Jump to content

Kuran Bir İlahi Kitabıdır


Recommended Posts

Ben kısa bir süre bu dincilere okul okumak için yamandım ama içim hiç bir zaman rahat olmadı. Hep suçlayacak birilerini arıyordum. Hadis uyduranlar en çok suçladıklarımdı. Ben Kuran'ı daha önce incelemediğim ve şu yazıyor Kuran'da dediklerinde inandığım için kendimi affedemiyorum. Fakat sanırım bilinçaltım bana bir oyun oynadı. Şu okul bitene kadar rahat dur, okul bitsin Kuranı mı inceleyeceksin ne yapacaksan yap dedi. İşlerimi yoluna koyunca da ilk işim Kuranı incelemek oldu. Gerisi malum...

 

Hayatta bazı kaygılar var, baba mirası yemiyorsanız geçim kaygısı çok ciddi bir engel beynin önünde. Bu önceliğin önüne hiç bir şeyin geçmesi mümkün olmuyor. Bu kaygıyı halletmeden hiç bir şeye odaklanamazsınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bu kaygının içindeyken inceledim doğrusu,çünkü içim içimi yiyiyodu hep bişeylerin ters oldugunu biliyodum ama incelemedim incelemediğim zamandada dindar değildim dindarların müslümlerin gerizekalığı oldugu hep söyliceem bu insamlar nereye gitse orayı mahfederler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Cesaretin kaynağı zekadır.

 

Dostum, kulağa hoș geliyor, ama kazın bacağı öyle değil.

Anasını satayım, dindarliğı neredeyse çocukluktan itibaren damarınıza șırınga yapıyorlar.

Beyninizi ütülüyorlar. Kurtul kurtulabilirsen. Bașaranlar yok mu, elbette var.

Örneklerini bu forumda görüyoruz. Zeki insan çok var, cesaretlisi azınlıkta.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Ben bu kaygının içindeyken inceledim doğrusu

 

Açık konuşacağım, ne olur kusuruma bakma ama senin bu kaygıyı çok da şiddetli yaşayacağını sanmıyorum. Bu noktada işin içine mecburen cinsiyet girecek, başka çare yok. Geçende bir konuşmacıyı dinliyorum, bir yakınıyor... "Abi kız evde güzel güzel oturur, kısmeti çıkar diye kimse bir şey demez. Biz bir gün işsiz kalıp evden çıkmasak yemediğimiz laf kalmaz!" diyordu ve haklıydı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

   İkaros tanrıçası yani diyorsunki bu ülkenin yüzde 90 nından fazlası müslüman ve ben bu müslümanların hepsinden daha zekiyim.İşi daha da büyütürsek dünya çapında herhangi bir dine mensup olan kim varsa ben ondan daha zekiyim.????? Bunu sana düşündüren olayın ne olduğunu merak ettim.

 Ben zekiyim kısmını vurgulamadım demedimde, isterse dünyanın %99 olsun zeki insanlar bu yıılarca anlatılını araştırır ve doğruyu bulur demek istiyorum. Senin gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 Bunu sana düşündüren olayın ne olduğunu merak ettim.

 

Ben bu güne kadar ateist olan bir kişinin zeka bakımından özellikli bir kişi olmadığına, sıradan bir zeka düzeyine sahip olduğuna hiç şahit olmadım. Bir kere bile. Ateistse mutlaka zekidir. Bu bir kural gibi bir şey. Ha ama bunalımda olanı gördüm. Zeka var ama psikoloji yok, bunu da görmedim değil. Zeka işe yaramıyor, bunalımda yani, nihilizme saplanmış. Bu da madalyonun öteki yüzü.

 

Peki dindarların durumunu nasıl görüyorum, yığın yığın vasat zekalı ile dolup taşan bir alan... İçlerinde zeki var mıdır, illa ki vardır. Yoktur demek çok iddialı bir laf olur. Ama genel durum, bakınca böyle görünüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 Bencede bu çok güçlü bi ihtimal. Ama kafamı karıştıran neden mesela ahmet kişisi kendini ilam etmezken hayal ürünü olan veli kişisini yaratıp ona böyle güçlü bi yetki versin oeygamberlik yani. Bunu düşünem kimse neden kendi değilde hayal ürünü biri yaratma gereği duymuş? Umarım anlaşılır olmuştur pek cümleye dökemedim

Ortaçağ'da kral-tanrı modeli geçerliydi.Yapılan fetih,gasp ve yağmalara ilahi neden öne sürülür ,kral'da din adamlarının desteğiyle yarı ilahi bir kimlik kazanır,halk'a da cennet,ganimet,cariye,köle vaadedilir ,tezgah böyle işlerdi.

