Jump to content

Baba Tanrı.


Recommended Posts

19 saat önce, Burakey yazdı:

 

Hacı nickli arkadaşımızın yazdıkları açıklama değil özet niteliğinde. İsa hristiyanlığın herşeyidir. o sadece vahiy aldım demiyor ben tanrıyım diyor. dünyaya gelişi, çarmıh olayı, tekrar dirilmesi, hastaları iyileştirmesi,ölüleri diriltmesi,gökteki babasına yükselişi vb.  hepsi mucizevi şeyler. hristiyanlık mucize temelli bir dindir. isa hem tanrı hem insandır.

 

İsa diyor ki beni gören babayı görür. biz biriz.

 

peki;

 

İsa yeryüzüne inmiş, beşeri bir varoluşa sahip olmuş sonrada kendi yarattıklarının zulmüne maruz kalmıştır,eziyet görmüştür,beşeri güç altında ezilmiştir. ama aynı zamanda isa baba ile bir. yani aşkın bir kudret.

 

şimdi nasıl bir derinlik veya mistizmle bunu açıklayacaksın dostum. bunun açıklanır tarafı yoktur. bu imanın konusudur. aklen saçmadır ama inanıyorum demekten başka şansınız yoktur. eğer varsa yazınız?

 

Size trol diyen arkadaşa kızıp tehtid etmişsiniz. madem trol değil bu konularla ilgili birisiniz buyrun birkaç satır kelam edin ve o arkadaşın iddisını çürütün.

 

Çok kısa özetleyebilirim, veya kitabi bilgiyi paylaşabilirim. Taraf olamam çünkü öyle yapınca hızla sulanıyor.

 

İslam'da da Ayı ikiye bölünmesi vardır, bir de "İslam'ın mucizesi Kuran'ın kendisidir" derler. Ben bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü Hz. Mevlana / Yunus Emre gibi kişilikler de bu tür "doğa üstü" olaylardan çok, zengin ve derinliği olan bir öğreti ile öne çıkıyorlar.

 

- Evet öyle. + Hıristiyanlıkta azizleri / Hz. Meryem'i veya melekleri görme olayları da vardır. Bizdeki bu birlik yerine, Tanrı'yı temsil eden ya da Tanrı'ya götüren kişilikler / azizler filan vardır. İnanç sistemleri arasındaki fark.

- Basit bir şey gibi soruyorsunuz ama böyle bir sorunun cevabı konusunda sabahlayan insanlar da vardır.

- Çok derin teolojik / mistik bir konudur evet.

 

Mesela bizde "İsa'yı çarmıya germediler, benzerini götürüp astılar" derler (Öyle yazmaktadır). Hıristiyanlıkta ise Çarmıhtaki İsa "baba beni neden bıraktın?" der ve ölür. Sonra on çarmıhtan indirirler, tedavi ederler ve İsa dirilir.

 

Senin sorun: Her iki durumda da beşeri varlıkların gücü sıfırlanmaktadır. Ellerinden bir şey gelmemektedir.

 

Diğer bir örnek: Hıristiyanlıkta Süleyman tapınağının kıyametten önce yeniden inşa edilemeyeceği söylenmektedir. putperest Roma imparatoru da bu tapınağı baştan inşa ettirmiştir. Sonra Tapınak deprem yüzünden yıkılmıştır.  https://en.wikipedia.org/wiki/Julian_(emperor)#Attempt_to_rebuild_the_Jewish_Temple

 

/Hz İsa'nın "günahlar için ölmesinin" başka anlamları da vardır.

 

Mesela vampir filmlerinde vampirler haçtan korkarlar. Sebep: İsa "Tanrı'nın egemenliğini dünyaya getiren" bir kişiliktir.

Kitabi bilgiler böyle. Başka bir şey kast ettiysen ben bilmiyorum. Açıkla o zaman.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 74
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

19 saat önce, kavak yazdı:

 

Yani, tehdit ediyorsunuz. Sanal ortamda nedense bazıları kendi Süpermen zanneder.

Birçok  konuya salakça "Allahu ekber" diyen, ben değilim. Acaba kim ?!

Ha sahi , hani engellenmiștim ?!

Uzakta duramadın, değil mi.

