Jump to content

Ateistlere Soralım, Sizce şu cümleler insanoğluna ait olabilir mi?


Recommended Posts

13 dakika önce, Vefik Sâmi yazdı:

Allah'ın vahiy ile veya perde arkasından, yahut bir elçi gönderip ona kendi izniyle dilediği şeyi vahiy etmesinden başka bir suretle konuşması hiç bir insana müyesser olmaz. O yücedir, hikmet sahibidir."(Şûrâ, 42/51)

 

Ayet için teşekkürler.

 

Şimdi sizin deyiminizle Cebrail ve perde arkasından, ya da vahiyin peygamberin kalbine ilham olmasıyla ayetlerde ; elçinin kendi sözlerini de ekleme ya da çıkarma yapma olasılığı sence nedir?

 

peygamber ya da Cebrail ayetleri değiştirdi ekleme çıkarma yaptı anlamını değiştirdi diyelim Allah bunu görmeyecek mi? hadi bunları yaptı diyelim hiç çelişki olmaz mıydı ayetlerde? öyleyse neden çelişki bulamıyor sunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 408
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

bana zarar verdiler diyelim ya da kafa göz daldılar.

şimdi bu çevremdeki insanlar böyle yaptı diye islamı çökertmiş mi oluyorsun?

ya da islam bunu mu emrediyor sanıyorsun?

aynen dediğin gibi islam saldırgandır anlayışı yoktur bu tüm müslümanlar için geçerlidir millet önemli değil bu din insanları bu hale getiriyor yobazlaştırıyor

savunuyor ve savunurken eziyet ve şiddet uyguluyor 

islam tüm putlara tapanlara ve kafirlere yani anasını belleyin diyor tek islam kalana kadar ve eleştiriyi  sorgulamayı kabul etmiyor 

islam dan çıkmak ta ölümdür biraz sert ama öyledir

sen çok dindar olan bir ülkeye git ben hristiyanım de kafan uçar emin olabilirsin hele ateistim sakın deme önce ziyet ederler sonra öldürürler

bazı müslüman ölkelerde başka dinlere yer yoktur yasaktır sadece islam dini vardır asıl islam da bu sandığından çok daha sert ve acımasız bir ideoloji arap ideolojisi

allah adına herşeyi göze alıyor bu insanlar HERŞEYİ aileni de öldürürler acımadan islam böyledir dostum sen güzel olduğunu san hissettmemişsin o  yüzden barış dini sanıyorsun 

ama ünyaya ara sıra bak bakalım müslümanlar ve yahudilerden başka bok karıştıran varmı hepsi de din yüzünden inançları yüzünden sonra hristiyanlar geliyorlar onlarda masum değiller

ama islam kadar saldırgan ve acımasın başka bir din yok 

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

 

bunu söylediğine göre bir kaynağın var ayet verebilir misin?

216- Hoşlanmasanız da savaş size farz kılındı. Olur ki hoşlanmadığınız bir şey sizin için hayırlı olur. Olur ki sevip arzu ettiğiniz bir şey sizin için şerli olur. Gerçeği ALLÂH bilir, siz bilmezsiniz.

 

217- Sana hürmetli ay’ı ve bu ay’da savaşmanın hükmünü sorarlar. De ki: “O ay’da savaşmak büyük bir günahtır. Fakat insanları ALLÂH yolundan engellemek, ALLÂH’ı inkâr etmek, Mescid-ül Haram’ı ziyâreti yasaklamak, o mescidin cemâatini yani müslümanları oradan çıkarmak ise, ALLÂH nazarında daha büyük günahtır. Fitne, adam öldürmekten beterdir. Kâfirler, ellerinden gelse, sizi dininizden döndürünceye kadar sizinle savaşmaktan geri durmazlar. Sizden her kim dininden döner ve kâfirlikte devam ederek ölürse, işte onların dünyada da, âhirette de yaptıkları boşa gider. Bunlar cehennemlik olup orada ebedî kalacaklardır.

 

244- ALLÂH yolunda savaşın ve bilin ki ALLÂH her şeyi işitir, her şeyi hakkıyla bilir.

