Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 166
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bak, Hıristiyan bir misyoner olan Desert Wind'ın seni desteklemesi kafanda birşeylerin uyanmasına vesile  olmalı.

 

İslam'a yönelme diye bir Hıristiyan misyoner hemen damladı ve sana arka çıktı :)

 

Buradan uyanmaya başlamalısın cevap veren nikli arkadaş.

 

Gerçek islam sadece Kuran'dadır.

 

Videomuz:

 

 

 

Ayrıca tasavvufun içyüzünü anlattığımız videomuz:

 

 

 

Selam

tarihinde Emre_1974tr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Desert Wind, İlgilendiğiniz için teşekkur ediyorum, İslama aşırı derece bağlıyım her mü'min öle olmalı yobaz kelimesinden bunu kastetdiyseniz. ve islam her zaman cevaptır ve her zaman haklıdır. İyi günler 

Yok siz en azından dürüstsünüz peygamberiniz ve kitabınız konusunda.  Bu Emre adlı reformist tebliğci beni neden misyonerlerlikle suçluyor biliyor musun? Kuran'da laf attığı hahamlardan birinin uyduruk efsanesinin geçtiğini  kanıtladım o andan sonra kendini zemzeme verdi mazur gör. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir mezhep-hadis inanırına cevabım

 
Bir forum'da mezhepleri savunan katılımcı, Kuran'da namazın, abdestin ve diğer ibadetlerin ayrıntısının olmadığını iddia etti. Bense ona durumun tam tersini olduğunu, Kuran'ın tüm ibadetlerin ayrıntılarını içerdiğini delilleriyle gösterdim.

Örneğin abdestin ayrıntısıyla anlatımı şöyledir Kuran'da:

NAMAZ ABDESTİ

Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.

5- Maide Suresi 6

BOY ABDESTİ

Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de -yolculuk hali müstesna- yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.

****************


İşte Rabbimizin abdestte belirlediği ve bildirdiği tüm ayrıntılar bunlardır. Bunun dışında ayrıntı ilave etmeye kalkmak, Rablik taslamaktır. Ya da Allah'ın sözlerinin dışında dini hüküm verici kaynak edinmek, Allah'a ortak koşmak demektir.

Tabii tartıştığım mezhep-hadis inanırı katılımcı ezberine devam etmeye kalktı ve ayetlera karşı şunları söylemeye kalktı(aklı sıra ayetlerin yetersiz olduğunu savunuyordu);

Cübbeli nikli katılımcı söyledi:
"Nasıl temizleneceğim? Mendille mi su ile mi? ? Cünüplük ne demek?

"kadınlara dokunduysanız" ne demek? Otobüste kadına değersem cünüp müyüm? Kadın bana değerse o da cünüp mü?

BEN DE ONA ŞU ŞEKİLDE CEVAP VERDİM

Bak Kuran senin bu yaptığının aynısını yapmaya kalkanları(apaçık ve detaylı ayet bilgilerine iman etmek istemeyenleri, olmayan ayrıntılar eklemek isteyenleri), senin gibileri bir örnekle ne güzel anlatıyor:

BAKARA

67 Mûsa, toplumuna dedi ki: "Allah size, bir inek boğazlamanızı emrediyor." Dediler ki: "Sen bizimle alay mı ediyorsun?" Dedi ki: "Cahillerden biri olmaktan Allah'a sığınırım."

68 Şöyle konuştular: "Çağır Rabbine bizim için, açıklasın bize neymiş o!" Cevap verdi: "O diyor ki, bahsettiğim ne yaşlıdır ne de körpe. İkisi arası bir inektir." Hadi size emredileni yapın!

69 Şöyle dediler: "Çağır Rabbine bizim için, neymiş onun rengi açıklasın bize." Cevap verdi: "O diyor ki, bahsettiğim, sarı, rengi parlak bir inektir; seyredenlere mutluluk verir."

70 Şöyle dediler: "Dua et Rabbine, açıklasın bize neymiş o! Çünkü bu inek, bizim gözümüzde başkalarıyla karıştı. Ve biz, Allah dilerse, doğruya ve güzele elbette kılavuzlanacağız."

71 Cevap verdi Mûsa: "Allah diyor ki, bahsettiğim, boyunduruk yememiş bir inektir; toprağı sürmez, ekini sulamaz. Salma hayvandır. Alaca yoktur onda." Dediler ki: "İşte şimdi gerçeği getirdin." Ve ardından onu boğazladılar, az kalsın yapmayacaklardı.

--------------------------------------------------------------------------------

Selam.
 
