Jump to content

Ortada 1 Ürün Failsiz Olur mu ?


Recommended Posts

Ortada 1 Ürün Failsiz Olur mu ?

 

ürünü veya faili redden yok. fakat gerçek ve tek fail olan Allah CC yerine, tek ya da çok sahte ilahlar kabul ediliyor.

S A hte ilahları üreten de kendi gibi bir ürün.yani ürün bir başka ürüne ilah diyor.

Gerçekte ürünlerin İLaHI tek olan Allah'tır.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 230
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

failsiz ürün olmaz ama ürünsüz fail fail olmaz yani ikisi ilişkilidir o zaman fail neden ürün olamasın bir doğası mı vardır o zaman nasıl limitsiz oluyor.mesela tanrı kendini tanrılıktan azletti desem yalan olduğunu nereden bileceksin ben ortaya bir şey atıyorum biri de demişki tanrı var ve onu tanımlamıştır! mantıksız

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
ekleme
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, FETİH yazdı:

Ortada 1 Ürün Failsiz Olur mu ?

 

ürünü veya faili redden yok. fakat gerçek ve tek fail olan Allah CC yerine, tek ya da çok sahte ilahlar kabul ediliyor.

S A hte ilahları üreten de kendi gibi bir ürün.yani ürün bir başka ürüne ilah diyor.

Gerçekte ürünlerin İLaHI tek olan Allah'tır.

yine meydanı boş bırakmamışsın. allah senin bu cihat aşkını görüp cennette hurilerle ödüllendirecek. böyle devam :))))

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, FETİH yazdı:

Ortada 1 Ürün Failsiz Olur mu ?

 

ürünü veya faili redden yok. fakat gerçek ve tek fail olan Allah CC yerine, tek ya da çok sahte ilahlar kabul ediliyor.

S A hte ilahları üreten de kendi gibi bir ürün.yani ürün bir başka ürüne ilah diyor.

Gerçekte ürünlerin İLaHI tek olan Allah'tır.

 

Ne dediğini kavramaya çalışıyorum.

Başlığa bakıyorum "Ortada 1 ürün failsiz olur mu ?" 

Olabilir yazın çizin benim umursadığım veya beni sinirlendirdiği yok. 

Beni sinirlendiren ne yazdığını bilmeden yazman.

Yıllardır takip ediyorum, senin kadar saçma yazı yazanı görmedim

 

 

Alıntı

Allah CC yerine, tek ya da çok sahte ilahlar kabul ediliyor.

Bu nasıl bir sözdür, Ateist Tanrı tanımaz sen gelmiş sahte tanrı kabul....

 

Bizim köyün dağları gel bize bazı bazı. 

 

Mavi renkte yazdığın muhtemelen 36 punto yazına istinaden  ; 

 

Sen kendine Ürün diyebilirsin, ben kendimi "Yaşayan Organizma" olarak nitelendiriyorum

 

Fabrikasyon gibisiniz hep aynı başlıklarda, aynı şekilde saçmalıyorsunuz.

 

 

tarihinde Mega Ateist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 07.12.2017 at 23:04, tonyukukcuk yazdı:

failsiz ürün olmaz ama ürünsüz fail fail olmaz yani ikisi ilişkilidir o zaman fail neden ürün olamasın bir doğası mı vardır 

 

gerçek olan: bu yazdıkların ürünse sen failsin. hayat ve akıl kimdeyse  fail odur..sana göre ise yazı fail sen ürün .biraz vahim durum..

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, Mega Ateist yazdı:

 

 

 

Bu nasıl bir sözdür, Ateist Tanrı tanımaz sen gelmiş sahte tanrı kabul....

 

 

 

biz ne dedik : siz ya da sen gerçek ilahı kabul etmiyorsunuz.yani 

Allah 'ı  reddediyorsun..bu yüzden de sahte ilahları kabul etmiş oluyorsun.

konuya bakışını bilmesem de: evreni kim yarattı dense: cevap olarak Allah demiyorsan : vereceğin her cevabın..hepsi sahte ilah oluyor. sebeb, bilim, madde, tabiat, kendi kendine, fizik yasaları.... kısaca Allah'ın  dışında, evrenin içindeki bütün   varlıklar sahte ilah olma mertebesine çıkarılıyor. peki bunca zülmü kim yapıyor dersiniz : kendisinde de sahte ilah olma potansiyeli bulunan   insan...

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, FETİH yazdı:

 

biz ne dedik : siz ya da sen gerçek ilahı kabul etmiyorsunuz.yani 

Allah 'ı  reddediyorsun..bu yüzden de sahte ilahları kabul etmiş oluyorsun.

konuya bakışını bilmesem de: evreni kim yarattı dense: cevap olarak Allah demiyorsan : vereceğin her cevabın..hepsi sahte ilah oluyor. sebeb, bilim, madde, tabiat, kendi kendine, fizik yasaları.... kısaca Allah'ın  dışında, evrenin içindeki bütün   varlıklar sahte ilah olma mertebesine çıkarılıyor. peki bunca zülmü kim yapıyor dersiniz : kendisinde de sahte ilah olma potansiyeli bulunan   insan...

