Jump to content

Kuran'da Özgür İrade


Recommended Posts

Bir saat önce, anibal yazdı:

 

Allah, pedofil bir bedevinin kıçından sallanmış bir osuruktan teyyaredir. 

 

Bu böyle oldukça, sadece klavyeni eskitmiş oluyorsun.

 

senin ateistliğin hangi bilim yobazının osyuruğundan çıkmışsa , herkesi öyle sanma..doğru konuşş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 315
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

6 minutes ago, FETİH said:

 

senin ateistliğin hangi bilim yobazının osyuruğundan çıkmışsa , herkesi öyle sanma..doğru konuşş.

 

 

Eeee ,doğru konuşuyoruz işte, siz gibi yalan dolan ve zırva ile işimiz olmaz. Allah, pedofil, sübyancı bir bedevinin kıçından uydurduğu bir bedevi putçuğudur.. 

 

Değilse, buyur, göster, nerde hani, filler mi ezid, inek mi içti, dağa mı kaçtı, yanıp bitip kül mü oldu?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

 

Eeee ,doğru konuşuyoruz işte, siz gibi yalan dolan ve zırva ile işimiz olmaz. Allah, pedofil, sübyancı bir bedevinin kıçından uydurduğu bir bedevi putçuğudur.. 

 

Değilse, buyur, göster, nerde hani, filler mi ezid, inek mi içti, dağa mı kaçtı, yanıp bitip kül mü oldu?

 

 

 

yalanlarını yazaak bir forum, onaylayacak 5-10 kişi buldun diye doğruyum mu sanıyorsun..

kendine iyilik yapmak istersen, yazma sadece gerçekleri oku... yazmak yalanını doğrulamıyor.

 

bana buyur göster diyorsun, yahu ben görmedim ki , sana gösteriyim.sen köre bir şeyi gözterebilir misin.? bu konuda sen de ben de körüz. yoksa Allah CC. var.

ayrıca benim inancıma pis kelimeler kullanma.eleştirmek ayrı kötü kelime ayrı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, FETİH said:

 

yalanlarını yazaak bir forum, onaylayacak 5-10 kişi buldun diye doğruyum mu sanıyorsun..

kendine iyilik yapmak istersen, yazma sadece gerçekleri oku... yazmak yalanını doğrulamıyor.

 

bana buyur göster diyorsun, yahu ben görmedim ki , sana gösteriyim.sen köre bir şeyi gözterebilir misin.? bu konuda sen de ben de körüz. yoksa Allah CC. var.

ayrıca benim inancıma pis kelimeler kullanma.eleştirmek ayrı kötü kelime ayrı.

 

 

 

Hah işte, olmayan şeyi, aslı olmayan martavalı, ne sen, ne başka hiç kimse göremiyor, göremez de zaten. 

 

Aslı astarı olsa görürdük, o yüzden diyoruz, bu bir bedevinin osuruktan teyyaresi...

 

Dünya da, şu anda tapılan kaç tane tanrı var, bir fikrin var mı?

 

Çok zor geldiyse, şu an tapılan kaç tane allah var, bari ondan bir fikrin var mı?

tarihinde anibal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

 

 

Hah işte, olmayan şeyi, aslı olmayan   ne sen, ne başka hiç kimse göremiyor, göremez de zaten. 

 

 

 

bak, şu teyyare kelimesini ve diğer kötü sıfatları bırak, fikrini söyle. anladın mı? sadece fikrini...

 

 dünyada kaç milyar insan var.: 8 milyar diyelim. bu 8 milyar insanın hepsi kör. bu konuda kör. 8,18, 118 hepsi kör.

anadan doğma köre güneşi gösteremediğin gibi.

sadece anlatırsın. o kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, FETİH said:

 

bak, şu teyyare kelimesini ve diğer kötü sıfatları bırak, fikrini söyle. anladın mı? sadece fikrini...

 

 dünyada kaç milyar insan var.: 8 milyar diyelim. bu 8 milyar insanın hepsi kör. bu konuda kör. 8,18, 118 hepsi kör.

anadan doğma köre güneşi gösteremediğin gibi.

sadece anlatırsın. o kadar.

 

 

Bunun kötü sıfatı falan yok, hakikat bu, ben ne yapayım?

 

Evet, dünyada 7 milyar insan ve en az 7 milyar tanrı var. Acaba şansın ne, senin inandığın tanrı harbi, diğerleri osuruktan teyyare olsun? 