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir mezhep inanırına forumdaki 5 sorum

 
1- Allah namazın 3 vakit olduğunu ve nasıl kılınacağını söylüyor ayetlerinde.

Bu bağlamda, senin din adamların mı daha iyi biliyordur, yoksa Allah mı?

Ve neden?

2- Piyasadaki Tevrat ve İncil`de üçleme geçmediği halde, kendini dine adamış, uzman, binlerce yılın birikimi olan Hıristiyan uleması insanlara "üçlemeye tapacaksınız" diyor.

Buna karşılık bazı din adamı olmayan Hıristiyanlar "hayır üçlemeye tapmak yanlışa sapmaktır" diyor.

Sence ömrünü ilahiyata adamış Hıristiyan din adamları mı daha iyi biliyor, yoksa üçlemeyi kabul etmeyen ama din adamı olmayan Hıristiyanlar mı?

Ve neden?

3- Yine ömrünü dine adamış, bütün kutsal kitapları bilen, bilgili-entellektüel Hindu din adamları "ana tanrının yansıması olarak sayısız alt tanrı var" diyor.

Şimdi bu uzmanlaşmış, bilgili Hindu din adamları mı doğruyu biliyor?

Yoksa sen mi doğruyu biliyorsun(çok tanrıyı redederek)?

Ve neden?

4- Ömrünü İslam`a adamış bir alevi ilahiyat profesörü, Ali`yi kutsallaştırırken, Allah`a ortaklar koşarken, o mu daha iyi biliyor?

Yoksa bir İslam profesörü olmadığın halde sen "hayır olmaz öyle şey" diyerek, daha mı iyi biliyorsun?

Ve neden?


5- Allah Kuran`dan başka bir kaynağı yasaklamışken, bunu defalarca ayetlerinde söylerken...

Allah mı daha iyi biliyor "yalnız Kuran" derken?

Yoksa sen mi daha iyi biliyorsun "hayır, hadislere, icma, kıyas ve diğer yardımcıları da ihtiyacımız var" derken?

Ve neden?

Selam ve sevgiler.
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bir mezhep inanırına forumdaki 5 sorum

 
1- Allah namazın 3 vakit olduğunu ve nasıl kılınacağını söylüyor ayetlerinde.

Bu bağlamda, senin din adamların mı daha iyi biliyordur, yoksa Allah mı?

Ve neden?

2- Piyasadaki Tevrat ve İncil`de üçleme geçmediği halde, kendini dine adamış, uzman, binlerce yılın birikimi olan Hıristiyan uleması insanlara "üçlemeye tapacaksınız" diyor.

Buna karşılık bazı din adamı olmayan Hıristiyanlar "hayır üçlemeye tapmak yanlışa sapmaktır" diyor.

Sence ömrünü ilahiyata adamış Hıristiyan din adamları mı daha iyi biliyor, yoksa üçlemeyi kabul etmeyen ama din adamı olmayan Hıristiyanlar mı?

Ve neden?

3- Yine ömrünü dine adamış, bütün kutsal kitapları bilen, bilgili-entellektüel Hindu din adamları "ana tanrının yansıması olarak sayısız alt tanrı var" diyor.

Şimdi bu uzmanlaşmış, bilgili Hindu din adamları mı doğruyu biliyor?

Yoksa sen mi doğruyu biliyorsun(çok tanrıyı redederek)?

Ve neden?

4- Ömrünü İslam`a adamış bir alevi ilahiyat profesörü, Ali`yi kutsallaştırırken, Allah`a ortaklar koşarken, o mu daha iyi biliyor?

Yoksa bir İslam profesörü olmadığın halde sen "hayır olmaz öyle şey" diyerek, daha mı iyi biliyorsun?

Ve neden?


5- Allah Kuran`dan başka bir kaynağı yasaklamışken, bunu defalarca ayetlerinde söylerken...

Allah mı daha iyi biliyor "yalnız Kuran" derken?

Yoksa sen mi daha iyi biliyorsun "hayır, hadislere, icma, kıyas ve diğer yardımcıları da ihtiyacımız var" derken?

Ve neden?

Selam ve sevgiler.

6. Neden ıddia ettiğin hiçbir maddeye kanıt koymadin? Yoksa bir yalancı misin ( bu soru değil )

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Hey misyoner Desert Wind, senin açtığın bir başlığı bile okumadım,

 

Hep ben senin inançlarını çürüttüm, sen de dellendin.

 

Hadi maaşını haketmek için daha çok çabala, yürümüyor böyle...

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu lafı hiç sevmiyorum aslında ama sen hak ettin: Yav he he.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bir mezhep-hadis inanırına cevabım

 

NAMAZ ABDESTİ

Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.
 

