Jump to content

Cennetten kovulma olayında suç kimin??


Recommended Posts

"Adem(a.s) topraktan yaratıldı. Allahü Teala üç defa alemi emirden emretti, topraktan yaratılan Adem’e RUH üflendi ve ilk insan hayat buldu. Özellikle ilk insanın alnı ışıl ışıl parladı ve gözlerini açtı. 
Allahü Teala sonra çamurdan yarattığı Adem’e tazimde bulunmak için Meleklerine: 
-Adem’e secde edin! diye emir buyurdu. Bütün melekler secde etti, İblis hariç. İblis aynı zamanda meleklerin hocasıydı, secde etmediği yer kalmamıştı ve çok bilgili idi. 
Hak Teala İblise: 
-Niçin emrime uymadın? 
İblis: 
-O topraktan ben ise ateşten yaratıldım cevabını vererek itirazda bulundu. İtiraz ederken bilgeliğini ve amelini sermaye bildi. 
İblis böylece ilk defa kendi görüşünü görüş bilerek Allah’a karşı kıyas yaptı, bunca sermayesine güvendi ama, ilahi huzurdan tard edildi. 
İtirazın bedeli ağır olmuştu, ebedül ebed lanet halkası geçirilerek huzurdan kovuldu. 
İblis: 
- Madem tard edildim, hiç olmazsa bana mühlet ver kullarını saptırayım dedi. 
Allahü Teala imtihan gereği: 
- Peki ama, şunu bil ki benim yolumdan giden samimi kullarımı doğru yoldan çıkarmaya gücün yetmeyecektir. 
Böylece şeytan verdiği sözü yemeyerek kıyamete kadar üstlendiği şer tohumlarını saçmaya devam ediyor. Allah(c.c) peygamberleri ve O’nun varisleri vasıtasıyla mü’minleri destekleyeceğini vaad ederek insanoğlunu imtihana tabii tutmanın yolunu açtı. 
Allahü Teala Ademe ve Havva’ya: 
- Cennetimde dilediğiniz gibi yaşayabilirsiniz ancak şu ağaca (muhtemeldir ki buğday) yaklaşmayın diye beyan buyurdu. 
Adem ile Havva cennette yaşamalarını idame ederken bu arada şeytan da yasak olan ağaçtan bir şekilde yolunu bulup, haberdar olmuştu, ilahi huzurdan kovulmanın intikamını almak için seferber oldu. Önce Cennetin kapısına geldiğinde Tavus’ dil döktü. Tavus seni Cennete alamam ancak bunu kardeşim(yılan) yapar dedi. Kardeşi yılan Cennet kapısına geldi, şeytan ona; ağzını aç deyince cennet kapısından girmeyi başardı ve Adem ve Havva’nın yanına geliverdi, Onlara: 
- Şu ağaçtan yerseniz ilelebet, sonsuza dek cennette kalırsınız telkininde bulundu. Havva şeytanın sözlerine kanmıştı, ikisi de şeytan olduğunu bilemediler, üstelik yeminde etmişti. Yemin eden yalan söylemezdi çünkü. 
Şeytan Adem’e vesvese verince içine korku düştü ne yapsam da sonsuza kadar cennette kalsak diye, Havva bir tane başak aldı birisini yedi, diğer birini sakladı, beşinide Adem’e getirerek dil döktü, yemişi öve öve bitiremedi. Adem, Allah’ın bu hususta emri var dediyse de Havva: 
- O affedicidir dedi. 
Adem (a.s) buna rağmen sözüne aldanmadı, bu sefer Havva Adem’e cennet şerbetini içirdi, birazdan Adem’e şerbetin etkisiyle olsa gerek ağırlık çöktü, Allah’a verdiği sözü de unutmuştu, fırsattan istifade Havva saklamış olduğu yemişi Adem’in ağzına bırakıverdi, derken yutuverdi. 
Cebrail meleği, Allahın emriyle yasaklanmış ağaca tamah ettikleri için, Adem ve Havva’yı cennet yurdundan çıkardı, şeytanda muradına ermiş oldu. Sonra Cebrail şeytanın cennet kapısından girmesine aracılık eden Tavus ve yılanı çıkardı. 
"....diye yazıyor sonrası malum.Adem yalvardı tövbe etti birleştiler falan.

