Jump to content

Kuran'da Özgür İrade


Recommended Posts

  • İleti 315
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

2 dakika önce, mystic yazdı:

şempanze bile bu ahmetten daha zekıdır. hiç olmazsa  ahmet gibi yalan söylemiyor.  bir şempanze gibi davranıyor.. içten ve samımı muz verırsen sevinir. vermezsen üzülür.  

Aynen dostum şempanze şempanze gibi davranıyor Ahmet doğasına karşı gelip hayallerde yaşıyor malesef,melekler şeytanlar aynen ruyalar kadar gerçekler sadece.

Link to post
Sitelerde Paylaş

aramızda tanrının ateist olmadığını ispatlıyabilecek zeki müslümanlar varmı? acaba :D  ohhhhh ne? güzel bol keseden atmak kolay hadı bakalım. ispatlayında görelim. ateist bir tanrı olmadığını..   ama sakın bana kitapla gelmeyın bende bir kıtap çıkartırım ortalık fena karısır. kitapsız aklıyla ispatlıyacak bir müslüman varmı? yokmu? yoksa hamdi beyin teklifimi? :D 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 11/13/2017 at 05:48, ahmet1405 yazdı:

teslimiyet ve aynı anda sorgulama yapmanızı ve  düşünmenizi de istiyor.

bakınız ayetler:

 

rum 28

ali imran 65

fatır 37

 

kurana göre sorgulama yasak değil.

Bunları yazması çelişmeleri değiştirmiyor dostum,sorgularsan gerçekleri anlarsın anladığın zaman da inden çıkarsın boşuna müslümanlar islamı kur an ı güzelce okuyup çelişkileri keşfedip

ateist deist olmuyorlar yani farkına varıyorlar çelişkilerin ve hataların.Sorgularsan kafir olursun çükü gerçekleri anlarsın islam allah şüpesiz inanıcaksınız diyor çünkü kur an ı apaçık indirmiş iyor şüpeye yer yok diyor her şeyi kabul ediceksin diyor tek bir şüpen olursa kafir olmuş olursun emredilenleri aynen uygulayacaksın diyor

Sağdan soldan ayetler verme bir gün ciddi ciddi kur an ı aç ve baştan sonakadar oku cımbızlamadan.

*******************************************************************************************************************************************************************

İslam ı araplardan daha iyi bildiğini söyleme sakın bana
Şeriat isteyen bazı hocalar yobazlar cahiller hainler gücü eline gerirerler ise vay senin haline
ne olucağını tahmin bile edemezsin bu taptığın kur ana tükürürsün eminim
Osmanlı yı isteyenler yani Atatürk karşıtı cahiller kurduğu Cumhuriyete durmadan
dil uzatıyorlar,unutmasınlar ki Cumhuriyet özgürlüktür eğitimdir medeniyettir bilimdir herşeydir
Bu dindar cahil mslümanlar orta cağıda yaşamayı tercih ediyorlar ve din eğtimini tercih ediyorlar yani cehaleti aşılamak koyunlaştırmak gerilemek.

 

 

Günümüzde dinden çıkmayı suç sayan ülkelerin tamamı Müslümanların çoğunlukta olduğu ülkelerdir. Hıristiyan, Musevi, Budist, Hindu ya da ateist çoğunluklu hiçbir ülkede dinden çıkmayı ya da bir dinden diğerine geçmeyi cezalandıran yasalar bulunmamaktadır.

Dinden çıkmayı suç sayan ülkelerden bazıları şunlardır:[2][3]

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ölüm cezası olmasa bile özgürlüğe bir müdahaledir zorlamadın suçsuz ceza çekmektir

herkes dinden çıkıp ateist deist olabilir her insan özgürdür sözde herkes allaın kulu ama cezaları allah değil insanlar uyguluyor çünkü bu kuralları da uyduranlar insanlardır

yani bu hasta çöl bedevisi cahil arap.Türkiye Cumhuriyetinde şeriat istemek hainliktir ama müslüman oldukları için kimse laf etmiyor onlara rahatça propagandalarını yapıyorlar değilmi?

