).
Ve seni sebat ettirmeseydik, andolsun ki sen, onlara biraz meylederdin.

 

İSRÂ-75  İzen le ezaknâke di’fal hayâti ve di’fal memâti summe lâ tecidu leke aleynâ nasîrâ(nasîran).
O taktirde, elbette hayatın ve ölümün di’fasını (sıkıntılarını, üzüntülerini, acılarını) kat kat sana tattırırdık. Sonra senin için Bize karşı bir yardımcı bulunmaz

 

Buhari (hadis no:555)... vs  yukarıda belirttim.

 

Peygamberin üç putu Lat, Uzza, Menat öven sözlerle anması ve müşriklerle tapınma hareketi yapması söz konusu.

 

Kuran ortada hadis ortada.

 

1. ihtimal: Şeytan Muhammedi  Cebrail kılığında kandırdı - Şeytan ayetlerini devreye soktu, Muhammed  ve müşrikler hep birlikte El-illahın kızları putlara secde ettiler. Allah devreye girdi, Muhammeti sebat ettirdi - yoksa çok fena azap ederdi (bak yukarıda astığım ayette ve hadislerde yazan bu).

 

Burada Allah sözde takiye yap, hicret et, sabret tarzı, bir şey emretmiyor !

 

Dikkat edilecek husus, şeytan tarafından kısa bir süreliğine de olsa kandırılması söz konusu .... İslamiyetin diğer palavralarıyla bu uyuşmuyor.

 

2. İhtimal Muhammed putperestlere şirin gözükmek için onların suyuna gitti beraber kısa bir süre puta taptılar, Muhammed gücü eline geçirince en büyük put benimki Allah hepsinizinkini döver dedi. Daha basit ifadeyle Manipülatif- Sahtekar ya da sadece Korkak  bir adamdı...

 

3.İhtimal  Farklı hikayeleri külliyat halinde toparlayan arap şairleri bu gibi hataları-tutarsızlıkları fark edemedi.

 

Her ihtimalde hikaye ve karakterin kendi içindeki tutarsızlığına işaret ediyor.

 

Tabiki, Hadislere ve Kurana g.tten kaynak diyerek Doktor gibi bodosloma cahil olarak bunları okumadan bunlar üzerine konuştuğunu düşünerek inkar etmek de bir ihtimal

 

En azında bir parça tutarlı, sonuçta cahil adamın okumasına gerek yok, herşeyi biliyor her nasılsa...

 

kaynak konusunda da tespiti doğru, g.tten uydurulmasa bu kadar saçma olmazdı bu anlatılanlar, dinin kaynağı da tam olarak bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

çağdaş hukuk ve 77 canın karşılığı...

  •  

77 kişinin katiline şaka gibi ceza

Norveç'in başkenti Oslo ve Ütoya Adası'nda geçen yıl gerçekleştirdiği çifte saldırı ile 77 kişiyi öldüren Breivik'e verilen ceza...

  • Norveç’in başkenti Oslo ve Ütoya Adası’nda geçen yıl gerçekleştirdiği iki ayrı saldırı ile 77 kişiyi öldüren aşırı sağ görüşlü Anders Behring Breivik, mahkemedeki son duruşmasında, terör suçundan 21 yıl hapis cezasına çarptırıldı.
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

sadece felsefe ve demagoji yapmışsın.buradan sağlıklı bir kafa yapısı olan senin çıkarımını yapmaz...KİŞİLER ANCAK İŞLEDİKLERİ SUÇLARDAN DOLAYI CEZALANDIRILIRLAR....bu anlamın çıktığı gün gibi ortada.

Sadece laf kalbalığı yapıyorsun başka bir şey yok köle kaldıran ayti getir dedim getirmedin  musa olayını hoclarına sor gel benimle tartış

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 ŞEYTAN AYETLERİ ÜZERİNE  BU AYETLER İNMİŞ SÖZDE ALLAHTAN

Hadisler:

 

Hadis 1: "Peygamber Mekke'de Necm suresini okurken secde etti ve onunla birlikte,-aldığı toprağı alnına götüren yaşlı birinin dışında Müslüman ve putatapan herkes secde etti." Kaynak: Buhari (hadis no:555), Tirmizi ve öteki hadis, fıkıh kitapları.

 

 

sana zahmet olacak ama buhari 555.dedğin hadisin bi sayfa görüntüsünü atarsan mutlu olacağım.bende ki kütübü sittede böyle bir hadis yok.zannedersem benimki eksik basılmış.senin gönderdiğin sayfa görüntüsünün çıktısını alıp benim kitabı tamamlayayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

sana zahmet olacak ama buhari 555.dedğin hadisin bi sayfa görüntüsünü atarsan mutlu olacağım.bende ki kütübü sittede böyle bir hadis yok.zannedersem benimki eksik basılmış.senin gönderdiğin sayfa görüntüsünün çıktısını alıp benim kitabı tamamlayayım.

 Bir araştır ismail rüştü iranlı adama neden ölüm fermanı çıkardular şeytan ayetleri kitabı yüzünden araştır

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Sadece laf kalbalığı yapıyorsun başka bir şey yok köle kaldıran ayti getir dedim getirmedin  musa olayını hoclarına sor gel benimle tartış

islamdaki uygulamalarda sürekli köle azat etmek var...ayrıca efendimiz kölelerle ilgili yediğinizden yedireceksiniz giydiğinizden giydireceksiniz gücünün üstünde iş vermeyeceksiniz diyor...bu şekilde kim köle bulundurur.....

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

senin ortaya koyduğun ayette musa yanındaki adama çocuğu niye öldürdün diye sormuyormu???????????????????

 en sonunda senin hocalarının alimlerinin cevep verdiyi sitedeyi arştırdım buldum  oku

 

header-object.png
 
 

Hızır (as) kıssasında bir çocuğu öldürdüğünü okuyoruz. Musa (as)'a neden olarak da çocuğun kafir olup ilerde onları saptıracağı gösteriliyor. Yani suç işlenmeden cezalandırılması söz konusudur?

 

Sorularlaislami... tarafından Sa, 23/06/2009 - 00:00 tarihinde gönderildi

Cevap

Değerli kardeşimiz,

Cevap 1:

Hz. Hızır’ın (as) genç çocuğu öldürmesi, Allah’ın izniyle Azrail’in rûhları kabzetmesi gibidir. Allah emretmiştir, Hızır da bu emri yerine getirmiştir.

Bu hikmetlerle dolu yolculuktan, insanların günlük hayatta karşılaştıkları bir takım olayların, bazan büyük felaketlerin bir görünen yüzünün bir de asıl perde arkasının bulunduğu anlaşılmaktadır. Bazan şer olarak görülen olayların arkasından büyük hayırların ortaya çıktığı görülmektedir. Âyet-i Kerîmelerde şöyle buyurulur: "Hoşumuza gitmediği halde, savaşmak size farz kılındı. Belki de hoşumuza gitmeyen bir şey sizin için daha hayırlıdır. belki hoşunuza giden bir şey de sizin için daha kötüdür. Allah bilir siz ise bilmezsiniz.” (el Bakara, 2/216).

Rasûlullah (s.a.s.), Hızır (a.s.)'ın ilmiyle ilgili olarak, gemi yolculuğu sırasındaki bir konuşmayı şöyle nakleder: "Bir serçe, denizden gagasıyla su alıp, gemiye konmuştu. Hızır (a.s.) bunu Hz. Musa'ya göstererek şöyle dedi: Allâh'ın ilmi yanında, benim ve senin ilmin, şu serçenin denizden eksilttiği su kadar bir şeydir." (Buhârî, İlm, 44, (el-Enbiyâ, 27, Tefsîru Sûre 18/2; Müslim, Fezâil, 180; Ahmet b. Hanbel, Müsned, II, 311, V, 118; bilgi için bk. İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'ânı'l-Azîm, İstanbul 1985, V,172-185).

Cevap 2:

Bu konu aklı aşan -gaybî, kaderî bir tablonun sergilendiği- bir sahnede cereyan etmiştir. Bu konunun hükümleri, Ledün ilmine sahip olan Hz. Hızır’ın sahip olduğu  batınî ilmin ölçülerine göre değerlendirilmiştir. Ona bu özel ilmin verildiği hususu, “Onlar/Musa ve genç arkadaşı, orada Bizim seçkin kullarımızdan bir has kulumuzu buldular ki, Biz ona lütfedip nezdimizden ledünnî/Rabbanî bir ilim öğretmiştik.”(Kehf, 18/65) mealindeki ayette açıkça ifade edilmiştir.