 

Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu. Onun yanında (orada) bir kavme rastladı. Bunun üzerine biz : Ey Zülkarneyn! Onlara ya azap edecek veya haklarında iyilik etme yolunu seçeceksin, dedik. (Kehf 86)

 

 

Hattâ izâ belega magribeş şemsi vecedehâ tagrubu fî aynin hamietin ve vecede indehâ kavmen, kulnâ yâ zel karneyni immâ en tuazzibe ve immâ en tettehıze fîhim husnâ.

 

Arapça tam metin ; 

 

 
حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِي عَيْنٍ حَمِئَةٍ وَوَجَدَ عِندَهَا قَوْمًا قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَن تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَن تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا 
 

 

 

Bu arada yeri gelmişken madem İnançlı bir Müminsin Forumda faydalı olacağını düşünüyorum.

Özellikle Ali ve Ebubekir arasında süre gelen hilafet problemleri

Buhari hadisi hakkında anlayamadığımız hususlar var. (Deve idrarı ile alakalı)

Dünyanın şekline karar veremedik

Evlilik yaşı hususunda bize yardımcı olursun

Namaz vakitleri konusunda büyük bir problem yaşıyoruz. 

Kutup dairesi içerisinde Namaz kılmak için 6 aydır bekleyen Mümin kardeşlerimiz mevcut yardıma muhtaçlar.

 

Bir hadis paylaşıyorum tam olarak vakıf olamadım bu konuda bizi aydınlatmanı rica edecektim.

 

 

 

Bir kere Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kan aldırmıştı ki, Abdullah ibni Zübeyr (Radıyallahu anh) kanı dökmek için alıp hemen içiverdi. (Hakim, El-Müstedrek, No:6343, 3/638)

   

Ümmü Eymen (Radıyallahu anha) da Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in idrarını içivermişti.

 

 

 

 

 

tarihinde Mega Ateist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, FETİH yazdı:

 

gerçek olan: bu yazdıkların ürünse sen failsin. hayat ve akıl kimdeyse  fail odur..sana göre ise yazı fail sen ürün .biraz vahim durum..

Durum vahim değil böyle gereksiz sözlere gerek yok bak şimdi kalem çizgi ve boş kağıt diyorum ki doğası gereği kalem kalemdir kağıt kağıttır çizgi çizgidir olduğu gibidir dolayısıyla bir standardı vardır. kalem kağıttır diyemezsin.tanrı yaptığı şey olabilir mi sorum temelce bu olamaz dersen doğası vardır.tanrının yapamayacağı bir şey yoktur her şeyi yaratmıştır o zaman mesela yarattığı şey olsun hatta isa tanrıdır diyelim imkansız mı değil.islamdaki tanrı algısı farklı başka dinlerdeki tanrı algısı farklı sadece kendi açından düşününce anlayamıyorsun.tabi insan en mantıklıya yöneliyor fakat sığ sığdır.tanrı fikrini düşünmek terkedilmelidir bana göre.bir yerde inanmak kötüdür demiyorum tercihdir diyorum ama bilmemek cahilliktir.bir yerde ne kadar bilirsen inancın o kadar azalır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, tonyukukcuk yazdı:

 ...

Durum vahim değil böyle gereksiz sözlere gerek yok bak şimdi kalem çizgi ve boş kağıt diyorum ki doğası gereği kalem kalemdir kağıt kağıttır çizgi çizgidir olduğu gibidir dolayısıyla bir standardı vardır. kalem kağıttır diyemezsin.tanrı yaptığı şey olabilir mi sorum temelce bu olamaz dersen doğası vardır.

Buraya kadar doğrudur. Tabi benim inancımdan anldığım kadarıyla. Doğrusunu Allah bilir.  

tanrının yapamayacağı bir şey yoktur her şeyi yaratmıştır o zaman mesela yarattığı şey olsun hatta isa tanrıdır diyelim imkansız mı değil.islamdaki tanrı algısı farklı başka dinlerdeki tanrı algısı farklı sadece kendi açından düşününce anlayamıyorsun.tabi insan en mantıklıya yöneliyor fakat sığ sığdır.tanrı fikrini düşünmek terkedilmelidir bana göre.bir yerde inanmak kötüdür demiyorum tercihdir diyorum ama bilmemek cahilliktir.bir yerde ne kadar bilirsen inancın o kadar azalır.

Ya senin anlamak istemediğin şey   şu: ben Müslümanım islama göre düşünmek zorundayım..islama girmek içinde önce bütün ilahları reddedmen gerek. Önce bütün ilahlara LA (HaYIR) DEMEK gerek. Sonra  Allah var diyeceksin.