 

Bu konuda kör olduğun muhakkak. O kadar körsün ki, bir tanrının falan olmadığını, sana senelerdir söylenmiş kıçtan uydurulmuş, hiç bir mesnedi olmayan yalanlarla kandırıldığını göremiyorsun. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 10.12.2017 at 00:31, FETİH yazdı:

 

 dilediğini saptırması demek: senin ortaya koyduğun iradeni hükümsüz bırakmayıp----,ki isterse senin iradeni hükümsüz bırakır----- iradeni yaratır demek.  

 

neden anlamak istemiyorsunuz. anadilim türkçe, türkçe konuşmuyor muyum?  bir kere de anladık deyin dişimi kıracam.

Ben taksici örneğinde de demek istediğini anladım.
Saptırmak o anlamda olabilirdi, ama ben diyorum ki, allahın bilmesiyle beraber özgür irade mümkün değil. Mümkün olsaydı haklı olabilirdin. Bu yüzden o anlamda olamaz. Kuranı kim yazdıysa, yazarken senin gibi düşünmüş olsa bile, yani kastedilen gerçekte seninki olsa bile, felsefi çıkarımlarımız aksine götürüyor. Benim eleştirim bu. Yani sen beni anlamadın.

 

On 10.12.2017 at 00:31, FETİH yazdı:

Allah’ın her şeyi önceden bilmesi kuluna zorla bir iş yaptırmaz. Çünkü kulun her işinde seçmesi için özgür bıraktığı :bir hak bir de batıl yol yaratır. Sadece batıl yol yaratsa o zaman zorlama söz konusu olur.

 

MİSal: öğretmen talebeyi tahtaya kaldırıp ona 2 seçenek sunsa. İster istiklal marşını yaz. İstersen gençliğe hitabeyi yaz dese. Çocuk da bu 2 seçenekten birini yapmakta özgür olduğu için birini seçip yazacaktır.

 

Şimdi öğretmen talebe gibi bir kul olduğu için geleceği bilemez. Sadece tahminde bulunur. Öğretmen de çocuğun  seçimi ile ilgili tahminini bir kağıda yazsa ve yazdığı tahmini tutsa. Şimdi öğretmenin bu tahmini çocuğun seçiminde zorlayıcı mı olur? Tabi ki olmaz. Ancak öğretmen tek seçenek sunup sadece istiklal marşını yaz deseydi. O zaman bir zorlama olurdu.  

 

Allah ise çocuğun ne yazacağını kesin bir bilgiyle bilir ve kaderine yazar. Bu çocuğu zorlamaz. Çünkü öğretmen gibi Allah da insana 2 seçenek sunuyor. İman ve küfür şeklinde isimlendirilen 2 seçenektir bunlar.

 

Allah bir seçenek sunarsa o zaman dediğin gibi kul yaptığına zorlanmış olur. İnsan imtihan gereği her işinde 2 seçenekle denenir. Allah’ın istediğini seçerse sevap seçmezse günah verilir.

 

 

 

Bir saat önce, FETİH yazdı:

 

Geleceği insan bilemez. Sadece tahmin eder. Allah ise geleceği tahminle değil kesin bir bilgiyle bilir. Şimdi Allah ile insanın bilgideki bu farkını ayırdetmek gerek.

 

Misal.  Fener , tabzon maçının sonucu hakkında biz tahmin yaparız. bu tahmini bilgiyi 2-0 olarak bir yere yazsak … Bu tahmini bilgi  tutsa biz öyle yazdık diye olmuyor ki..

Allah açısından bakarsak maçın neticesini kesin bir bilgiyle yazıyor. Kader denilen Bu yazısı maçın sonucunu  öyle yapmıyor. 2-0 olacağını maç oynanmadan biliyor. Allah için maçın başıyla sonu arasında fark yok.

İnsan için maçın başında =tahmini bilgi (sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

İnsan için maçın sonunda =kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

Allah için maçın başında= kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

Allah için maçın sonunda= kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

. (örneğin: insan 30 tekvir 29 der ki, Allah CC. dilemeden, siz dileyemezsiniz. yani, bir şeyi düşünmeniz bile ancak Allah'ın CC. , sizin onu düşünmenizi dilemesi sonrasında mümkün olabilir.)

 

Önce Allah’ın dilemesine gelince o da şöyle: sen, akıl ve özgür irade nimetlerini kendi isteğinle mi aldın? Hayır. Bunları sana veren Allah olduğu için, sen doğumundan ölümüne kadar dilediğin her şeyi, hakikatta Allah dilemiş oluyor. Anlayabiliyor  musun?