Eli kolu yok adam nasıl yıkanacak amak. Sağlam insana gelelim kuranda s***kini yıka diyormu demiyor. Oldu ya Allah yartımış çif cinsiyetlidir bu şahıs kızmı erkekmi oluyor bir adam ona dokunduysa ne olacak çif cinsiyetli olduğundan bir erkek ona dokunursa hali ne olur hocam:lol: toprakla temizlenmeye gelince nasıl temiz olduğunu anlıyacağız labaratuvaramı göndermemiz  gerkiyormu hocam? toprakla temaül etmek yani temizlenmek tam tembel pis çöl bedevisi için yazılmış. birda ne o sarı  dana kes kesme bu masal deyilse ben cehenneme gideyim:)))

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orda soru sormadım cevapladım sizi, sözde cevap veren arkadaş.

 

Cübbeli nikli arkadaşa gerçeği gösterdim.

 

Daha bunu algılayacaksın önce, sayfalar dolusu mezhep öğretilerini robot gibi buraya aktarmayacaksın. Akledeceksin, sorgulayacaksın, önce karşındaki ne diyor onu anlayacaksın. Ayetlere yönelip araştıracaksın ve aklını kullanacaksın.

 

Şimdi tekrar oku yazdığımı. Baştan alıyoruz.

 

Selam

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

kur'an yeterli detaylı apaçık diyen sadece kur'ancılardan biri cevaplayabilir mi, es-salâtu’l-vustâ hangi namaz?

 

VUSTA (ORTA, EN İYİ) NAMAZI

Vusta namazına delil olarak 2Bakara Suresi 238. ayet gösterilir.

Namazları koruyun. Ve vusta (orta, en iyi) namazı da.

2 Bakara Suresi 238

 

Sabah ve akşam namazının vakitlerini çıkardığımız ayetler ve bu ayet dışında namaz vakitlerinin çıkartılabileceği hiçbir ayet yoktur. Demek ki namaz vakitleri bu ayetlerden anlaşılacaktır. Günün bir ucundaki namaz sabah namazı, günün diğer ucundaki namaz da akşam namazı olunca orta namazını bu iki namazın ortasında aramak lazımdır. Tüm kültürlerde günün uyanmayla başladığını, gecenin dinlenmemiz için yaratıldığını, geceleyin kalkıp ibadetin bir tek Peygamberimiz’e has kılındığını (17İsra Suresi 79) düşünürsek orta namazı, sabah ile akşam namazının arasında gündüz kalan vakit olur. “Vusta” kelimesine “orta” manasının verilmesinden günün ortalarında kılınan bir namaz olduğunu düşünenler olabilse de bu kelimeyi sınırlayan hiçbir ifade olmadığı için sabah ile akşamın arasında kalan tüm zaman dilimini, bu namazın vakti olarak kabul etmek gerekir. Vusta namazı ifadesinden, orta namazı sonucuna varıldığında “vusta” kelimesi hem namazın ismini, hem zaman dilimini belirleyen kelime olur.

 

Diğer bir görüşe göre “vusta” kelimesinin “en iyi” manasına sahip olduğu, bu kelimenin bir namazı belirtmediği, ayetten namazların korunması ve en iyi şekilde kılınmasının anlaşıldığı söylenir. “Vusta” kelimesi üzerinde bir inceleme bu konuya açıklık getirecektir. 2Bakara Suresi 143, 5Maide Suresi 89, 68Kalem Suresi 28, 100Adiyat Suresi 5 ayetlerinde de bu kelime geçer. Bu ayetleri inceleyerek “vusta” kelimesini anlamaya çalışabilirsiniz.

 

Görüldüğü gibi Kuran’da namazın beş vakit olduğuna dair bir ifade yoktur. Namazın uzunluğu, rükuda, secdede ne söyleneceği de Kuran’da geçmez. Aslında hadislerde de namazın uzun mu, kısa mı olduğu, rükuda, secdede ne söylenmesi gerektiği bulunmaz. Bugünkü anlatılan namazın uydurma dolu hadislerle bile açıklanması mümkün değildir. Namazdaki birçok husus tamamen mezhep kurucularının şahsi görüşleriyle oluşmuştur. Peygamber’in hem çok uzun hem de çok kısa namaz kıldığına; uzun rüku, uzun secde ettiğine dair de birçok hadis vardır. Ama mezhepçiler, rükuları üç “Subhane rabbiyel azim”, secdeleri üç “Subhane rabbiyel ala” ifadeleriyle belirlemiş, taklitçilerini sadece bu ifadelere mahkum edip, Allah’ın serbest bıraktığını gereksiz yere sınırlamışlardır. Normalde rükuda ve secdede belirli ifadeleri söylememizin gerekip gerekmediği, namazın süresinin kişinin şahsi görüşüne bırakıldığı, Kuran’dan anlaşılacağı gibi hadisler doğru yorumlansaydı da anlaşılabilirdi. Mezhepler serbest bir alanı kendi belirlemeleriyle dondurmuşlardır.