Sen  Allah’a iftira atıyorsun. Bir şeyin mümkün olması onu gerçek yapmaz ve ona göre hüküm verilmez. benim sözlerimin dayanağı  benim cinsimden olmayan ,dışımdaki bir varlık yani Allah.bu yüzden benim sözüm gerçek.

senin söylediklerinin dayanağı ise senin hayalin yada senin cinsinden  olan bütün insanlaın kurdukları hayaller olduğu için masaldır  ,senin sözün hayaldir . yani dıştan bir bilgi almıyorsun kendi aklının ya da başka akıllların ürünü. Benim bilgim gibi kaynağın Allah değil. Anla artık..hayal içinde yüzüyorsun. Tek kurtuluş yolu var. Hz. MUHMAMED’E tabi olmak.

Misal verirsek: senin çocuğun var diyelim. Senin (yapamayacağın bir şey yokken) bu çocuğu öldürebilmen imkansız değilken, fakat onu çok sevdiğin için öldürme işini de yapmamışken, biri sana katil dese ne düşünürdün, hatta seni sırf mümkün diye hüküm verip, hapse tıksa. Sen bu adama şunu derdin.: iftiracısın ve zalimsin……….HZ. İSA’ YA ilah demek de zülüm ve iftiradır..

bir yerde ne kadar bilirsen inancın o kadar azalır.

Bir yönüyle doğru bir yönüyle yanlış: bilginin Allah’tan olduğunu bilmezsen  Allah’a inancın azalır. bilginin Allah’tan olduğunu bilirsen Allah’a inancın çoğalır.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, Mega Ateist yazdı:

 

Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu. Onun yanında (orada) bir kavme rastladı. Bunun üzerine biz : Ey Zülkarneyn! Onlara ya azap edecek veya haklarında iyilik etme yolunu seçeceksin, dedik. (Kehf 86)

 

 

 

 

Özellikle Ali ve Ebubekir arasında süre gelen hilafet problemleri

1.      Si :Sen tevhide gel bırak onları. Senin asıl gündemin : Allah’a iman

2.       Si: hem aralarında sorun yok. Hz Ali ra. Sadece geç biat etmiş.

3.      Başkalarının dediği gibi kavgalı olduklarını düşünüyorsan: biz de deriz ki kavga kişiyi dinden çıkarmaz. Sen kavgaya bakma onların kalplerine bak: o kalpte Allah’a iman var. Senin kalbinde ne var. Allah yoksa ölüsün.

 

Dünyanın şekline karar veremedik

Beni sizlerin dediği değil Gazali gibi pek çok islam aliminin dediği ilgilendirir.

İmam Gazzâlî'nin konu ile ilgili sözleri: ölümü.1111

"Felsefenin kabul ettiği prensiplerin bir kısmı İslâm dininin temel esasları ile çelişmez. Meselâ diyorlar: Ay'ın tutulması olayı, arzın güneşle ay arasına girmesiyle ay ışığının görünmemesinden ibarettir. Çünkü ay, ışığını güneşten alır. Arz ise yuvarlaktır ve gök her taraftan onu çevrelemiştir. Matematik hesaplarla ispatlanmış bu çeşit gerçekleri din namına inkâr etmek dine karşı bir cinâyettir. Metotsuz bir tarzda dini savunanların zararları, metotlu bir şekilde dine hücum edenlerin zararından daha fazladır. Darb-ı meselde denildiği gibi: Akıllı düşman, ahmak dosttan daha iyidir." (el-Gazzâli, Tehâfutu'l-Felâsife, 80)

Alimler bu görüştedir. Cahillere uyma.. Hangi islam alimi bu konunun aksini idda etmiş ..

 

Evlilik yaşı hususunda bize yardımcı olursun

 Akil baliğ olunması ve adet görmesi şartı aranmakta.

 

Namaz vakitleri konusunda büyük bir problem yaşıyoruz. 

Kutup dairesi içerisinde Namaz kılmak için 6 aydır bekleyen Mümin kardeşlerimiz mevcut yardıma muhtaçlar.

1-en yakınında ki güneşin battığı şehre göre kılarlar.( bu doğrudur.böyle kılınır.)

Müslümanlar 1. Yi uygular.Bir kesmediyse 2. Yi uygularsın.o da olur.dinden çıkmazsın 

2- şu da var ki : tuvalette namaz kılınmaz. Peki evde tuvaletten başka oda mı yok? Temiz bir odaya geçer kılarsın. Dünyada ev gibidir. Kutuplardan ibaret bir dünya mı yaratılmış. Namaz kılacaksan güneşin battığı yere Allah için hicret edersin.

Not: kutupları namaz kılınamayan tuvalet gibi bir yer düşündüğünü varsayarak söylüyorum. Ağaç gibi yere sabit misin . hicret et.. aslında hicrete gerek de yok kutupta namaz olur..

 

 

Bir hadis paylaşıyorum tam olarak vakıf olamadım bu konuda bizi aydınlatmanı rica edecektim.