1.Buradaki hikayede suçlu, havvayı gaza getiren yılan mı yoksa kafası güzel olan adem 'in ağzına yasak meyveyi atan havva mı??yine kadın cahil ve şeytandır düşüncesi bitek benim mi aklıma geldi?

2.Buarada şeytan kafa tuttu atıldı falan sonra kendine cehennem diye mekan ayarladı iş başı yaptı falan filan..bu arada geçen zamanda (cennetten atıldı yılanı onlara yolladı yoldan çıkarsın diye ve onlar dünyaya geldikten sonra geçen onca zamanda)şeytan ne yapıyodu?dükkanın önünde zebaniler ile takılıyormuydu yani?

(Ne kadar saçma sapan bi hikaye inanılır gibi değil.)

3.Allah neden cennete yasak bi ağaç koydu (zaten onların yiyeceğini biliyodu ya ?) ve tiyatroyu uzattı yani yesinler çöle göndericem falan..neden direk dünyada yaratmadı.bide ol deyip olacakken neden 3 kere üfledi falan (nusretin salt bae tarzı hareketi gibi) bu şov kime ve neden??dünyada yaratsaydı ve tüm meleklere cinlere falan canlı dev ekrandan izletseydi olmazmiydi?? 

Hadi açıklasınlar..

tarihinde Kubilay5000 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüm inancına göre allah zaten o meyveyi yiyeceklerini biliyordu. bu allah tuzak kuran allah. Ayrıca bu hikaye aynen islamın kendisi gibi seksist, kadın düşmanı bir hikaye. Havva resmen ademin başını yakıyor. Hatta şaka gibi ama bu hikayenin kullanıldığı bir karı-koca kavgasına şahit oldum. Adam karısına "kes sesini, siz erkeklerin bir tane kaburga kemiğinden geliyorsunuz"  dedi. Şaka yapmıyordu, bildiğiniz roman-katolik adam. Inancına göre kadınları aşağıda görüyor. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Müslüm inancına göre allah zaten o meyveyi yiyeceklerini biliyordu. bu allah tuzak kuran allah. Ayrıca bu hikaye aynen islamın kendisi gibi seksist, kadın düşmanı bir hikaye. Havva resmen ademin başını yakıyor. Hatta şaka gibi ama bu hikayenin kullanıldığı bir karı-koca kavgasına şahit oldum. Adam karısına "kes sesini, siz erkeklerin bir tane kaburga kemiğinden geliyorsunuz"  dedi. Şaka yapmıyordu, bildiğiniz roman-katolik adam. Inancına göre kadınları aşağıda görüyor. 

Hakkıda var hani? ama şeytan adamın dibi..böyle taşak kimsede yok.şu hikaye bile adamı satanist yapar??

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hikayede şeytanın allaha ilk karşı geldiği olay aslında çokta büyük bir şey değil. Şeytandan çok daha beterleri var allaha karşı gelen olarak. Mesela biz :)

 

Adam emre uymadı diye en kötü ilan et ama tecavüz eden, şirk koşan, adam öldüren müslmanı günah bedeli kadar yakıp sonra cennete koy. Vay arkadaş bence şeytan haklı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Bu konuda benim bir komplo teorim var.

Siz ne düşünürsünüz bilmem.

1.Tanrı kurana gore herseyi biliyor gecmişi ve gelecegi.

2.Tanrı yine kurana gore kendinden baskasına kulluk edenleri secde edenleri şirk sayıp cehenneme atacagını soyluyor

 

Bu bilgiler ısıgında sorunun cevabını vermeye calısacagım.

