Jump to content

İbn Mesud Mushafı Ali İmran'daki Mantıksızlığı Düzeltiyor


Recommended Posts

Bir Müslüman arkadaş bana şu bilgileri verdi:


"Onun (İsanın) size, 'Melekleri ve peygamberleri ilâhlar edinin' diye emretmesi de düşünülemez. Siz müslüman olduktan sonra, o size hiç inkârı emreder mi? Hani, Allah peygamberlerden (nebiyyun) , 'Andolsun, size vereceğim her kitap ve hikmetten sonra, elinizdekini doğrulayan bir peygamber geldiğinde, ona mutlaka iman edeceksiniz ve ona mutlaka yardım edeceksiniz' diye söz almış ve, 'Bunu kabul ettiniz mi; verdiğim bu ağır görevi üstlendiniz mi?' demişti. Onlar, 'Kabul ettik' demişlerdi. Allah da, 'Öyleyse şahid olun, ben de sizinle beraber şahit olanlardanım' demişti. Artık bundan sonra kim yüz çevirirse, işte onlar yoldan çıkmışların ta kendileridir." 

-Al-i İmran 80-82-

Burada Allah'ın peygamberlerden,sizden sonra gelecek peygambere iman edeceksiniz ve ona yardım edeceksiniz demesi çok garip değil mi? Önce gelen peygamber sonra gelen peygambere nasıl iman edecek ve ona nasıl yardım edecek?

Zira çoktan ölmüş olacak ilk gelen peygamber.

Ayrıca ayette son satıra bakarsanız kim bunu yapmazsa yoldan çıkanların ta kendisi olur diyor. Hiç peygamberler yoldan çıkar mı? O halde bu 'peygamberlerden' söz alınması yanlış bir ifade olur, söz alınacak olanlar başka birileri olması gerek.

Elimizdeki mushaftan ayrı olarak gerek Ubeyy İbn Kab gerekse İbn Mesud mushaflarına baktığımızda onlar bu 'peygamberlerden' ifadesini kabul etmeyip 'kitap verilenlerden' ifadesini koymuşlar.

Bu okuyuş aslında tam olarak oturuyor. Ubeyy ve İbn Mesud'un kesinlikle doğru okuduklarını düşünüyorum. Ama kaderin cilvesi olarak Zeyd Ibn Sabit Mushafı Hz.Osman tarafından doğru kabul edilip bugüne kadar gelmiş.

Siz de peygamberlerden yerine ehli kitaptan diye okursanız farkı göreceksiniz.

Şimdi pasajı Ubeyy ve Ibn Mesud okuyuşuyla tekrar yazıyorum. 

Buyrun:

"Onun (İsanın) size, 'Melekleri ve peygamberleri ilâhlar edinin' diye emretmesi de düşünülemez. Siz müslüman olduktan sonra, o size hiç inkârı emreder mi? Hani, Allah kendisine kitap verilenlerden ( ütül kitap...) , 'Andolsun, size vereceğim her kitap ve hikmetten sonra, elinizdekini doğrulayan bir peygamber geldiğinde, ona mutlaka iman edeceksiniz ve ona mutlaka yardım edeceksiniz' diye söz almış ve, 'Bunu kabul ettiniz mi; verdiğim bu ağır görevi üstlendiniz mi?' demişti. Onlar, 'Kabul ettik' demişlerdi. Allah da, 'Öyleyse şahid olun, ben de sizinle beraber şahit olanlardanım' demişti. Artık bundan sonra kim yüz çevirirse, işte onlar yoldan çıkmışların ta kendileridir." 

-Al-i İmran 80-82 (İbn Mesud Mushafı)-

Mushaf karşılaştırması oryantalist Arthur Jeffery'nin Osman Mushafı ile Ibn Mesud Mushaf'ındaki okuyuş farklılıklarını karşılaştırdığı tablodan yapılmıştır.

Tabloya (Arapça tablo) şu yazıdaki son bölümden bakabilirsiniz: http://isamveri.org/pdfdrg/D02628/20...5_5_ATIKMK.pdf

İbn Mesud Fatiha, Nas ,Felak gibi sureleri de mushafına dahil etmemiş peygamberin ''Kuran'ı ondan öğrenin'' dediği 4 kişiden biridir.Hatta Felak ve Nas'a direkt olarak ''peygamberin öğrettiği Nazar duası bunlar mushaftan değil '' demiştir.Gördüğünüz gibi Al-i İmran'daki mantıksızlığı da onun ve Kab'ın mushafı düzeltiyor , Osman'ın hazırlattığı mushaf mantıksız duruyor. O mushaf da bugün kullanılan mushaf.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...