Jump to content

İslamın temellerini Abdel Malik'mi attı?


Recommended Posts

Suriye Arap hristiyanlığı, monofizit bir iddiaya sahiptir,üçlü kutsamayı reddeder.İznik konsili (M.S 325) sonrası sapkın bir mezhep oldukları iddia edilmiş ve dışlanmışlardır.

Suriye Arap hristiyanları, İsa'ya "MHMD" sıfatı ile seslenmektedir.

MHMD,seçilmiş,övülmüş anlamına gelir..

MHMD sıfatı, İsa'nın nuru anlamına da gelmektedir.(Aramice)

MHMD kısacası ,Hristolojik bir sıfattır. 

Bunla ilgili Bizans -Arap orijinli sikkeler mevcuttur..

 

6XLJ57.jpg

 

Yukarıdaki sikkede M harfi,MHMD'yi simgeler,

 

Gelelim konumuza ..

MHMD'nin yani seçilmiş ve övülmüş olarak nitelenen hristolojik sıfatın ,emevi çevrimiyle  Muhammed'e, ilk defa 700'lü yıllarda Emevi hanedanı Abdel Malik bin Marvan döneminde basılan sikkeler ve Sina dağındaki kaya yazıtlarından ulaşıyoruz.

Örneğin şu sikke..

 

 

3qnzGr.jpg

 

 

6XLJBN.jpg

 

 

Bastırdığı sikkenin arka yüzündeki basamaklı haç işaretine dikkat edelim..

Abdel Malik'in hala Arap hristiyan teolojisi etkisinde olduğunu söyleyebiliriz..

Bu Sina dağındaki yazıtlarda da rastlanıyor..yazıtlardaki kayıt şu..

 

0BoE98.jpg

 

bGdB38.jpg

 

r2oOr7.jpg

 

 

Türkçe çevirileri şöyle..

 

Lütufkar ve mehametli Tanrının adıyla (Seven ve sevilen Tanrının adıyla).

Tanrıdan başka Tanrı yoktur. Onun ortağı yoktur.

 

(Sure 64:1) Kudret ona. Övgü ona.

(Sure 57:2) O verir yaşamı (o diriltir yaşama)  ve öldürür. O her şeye gücü yetendir.Övülmesi gerken (Övülesi) Tanrının hizmetcisi ve onun elçisidir.

 

(Sure 33:56) Tanrı ve melekleri peygambere rahmet diliyorlar.

Siz inananlar; ona rahmet ve sağlık/refah dileyin

Tanrı onu kutsasın, ona sağlık/refah ve Tanrıdan merhamet (veya sevgi).

 

(Sure 4.171) Yazı sahipleri! Kararınızda yanlış olmayın va Tanrı hakkında sadece doğruyu söyleyin.

Çünkü İsa Mesih, Meyemin oğlu, Tanrının elçisidir ve onun Meryeme yerleştirdiği sözüdür ve kendisinden bir ruhtur.

Tanrıya ve elçisine inanın ve “üç” demeyin,

(Bunu) bırakın! (Sizin için) iyidir.

Çünkü Tanrı birdir –övgüler ona-, nasıl çocuk sahibi olsun ki.

Gökteki ve yerdeki (her şey) onundur.

Şahit olarak (sadece) Tanrı yeter.

 

(Sure 4:172) Mesih Tanrı hizmetcisi olmaktan gocunmayacaktır, (Tanrıya) yakın olan melekler de.

Kim ama, ona hizmette gocunursa ve kendini üstün görürse,

Onları (bir gün) yanına çağıracaktır.

 

Rab, elçini, Meryem oğlu İsa’yı kutsa.

(Sure 19:33-36) Doğduğu günde, öldüğü günde, tekrar dirileceği günde sağlık/refah ona.

Üzerine tartıştığınız Meryem oğlu İsa böyeledir, gerçeğin sözüdür.

Tanrıya evlatlık edinmek yakışmaz  -övgüler ona-. Bir şeye karar verirse, ol demesi yeterlidir. O olur.

