Jump to content

ATEİZM İÇİ BOŞ BİR KAVRAMDIR.


Recommended Posts

Tanrı herşeyin nedenidir.Kendisi dışında hiçbirşeye bağımlı olmayandır.


Ateizm Tanrıyı   yok edemez.

 

Sadece ismini ve özelliklerini değiştirebilir.

 

Tanrı her zaman var olacaktır.

 

İçini dolduracak ateistlere hodri meydan diyorum.

 

ATEİZM İÇİ BOŞ BİR KAVRAMDIR.:)

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 52
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

  Tanrıyı yok etmeye çalışan evrenin yapısını, canlılığın başlangıcını anlamaya çalışan doğa bilimleri.Ateizm ise bu doğa bilimlerinden elde edilen bilgilerle toplum arasındaki akışı sağlayan köprü.

  Bu işbirliği neticesinde şu an için bacağı koparıldı sayılabilir.Ama kellesine kılıç ne zaman indirilebilir orası meçhul.

  Dediğinse çok doğru.Önceleri tanrı maddesel olarak görülen ama ulaşılması imkansız bir kavramdı.Sonra dünyanın tepesinde görünmez bir yerde oturan varlık olarak çıkageldi karşımıza.Şimdilerdeyse zatı şahaneleri yalnızca, maddesel olmayan bir bilinçden oluşuyor.Yani sürekli güncelleniyor ve en neticede bizim bilmediklerimiz dahil herşeyi bildiğini iddia ediyor.Evrenin meydana gelişine dair geliştirilen teoriler bir manada bizi aydınlatıyor fakat diğer bir yandanda daha güçlü, yıkılması daha zor tanrı modellerinin oluşturulmasında da biricik kaynak oluyor.İslam tanrısının büyük patlama teorisinden sonra nasıl güncellendiğine ve elinin nasıl güçlendirilmeye çalışıldığına hep birlikte şahit olduk.

tarihinde Zarava ehmel tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Tanrı herşeyin nedenidir.Kendisi dışında hiçbirşeye bağımlı olmayandır.

 

Her şeyin nedeni olan her yerde olmak zorundadır yoksa her şeyin nedeni olamaz.

Olup bitende ne zaman bir dış müdahale gördün ki bırak bir kereyi her olaya müdahil olmadan bahsediyorsun.

Mesela sen WC'de sıçarken aslında sen sıçmıyor musun, seni dürten bir şey mi var? Bu raddeye mi geldin artık?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin bu kadar tanrıyı savunman ona olan aşkın inancın nerden geliyo ne bilim neden illa olmalı mesela senin için kendini boşlukta falan mı hissediyosun onun olmadığını düşününce yanlış anlama merak ediyorum cidden. Ayrıca allaha inanmak yani deist olmak bi nevi güvencedir. Acaba tanrın 'ya varsa' diye inanan bi kulun kulluğuna ne gözle bakıyodur bilemedim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı her şeyin nedenidir ha 

 

Vay şerefsiz demek ateist olmamı ve cehennemde yanmamı kendisi sağlıyor. 

 

Senide inandırıyor belli ki. Çok adilmiş cidden.

 

►Yazıya katillerden girip tecavüzcülerden çıkıp, Asıl suçluyu bulduk .ikin diye dalacaktım ama yazıyı bozmayayım dedim.  

 

Bozuldu galiba biraz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Tanrı herşeyin nedenidir.

 

Ateizmi savunmak adına konuşmuyorum.Ancak kullandığın cümleye bak.>>>>  herşeyin nedeni ; aslında herşey derken bunun içine tanrı kavramın da giriyor.

Dolayısıyla,herşeyin nedeni tanrıdır derken ; 

"tanrı kendi kendisinin nedeni" demiş oluyorsun fikir yürütürsen; bir anlamda.

 

Bence senin beynin allak bullak olmuş.

Deist oluyorsun, sonra agnostik, sonra ateist zihnin oluyor, sonra tekrar deist,  bazen teist (müslüman),

inanmak istiyorsun ;

TANRI'nın var olmasını istiyorsun, Bilincin ölüm sonrası sonsuza kadar yok olmak istemiyor,bunu sana dayatıyor.

Bence zihnin böyle saçma sapan bir agnostik zırvalama durumunda. haksız mıyım?  

