murteddd 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Yahudiler hakkındaki o ayetlerde, işlenen suçlar ile birlikte o suçların cezaları yazılır. Ceza, yahudilerin o suçu işleyen bireylerinedir. Başka ayetlerde de, onların iyi iş yapanları övülür ve müjdeler verilir. bir çok yahudi sahabe vardır. tevratta peygamberimizin vasıflarını görmüş ve iman etmiştir. tevratta nerde geçiyormuş muhammed? bugün niye yok? kuran indikten sonra da mı tevrat değişmeye devam etmiş? aptal yahudiler muhammedin orda yazdığını görüp de kimse durumu çakmasın diye mi silmişler? sonsuz cehennem varken neden bunu yapmışlar? bunlara inanırken kendinize bi sorun kardeşim ya.... Link to post Sitelerde Paylaş
Kara 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Her iki kitapta da,"Olm varya,bi peygamber daha göndercem size aklınızzzz durur nese ben kaçtım bi kaç yüzyıla grsrz bye kib" şekinde bir yazının var olmuş olduğunu zannetmiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Her iki kitapta da,"Olm varya,bi peygamber daha göndercem size aklınızzzz durur nese ben kaçtım bi kaç yüzyıla grsrz bye kib" şekinde bir yazının var olmuş olduğunu zannetmiyorum. aslında tevratta bu yönde ayetler var.yani tanrı davuta onun soyundan çok büyük peygamber yollayacağını ve bütün dünyanın onu kabul edeceğini söylemiş.bu kişi aynı zamanda yahudilerin kralı olacakmış.davut zaten yahudilerin tarihindeki en büyük kraldır.yahudiler hala mesih adı altında bu kişinin gelmesini beklerler.hatta davutun soyunu bu güne kadar takip ettiler ve doğan her çocuk acaba mesih olabilirmi diye değerlendirilir.ama hristiyanlar bu gelecek olacak kişinin isa olduğunu söylüyorlar.müslümanlarda bunun muhammed olduğunu idda ediyorlar ama bu idda fazlasıyla komik.çünkü bu gelecek olan mesihin yahudi olması bile yeterli değil aynı zamanda davutun soyundan gelmiş olması gerek ki bildiğimiz gibi muhammed arap tır.ne alaka diyerek doğal olarak yahudiler ilk zamanlarında muhammedle çok fena t.şk geçmişler.kurandaki yahudilere nefret kusan ayetlerin altında yatan psikoloji tamamen bundan ibarettir Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi şöyleki benim ölümcül hastalığım var diyelim kanser gibi ama benim sonumu allah biliyor varsayalım sonucu bende bir şekilde öğrendim yani allahın bildiğini bir an bende bileyim varsayım olarak sonum kısa bir zaman sonra ölecem burada senin dediğin şu ilaç tedavi eder ve dua işe yarar yani sonuç değişir eğer sonuç değişirse allah kendi bildiği sonucu bilmiyor olur eğer sonuç değişmezse dualar ve ilaçlar bir işe yaramıyor demektir çok farklı soruların var. ayrı ayrı ve teker teker ele almadığımız takdirde neticeye ulaşamayız. bir sorunun cevabı netleşmeden başka soruya da geçmemeliyiz. 1) "İlm-i ezelisinde Allah herşeyi bilir." bu sözün ne manaya geldiğini anlayabiliyor musun ? Bir çokları bunun ne manaya geldiğini anlamadığı halde, anlamış gibi yapıyor ve o yanlış anladığı tanımdan hareketle yanlış sonuçlara ulaşıyor. ilk olarak, bana "ezeli" kavramını açıklayabilir misin ? başlangıcı olmayan zamanı bana izah edebilir misin ? bunun izahını yapmaktan aciz kalmamız, bunu inkar etmemize gerelçe olamaz. çünki, biz Allah'ın bize bildirdiği kadarını bilebiliriz. "ezeli" derken bazıları şöyle anlıyor: geçmişe doğru uzanan bir silsilenin en uç noktası. halbuki bu tanım yanlıştır. çünki, o uç noktadan da önce bir nokta her zaman vardır. demek, ezeli kavramını izahtan aciziz. bu kavramı idrakten aciz kaldıktan sonra, "ilm-i ezeli" kavramını izah edebilir miyiz ? "ezeli" kavramı, geçmişe doğru uzanan bir silsilenin uç noktası olarak tanımlamaktan vazgeçmeliyiz. "ezeli" kavramı, hem geçmişi, hem şu anki zamanı hemde geleceği içine alan bir kavramdır. bunu bir görebilsek mesele kalmaz. mutlak anlamda "gayb" bilgisini Allah'tan başkası bilmesi muhaldir. En yakın melekleri dahi mutlak gayb bilgisine ulaşamaz. dua, ilmi ezelideki takdiri elbette değiştirmez. fakat, dediğim gibi ezeli kavramını dopru anlamazsak burda ayağımız kayar. bizlere "dua" etmemizi emrediyor. "sadaka belayı defeder" bu hadisi anlayabiliyormusun ? kader konusunu bu şekilde yüzeysel izah etmem mümkün değil. Diğer iman esaslarını ile birlikte okumak lazım kaderi. Ayrıca, Allah'ın ilminde var olduğu halde, bizce meçhul olan çok şey var. Birşeyin keyfiyetini bilmemiz, onun yokluğu anlamına gelmez. Biz ancak, Allah'ın öğrettiği kadarını bilebiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