 

 

"Fitne ortadan kalkıp din yalnız Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vaz geçerlerse bilin ki düşmanlık ancak zalimlere karşıdır." (Bakara, 2/193)

 

"'Ben, şehadet ederim ki Allah'tan başka hiçbir ilah yoktur, Muhammed Allah'ın Peygamberidir.' deyinceye, namazı kılıp zekatı verinceye kadar ben onlarla savaşmakla emrolundum. Onlar bu şeyleri yaptıkları sürece kanlarını ve mallarını benden koru­muş olurlar. Ancak İslamın getirdiği haklar müstesnadır. Onların herbirinin he­sabı Allah'a aittir."(Buhari, İman, I7; Müslim, İman, 36, Hadis No: 22)

 

 

 

okadar çok larki hangisini seçeyim bilemedim 

şu kur an da çok çelişkiler var önce sizlere savaş açanlar ile savaşın diyor

size saldırmadan siz saldırmayın diyor ve çelişkiler başlyor

sadece saldırı ayetleri ulan bu nasıl bir tanrı olabilir biraz düşün yav bu tamamen arap düşünme tarzı

tarihinde MisterYou tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

216- Hoşlanmasanız da savaş size farz kılındı. Olur ki hoşlanmadığınız bir şey sizin için hayırlı olur. Olur ki sevip arzu ettiğiniz bir şey sizin için şerli olur. Gerçeği ALLÂH bilir, siz bilmezsiniz.

 

Burda allah şunu diyor SİZ APTAL VE CAHİL VARLIKLARSINIZ SALAKLAR  diyor. Biribirinizi doğrayın gerisinee karışmayın ve düşünmeyin diyor.

tarihinde MisterYou tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

 

bunu söylediğine göre bir kaynağın var ayet verebilir misin?

ne oldu bunları benim uydurduğumu mu sandın yine veya ateistleri iftıra atıklarını mı sandın cevap yazmadın?

dostum gerçekler bunlar ister inan ister inanma ama bir şeyi söyleyeyim sana islam öyle düşünülmüş ki düşünmene ve şüpelenmene izin vermez engeller 

insansı duygularını köreltir ve savaştırır  yani mantığını kullanmana izin vermez manipüle eder bu allahın lafları değil arapların laflarıdır (tanrı yok)

sımsıkı sarıldığınız ve ölümüne savunduğunuz dini bir araştırın ateistlere saldırmadan önce sorun bizde değil sizdedir cahil olduğunuz için körlemesine savunduğunuz için araştırmadığınız için düşünmediğiniz için, dediğim gibi ateistler sadece doğruları oldukları gibi çarpıtmadan konuşurlar ve kanıtlarlar sizlerin göremediğiniz şeyleri gösterirler.

tarihinde MisterYou tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.10.2017 at 14:27, ahmet1405 yazdı:

1. Güneş katlanıp dürüldüğünde, 
2. Yıldızlar döküldüğünde, 
3. Dağlar yürütüldüğünde, 
4. Gebe develer salıverildiğinde, 
5. Vahşî hayvanlar toplanıp bir araya getirildiğinde, 
6. Denizler kaynatıldığında, 
7. Ruhlar (bedenlerle) birleştirildiğinde, 
8. Diri diri toprağa gömülen kıza, sorulduğunda, 
9. “Hangi günah sebebiyle öldürüldü?diye. 
10. defterler açıldığında, 
11. Gökyüzü sıyrılıp alındığında, 
12. Cehennem tutuşturulduğunda, 
13. Ve cennet yaklaştırıldığında, 
14. Kişi neler getirdiğini öğrenmiş olacaktır. 
15. Şimdi yemin ederim o sinenlere , 
16. O akıp akıp yuvasına gidenlere, 
17. Kararmaya yüz tuttuğunda geceye andolsun, 
18. Ağarmaya başladığında sabaha andolsun ki, 
19. O (Kur’an), şüphesiz değerli,bir elçinin (Cebrail’in) getirdiği sözdür. 
20. O elçi güçlü, Arş’ın sahibi (Allah’ın) katında çok itibarlıdır. 
21. O orada sayılan, güvenilen (bir elçi) dir. 
22. Arkadaşınız (Muhammed) de mecnun değildir. 
23. Andolsun ki, onu (Cebrail’i) apaçık ufukta görmüştür. 
24. O, gaybın bilgilerini (sizden) esirgemez. 
25. O lânetlenmiş şeytanın sözü de değildir. 
26. Hal böyle iken nereye gidiyorsunuz? 
27. O, herkes için, bir öğüttür, 
28. Sizden doğru yolda gitmek isteyenler için de. 
29. Alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