 

 

 

Bir kere Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kan aldırmıştı ki, Abdullah ibni Zübeyr (Radıyallahu anh) kanı dökmek için alıp hemen içiverdi. (Hakim, El-Müstedrek, No:6343, 3/638)

   

Ümmü Eymen (Radıyallahu anha) da Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in idrarını içivermişti.

  Bu sahabeler bu yaptıklarını . peygamberimizin emriyle yapmadılar. Kendileri peygamberimize olan sevgilerinden yani…emir yokken yaptılar.bu iş onları dinden çıkarmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, FETİH yazdı:

 

 

Özellikle Ali ve Ebubekir arasında süre gelen hilafet problemleri

 

1.      Si :Sen tevhide gel bırak onları. Senin asıl gündemin : Allah’a iman

 

2.       Si: hem aralarında sorun yok. Hz Ali ra. Sadece geç biat etmiş.

 

3.      Başkalarının dediği gibi kavgalı olduklarını düşünüyorsan: biz de deriz ki kavga kişiyi dinden çıkarmaz. Sen kavgaya bakma onların kalplerine bak: o kalpte Allah’a iman var. Senin kalbinde ne var. Allah yoksa ölüsün.

 

 

 

Dünyanın şekline karar veremedik

 

Beni sizlerin dediği değil Gazali gibi pek çok islam aliminin dediği ilgilendirir.

 

İmam Gazzâlî'nin konu ile ilgili sözleri: ölümü.1111

 

"Felsefenin kabul ettiği prensiplerin bir kısmı İslâm dininin temel esasları ile çelişmez. Meselâ diyorlar: Ay'ın tutulması olayı, arzın güneşle ay arasına girmesiyle ay ışığının görünmemesinden ibarettir. Çünkü ay, ışığını güneşten alır. Arz ise yuvarlaktır ve gök her taraftan onu çevrelemiştir. Matematik hesaplarla ispatlanmış bu çeşit gerçekleri din namına inkâr etmek dine karşı bir cinâyettir. Metotsuz bir tarzda dini savunanların zararları, metotlu bir şekilde dine hücum edenlerin zararından daha fazladır. Darb-ı meselde denildiği gibi: Akıllı düşman, ahmak dosttan daha iyidir." (el-Gazzâli, Tehâfutu'l-Felâsife, 80)

 

Alimler bu görüştedir. Cahillere uyma.. Hangi islam alimi bu konunun aksini idda etmiş ..

 

 

 

Evlilik yaşı hususunda bize yardımcı olursun

 

 Akil baliğ olunması ve adet görmesi şartı aranmakta.

 

 

 

Namaz vakitleri konusunda büyük bir problem yaşıyoruz. 

 

Kutup dairesi içerisinde Namaz kılmak için 6 aydır bekleyen Mümin kardeşlerimiz mevcut yardıma muhtaçlar.

 

1-en yakınında ki güneşin battığı şehre göre kılarlar.( bu doğrudur.böyle kılınır.)

 

Müslümanlar 1. Yi uygular.Bir kesmediyse 2. Yi uygularsın.o da olur.dinden çıkmazsın 

 

2- şu da var ki : tuvalette namaz kılınmaz. Peki evde tuvaletten başka oda mı yok? Temiz bir odaya geçer kılarsın. Dünyada ev gibidir. Kutuplardan ibaret bir dünya mı yaratılmış. Namaz kılacaksan güneşin battığı yere Allah için hicret edersin.

 

Not: kutupları namaz kılınamayan tuvalet gibi bir yer düşündüğünü varsayarak söylüyorum. Ağaç gibi yere sabit misin . hicret et.. aslında hicrete gerek de yok kutupta namaz olur..

 

 

 

 

 

Bir hadis paylaşıyorum tam olarak vakıf olamadım bu konuda bizi aydınlatmanı rica edecektim.

 

 

 

 

 

 

 

Bir kere Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kan aldırmıştı ki, Abdullah ibni Zübeyr (Radıyallahu anh) kanı dökmek için alıp hemen içiverdi. (Hakim, El-Müstedrek, No:6343, 3/638)

 

   

 

Ümmü Eymen (Radıyallahu anha) da Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)in idrarını içivermişti.

 

 

  Bu sahabeler bu yaptıklarını . peygamberimizin emriyle yapmadılar. Kendileri peygamberimize olan sevgilerinden yani…emir yokken yaptılar.bu iş onları dinden çıkarmaz.

 

Madem aralarında problem yoktu neden Alevi Sünni diye farklı mezhepler var?

6 Güneş hiç batmıyor yani 6 ay güneşin battığı yere doğru ibadet edemeyecek kafasını sağa sola sallayıp yapacak bu işi

 

Ey Fetih! Tanrınız Yarattığı Dünyanın şeklinden bir habermiydi de Kutuplardan Bahsetmedi. Şimdi sen Diyanet gibi cevap verirsin ? 

 

Ayrıca Balçık ayetinin devami 89'da da devam ediyor. Güneşin doğduğu yerde.

 

Adet görüyor diye 9 yaşında çocukla evlenmek normal yani ?