(Sure 43:64) Tanrı benim rabbimdir ve sizin rabbinizdir, o halde ona hizmet edin, bu doğru bir çizgidir.

 

(Sure 3:18) Tanrı, kendisinden başka Tanrı olmadığını ihtar etti, melekler ve yazı alimleri gerçeği (gerçek gereği) pekiştirdiler: Ondan,kudretliden ve uludan başka Tanrı yoktur.

 

(Sure 3:19) Tanrı katında doğru olan, (yazıyı) kabul etmektir (yazıyla örtüşmektir) (yazı anlayışı anlamında).

Çünkü kendilerine yazı verilenler, verilen bilgiden sonra, birbirleriyle tartışdıkları için çelişkiye düştüler.

Kim ama Tanrının yazı işaretlerini (yazıdaki kelimeleri) inkar ederse,Tanrı (ona) tez elden hesap soracaktır.

 

Bu yazıtlarda Muhammed bir sıfat olarak kullanılıyor,Asıl atıflar,İsa ve Meryem'e ..Arap hristiyan teolojisi(monofizitçiliğe vurgu hakim)..

 

Abdel malik'in burada Bizans kilisesine rakip olabilmek için monofizit Arap teolojisini sahiplendiği bir gerçek..

 

Abdel Malik güçlü bir Arap hanedanıydı,Arapları bir araya toplamaya çalıştı..En güçlü rakibi Bizanslılar'dı.Bizanslılarla rekabet edebilmek için onlara aykırı bir Hristiyan -Arap mezhebini kullanmaya çalıştı..Yağma ve talan ettiği kabilelerden elde ettiği parşömenleri değiştirip üzerlerinde oynamalar yapıp yeni bir dinin temellerini attı. (bkz:Sanaa kuranı)

Kendisi Mekke doğumluydu,Medine'yi feth etti..

Mekke onun zamanına kadar bilinmezken onunla birlikte bilinir oldu..

Arapçaya önem verdi..

Politikaları için dini kullanmaya çok özen gösterdi.

Sonrasında Abdel Malik'in attığı temeller 150-200 yıl sonrası mitleştirildi..Abdel Malik ve mhmd sıfatı Muhammed adı altında siyer ve hadis kitapları altında kişileştirilerek efsaneleştirildi..

 

https://futiledemocracy.wordpress.com/2013/08/08/the-search-for-muhammad-abd-al-malik-ibn-marwan/

 

tarihinde Beelzebub tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk camiler petraya (bugünkü ürdünde bir antik dini kent) bakıyorlar.

 

emevilerin hükümranlık süreci de yine suriyede geçiyor, arabistanda değil. mekke ve medine, islam masalına yedirilmeye çalışılmış ama, nerden bakılsa sanki o dönemlerde mekke ve medine diye bir şey yok gibi.

 

medine, bildiğim kadarı ile şehir demek. mekkenin anlamı çok açık değil. ama yine de bir olasılık, islamın masalında olduğu gibi, aslında sıfat olsa gerek. yani medine şehir ise, mekke de köy ya da ondan önceki bir aşamayı anlatan bir sıfat olabilir. islamın masalında böyle sembolik isimleri şu şekilde görmüştük.

 

 

yani aslında medine ya da mekke diye yerler yok, bunlar masaldaki sembolik anlatımlar olarak alınabilir. şöyle ki: övülmüş olan köyden/doğum yerinden/çölden/dağlık yerden vb yola çıkıp şehre gitti.

zamanla, bunların isimleşmesi ile masal şekil değiştirmiş ve muhammed mekkeden kalkıp medineye gitti olmuş olabilir. 

 

mekkeden, sanıyorum ki pharan ya da faran olarak da söz ediliyormuş kuranda.

pharan şu şekilde görünüyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Desert_of_Paran

 

300px-Hejaz-English.jpg

 

aynı zamanda, israilde pharan ya da paran olarak geçen bir yer var bugün. pharan ya da faran ya da paran, yahudi/hıristiyan edebiyatının bir parçası. üstteki haritaya bakınca, zaten yeşil bölgenin hemen üstü ürdün. islam masalı israil, ürdün, suriye  dolaylarında emeviler ya da onlardan öncekiler başlayıp sonraki yüzyıllar içinde aşağı inmiş görünüyor. inerken de isimler  ve anlamları da taşınmış olabilir.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Suriye Arap hristiyanlığı, monofizit bir iddiaya sahiptir,üçlü kutsamayı reddeder.İznik konsili (M.S 325) sonrası sapkın bir mezhep oldukları iddia edilmiş ve dışlanmışlardır.