 

Bak sen iyilik ve kötülük yapabilecek bir özgür irade ye sahipsin. Allah sende sana sormadan zorla yaptığı şey sadece özgür iradeni yaratması. Yani sana zorla(mecbur tutmak) verdiği Özgür iradeni kullanarak özgür bir şekilde iyilik ve kötülükleri yapıyorsun. Özgür olmasan cennete almaz seni. Hayan bitki ve taş gibi varlıkları bu yüzden cennete almıyor. Aynı şekilde cehenneme de almıyor.

DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.

 

Ben anlıyorum da sen anlamak istemiyorsun.
"Allah kulunun ne yapacağını önceden kesin olarak bilip kaderine yazar."
Daha ortada yazılı kader yok, ama allah önceden kesin olarak bilebiliyor :D Ya iyi de, bir insanın ne yapacağı önceden kesin olarak nasıl bilinebilir? Sen nasıl tahmin edersin mesela? Azıcık düşünsene yahu. Saçmalığı göreceksin.
Suyun 100 derecede kaynayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Su kaynamamayı seçebilir mi? Öyleyse suyun özgür iradesi var mıdır?
Bir insanın ne yapıp yapmayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Bu durumda o kişi, senin bildiğin şeyi yapmamayı seçebilir mi? Öyleyse insanın özgür iradesi var mıdır?
Varsa, hani nerde?
"Benim bildiğim şeyi yapmamayı seçebilir" dersen, zaten kesin olarak bilmemiş oldun, bilgin yanlış oldu. O zaman kesin olarak bilmenin bir yolu yok demektir. O zaman allah nasıl bilecek? "Çünkü o allah" falan deyip safsata yaparsın şimdi sen.
Kesin olarak bilmenin yolu varsa, nasıl ki hidrojenle oksijenin doğru parametlerle etkileşip su oluşturmaktan başka şansı yoksa, insanın da kesin olarak bilinebileni yapmaktan başka şansı yoktur. Bu durumda özgür irade yoktur, allah yalan.
Kesin olarak bilmenin yolu yoksa, allah her şeyi bilen değildir, her şeye gücü yeten de değildir, çünkü önceden bilmeye gücü yetmiyor, allah yine yalan.
Öğretmen öğrencisinin ne yazacağını tahmin ediyor, halbuki öğretmen yanılabilir, çünkü "tahmin" denen şey kesin değildir. Allahın bilgisi ise kesin. Örneğin yanlış bu yüzden. Yani allahın önceden bilme yöntemi tahmin olamaz, çünkü tahmin kesin değildir. Adı üstünde tahmin. Ama "sonucu kesin tahmin etme" falan dersen, bu zaten bilmedir. Örneğin yine tutarsız oldu, çünkü öğretmen tahmin ediyordu sadece, önceden bilmiyordu. Önceden bilebiliyorsa, bu durumda zaten yukarda yazdığıma geri dön, baştan oku.

 

Bak sen ne demişsin:

Alıntı

Allah için maçın başında= kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)


Bizim anlatmaya çalıştığımız ama senin anlamadığın şey şu. Önceden bilinebilmesi sonuca etki etmiyor. Peki.
Su, senin onun önceden kaynacağını bildiğin için mi kaynıyor? Hayır. Senin bilgin sonuca sebep olan şey değil yani. Senin allah örneğindeki gibi. Peki bu suyun özgür iradesinin olmasını sağlıyor mu? Hayır.
Yani önceden Allahın bilmesi sonucu belirlediği için değil, Allah'ın önceden bilebilmesi, daha doğrusu böyle bir şeyin önceden bilinebilmesi, özgür iradeyi ortadan kaldırdığı için yok. Bir olay önceden kesin olarak bilinebiliyorsa, o olay neden-sonuç ilişkilerinin kurbanıdır. Özgür irade falan da, Allah önceden bilebiliyorsa, olamaz. Sonucu önceden belli olduğu için olamaz. Yani nasıl ki sen suyun kaynayacağını bilerek suyun kaynamasına sebep olmadıysan, ama su özgür iradesiyle de kaynamadıysa, Allahın da senin geleceğini bilerek senin eylemlerine sebep olmadığını varsaysak bile, bu özgür irade olmamasını değiştirmiyor. Önceden bilinebildiği için.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, skeptikal yazdı:

Ben taksici örneğinde de demek istediğini anladım.
 
Yani önceden Allahın bilmesi sonucu belirlediği için değil, Allah'ın önceden bilebilmesi, daha doğrusu böyle bir şeyin önceden bilinebilmesi, özgür iradeyi ortadan kaldırdığı için yok. Bir olay önceden kesin olarak bilinebiliyorsa, o olay neden-sonuç ilişkilerinin kurbanıdır. Özgür irade falan da, Allah önceden bilebiliyorsa, olamaz. Sonucu önceden belli olduğu için olamaz. Yani nasıl ki sen suyun kaynayacağını bilerek suyun kaynamasına sebep olmadıysan, ama su özgür iradesiyle de kaynamadıysa, Allahın da senin geleceğini bilerek senin eylemlerine sebep olmadığını varsaysak bile, bu özgür irade olmamasını değiştirmiyor. Önceden bilinebildiği için.

 

çok şükür. biri bişeyi anladı. saol.

 

bak kendini su örneğiyle sınırlandırmakla hata yapıyorsun. senin su ile ortak noktan ikinizi de Allah yarattı. farklı noktan ise sende akıl onda akıl yaratmadı.bu farkı elden bırakma.

sen mahluk olduğun için ancak su gibi şuursuz varlıkların gelecekte yapacaklarını -neden sonuç ile-bilebilirsin. şuurlu olan diğer insanların geleceklerini ise bilemezsin.

Allah ise hem şuurlu hem şuursuz mahlukların gelecekte yapacaklarını bilir.

 

eğer bilmezse, ilah olmaz. senin gibi mahluk olur.

ki bu çeşit islam dışı sahte ilahlara inananlar da vardır.islamın gerçek ilahı anlatmaya çalıştığım gibidir.. bilgisinde zorlama yok. olanı biliyor. çünkü " Hiç Yaratan bilmez mi?" kendi yaratmış zaten tabiki bilir..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, FETİH said:

 

çok şükür. biri bişeyi anladı. saol.

 

bak kendini su örneğiyle sınırlandırmakla hata yapıyorsun. senin su ile ortak noktan ikinizi de Allah yarattı. farklı noktan ise sende akıl onda akıl yaratmadı.bu farkı elden bırakma.

sen mahluk olduğun için ancak su gibi şuursuz varlıkların gelecekte yapacaklarını -neden sonuç ile-bilebilirsin. şuurlu olan diğer insanların geleceklerini ise bilemezsin.

Allah ise hem şuurlu hem şuursuz mahlukların gelecekte yapacaklarını bilir.

 

eğer bilmezse, ilah olmaz. senin gibi mahluk olur.

ki bu çeşit islam dışı sahte ilahlara inananlar da vardır.islamın gerçek ilahı anlatmaya çalıştığım gibidir.. bilgisinde zorlama yok. olanı biliyor. çünkü " Hiç Yaratan bilmez mi?" kendi yaratmış zaten tabiki bilir..

 

 

Zavallı Fetih'in anası babası... Sana değilde, seni insan var ettik diye sevinen ailene acırım..

 

Senin hormon denen şeyden haberin var mı?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

Zavallı Fetih'in anası babası... Sana değilde, seni insan var ettik diye sevinen ailene acırım..

 

Senin hormon denen şeyden haberin var mı?

 

 

 

herkeste geçici zavalllık vardır. ama sende ki zavallık kalıcı ona acırım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, FETİH said:

 

herkeste geçici zavalllık vardır. ama sende ki zavallık kalıcı ona acırım.

 

 

O kadar zavallısın ki..

 

Einstein demiş ki: Aptallar herkesi kendi gibi zanneder.

 

Sende bu zavallı aptallıkla, herkesi, bizi falan öyle zavallı zannediyorsun hepsi bu..

 

Bak sana bir şey söyleyeyim. Resmi olarak akredite olduğum bir sürü şey olsa da, en önde gideni biyolojidir. Yani en temel bilim dalım biyoloji oluyor, senin anlayacağın. Ve benim gözümde, bir karınca, bir sinek yada bir insan bir biyoloijk canlı olarak aynı hükümdedir. 

 

Tabi sen bunu, "Amanda insanı sinek hükmünde görmek" gibi anladın. Yani, mesela, havluyu vurup sinek öldürür gibi insan öldürebilmek... Ama bir biyolog için bu "Sineğin hayatına, insan hayatına olduğu kadar saygı göster" şeklinde olur. Yani, bir havlu alıp sıkboğaz edip bir insanı öldürmeyi düşünemediğim gibi, bir sineği de havluyu çalıp ölüdrmeyi düşünemem, bu benim eğitimime aykırı, tüm hayatlara aynı şekilde ve sonsuz saygı göstermeyi belletiler bize.