 

 

- Buralarda iletişim çok zor. ses tonu filan olmadığı için söylenenler yanlış anlaşılıyor.

Buyrun hatta "engel" olayını da kaldırdım.

/Da din propagandası yapan ya da bir şey savunan biri gibi anlaşılmak istemiyorum. Çünkü ben öyle bir şey yapmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Raphael17 yazdı:

 

Çok kısa özetleyebilirim, veya kitabi bilgiyi paylaşabilirim. Taraf olamam çünkü öyle yapınca hızla sulanıyor.

 

İslam'da da Ayı ikiye bölünmesi vardır, bir de "İslam'ın mucizesi Kuran'ın kendisidir" derler. Ben bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum çünkü Hz. Mevlana / Yunus Emre gibi kişilikler de bu tür "doğa üstü" olaylardan çok, zengin ve derinliği olan bir öğreti ile öne çıkıyorlar.

 

- Evet öyle. + Hıristiyanlıkta azizleri / Hz. Meryem'i veya melekleri görme olayları da vardır. Bizdeki bu birlik yerine, Tanrı'yı temsil eden ya da Tanrı'ya götüren kişilikler / azizler filan vardır. İnanç sistemleri arasındaki fark.

- Basit bir şey gibi soruyorsunuz ama böyle bir sorunun cevabı konusunda sabahlayan insanlar da vardır.

- Çok derin teolojik / mistik bir konudur evet.

 

Mesela bizde "İsa'yı çarmıya germediler, benzerini götürüp astılar" derler (Öyle yazmaktadır). Hıristiyanlıkta ise Çarmıhtaki İsa "baba beni neden bıraktın?" der ve ölür. Sonra on çarmıhtan indirirler, tedavi ederler ve İsa dirilir.

 

Senin sorun: Her iki durumda da beşeri varlıkların gücü sıfırlanmaktadır. Ellerinden bir şey gelmemektedir.

 

Diğer bir örnek: Hıristiyanlıkta Süleyman tapınağının kıyametten önce yeniden inşa edilemeyeceği söylenmektedir. putperest Roma imparatoru da bu tapınağı baştan inşa ettirmiştir. Sonra Tapınak deprem yüzünden yıkılmıştır.  https://en.wikipedia.org/wiki/Julian_(emperor)#Attempt_to_rebuild_the_Jewish_Temple

 

/Hz İsa'nın "günahlar için ölmesinin" başka anlamları da vardır.

 

Mesela vampir filmlerinde vampirler haçtan korkarlar. Sebep: İsa "Tanrı'nın egemenliğini dünyaya getiren" bir kişiliktir.

Kitabi bilgiler böyle. Başka bir şey kast ettiysen ben bilmiyorum. Açıkla o zaman.

 

Eyvallah. Beşeri varlıkların gücü elbet sıfırlanabilir. Tanrı gibi tasvir edilen bir gücü yenmek olanaksızdır. bir zaman diliminde yenseniz bile Tanrı zamanı geri alır hafızanızı sıfırlar v.b ve siz gene kaybedersiniz. yani Tanrı gibi bir güç bizimle oyuncak gibi oynayabilir. sözlerini bile tutmaya bilir. şunu yap cennete koyacam der sonrada aman sıkıldım deyip bizide hafızamızıda geçmişide yok edebilir vb.  bu yüzden tanrı aldanmaz ve aldatmaz olarak tasvir edilir . güvenilirlik/doğruluk ve mutlaklık olmazsa olmaz tanrısallık vasıflarıdır (çoğu dine ve felsefeye göre). neyse asıl kastettiğim şey şuydu; tanrı isa bedeninde ete kemiğe bürünüp yeryüzüne indi diyor hristiyanlık. yani bir yanı ile bizim gibi olmuş. aciz,ölümlü,duygusal vb. kısaca tanrı kendi yarattıkları gibi olmuş. ya bu olabilir mi?? bana göre olamaz. ya insandır yada tanrı. hem insan hem tanrı olmayı tanrı bile başaramaz. ve bu kaldıramayacağı taş yaratabilir mi gibi bir mantık çelişkisi yaratan bir durumda değildir. burada  mantık değil gerçeklik (inanılan gerçeklik) çatışması vardır. ya tanrısındır ya insan. ya yaratansındır ya yaratılan. tanrı- insan olamaz. tanrı insan oldu işte bu da isadır. dediğiniz an da;  tanrı tanrısal vasıflarını kaybetmiş demektir.  hristiyanlar tanrı tanımlarınıda değiştiremiyorlar (tanrı-insan çelişkisini aşacak tutarlı bir teoloji üretemiyorlar) ve benim bildiğim kadarı ile hepsi fideizme ve imana atıf yapmaktan başka bir şey yapamıyor..

tarihinde Burakey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonsuz bir varlığın sonlu bir varlığa enkarnasyonu imkansız demiş birisi hakkaten komik bir iddia çünkü sonsuz ve her şeye gücü yeten bir varlık isterse sonlu bir varlığa bürünebilir çünkü her şeye gücü yeter. 

 

Sadece Hıristiyanlık'ta yoktur bu baba Tanrı  olayı  TaNaH'ta da vardır örneğin  Hoşea 11: 1  ne diyor: "Çocukluğunda sevdim Israil' i, oğlumu Mısır'dan çağırdım."

 

Hristiyanlık'ın Yahudilik'ten koptuktan sonra yaptığı tek farklı şey; Baba Tanrı'ya, onunla aynı özden olan, Logos'u, Islam'da Kelimetullah'ı, yani  Oğul'u ve aynı zamanda Yahudilik'te peygamberlik ruhu olan  Kutsal Ruh'u da eklemleyerek 3'lü 1'lik doktrinini yaratmasıdır. 

tarihinde Desert Wind tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, Burakey yazdı:

 

Eyvallah. Beşeri varlıkların gücü elbet sıfırlanabilir. Tanrı gibi tasvir edilen bir gücü yenmek olanaksızdır. bir zaman diliminde yenseniz bile Tanrı zamanı geri alır hafızanızı sıfırlar v.b ve siz gene kaybedersiniz. yani Tanrı gibi bir güç bizimle oyuncak gibi oynayabilir. sözlerini bile tutmaya bilir. şunu yap cennete koyacam der sonrada aman sıkıldım deyip bizide hafızamızıda geçmişide yok edebilir vb.  bu yüzden tanrı aldanmaz ve aldatmaz olarak tasvir edilir . güvenilirlik/doğruluk ve mutlaklık olmazsa olmaz tanrısallık vasıflarıdır (çoğu dine ve felsefeye göre). neyse asıl kastettiğim şey şuydu; tanrı isa bedeninde ete kemiğe bürünüp yeryüzüne indi diyor hristiyanlık. yani bir yanı ile bizim gibi olmuş. aciz,ölümlü,duygusal vb. kısaca tanrı kendi yarattıkları gibi olmuş. ya bu olabilir mi?? bana göre olamaz. ya insandır yada tanrı. hem insan hem tanrı olmayı tanrı bile başaramaz. ve bu kaldıramayacağı taş yaratabilir mi gibi bir mantık çelişkisi yaratan bir durumda değildir. burada  mantık değil gerçeklik (inanılan gerçeklik) çatışması vardır. ya tanrısındır ya insan. ya yaratansındır ya yaratılan. tanrı- insan olamaz. tanrı insan oldu işte bu da isadır. dediğiniz an da;  tanrı tanrısal vasıflarını kaybetmiş demektir.  hristiyanlar tanrı tanımlarınıda değiştiremiyorlar (tanrı-insan çelişkisini aşacak tutarlı bir teoloji üretemiyorlar) ve benim bildiğim kadarı ile hepsi fideizme ve imana atıf yapmaktan başka bir şey yapamıyor..

 

- Bunlar doğru. Felsefi / mantıksal açıdan imkansız. O yüzden devreye inanç / yorum / teoloji gibi şeyler giriyor ve ortaya aslında çok da güzel sonuçlar çıkıyor.

 

Ona bakarsan eski ahitte de "Ben kıskanç bir Tanrı'yım" diyor. "Kıskanç" diyor. ve "Bir Tanrı" diyor.

Ortaya da "Hz Nuh" veya "Musa" filmlerindeki gibi fantastik şeyler çıkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Desert Wind yazdı:

Sadece Hıristiyanlık'ta yoktur bu baba Tanrı  olayı  TaNaH'ta da vardır örneğin  Hoşea 11: 1  ne diyor: "Çocukluğunda sevdim Israil' i, oğlumu Mısır'dan çağırdım."