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 hours ago, Ten Ten said:

Tanrı herşeyin nedenidir.Kendisi dışında hiçbirşeye bağımlı olmayandır.


Ateizm Tanrıyı   yok edemez.

 

Sadece ismini ve özelliklerini değiştirebilir.

 

Tanrı her zaman var olacaktır.

 

İçini dolduracak ateistlere hodri meydan diyorum.

 

ATEİZM İÇİ BOŞ BİR KAVRAMDIR.:)

 

 

 

Bir konu da haklısın, ateizm içi boş, tanrı falan gibi bir necaset, cerahat ve kaka falan yok içinde.

 

Ama tanrı hiçbir zaman var olmadı, yoktu ve doğal olarak yok kalacak.

 

Bu arada, edeceğin laf varsa, iyi düşün, yoksa yokluğunu ispat edemediğin ama seni feci madara eden şeylerle uğraşmak zorunda kalabilirsin. Hatırlatayım ilaveten.

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendisinin varolduğuna inanan insan tanrının da varolduğunu düşünür.

 

en duru tanım bu bence. başka deyişle ;ben varolduğuma göre tanrıda olmalı.

 

bunca şey nasıl olur? biri yaratttı. tanrı.

 

ateizmin içi boş değil aksine doludur.  nasıl varoldum? sorusuna yaratıcıdan başka cevap arıyor. bunun ne kadar zor ve karmaşık olduğu ortadadır. ateizmin mücadelesi saygıyı hak ediyor.

 

Bir barış ve sevgi tanrısı olsaydı ateizmde bu kadar güçlü olmazdı sanki... yıllardır burada (dünyada) neler olduğunu anlamaya çalışıyorum. dünyaya bakıp nasıl bir tanrı tasvir etmeliyiz? hala başaramadım.. her topluluğun/toplumun kendi tanrısını yaratması ve ona inanması Tanrı tasvirine yapılmış en büyük kötülüktür. ama böyle olmak zorundaydı. toplulukların birbirlerinden haberleri yoktu ve herkes kendi tanrısını yarattı. sonrada o tanrılar birbiri ile çatışıp tanrı inancına zarar verdiler işte..

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 hours ago, Ten Ten said:

Tanrı herşeyin nedenidir.Kendisi dışında hiçbirşeye bağımlı olmayandır.
Ateizm Tanrıyı   yok edemez.

Sadece ismini ve özelliklerini değiştirebilir.

Tanrı her zaman var olacaktır.

İçini dolduracak ateistlere hodri meydan diyorum.

ATEİZM İÇİ BOŞ BİR KAVRAMDIR.:)

 

 

Başlığı neden böyle provokatif bir şekilde açıyorsun? Amacın ne?

Rüzgar eken fırtına biçermiş ya;

Sonraki fırtınada zılgıtvari cevaplar almak hoşuna mı gidiyor?

Sonra yok efendim tartışmanın kalitesini şu bu belirlliyormuşmuş..

Buyur işte evren dışarı hava(!) kaçırıyor diyen de sensin, dinamiği başlık ve ilk mesajdan belirleyen de..

Amacın üzüm yemek mi, bağcıyı dövnek mi?

 

Buradan güzel teistler, deistler de geçmiş..Ben bakınca görüyorum.

Seninkisi ise trollük ve ilgi çekme eğilimi..olsa olsa. Buradan öyle gözüküyor.

 

Başlığı  "ben şu şekilde düşünüyorum, siz ne dersiniz...vb.." minvalinde açsan, ya da içeriğini böyle ifade etsen ne olacak?

İncilerin mi dökülecek, yoksa zılgıt yemek alışkanlık mı yaptı?

 

Tanrı eerşeyin nedenidir diye desteksiz sallayınca, ateizmin içi nasıl boşalmış oluyor?

Herşeyin nedeni ya da, aslen, bir başlangıç olmak zorunda mı?

Yokluk var mı ki, temel durum mu ki, varlık özel durum mu ki, varlık için bir şey gereksin?

Bunun mantıksal bir zorunluluk olduğunu gösterebildin mi?

 

Eğer üstü örtülü olarak da olsa, herşeyin bir nedeni olduğu temel önermense

Formel mantık içerisinde bir sonraki cümlede tanrıyı herşeyden, başlangıçtan bağımsız kılarak bunu nasıl yıkıyorsun?

