Jump to content

Müslümanlar Köleliği açıklasın


Recommended Posts

7 hours ago, Hasan Akçay said:

 

 

Sevgili Türk Ateist,

 

Uydurulan din başka,

indirilen din başka.

Siz aradaki farkı göz ardı ediyor gibisiniz.

Şu söylediğinizden o anlaşılıyor:

 

 Kur'an'da veya genel olarak İslam dininde köle edinmeyi yasaklamış, reddetmiş herhangi bir ayet, emir vb yok.

 

Bense

aradaki farkı göz önünde bulundurduğum için

Kuran köleliği bir çırpıda kaldırdı diyorum.

 

Lütfen dikkate alır mısınız:

 

Kölelik

uygulamada yok oldu demiyorum,

ayetlerde kaldırıldı diyorum

ve kanıt olarak 47:4 ve 8:67'ye yollama yapıyorum.

 

Yani

Kuran'da köleliği yasaklayan ayetler var,

kardeşim.

 

Bunu dile getiren yalnızca ben de değilim.

 

Örneğin Profesör Abdülaziz Bayındır

bütün mezheplerin "Kölelik islamda var!" dediğine dikkat çekip

şu açıklamayı yapıyor:

 

Ondan sonra 

işte, batılılar köleliği kaldırdılar 

bizimkiler de mecbur kaldılar kaldırmaya.

Şimdi diyorlar ki bir müddetten beri:

 

İslam aslında kölelği kaldırmayı hedeflemişti 

ama o devirde ne yapsın. Şunlar bunlar vardı, onun için kaldıramadı.

Ama hedefi buydu.

 

Yani özrü kabahatinden büyük derler ya,

işte bu da öyle bişey.

 

Yani Allahu teâlâ kaldıracaksa kaldırır, 

insanlardan mı çekinecek hâşâ...

 

Peki işin gerçeği nedir?

 

İslam

köleliği kaldırmayı hedeflemiş falan değildir,

köleliği kaldırmıştır. 

 

 

Çok zavallı laflara devam ediyorsunuz.

 

Nasıl kaldırmışsa islam köleliği, 1450 seneden beri hala sürüp gidiyor. 

 

Bir diğer zavallılıkta allahın zavallılığı. Hatta sefilliği. Ve o ayetlerde köleliğin kaldırıldığına dari hiç bir şey yazmazken, hala böyle laflar edilebilmesi.

 

Bu kadar zavallı bir tanrı, iki lafı bir araya getirmekten aciz tanrı, yazık..

 

Bu arada bir tavsiyem olsun, şizofreni tedavi edilebilen bir şey, olmayan şeyi gören, duyan, o ayetlerde köleliğin kaldırıldığını sayıklayan şizofreniz için yakın bir akıl hastanesine başvurmanız, hayrınıza olacaktır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 350
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

12 saat önce, FETİH yazdı:

 

ne alakası var. kastedilen  ....haksız yere insan öldürmek

bir insanı haklı olup da öldürmek konu dışıdır.

2 sini karıştırma..

Haklı olarak öldürüp öldürmediğini neye göre tesbit edeceksinki? Katillerin çoğu kendince haklıdır.Diğer taraftan savaşlarda savaşan askerleri düşün.Neden bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer olsun?Savaşanlar zaten İnsanlık adına yapıyoruz derler.

tarihinde Antonius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
43 minutes ago, Kataküteist said:

Görüyorum ki, Kölelik hakkında verdiğim cevaptan sonra ya'nî "kölelik kurumu olmazsa soykırım olur" cevâbından sonra hiç biriniz,, "Allah (c.c.) köleliği yasaklasaydı da keşke İnsânlar savaşlardan sonra yenilen tarafı soykırım yapsalardı" Demediğinize göre, köleliğin,, iki kötü seçenekten birisini seçmek anlamında mecbûrî olduğunu, anlamış gözüküyorsunuz. Bu esâsı kâbul etdiğinize göre bu konu kapanmıştır.
Kölelik hakkındaki teferruat ile uğraşmak müslümân ilim adamlarının işidir.
Ateist i'tirâzlar bağlamında bu sorunuz buharlaşmıştır.
Başka i'tirâzlara, sorulara bakalım.

