Jump to content

Kel Kadın Başını Kapamak Zorunda mıdır?


Recommended Posts

TESETTÜR emrinin varlığı konusunda hiçbir tartışma yok.

bu konuda zekeriya beyaz ından yaşare nurisine kadar herkes tesettür emrinin kesin olduğunu söylüyor.

tartışma bu emrin içeriğindedir. uygulama şeklindedir.

sütyen ve kilotunda tesettürü sağladığını ve yeterli olacağını söyleyen bir yorum da var mı bilmiyorum, fakat bu konuda ağzı olan konuşuyor.

daha çokd a başı kapatıp kapatmama meselesinde fırtınalar koparılıyor.

işte burada, doğru olan görüş, peygamber ve sahabesinin ve onları takip edenlerin yoludur.

mesela kuran NAMAZI emreder. bu kedindir. fakat detaya girmez. namazların nasıl kılınacağını ancak hadislerden öğrenebiliriz. Halbuki namaz islamın en önemli emridir. demek ki böyle en birinci bir vazifede dahi, hadislerden bağımsız kalamayız.

aynen bunun gibi, tesettür emrini uygulamada da hadislerden bağımsız olamayız.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 129
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

TESETTÜR emrinin varlığı konusunda hiçbir tartışma yok.

bu konuda zekeriya beyaz ından yaşare nurisine kadar herkes tesettür emrinin kesin olduğunu söylüyor.

tartışma bu emrin içeriğindedir. uygulama şeklindedir.

sütyen ve kilotunda tesettürü sağladığını ve yeterli olacağını söyleyen bir yorum da var mı bilmiyorum, fakat bu konuda ağzı olan konuşuyor.

daha çokd a başı kapatıp kapatmama meselesinde fırtınalar koparılıyor.

işte burada, doğru olan görüş, peygamber ve sahabesinin ve onları takip edenlerin yoludur.

mesela kuran NAMAZI emreder. bu kedindir. fakat detaya girmez. namazların nasıl kılınacağını ancak hadislerden öğrenebiliriz. Halbuki namaz islamın en önemli emridir. demek ki böyle en birinci bir vazifede dahi, hadislerden bağımsız kalamayız.

aynen bunun gibi, tesettür emrini uygulamada da hadislerden bağımsız olamayız.

Yaşar Nuri'nin yahut Zekeriya Beyaz'ın ne dediği değil, Kuran'ın orijinal metninin ne dediği önemli olan.

Kaldı ki Zekeriya Beyaz da, Yaşar Nuri de, Filiz Şahin de, Edip Yüksel de ve hayatını araştırma yaparak geçiren onlarca başka ilahiyatçı da baş örtüsü diye birşeyin olmadıgını avaz avaz haykırıyorlar. (Yaşar Nuri'nin eşi Canan Hn.'ın başı açık zaten.)

Ama diyorum ya bu hiç önemli değil, mühim olan onların ne söyledikleri değil, Kuran'ın ne söylediği...

Hristiyan din alimleri de üçlemenin doğru oldugu konusunda hemfikirler.

Kuran kendinden başka söze inanmayı yasaklıyor ve ayetlerde başörtüsü diye birşey yok.

Bu durumda tartışılacak birşey de yok aslında.

Kuran kadından "avret yerlerini" örtmesini istiyor. Sizlerse kadının her yeri avret yeridir deme cüretini gösteriyorsunuz. Bunu diyen zihniyet nasıl bir açlıgın ortasındaysa...!

Namaz konusuna gelince, abdestin nasıl alınacagı da namazın nasıl kılınacagı da ayetlerde (evrensel bir dille) tüm detayıyla anlatılıyor. Sadece ilgili ayetleri yanyana getirmek gerek.

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
TESETTÜR emrinin varlığı konusunda hiçbir tartışma yok.

madem tartışma yok neden iki saattir tesettürün var olduğunu kanıtlamak için kendini yırtıyosun.kesin bişey varsa vardır,yok diyene cavep vermeye bile tenezzül edilmez.özellikle dini konularda.mesela biri gelip kuranda zekat yoktur dese varlığını göstermek için bu kadar efor sarfetmene gerek kalırmı?

ne olduğu belli olmayan bir mevzu işte

tarihinde jadı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran kendinden başka söze inanmayı yasaklıyor ve ayetlerde başörtüsü diye birşey yok.

bu cümenden hareketle, senin yazdıklarına da inanmamaız gerekir.

o halde neden yazıyorsun bunları ?

bu yazdıkların da kuran dan başka sözler değil midir ?

elbette sen bu soruma şöyle cevap vereceksin:

"ben, kuran'ın bu konudaki emrini açıklıyorum"

peki. sen izah edince inanacağız;

sayısız müçtehid, müfessir, müceddid, fakih vs....

onların bütün açıklamalarını çöpe atacağız.

iyi vallahi.

pes yani.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Cahiliye devrinde başını örten kadınlar, başörtülerini enselerine bağlar veya arkalarına salıverirlerdi.. Allah bu ayetle, İslam'dan önceki bu adeti kesinlikle yasaklamıştır..

örtünmenin gayesine gelince,kadının zinetini ve zinet yerlerini eşi veya mahremi olmayan erkeklere göstermemesi ve yabancı erkekler tarafından görülmesine meydan vermemesidir..

çünkü kadın yaratışılış itibariyle erkeğe oranla ,daha duygusal,şefkatli,fedakar,diğer gam,naif,zarif ve çekici olarak yaratılmıştır..

Binlerce yıllık insanlık tarihi, milyarlarca insan sadece arapların cahiliye dönemini ve muhammet dönemini baz alarak mı yaşayacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
peki. sen izah edince inanacağız;

sayısız müçtehid, müfessir, müceddid, fakih vs....

onların bütün açıklamalarını çöpe atacağız.

Sana başörtüsünü emreden ayeti yaz diyorum bende..33:59'daki cilbabında başörtüsü olduğunu ispatla ve bu ayetinde emir olduğunu ispatla...

Çok basit sorular bunlar bir sürü laf salatası yapacağına koy bu ayeti görelim işte...

Link to post
Sitelerde Paylaş
bu cümenden hareketle, senin yazdıklarına da inanmamaız gerekir.

o halde neden yazıyorsun bunları ?

bu yazdıkların da kuran dan başka sözler değil midir ?

elbette sen bu soruma şöyle cevap vereceksin:

"ben, kuran'ın bu konudaki emrini açıklıyorum"

peki. sen izah edince inanacağız;

sayısız müçtehid, müfessir, müceddid, fakih vs....

onların bütün açıklamalarını çöpe atacağız.

iyi vallahi.

pes yani.

Arkadaşım ben birşeyi tefsir falan ediyor degilim; açıkladıgım da yok:)

Ayeti oldugu gibi soyluyorum.

Sizin tesetturle ilgili dediğiniz Ayetler Nur 31, Ahzab 59.

Nur 31 kadınlar avret yerini ve cuubunu (Bu Musa peygamberle ilgili ayette de geçen kelime- elini gögsüne sokuyor hani) örtsün diyor.

Ahzab 59'da da dış giysiler giyilsin diyor. Ayrıca "müminlerin kadınlarına" söyle diyor. Müminlerden müslüman olmayan ehli kitapla evli olanlar da var.

Ben bir yorum eklemiyorum ki.

Yorumu ekleyen sizlersiniz.

Beni ikna etmekse amacın saç-baş kelimelerini göster lütfen.

Yani sen şimdi Alemleri yaratan yüce Rabbimizin bunu unutabileceğine-eksik bırakabilecegine inanıyor musun?

Hem de gerekli yerlerde herşey tüm detayıyla açıklanmışken.

(Örneğin abdestle ilgili ayetlerde "yıka dirsekler dahil" vs.)

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç adil omayan bir tartışma, düello kültürüne aykırı, görüyorum ki sokrates ve 2kere2 dışındaki katılımcılarda Kuran'i bilgi sıfır..

Sokrates ve kere2nin "hodri meydanda" tartışmasını isterdim..

tarihinde Hunter tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hiç adil omayan bir tartışma, düello kültürüne aykırı, görüyorum ki sokrates ve 2kere2 dışındaki katılımcılarda Kuran'i bilgi sıfır..

Sokrates ve kere2nin "hodri meydanda" tartışmasını isterdim..

epifunun bilgisini neden beğenmedin?hiç sıfır gibi görünmüyor.

2kere2 nin kurani den çok risale i bilgisi ağır basıyor .bu her başlıkta böyle

Link to post
Sitelerde Paylaş
epifunun bilgisini neden beğenmedin?hiç sıfır gibi görünmüyor.

2kere2 nin kurani den çok risale i bilgisi ağır basıyor .bu her başlıkta böyle

2kere2 bilmesi gerekenleri biliyor..

Epifun çok duygusal, sanırım başı açık ve o yönde fetva arıyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
2kere2 bilmesi gerekenleri biliyor..

Epifun çok duygusal, sanırım başı açık ve o yönde fetva arıyor..

2kere2 nin saidin zırvalarında başka bişey bildiği yok.

epifunun iç dünyası hakkında yorum yapamam ama bilgisiz gibi görünmüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Binlerce yıllık insanlık tarihi, milyarlarca insan sadece arapların cahiliye dönemini ve muhammet dönemini baz alarak mı yaşayacak?

başörtüsü İslamiyetten öncede vardı..