Suriye Arap hristiyanları, İsa'ya "MHMD" sıfatı ile seslenmektedir.

MHMD,seçilmiş,övülmüş anlamına gelir..

MHMD sıfatı, İsa'nın nuru anlamına da gelmektedir.(Aramice)

MHMD kısacası ,Hristolojik bir sıfattır. 

Bunla ilgili Bizans -Arap orijinli sikkeler mevcuttur..

 

6XLJ57.jpg

 

Yukarıdaki sikkede M harfi,MHMD'yi simgeler,

 

Gelelim konumuza ..

MHMD'nin yani seçilmiş ve övülmüş olarak nitelenen hristolojik sıfatın ,emevi çevrimiyle  Muhammed'e, ilk defa 700'lü yıllarda Emevi hanedanı Abdel Malik bin Marvan döneminde basılan sikkeler ve Sina dağındaki kaya yazıtlarından ulaşıyoruz.

Örneğin şu sikke..

 

 

3qnzGr.jpg

 

 

6XLJBN.jpg

 

 

Bastırdığı sikkenin arka yüzündeki basamaklı haç işaretine dikkat edelim..

Abdel Malik'in hala Arap hristiyan teolojisi etkisinde olduğunu söyleyebiliriz..

Bu Sina dağındaki yazıtlarda da rastlanıyor..yazıtlardaki kayıt şu..

 

0BoE98.jpg

 

bGdB38.jpg

 

r2oOr7.jpg

 

 

Türkçe çevirileri şöyle..

 

Lütufkar ve mehametli Tanrının adıyla (Seven ve sevilen Tanrının adıyla).

Tanrıdan başka Tanrı yoktur. Onun ortağı yoktur.

 

(Sure 64:1) Kudret ona. Övgü ona.

(Sure 57:2) O verir yaşamı (o diriltir yaşama)  ve öldürür. O her şeye gücü yetendir.Övülmesi gerken (Övülesi) Tanrının hizmetcisi ve onun elçisidir.

 

(Sure 33:56) Tanrı ve melekleri peygambere rahmet diliyorlar.

Siz inananlar; ona rahmet ve sağlık/refah dileyin

Tanrı onu kutsasın, ona sağlık/refah ve Tanrıdan merhamet (veya sevgi).

 

(Sure 4.171) Yazı sahipleri! Kararınızda yanlış olmayın va Tanrı hakkında sadece doğruyu söyleyin.

Çünkü İsa Mesih, Meyemin oğlu, Tanrının elçisidir ve onun Meryeme yerleştirdiği sözüdür ve kendisinden bir ruhtur.

Tanrıya ve elçisine inanın ve “üç” demeyin,

(Bunu) bırakın! (Sizin için) iyidir.

Çünkü Tanrı birdir –övgüler ona-, nasıl çocuk sahibi olsun ki.

Gökteki ve yerdeki (her şey) onundur.

Şahit olarak (sadece) Tanrı yeter.

 

(Sure 4:172) Mesih Tanrı hizmetcisi olmaktan gocunmayacaktır, (Tanrıya) yakın olan melekler de.

Kim ama, ona hizmette gocunursa ve kendini üstün görürse,

Onları (bir gün) yanına çağıracaktır.

 

Rab, elçini, Meryem oğlu İsa’yı kutsa.

(Sure 19:33-36) Doğduğu günde, öldüğü günde, tekrar dirileceği günde sağlık/refah ona.

Üzerine tartıştığınız Meryem oğlu İsa böyeledir, gerçeğin sözüdür.

