Jump to content

Kafanızı Kurcalayan Ayetler


Recommended Posts

  • İleti 49
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Nahl Suresi'nin 51. ayetinde şöyle denilmekte:

"Ve Allah, şöyle dedi: "İki ilâh edinmeyin! O, sadece tek bir ilâhtır. O halde sadece Benden korkun!"

1.ve kâlallâhu (ve kâle allâhu) : ve Allah dedi
2. lâ tettehızû : edinmeyin
3. ilâheyni isneyni : iki ilâh
4. innemâ : sadece, yalnız
5. huve : o
6. ilâhun : ilâhtır
7. vâhıdun : tek, bir tane
8. fe : o zaman, öyleyse, o halde
9. iyyâ-ye : yalnız ben, sadece ben
10. ferhabûni : artık korkun


Tüm mealciler ayeti yukarıdaki şekilde çevirmiş diyebiliriz. Dikkat edersiniz ayetin girişinde Allah'ın dediği belirtilerek onun ağzından şu cümleler aktarılmakta:

-İki ilah edinmeyin,
-O, sadece tek bir ilâhtır. 
-O halde sadece Benden korkun!

Ayet girişine göre ilk ve son cümlenin Allah'ın ağzından çıkmış olması normal ancak bu iki cümle arasında konuşan Allah'ın kendisi değil, bir başkası "O" diye Allah'ı kastediyor.

Eğer bu ayet "Allah şöyle diyor" diye başlıyorsa ortadaki cümlenin "O, sadece tek bir ilâhtır." şeklinde değil "Ben sadece tek bir ilahım." şeklinde olması gerekirdi. Kendisinden "ben" diye bahsetmek yerine "O" diye bahsetmenin sebebi nedir?

tarihinde cenkvarol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

sanırım soru ; kuran da ben yerine biz, o yerine neden ben ifadesi kullanılmamasıyla ilgili.

 

cevap kuranın belagat sanatıyla ilgili. allah kendisinden "o" "biz" diye ifadeler kullanması biraz arap belağatını bilmemiz gereken konulardır.

bu biraz araştırma gereken bir konu. umarım bir iki araştırma gerekli cevabı alabilirsiniz. size burada anlatmak istesem kopyala yapıştırdan başka bir şey yapamam.

 

Kuran’da Allah kendisinden birinci şahıs olarak bahsederken hem tekil “Ben” ifadesini, hem azamet, yücelik, saygınlık belirtisi olarak çoğul olan “Biz” ifadesini kullanır. Fakat Allah’tan ikinci şahıs olarak bahsedildiğinde hep ikinci tekil “Sen” ifadesi geçer, hiçbir zaman ikinci çoğul olarak “Siz” ifadesi geçmez veya Allah’tan üçüncü şahıs olarak bahsedildiğinde hep üçüncü tekil “O” ifadesi geçer, hiçbir zaman üçüncü çoğul “Onlar” ifadesi kullanılmaz. 

 

aynı cümlede kendisinden hem 3. tekil şahıs hem bir tekil olarak bahsetmesi kuranın iyi konuşma sözlerle inandırma yeteneği özelliklerini yansıtırç

 

ayrıca çeviri de de ufak tefek hatalar. ve  anlatılmak istenen durumlar tek bir ayetle de son bulmuyor devam ediyor.

okuyalım.

 

. Göklerde ve yerde ne varsa, O'nundur, din de yalnız O'nundur. O halde Allah'tan başkasından mı korkuyorsunuz?

 Nimet olarak size ulaşan ne varsa, Allah'tandır. Sonra size bir zarar dokunduğu zaman da yalnız O'na yalvarırsınız.

. Sonra da sizden o zararı giderdiğinde, içinizden bir zümre, hemen Rablerine ortak koşarlar!

 

 

 

ve sana tavsiyem iltifat sanatı nedir bir bak ??

