Jump to content

Yeni sınav sistemi


Recommended Posts

Bildiğiniz üzere bugün birkaç yıldır Ygs-Lys olarak devam eden üniversite sınavı büyük bir değişikliğe uğradı. 

Sizce yeni sistem mantıklı mı?

Bana kalırsa eski sistem pek iyi değildi fakat yeni sistem çok daha kötü oldu. Tıp ve mühendislik ya da hukuk ve iktisatın aynı puan türüyle hesaplanarak sıralama oluşturması ne derece mantıklı? Böyle köklü bir değişiklik sınava sadece 8 ay kala yapılıyor üstelik ve her şey belli belirsiz. 

Ülkemize okumuş ve cidden eğitim sistemine faydası dokunabilecek kişiler gelmesi dileğiyle, bu gidişle pek umudum yok ama...

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, coolpandaria yazdı:

Bildiğiniz üzere bugün birkaç yıldır Ygs-Lys olarak devam eden üniversite sınavı büyük bir değişikliğe uğradı. 

Sizce yeni sistem mantıklı mı?

Bana kalırsa eski sistem pek iyi değildi fakat yeni sistem çok daha kötü oldu. Tıp ve mühendislik ya da hukuk ve iktisatın aynı puan türüyle hesaplanarak sıralama oluşturması ne derece mantıklı? Böyle köklü bir değişiklik sınava sadece 8 ay kala yapılıyor üstelik ve her şey belli belirsiz. 

Ülkemize okumuş ve cidden eğitim sistemine faydası dokunabilecek kişiler gelmesi dileğiyle, bu gidişle pek umudum yok ama...

Yeni sistemi aciklayabilir misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, investor yazdı:

Yeni sistemi aciklayabilir misin?

https://www.google.com.tr/amp/www.sozcu.com.tr/2017/egitim/yks-nasil-olacak-yeni-sinav-sisteminin-detaylari-belli-oldu-yeni-universite-sinavi-yks-nedir-yok-baskani-acikladi-2046748/amp/

Burdan okuyabilirsin ? 

Bana saçma gelen bir konu da öğrencilerin 4 yılda öğrendiği fizik-kimya-biyoloji derslerinin sadece 40 soruya sığdırılması. Ki önceki sınavlarda sadece bu dersler 130 soru içeriyordu. Birden böyle büyük bir değişiklik son derece sarsıcı olacak kanaatindeyim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, coolpandaria yazdı:

https://www.google.com.tr/amp/www.sozcu.com.tr/2017/egitim/yks-nasil-olacak-yeni-sinav-sisteminin-detaylari-belli-oldu-yeni-universite-sinavi-yks-nedir-yok-baskani-acikladi-2046748/amp/

Burdan okuyabilirsin ? 

Bana saçma gelen bir konu da öğrencilerin 4 yılda öğrendiği fizik-kimya-biyoloji derslerinin sadece 40 soruya sığdırılması. Ki önceki sınavlarda sadece bu dersler 130 soru içeriyordu. Birden böyle büyük bir değişiklik son derece sarsıcı olacak kanaatindeyim.

  Sanırım bu pisa denen değerlendirme sınavlarında alınan vasat sonucun kaynağını incelediler ve birde ne görsünler? "Bizim öğrencilerimizin neyi neden öğrendiğinden haberi bile yok. Aşırı yoğun bir lise müfredatının arasında o formül senin bu formül benim tek yaptıkları iki sabitin bilindiği bir soruda üçüncünün değerini belirlemek.En ufak yorum gerektiren sorularda takılıyorlar.Mesela en basitinden bir örnek: Bir yarışta 2. yi geçen kaçıncı olur? Gördüğünüz gibi herhangi bir denklem felan içermiyor ama gel gör ki bu soruda tıkanıp kalan yüzbinler var.

  O nedenledir ki aşırı derecede teorik bilgi içeren fen bilimleri kısmını azaltıp daha çok kişisel yetenek ve işlem yapabilme kapasitesini ölçen türkçe ve matematik-1 kısımlarının önemini artırmışlar.Yani iyi bir lisans eğitimi almak isteyen öğrenci artık okuldaki ders müfredatına nasıl ağırlık veriyorsa kişisel gelisimini sağlayacak kitap okuma, matematiğin doğasını anlama gibi alanlarada bir o kadar önem verecek.Yıllar boyu afedersiniz ama yan gelip yatan ama son sene sıkı bir program uygulayıp iyi üniversiteler kazanan tip öğrenciler sert bir duvara toslayacaklar.

   Tabi tıp ve mühendislik yani fen bilimleri kısmından öğrenci alan fakültelerimiz bu duruma ne derler bilemem.Öğrenci tıp bölümünü kazanıyor ama muhatap olduğu biyoloji bölümü soru sayısı 14. Mühendislik içinde aynı durum geçerli.

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Zarava ehmel yazdı:

Sanırım bu pisa denen değerlendirme sınavlarında alınan vasat sonucun kaynağını incelediler ve birde ne görsünler? "Bizim öğrencilerimizin neyi neden öğrendiğinden haberi bile yok. Aşırı yoğun bir lise müfredatının arasında o formül senin bu formül benim tek yaptıkları iki sabitin bilindiği bir soruda üçüncünün değerini belirlemek.En ufak yorum gerektiren sorularda takılıyorlar.Mesela en basitinden bir örnek: Bir yarışta 2. yi geçen kaçıncı olur? Gördüğünüz gibi herhangi bir denklem felan içermiyor ama gel gör ki bu soruda tıkanıp kalan yüzbinler var.

Tabii ki bunların hepsi doğru fakat öyle bir durumda en azından fen konularının azaltılması gerekli aksi takdirde öğrencilerin beyni fazlasıyla bulanacak. Fizikte zaten 90 tane olan konu hangi 14 soruya sığabilir? Bunu görüp fizik çalışmaktan çok kişi vazgeçecek eminim. Çünkü o kadar fizik konusu 80 soru matematiğin yanında çöp gibi değersiz kalacak. Tabii ki ülkemiz belirli bir matematik seviyesine ulaşmış bireyler yetiştirmeli fakat arada bu denli büyük uçurumlar bırakarak değil.

Onun dışında Türkçe'ye önem verilmesi de oldukça güzel ama bir eşit ağırlık öğrencisinin tarih dersinden tek bir sorudan sorumlu olmaması bence çok büyük bir eksiklik. Tarih zaten her öğrencinin detaylarıyla olmasa da genel hatlarıyla bilmesi gereken bir ders, nasıl 13-14 soruyla sınırlandırılıp sadece sözellere sorulabilir? 

Bu ve bunun gibi oldukça olumsuz durum var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...