Din,o çağlarda devletin devamlılığını,toplumun bir arada tutunmasını,daha kolay manipüle edilmesini sağlardı.En temel taş din idi..

Emeviler,yağmacı ve çapulcu bir devletti ve en önemlisi, dönemlerinde islam diye bir din yoktu.Emeviler ilk önce,Bizans kilisesine rakip olabilmek için tek tanrı görüşüne sahip Suriye Arap hristiyanlığını benimsediler lakin bunun fetih ve yağmalarına yeterli imkanı vermediğini düşünmüş olacaklar ki  Suriye Arap hristiyanlığında İsa'ya atfedilen mhmt sıfatını kişiselleştirip ,hadis kitaplarıyla Muhammed adlı miti uydurdular.Sonra da Kuranı tamamladılar.Tam bir Kuran'ın,hadis kitaplarından daha yeni tarihli olması en büyük argümanım..

Ayrıca şu hadis kitaplarına değinmek istiyorum,sadece sözel aktarıma dayanarak 150-200 sene önce ölmüş biri hakkında oldukça detaylı bilgiler verilmesi çok enteresandır.

Yani,islam, Arap devleti tarafından fetih ve yağmalara bahane edilmek amacıyla oluşturulmuş politik bir dindir.

Araplara peygamber gönderilmesi,gönderdiği kitabın Arapça olması,Arap devletinin yağmacılığına evrensel bir haklılık zemininde  dayanak sunmaktadır.

Niye sanal ve geçmiş tarihte yaşamış ve ölmüş bir peygamber ortaya konuldu?

Böylelikle insanların peygamberi sorgulama ihtimali ortadan kaldırılmış olacaktır.İsa ölüleri diriltiyordu,Muhammed ayı yardı,Musa denizi böldü de salla gitsin..Zaten ortada yoklar..Gelsin bizim ölümüzü de diriltsin,denizi bölsün,ayı tekrar yarsın ihtimali ortadan kalktı..nasıl böyle bir şey olur diye sesini yükselteni de kes gitsin..O dönemde eleştirel bir kültür de,insan hakları da yok..Her şey müsait..

Ha kral niye peygamberliğini ilan etmedi,çünkü o da bir insan,peygamberliğin safsata olduğunu biliyor..Savaşa gönderdiği insanlar, madem Allah yanında bize ne ihtiyacın var demezler mi?Elbette bunlar düşünülmüştür..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalandan ibaret olduğu apaçık bir hakikat olan din ve tanrı martavalına "hadi ordan" demek için zeka falan gerekmiyor aslında. Gereken, sadece biraz özgüven.

 

Tanıdığım çoğu ateist zeki falan değildi. Ateizm'le zeki olmak, akıllı olmak arasında bağ kurmak pek mantıklı değil.

 

Dahası, buralarda en çok önümüze çıkan şey, ateistin tonla şey bilmesi gerektiği gibi bir martaval. Bu dincilerin bir tuzağıdır..

 

Basit, hem bir örnek, hemde olması gereken için örnek olması açısından:

 

T - Hiç araform yok, evrim olamaz, demekki tanrı vardır..

A - Eee, elbette olmaz, geçen rüyamda gördüm, atomların içinde minik canlılar var, bir araya gelip diyorlar, hadi canlı yapalım, sonra birleşip yapıyorlar bööölee.. Tanrı falan yalan, hepsi haylaz atomcukların işi...

 

Buyursun, atomların içinde birer canlı oturup bunları yapmadıklarını ispata o uğraşsın, siz ne salağa evrim öğretmeye çıkıyorsunuz ki?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bu kadar şiddet ve cinsellik içeren bi kitabın bu kadar yayılması aptallığın sınırının olmadığının göstergesidir. Akıllı müslüman görürsem bi gün şaşarım zaten...

 

Akıllı müslüman olmaz,bu ifade ,oksimorondur.

Her ikisi bir arada olamaz.

Akıllıysa,müslüman olmaz,

Müslümansa,akıllı olmaz.

 

 

Böyle basit bir hikaye kitabını ,doğa üstü bir gücün yazdığına 

ancak ahmaklar inanır.

.

 

Kısacası,boşuna bekleme , görme şansın sıfır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Ha kral niye peygamberliğini ilan etmedi,çünkü o da bir insan,peygamberliğin safsata olduğunu biliyor..Savaşa gönderdiği insanlar, madem Allah yanında bize ne ihtiyacın var demezler mi?Elbette bunlar düşünülmüştür..

 

 Teşekkürler güzel bi açıklama haklısın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...