 

işidli teröristlerin suriyede küçücük çocuklarla çektirdiği resimleri unutmadık!

 

Adet gördüğü için küçücük çocukla  evlenilmeyi hak sayan senin gibi biri ile daha fazla muhattap olmayacağım...

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, FETİH yazdı:

Durum vahim değil böyle gereksiz sözlere gerek yok bak şimdi kalem çizgi ve boş kağıt diyorum ki doğası gereği kalem kalemdir kağıt kağıttır çizgi çizgidir olduğu gibidir dolayısıyla bir standardı vardır. kalem kağıttır diyemezsin.tanrı yaptığı şey olabilir mi sorum temelce bu olamaz dersen doğası vardır.

 

Buraya kadar doğrudur. Tabi benim inancımdan anldığım kadarıyla. Doğrusunu Allah bilir.  

 

tanrının yapamayacağı bir şey yoktur her şeyi yaratmıştır o zaman mesela yarattığı şey olsun hatta isa tanrıdır diyelim imkansız mı değil.islamdaki tanrı algısı farklı başka dinlerdeki tanrı algısı farklı sadece kendi açından düşününce anlayamıyorsun.tabi insan en mantıklıya yöneliyor fakat sığ sığdır.tanrı fikrini düşünmek terkedilmelidir bana göre.bir yerde inanmak kötüdür demiyorum tercihdir diyorum ama bilmemek cahilliktir.bir yerde ne kadar bilirsen inancın o kadar azalır.

 

Ya senin anlamak istemediğin şey   şu: ben Müslümanım islama göre düşünmek zorundayım..islama girmek içinde önce bütün ilahları reddedmen gerek. Önce bütün ilahlara LA (HaYIR) DEMEK gerek. Sonra  Allah var diyeceksin.

 

Sen  Allah’a iftira atıyorsun. Bir şeyin mümkün olması onu gerçek yapmaz ve ona göre hüküm verilmez. benim sözlerimin dayanağı  benim cinsimden olmayan ,dışımdaki bir varlık yani Allah.bu yüzden benim sözüm gerçek.

 

senin söylediklerinin dayanağı ise senin hayalin yada senin cinsinden  olan bütün insanlaın kurdukları hayaller olduğu için masaldır  ,senin sözün hayaldir . yani dıştan bir bilgi almıyorsun kendi aklının ya da başka akıllların ürünü. Benim bilgim gibi kaynağın Allah değil. Anla artık..hayal içinde yüzüyorsun. Tek kurtuluş yolu var. Hz. MUHMAMED’E tabi olmak.

 

Misal verirsek: senin çocuğun var diyelim. Senin (yapamayacağın bir şey yokken) bu çocuğu öldürebilmen imkansız değilken, fakat onu çok sevdiğin için öldürme işini de yapmamışken, biri sana katil dese ne düşünürdün, hatta seni sırf mümkün diye hüküm verip, hapse tıksa. Sen bu adama şunu derdin.: iftiracısın ve zalimsin……….HZ. İSA’ YA ilah demek de zülüm ve iftiradır..

 

bir yerde ne kadar bilirsen inancın o kadar azalır.

 

Bir yönüyle doğru bir yönüyle yanlış: bilginin Allah’tan olduğunu bilmezsen  Allah’a inancın azalır. bilginin Allah’tan olduğunu bilirsen Allah’a inancın çoğalır.

 

Ya tanrıya iftira atmam ben isa tanrı demedim örnek verdim..sana şöyle inanmalısın böyle inanmalısın demiyorum fakat daha geniş bir açıdan bakarsan ciddi ciddi,tanrı kavramına bundan sonra pekte inanma şansın yok değer yargılarını kaldırarakta düşünmek gerekiyor yani duygusal olmamak.hayatta tecrübe edilmeden kabul edilen bilgiyi akıl ciddiye almaz eşekten düşmeden eşekten düşmüşün hali anlaşımaz öyle bir söz var.bilgi kaynağı allahtır diyorsun fakat oradaki allah kelimesi varya işte ben onu kabul etmiyorum ben deneyciyim...ve ateist olmak emin ol hayal içinde yüzmek değil.sen islama göre düşünüyorsun ya, ben de kendi sınırlarımı dikkate alarak akıl yürütüyorum başka bir deyişle zorlamıyorum motoru.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 saat önce, tonyukukcuk yazdı:

Ya tanrıya iftira atmam ben isa tanrı demedim örnek verdim..sana şöyle inanmalısın böyle inanmalısın demiyorum fakat daha geniş bir açıdan bakarsan ciddi ciddi,tanrı kavramına bundan sonra pekte inanma şansın yok değer yargılarını kaldırarakta düşünmek gerekiyor yani duygusal olmamak.hayatta tecrübe edilmeden kabul edilen bilgiyi akıl ciddiye almaz eşekten düşmeden eşekten düşmüşün hali anlaşımaz öyle bir söz var.bilgi kaynağı allahtır diyorsun fakat oradaki allah kelimesi varya işte ben onu kabul etmiyorum ben deneyciyim...ve ateist olmak emin ol hayal içinde yüzmek değil.sen islama göre düşünüyorsun ya, ben de kendi sınırlarımı dikkate alarak akıl yürütüyorum başka bir deyişle zorlamıyorum motoru.