 

 

33/AHZÂB-50 (Meâlleri Kıyasla): Yâ eyyuhân nebiyyu innâ ahlelnâ leke ezvâcekelletî âteyte ucûrahunne ve mâ meleket yemînuke mimmâ efâallâhu aleyke ve benâti ammike ve benâti ammâtike ve benâti hâlike ve benâti hâlâtikellâtî hâcerne meâke, vemraeten mu’mineten in vehebet nefsehâ lin nebiyyi in erâden nebiyyu en yestenkihahâ hâlisaten leke min dûnil mu’minîn(mu’minîne), kad alimnâ mâ faradnâ aleyhim fî ezvâcihim ve mâ meleket eymânuhum li keylâ yekûne aleyke haracun, ve kânallâhu gafûran rahîmâ(rahîmen).
Ey Nebî (Peygamber)! Muhakkak ki Biz, ecirlerini (mehirlerini) verdiğin zevcelerini ve elinin (altında) malik olduğun, Allah’ın ganimet olarak sana verdiği (cariyelerini) helâl kıldık. Ve seninle beraber hicret eden amcanın kızları, halanın kızları, dayının kızları, teyzenin kızları ve nefsini Nebî (Peygamber) için hibe eden ve Nebî’nin (Peygamber’in) de onu almak istediği mü’min kadınları, (diğer) mü’minler hariç, sana özel olarak (helâl kıldık). Onlara (diğer mü’minlere) zevceleri ve ellerinin (altında) malik oldukları (cariyeleri) konusunda neyi farz kıldık, Biz biliriz. (Bu), senin üzerine bir zorluk olmaması içindir. Ve Allah, Gafûr’dur (mağfiret eden), Rahîm’dir (Rahîm esmasıyla tecelli eden).

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, ahmet1405 yazdı:

Şimdi sizin deyiminizle Cebrail ve perde arkasından, ya da vahiyin peygamberin kalbine ilham olmasıyla ayetlerde ; elçinin kendi sözlerini de ekleme ya da çıkarma yapma olasılığı sence nedir?

 

 Bu bahsettiğiniz "Benim deyimim" değil.

Şûrâ 51 diyor bunu.

"Elçi" derken kimi kasdediyorsun ?

Cebrâil de Muhammed de elçidir, İslâmi literatürde.

 

2 saat önce, ahmet1405 yazdı:

peygamber ya da Cebrail ayetleri değiştirdi ekleme çıkarma yaptı anlamını değiştirdi diyelim Allah bunu görmeyecek mi? hadi bunları yaptı diyelim hiç çelişki olmaz mıydı ayetlerde? öyleyse neden çelişki bulamıyor sunuz?

 

İyi de benim böyle bir iddiam olmadı ki ?

Ekleme yapanlar mealciler.

 

Ayrıca Tekvir 18'i okursan; Allah, Kur'an'ın "Cebrâil'in sözü" olduğuna dâir yemin ediyor.

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 hours ago, optimum said:

Bu gibi cümleler bir tanrıya ait olabilirmi sevgili müslümanlar?

Muhammedin gece hayatindan bize ne!

 

 

Merhaba.

 

"Bu gibi cümleler"den kastınız

eğer doğru anladıysam

Ahzâb 50'deki ifadelerdir

ki işlevleri nebiye zorluk çıkmasını önlemek idi:

 

Ey nebi!

Kendilerine evlenme ödentilerini vermiş olduğun eşlerini sana helal kıldık

ve Allah'ın sana verdiklerinden hangisine yeminin malik olduysa onları sana helal kıldık

ve amca, hala, dayı, teyze kızlarının seninle göçenlerini sana helal kıldık

ve kendisini nebiye armağan eden mümineyi eğer nebi onu nikahına almak isterse öteki müminlerden ayrı olarak yalnızca sana helal kıldık.

Müminlere eşleri ve yeminlerinin malik olduğu kadınlar konusunda neyi farz kıldığımız böylece belirledik ki sana zorluk çıkmasın

Koruyandır Allah, bağışlayandır.