Kara 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi (düzenlendi) aslında tevratta bu yönde ayetler var.yani tanrı davuta onun soyundan çok büyük peygamber yollayacağını ve bütün dünyanın onu kabul edeceğini söylemiş.bu kişi aynı zamanda yahudilerin kralı olacakmış.davut zaten yahudilerin tarihindeki en büyük kraldır.yahudiler hala mesih adı altında bu kişinin gelmesini beklerler.hatta davutun soyunu bu güne kadar takip ettiler ve doğan her çocuk acaba mesih olabilirmi diye değerlendirilir.ama hristiyanlar bu gelecek olacak kişinin isa olduğunu söylüyorlar.müslümanlarda bunun muhammed olduğunu idda ediyorlar ama bu idda fazlasıyla komik.çünkü bu gelecek olan mesihin yahudi olması bile yeterli değil aynı zamanda davutun soyundan gelmiş olması gerek ki bildiğimiz gibi muhammed arap tır.ne alaka diyerek doğal olarak yahudiler ilk zamanlarında muhammedle çok fena t.şk geçmişler.kurandaki yahudilere nefret kusan ayetlerin altında yatan psikoloji tamamen bundan ibarettir Evet,tevratın bahsi geçen ifadesini unutmuşum. Hatta yanılmıyorsam Richard Dawkins de bu konuya değinmiş,Matta ve Luka'nın İsa'nın soyunu Davud'a bağlama çabalarını yazmıştı. Mayıs 28, 2008 tarihinde Kara tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
ad hominem 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi evliyalar haricinde, sıradan insanlarında sınırlı iletişimleri vardır Evliyaların anasını allah mı becermiş onların ayıcalığı nerden geliyor? . bazen bir rüya görürüz ve gördüğümüz o rüya aynen çıkar. Siz dinciler çok fazla TV etkisi altında kalıyorsunuz.Merak ediyorum o programları seyrederken elinize kuran alıp, başınızı bağlayıp bir yandan da anlamsız kelimeler mırıldanıyor ve bu şekilde allaha yaklatığınızı mı hissediyorsunuz? ikinci bir iletişim şekli ise; Allah'ın yarattığı sanat eserleridir. Yarattığı her sanat bir mektubdur. Bize ondan haber verir. Bir gülün yüzündeki güzelliğe bakınca, bu kadar güzel bir şeyi yaratma vasfına sahip zatın ne kadar güzel olduğunu anlarız. ya da evrenin büyüklüğüne bakıp, onun ne kadar büyük olduğunu anlarız. veya, lezzetli meyvelere bakıp, onun ne kadar şefkatli olduğunu anlarız. Kıçımdaki kıllara baktığımda allahın hangi vasfını görmem gerek peki? Yada dünyada ki tüm o... çocuklarını göz önüne alırsak buda allahın soykütü hakkında bize bilgi verir mi? Peygamberler, bu irtibatları kurmamızda bize yardımcı olurlar. Neden? Allah ın antene mi ihtiyacı var.neden biz doğrudan iletişim kuramıyoruz da araya sefil ölü bir arap sokuyoruz? cehennemin icadı olmasaydı Allah'a iman etmezdim. Çünki bu kadar zülümlere göz yuman bir ilahı sevemezdim. cehennemi icad etmekle, bütün mazlumların intikamını o alçak zalimlerden almasıyla adaletini gösterdi. hiç kimseye zerre miktar haksızlık yapılmayacak. herkes cezasını ve mükafatını tam olarak görecek. Şuna ''ben zavallı bir eziğim, gelen geçen beni beceriyor ancak intikam alamıyacak kadar da zayıfım ve bu inanç sayesinde salyalarımı ağzımın içinde tutabiliyorum'' desene. Senin gibi beyinsizler işin sadece bu tarafını hayal ederek masturbasyon yaparken ''allah önce bu saçmalığa izin verip sonra intikam alacağına, en başta kimsenin kötülük yapmasına izin vermesede herkes huzurlu olsa'' diye düşünmek bile istemez. Bide islamın barış dini filan olduğundan bahsedilir.Hertarafı intikam duygusuyla sarılmış kuduz köpeklermi barış