 

 

Bak..Hayatın sonu ölüm. Ölümün sonu sonsuz cennet ve yahut cehennem. Böyle olmasa motoru zorlamayabilirsin. Hatta belki de boş verip, ben de senin gibi zorlamayabilirim. Deney bazı bilgilerin kaynağıdır. Her bilginin değil. O zaman sen de şuna cevap ver.

Aklımdan bir sayı tuttum . bunu deneyle ,bilimle bilebilir misin? Dene bakalımmm.

Bilemezsen , acaba beni mi yoksa sayıyı mı inkar edeceksin?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, Mega Ateist yazdı:

 

Adet görüyor diye 9 yaşında çocukla evlenmek normal yani ?

 

işidli teröristlerin suriyede küçücük çocuklarla çektirdiği resimleri unutmadık!

 

Adet gördüğü için küçücük çocukla  evlenilmeyi hak sayan senin gibi biri ile daha fazla muhattap olmayacağım...

 

 

İslam’da evlilik için belli bir yaş sınırı koymamış, ancak bunu insanların makul göreceği örf-âdetlerine bırakmıştır.

 

Sen bazı alimler gibi 9 yaş diyorsun ya diğer bir grup alimlerin şu görüşünü bilmen gerek:

 

Yaş itibariyle erginlik çağını kadınlar için on yedi, erkekler için on sekiz-on dokuz yaşları kabul eden alimler de vardır. Ben  bununla amel ederim  , Türk olduğum için..

 

Dinimiz kız çocuklarının dokuz yaşında evlenmesini emretmemiştir. Aksine kızın kendisini evliliğe hazır hissetmesinden sonra evlendirilmesi tavsiye edilmiş ve hatta büluğ yaşına gelmiş kızını zorla evlendiren babaya Peygamberimiz (asm) müdahale ederek buna mani olmuştur.

 

Demek ki dokuz yaşında evlenmek teorik olarak mümkündür, ancak bir emir şeklinde anlaşılması da doğru değildir.

 

 

Sonuç: Dünya bizim yaşadığımız coğrafya ve tarihten ibaret değil. Hem Kur’an’ın bütün  alemlere    hitap ettiğini duymuşundur. Sen şimdi alemi Türkiye’ den ibaret sanma. Kesinlikle biliriz ki cinler alemi var. Onlar da Kur’an’a tabi olmaya davet edildiler. Hatta insan olsalar da kültür farkı nedeniyle başka milletlerle Türkler  arasında pek çok fark olabilir. Arap alemi, Hindistan  alemi gibi..

 

Yaşa takılma. Senin aleminde fizyolojik ve psikolojik olgunluk 18 ise 18 de evlen. Ama bir başkasının aleminde fizyolojik ve psikolojik olgunluk 9 ise onu da eleştirme.  9 da evlenmek başkasında ahlaksızlık değil. Sen modern dünyanın ve geleneklerinin baskısında öyle görüyorsun. Sen de o alemde olsaydın sen de eleştirdiğin 9 yaşta evlenirdin. Ya da evleneni eleştirmezdin. Şimdi yapman gereken o alemin ferdi imişin  gibi düşünmek , evlenmesen de eleştirmemek.. be n öyle yapıyorum.

 

 

 

senin muhatabın ben değilim ki..islamdan benim anladıklarımla muhatap oluyorsun. yani karşında ben değil islam var. yalnız şu da var ki: karşındakin de hata varsa ,hata islamı yansıtan bende. asıl islamda hata olmaz. eğer islamı sana yanlış yansıtıyorsam islamı doğru yansıtan birini bulmak da sana farzdır.

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, FETİH yazdı:

Ama bir başkasının aleminde fizyolojik ve psikolojik olgunluk 9 ise onu da eleştirme.  

Şimdi sen buna inanacak kadar avel misin?

O yaşta evlendirilip iç organları cinsel birleşme sırasında yırtılan Yemenli kız da o "alemden" geliyor.

Öyle bir "alem" falan yok yani.

Hiçbir insan, hiçbir devirde, 9 yaşında fizyolojik ve psikolojik olgunluğa erişmez.

Böyle bir şeyi savunuyorsunuz. Sonra da ateistler niye küfrediyor, niye çok agresif.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, FETİH yazdı:

 

 

 

Bak..Hayatın sonu ölüm. Ölümün sonu sonsuz cennet ve yahut cehennem. Böyle olmasa motoru zorlamayabilirsin. Hatta belki de boş verip, ben de senin gibi zorlamayabilirim. Deney bazı bilgilerin kaynağıdır. Her bilginin değil. O zaman sen de şuna cevap ver.

 

Aklımdan bir sayı tuttum . bunu deneyle ,bilimle bilebilir misin? Dene bakalımmm.