Amma atestler çıkıp doğruları konuşunca ve savununca suc oluyor ve cezalandırılıyorlar buna adaletsizlik denir ayırımcılık denir cahil dindarlar ancak savaş getirirler barış değil

ancak cehaleti getirirler medeniyeti değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, FETİH yazdı:

Demekki kuranda özgür irade varmış.

 Allah’ın iradesinin yanında , özgür irade varmış ki diğer irade sahipleri -yani insanın iradesi- cezalandırılıyor. Aksi halde zulum olur.Allah Adil'dir.

 

kuranda özgür irade yok işte ispatı madem aykunuz var neden? bu ispatı göremiyorsunuz  müslümcükler :D  :D  

 

allah diledıgını oyuncak gibi oynatıyor..  İBRAHİM-4 için 40 meâl bulundu. Ahmed Hulusi (14/İBRÂHÎM-4: Biz her Rasûlü kendi toplumunun lisanı ile irsâl ettik ki, onlara en anlaşılır şekilde açıklasın. . . (Artık) Allâh dilediğini saptırır ve dilediğine de hidâyet eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, mystic yazdı:

kuranda özgür irade yok işte ispatı madem aykunuz var neden? bu ispatı göremiyorsunuz  müslümcükler :D  :D  

 

allah diledıgını oyuncak gibi oynatıyor..  İBRAHİM-4 için 40 meâl bulundu. Ahmed Hulusi (14/İBRÂHÎM-4: Biz her Rasûlü kendi toplumunun lisanı ile irsâl ettik ki, onlara en anlaşılır şekilde açıklasın. . . (Artık) Allâh dilediğini saptırır ve dilediğine de hidâyet eder.

 

ayete gelince istenen önce kulun bir seçim yapması. sonrasında "Allâh dilediğini saptırır ve dilediğine de hidâyet eder."

ha burda özgür irade yazmıyor, fakat diğer başka bir ayette yazıyor. onu da yazsaydın ya..

 

b a k o küçültme ekini her istediğin yere takma .sana da takarlar sonra.  ..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, FETİH yazdı:

 

ayete gelince istenen önce kulun bir seçim yapması. sonrasında "Allâh dilediğini saptırır ve dilediğine de hidâyet eder."

ha burda özgür irade yazmıyor, fakat diğer başka bir ayette yazıyor. onu da yazsaydın ya..

 

b a k o küçültme ekini her istediğin yere takma .sana da takarlar sonra.  ..

 

hiç farketmez ister secım öncesı olsun isterse secim sonrası olsun diyelım hatta bunu güzel bir örnekle bagdastıralım. :)  ben müslüman dogdum allahın benım kötü yola düşmemı diledı bunu ben istemedım bunu alalhın istedı diye suclu benmı? oluyorum. sen önce mantıgını ve aykunu gelıştır burda harcarlar senı hemde fena harcarlar :D   

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, FETİH yazdı:

 

ayete gelince istenen önce kulun bir seçim yapması. sonrasında "Allâh dilediğini saptırır ve dilediğine de hidâyet eder."

ha burda özgür irade yazmıyor, fakat diğer başka bir ayette yazıyor. onu da yazsaydın ya..

 

b a k o küçültme ekini her istediğin yere takma .sana da takarlar sonra.  ..

 

Kul seçim yapıyorsa allah dilediğini saptırmış olmuyor. Kul kendi seçimiyle sapmış oluyor. Bu durumda allah dilediğini saptıramaz, sadece seçip yapanlar sapar. Bu durumda ayet yanlıştır.

"Burda özgür irade yazmıyor başka ayetlerde yazıyor", e iyi de, hiçbir müslüman da çıkıp demiyor ki, "demek ki ayetler arasında çelişki var". Şunu bir anlamadınız gitti.

Bu konuyu açan avel arkadaş da bunu farketmiyor. Önermesi şu: "bu ayetler özgür iradenin olmadığına işaret ediyorsa, o zaman bu ayetler ne?" diyor ve özgür iradeye işaret eden ayetleri sıralıyor. Ayetleri kopyalayıp yapıştırmış. Bu ayetlerin birbiriyle çelişkisini çözmemiş ki. Avanak işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, skeptikal yazdı:

Kul seçim yapıyorsa allah dilediğini saptırmış olmuyor. Kul kendi seçimiyle sapmış oluyor. Bu durumda allah dilediğini saptıramaz, sadece seçip yapanlar sapar. Bu durumda ayet yanlıştır.

 

 

ayet yanlış değil. sen bilmediğin için yanliş mantık kuruyorsun.

şöyleki: insanın bütün işlerinde 2 tane özne var. bu öznelerden biri insan diğeri Allâh . ve insanın yaptığı işe faaliyet denir, Allâh'ın kine Halikiyet  denir. eğer insanın Faaliyetini  Allâh Halikiyetle yaratmasa insan hiçbir faaliyet yapamaz.

 

misal: bir taksiye binsen şöfere beni bursaya götür desen. şöfer seni bursaya götürür. fakat şöför seni oraya götürmekle aslında kendi dilediğini yapıyor. çünkü şöfer isterse seni zorla ankarayada götürebilecek gücü varken sen istedin diye bursaya götürdü.yani şöför bursaya gitmeye mecbur değil ki o hem bursa hem ankaraya gidebilecekken bursayı diliyor. yoksa zorbalık yapmış olurdu.

burdaki şöför :...mecaz yollu yaratıcı için kullanıyoruz. yoksa Yaratan hiç bir şekilde yarattığına benzemez. Tabi bu örneğe tevhid inancıyla bakman lazım aksi takdirde şirke düşersin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.12.2017 at 00:13, FETİH yazdı:

 

ayet yanlış değil. sen bilmediğin için yanliş mantık kuruyorsun.

şöyleki: insanın bütün işlerinde 2 tane özne var. bu öznelerden biri insan diğeri Allâh . ve insanın yaptığı işe faaliyet denir, Allâh'ın kine Halikiyet  denir. eğer insanın Faaliyetini  Allâh Halikiyetle yaratmasa insan hiçbir faaliyet yapamaz.

 

misal: bir taksiye binsen şöfere beni bursaya götür desen. şöfer seni bursaya götürür. fakat şöför seni oraya götürmekle aslında kendi dilediğini yapıyor. çünkü şöfer isterse seni zorla ankarayada götürebilecek gücü varken sen istedin diye bursaya götürdü.yani şöför bursaya gitmeye mecbur değil ki o hem bursa hem ankaraya gidebilecekken bursayı diliyor. yoksa zorbalık yapmış olurdu.

burdaki şöför :...mecaz yollu yaratıcı için kullanıyoruz. yoksa Yaratan hiç bir şekilde yarattığına benzemez. Tabi bu örneğe tevhid inancıyla bakman lazım aksi takdirde şirke düşersin.

Sayın FEtih.
Allah her şeyi önceden biliyor.
Bu durumda senin gelecekteki eylemlerin, Allah'ın bilmesinden dolayı zorunluluktur. Aksini yapamazsın. Geleceği değiştiremezsin. Fakat değiştirirsen, bu sefer de allahın bilgisi yanlış olur. 
Peki Allah nasıl önceden bilebiliyor? Bunu allahın zamansız olmasıyla açıklarsan çıkışı olmayan bir yere girersin ama onu da tartışabiliriz.
Eğer insan davranışları önceden kestirilebiliyorsa, insanın bir robottan farkı yoktur. Nasıl ki yapay zekanın algoritması trace edilebilirse, insan da yapacakları tahmin edilebilir durumdadır, eğer verdiğimiz kararlar önceden belli ise. 
Allah da önceden bilebildiğine göre, insan determinizmin kölesi olma durumunda.
Deterministik yasaları koyan, yine Allah. İnsanın kaderini belirleyen de bu yüzden allah.
Örnek, psikopat doğan insanlar var. Beyin yapıları farklı. Kötülük yapınca pişmanlık duymuyorlar, halbuki diğer insanlara sizin mantığınıza göre allah, iyiyle kötüyü ayırt etmeleri için vicdan vermiştir.
Şimdi bu kişiler özgür iradesiyle mi hareket ediyor, yoksa allah onları farklı yarattığı için mi kötüye yöneliyorlar?
Elbette doğuştan gelen bir şey onların suçu değil. "Allah onları böyle yaratmış" çünkü.
Veya örneğin, hristiyan bir ailede doğsaydın, büyük ihtimal hristiyan olacaktın.
Yani Allahınız basbaya "dilediğini saptırıyor". Durum bu. Çünkü insanın kararı allahın koyduğu deterministik yasalarla sınırlıdır. Yani saptıran bizzat allahın kendisi oluyor. Siz ayeti farklı anlamlara yorsanız bile, felsefi çıkarımlar ayetin öbür anlamını destekliyor.
Dilediğini saptırıyor yani. Beni saptırdı mesela. Çok saçma bir kitap göndererek :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 08.12.2017 at 11:25, bir_akil_insan yazdı:

 

 

tanrı insanları yarattı demek, tanrı bir amaç uğruna bu eylemi yaptı, yani amacına ulaşmak için insanların varlığına muhtaçtır demektir. 

bu durumda, hayalinizdeki tanrınız, hiçbir şeye muhtaç olmayan tanımı ile çelişir.

tanrınızı sorgulayın; çevreden duyup, hiç düşünmeden inandığınız bir saçmalık olduğunu göreceksiniz.

 

 

 

Olaya tanrı açısından bakalım:

Sen 4055 ileti atmışsın. Bu iletiler insansa sen de onların Tanrısısın. Sen bu insanları buraya atmasaydın senin neyin eksilirdi. hiçbir şeyin eksilmezdi. Onları atarken kullandığın ilim irade ve kudretin atmasan da sen de bulunurdu.

 

Olaya insan açısından bakalım: sen o insanları okunsun amacıyla attın. Sen 4055 insanı silersen amacı da kaldırırsın. böylece insanların okunmayacak olması, silinmesi insanlara zarar verecekti . Tanrısına değil. Çünkü o insanlar okunmaktan zevk almaktaydı.

 

NOT: Tanrı ve insan hakkında benzetme yaptık. Yoksa gerçek böyle değildir. İkisi arasında benzerlik sadece kelimelerdedir. Özelliklerde değil.  DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR .

 

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, skeptikal yazdı:

Sayın FEtih.
Allah her şeyi önceden biliyor.
Bu durumda senin gelecekteki eylemlerin, Allah'ın bilmesinden dolayı zorunluluktur. Aksini yapamazsın. Geleceği değiştiremezsin. Fakat değiştirirsen, bu sefer de allahın bilgisi yanlış olur. 
Peki Allah nasıl önceden bilebiliyor? Bunu allahın zamansız olmasıyla açıklarsan çıkışı olmayan bir yere girersin ama onu da tartışabiliriz.
Eğer insan davranışları önceden kestirilebiliyorsa, insanın bir robottan farkı yoktur. Nasıl ki yapay zekanın algoritması trace edilebilirse, insan da yapacakları tahmin edilebilir durumdadır, eğer verdiğimiz kararlar önceden belli ise. 
Allah da önceden bilebildiğine göre, insan determinizmin kölesi olma durumunda.
Deterministik yasaları koyan, yine Allah. İnsanın kaderini belirleyen de bu yüzden allah.
Örnek, psikopat doğan insanlar var. Beyin yapıları farklı. Kötülük yapınca pişmanlık duymuyorlar, halbuki diğer insanlara sizin mantığınıza göre allah, iyiyle kötüyü ayırt etmeleri için vicdan vermiştir.
Şimdi bu kişiler özgür iradesiyle mi hareket ediyor, yoksa allah onları farklı yarattığı için mi kötüye yöneliyorlar?
Elbette doğuştan gelen bir şey onların suçu değil. "Allah onları böyle yaratmış" çünkü.
Veya örneğin, hristiyan bir ailede doğsaydın, büyük ihtimal hristiyan olacaktın.
Yani Allahınız basbaya "dilediğini saptırıyor". Durum bu. Çünkü insanın kararı allahın koyduğu deterministik yasalarla sınırlıdır. Yani saptıran bizzat allahın kendisi oluyor. Siz ayeti farklı anlamlara yorsanız bile, felsefi çıkarımlar ayetin öbür anlamını destekliyor.
Dilediğini saptırıyor yani. Beni saptırdı mesela. Çok saçma bir kitap göndererek :)

 

 dilediğini saptırması demek: senin ortaya koyduğun iradeni hükümsüz bırakmayıp----,ki isterse senin iradeni hükümsüz bırakır----- iradeni yaratır demek.  

 

neden anlamak istemiyorsunuz. anadilim türkçe, türkçe konuşmuyor muyum?  bir kere de anladık deyin dişimi kıracam.

Allah’ın her şeyi önceden bilmesi kuluna zorla bir iş yaptırmaz. Çünkü kulun her işinde seçmesi için özgür bıraktığı :bir hak bir de batıl yol yaratır. Sadece batıl yol yaratsa o zaman zorlama söz konusu olur.

MİSal: öğretmen talebeyi tahtaya kaldırıp ona 2 seçenek sunsa. İster istiklal marşını yaz. İstersen gençliğe hitabeyi yaz dese. Çocuk da bu 2 seçenekten birini yapmakta özgür olduğu için birini seçip yazacaktır.

Şimdi öğretmen talebe gibi bir kul olduğu için geleceği bilemez. Sadece tahminde bulunur. Öğretmen de çocuğun  seçimi ile ilgili tahminini bir kağıda yazsa ve yazdığı tahmini tutsa. Şimdi öğretmenin bu tahmini çocuğun seçiminde zorlayıcı mı olur? Tabi ki olmaz. Ancak öğretmen tek seçenek sunup sadece istiklal marşını yaz deseydi. O zaman bir zorlama olurdu.  

Allah ise çocuğun ne yazacağını kesin bir bilgiyle bilir ve kaderine yazar. Bu çocuğu zorlamaz. Çünkü öğretmen gibi Allah da insana 2 seçenek sunuyor. İman ve küfür şeklinde isimlendirilen 2 seçenektir bunlar.

Allah bir seçenek sunarsa o zaman dediğin gibi kul yaptığına zorlanmış olur. İnsan imtihan gereği her işinde 2 seçenekle denenir. Allah’ın istediğini seçerse sevap seçmezse günah verilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 13.11.2017 at 13:56, ahmet1405 yazdı:

 

tamam da  Müslümanlar hristyanlığı ve musevliği niye reddetsin ki. Allahtan geldiğinden şüphemiz mi var sanıyorsun.

Müslümanların reddettiği şey incilin ve tevratın şu an ki hali. :) kuran gelince bu dinler fesholdu.

 

bunun nesini anlamıyorsun.

İncil ve tevratın tahrifinden dolayı, Allah katında hak din islam ise diğer kitapların yükümlülüğü biter.

 

geçmiş olsun.

 

Şu yazıyı okur musun? Hristiyan bir forumdan bağlantı  bir de şurada islami bir site şöyle bir şey yazmış: Bağlantı

Diğer dinleri de araştır belki çelişkileri görürsün...

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
imla
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, FETİH yazdı:

 

 dilediğini saptırması demek: senin ortaya koyduğun iradeni hükümsüz bırakmayıp----,ki isterse senin iradeni hükümsüz bırakır----- iradeni yaratır demek.  

 

neden anlamak istemiyorsunuz. anadilim türkçe, türkçe konuşmuyor muyum?  bir kere de anladık deyin dişimi kıracam.

Allah’ın her şeyi önceden bilmesi kuluna zorla bir iş yaptırmaz. Çünkü kulun her işinde seçmesi için özgür bıraktığı :bir hak bir de batıl yol yaratır. Sadece batıl yol yaratsa o zaman zorlama söz konusu olur.

 

MİSal: öğretmen talebeyi tahtaya kaldırıp ona 2 seçenek sunsa. İster istiklal marşını yaz. İstersen gençliğe hitabeyi yaz dese. Çocuk da bu 2 seçenekten birini yapmakta özgür olduğu için birini seçip yazacaktır.

 

Şimdi öğretmen talebe gibi bir kul olduğu için geleceği bilemez. Sadece tahminde bulunur. Öğretmen de çocuğun  seçimi ile ilgili tahminini bir kağıda yazsa ve yazdığı tahmini tutsa. Şimdi öğretmenin bu tahmini çocuğun seçiminde zorlayıcı mı olur? Tabi ki olmaz. Ancak öğretmen tek seçenek sunup sadece istiklal marşını yaz deseydi. O zaman bir zorlama olurdu.  