 

 

tarihinde ahmet1405 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ı oluşturan ayetler genellikle 6. Yoğunluktan gelen varlıkların sözleridir. Melek denilen varlıklar bunlardır. Bunlar gelecekteki bizlerdir. Cebrail bir kişi değil, oradan gelen görevli bir grubun adıdır. Bu nedenle "biz" ifadesi geçer. Bu nedenle yaratıcıdan "O" diye söz eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kıvırtma sanatı diye buna derler. Resmen bir şahıs, başka bir şahısı anlatıyor, yani kelam yüce olandan değil, onun kulundan çıkıyor ama kıvırtma ustaları bize edebiyat yapıyor. Bu tür kıvırmalar çok çeşitli şekillerde yapılmış olduğundan, bana yellenme sesinden başka bir şeyi anımsatmaz... 

 

Bir Ayet: Zariyat-51 Ve Allahla beraber başka bir Tanrı uydurmayın, haberiniz olsun ki ben size ondan bir açık uyarıcıyım.

 

Adam resmen kendi konuşmuş. Buna benzer bazı Ayetler vardır ki, başlarında "kull" yani "de ki" kelimesi vardır. Bunda "kull" yok, direk Muhammed girmiş, lafı koymuş gitmiş.

 

Ben de direk giriyorum, Ayeti koyup gidiyorum...

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Huuu yazdı:

Kuran'ı oluşturan ayetler genellikle 6. Yoğunluktan gelen varlıkların sözleridir. Melek denilen varlıklar bunlardır. Bunlar gelecekteki bizlerdir. Cebrail bir kişi değil, oradan gelen görevli bir grubun adıdır. Bu nedenle "biz" ifadesi geçer. Bu nedenle yaratıcıdan "O" diye söz eder.

:)

Elinde hiçbir delilin olmadan nasıl inanabiliyorsun  bunlara?

Link to post
Sitelerde Paylaş
46 dakika önce, Phaselis yazdı:

Bir Ayet: Zariyat-51 Ve Allahla beraber başka bir Tanrı uydurmayın, haberiniz olsun ki ben size ondan bir açık uyarıcıyım.

 

bu arkadaşım Zariyat - 51 e takılmış ve peygamber konuşuyor zannederek hataya düşmüş.

 

aynı durum hud-2 suresinde de mevcuttur.

 

Bu durum Kuran'ın icazi uslubu nedeniyledir.

 

Kurap Arapçanın en büyük edebi eseridir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, ahmet1405 yazdı:

 

bu arkadaşım Zariyat - 51 e takılmış ve peygamber konuşuyor zannederek hataya düşmüş.

 

aynı durum hud-2 suresinde de mevcuttur.

 

Bu durum Kuran'ın icazi uslubu nedeniyledir.

 

Kurap Arapçanın en büyük edebi eseridir.

 

:D akıl hastalarının zırvaları edebi eser oldu...

 

kuran, en iyi olasılıkla yüzlerce yılda bir araya getirilmiş bir zırvalar bütünüdür. yine büyük olasılıkla, 12.yydan öncesine ait tam kuran bulunamayacaktır.

 

derleme toplama şeylerde bu tür söylem kargaşaları olması normaldir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, ahmet1405 yazdı:

 

aynı cümlede kendisinden hem 3. tekil şahıs hem bir tekil olarak bahsetmesi kuranın iyi konuşma sözlerle inandırma yeteneği özelliklerini yansıtır

 

yapmayın allah aşkına, bahsettiğim ayette "O" demek yerine "Ben" deseydi şimdi daha az mı inandırıcı olacaktı, tam tersine ayetin giriş ve bitiş cümlelerine göre daha uyumlu ve düzgün bir şekilde konuşmuş olacaktı. İşe gelince her çağa hitap eden bir kitap işe gelince Arap bilmem ne sanatı, bırakın bu oyunları lütfen ve sorgulayın şu kitabı, korkmayın ve cesur olun biraz, inanın komik olmaktan daha iyidir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, cenkvarol yazdı:

yapmayın allah aşkına, bahsettiğim ayette "O" demek yerine "Ben" deseydi şimdi daha az mı inandırıcı olacaktı, tam tersine ayetin giriş ve bitiş cümlelerine göre daha uyumlu ve düzgün bir şekilde konuşmuş olacaktı. İşe gelince her çağa hitap eden bir kitap işe gelince Arap bilmem ne sanatı, bırakın bu oyunları lütfen ve sorgulayın şu kitabı, korkmayın ve cesur olun biraz, inanın komik olmaktan daha iyidir.