 

Tanrı'yı "Baba" olarak nitelemenin kendi içerisinde mantıklı bir izâhı var. Bir Hristiyan dua ederken "Baba " dediğinde, Tanrı'yı "kasdettiğini biliriz. "Baba" ve "Ruh" O'nun niteliklerinden ikisidir. Tanrı adı bu ikisini de içeriren üst niteliktir ve daha ötesi yoktur. Halbuki Petrus ve Pavlus'un mektuplarında "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" diye cümleler kurulmuş.

 

Bunu anlamlandırmak güç benim için.

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, Vefik Sâmi said:

 

Tanrı'yı "Baba" olarak nitelemenin kendi içerisinde mantıklı bir izâhı var. Bir Hristiyan dua ederken "Baba " dediğinde, Tanrı'yı "kasdettiğini biliriz. "Baba" ve "Ruh" O'nun niteliklerinden ikisidir. Tanrı adı bu ikisini de içeriren üst niteliktir ve daha ötesi yoktur. Halbuki Petrus ve Pavlus'un mektuplarında "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" diye cümleler kurulmuş.

 

Bunu anlamlandırmak güç benim için.

 

Neden babasız İsa'nın Tanrının mucizesiyle peydah olduğu bu sebeple Hristiyanlıkta Tanrı'nın İsa'ya Baba seçildiği fikrini değerlendirmiyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Vefik Sâmi yazdı:

 

Tanrı'yı "Baba" olarak nitelemenin kendi içerisinde mantıklı bir izâhı var. Bir Hristiyan dua ederken "Baba " dediğinde, Tanrı'yı "kasdettiğini biliriz. "Baba" ve "Ruh" O'nun niteliklerinden ikisidir. Tanrı adı bu ikisini de içeriren üst niteliktir ve daha ötesi yoktur. Halbuki Petrus ve Pavlus'un mektuplarında "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" diye cümleler kurulmuş.

 

Bunu anlamlandırmak güç benim için.

İsa gnostik tabirle inisiye olanların öğretmeni baş kahini değil mi bu yüzden İsa ilk oğul bu çok normal o ve Baba bir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Tengiz yazdı:

Neden babasız İsa'nın Tanrının mucizesiyle peydah olduğu bu sebeple Hristiyanlıkta Tanrı'nın İsa'ya Baba seçildiği fikrini değerlendirmiyorsunuz?

 

Değerlendrimesine değerlendirelim de

Teizm'e göre kâinâtı "mûcizevi" şekilde ilk yaratan Tanrıdır.

İleri sürdüğünüz argüman'ı "doğru" kabul edersek, Tanrı yarattığı her şeyin "Babası" olur.

Merkep'in de Domuz'un da.

 

Hıristiyanlıkta "Baba" kavramı bir şekilde "öz" olarak algılanır. İyi-güzel, âdil olan her şey, Tanrıdandır. Bunların "ilki, kaynağı" Tanrıdır. Binâenaleyh, kendisini bu doğrultuda ifâde edenler de âit oldukları "saf"ı belirleme adına Tanrı'ya "Baba" der. İnanca göre "İlk yalan söyleyen" Şeytan olduğu için, MESİH, İblis'i "Yalanın babası" (Yuhanna 8:44) olarak niteler.

 

Tekrar ediyorum:

Burada anlamlandıramadığım, Tanrı'ya izafe edilen "Baba" kavramı değil.

Petrus  ve Pavlus'un mektuplarında "Tanrı" ve "Baba" kavramlarının, "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" şeklinde özellikle ayrı yazılmış olmasıdır.

Hristiyan inancında Tanrı adı zâten teslisi de içermekte iken, bu şekilde ayrıca vuruglanmış olması ne anlam ifâde etmektedir ?

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, Vefik Sâmi yazdı:

 

Değerlendrimesine değerlendirelim de

Teizm'e göre kâinâtı "mûcizevi" şekilde ilk yaratan Tanrıdır.

İleri sürdüğünüz argüman'ı "doğru" kabul edersek, Tanrı yarattığı her şeyin "Babası" olur.

Merkep'in de Domuz'un da.