İslamiyet evrensel bir dindir,ve dinin ulaştığı herkes bu dinin emirlerinden sorumludur..

artık kabul edersiniz ya da etmezsiniz,bu sizi bağlar..

ayrıca hesabınızı bize değil,inansanız da inanmasanız da Allah'a vereceksiniz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Arkadaşım ben birşeyi tefsir falan ediyor degilim; açıkladıgım da yok:)

Ayeti oldugu gibi soyluyorum.

Sizin tesetturle ilgili dediğiniz Ayetler Nur 31, Ahzab 59.

Nur 31 kadınlar avret yerini ve cuubunu (Bu Musa peygamberle ilgili ayette de geçen kelime- elini gögsüne sokuyor hani) örtsün diyor.

Ahzab 59'da da dış giysiler giyilsin diyor. Ayrıca "müminlerin kadınlarına" söyle diyor. Müminlerden müslüman olmayan ehli kitapla evli olanlar da var.

Ben bir yorum eklemiyorum ki.

Yorumu ekleyen sizlersiniz.

Beni ikna etmekse amacın saç-baş kelimelerini göster lütfen.

Yani sen şimdi Alemleri yaratan yüce Rabbimizin bunu unutabileceğine-eksik bırakabilecegine inanıyor musun?

Hem de gerekli yerlerde herşey tüm detayıyla açıklanmışken.

(Örneğin abdestle ilgili ayetlerde "yıka dirsekler dahil" vs.)

bütün mesele; hadisleri nazara alıp almama meselesi.

sen hadisleri kökten reddediyorsun. (mealci ekol, E.Y. ekolü, reformist ekol vb...)

sana bir şey sormak istiyorum.

"eşşek eti" yemek caiz midir ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hunter, başörtüsü olduğu iddia edilen ayetler çok büyük uzmanlık gerektirmiyor, 2kere2 Kuran dışı çok kaynağı referans aldığı için ayetleri anlamakta zorlanıyor ve çelişiyor..

Sorun Kuran ayetlerinde değil zaten insanların Kuran dışı edindikleri kaynaklarda..Hanifim diyenlerin Kuran'dan böyle birşey görmesi nadir 2kere2 gibi..

24:31(örtülerin cuyubları kapatışı) ve 33:59(cilbabların mevcut edilmesi)'daki fiili duruma bakarsan emir kipide yok ortada...Kadına bırakılmış tavsiyeler var ortada..

Ve benim söyleyeceklerim hemen hemen epifun'a yakın olacak..Çünkü orjinal metni okuyuşla çelişen şeyler söylemedi askine destekledi..

Selam..

Link to post
Sitelerde Paylaş
2kere2 bilmesi gerekenleri biliyor..

Epifun çok duygusal, sanırım başı açık ve o yönde fetva arıyor..

Çok alemsin Hunter :)

Kuran'da var olan, müslüman olmadan önceki yaşam tarzıma uymayan diğer şeyleri kabul edip değiştirdim de, bir baş örtüsü mevzusunda mı duygusalım...

Başı açık birisi "baş örtüsü dinin emri" demiyecek diye bir kural mı var?

Ben çok insan tanıyorum başı açık olan "türban dinin emridir, bir gün kapanacagım" diyen. Gazetelerin magazin sayfalarına şöyle bir göz atarsın ve görürsün en cüretkar defilelerde boy gösteren mankenlerin, ileride kapanacagım, haca gidecegim beyanatlarını.

Eğer olay duygusallık olsaydı "başım açık ama Kuran'da bu vardır" der, doğruluğunu savunurdum.

Birşeyi inkar etmekle, yapamamak, Tanrı'lık taslamak arasındaki farkı iyi biliyorum çok şükür.

Benim kızdıgım nokta tanrılık taslayan ve yasak olmayan, helal olan birşeyi harammış gibi gosteren zihniyet. Yoksa banane elalemin başörtüsünden, türbanından, diğer fikirlere saygı gösterdikten sonra...

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

2kere2 eşek eti soruna ben cevap vereyim..

16/116 Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.

Kuran'da haram olan leş ken domuz eti ve Allah dışında başka putlara kesilen etler yenmez ama zorda kalırsanda ye der....Enam süresini okumanı tavsiye ederim..

6/114 Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma.

Biraz Kuran'ın vurgularına kafa yorarsan At ve Eşek etide sağlıklı olduğu sürece yenebilir diyebileceksindir..Kazaklar müslümandır ve At eti yerler..

Selamlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Eğer olay duygusallık olsaydı "başım açık ama Kuran'da bu vardır" der, doğruluğunu savunurdum.

Evet açık olan bir çok hanım kardeşimiz bunu söyler, İslam emrediyor ama yaşlanınca kapanmak istiyorum ne yapayım Allah affetsin diyenler var:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...