 

 

allah inancı var ki , allah aşkına diyorsun. sende ışık var devam edebiliriz.

 

sana sormak istiyorum;

Allah aşkına --

 

şu metin mi daha edebi- Ve Allah, şöyle dedi: "İki ilâh edinmeyin! O, sadece tek bir ilâhtır. O halde sadece Benden korkun

yoksa şu metin mi - Ve Allah, şöyle dedi: "İki ilâh edinmeyin! Ben sadece tek bir ilahım. O halde sadece Benden korkun

Link to post
Sitelerde Paylaş

bakın edebi olmadan evvel doğru ve mantıklı olmak gelir, yani o ayetten anlatılmak istenen mesajı en doğru şekliyle almak lazım. Siz özneleri birbirine karıştırdıktan sonra edebi olsanız kaç yazar kaldı ki burada edebi olan hiçbir bir taraf da yok. Eğer ayette iki ilahtan bahsediliyor ve bir ilah diğer ilahtan "O" diye bahsediyorsa ben buradan pekala farklı anlamlar da çıkartabilirim, edebi olup olmadığını takan kim. 

tarihinde cenkvarol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, cenkvarol yazdı:

bakın edebi olmadan evvel doğru ve mantıklı olmak gelir, yani o ayetten anlatılmak istenen mesajı en doğru şekliyle almak lazım. Siz özneleri birbirine karıştırdıktan sonra edebi olsanız kaç yazar kaldı ki burada edebi olan hiçbir bir taraf da yok. Eğer ayette iki ilahtan bahsediliyor ve bir ilah diğer ilahtan "O" diye bahsediyorsa ben buradan pekala farklı anlamlar da çıkartabilirim, edebi olup olmadığını takan kim. 

Bak arkadaş kuran sadece sana öZgü indirilmedi , sen takmazsın başkası takar. Kuran da senin istediğin tarzda yüzlerce ayet var. Kuran da belağat teşbih iltifat vs sanatları var. Ve bu sanatları kullanıldıkları ayetlere göre Allah mucizevi şekilde dizayn ediyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
27 minutes ago, ahmet1405 said:

Bak arkadaş kuran sadece sana öZgü indirilmedi , sen takmazsın başkası takar. Kuran da senin istediğin tarzda yüzlerce ayet var. Kuran da belağat teşbih iltifat vs sanatları var. Ve bu sanatları kullanıldıkları ayetlere göre Allah mucizevi şekilde dizayn ediyor

 

Mucizevi şekilde dizayn ediyor veeeee, özneleri karıştırıp çorba ediyor, anlatımın yitmesine yol açıyor!!! :) Ayet de ya anlatım bozukluğu ihtiva eder, ya da muhammedin beyanı haline gelir pozisyona düşüveriyor...Artık kırk katır mı kırk satır mı seçmek de müslümanlara düşüyor. Tabak gibi meydanda olan arızaya gıkını dahi çıkaramayan müslümanlar; belagatti, söz sanatıydı şeklinde kekeleyip kıvırmaya başlıyor. Mucizeye geeel vatandaaş..Tanrı belagat mucizesi şeyedeyim diye anlatımdan feragat etmiş..

 

Müslüman aklı bariz bir marazı resmen edebi sanat ayağına yutturmaya çalışıyor bizlere yahu? Duy da inanma..Ama aklı başında adam yer mi bunu, yemez. Anca koyun sürüsü yer.

 

Neyse ağzının payını vermişler sana zaten, daha fazla yüklenmeyeyim. Seni, edebi sanatla düzgün anlatım ve grameri bir araya getiremeyen tanrın ve onun iki yakası bir araya gelmez ama mucizevi(!) kitabı ile başbaşa bırakayım. Yalnız herşeye kadirin böylesine patlaması hakikaten bir çeşit mucize olsa gerek. Haksız da değilsin hani..

 

Artık ibret mi olsun geçmiş mi olsun bilemedim..

Arkadaşlarına falan da anlat bunu, iman tazelesinler.

Boru değil, görülmemiş duyulmamış bir mucize var bu ayette..

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, ahmet1405 yazdı:

 

bu arkadaşım Zariyat - 51 e takılmış ve peygamber konuşuyor zannederek hataya düşmüş.