 

Hıristiyanlıkta "Baba" kavramı bir şekilde "öz" olarak algılanır. İyi-güzel, âdil olan her şey, Tanrıdandır. Bunların "ilki, kaynağı" Tanrıdır. Binâenaleyh, kendisini bu doğrultuda ifâde edenler de âit oldukları "saf"ı belirleme adına Tanrı'ya "Baba" der. İnanca göre "İlk yalan söyleyen" Şeytan olduğu için, MESİH, İblis'i "Yalanın babası" (Yuhanna 8:44) olarak niteler.

 

Tekrar ediyorum:

Burada anlamlandıramadığım, Tanrı'ya izafe edilen "Baba" kavramı değil.

Petrus  ve Pavlus'un mektuplarında "Tanrı" ve "Baba" kavramlarının, "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" şeklinde özellikle ayrı yazılmış olmasıdır.

Hristiyan inancında Tanrı adı zâten teslisi de içermekte iken, bu şekilde ayrıca vuruglanmış olması ne anlam ifâde etmektedir ?

3 kişilikte Tek Tanrı . Bunu açıklamak uzun iş inancınızı yıkmak gerekiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, Vefik Sâmi said:

 

Değerlendrimesine değerlendirelim de

Teizm'e göre kâinâtı "mûcizevi" şekilde ilk yaratan Tanrıdır.

İleri sürdüğünüz argüman'ı "doğru" kabul edersek, Tanrı yarattığı her şeyin "Babası" olur.

Merkep'in de Domuz'un da.

 

Hıristiyanlıkta "Baba" kavramı bir şekilde "öz" olarak algılanır. İyi-güzel, âdil olan her şey, Tanrıdandır. Bunların "ilki, kaynağı" Tanrıdır. Binâenaleyh, kendisini bu doğrultuda ifâde edenler de âit oldukları "saf"ı belirleme adına Tanrı'ya "Baba" der. İnanca göre "İlk yalan söyleyen" Şeytan olduğu için, MESİH, İblis'i "Yalanın babası" (Yuhanna 8:44) olarak niteler.

 

Tekrar ediyorum:

Burada anlamlandıramadığım, Tanrı'ya izafe edilen "Baba" kavramı değil.

Petrus  ve Pavlus'un mektuplarında "Tanrı" ve "Baba" kavramlarının, "Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve Baba'sı" şeklinde özellikle ayrı yazılmış olmasıdır.

Hristiyan inancında Tanrı adı zâten teslisi de içermekte iken, bu şekilde ayrıca vuruglanmış olması ne anlam ifâde etmektedir ?

 

Evet, hristiyanlığa göre hepimizi Tanrı yarattı ama hepimiz Tanrı değiliz değil mi? İsa ise Tanrının biyolojik oğlu GİBİ. Elbette biyolojik değil ama hristiyanlığa göre Tanrı bir kral ise biz o kralın halkı, İsa ise öz oğludur. Özde aynıdır, ikisi de kraldır. Hepimiz mücessem bir babaya sahibiz, eşek de domuz da ancak İsa bir mucizeden peydah oldu.

 

Kötülüğün babası lafını anlamak pek kolay. Bir şeyin anası ve babası olmak demek onu türetmek demektir, Türkçe'de de kullanırız. Kötülüğün anası, iyilik babası... yani kötüLÜKLER, iyiLİKLER türeten künhü ifade eder değil mi? İsa'yı da türeten tanrı idi zira kend'özünden bina etti. Tüm insanlığı kend'özünden bina etmesine karşın biz halk, o aynisi gibi öz veled.(evlat olan çoğul halini bilerek kullanmıyorum.)

 

Söylenmek istenen Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve ÖZ Baba'sıdır olabilir mi? Bize göre O'na daha yakın olan, kendi gibi olan babası?

 

 

tarihinde Tengiz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.11.2017 at 15:27, Tengiz yazdı:

Söylenmek istenen Rabbimiz İsâ Mesih'in Tanrı'sı ve ÖZ Baba'sıdır olabilir mi? Bize göre O'na daha yakın olan, kendi gibi olan babası?