 

Bilemezsen , acaba beni mi yoksa sayıyı mı inkar edeceksin?

 

 

 

Evet,bilemem doğal olarak bilemem ve bilmemeye sebebim ve hakkım var.Dolayısıyla benim için yoktur,seni inkar etmemle alakalı bir durum yok sayıyı da inkar etmemle alakalı bir durum yok.Eğer sen tuttuğun sayıyı söylersen o zaman derim ha demek şu sayıyı tuttun.Senin aklından tuttuğun sayı ile benim hiçbir bağlantım yok.Bilmek bir bağlantıdır ama inanç değildir.Çatıdan atlayıp ölmeyeceğine inanabilirsin ama öleceğini bilirsin bilmek zorundasın.İnanç yoktur derim ben fakat senin için kullandım bu kelimeyi anlaman için.

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
13 saat önce, tonyukukcuk yazdı:

Evet,bilemem doğal olarak bilemem ve bilmemeye sebebim ve hakkım var.Dolayısıyla benim için yoktur,seni inkar etmemle alakalı bir durum yok sayıyı da inkar etmemle alakalı bir durum yok.Eğer sen tuttuğun sayıyı söylersen o zaman derim ha demek şu sayıyı tuttun.Senin aklından tuttuğun sayı ile benim hiçbir bağlantım yok.Bilmek bir bağlantıdır ama inanç değildir.Çatıdan atlayıp ölmeyeceğine inanabilirsin ama öleceğini bilirsin bilmek zorundasın.İnanç yoktur derim ben fakat senin için kullandım bu kelimeyi anlaman için.

 

Bilmek bir bağlantıdır ama inanç değildir  budediğn doğru ama bu evin 1. katı biz sana evin 2 . katı var oraya çık diyoruz. 2. kat daha güzel . 1 de durma diyoruz.

 

bu  evin katlarını açalım. umarım düşünürsün...

Bilgi çeşitli olduğu için onun kaynağı da çeşitli olmuştur. Temelde senin deyiminle bilgiyi insanla irtibatı olan bilgi ve irtibatı olmayan bilgi diye 2 ye ayırabiliriz.

1- İrtibatın olan bilgiye deneyle ulaştığın için ona bilmek denir.bu bilimsel bilgidir. sen burdasın şuan.

2- İrtibatın olmayan bilgiye ise vahiyle ulaşırsın ona inanmak denir. Buna Gaybi bilgi diyoruz. Gaybi bilgi de kendi içinde 2 ye ayrılır: (ben de burdayım..)

A . DELİLİ OLaN GaYBİ BİLGİ: Bu Kuran da verilen bilgidir insanlar buna inanmaya davet edilir.

B. DELİLİ OLMaYaN GaYBİ BİLGİ:  Allah’tan başkasının bilmediği  Kur’an’da geçmeyen bilgidir. Kıyamet kopacak ama onun tarihi bu çeşit delilsiz gaybdır. Bunlar inanca konu değildirler.

Sen sadece 1 i kabul ediyorsun ben se hem 1 ‘i hem de 2’yi kabul ederim. 1 de durma 2 ‘ ye geç. Hem 2’ye geçersen 1’i reddedecek değilsin. Böyle yapmakla hayatını tek dünyaya uygun yaşıyorsun . halbuki insan hayatını 2 dünyaya da uygun şekilde yaşamalıdır. (2 dünya demek: dünya ve ahirettir.)

Şimdi 2 nolu bilginin  A. Maddesine göre sadece birde yaşayana, ahirette ne olacağını biliyorsun.

İşin kötü tarafı azabı biliyorsun ,fakat inanmadığın için bu geçerli olmuyor,seni kurtarmıyor.

SORU: 2 nolu gaybi bilgiler de 1 nolu bilgiler gibi insanla irtibatlı olsaydı olmaz mıydı?

CEVaP:Eğer öyle olsaydı ortada iman edilecek bir şey kalmazdı. Herkes gördüğünü duyduğunu bilirdi. Herkes de Allah’ı gördüğü için bilirdi.Hz. Musa as.ile firavun arasında fark kalmazdı.bu yüzden  Allah görmeden inanılmayı istiyor.

 

“Bizce gayb, görülemeyen değil, görülmeyen demektir. Biz delilsiz olan gayba değil, delili olan gayb-ı mâkule iman ediyoruz.” (bk. Hak Dini Kur’an Dili)

Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, FETİH yazdı:

 

Bilmek bir bağlantıdır ama inanç değildir  budediğn doğru ama bu evin 1. katı biz sana evin 2 . katı var oraya çık diyoruz. 2. kat daha güzel . 1 de durma diyoruz.

 

bu  evin katlarını açalım. umarım düşünürsün...

Bilgi çeşitli olduğu için onun kaynağı da çeşitli olmuştur. Temelde senin deyiminle bilgiyi insanla irtibatı olan bilgi ve irtibatı olmayan bilgi diye 2 ye ayırabiliriz.

