Jump to content
Ateistforum

Recommended Posts

Enfal suresindeki iki farklı ayette sabreden kişilerin kafirlerden farkı sayılarda kişileri yenebileceğini söylemektedir. İki ayette farklı oranların söylenmesinden yola çıkarak bu iki ayet arasında bir çelişki olduğu iddia edilmektedir. Fakat ayetler dikkatli olarak okunursa iki ayet arasında bazı farklılıktan dolayı bu farklı oranların söylendiği anlaşılacaktır. Bu konudaki iddialara delil olarak kullanılan iki ayet şöyledir:  

 

ENFÂL Suresi  65. Ayet;

 

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ يَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُونَ ﴿٦٥﴾

 

Yâ eyyuhân nebiyyu harridıl mu'minîne alâl kıtâl, in yekun minkum işrûne sâbirûne yaglibû mieteyn, ve in yekûn minkum mietun yaglibû elfen minellezîne keferû bi ennehum kavmun lâ yefkahûn. 

 

Ey Peygamber, müminleri savaşa karşı hazırlayıp-teşvik et. Eğer içinizde sabreden yirmi (kişi) bulunursa, iki yüz (kişiyi) mağlup edebilirler. Ve eğer içinizden yüz (sabırlı kişi) bulunursa, kâfirlerden binini yener. Çünkü onlar (gerçeği) kavramayan bir topluluktur. ( Enfal Suresi – 65)

 

ENFÂL Suresi 66. Ayet;

 

الآنَ خَفَّفَ اللّهُ عَنكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا فَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُواْ أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٦٦﴾

 

El'âne haffefallâhu ankum ve alime enne fîkum da'fâ, fe in yekun minkum mietun sâbiratun yaglibû mieteyn, ve in yekun minkum elfun yaglibû elfeyni bi iznillâh, vallâhu meas sâbirîn.

 

Şimdi, Allah sizden (yükünüzü) hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. Sizden yüz sabırlı (kişi) bulunursa, (onların) iki yüzünü bozguna uğratır; eğer sizden bin (kişi) olursa, Allah’ın izniyle (onların) iki binini yener. Allah, sabredenlerle beraberdir. ( Enfal Suresi – 66)

 

İki ayet dikkatli okunduğunda farklı iki durumdan söz edildiği anlaşılacaktır. 65.ayette bir Müslüman kişinin inkar eden 10 kişiye bedel olduğu bildirilmektedir. Bu kişilerin zaafsız olmaları halinde bu oran geçerlidir. Bu aynı zamanda, kesin inancın zafere etkisinin ifadesidir. Fakat 66. ayette ise zaaf halinde olanlar için farklı bir durum bildirilir. Zaaf halinde olan yüz kişinin, iki yüz kişiyi yeneceği bildirilir. İki ayet arasında bir çelişki yada bir birinin hükmünü kaldırması diye bir şey söz konusu değildir. Zaaf olmaması durumunda 65. ayetteki hükümler geçerli iken, zaaf durumunda ise 66. ayetteki hükümler geçerlidir.
Burada dikkat edilecek bir diğer nokta da 66. ayette söylenen “bildi” ifadesi Türkçe’deki kullanıldığı gibi zamanla öğrenerek bildi anlamında değildir. Allah için böyle bir şey söz konusu değildir. Allah ilk andan itibaren her şeyi bilir, bir süreç sonucunda öğrenmez. Allah insanlar ilk yaratıldığı an her şeyi bilmiştir. İlk ayette normal durumda zaafsız olanların durumunu açıklarken, daha sonradan zaafta olma durumunu bildiği için onlar için de ayrı bir oran bildirmiştir.

 

 

ANAHTAR KELİMELER;

 

ZAAF Ne Demek?

 

1.
(bir şeye karşı) dayanamama, düşkünlük.
2.
istenç zayıflığı.

 

AYET Ne Demek?

 

1.

Ayet, Arapça bir kelimedir. Kur'an-ı kerimdeki sureleri meydana getiren cümle veya cümlecikler çoğulu ayattır lügat manası; "Açık alamet, işaret, ibret, mucize" demektir.

 

Sözlükte AYET Ne Demek?

 

1.

Kuran'ın her tümcesi.

2.

Dinsel söz, dinsel metinlerde tümce.