İşte, Hz. Hızır, Allah’ın kendisine lütfettiği özel Batınî ilmiyle bu olaylara yaklaşmış, yaptıklarını “ehven-i şer” çerçevesinde değerlendirmiş ve Hz. Musa’ya olayların gizli veçhesini bu istikamette açıklamıştır.  Bu cümleden olarak;

a. Gemiyi biraz zedelemesinin hikmetini şöyle açıklamıştır: “Gemi  denizde çalışan bir takım fakirlere ait idi. Öte yanda, sağlam olan bütün gemilere el koyan zalim bir hükümdar vardı. Ben gemiyi kasten bir miktar zedeledim ki, onu gasp edilmekten kurtarayım.”(bk. Kehf/18/79).

b. Çocuğu öldürmesinin gerekçesini ise şöyle açıklamıştır: “Oğlan çocuğunun durumuna gelince; onun ebeveyni mümin kimseler idi. Bu çocuğun ileride onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk. Allah’ın kendi lütuf ve  merhametinden onlara daha şefkatli, daha temiz bir çocuk ihsan etmesini diledik.”(Kehf, 80-81). Belki de, çocuğun ölmesinden geçici, fani olan dünya hayatının sönmesinden gelen zararın, onun ileride sebep olacağı ebeveyninin ahiret hayatlarının sönmesi anlamına gelen azgınlık ve küfre girmelerinden çok daha ehven olduğunu ledünnî ilmiyle müşahede etmiş ve olaya bu açıdan yaklaşmıştır.

c. Kendilerini ağırlamayan insanların şehrinde gördüğü hasarlı duvarı tamir etmesinin nedenini de şöyle açıklamıştır: “Ebeveynleri salih olan iki yetim çocuğa aitti. Duvarın altında onlara ait bir define bulunuyordu. Onlar rüşt çağına gelinceye kadar duvarın yıkılmaması, onların yararına olacaktı. Onun için tamir ettim ki, bir süre daha yıkılmasın..”(Kehf, 18/82).

Bunların hepsini Allah’ın kendisine lütfettiği özel ledünnî ilim ve ilham doğrultusunda yaptığını -Hz. Musa’ya- şu cümlelerle açıklamıştır: “Bütün bunlar, Rabbinden birer lütuf ve rahmet olup, hiç birini ben kendi görüşümle yapmış değilim.” (Aynı ayet; krş. Razî, ilgili ayetlerin tefsiri).

Cevap 3:

Allah’ın “Kader, Kaza ve Ata” adında üç kanunu vardır:

Kader: Olmuş, olacak ve olmakta olan her şeyin ilahî ilimdeki bir programdır.


Kaza: Bu programın, dışa yansıması, ilmi mahiyetiyle beraber haricî bir vücudu giymekle varlık aleminde boy göstermesidir. İlim ve kudretten çıkan bu iki kanun, birer sünnetüllahtır/Allah’ın kanunudur, değişmez. “Terli olarak soğuk su içen hasta olur. Beyni parçalanan ölür. Böbrek taşı alınan hasta, acıdan/ağrıdan kurtulur.” 

Ata ise: Kâinatta geçerli olan söz konusu kader ve kaza kanunlarının genel kapsamları dışına çıkan ve onlara rağmen, Allah’ın özel lütfünü, ihsan ve ikramını sergileyen bir muamelenin adıdır. Aynı misalleri tekrarlarsak; “Terli olarak soğuk su içtiği halde hasta olmayan, beyni parçalandığı halde ölmeyen-bir şekilde iyileşen,  böbrek taşı alınmadığı halde, acıdan/ağrıdan kurtulan”  kimselerin durumu, normal kanunların üstünde bir manzara gösteren, Ata kanununun birer yansımasıdır.

Soruda geçen konunun, kader ve kaza yörüngesinde cereyan ettiğinin bilinmesidir. Çünkü bu iki kanun, sebepler örgüsünün  unsurlarıyla birlikte mütalaa edilir. Yani, Allah’ın ilmi, bu çocuğun şu sebepten dolayı öldürüleceğini bilmiş ve kaza olarak onun o tarzda sahnelenmesini istemiştir. Yine, geminin gasp edilmemesi de, onun  kırılmış, su alan, yıpranmış bir şekle girmesine bağlamıştır. Bu sünnetullahtır ve değişmez. Allah, onu Ata kanunu çerçevesine alabilirdi, almamıştır. Kimsenin –hikmetini öğrenme dışında- bunu sorgulamaya hakkı da yoktur.

Cevap 4:

Kur'anda tekrar edilen Hz. Musa ve Hz. Hızır hadisesi nedir?

Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet

Yorum yapmak için giriş yapın veya kayıt olun
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...