 

Bir ateist, kadın-erkek arasında cinsel ilişki yaşanmadan, kadının hâmile kalması ve çocuk doğrumasının mümkün olmadığını belirtir. Gerçekten de durum budur !.. Ne var ki mevzû inanç olunca insanlar,  - Cinsel ilişki olmadan - kadının rahminde cenin oluşumunu  kabul edebiliyor. Normâl şartlarda bunun mümkün olamıyacağı bilndiğinden, mevzû, inanç boyutunda "Mûcize" olarak algılanıyor. Benim yazdıklarım okunurken, bir ateist gibi değil de bir an için "teizm" penceresinden bakarak okunursa ifâde etmeye çabaladığım husus anlaşılabilir. Bakınız; Matta incili, 5. bölüm, "Düşmanlarınızı sevin" başlığı altındaki şu cümleler ne diyor ?

 

43 -  ‹‹ ‹Komşunu seveceksin, düşmanından nefret edeceksin› dendiğini duydunuz. 

44 -  Ama ben size diyorum ki, düşmanlarınızı sevin, size zulmedenler için dua edin. 

45 -  Öyle ki, göklerdeki Babanız'ın oğulları olasınız. Çünkü O, güneşini hem kötülerin hem iyilerin üzerine doğdurur; yağmurunu hem doğruların hem eğrilerin üzerine yağdırır. 

 

MESİH'in öğretişine göre bir insanın Tanrı'ya "oğul" olabilmesi için ilkesel ve ahlâki bakımdan Tanrı'ya benzemesi gerekir. Yukarıda söylenen budur !.. MESİH'in mûcizevi biçimde babasız dünyaya gelmesi O'nu Tanrı'ya öz, diğer inançlı insanları da üvey evlât yapmıyor. Böyle bir mantık/inanış yok. Gerçi, siz tümüyle haksız sayılmazsınız. Geçenlerde bir tv kanalında dinlediğim Protestan Pastör "Mesih'in biyolojik babası Tanrı'dır" demişti. İnanç denen olgunun kendi içinde bir mantığı olmazsa sapıklığın hangi boyutlara ulaşabileceğini kestirmek mümkün olmaz.

 

Sanıyorum benim MESİH hakkındaki inanç mantığım bir nebze anlaşılmıştır. İlkesel ve ahlâki açıdan Tanrı'ya benzeme gayreti içinde olan herkes "oğul" Tanrı da bu insanlar için "Baba" dır. Yine MESİH öğretisine göre yalancıların, kâtillerin. kendi çıkarlarına ulaşabilme uğruna her şeyi yıkıp yok etmekten çekinmeyenlerin, barış ve huzûra düşman olanların "Baba"sı da İblistir. Çünki; inanca göre tüm iyiliklerin kaynağı - Babası - Tanrı:

 

" İsa, ‹‹Bana neden iyi diyorsun?›› dedi. ‹‹İyi olan yalnız biri var, O da Tanrı'dır." (Luka 18:19)

 

Tüm kötülükların kaynağı da - Babası - İblistir.

 

 "Siz babanız İblis'tensiniz ve babanızın arzularını yerine getirmek istiyorsunuz. O başlangıçtan beri katildi. Gerçeğe bağlı kalmadı. Çünkü onda gerçek yoktur. Yalan söylemesi doğaldır. Çünkü o yalancıdır ve yalanın babasıdır." (Yuhanna 8:44)

tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, Vefik Sâmi said:

MESİH'in mûcizevi biçimde babasız dünyaya gelmesi O'nu Tanrı'ya öz, diğer inançlı insanları da üvey evlât yapmıyor.

 

Ancak Mesih'i babası gibi öz Tanrı yapıyor. Bizim mücessem babalarımız bizi kul yaparken bu mucize İsa'yı tanrı yapıyor. Arada bariz fark var.

 

3 hours ago, Vefik Sâmi said:

Geçenlerde bir tv kanalında dinlediğim Protestan Pastör "Mesih'in biyolojik babası Tanrı'dır" demişti. İnanç denen olgunun kendi içinde bir mantığı olmazsa sapıklığın hangi boyutlara ulaşabileceğini kestirmek mümkün olmaz.

 

Bu çocuk gibi düşünmektir ve bir şeyin psikolojik altyapısını çıkarmada etkili bir çalışmadır zira bir şeyi ne kadar kompleks düşünürseniz o kadar işin içinden çıkamazsınız. Olaya ilahi açıdan bakmaya çalışıyorsunuz ancak ben insani açıdan bakıyorum. Faydalı bir şey bu, farklı açılardan aynı konuyu değerlendirmek.