 

Nebi 

eğer nebiye zorluk çıkmazsa

görevine odaklanıp başarılı olabilirdi.

Nebinin başarısından bize ne diyemeyiz.

 

Bu bir.

 

İkincisi bu ayet bir durum tesbitidir

ve EŞ ÜSTÜNE EŞ almayı

nebinin şahsında müslümanlara haram kılan 52'nci ayete hazırlıktır:

 

Bundan sonra kadınlar sana helal değildir,

onların güzelliği seni hoşlandırsa bile eşlerini onlarla değiştirmen de

ama yeminin hangi kadınlara malikse onlar hariç.

Allah her şeyi görüyor.

 

Eş üstüne eş almanın haram kılınmasından bize ne diyemeyiz.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap veriyorum ; söz konusu metin "Türkçe" yazılmış olduğu için muhtemelen Muhammed hamdi yazır'a ait olabilir. 

Aldığınız kaynağı yazarsanız belki tercüme kısmında hangi insana ait olduğu yazıyordur.

 

Arkadaşlar, azıcık diğer Dini kitaplardan örnekler verseniz. Nede olsa diğer kitaplarda ibrahimi Dinlerden geliyor ve birbirlerinin devam serileri.

Yani sıkıldım artık aynı kitap.. Baklava börek yesem her gün o da sıkar. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

İkincisi bu ayet bir durum tesbitidir

ve EŞ ÜSTÜNE EŞ almayı

nebinin şahsında müslümanlara haram kılan 52'nci ayete hazırlıktır:

 

Bundan sonra kadınlar sana helal değildir,

onların güzelliği seni hoşlandırsa bile eşlerini onlarla değiştirmen de

ama yeminin hangi kadınlara malikse onlar hariç.

Allah her şeyi görüyor.

 

Eş üstüne eş almanın haram kılınmasından bize ne diyemeyiz.

.

 

İşaretlediğim bölümde genelde "elinin altındaki cariyerler başka" olarak çevrilmektedir.

Şimdi Ahzap 50 de zaten yeterince kadın saymış sonrada bunların dışındakilerini sözde haram kılmış ancak savaş ganimeti olan cariyerleri hariç tutmuş. Yani ahzap 50 de saydığı kadınlar kendilerine yetmezde yeni kadınlar isterse evlenemez ama elinin altındaki cariyeleri tepe tepe kullanır. Size göre hiç birşeye "bize ne" diyemeyiz. Ama kalkıp bu kitabı herşeyi bilen gören herşeye kadir olan yaratıcı göndermiş derseniz haklı olarak bizde sorarız arkadaş bu nedir diye. Evrensel olarak değinilmesi gereken o kadar çok konu varken nebinin düzeceği kadınlardan bize ne. Kendisine zorluk çıkmaması içinmiş te yok görevine odaklanacakmış ta. Yahu sen alemlere rahmet olarak gönderileceksin son peygamberim diyeceksin yaratıcının elçisiyim diyeceksin ama karıdan kızdan başını kaldıramayacaksın. Sonrada aman bana zorluk çıkarmasınlar kimi istersem düzebileyim diye ayet gelecek. Neymiş kafası bunlarla meşgul olmasında işine odaklansın. Malum ya bir kadında aklı kalır mazallah nasıl alırım diye tasalanmasın. Boş lafları boş savunmaları bırakın artık. Her tarafından zırvalık akan bu kitabı aklamaya çalışarak kendi benliğinizi yok ediyorsunuz.

 

Her zaman bu soruyu yöneltiyorum hep bir cevap bekliyorum:

- Her şeyi bilen gören her şeyi yaratan her şeye kadir olan allah gönderdiği kitaba neden sahip çıkmıyor. Neden kullarının açıklamasına ihtiyaç duyuluyor.Onlarca farklı meal neden çıkıyor. Bu allah adam gibi herkesin anlayabileceği bir kitap göndermeyi beceremiyor mu? Bunu bir defa düşünün beyninizden bir geçirin arkadaş her önüne gelen kendine göre bir meal seçiyor bu ne yaman çelişkidir ki apaçık denen kuranın bu kadar farklı yorumu olabiliyor. Bu kadar farklı hüküm çıkabiliyor. Hem insanlara bana inanmazsanız sizi yakarım diyo hemde anlaşılmaz bir kitapla onlarca farklı yorumla onlarca farklı din oluşmasına sebep oluyor bu nasıl bir kadiri mutlaklık anlamış değilim.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Dr.AldRe said:

 

İşaretlediğim bölümde GENELDE (illâ mâ meleket yemînuk)  "elinin altındaki cariyerler başka" olarak çevrilmektedir.