 

aynı durum hud-2 suresinde de mevcuttur.

 

Bu durum Kuran'ın icazi uslubu nedeniyledir.

 

Kurap Arapçanın en büyük edebi eseridir.

 

Ahmeddd, hee vallah doru diyon o hitap  aynen icazi uslub yüzündendir... Biz de sizin gibi keriziz ya,  aynen sizin gibi yedik... Olum ahmed sen hiç şamtatlı yedin mi? 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlak doğru olduğu iddia edilen bir şey ortaya konduğunda, onda küçücük bir yanlış bulmak bile tüm iddiayı geçersiz kılar.

Akıl ve vicdan sahibi insanlar kurandaki bu yanlışları gördüklerinden -yani görmeyi seçtiklerinden- din onlar için mutlak doğru olmaktan çıkar.

Fakat bunca zaman müslüman olan bir insanın birden dinden çıkması zaten beklenmez. Beklenen şudur ki; bir ayette bile hata görüldüğünde sonuna kadar araştırma yapılsın, hikmet diyip geçilmesin.

O ayet yanlış öğeler barındırıyorsa temiz bir kafayla kuran baştan sona okunsun. Kafaya takılan ayetler not edilsin, araştırılsın.

Bunları yaptıktan sonra akıl ve vicdanı gayet rahat olup kurana iman etmeye devam eden insan varsa ona zaten denecek bir şey yoktur. 

Peki @ahmet1405 sizde okuduklarınız hiç soru işaretine sebep olmuyor mu? Buna verdiğiniz yanıttan sonra cidden sizinle daha tartışmaya girmeyeceğim.

tarihinde herathegoddess tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, herathegoddess yazdı:

Mutlak doğru olduğu iddia edilen bir şey ortaya konduğunda, onda küçücük bir yanlış bulmak bile tüm iddiayı geçersiz kılar.

küçücük bir hata yok ki :) , hata sizin algınızda.

 

6 saat önce, herathegoddess yazdı:

Peki @ahmet1405 sizde okuduklarınız hiç soru işaretine sebep olmuyor mu? Buna verdiğiniz yanıttan sonra cidden sizinle daha tartışmaya girmeyeceğim.

baştan sona okuyunca bir bütünlük ve anlatılmak istenen tevhid inancı. zerre soru işareti aksine iman tazeleme var. her ayet bir mucize :)

 

Gençler size biraz edebiyat dersi verelim ufkunuz açılsın. ahaa başında "de ki" yok deyip çılgınca sevinmezsiniz bundan sonra eminim :)

 

Kuranda kullanılan edebi sanatlar

1- Seci : Kuranda ki kafiye sistemi

2- Yansıma : abiattaki seslerin harfler halinde aksetmesi, sesin kelime kalıbı­ na dökülmesidir

3- Ağlam Bağıntılı uyum :  anlamı daha iyi ifade ettiği için, uygun görülen gramer kurallarındaki değişiklikti

4-Teşbih : aralarında hakiki veya mecaz! yönden ilgi kurulabilen iki varlıktan zayıf olanın kuvvetli olana benzetilmesi ile yapılan bir sanattır

5-istifham : soru sormak suretiyle dikkat çekerek sözün tesirini artırıp anlamı kuvvetlendirme sanatıdır

6-Ta'riz: söylenen sözün ya da kavramın gerçek ve mecazlı anlamı dışında büsbütün tersini kastetmekti

7-Akis:cümlenin bir kısmının takdim, diğer kısmının tehir edilmesi, sonra da tehir edilen cümlenin takdim, takdim edilen cümlenin tehir edilmesine denir

8-Harf Tekrarı: ses ahengi oluşturmak maksadıyla bir söz içinde aynı harf veya hecelerin sık sık tekrarlanmasına denir

9-Cinas:yazılış ve söylenişi benzer, anlamı ayrı iki kelimeyi bir araya getirme sanatına denir.

10-Mecaz: bir kelimeyi ya da sözü gerçek anlamı dışında kullanmaktır.

11-İstiare:  mecazın teşbihle birleşmesinden meydana gelir

12-Kinaye:   kelimenin kendi anlamına eşit bir başka anlamda kullanılmasıdır

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...