 

3 hours ago, Vefik Sâmi said:

Sanıyorum benim MESİH hakkındaki inanç mantığım bir nebze anlaşılmıştır. İlkesel ve ahlâki açıdan Tanrı'ya benzeme gayreti içinde olan herkes "oğul" Tanrı da bu insanlar için "Baba" dır.

 

Baba sözcüğünün Bab yani kapı olduğunu okumuştum bir kez bir ağabeyden. Yani baba insanın kapısıdır, dünyaya açılan veya başka bir dünyaya. İsa, insanın kapısıdır Tanrıya açılan? İsa, Tanrı'nın kapısıdır insana açılan? Tanrı, İsa'nın kapısıdır insana açılan?...

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, Tengiz yazdı:

Baba sözcüğünün Bab yani kapı olduğunu okumuştum bir kez bir ağabeyden. Yani baba insanın kapısıdır, dünyaya açılan veya başka bir dünyaya. İsa, insanın kapısıdır Tanrıya açılan? İsa, Tanrı'nın kapısıdır insana açılan? Tanrı, İsa'nın kapısıdır insana açılan?...

 

Bildiğim kadarıyla "Bab" ile Baba" kelimeleri arasında bir anlam ilişkisi yok. İncilde yer alan "Baba" ve "Kapı" kelimelerinin teolojik olarak ne ifâde ettiğine dikkat etmek gerekir. "Kapı" kelimesi, iki farklı anlamda kullanılmıştır. MESİH, insanların Tanrı ile barışmalarını sağlayacak yegâne "Kapı"nın kendisi olduğunu söyler.

 

"Kapı Ben'im. Bir kimse benim aracılığımla içeri girerse kurtulur..."(Yuhanna 10:9)

 

Matta İncili 7:13-14'te ise insanın kurtuluşu için "Dar kapı" tavsiye edilir.

 

‹‹Dar kapıdan girin. Çünkü yıkıma götüren kapı geniş ve yol enlidir. Bu kapıdan girenler çoktur. Oysa yaşama götüren kapı dar, yol da çetindir. Bu yolu bulanlar azdır.››

 

Burada "Geniş yol" dan kasıt kolay ve rahat yaşamdır. Tıpkı ham meyve kızgın güneş altında olgunlaşıp, tatlandığı gibi insanlar da zor ve meşakkatli hayatta kemâlât kazanırlar. İncil doktrinine göre MESİH'i Tanrı ile aranızda "kapı" yapmadıysanız, diğer kapının "Dar ya da "Geniş" olması pek bir anlam ifâde etmeyecektir. MESİH kendisini "Kapı" olarak görenler için şunu söyler:

 

‹‹Size doğrusunu söyleyeyim›› dedi, ‹‹Ben koyunların kapısıyım. (Yuhanna 10:7)

Koyunlarım sesimi işitir. Ben onları tanırım, onlar da beni izler. (Yuhanna 10:27)

Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Vefik Sâmi said:

Bildiğim kadarıyla "Bab" ile Baba" kelimeleri arasında bir anlam ilişkisi yok.

 

Etimolojik olarak değil amma sufi edebiyatında var. Baba Erenler, erlik için bab yani kapıdır. Erlik ise manevi bir erliktir. Yani zahirde kadın olan kimse dahi bu aşk alemine duhul edince maneviyatta er olur.

 

Ateş-i aşk yani aşkın ateşi, ateş ve aşk birbirlerinin kapılarıdır. Aşktan ateşe, ateşten aşka düşülür. Bunlar sufi edebiyatının mecazlarıdır.

 

Ali ise Ebu Turab yani toprağın babasıdır. Tabi burada Ali akıl mefhumudur, toprak ise bedendir. Batıni yorumlar bunlar, çok uzatmakta istemiyorum. Bu edebiyata göre koyun da nefistir.

 

7 hours ago, Vefik Sâmi said:

"Kapı Ben'im. Bir kimse benim aracılığımla içeri girerse kurtulur..."(Yuhanna 10:9)

 

İsa'nın tanrıdan insana, insandan tanrıya açılan bir kapı olduğu fikrini pekiştiriyor tabi bu.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...