 

İşte bu yüzden sana yol göstermeye çalışıyoruz. Sen de bir canlı olarak aynı saygıyı hak ediyorsun ve sana, düştüğün abes çukurdna çıkman için yardım elimizi uzatıyoruz. 

 

Ha, o foseptik çukurunun içinde kalıp bok içinde ölmeyi tercih ediyorsan, eh, sinekler de zaten bunu tercih ediyor, bizde saygı duyuyoruz, sana neden saygı duymayalım ki?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

 

  tüm hayatlara aynı şekilde ve sonsuz saygı göstermeyi belletiler bize.

 

İ

 

bunu söyleme y a p.

inancıma  hakaret etmemekle başla .bunu başarabilirsen sözünü k a bul ederim, yoksa  yalancı çıkarsın.

 

ben senin ateistliğine hakaret etmeden fikrimi söylüyorum.  bu dediğini ben yapıyorum .sen laft a

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, skeptikal yazdı:

"Allah kulunun ne yapacağını önceden kesin olarak bilip kaderine yazar."
Daha ortada yazılı kader yok, ama allah önceden kesin olarak bilebiliyor :D Ya iyi de, bir insanın ne yapacağı önceden kesin olarak nasıl bilinebilir? Sen nasıl tahmin edersin mesela? Azıcık düşünsene yahu. Saçmalığı göreceksin.
Suyun 100 derecede kaynayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Su kaynamamayı seçebilir mi? Öyleyse suyun özgür iradesi var mıdır?
Bir insanın ne yapıp yapmayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Bu durumda o kişi, senin bildiğin şeyi yapmamayı seçebilir mi? Öyleyse insanın özgür iradesi var mıdır?
Varsa, hani nerde?

 

Sevgili skeptikal,

 

Ben de bu konuda bizim imanı yüksek FETİH gibi, yani Müslümanlar gibi düşünüyorum. Yani Allah'ın olacakları önceden bilmesinin özgür iradeye etki etmeyeceğini düşünüyorum.

Allah burada filmi izleyen kişi. Öyle düşün. Filmi önceden izlediği için başını da sonunu da biliyor. Onun sonu biliyor olması, oyuncunun iradesine hiçbir şekilde etki etmiyor, etmez. Allah ve sınav-kader kavramı çok daha fantastik tabii ama onun önceden bilmesi, hatta kullar daha doğmamışken bilmesi, kaderi onun yazdığı anlamına gelmiyor, sınavın sonunu bilmesi de sınava tabi tutulanın iradesini etkilemiyor. Sonucu yalnız Allah biliyor çünkü. Kul bilmiyor. Dolayısıyla Allah'ın neyi bilip bilmediğini de bilmiyor, önüne çıkan durumu yaşıyor sadece. 

 

Yoksa Kur'an'da da İslam'da da özgür irade zaten yok. Allah bir yığın kural koymuş, uymazsan sonsuza dek yanacaksın diyor ve sürekli ateşi gösteriyor. Bu hal içinde kişi zaten irade gösteremez. Yani kader, sınav fantezilerine girmeye bile gerek yok aslında. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11.12.2017 at 17:21, FETİH yazdı:

arkadaş sen yaratılışı bil miyorsun? Yokluk nedir- varlık nedir ? haberin yok. O yüzden yanlış mantık yürütüyorsun. Senin yaratılman tamamen , senin iyiliğinedir. İspatlıyayım da gör sen de.

Sen yokluktan yaratılmadın. Sen   yaratılmadan önce de vardın. Çünkü Allah’ın ilim ve Halık sıfatları vardır. senin bedensel vücudunun henüz yokken, sen Allah’ın ezeli ilminde vardın. Buna ilmi vucud derler.işte bu ilmi vucudun  Halık sıfatıyla,yoktan yaratıldı.

 

İbn-i ârâbi, buna "Ayân-ı sâbite" der. İdrak edebildiğimiz yâhut şimdilik edemediğimiz, ancak; maddi âlemde yaratılmış/var olan her şeyin nitelik ve mâhiyet olarak Tanrı'nın ezeli ilminde bulunduğu şeklinde bir görüşün adıdır ayân-ı sâbite. Bu düşüncenin teist yaklaşım içerisinde dayandığı bir mantıki taban var gibi.

 

Fakat;

"O, yaratan, yoktan var eden, şekil veren Allah'tır." (Haşr 24)

 

Allah bunu niye desin ki ?

O'nun "yok" dediği mutlak yokluk değil midir?

Mutlak yokluktan da hiçbir şey ortaya çıkmaz.