 

 

*Bu konumuzda "Enfal-65" ve "Enfal-66" hakkında atılan yalan "çelişkili,değişmiştir,hükümsüzdür" diyen Ateistlere cevap içindir.  Allah (C.C), (çelişkili,değişmiştir,hükümsüzdür) diyen Ateistleri ve diğer Ateistleri Hidayete erdirsin ve Kalplerine iman nasip etsin  Amin, İnşaAllah yeni konumuzda goruşmek uzere. İyi Günler

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Enfal suresindeki iki farklı ayette sabreden kişilerin kafirlerden farkı sayılarda kişileri yenebileceğini söylemektedir. İki ayette farklı oranların söylenmesinden yola çıkarak bu iki ayet arasında bir çelişki olduğu iddia edilmektedir. Fakat ayetler dikkatli olarak okunursa iki ayet arasında bazı farklılıktan dolayı bu farklı oranların söylendiği anlaşılacaktır. Bu konudaki iddialara delil olarak kullanılan iki ayet şöyledir:  

 

ENFÂL Suresi  65. Ayet;

 

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ إِن يَكُن مِّنكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ يَغْلِبُواْ أَلْفًا مِّنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَفْقَهُونَ ﴿٦٥﴾

 

Yâ eyyuhân nebiyyu harridıl mu'minîne alâl kıtâl, in yekun minkum işrûne sâbirûne yaglibû mieteyn, ve in yekûn minkum mietun yaglibû elfen minellezîne keferû bi ennehum kavmun lâ yefkahûn. 

 

Ey Peygamber, müminleri savaşa karşı hazırlayıp-teşvik et. Eğer içinizde sabreden yirmi (kişi) bulunursa, iki yüz (kişiyi) mağlup edebilirler. Ve eğer içinizden yüz (sabırlı kişi) bulunursa, kâfirlerden binini yener. Çünkü onlar (gerçeği) kavramayan bir topluluktur. ( Enfal Suresi – 65)

 

ENFÂL Suresi 66. Ayet;

 

الآنَ خَفَّفَ اللّهُ عَنكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا فَإِن يَكُن مِّنكُم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ يَغْلِبُواْ مِئَتَيْنِ وَإِن يَكُن مِّنكُمْ أَلْفٌ يَغْلِبُواْ أَلْفَيْنِ بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٦٦﴾

 

El'âne haffefallâhu ankum ve alime enne fîkum da'fâ, fe in yekun minkum mietun sâbiratun yaglibû mieteyn, ve in yekun minkum elfun yaglibû elfeyni bi iznillâh, vallâhu meas sâbirîn.

 

Şimdi, Allah sizden (yükünüzü) hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. Sizden yüz sabırlı (kişi) bulunursa, (onların) iki yüzünü bozguna uğratır; eğer sizden bin (kişi) olursa, Allah’ın izniyle (onların) iki binini yener. Allah, sabredenlerle beraberdir. ( Enfal Suresi – 66)

 

İki ayet dikkatli okunduğunda farklı iki durumdan söz edildiği anlaşılacaktır. 65.ayette bir Müslüman kişinin inkar eden 10 kişiye bedel olduğu bildirilmektedir. Bu kişilerin zaafsız olmaları halinde bu oran geçerlidir. Bu aynı zamanda, kesin inancın zafere etkisinin ifadesidir. Fakat 66. ayette ise zaaf halinde olanlar için farklı bir durum bildirilir. Zaaf halinde olan yüz kişinin, iki yüz kişiyi yeneceği bildirilir. İki ayet arasında bir çelişki yada bir birinin hükmünü kaldırması diye bir şey söz konusu değildir. Zaaf olmaması durumunda 65. ayetteki hükümler geçerli iken, zaaf durumunda ise 66. ayetteki hükümler geçerlidir.
Burada dikkat edilecek bir diğer nokta da 66. ayette söylenen “bildi” ifadesi Türkçe’deki kullanıldığı gibi zamanla öğrenerek bildi anlamında değildir. Allah için böyle bir şey söz konusu değildir. Allah ilk andan itibaren her şeyi bilir, bir süreç sonucunda öğrenmez. Allah insanlar ilk yaratıldığı an her şeyi bilmiştir. İlk ayette normal durumda zaafsız olanların durumunu açıklarken, daha sonradan zaafta olma durumunu bildiği için onlar için de ayrı bir oran bildirmiştir.

 

 

ANAHTAR KELİMELER;

 

ZAAF Ne Demek?

 

1.
(bir şeye karşı) dayanamama, düşkünlük.
2.
istenç zayıflığı.

 

AYET Ne Demek?

 

1.

Ayet, Arapça bir kelimedir. Kur'an-ı kerimdeki sureleri meydana getiren cümle veya cümlecikler çoğulu ayattır lügat manası; "Açık alamet, işaret, ibret, mucize" demektir.

 

Sözlükte AYET Ne Demek?

 

1.

Kuran'ın her tümcesi.

2.

Dinsel söz, dinsel metinlerde tümce.