 

 

Evet GENELDE öyle çevrilmektedir

ama biz genele mecbur değiliz,

 

Eğer gerçekten fikri hür irfanı hür isek

doğru olanı, doğru bilgiyi, gerçeği esas alacağız. 

 

yemîn: yemin

eymân: yeminler (Bkz. yeminlerinizin size bağladığı demek olan akadet EYMÂNUKUM, 4:33)

meleket:  meliklik etti, sizi bir melik gibi yükümlü kıldı, sizi bağladı

 

Doğru bilgi bu.

 

O yüzden

ana dili Arapça olan bazı kimseler

"mâ meleket yemînuk"u İngilizceye şu şekilde çeviriyor: 

 

those related to you by your oath

(yeminin tarafında sana bağlananlar)

 

Dikkat edilirde 4:33'teki "akadet"in lafzî anlamı da "bağladı"dır.

 

Sevgili Dr.AklRe,

iletinizde size ait bir sürü görüş var

ama müzakereye açık iddialar onlar,

kesin gerçek değiller. 

 

Ama benim hepsini bir çırpıda anlatacak  vaktim yok.  Sonra inşallah.

.

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın elçisi olduğunu savlayan adam ve onun yandaşları savaşlar sonrası cariye ve köle elde edip bunları kendi aralarında bölüştürüyorlar.Cariyeleri ve köleleri mal gibi alıp,satabiliyorsun.Hatta müslüman kardeşine armağan bile edebilirsin.Durum buyken eşini,babasını,çocuğunu,abisini öldürdüğün,malın olarak gördüğün bir kadınla evlenmeyi güzellik olarak sunanlar var ortada.Kızın babasını,abisini öldürmüşsün,kıza da el koymuşsun ve sonra da onlar evleniyorsun.Gerçekten alkışlanması,övülmesi gereken büyük bir güzellik.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ancak kendi eşleri ya da sağ ellerinin malik olduğu başka; çünkü bundan dolayı kınanmazlar.Mearic 30

 

Bu arada mâ meleket eymânu-hum evlilikle ilgili bir durumsa,burada evli olunan cariye kadınlardan söz ediliyorsa,nur 58de neden şu üç vakit yanınıza geleceklerinde sizin istesinler demektedir.

 

Ey müminler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz ergenlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar, mahrem (kapanmamış) halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için ne de onlar için bir mahzur yoktur. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. İşte Allah âyetleri size böyle açıklar. Allah, (her şeyi) bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.Nur 58

 

Nur 58de de ellezîne meleket eymânu-kum yazıyor.Burada hem erkek hem de kadın kölelerden söz ediliyor.Eğer bu Hasan Akçayın dediği gibi olsaydı,ma meleket eymanu-hum evlilikle ilgili bir durum olsaydı,bu söz evli olunan cariye kadınlarla ilgili bir söz olsaydı,burada bunlar şu üç vakitte yanınıza geleceklerinde izin istesinler dermiydi?Evli olduğunuz cariye kadınlar ve köle erkekler şu üç vakitte yanınıza girmesinler mi denilmiş nur 58de.

 

 

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Dr.AldRe said:

İşaretlediğim bölümde genelde "elinin altındaki CARiYELER başka" olarak çevrilmektedir.

 

 

Ahzâb 50'de "cariye"ler geçiyor iddiası

birilerinin üfürmesidir,

bizi ise şunun bunun üfürmesi değil ayetin sözleri bağlar. 

 

CARiYE "eme"dir, çoğulu imâ

ve "cariye"lerden söz eden ayetler var, tamam,  (örneğin Bakara 221, Nûr 32)

ama Ahzâb 50'de "cariye"nin esamesi geçmiyor.

 

*

 

Buzul'un iletilerine bazan gözüm takılıyor ama gözümü derhal kaçırıyorum

yani okumuyorum iletilerini

çünkü hakaret dolu, öfke dolu...