Komplo teorisi olacak biraz.

 

1.Arkadaslar tanrı ademi yaratmadan once iblisin bu hareketi yapacagını biliyordu bilmiyordu dersek tanrı sıfatı düşer ve konu vede din olayı biter.

 

2.Tanrı bunu biliyor ve apacık bir şekilde iblise tuzak kurmus oluyor ve tüm cin ile insanlıgı da bu tuzakta figüran yapmıs oluyor.

 

3.Diğer bir detay kendinden baska bir canlıya apacık tanrı olmadıgı belli bir varlıga iblis ve meleklere secde edin demesi kurana ve kendi emirlerine gore suc degilmidir.Bunu bilen iblisin tanrı dısında bir canlıya secde etmemesi dogru bir davranıs degil midir.

 

4.Tanrı tuzak kuranların en hayırlısı diyorlar.Bunu iblisde biliyor eger secde ederse cennetten kovulacagını düşünmüş olamaz mı meleklerın kendi iradeleri yok diye biliyorum onlar zaten tanrı ne derse yapar burada aslında secde etmesi istenen sadece iblistir.

 

Gelelim sonuca arkadaslar bu olay da iblis tanrıya cok baglı oldugunu alenen gstermiş baska varlıga ibadet etmemiş.

Ayrıca secde ederse tanrının onu cezalandıracagını düşünmüş.

 

VE SON KOMPLO TEORİM İSE İBLİS MELEKLERİN BAŞI ONLARI EĞİTTİĞİ SÖYLENİYOR.TANRI GELECEĞİ BİLİYOR YA GELECEKTE MELEKLER VE SEYTANLAR BİR OLUP ÖZGÜRLÜK İÇİN TANRIYA KARSI SAVASIYORSA ? O GELECEGİN YASANMAMASI İÇİN TÜM BU ADEM OLAYI NI PLANLAMISSA TANRI ? YA HEPİMİZİ BU UGURDA BİRER OYUNCU YAPTIYSA ?

 

Bu arada müslüman degilim.

Soruya cevabımsa net eger tanrı var ve bunlar yasanmıssa iblis ne kadar sucluysa tanrıda okadar sucludur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış yanluş şeyler biliyorsunuz 

Adem esrarı lahutiyi (tanrısal sırlara) aşık idi o perdeyi kaldırmak istiyordu 

 

Adem Allaha (kendi aslına) aşıktı 

ademin Allaha muhabbeti, muhabbet-i cüzziyedir. Allahın ademe muhabbeti ise muhabbet-ş külliyedir. Daha çok sever

 

aşık maşuk arasında hususi konuşmalar vardır.

maşukun seni sevmiyorum demesi seni çok seviyorum demektir

o ağaça yaklaşma demesi

o ağaça yaklaş demektir.

ve insan menedilen şeye daha hırslıdır.

Ademi hırslandırmak için o ağaça yaklaşma dedi o ağaca yaklaşsın istiyordu 

 

adem de cenabı hakkın yani maşukunun “cennette her şeyi ye iç gez ama şu ağaça yaklaşma hitabı” ademin canını çok sıktı

çünkü ademin cenneti rabbisiyle huzurda olduğu makamdı. Yaklaşma diyince canı sıkıldı Huzuru kaçtı. Kendi cennetin çıkmalıydı. Kıyametteb sonra gireceğimiz cennette değildi. 

Ne havva ile meşgul oldu ne cennet nimetleriyle. Onun tek arzusu vardı o da seçere-i memnuna yaklaşmaktı.

 

hakiki aşık olan kimse dostununda sözünü dinler uyuz olduğu kimsenin sözünüde dinler.

 

Mesela uyuz olduğun biri ben filan güm dilarayı gördüm dese. Sen hemen kulak kesilirsin başlarsın onu gıdıklamaya daha anlatasın diye dimi. O da anlatır ne bilsin senin dilaraya aşık olduğunu 

 

 

İşte iblis de ademin tanrısal sırlara aşık olduğunu bilmiyordu anlatmaya başladı “o ağaç sonsuzluk ağaçıdır sizler melek olmayasınız (yemek içmeye muhtaç olmananız için) diye yasak edilmiştir” dedi

 

Ademde onu dinledi. 

Hakiki ailede Koca büyük bir mesele öyle kolay kolau karar veremez. İşte kadının kahramanlığı buradan almıştır. adem cesaret edemiyordu “Rahim” olan Havva ona ceaaret verdi. (Kadına Rahim der Allah. Ve rahim Allahın ismidir”

 ve adem seçere-i memnuya yaklaştı.

sonra hakka tövbe etti. Allahta tevbesini kabul etti. Ve hidayetime tabi olun dedi ( o doğru yol onu tanrısallık sırlarlarına Hazreti Muhammedin bulunduğu cennete götürüyordu)

 

adem yaratıldı allah ademe isimleri talim etti. Meleklerin karşısında  bütün isimlerin hepsini söyledi. Allah hadi bakalım şimdi ademe ruhumdan üfleyecem ademin hakkında ileri geri konuşmuştunuz şimdi zilletle secde edin bakalım dedi. 

İblis secde etmedi. Çünkü secde emrini veren Allah değil Ademdi.

 

Azazil iltibasa düştü. Kalakaldı

allahta “ey iblis” diye hitap edincd

azazil “iltibasa” düştüğümü anladı. Meğer secde emrini Allah vermiş

 

Allah

iblisin ademe secde etmemesin sebebini biliyordu kibirden etmedi

 

ve şöyle sordu

ey iblis ademe seni secde etmekten men eden şey neydi?

 

İblis hakka ariftir hiç yalan söylemez.

 

ve soruya göre cevap verdi

evet dedi (benden başkasına secde etme demedin mi” diye bir şey cevabına eklemedi çünkü cenabı hak ona onu sormuyor 

direkman seni secde ermekten men eden şey neydi diye soruyor Allahı kandıramaz

 

evet kibrimden dedi. Ateş topraktan hayırlıdır dedi benim Adem’e secdem caiz olmazdı dedi allaha bir kaziye kurdu.

 

ki kurduğu kaziyede yanlıştı

 

toğrak ateşten hayırlıdır 

toprak rahmetin mazhariyet 

ateş gadabın mazharıdır. 

Allahın Rahmet gadabı geçmiştir beyanı vardır.

 

iblis “iltibasa düşen iblis 

narda nurda allahtan eyvallah diyemiyor şöyle dedi

 

Ben sana aşıktım hem ona hem sana secde edemezdim

 

allah iblissin iblislik yapıyorsun dedi

 

zaten edemezdim etmeyeceğimi biliyordun eğer secde etseydim ilmin olmazdı dedi. Hâlâ kendisini doğru olduğunu ve bu tecelliyi kabul edemiyor

 

allahta ona iblissin iblislik yapıyorsın dedi

 

iblis iltibastan oda libastan  türemiştir Yani elbise

 

Birbirine benzeyen şeyleri birbirine karıştırıyor yanlış yapıyor şüphe ediyor

 

Halbuki Narda nurda haktan gelen tecellidir niye kaşlarını çatıyorsun

niye iblislik yapıyorsun aklını bulandırıyorsun

niye kendine benlik libası giydiriyorsun. Neden benliğinde çıkımıyorsun. Yanlışım  diyemiyorsun

 

çünkü benlikten yapılan günahtan dönemezsin

 

ademin günahı hırsından oldu tevbe edebildi

 

 

iblisin günahı benlik elbisesine giyinip yaptı dönemedi dönemezde

benlik elbisesini çıkartırsab tövbe edebilirsin benlik elbisesi varken tevbe edemezsin benlik var çünkü nokta 

tarihinde Hurma tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...