 

 

*Bu konumuzda "Enfal-65" ve "Enfal-66" hakkında atılan yalan "çelişkili,değişmiştir,hükümsüzdür" diyen Ateistlere cevap içindir.  Allah (C.C), (çelişkili,değişmiştir,hükümsüzdür) diyen Ateistleri ve diğer Ateistleri Hidayete erdirsin ve Kalplerine iman nasip etsin  Amin, İnşaAllah yeni konumuzda goruşmek uzere. İyi Günler

 

 

 

Kardeşim bu konular bu forumda çok tartışıldı yani yine aynı şeye geliyoruz.sorun bence ayetin anlamından çok yine kuranın indiriliş şekline geliyor.yani kuran ilk yazıldığında noktalama işaretleri bile yokmuş yani dipsiz kuyu.çok karmaşık.ama tüm evrene inen kutsal bi kitap sence de çok açık net olmamalımıydı?? Yani 1 kuran ve onun sadece türkçe en az 50 meali var.yani ben başka anlıyorum sen başka.yani allah herşeye kadir dilediğine hikmet veriyor dilediğini katil öksüz bırakıyor pekala Allah kitabı o zaman o insanlara açık net indirseydi ya.yapamazmıydı yani kimden çekiniyor yada insanlar inanmadıydı..yani aslında içeriği de saçma sapan biçok çelişkiyle dolu ama benim en dikkatimi çeken bu..ki insanlar en başta neden yaratıldı yada ben neden seçilip bu dünyaya geldim gibi basit soruları geçiyorum.sınavı mükafatı falan geç yani.bu şeye benziyor ben finlandiya da yaşıyorum ailem zengin tıp okuyorum ama babam beni okumak için mardine ilahiyata yolluyor hemde 5 parasız:))

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu kimse de demiyor..!

Allah insanları yaratıp birbirine niye katlettiriyor diye..!

Bu sonsuz adaletli olan zat,

Dilediğini saptırıyor,dilediğini hidayete kavuşturuyor..

Kafir olacağını bile bile insanları yaratmakta ısrar ediyor..

Sonra yarattığını katlettirmek için tetikçilik yapıyor,cennet vereceğim diye azmettiriyor..

Enfal ne be?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav cevabın neyini hazırlıyon be birader biz şakkadanak söylüyoz söyliyeceğimizi hazırlığa falan gerek yok. Sen ise uğraşmak zorundasın çünkü savunduğun din, cinayeti işlerken kameraya alınmış katil gibi, sen de onun avukatısın, o yüzden baya hazırlık gerektiriyor. Biz her seferinde sanık cinayeti işlerken bunu yaptı şunu yaptı aha videoda diyoz, sen diyon dur bi dakka o öyle değil aslında müvekkilim masum.:D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Donkavayo,  ilginizden dolayı teşekkur ediyorum, yorumunuzu okudum insanlar kanıt bekliyorlar 1 2 kelime ile anlatmaktansa soru bırakmayacak şekilde anlatmayı daha çok tercih ediyorum, o videolardaki dediğiniz cinayet işleyenleri Müslümanmı Kafirmi neyin nesidirler hepsini anlatıcam zaten not defterimde yazıyorum neleri anlatacağımı ama 1 2 değil birden cok kanıt ile anlatıcam işte o yuzden anladınız gözüyle bakiyorum, yorumunuzun cevabını hazırlıyorum İnşaAllah nasip olduğu en kısa sürede yayınlayacağım. İyi günler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıtlar, müşteri hizmetleri otomatik yanıt sistemi gibi olmuş :D

 

Bu ayetlerde herhangi bir farklılık bulunmuyor.

 

1. ayette bir yük var ve bu yükü sabırlı olanlara veriyor.

2. ayette aynı yükü hafifletiyor ve yine sabırlı olanlara veriyor.

 

Sabır konusu değişmiyor. Yük değişiyor; çünkü allah, kişilerde bir  zayıflık olduğunu sonradan anlıyor... nasıl oluyorsa?

 

zayıflık sabırda değil demek ki; çünkü yükü yine sabırlı olmak kıstası ile veriyor. sabrınızda zayıflık var da demiyor. sizde bir zayıflık olduğunu anladı allah diyor.

 

daha da ilginç olanı şu ki: bunu allah söylüyor.

 

allah: sizde bir zayıflık olduğunu anladık, anladım demiyor. allah diyor ki: allah sizde bir zayıflık olduğunu anladı

 

benim çıkıp da: akil diyor ki: öyle böyle diyerek konuşmam gibi... neresinden tutsanız, dökülüyor bu ayetler.