 

Beni düşman bellemiş

kullandığu üslup o yüzden kavgacı ve hesaplaşmaya teşne bir üslup.

Oysa ben görüş alıp vermek için buradayım,

kayıkçı kavgası etmek ideğil.

 

Ve buradaki herkesi dostum görüyorum.

 

Buzul bunu anlayıp

üslubunu düzeltir düzeltmez 

onu muhatap alacağım.

 

Gözüm bir iletilsine takılırsa

yalnızca üslubuna görecek kadar 

bakacağım.

 

tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nur 33de meleket eymânu-kum geçiyor.Meleket eymânu-kum ve meleket eymânu-hum gibi sözler evlenilmiş kadın ve erkek kölelerden söz eden sözler ise,Hasan Akçayın anlayışına göre Kuranı yeniden anlamlandıralım.

 

Evlenmeye imkanı olmayanlar ise, Allah kendilerini lütfu ile zenginleştirene kadar iffetli davransınlar.Evli olan erkek ve evli olan kadın kölelerinizden özgür olmak için bedel vermek isteyenlerde bir iyilik görürseniz, bedel vermelerini kabul ediniz. Onlara, Allah'ın size verdiği maldan veriniz. Dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için, özellikle iffetli olmak isteyen genç cariyelerinizi fuhşa zorlamayınız. Kim onları buna zorlarsa, Allah, hiç şüphesiz zorlayanı değil, zorlanan kadınları bağışlar; merhamet eder.Nur 33

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, elinin altında bulunan cariyeler dışında, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. Allah her şeyi gözetler.Ahzab 52

mâ meleket yemînu-ke evli olunan kadın cariyeler ya hani,ahzab 52yi yeniden anlamdıralım.

 

Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, evli olduğun kadın cariyeler dışında, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. Allah her şeyi gözetler.Ahzab 52

 

Ne oluyor bu durumda.Evli olduğun kadın cariyeler dışında,bundan sonra başka kadınlarla evlenmek sana helal değildir.Evli olduğun cariyeyle bir daha evlenebilirsin,ama başka kadın artık alamazsın diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

"Elçi" derken kimi kasdediyorsun ?

Cebrâil de Muhammed de elçidir, İslâmi literatürde.

 

ikiside ...

16 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

Ayrıca Tekvir 18'i okursan; Allah, Kur'an'ın "Cebrâil'in sözü" olduğuna dâir yemin ediyor.

 

elçinin sözünün onu gönderenin sözünden başka bir şey olamayacağını daha önce söylemiştik. Sanırım anlamamışsın. Ekleme/çıkarma yapamaz. Hele bu Cebrail ise hiç yapamaz.

 

18 ve 19 de çelişki yoktur.Kuran bir elçi sözüyle tebliğ edildiği için "elçi sözü" denilmiştir. Burada elçi sözünden "elçinin sözüdür" anlamını çıkarmak saçmalık. Bunu küçük bir çocuğa bile söylesen anlar.

 

 

Necm Suresi
(Mekkî - 62 Ayet - Nüzul: 23 Mushaf:53)
Bismillâhirrahmânirrahîm.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, MisterYou yazdı:
19 saat önce, ahmet1405 yazdı:

bunu söylediğine göre bir kaynağın var ayet verebilir misin?

ne oldu bunları benim uydurduğumu mu sandın yine veya ateistleri iftıra atıklarını mı sandın cevap yazmadın?

dostum gerçekler bunlar ister inan ister inanma ama bir şeyi söyleyeyim sana islam öyle düşünülmüş ki düşünmene ve şüpelenmene izin vermez engeller 

insansı duygularını köreltir ve savaştırır  yani mantığını kullanmana izin vermez manipüle eder bu allahın lafları değil arapların laflarıdır (tanrı yok)

sımsıkı sarıldığınız ve ölümüne savunduğunuz dini bir araştırın ateistlere saldırmadan önce sorun bizde değil sizdedir cahil olduğunuz için körlemesine savunduğunuz için araştırmadığınız için düşünmediğiniz için, dediğim gibi ateistler sadece doğruları oldukları gibi çarpıtmadan konuşurlar ve kanıtlarlar sizlerin göremediğiniz şeyleri gösterirler.

 

hala ayet veremiyorsun ? :) 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...