 

 

Verilen cevaplar ve sana sorulan soruların 3/4'ünü görmezden geldiğin düşünülürse konuyu kapanmış zannetmen normal kataküteist.

 

Daha iki müslüman aranızda hem fikir olamamışsınız, daha konu kendi aranızda dahi kapanamamış, ~1400 senedir kapananamamışken; sen kalkmış da bizlerle arandaki konunun kapandığını iddia etmektesin. İddia ettiğin şey ise bu bağlamda eşyanın tabiatına ters.

 

Sen konuyu kendince kapattın sadece.

Eğer verdiğin cevaplar gerçek anlamda tutarlı ve ikna edici olsa idi, ben kendi adıma "evet öyle" derdim. Kimseye de yalan borcum yok.

Cevap veremeden pas geçtiğin noktalar ise hala oralarda duruyor. Belki senden sonra gelen daha yetkin bir müslüman, daha tatmin edici ve kendi tutarlı cevaplar verebilir.

Bekliyoruz bakalım..

 

Bak Hasan Bey senle aksi yönde düşünen islam hoca ve alimlerinin videolarını dahi koymuş oraya..

Nasıl olacak bu iş?

Bize, ya da bu konuları samimi bir şekilde merak eden kişilere kafayı mı yedirteceksiniz?

 

Daha konuyu kendi aranızda kapatamamışken, 3. kişilerle kapattık falan diye zinhar buyuramazsınız.

Öyle bir lüksünüz yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@Kataküteist

 

Ha bir de, kuran müslüman ilim adamları diye bir zümreye inmemiştir.

Yoksa öyle midir?

Apaçık kitap ve ilim adamı zümresi...??

Ruhban sınıfı.

Müslümanların hep eleştirdikleri nokta diğer dinleri..

Bir çelişki daha.

 

Konu kapanmak bir yana dursun, gittikçe açılıyor.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Antonius yazdı:

Haklı olarak öldürüp öldürmediğini neye göre tesbit edeceksinki? Katillerin çoğu kendince haklıdır.Diğer taraftan savaşlarda savaşan askerleri düşün.Neden bir insanı öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer olsun?Savaşanlar zaten İnsanlık adına yapıyoruz derler.

Burada sana anlatmak istediğim bir insan bir insanı öldürmekle bütün insanları değil ;Şayet kendindeki bir insani değeri öldürürse Kendindeki  bütün insani değerlerini öldürmüş olur.O zaman Kuranı Allahın yazdırdığına inansan bile Kurandaki insanın  normal bir fert olmayıp fertteki insani değerler olduğunu kabul etmeniz gerekir.Savaşları ,öldürmeleri esir alıp köle yapmaları bu açıdan düşünmeniz gerekir.Aksi takdirde mantık dışına çıkmış oluyorsunuz.Diğer taraftan şunuda o zaman kabul edeceksiniz Allah insan topluluklarına emir ,hüküm kanun falan yollamıyor.Bunları insanların zamanla kendilerinin çözmesini istiyor.

tarihinde Antonius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
6 dakika önce, Kataküteist yazdı:


Teflon, Ben senle konuşurken sürekli tekrâr etmek zorunda kalıyorum fakat bir türlü anlatamıyorum. Bir türlü anlamanı sağlayamadığım için Mirâs taksîmini yarıda bıraktım, çünkü anlayamıyorsun dağılıyorsun. Ya da anladığın kadarını itirâf etmekten geri durduğun için ben çekildim.