 

diğer yandan, bu ayetlerde çelişki bulunmuyor. çünkü yazan kişiler bir öncelik sonralık ve kural değiştirme koymuşlar. önce bir yük veriyor, sonra ya anladım ki siz bu yükü taşıyamazsınız, hafiflettim, artık bu yük geçerli diyor.

 

özetle: bu ayetlerde çelişki değil, saçmalıklar yer alıyor. onlar da:

- allah yükü yüklemeden, zayıflık olduğunu anlamıyor, yani her şeyi hakkı ile bilen değil.

- allah zamana bağımlı, önceden hiçbir şeyi bilemiyor. bir şeyi bilmesi için, ancak onun gerçekleşmiş olması gerekiyor . yükü vermeden, zayıflıklarını bilemiyor.

- allah kendinden allah böyle yaptı diye söz ediyor

- allah kullarının durumuna bağlı olarak yükü hafifletiyor, yani allah sanki elindeki kullardan başka bir şansı yokmuş gibi, onların durumuna bağımlı, onlara muhtaç...

...

 

türlü türlü bu kadar da olmazlıklar, bir arada...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu sahibine bir çift sözüm var:

Foruma hoș geldiniz safa geldiniz, umarım yapıcı ve kalıcı olursunuz.

 

Herhangi bir eser positif yada negatif eleștirildiği zaman, bunun muhatabı eserin sahibidir.

Yanıtları da onun vermesi beklenir ve vermelidir, onun namına her kim konușursa konușsun, bana göre anlamsızdır.

Hal böyle iken, Siz neye dayanarak, eserin sahibini savunma yoluna gidiyorsunuz ?

Bugüne kadar mâlum eserin sahibi ısrarla, yanıt vermekten kaçınmıștır. Bunun yerine bol bol "o öyle, böyle, șöyle ... demek istemiștir" diyenler çıkmıștır, ama mal sahibinden bu güne kadar tık çıkmamıștır, çıkacağı da yoktur.

Bu kitabı sağdan sola, soldan sağa, yukardan așagıya, așağıdan yukarıya okumamıza rağmen, emin olduğumuz tek șey, bu eserin tanrısal olmadığı.

Insan ürünü olduğu kesin, itiraz ediyorsanız eğer, lütfen Sizlerden ziyade kendisi gelip, bir zahmet bizzat kendisi derdini anlatsın.

Ne Sizin ne de bizim çenemiz boșuna yorulsun.

 

Haydi kolay gelsin, efendim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kavak, ilgilendiğiniz için teşekkur ederim yorumunuzu okudum. Hoşbulduk İnşaAllah kalıcı oluruz ki tebliğ devam etsin, ister pozitif ister negativ bir şekilde eleştirilsin bi sorun yoktur eleştiriye açığım, Yanıtlar gelicek tabikide fakat 1 ve 2 kelime yerine soru kalmayacak şekilde cevaplamayı tercih ediyorum o yuzden geçikiyor malesef, burada başka tebliğ yapan varmıdır bilmiyorum fakat ben bu kitabın ve bu dinin Allah'tan geldiğini İnşaAllah kanıtlıcam. sizede kolay gelsin. İyi günler

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Kardeşim tamam anladık da yani sen eğer böyle bi ayeti bile açıklarken somut deliller yok yazmam lazım deftere falan diyosan sana bu foruma bi göz derim, ki kendini müslüman daha huzurlu,barışçıl,mutlu ve insanlığa ve hatta dünyaya faydalı hissediyorsan bence foruma göz atma çünkü gerçekten hayal kırıklığına uğrarsın.inancını kaybedersin.o yüzden bence sorularla islam forumuna bak orda yaz bence çünkü bu forumda senin yazdığın ayet ve daha yüzlercesi konuşuldu açıklığa kavuşmadı ve zaten sizin kafaylada kavuşmaz çünkü arapça zaten karmaşık bide üstüne 55 tane meal nerden okusan farklı anlamı var.sana burda 3 ayet söylerim bana takla atsan açıklayamazsın yani bi mantık çerçevesinde.neyse o yüzden bence fazla kurcalama mutlu ol kendi dünyanda..selamlar 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kubilay5000, ilgilendiğiniz için teşekkur ederim, not defterime soruları yazıyorum hepsını topladıktan sonra en son o soruları teker teker cevaplıyorum, ben enfal 65  ve  66 hakkında çok açık bir bilgi paylaşıcam ve çoklu mealide  anlatıcam daha sorularınızı cevaplamadım, 1 tanesini cevapladım(Kuranda Çelişki Varmı) onada bakarsanız İnşaAllah ama daha diğerleri not defterimde bekliyor cevaplanacaklar bu formu incelediğim için zaten kayıt oldum, Allah'ın izniyle her soruya cevap verebileceğime inanıyorum. İyi günler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...