getirecek. "bilmek" başkadır, "seçmek" başkadır. "şerr"i seçen, insandır. bu seçiminden dolayı da mesuldür. Allah'ın onun neyi seçeceğini bilmesi, o insandan mesuliyeti kaldırmaz. bunun aksini söyleyen bir mantık ise, hasta ve sakat bir mantıktır. çünki, herkes kendisinin seçme özgürlüğüne sahip olduğunu çok kesin bir şekilde bilir. bundan şüphe eden birisi paranoyak veya şizofren olabilir ki, akıl hastaları zaten ibadetten mesul değildir. Allah'ın ezeli ilimde herşeyi bilmesi, şerri kendi hür iradesiyle seçen ve işleyen adamdan mesuliyeti kaldırmaz. Bu sölediğin ancak allah yok ise geçerli.Ancak sen varlığına inandığına göre bu durumda içine düştüğün çelişkiden kurtulmak için kendi akıl hastalığını karşı tarafa yansıtmayı denemişsin. Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi tevratta nerde geçiyormuş muhammed? bugün niye yok? kuran indikten sonra da mı tevrat değişmeye devam etmiş? aptal yahudiler muhammedin orda yazdığını görüp de kimse durumu çakmasın diye mi silmişler? sonsuz cehennem varken neden bunu yapmışlar? bunlara inanırken kendinize bi sorun kardeşim ya.... asrı saadetten günümüze kadar islamı seçen yahudileri okumanı tavsiye ederim. yahudilerin ne kadar milliyetçi olduğunu hepimiz biliriz. arap bir peygambere iman etmek, onlar için imkansız denecek kadar saçma bir şeydir. ve son derece aşağılık bir şeydir. buna rağmen, asrı saadetten günümüze, islamı seçen yahudi kökenli alimler olmuştur. tevratı çok iyi bilen o insanları oku arkadaş. ben sana ne diyeyim. Link to post Sitelerde Paylaş
sorti 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi (düzenlendi) dua, ilmi ezelideki takdiri elbette değiştirmez. fakat, dediğim gibi ezeli kavramını dopru anlamazsak burda ayağımız kayar. bizlere "dua" etmemizi emrediyor. "sadaka belayı defeder" bu hadisi anlayabiliyormusun ? 2kere2 dua takdiri elbet değiştirmez diyorsun fakat sadaka belayı def eder diyorsun yani verdiğimiz sadaka bir belayı başımızdan def ediyor yani senin deyiminle ezeli takdiri değiştiriyoruz öyle değilmi Mayıs 28, 2008 tarihinde sorti tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Evet,tevratın bahsi geçen ifadesini unutmuşum. Hatta yanılmıyorsam Richard Dawkins de bu konuya değinmiş,Matta ve Luka'nın İsa'nın soyunu Davud'a bağlama çabalarını yazmıştı. evet kesinlikle.son derece tutarsız ifadelerle isa nın soyu davuta bağlanmaya çalışılıyor Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi asrı saadetten günümüze kadar islamı seçen yahudileri okumanı tavsiye ederim. yahudilerin ne kadar milliyetçi olduğunu hepimiz biliriz. arap bir peygambere iman etmek, onlar için imkansız denecek kadar saçma bir şeydir. ve son derece aşağılık bir şeydir. buna rağmen, asrı saadetten günümüze, islamı seçen yahudi kökenli alimler olmuştur. tevratı çok iyi bilen o insanları oku arkadaş. ben sana ne diyeyim. şu islamı seçen yahudiler hakkında bilgi edinmek isterim .bir kaynak verirmisin. Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi 2kere2 dua takdiri elbet değiştirmez diyorsun fakat sadaka belayı def eder diyorsun yani verdiğimiz sadaka bir belayı başımızdan def ediyor yani senin deyiminle ezeli takdiri değiştiriyoruz öyle değilmi hayır. ezeli takdiri değiştirmiyoruz. çünki ezel: hem geçmişi, hem şimdiki zamanı, hemde geleceği içine alan, keyfiyetini tariften aciz kaldığımız bir kavramdır. onun keyfiyetini izahtan aciz olmamız, yokluğu anlamına gelmez. Link to post Sitelerde Paylaş
ENLİL 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Herşeye kadir olduğunu söyleyen allah yarattığı insanın duasına muhtaç oluyor Hayret bi şey Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi şu islamı seçen yahudiler hakkında bilgi edinmek isterim .bir kaynak verirmisin. bu konuda yazılmış müstakil bir eser bilmiyorum. üzerinde çalışma yapmaya değer bir konu. asrı saadette, israil alimlerinden müslüman olanları biliyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi Herşeye kadir olduğunu söyleyen allah yarattığı insanın duasına muhtaç oluyor Hayret bi şey muhtaç olan biziz. o merhametli olduğu için, bize "dua edin, cevap vereyim" diyor. bizi, bu dünya çölünde kendi halimize terk etmiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