Bak yine tekrâr ediyorum. Ateistlerin kölelik hakkındaki temel i'tirâzına tatmîn edici cevap verdim. Ve sizin i'tirâzınız buharlaştı.
"İnsânlar savaştan sonra öldürülsün, soykırım olsun kardeşim banane, yeter ki kölelik olmasın, kölelik insânlık suçudur" diye diretmiyorsanız, sizin i'tirâzınız buharlaşmıştır , konu kapanmıştır.
Üst mahkemede konu kapanmıştır. Sen diyorsun ki alt mahkemede ben konuyu devâm ettireceğim. Konu kapandı arkadaş kabûl et.

Hasan Akçay veyâ Bayındır, Müslümansa, biz tartışmamızı Kur'ân üzerinden başka platformlarda yaparız, bu sizi ilgilendiren bir durum değil. 

Sizin saçma sapan inançlarınız olmasa katliamlar, savaşlar, soykırımlar daha az olur. Savaş yapılacaksa sadece milli çıkarlar uğruna yapılmalı. Hiçbir dayanağı ve bllimselliği olmayan boş hurafeler uğruna değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Kataküteist yazdı:


Fezadabirtürk, Ateistlerde akıl olmadığı için güdüleriyle konuştukları için, ellerinde bizim ile müşterek, mantık terâzisinden başka doğru düşünebilme ve anlayabilme yetileri olmadığı için ancak sen güzel sorular sorabiliyorsun. Lâkin burası medrese veyâ tekke veyâ bir islâm üniversitesi değil,  Burası müslümânlar tarafından tartışması gereken konuların tartışıldığı bir yer olamaz. Burası ateist forum. Burada Ateistlerin mantığa uymadıklarını düşündükleri tutarsızlık iddiâlarına cevap veriyoruz, cevap vermek de zorundayız. Burada bulunma amacım tutarsızlığın ateistlerin i'tirazlarında olduğunu göstermektir. İslâmın üstünlüğünü, Ateistlerin düşünce bozukluluklarını mantık platformunda göstermek için burada bulunuyorum.

Yine cevap bağlamında size küçük bir hatırlatmada bulunayım. Bir topluluk ile savaşma karârı almanız demek. Savaştığınız insânların hepsini öldürme irâdesinde olduğunuzu ilân etmeniz anlamına geliyor. Ya öleceksin ya da öldürüleceksin, savaşanlar bunu baştan kabûl etmiş oluyorlar. Savaş hukukunda güçsüz duruma düşmelerine rağmen, teslîm olmayanların, İslâm savaş hukukunda bile savaş kazanıldıktan sonra bile öldürülmeleri câiz oluyor (teslîm olurlarsa öldürülemezler). İşte bu câriye mes'elesindeki meşrûluğu da ölüm-kalım mes'elesi altında değerlendirmeniz ve meşruiyetine bu sebepten hak vermeniz gerekir. Suflî dünyânın yapısı böyle, çıkış yok, kaçış yok...

Karışıklık olmasın diye Ateist diyerek genelleme yapıyorum. Allah korusun, ben ateist olsaydım, gerçeğin peşinde olurdum yine Hakk'ı arardım. Buradaki ateistlik iddiâsında olanların çoğu, gerçek ateist değildir, gerçeğin peşinde değildirler. İslâm karşıtlığı onlar için aslında bir inanç ve dîn hâline gelmiştir. Ateistlik iddiâsında olanların içinde, Ateistlik perdesi altında Başka dîn ve mezheplerin misyoner, ajan ve müntesiplerinin çoğunlukta olduğunu görebilirsiniz. Bunlar diğer dînlere ve alevîlere hiç saldırmazlar, ehl-i sünnete düşmanlık yaparlar.

Kölelik mes'elesine tekrâr gelirsek,

Görüyorum ki, Kölelik hakkında verdiğim cevaptan sonra ya'nî "kölelik kurumu olmazsa soykırım olur" cevâbından sonra hiç biriniz,, "Allah (c.c.) köleliği yasaklasaydı da keşke İnsânlar savaşlardan sonra yenilen tarafı soykırım yapsalardı" Demediğinize göre, köleliğin,, iki kötü seçenekten birisini seçmek anlamında mecbûrî olduğunu, anlamış gözüküyorsunuz. Bu esâsı kâbul etdiğinize göre bu konu kapanmıştır.

Kölelik hakkındaki teferruat ile uğraşmak müslümân ilim adamlarının işidir.
Ateist i'tirâzlar bağlamında bu sorunuz buharlaşmıştır.
Başka i'tirâzlara, sorulara bakalım.

 

Savaş illaki öldürme iradesi değildir.Bir tarafın isteklerini diğer tarafa güçle kabul ettirmek isteğidir!Savaşların sonucunda galip gelenin iradesine göre Barış anlaşması yapılır.Kadimden beri böyledir!

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, teflon yazdı:

Verilen cevaplar ve sana sorulan soruların 3/4'ünü görmezden geldiğin düşünülürse konuyu kapanmış zannetmen normal kataküteist.

 

straw man (saman adam) argümanı;

 

karşıt bir düşünceyi zayıf ya da ikincil öneme sahip bir noktasından yakalayarak onu alt etmek amacıyla oluşturulan mantıksal yaklaşım biçimi. karşıt düşüncenin güçlü önermelerini, savlarını kasıtlı olarak görmezden gelme durumu.

 

böyle bir argüman oluştururken izleyebileceğiniz farklı yollar mevcuttur. örneğin, karşınızdaki kişinin:

-argümanlarının yalnızca bir bölümünü (tercihen zayıf olanını) ortaya koyun ve çürütün. böylece onun tüm argümanlarını çürütmüş olduğunuzu iddia edin.

-argümanını zayıf bir formda ifade edip çürütün. böylece özgün argümanı da çürütmüş olduğunuzu iddia edin.

-düşüncesini yanlış bir formda ifade edin ve çürütün. böylece düşüncesinin asıl biçimini de çürütmüş olduğunuzu iddia edin.

-düşüncesini iyi savunamayan bir taraftarını ele alıp onun argümanlarını çürütün. böylece bu düşünceye ait tüm argümanları çürttüğünüzü iddia edin.

-eylemleri ve inançları tasvip edilmeyen hayali bir kişilik yaratın ve karşınızdakinin bu hayali kişiliğin temsil ettiği grubun önemli bir üyesi olduğunu iddia edin!

 

müslülerin can simididir,  (kataküteist'in trol olduğu çok açık olsa da müslü argümanlarını kullanıp müslü taklidi yapıyor, psikolojik bir vaka)

Link to post
Sitelerde Paylaş
24 minutes ago, Kataküteist said:


Teflon, Ben senle konuşurken sürekli tekrâr etmek zorunda kalıyorum fakat bir türlü anlatamıyorum. Bir türlü anlamanı sağlayamadığım için Mirâs taksîmini yarıda bıraktım, çünkü anlayamıyorsun dağılıyorsun. Ya da anladığın kadarını itirâf etmekten geri durduğun için ben çekildim.

Bak yine tekrâr ediyorum. Ateistlerin kölelik hakkındaki temel i'tirâzına tatmîn edici cevap verdim. Ve sizin i'tirâzınız buharlaştı.
"İnsânlar savaştan sonra öldürülsün, soykırım olsun kardeşim banane, yeter ki kölelik olmasın, kölelik insânlık suçudur" diye diretmiyorsanız, sizin i'tirâzınız buharlaşmıştır , konu kapanmıştır.
Üst mahkemede konu kapanmıştır. Sen diyorsun ki alt mahkemede ben konuyu devâm ettireceğim. Konu kapandı arkadaş kabûl et.

Hasan Akçay veyâ Bayındır, Müslümansa, biz tartışmamızı Kur'ân üzerinden başka platformlarda yaparız, bu sizi ilgilendiren bir durum değil. Kabûl etmediğin inanmadığın bir esas hakkında tartışman mantıklıdır. O esâs buharlaştıktan sonra, teferruatla senin ne işin olabilir?

 

 

Boyuna safsata yapıp durmasan, yani zırvalamasan, bir şeyleri anlayacaksında.... Mesela:

 

 

Quote

 

Ya Siyah ya Beyaz Safsatası

(False Dilemma, Black And White Fallacy)

Tanım:  Gerçekte çok seçenek olmasına rağmen, karşıdakini iki seçenek arasında bırakmak suretiyle yapılan hata.

 


 

 

 

Yani esirleri öldürmek ya da köle etmekten başka yol yok mu? Yani sen tatmin edici cevap falan vermedin, sadece zırvalık yumurtladın. 

 

Git biraz safsata neymiş öğren:

 

http://www.safsatakilavuzu.com

Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, Kataküteist said:

Beni siteden uzaklaştırmak için, "Trol" iftirâsından başka bir çıkışınız yok. Ben hangi Ateist sayfaya gittiysem, hangi yamuk mezhepli islâm sayfasına gittiysem, Kendisini veliy gösteren hangi cemaatin sayfasına gittiysem, istisnâ'sız hepsini fikren dövdüm, ellerim nasır tuttu. Bütün sayfalardan engellendim, yenilgiye, ezikliğe tahammül edemedikleri için... Övünmek için söylemiyorum, gerçek bu...

 

Kimi dövdün ki? Hayalperest zavallılarsınız sadece. Zırvalık yumurtlayıp, fikir şeyettim sanan zavallılardan ibaretsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Elbet var:  salıvermek.

47:4'te o emrediliyor:

 

Sonra

savaş ağırlıklarını bırakana kadar

karşılıksız ya da FiDYEYE KARŞILIK...

fe immâ mennen ba'dü ve immâ FiDÂEN

salıverin.

 

 

Zavallı olduğunuzu söylüyoruz, itiraz bile edemeyip, zavallılığa devam diyorsunuz. 

 

Zavallılığınızı sebebi, mağara adamı, hatta neaderthal seviyesinde cahil olmanızdan geliyor göründüğü kadarıyla. Zira ilkokulu bitiren birisi bile, cümlenin yapısını bilir, hani bir özne, yüklem, tümleç falan vardır ya, onlar işte. Tabi size değil, konuyu takip eden başkalarına söylüyyorum bunu, siz bir cahil olarak, özne falan neymiş bilmeniz elbette olası değil. 

 

Sizin anlayacağın şekilde bahsedelim o zaman. 47:4 ayetinde, "eşşekleri savaş ağırlıklarını bırakana kadar karşılıksız ya da fidyeye karşılık sikebilirsiniz"...

 

Aldığınız yerde, kimi serbest bırakılacağı yok, kafana göre yaz, evet, aynen eşşeklerden bahsediyor orda. Ve, fidye karşılığı yada karşılıksız olarak ne yapılacağı da yok, demek oraya kafana göre herşeyi yazabilirsin. Yani sen, cımbızlama yapıp, ayette kimden bahsedildiğini almadan, oraya kafana göre "köle, cariye" falan koyuyor, onlara ne yapılacağı yerine de "salıverin" eylemini kafandan ekliyorsun. 

 

Tabi bir mağara adamı cehaletiyle, bunu öyle anlaman doğal, ama sene olmuş 2017, 1450 kusur senedir bir sürü insan bu ayeti dosdoğru anlamış, köle ve cariyerle doldurmuş kesesini. 