 

1- İrtibatın olan bilgiye deneyle ulaştığın için ona bilmek denir.bu bilimsel bilgidir. sen burdasın şuan.

 

2- İrtibatın olmayan bilgiye ise vahiyle ulaşırsın ona inanmak denir. Buna Gaybi bilgi diyoruz. Gaybi bilgi de kendi içinde 2 ye ayrılır: (ben de burdayım..)

 

A . DELİLİ OLaN GaYBİ BİLGİ: Bu Kuran da verilen bilgidir insanlar buna inanmaya davet edilir.

 

B. DELİLİ OLMaYaN GaYBİ BİLGİ:  Allah’tan başkasının bilmediği  Kur’an’da geçmeyen bilgidir. Kıyamet kopacak ama onun tarihi bu çeşit delilsiz gaybdır. Bunlar inanca konu değildirler.

 

Sen sadece 1 i kabul ediyorsun ben se hem 1 ‘i hem de 2’yi kabul ederim. 1 de durma 2 ‘ ye geç. Hem 2’ye geçersen 1’i reddedecek değilsin. Böyle yapmakla hayatını tek dünyaya uygun yaşıyorsun . halbuki insan hayatını 2 dünyaya da uygun şekilde yaşamalıdır. (2 dünya demek: dünya ve ahirettir.)

 

Şimdi 2 nolu bilginin  A. Maddesine göre sadece birde yaşayana, ahirette ne olacağını biliyorsun.

 

İşin kötü tarafı azabı biliyorsun ,fakat inanmadığın için bu geçerli olmuyor,seni kurtarmıyor.

 

SORU: 2 nolu gaybi bilgiler de 1 nolu bilgiler gibi insanla irtibatlı olsaydı olmaz mıydı?

 

CEVaP:Eğer öyle olsaydı ortada iman edilecek bir şey kalmazdı. Herkes gördüğünü duyduğunu bilirdi. Herkes de Allah’ı gördüğü için bilirdi.Hz. Musa as.ile firavun arasında fark kalmazdı.bu yüzden  Allah görmeden inanılmayı istiyor.

 

 

“Bizce gayb, görülemeyen değil, görülmeyen demektir. Biz delilsiz olan gayba değil, delili olan gayb-ı mâkule iman ediyoruz.” (bk. Hak Dini Kur’an Dili)

 

 

gayb:bilinmeyen,gizli,hazırda bulunmayan.Kurandakiler gaybi bilgidir diyorsun ve inanmak diyorsun ve kuranda yazanlar delil diyorsun.Dinlerin etkisinden kurtulmaya çalış bir faraday kafesine ihtiyacın var bu felsefeyle mümkün diğer dinleri araştırmakla mümkün dil bilmekle mümkün.Kendi sınırlarını kabul etmelisin.Bir başkasına istediğini ideoloji yoluyla yaptırabilirsin yoksa başkasını kontrol etmek yada bakarak taşı kaldırmak mümkün değildir taşı elinle dokunarak kaldırırsın.İnsanıda düşüncelerinden kontrol edersin.Görerek inanamazsın biliyorsun görmeden inanırsın ben sana diyorum ki inanma.

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
26 dakika önce, tonyukukcuk yazdı:

gayb:bilinmeyen,gizli,hazırda bulunmayan.Kurandakiler gaybi bilgidir diyorsun ve inanmak diyorsun ve kuranda yazanlar delil diyorsun.Dinlerin etkisinden kurtulmaya çalış bir faraday kafesine ihtiyacın var bu felsefeyle mümkün diğer dinleri araştırmakla mümkün dil bilmekle mümkün.Kendi sınırlarını kabul etmelisin.Bir başkasına istediğini ideoloji yoluyla yaptırabilirsin yoksa başkasını kontrol etmek yada bakarak taşı kaldırmak mümkün değildir taşı elinle dokunarak kaldırırsın.İnsanıda düşüncelerinden kontrol edersin.Görerek inanamazsın biliyorsun görmeden inanırsın ben sana diyorum ki inanma.

 

atığım mesajın sayısı ile senin mesvj sayın bile benim dediklerimi destekliyor. sence de öyle değil mi. ben bir şey diyorum sen tersini diyorsun. 31 ve 13 sayılarının ters yazımını kasteddim.

 

üstelik bu sayılar benim mesajımdaki manaya da uygun. çünkü 2. bilgi 1. bilgiyi de kapsar. 1. bilginin içinde 2. bilgi yok.aynı şekilde 31 in içinde 13 var , ama 13 içinde 31 yok.

 

 ben sana diyorum ki inan

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11/1/2017 at 08:15, ahmet1405 said:

 

zaten laftan anlamadığın için, okuduğunu idrak edememe hastalığına kapıldığından ateizm çukuruna düşmüşsün.

hiç şaşırtıcı değil bu ileti.

 

 

Din denen bok çukurunun islam denen en derin yerine düşmüş bir zavallının feveranları...

 

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...