Allah böyle bir iddiada bulunuyorsa kendi kendisiyle güreşiyor demektir.

Maddenin, canlı-cansız her şeyin vücud olarak bulunmuyor olması, bunarın, ezeli ilminde sabit olduğu varsayılan Allah için de "yok" anlamı taşımaması gerektiğini düşündürmeli değil mi ?

 

Nedir bu "yoktan var etme" muhabbeti ?

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

 

İbn-i ârâbi, buna "Ayân-ı sâbite" der. İdrak edebildiğimiz yâhut şimdilik edemediğimiz, ancak; maddi âlemde yaratılmış/var olan her şeyin nitelik ve mâhiyet olarak Tanrı'nın ezeli ilminde bulunduğu şeklinde bir görüşün adıdır ayân-ı sâbite. Bu düşüncenin teist yaklaşım içerisinde dayandığı bir mantıki taban var gibi.

 

Fakat;

"O, yaratan, yoktan var eden, şekil veren Allah'tır." (Haşr 24)

 

Allah bunu niye desin ki ?

O'nun "yok" dediği mutlak yokluk değil midir?

Mutlak yokluktan da hiçbir şey ortaya çıkmaz.

Allah böyle bir iddiada bulunuyorsa kendi kendisiyle güreşiyor demektir.

Maddenin, canlı-cansız her şeyin vücud olarak bulunmuyor olması, bunarın, ezeli ilminde sabit olduğu varsayılan Allah için de "yok" anlamı taşımaması gerekir.

 

Nedir bu "yoktan var etme" muhabbeti ?

 

sen bu konulara aşinasın:  ayetteki yokluk maddesel yönümüze dikkat çekilmesidir. yani Halık sıfatının yaratmaya geçmediği an. benim anladığım ilimsel bir yokluğu kastedmiyor.

 

peki orada ilimsel yokluk kasdettmediğini yazmamış.nerden bileceğiz?  sen eşrefi mahluksun aklınla ve iman nurunla gerçeği bulursun..

 

mutlak yokluk : ise allahın ilimi sınırsız olduğu için, biz ancak bildirdiğini biliriz. ama yarattıklarına bakarak yaratmadıklarına mutlak yokluk diyebiliriz. örnek: 2. bir ilah.

belki de  Halık sıfatının taalluk etmediği bir şeyi mutlak yokluk,kabul edebiliriz.çünkü onlar ne bendensel ne de ilimsel yoklar.. diyebiliriz.

 

konu zor. doğrusunu Allah bilir. hata varsa bendendir. aklıma geleni yazdım çünkü, biraz daha araştırabilirim.senin içinn.

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Türk Ateist yazdı:

 

Sevgili skeptikal,

 

Ben de bu konuda bizim imanı yüksek FETİH gibi, yani Müslümanlar gibi düşünüyorum. Yani Allah'ın olacakları önceden bilmesinin özgür iradeye etki etmeyeceğini düşünüyorum.

Allah burada filmi izleyen kişi. Öyle düşün. Filmi önceden izlediği için başını da sonunu da biliyor. Onun sonu biliyor olması, oyuncunun iradesine hiçbir şekilde etki etmiyor, etmez. Allah ve sınav-kader kavramı çok daha fantastik tabii ama onun önceden bilmesi, hatta kullar daha doğmamışken bilmesi, kaderi onun yazdığı anlamına gelmiyor, sınavın sonunu bilmesi de sınava tabi tutulanın iradesini etkilemiyor. Sonucu yalnız Allah biliyor çünkü. Kul bilmiyor. Dolayısıyla Allah'ın neyi bilip bilmediğini de bilmiyor, önüne çıkan durumu yaşıyor sadece. 

 

Yoksa Kur'an'da da İslam'da da özgür irade zaten yok. Allah bir yığın kural koymuş, uymazsan sonsuza dek yanacaksın diyor ve sürekli ateşi gösteriyor. Bu hal içinde kişi zaten irade gösteremez. Yani kader, sınav fantezilerine girmeye bile gerek yok aslında. 

 

gerçekten böyle düşünüyorsan, ki bunu bazı müslumanlar akledemiyor, allah'ı suçluyor.sen o noktayı aşmışsın..

sen adil bir sınav olduğunun farkındasın . özgür bir irade yi anlamışın. simdi ise bu adil sınava katılman gerek. süre geçiyor. ölümle zil çalıcak. sınav bitecek.

 

hemen sınav salonuna gitmen gerek.. bu nu da anla ki, diğeri bir işe yarasın.sınava girmezsen onun adil olduğunu bilmek kurtarmıyor.

sıfır alma diyor , Hz. Muhammed sav..