 

Yani biraz kasarsan, bir ortaçağ bedevisi kadar olsun cehaletini giderebilirsin, bu potansiyelin var.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Savaşın ağırlıkları: savaş hali

savaş, ağırlıklarını bırakana kadar: barış andlaşması imzalanıp savaş hali sona erene kadar

 

Örneğin

Mudanya konferansında ateşkes andlaşması imzalandı

ama savaş hali ondan sonra da devam etti, ta ki Lozan andlaşması imzalananan kadar.

Savaş hali Lozan andlaşması imzalanınca  sona erdi, savaş ağırlıklarını o zaman bıraktı.

 

Savaş tutsaklarının saliverilmesi

işte

ateşkes ile barış andlaşması arasındaki sürede tamamlanacak.

 

Ayette söylenen bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, Kataküteist said:

Teflon, Ben senle konuşurken sürekli tekrâr etmek zorunda kalıyorum fakat bir türlü anlatamıyorum. Bir türlü anlamanı sağlayamadığım için Mirâs taksîmini yarıda bıraktım, çünkü anlayamıyorsun dağılıyorsun. Ya da anladığın kadarını itirâf etmekten geri durduğun için ben çekildim.

Bak yine tekrâr ediyorum. Ateistlerin kölelik hakkındaki temel i'tirâzına tatmîn edici cevap verdim. Ve sizin i'tirâzınız buharlaştı.
"İnsânlar savaştan sonra öldürülsün, soykırım olsun kardeşim banane, yeter ki kölelik olmasın, kölelik insânlık suçudur" diye diretmiyorsanız, sizin i'tirâzınız buharlaşmıştır , konu kapanmıştır.
Üst mahkemede konu kapanmıştır. Sen diyorsun ki alt mahkemede ben konuyu devâm ettireceğim. Konu kapandı arkadaş kabûl et.

Hasan Akçay veyâ Bayındır, Müslümansa, biz tartışmamızı Kur'ân üzerinden başka platformlarda yaparız, bu sizi ilgilendiren bir durum değil. Kabûl etmediğin inanmadığın bir esas hakkında tartışman mantıklıdır. O esâs buharlaştıktan sonra, teferruatla senin ne işin olabilir?

 

Katakütesit yapma, etme..

 

Bu arada hislerimiz karşılıklı. Ben senle konuşurken sürekli tekrâr etmek zorunda kalıyorum fakat bir türlü anlatamıyorum. Ancak bir türlü anlamanı sağlayamadığım halde yazmaya ve sormaya devam ediyorum. Çünkü ben(muhtemelen senin aksine) kendimden eminin. İşte aramızdaki fark bu.

 

1- Miras taksimi konusunda sana en son yazılanlar, benim en son yazdığımı aç bir daha oku. Sana açık çek verdik. Tamam senin dediğinin kabülü ile cevabı, çözümü yaz, hatta belki o zaman göremediğimizi söylediğin şeyi görürürüz dedik. bu haliyle sanki anlamıyorsunuz ayağına yatarak cevap vermekten kaçınıyorsun intibası uyanıyor deik.  Ama ne oldu? Sen cevabı vermekten imtina etmeye devam ettin. Bak tekrar açık çek veriyorum. Ben senin dediğini anlamamış olayım miras meselesinde. Ben miras meselesini anlamadım. Oldu mu? Şimdi buyur yaz oraya ne yazacaksan!

 

2- Yapma etme kısmına gelelim :)

 

Yahu kataküteist, yapma etme..Etme, eyleme..

 

Senin teferruat dediğin şey, aramızda hallederiz dediğin şey; SİYAHLA BEYAZ!!! Bunun teferruatı mı kalmış? Ciddi misin, yoksa şaka mı yapıyorsun? Biriniz kölelik var, diğeri yok diyor. Hatta bir de kölelik çok iyi güzel nefis bir şeydir. Köle almak hayır işidir diyen 3. türler de var..Kimbilir buraya 10 müslüman daha gelse, en 5 tip yanıt daha çıkacak. Sen kalkmış buna teferruat diyorsun. Teferruat buysa eğer, aslı nasıl bir şey oluyor senin lügatında onu merak ediyorum.

 

Senin verdiğin cevap tanrının ölümü gösterip acizce sıtmaya razı etme çalışması. Başka bir şey değil. Sana sorular sorduk, kadiri mutlaklığa gönderme yaptık, aciz insanın dahi başarabildiklerinden, çözümlerinden örnekler getirdik. Hem miras hem esir/kölelikle ilgili, gıkın çıkamadı. Daha hala üst mahkemedir, tatmin edici cevaptır deme hakkını görüyorsun kendinde. Ama hayır; sen kadiri mutlaklıkla acizliği yanyana getiremeyip, aciz insanın çözümlerini dahi ölçeklendiremeyip, öteki müslümanla aynı fikirde olamadığın müddetçe böyle bir tasarrufta bulunma hakkın yok.

 

Bak @Hasan Akçay Muhammed 4 dedi, sen diyorsun bu konuya? Hasan Akçay zaten beni bağlamaz modunda, kafayı kuma gömme stratejisini benimsemiş bu konuda..Kölelikle ilgili cevap veremediğin onca noktaya aç bir daha bak. Zaten meselenin "özü" oralarda. Senin kendi cevaplarını tatmin edici ilan etmen senden başka kimse için birşey ifade etmiyor.

 

İlim adamları ve tefferuat çıkışın da insanda; "meseleyi gözlerden kaçırıp aman da fazla kurcalamayın stratejisi güdüyormuşsun" hissi veriyor. Haberin ola. Şaibe altındasın.

 

1 hour ago, Kataküteist said:

Beni siteden uzaklaştırmak için, "Trol" iftirâsından başka bir çıkışınız yok. Ben hangi Ateist sayfaya gittiysem, hangi yamuk mezhepli islâm sayfasına gittiysem, Kendisini veliy gösteren hangi cemaatin sayfasına gittiysem, istisnâ'sız hepsini fikren dövdüm, ellerim nasır tuttu. Bütün sayfalardan engellendim, yenilgiye, ezikliğe tahammül edemedikleri için... Övünmek için söylemiyorum, gerçek bu...

 

Miras konusunda milletin adına niyet okuması yaparak, onları anlamazlıkla yaftalayarak pas geçtin, kölelik mevzusunun resmen facia olan kısmını teferruat, kendi cevaplarını da kendi adına tatmin edici ilan ettin geçtin. Kalan kısmını miileti yine kendi adına hayal dünyasında ilan ederek geçtin. Kalan kısımları tamamen görmezden gelerek geçtin..Senin geçelim dediğin öteki konularda da yapacağın buysa eğer, yok hiç geçmeyelim. Daha doğrusu sen geçme. Bu halinle insanı daha da çok atist yapıyor, pekiştiriyorsun çünkü. Sen değil aslında "bu halinizle" sizler.

 

Bu halinle seni "kendini dövdüğün için" uzaklaştırmış olabilirler..Bu ihitimali de bir düşün.

Troll kısmını pas geçebilirsin. Yarası olan gocunur. Değilsen gocunma. Bak biz seni ciddiye alıp yazıyoruz. Açık çek veriyoruz. Bu, yeterli olmalı.

 

Son söz:

Kataküteist sen hayal aleminde yaşıyorsun! ...Bak; fikren dövdüm, ezdim seni. Tatmin edici cevap verdim (!)

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
34 minutes ago, fezadabirtürk said:

..savaş müslümanlar eliyle Allah'ın kafirlere azap etmesiyse,kölelik de bu azabın bir parçası diye  düşünülebilir.

 

Garip birisin vesselam. Biraz Kireç'e benzettim seni..