Değili de doğru olan bir uslama üzerinden hareket ediyorsun.

1-Herşeyin bir nedeni vardır

2-Tanrının nedeni yoktur.

Ya da bunu formel mantık ve önermeler silsilesi çerçevesinde ifade etsene, görelim bakalım.

 

Ayrıca bu tanrı nedir, sıfatları var mıdır?

Yoksa sadece ilk nedenden ibaret bir aristo tanrısı mıdır?

Mantık, sıfatları ile beraber gelen bir tanrıyı yok ediyor.

Termodinamik dedin durdun oradan da bir ekmek çıkmadı. Termodinamik de tanrıya geçit vermiyor.

 

Bunları "makul" bir şekilde aşamadıkça tanri iddiasının içi boştur.

Herşeyin nedeni diye dedem de sallar.

Ateizmin içini boşaltmak için önce tanrını tanımlaman, şöyle güzelce bir sıfatlaman, sonra onu makul bir şekilde "zihnimize" sığdırabilmen gerekir.

Senin tanrının içi dolu mu ki, ateizmin içi boşalsın..

 

Soru şu: Tanrı neden olmak "zorunda"?

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Yok ama artık , yok artık ? peki napmışız tanrıya yeni ismini ne koymusuz mesela anlatsana biraz 

Materyalizm madde ismini vermiş.Herşeyin nedenini maddeye bağlar.Madde ezeli ve ebedidir der.

 

Naturalizm doğa ismini vermiş.Herşeyin nedenini doğaya bağlar.Doğa ezeli ve ebedidir der.

 

Bunlar ateist felsefemi oluyor yoksa teist felsefe mi?Bu felsefeler Tanrıyı yok etmiyorlar ismini ve özelliklerini değiştiriyorlar.:)

 

Teizm ile deizm Tanrı ismini vermiş.Herşeyin nedenini Tanrıya bağlar.Tanrı ezeli ve ebedidir der.

 

İslam  dinine göre Allah ın sıfatlarından biri haydır.Hay canlı diri demektir.

 

Forumun yöneticisi ateist olduğunu iddia eden  Hacıya görede evren  canlıdır.Hacıda islam dininden kalıntı kalmış.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

Forum üyelerinden anibal ve democrasiana göre de madde/enerji ezeli ve ebedidir.

 

Anibal  bir yazısında evren zamandan ve mekandan münezzehtir demiştir.:0_80cbc_37a71a73_L:

 

Ateizm içi boş bir kavramdır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Materyalizm madde ismini vermiş.Herşeyin nedenini maddeye bağlar.Madde ezeli ve ebedidir der.

Teizm ile deizm Tanrı ismini vermiş.Herşeyin nedenini Tanrıya bağlar.Tanrı ezeli ve ebedidir der.

Aradaki fark isimlendirme değil. Birinin var olduğu biliniyor ötekinin varlığına ise kanıt yok.

tarihinde vitamin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizlerin görüş farklılıkları olabilir bütün müslümlerin aynı görüşte olmadıgı gibi hepimizin ortak noktası tanrıya allaha inanmıyo olmamız. İsim anlam önemsiz. Sanene ki anibaldan hacıdan ondan bundan yada banane ? Napalım yani aa ikisi farklı bişi diyo yada aa bak islamla ortak bi laf kurdu haydaa allah var ozaman, kusura bakma bu sefer basit bi düşünce oldu

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

Bizlerin görüş farklılıkları olabilir bütün müslümlerin aynı görüşte olmadıgı gibi hepimizin ortak noktası tanrıya allaha inanmıyo olmamız. İsim anlam önemsiz. Sanene ki anibaldan hacıdan ondan bundan yada banane ? Napalım yani aa ikisi farklı bişi diyo yada aa bak islamla ortak bi laf kurdu haydaa allah var ozaman, kusura bakma bu sefer basit bi düşünce oldu

 

Peki sana sorayım.

 

Herşeyin nedenine hangi ismi veriyorsun?

 

Bu isim verdiğin şeyin özellikleri nelerdir?

 

Ateist olarak  Allah zeus yehova  yok derken yeni tanrılar yaratıyorsun farkında değilsin.

 

Bu yüzden ateizm içi boş bir kavramdır diyorum.:)

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...