 

Hadislerin hepsinden namazın beş vakit olduğu da çıkmaz. Birçok hadisten Peygamberimiz’in üç vakit namaz kıldığı çıkar. özellikle Şiiler üç vakit namaz kılarken bunu kendi hadislerine dayandırırlar. Şiiler’in üç vakit kılıp, bu üç vakitte beş vakit namazı birleştirmelerinin, iki ekol arasında orta yol bulma gibi bir çabadan kaynaklandığını sanıyoruz. Kuran’ın hiçbir yerinde birleştirme(cem) diye bir konudan bahsedilmez. Kuran’a göre namaz belirttiğimiz vakitlerde farzdır. Eğer üç vakit namaz kılıp, bu üç vakitte beş veya yirmi vakit namaz kılıyorsanız yine de üç vakit kılmış olursunuz.

 

Yatsı namazını kılacak kişi ben beş vakit namazı yatsı namazında birleştirdim dese de bir tek yatsı namazını kılmış olur. çünkü namazı, farz olan vakit namazı yapan, kılınan rekat sayısı değil, belli bir vakitte kılınır oluşudur. Şiiler gibi Ehli Sünnet’in Şafi, Maliki, Hanbeli mezhepleri de namazları birleştirme konusunda çok toleranslı olmuşlardır. Bir kısmı hiç sebepsiz, bir kısmı şiddetli yağmurda bile namazların birleştirilebileceğini düşünmüştür. Yani mezheplere göre; Peygamber beş vakit namazı üç vakitte cem etti (birleştirdi) diyenler, aslında namazın üç vakitten çok olamayacağını kabul etmiş olurlar. Namazın minimumu farz namazlar kadardır. Namazın fazladan kılınması gayet doğaldır. Farz namazların beş ilan edilmesi Sünni mezheplerin bir yorumudur. Eğer namaz beş vakit olsaydı, Kuran’dan bunların ismi, vakti belli olurdu. Kuran’da Peygamber’e özel, fazladan ibadet vakti bile belirtilmişken (17İsra Suresi 79), tüm Müslümanlara farz olan bir namazın vaktinin belirtilmemesi hiç mümkün müdür? Evvelki ayetlerden görüldüğü gibi, Kuran’da belli olan namazlar vardır. Neden vakti belli olmayan ikindi gibi, yatsı gibi namazların farz olduğunu düşünelim? Tahminimiz bazı kişiler Allah’ı zikretme (hatırlama), Allah’ı tespih etme (yüceltme, yönelme) ile ilgili ayetlerdeki tespih, zikretme faaliyetlerini düzene koymak için fazladan namazlar farzlaştırmışlardır. Zikretme ve tespih faaliyetlerini namaz kılarak yapmak güzel bir yöntem olabilir ama Allah’ın farzlaştırmadığı şekilde bu vakitleri namaz vakti olarak farzlaştırma kabul edilemez.

 

17 öyleyse akşama erdiğinizde de, sabaha erdiğinizde de tespih (yüceltme, yönelme) Allah’adır.

18 övgü O’nundur. Göklerde ve yerde, günün sonunda, öğleye erdiğinizde.

30 Rum Suresi 17,18

 

http://www.kurandakidin.com/2012/03/kuranda-namaz-ibadeti-nasil-anlatilmaktadir/

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

 

 

 

"sabah ve akşam namazı var. vusta'da orta namaz demek. o zaman bu namaz öğle namazı" diyorsun.. bazıları buna gece namazı da diyebilir..

 

ben de kalkıp desem ki, Kur'an salatları koruyun derken kastettiği sabah salatı, akşam salatı ve cuma salatıdır. vusta ifadesi  arapçada orta yol, hayırlı gibi bir anlama geldiği için de 62:9'da ki cuma namazı kastedilmiştir dersem bana kanıtın ne olacak?

 

sen yorum yaparak öğle namazı diyorsun.. ben yorum yaparak cuma namazı diyorum.. başkası yorum yaparak gece namazı diyor.. ve tüm bu yorumlar kur'ana göre doğru çünkü kur'an bu konuda bir bilgi vermiyor. kendisine apaçık yeterli detaylı diyen kitabın olluşturduğu bu bulanıklığı nasıl aşacaz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...