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Kataküteist yazdı:

Ebu Kafir, soru sordum cevap ver, kimin trol üyüm. Kimin trol ü olduğum hakkında en ufak bir bilgin yokken mi bana trol suçlaması yapıyorsun?

admin olmadığım için kimin trolüsün bilemem, dindar07, tatarka, vs. neyse artık ip adresin incelenirse ortaya çıkar
yalnız, yazıların ben trolüm diye 500m den sırıtıyor, daha alacağın epey yol var bu işte, 
90'larda ki ahizeye üfleyen telefon sapıklarının forumlara dadanan versiyonusunuz,
neyse keyfinizi kaçırdım galiba sizi zihinsel mastırbasyonunuzdan alıkoymayım, hadi hayırlı traşlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, Hasan Akçay said:

Savaşın ağırlıkları: savaş hali

savaş, ağırlıklarını bırakana kadar: barış andlaşması imzalanıp savaş hali sona erene kadar

 

Örneğin

Mudanya konferansında ateşkes andlaşması imzalandı

ama savaş hali ondan sonra da devam etti, ta ki Lozan andlaşması imzalananan kadar.

Savaş hali Lozan andlaşması imzalanınca  sona erdi, savaş ağırlıklarını o zaman bıraktı.

 

Savaş tutsaklarının saliverilmesi

işte

ateşkes ile barış andlaşması arasındaki sürede tamamlanacak.

 

Ayette söylenen bu.

 

 

Mağara adamı cehaletiyle tefisr yapmaya çıkmayın, ortaçağ bedevisi bile "Ağırlık" ile "Hal" kelimelerini bilir, kaldı ki o iddia ettiğiniz pek bir bilgiç allah denen şey bilmiyor olsun. "Savaş Ağırlığı"nı "savaş hali" anlamanız normal, mağara adamı ne bilsin, kılıç, zırh, matara falan? Evzârahâ, "âletlerini ve ağırlıklarını" manasınadır. Yani, si­lahlar ve diğer harp levâzımatı. Harp bitip sona erdiğinde denir. Evzâr, aslında, silah ve at türü ağırlıklar demektir. Şair, hangi şair onu da git kurtubi'ye sor,  şöyle der: Savaş için, ağırlıklarını hazırladım. Uzun mızraklar ve erkek atları...

 

Ha, tabi bu ağırlıkları başka türlü yorabilirsin, ama tabi biraz ilim tahsil edip, mağara adamından ortaçağ bedevisine ulaşmak şartıyla. Mesela, "Bunlar o kafirlerin günahlarıdır" diyebilirdin, yada "Bunlar o ödenmesi istenen ve boyunlarına ağırlık olmuş fidyelerdir" de diyebilirdin, hatta bunlar onlara ağırlık olan öldürülme işi de diyebilirdin. Ama savaş hali diyemezsin, bedevi sen kadar cahil değil, hal ile ağırlığı karıştıracak. 

 

Yani, sen ayette söylenene değil, işine gelemeyen kelimeleri atıp, işine gelen kelimeleri ekleyip, işine hiç gelmeyen kelimeleri de alakasız anlama çekip, ondan sonra böyle sayıklıyorsun. Normal karşılıoyurz, çünkü apaçık görülüyor ki, cümle nedir onu bile bilmeyecek bir mağara adamı kadar cahilsin.

 

Keşke azıcık az cahil olsaydın, tefsir ilmi üzerine münazar ederdik ama, sen kim, münazara kim? Lozan'da kimse savaş ağırlıklarını bırakmadı, herkesin topu tüfeği yerinde kaldı.Eğer allah savaşın bitmesi olayını kastetmiş olsaydı, bu hem lafza uygun olmaz, hem de harp halinin neyle biteceğine dair bir belirsiz hal olurdu. Mesela, düşman oradan topuklayabilirdi, savaş hali bitmiş olurdu. Ama bu ayet, onlar savaşta yenilene kadar savaşın, hırsla öldürün manasında  "boyunlarını vurun" demektedir, mef'ul-u mutlak olarak, o alıntılamadığın, işine gelmediği için yok saydığın tarafında. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...