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, FETİH said:

 

gerçekten böyle düşünüyorsan, ki bunu bazı müslumanlar akledemiyor, allah'ı suçluyor.sen o noktayı aşmışsın..

sen adil bir sınav olduğunun farkındasın . özgür bir irade yi anlamışın. simdi ise bu adil sınava katılman gerek. süre geçiyor. ölümle zil çalıcak. sınav bitecek.

 

hemen sınav salonuna gitmen gerek.. bu nu da anla ki, diğeri bir işe yarasın.sınava girmezsen onun adil olduğunu bilmek kurtarmıyor.

sıfır alma diyor , Hz. Muhammed sav..

 

 

Hangi adil sınav? Şu mu:

 

Image result for afrika açlık akbaba

 

Ya da şu mu?

 

Image result for harlequin ichthyosis baby

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
38 dakika önce, FETİH yazdı:

konu zor. doğrusunu Allah bilir. hata varsa bendendir. aklıma geleni yazdım çünkü, biraz daha araştırabilirim.senin içinn.

 

Ukalâlık ettiğim şeklinde bir kanâ'ate varmanı istemem.

Ben zaten bunları düşünmeni sağlamak için yazmıştım.

Aklına geleni yazman için değil.

 

Benim için araştırma zahmetine girme.

İnanç, senin inancın.

Kendin için araştır.

 

Ben İslâma, öğrenme, anlama ve yaşama niyetiyle otuz yılımı verdim.

Yaklaşık  bir beş yıl da tasavvuf-tarikat tecrübem  oldu.

Öyle bir "kitap" düşün ki Tanrı olduğunu iddia eden söz sahibi, yarattığı aciz insanın korku, zaaf ve beklentileri üzerinden kendisi için "iman" devşirme telâşında. Hâl böyle olunca da insanlar menfa'âtlerini "İlah" kendilerini bu menfa'âtlere ulaştıracağına inandıkları Allah'ı da "Şefa'atçi put" yapmış oluyorlar. Görünüşte herkes "Allah rızası için" ibadet ettiğini ileri sürse  de sonunda ebedi hayat ve Cennet'in, mükâfat ya da cezânın olmadığı bir ortamda Allah'ı pek kimsenin dikkate alacağını sanmam.

 

Cennet rüşveti mukabilinde dürüst ve ahlaklı görünmek pek gerçekçi durmuyor.

Tanrıdan gelen, şaşmaz-değişmez ilkeler barındırmalıdır.

Zaman ve mekânla mâlûl olmamalıdır.

Halbuki Kur'an ilkesellikten çok uzak Ortaçağın hâkim kültürüne uyarlanmış kurallar kitabıdır.

Bu nedenle de günümüz şartları ile uyuşmayan kimi hükümeleri  daha hazmedilebilir kılma adına, Arapça kelime ve kavramların  anlamları ile oynayarak,  âyetlere "takla" attıran işgüzârların marifetlerine kalmıştır, Kur'an'ın anlaşılabilirliği...

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Haçlı ordusuna katılan hristiyanların beyni atalarınca hristiyanlık inancına göre yapılandırılmış,hristiyanlığa inanmaya programlanmıştı.Onlarla savaşan müslümanların da beyinleri atalarınca İslama göre yapılandırılmış ve İslama inanmaya programlanmıştı.Hristiyan ordusuna katılanların beyinleri eğer İslama göre yapılandırılmış olsaydı,bunlar bu kez İslama inanacaklar ve İslam ordusuna katılacaklardı.İslam ordusuna katılanların beyinleri ise hristiyanlığa göre yapılandırılmış olsaydı,bunlar bu kez de hristiyanlığa inanacaklar ve haçlı ordusuna katılacaklardı.

 

Koşullar değişirse,roller değişir.Koşullar değişirse inançlar değişir.Koşullar değişirse sınav sonuçları değişir.Atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılmış,atalarının dinine inanmaya programlanmış beyinlerin de özgür iradesinden,özgür seçiminden söz edemezsiniz.
 

Ve hala bazı beyin yoksunları,adaletli bir sınav ortamı olduğundan,özgür iradenin olduğundan söz ediyorlar.Bu Allah,atalarınca hristiyanlığa inanmaya programlanmış kişileri cehenneme atacakken,atalarınca islama inanmaya programlanmış kişileri cennete yerleştirecek.