 

Allah ise çocuğun ne yazacağını kesin bir bilgiyle bilir ve kaderine yazar. Bu çocuğu zorlamaz. Çünkü öğretmen gibi Allah da insana 2 seçenek sunuyor. İman ve küfür şeklinde isimlendirilen 2 seçenektir bunlar.

 

Allah bir seçenek sunarsa o zaman dediğin gibi kul yaptığına zorlanmış olur. İnsan imtihan gereği her işinde 2 seçenekle denenir. Allah’ın istediğini seçerse sevap seçmezse günah verilir.

 

 

İbrahim 4. ayetten anladığım allah dilediğini saptırır dilediğini kurtuluşa erdirir burada saptırma ve kurtuluşa erdirme işini yapan fail Allah öncelikle senin kutsalın olduğu için o kelimeyi büyük yazdım.İradeyi yaratır vs. yok burada yani cebri gibi.

 

Şimdi 2 şeçenek var işte a yada b, bu seçeneklerdenden birisini seçebiliriz fakat hangisini seçeceğini tahmin etmeye çalışırsan %50 ihtimalle doğruyu bilirsin %50 yanlış bilirsin.Burada tahmin etmenin sınırlarını vurguluyorum ama bilmek %100 dür.Allah bilir kaderine yazar fakat zorlamaz demişsin bu oldukça çelişkili.Deney yapan biri ne olacağını bilmez bu sebepten süreci başlatır.Sana A yada B seçeneğini seçeceksin diyen biri neyi seçeceğini bilmez bu sebepten seçenek sunar zaten.Sadece bir seçenek sunmak diye bir şey yoktur seçenek alternatiftir.Allahın istediğini seçmek sevap aksi günah dedin. Allah diyor A yada B seçeneğini seçeceksin seçeneğin kendisi nasıl hak yada batıl oluyor ki öğretmen sana diyor ki istiklal marşı yada gençliğe hitabeyi yaz o zaman sadece birini yazmak zorunda.yokuşa tırmanırsan yokuşa tırmanma halindesin düz gidersen düz gitme halindesin yokuş aşağı inersen yokuş aşağı inme halindesin bir manası yok bunlara iyi kötü demek saçma.iman inanmaktır bu fiil bir şey ifade etmez küfür örtmektir bir manada gizlemektir  böyle bir şey zaten söz konusu değil.Zira gerçeği örtmek söz konusu herkes tanrı adına kendi doğrusunu koysa ve inansak hadi, hepsine inanmak gayet mümkün.İnanıyorsan herşeye inanman normaldir, bir şeye inanmakta normaldir, ama fark yoktur.Tanrı yok,seçenek sunan yok.

tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

 “Çünkü sen onları bırakırsan, kullarını saptırırlar; yalnızca ahlâksız ve kâfir kimseler yetiştirirler.”Nuh 27

 

Burada insan beyninin atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırıldığı,insanların atalarının dinine uyacakları,içine doğduğun koşullara göre,atalarının seçim ve eylemlerine göre sınav sonucunun değişeceği açıkça belirtilmiş.Beyni İslama göre yapılandırılıp,islama inanarak ölenler cennete,beyinleri başka dinlere göre yapılandırılıp,başka dinlere inanarak ölenler ise cennete gidecekler.Atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılan,atalarının inancına tutsak edilen bir beynin özgür iradesinden,özgür seçiminden söz edilebilir mi?

 

Hristiyan haçlılarda,onlarla savaşan müslümanlar da atalarının inanç ve öğretilerine göre yapılandırılmış,atalarının dinine uymuş kişilerdi örnek olarak.Bu hristiyanlar cehenneme,müslümanlar ise cennete gidecekler.İki kesimin de beyinleri atalarınca programlanarak,atalarının inancına tutsak edilmiş.Öyle bir bireysel sınav düşünün ki,sınav sonucunu atalarının seçimleri,eylemleri belirlesin.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...