Tanrıya evlatlık edinmek yakışmaz  -övgüler ona-. Bir şeye karar verirse, ol demesi yeterlidir. O olur.

(Sure 43:64) Tanrı benim rabbimdir ve sizin rabbinizdir, o halde ona hizmet edin, bu doğru bir çizgidir.

 

(Sure 3:18) Tanrı, kendisinden başka Tanrı olmadığını ihtar etti, melekler ve yazı alimleri gerçeği (gerçek gereği) pekiştirdiler: Ondan,kudretliden ve uludan başka Tanrı yoktur.

 

(Sure 3:19) Tanrı katında doğru olan, (yazıyı) kabul etmektir (yazıyla örtüşmektir) (yazı anlayışı anlamında).

Çünkü kendilerine yazı verilenler, verilen bilgiden sonra, birbirleriyle tartışdıkları için çelişkiye düştüler.

Kim ama Tanrının yazı işaretlerini (yazıdaki kelimeleri) inkar ederse,Tanrı (ona) tez elden hesap soracaktır.

 

Bu yazıtlarda Muhammed bir sıfat olarak kullanılıyor,Asıl atıflar,İsa ve Meryem'e ..Arap hristiyan teolojisi(monofizitçiliğe vurgu hakim)..

 

Abdel malik'in burada Bizans kilisesine rakip olabilmek için monofizit Arap teolojisini sahiplendiği bir gerçek..

 

Abdel Malik güçlü bir Arap hanedanıydı,Arapları bir araya toplamaya çalıştı..En güçlü rakibi Bizanslılar'dı.Bizanslılarla rekabet edebilmek için onlara aykırı bir Hristiyan -Arap mezhebini kullanmaya çalıştı..Yağma ve talan ettiği kabilelerden elde ettiği parşömenleri değiştirip üzerlerinde oynamalar yapıp yeni bir dinin temellerini attı. (bkz:Sanaa kuranı)

Kendisi Mekke doğumluydu,Medine'yi feth etti..

Mekke onun zamanına kadar bilinmezken onunla birlikte bilinir oldu..

Arapçaya önem verdi..

Politikaları için dini kullanmaya çok özen gösterdi.

Sonrasında Abdel Malik'in attığı temeller 150-200 yıl sonrası mitleştirildi..Abdel Malik ve mhmd sıfatı Muhammed adı altında siyer ve hadis kitapları altında kişileştirilerek efsaneleştirildi..

 

https://futiledemocracy.wordpress.com/2013/08/08/the-search-for-muhammad-abd-al-malik-ibn-marwan/

 

Bu yazıdaki Ebubekir Yazıtı gerçek mi?

 

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/umar2.html

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bu yazıdaki Ebubekir Yazıtı gerçek mi?

 

http://www.islamic-awareness.org/History/Islam/Inscriptions/umar2.html

Suudi Arabistan'ın katıldığı araştırmalarda nesnellik aramayın.. Onlar geleneksel İslamsal yaklaşımı yansıtırlar.

 

Abdel Malik İslam'ın temellerini atmaktan çok onun Hristiyanlıktan ayrı bir din olarak kabul edilmesini sağlamıştır . Ondan önce İslam'ın temelleri atılmıştı.O temel ilginç olarak heretic Hristiyanlıktı.  Adı yoktu. Abdel Malik ona bir ad kazandırmıştır.

 

Her ne kadar erken İslam geç antik dönemin devamı ise de, İslam'ın geç antik dönemden ayrıldığının bazı belirtileri de yok değildir. Bu ayrılma ne zaman gerçekleşmiştir?

Bu değişim 8'nci yüzyılın başlarında Hristiyan olan Abd al-Malik (685-705) ve Walid (705-715)'in halifelikleri zamanına rastlar. O dönemde üzerinde insan ve hayvan motifleri olmayan sikkeler basılmış ve onlarda Hristiyanlığın teslis ilkesi kınanmıştır. Ayrıca bazı standard özelliklere sahip olan cami tasarımları da yapılmış, resmi belgeler Arapça olarak yazılmaya başlanmış ve çöllerin kenarlarında yerleşme yerleri yapılmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...