 

Kuşaktan kuşağa aktarılan din konusunda,ataların seçimlerinin,koşulların sınav sonucunu belirlediği adaletsiz bir sınav ortamında,atalarının inancına tutsak edilmiş,özgür iradesi olmayan beyinleri sınayan adaletli Allah olamaz.

 

Şu fetih denilen kişi,orta çağ avrupasında hristiyanların içinde yaşama getirilsin,beyni hristiyanlık inancına göre yapılandırılsın.Bu kişi haçlı ordusuna katılır,müslümanlara karşı savaşırdı.

 

Özgür iradeymiş,adil sınanma ortamıymış,din konusunda sınav yapan adaletli Allah varmış.Güldürmeyin kendinize.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, FETİH yazdı:

 

Geleceği insan bilemez. Sadece tahmin eder. Allah ise geleceği tahminle değil kesin bir bilgiyle bilir. Şimdi Allah ile insanın bilgideki bu farkını ayırdetmek gerek.

 

Misal.  Fener , tabzon maçının sonucu hakkında biz tahmin yaparız. bu tahmini bilgiyi 2-0 olarak bir yere yazsak … Bu tahmini bilgi  tutsa biz öyle yazdık diye olmuyor ki..

Allah açısından bakarsak maçın neticesini kesin bir bilgiyle yazıyor. Kader denilen Bu yazısı maçın sonucunu  öyle yapmıyor. 2-0 olacağını maç oynanmadan biliyor. Allah için maçın başıyla sonu arasında fark yok.

İnsan için maçın başında =tahmini bilgi (sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

İnsan için maçın sonunda =kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

Allah için maçın başında= kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

 

Allah için maçın sonunda= kesin bir bilgi(sonuca etkisi olmayan bilgi)

. (örneğin: insan 30 tekvir 29 der ki, Allah CC. dilemeden, siz dileyemezsiniz. yani, bir şeyi düşünmeniz bile ancak Allah'ın CC. , sizin onu düşünmenizi dilemesi sonrasında mümkün olabilir.)

 

Önce Allah’ın dilemesine gelince o da şöyle: sen, akıl ve özgür irade nimetlerini kendi isteğinle mi aldın? Hayır. Bunları sana veren Allah olduğu için, sen doğumundan ölümüne kadar dilediğin her şeyi, hakikatta Allah dilemiş oluyor. Anlayabiliyor  musun?

 

Bak sen iyilik ve kötülük yapabilecek bir özgür irade ye sahipsin. Allah sende sana sormadan zorla yaptığı şey sadece özgür iradeni yaratması. Yani sana zorla(mecbur tutmak) verdiği Özgür iradeni kullanarak özgür bir şekilde iyilik ve kötülükleri yapıyorsun. Özgür olmasan cennete almaz seni. Hayan bitki ve taş gibi varlıkları bu yüzden cennete almıyor. Aynı şekilde cehenneme de almıyor.

DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.

 

 

arabın uydurma tanrısı ne yazık ki sizin söylediğiniz gibi davranmıyor. arabın tanrısı için geleceği bilmek mümkün değildir, çünkü kendisi de zamana bağlıdır.

 

örnekleyelim: 

 

bakara 63-64

 

Gene bir vakit sizden söz almıştık, Tur dağını üstünüze yüceltmiştik. Size verdiğimiz kitabı azimle alın, sakınanlardan olmak için de içindeki emirleri anın demiştik. Bundan sonra gene yüz çevirmiştiniz. Allah'ın ihsânı ve rahmeti olmasaydı ziyankârlardan olurdunuz ya.

 

bakara 83

 

Bir zaman İsrailoğullarından, Allah'tan başkasına tapmamak, anaya, babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik etmek üzere kesin söz almıştık. İnsanlara güzellikle söz söyleyin, iyi şeyler buyurun, namaz kılın, zekât verin demiştik. Sonra pek azınız müstesna, sözünüzden dönmüştünüz, hâlâ da dönmedesiniz zâten.

 

burada, geleceği bilmediği için insanlarla sözleşen fakat sonra kandırıldığını anlayan bir tanrı var. 

 

arabın uydurma tanrısı ile sizin kendi hayalinizde yarattığınız tanrı arasında, gördüğünüz üzere fark var. arabın tanrısı, zamana bağlı, sözler alıp veren ve kandırılan bir tanrı. sizin hayali tanrınız ise, arabın tanrısı ile aynı adda, fakat zamandan bağımsız ve her şeyi en başından bilen bir tanrı.

 

arabın tanrısını savunduğunuzu sanıyorsunuz, ama kendi uydurduğunuz bir tanrıyı anlatıyorsunuz. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...