sorti 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi hayır. ezeli takdiri değiştirmiyoruz. çünki ezel: hem geçmişi, hem şimdiki zamanı, hemde geleceği içine alan, keyfiyetini tariften aciz kaldığımız bir kavramdır. onun keyfiyetini izahtan aciz olmamız, yokluğu anlamına gelmez. 2kere2 sen demedinmi verdiğimiz sadaka belayı başımızdan def eder yani sadaka vermezsak o bela başımıza gelecek sadaka verirsek o belayı başımızdan def ederiz bunlar senin sözlerin değilmi yani sadakayla bir şeyleri değiştirebiliyoruz öyle değilmi Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi asrı saadetten günümüze kadar islamı seçen yahudileri okumanı tavsiye ederim. yahudilerin ne kadar milliyetçi olduğunu hepimiz biliriz. arap bir peygambere iman etmek, onlar için imkansız denecek kadar saçma bir şeydir. ve son derece aşağılık bir şeydir. buna rağmen, asrı saadetten günümüze, islamı seçen yahudi kökenli alimler olmuştur. tevratı çok iyi bilen o insanları oku arkadaş. ben sana ne diyeyim. sonsuz cehennemi bile bile kibir ha, benim aklım almıyor. hiç mantıklı değil. tıpkı şeytanın allahı karşısında gördüğü ve kendisine neler yapabileceğini bildiği halde isyan etmesi gibi. aklımı çöpe attığım gün bunlara inanırım dostum. Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi 2kere2 sen demedinmi verdiğimiz sadaka belayı başımızdan def eder yani sadaka vermezsak o bela başımıza gelecek sadaka verirsek o belayı başımızdan def ederiz bunlar senin sözlerin değilmi yani sadakayla bir şeyleri değiştirebiliyoruz öyle değilmi sadakayı vereceğin bilgisi de ilmi ezeli de var. ve o sadaka ile gelecek belanın defedilmesi de ilmi ezeli de var. fakat bunları anlamak için, yukarıda izah ettiğim gibi; "ilmi ezeli" nin tarifini yanlış yapmamız gerekiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
sorti 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi sadakayı vereceğin bilgisi de ilmi ezeli de var. ve o sadaka ile gelecek belanın defedilmesi de ilmi ezeli de var. fakat bunları anlamak için, yukarıda izah ettiğim gibi; "ilmi ezeli" nin tarifini yanlış yapmamız gerekiyor. 2kere2 hava sıcak beni ter bastı şurda türkçe bana açıkça yazsana verilen sadaka başımıza gelecek olan belayı def edermi etmezmi soru bu Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi sonsuz cehennemi bile bile kibir ha, benim aklım almıyor. hiç mantıklı değil. tıpkı şeytanın allahı karşısında gördüğü ve kendisine neler yapabileceğini bildiği halde isyan etmesi gibi. aklımı çöpe attığım gün bunlara inanırım dostum. insanı hakkı seçmekten alıkoyan tek şey, bilgi eksikliği değildir. ben koyu bir sigara tiryakisiyim. sigaranın bütün zararlarını biliyorum. sigara yüzünden kanser olmuş, hastanelerde sürünen insanları görüyorum. benim gibi yüzbinlerce tiryaki bütün bunları gördüğü halde, yine de sigara içmeye devam ediyor. bunun gibi, insanlar bir çok konuda bile bile yanlışa düşebilirler. kafirler ise son olarak cehennemi hatta Allah'ı inkar ile sorunu çözüyorlar. Bu konudaki en ufak bir şüpheye kesin bir delil gibi yapışıyorlar ve bu sayede teselli oluyorlar. fakat ruhlarının derinliklerinde bir şey hep onları rahatsız ediyor. bu rahatsızlıktan kurtulmak için ise, sarhoşluğa ve eğlenecelere kaçarak kendilerini avutuyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
2kere2 0 Mayıs 28, 2008 gönderildi Raporla Share Mayıs 28, 2008 gönderildi 2kere2 hava sıcak beni ter bastı şurda türkçe bana açıkça yazsana verilen sadaka başımıza gelecek olan belayı def edermi etmezmi soru bu belayı defeder. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts