Jump to content

Müslümanlar Köleliği açıklasın


Recommended Posts

Şimdi, Kataküteist yazdı:


Benim çok sevdiğim bir insân öldüğünde şu duyguyu hissettim. Keşke kanserden ölmeseydi de yatalak kalsaydı ve ben ona ölünceye kadar baksaydım.
Sayın Sundance, en sevdiğiniz insân için önünüze iki seçenek koysalar. Ya ölüm ya da Kölelik diye... Hangisini seçerdiniz?

 

Köleliğin karşıt seçeneği ölüm değil. 

 

Yukarıda binlerce yıllık ahlak evrimi sonucunda insanların ortaya koyduğu Cenevre sözleşmesinden bahsedilmiş.

 

Günümüzde ölüm ve kölelik dışında bir seçenek sadece insanların ortaya koyduğu konsensus ile ölüm ve kölelik dışında bir seçenek bulunabiliyorsa kadir-i mutlak olduğunu iddia ettiğiniz Allah'ınızdan da bunu beklememiz abes değil.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 350
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 dakika önce, Kataküteist yazdı:

 

Hayâl âleminde yaşamakla iktifâ etme, Târih kitabı oku biraz. En çok da yakın târih oku ki düzmece bilgilerden kurtulursun. 

 

Cevap mı vermiş oldun şimdi?

 

Günümüzde esirleri öldürmek bir yana işkence etmek, insanlık dışı muamele etmek yasak.

 

Ama kadir-i mutlak Allah, köleliğe cevaz verdiği gibi, bir de rahmetinden sayılıyor.

 

Tarihte bir şehir ele geçirildiği zaman öldürmek, yağmalamak, tecavüz de normal sayılıyormuş.

 

Günümüzde bunları barbarlık sayıyoruz.

 

İşte senin Kuran da tarih sayfalarında barbarlığın yanında yerini alıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
29 dakika önce, Kataküteist yazdı:

Sen bizi irrite eden yorumlar yapıyorsun bir de ben yapayım. Ateist ve dînsiz bir âileden müslümân bir aileye köle gitmek, çoğunlukla bir ödül olur. Öldürmek seçeneği şöyle dursun.

 

Ancak hayalinizde görürsünüz ateist ve dinsiz bir aileden müslüman aileye köle olmasını, geçti o devirler.

 

Bugün adamın bir tarafından kan çekerler.

 

İrrite olunca aklınıza hemen öldürmek gelivermiş.

 

Yapmadığınız şey değil.

 

Ateist öldürmeyi siz iyi bilirsiniz.

 

Bu arada "Biz" derken ne kastediyorsunuz?

 

Burada sorularla islamiyet linkleri yapıştırıyorsunuz.

 

sorularla islamiyet portalı ile bir alakanız var mı acaba?

 

https://sorularlaislamiyet.com/altpanel/yazarlar_editorler

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
24 minutes ago, Kataküteist said:

Hasan Akçay, burda gâvur çok. Bi fazla say sen önemi yok. Sen burdaki gâvurları ehl-i sünnet dışı yamuk fikirlerle, hoş görünerek  iknâ edemezsin.

 

 

Lütfen bu son olsun, bi daha niyetimi okumaya yeltenmeyin

çünkü Kuran'ın deyimiyle gayba taş atmaktır niyet okumak.

Niyetim buradakilere hoş görünmek değil benim,

niyetim neyin doğru olduğundan eminsem onu açıklamak. 

 

Buyurun, açıklıyorum:

 

Savaşların köleliğe kaynaklık etmesini önlemek suretiyle (47:4)

Allah köleliği bir çırpıda kaldırmıştır

ve daha önce edinilen kölelerin özgür bırakılması için de tasfiye ayetleri indirmiştir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Salıverec eksiniz (Muhammed 4): 

 

Savaşta kafirlerle karşılaştığınızda

vurun boyunları onları dize getirene kadar,

dize getirdiğinizde bağları sağlam atın.

Sonrası ise

savaş ağırlıklarını bırakana kadar

karşılıksız ya da fidye karşılığı... 

 

Savaş esirlerini salıvermeniz dışında

Allah size bir seçenek tanımıyor,

ya salıvereceksiniz ya salıvereceksiniz. 

 

Savaş esirlerini

köle yapmak için alıkoyamazsınız

ve öldüremezsiniz.

 

Salıvereceksiniz.

 

Allah'ın emri bu.

Ya itaat edersiniz,  müslümansınız

ya itaat etmezsiniz, kafirsiniz.

 

Hem esirleri köle yapmanız ya da öldürmeniz

hem de müslüman olmanız mümkün değil. Sa-lı-ve-re-cek-si-niz.

.

Tevrat İncil Kuran o devirlerde yazılmış insan bilincini sembollerle  anlatan kitaplardır.İnsan toplumlarını düzenlemek gibi bir gayeleri yoktur.Mesela" Kuran bir insan öldürmek tüm insanlığı öldürmek gibidir." diyorsa bu tabiki çok güzel ahlaki bir ibaredir.Ancak akla ve mantığa uygun değildir.Burada acaba İnsandan kasıt nedir? Toplumu meydana getiren bir fertmidir? yoksa insanı hayvandan ayıran hasletlerden birimidir?Kanaat ve inancımca İnsanı hayvandan ayıran hasletlerden biridir.Şayet  sevginizi ,aşkınızı yok edecek olursanız düşünmeyede lüzum görmezsiniz aklınızı mantığınızı vicdanınızıda yok etmiş olursunuz.yada Vicdanınızı yok ederseniz diğer insani zincirinizin halkalarınıda yok edersiniz.Kuranda üzerimize farz kılınan savaştan kasıt nedir?İnsani duygularımızla geçirdiğimiz evrim neticesi bizlerde oluşan hayvani duygularımızın savaşıdır bu savaş!İşte onları ya yok edeceğiz yada kendimize köle edeceğiz.Mesela korku taa belki sürüngenlik zamanlarından gelen bir duygu! İşte Onu ya yok edeceğiz yada aklımızın kölesi yapacağız.Yani akıl ve mantığın hizmetkarı bir köle olan korku olacak Öfke keza aynı Onuda Aklımızın Mantığımızın Vicdanımızın kölesi haline getirerek kontrollu yani Dengeli bir insan haline geleceğiz.Ki kontrollü Öfke aynı zamandada düşüncemizinde bidayetidir. Ama bunları anlamak yada İnsan olmak için artık Din kitabı dediğimiz kitaplara ihtiyacımızda kalmamıştır.Edebiyat,Sanat ,Musiki,Aile ve toplumsal eğitimler insanları hep eğiterek onları yavaşda olsa İnsan yapmaktadır.Ve bir gün gelecek toplumlarda İnsan olan insanlar çoğalarak belkide savaşlar tarihe karıcaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 minutes ago, Hasan Akçay said:

 

 

Lütfen bu son olsun, bi daha niyetimi okumaya yeltenmeyin

çünkü Kuran'ın deyimiyle gayba taş atmaktır niyet okumak.

Niyetim buradakilere hoş görünmek değil benim,

niyetim neyin doğru olduğundan eminsem onu açıklamak. 

 

Buyurun, açıklıyorum:

 

Savaşların köleliğe kaynaklık etmesini önlemek suretiyle (47:4)

Allah köleliği bir çırpıda kaldırmıştır

ve daha önce edinilen kölelerin özgür bırakılması için de tasfiye ayetleri indirmiştir. 

 

Sanırım daha önce söylemişizdir, senin derdin bizle değil, kendinle. Adam güzel söylemiş işte: Ehli sünnet dişi yamuk fikirlerin var sadece. Yani sende katli vacipsin ve cehennemde beraber yanacağız.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Salıverec eksiniz (Muhammed 4): 

 

Savaşta kafirlerle karşılaştığınızda

vurun boyunları onları dize getirene kadar,

dize getirdiğinizde bağları sağlam atın.

Sonrası ise

savaş ağırlıklarını bırakana kadar

karşılıksız ya da fidye karşılığı... 

 

Savaş esirlerini salıvermeniz dışında

Allah size bir seçenek tanımıyor,

ya salıvereceksiniz ya salıvereceksiniz. 

 

Savaş esirlerini

köle yapmak için alıkoyamazsınız

ve öldüremezsiniz.

 

Salıvereceksiniz.

 

Allah'ın emri bu.

Ya itaat edersiniz,  müslümansınız

ya itaat etmezsiniz, kafirsiniz.

 

Hem esirleri köle yapmanız ya da öldürmeniz

hem de müslüman olmanız mümkün değil. Sa-lı-ve-re-cek-si-niz.

.

Eğer onları harpte yakalarsan, onlarla, onların arkalarında bulunanları dağıt ki ibret alsınlar. enfal-57

ENFÂL-67: Hiçbir peygamber için, yeryüzünde ağır basmadıkça, esirlere sahip olmak uygun değildir. Siz şu iğreti dünyanın nimetini istiyorsunuz; Allah ise âhireti istiyor. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

 

savaş bitmeden ,sonuçlanmadan esir alamayacağımıza göre savaş devam ederken  ele geçen esirler öldürülmelimidir ? enfal 57 de emredilen bu mu ?

 

bu ayetleri nasıl yorumlamamız gerekir ?

 

(Nisa, 4:92) : " Yanlışlıkla olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olamaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin, mümin bir köle azat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola. (Bu takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mümin bir köle azat etmek lâzımdır. Eğer kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edilecek bir diyet ve bir mümin köleyi azat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tevbesinin kabulü için iki ay peşpeşe oruç tutması lâzımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir. "

(Maide, 5:89) : " Allah, kasıtsız olarak ağzınızdan çıkıveren yeminlerinizden dolayı sizi sorumlu tutmaz, fakat bilerek yaptığınız yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar. Bunun da keffâreti, ailenize yedirdiğiniz yemeğin orta hallisinden on fakire yedirmek, yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamıyan üç gün oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffâreti işte budur. Yeminlerinizi koruyun (onlara riayet edin). Allah size âyetlerini açıklıyor; umulur ki şükredersiniz. "

 

bu ayetlere göre müslümanların  köle sahibi olduklarınızı görüyoruz.

savaşta esirler köleleştirilmeyip salıverilmişse, müslümanlar nasıl köle sahibi oldular?

 

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Just now, fezadabirtürk said:

 

bu ayetlere göre müslümanların  köle sahibi olduklarınızı görüyoruz.

savaşta esirler köleleştirilmeyip salıverilmişse, müslümanlar nasıl köle sahibi oladular?

 

 

Köle etmenin tek yolu savaş esiri değildir ki...

 

Müslümanlar bu pisliklerini örtmek için, "Amanda savaş esiri, ya öldürecez, ya köle edecez" der. Ki yukarda biri anlatıyordu zaten. Böylece köle edinmenin diğer yolları sümen altına itilmiş oluyor haliyle. 

 

İslam tarihi boyunca, savaş esiri olarak edinilmiş köle sayısı bir hiçtir. Velakin, mesela, bakın İslam, Talkan'da falan Türklerden ne istemiş: Bilmem kaç bin erkek, bilmem kaç bin dişi genç köle. 

 

Evet, savaş esirlerini köle edemezsiniz, ama savşta yenmişseniz, onlardan köle isteyebilirsiniz. Bu gayet caizdir ve hep yapılmıştır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Memlukler köle askerlerdir.Keza Osmanlıda kapıkulları yeniçeriler hep köledirler.Kapıkulluğundan veziriazamlığada yücelsen sonuçta kölesin ve yaşamın Padişahın iki dudağı arasındadır.Pekiyi Osmanlı bu sistemi nereden aldı? Elbetteki Abbasilerden.Veee taaa I . cihan savaşına kadar Osmanlıda cariye pazarları vardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Kataküteist said:


Yanlış niyet okumuşum özür dilerim, Ehl-i Sünnet ve Ehl-i tasavvufsunuz o zaman...

 

Kataküteist sen durumu anlamadın galiba??

Eğer Hasan Bey ehli sünnet vb. ise, sen değilsin. Eğer sen öyle isen, o değil.

Birinizden biriniz kafir olmak durumunda.

Kurana, gerçekte kast ettiğinden farklı bir anlam yüklemek durumunda.

 

Ne dedi Hasan Bey:

 

Salıvereceksiniz.

Allah'ın emri bu.

Ya itaat edersiniz,  müslümansınız

ya itaat etmezsiniz, kafirsiniz.

 

Hasan Bey kölelik yok, salıvereceksiniz diyor, sen ise kölelik var vb. diyorsun.

Ayrıca hasan beyi onayladığın vakit, bu durumda baştan aşağıya kaç sayfadır yazdıklarını çöpe atıyorsun.

Öyle mi yoksa? Şimdi kuranda kölelik var mı yok mu? Hem var de, hem yok diyeni onayla..Gel de çık işin içinden şimdi.

 

Kölelik yoksa, kurandaki düenlemeler ne alaka sorumuza senin yaklaşımın cevap veriyor.

Ama o vakit kölelik gibi içinden çıkamayacağın bir garabeti savunmak durumundan ise Hasan Bey'in pozisyonu kurtarıyor.

Öyleyse senden bir, ondan diğer yarısını mı almalıyız?

Biz işte bunlara hayretle bakarken, sizlerin bizi saptırmak ve hayal alemciliği ile itham etmeniz hayret verici asıl...

 

İmdi;

Kölelikle ile ilgili yönelttiğimiz, ve cevap veremeyerek hayal alemindesiniz demogojisinden öteye geçemeyen yanıtlarınızın yanında; tam da bu noktada bir taşla üç-beş kuş vurmuş olmak misali, kurandaki en önemli, hatta bence en vahim açıklardan birine geliyoruz;

 

Yanlış anlaşılma -yanlış anlaşılma ya da saptırılmaya mahal verme.

Bakın dakka bir gol bir. Hasan Bey'le Kataküteist pataküte birbirine girdi. Hasan Bey notayı verdi, kataküteist geri adım attı, sonuçlarını düşünmeden.

Hasan Bey beni bağlamaz yöntemini izliyor bu noktada. Kulak arkası ediyor. Kulak tıkıyor.

Ama bağlar. Bal gibi de bağlar. Çünkü kuranı bağlar. Beraberinde de tüm inanırlarını..

 

Soru şu: Kadiri mutlağın kitabı, sonmmesajı nasıl yanlış anlaşılabilir, yanlış anlaşılma veya saptırılmaya nasıl mahal verir?

İki samimi müslümanınasıl karşı karşıya getirebilir

Daha iki müslümanın bile karşı karşıya kalabildiği kitapla ilgili olarak ateistlerle de karşı karşıya geliyor olmanız zaten tutarlı ve de beklendik değil mi?

 

Sen şu yanlış anlaşılma mevzusu ile ilgili başlığını tez zamanda aç bence.

Miras meselesi gibi yarım bırakmak yok ama.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, anibal yazdı:

 

 

Evet, savaş esirlerini köle edemezsiniz, ama savşta yenmişseniz, onlardan köle isteyebilirsiniz. Bu gayet caizdir ve hep yapılmıştır.

 

 

köle verende ,köle gelende  halinden memnun yani,öyle mi ? memnun değilse ha savaş ganimeti olarak almışsın ha istemişsinde almışsın, fark var mı ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 18.12.2017 at 17:25, Mega Ateist yazdı:

Kadın Köleye cariye adı verilmektedir, savaşlarda ele geçirilen bekar kadınlar cariye olarak isimlendirilir mesela peygamberinin köleleri vardı.

Reyhane , Yahudi kabilesi kureyza ile yapılan savaşta ganimet olarak ele geçirilmiştir.

Mariya ; imparatorluğunun yıkılacağından korkan mukavkıs tarafından cariye olarak peygamberine gönderildi (köle)

 

Madem köle almak haram, Peygamberinde köle almış ve kitabında konu ile alakalı 11 ayet mevcut neyin cevabını verdin sen bana "YALANCI"

 

 

köleyi kötü birinin elinden almak ayrı şey aldıktan sonra hala köle tutmak ve insani haklarını çiğnemek ayrı şeydir. siz köle almak varmı diye soruyorsunuz, köle doğal olarak bir zorbanın elindeyse onu alıp özgürleştirmek ona insanlığına özgü muamele etmek elbette makbuldür. ama siz o köleyi zorbanın elinden alıp kendinize köleleştirirseniz aynı şeyleri yapmış olursunuz bu yasak işte.

 

"Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir." (Nur Suresi 32. Ayet)

 

gördüğünüz gibi Dinde sizin anlamak istediğiniz gibi köle edinmek yoktur. köleyi almak var ve sonra onu en güzel muameleyle sevindirmek yanında sizi ailesiymiş gibi hissettirmek vardır.

 

Peygamberimiz (S.A.V.) köleleri özgürlüğüne kavuşturmak için aldı. Bilal-i Habeşi'de köleydi ama sonradan ona asla eski halindeki gibi muamele edilmedi. Onun gibi daha önceden köle olarak eziyet gören hiçbir köleye sonradan öyle bir muamele yapılmadı.

 

 

tarihinde feyak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 minutes ago, feyak said:

köleyi kötü birinin elinden almak ayrı şey aldıktan sonra hala köle tutmak ve insani haklarını çiğnemek ayrı şeydir. siz köle almak varmı diye soruyorsunuz, köle doğal olarak bir zorbanın elindeyse onu alıp özgürleştirmek ona insanlığına özgü muamele etmek elbette makbuldür. ama siz o köleyi zorbanın elinden alıp kendinize köleleştirirseniz aynı şeyleri yapmış olursunuz bu yasak işte.

 

"Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir." (Nur Suresi 32. Ayet)

 

gördüğünüz gibi Dinde köle edinmek yoktur. köleyi almak var ve sonra onu en güzel muameleyle sevindirmek yanında sizi ailesiymiş gibi hissettirmek vardır.

 

Peygamberimiz (S.A.V.) köleleri özgürlüğüne kavuşturmak için aldı. Bilal-i Habeşi'de köleydi ama sonradan ona asla eski halindeki gibi muamele edilmedi. Onun gibi daha önceden köle olarak eziyet gören hiçbir köleye sonradan öyle bir muamele yapılmadı.

 

Meali: kuranda kölelik var. 2-1 oldu.

 

Peki şimdi biz de böyle, ya da öyle mi yapalım? Köle edinmeyelim, alalım(ne demekse)..Sonra onu sevindirelim. Ailesiymiş gibi hissetirelim..Vakıf falan kuralım bununla ilgili..

Neticede kuranın mesajı zamanlar üzeri, tüm zamnalara yönelik öyle değil mi?

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
22 minutes ago, fezadabirtürk said:

Eğer onları harpte yakalarsan, onlarla, onların arkalarında bulunanları dağıt ki ibret alsınlar. enfal-57

ENFÂL-67: Hiçbir peygamber için, yeryüzünde ağır basmadıkça, esirlere sahip olmak uygun değildir. Siz şu iğreti dünyanın nimetini istiyorsunuz; Allah ise âhireti istiyor. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

 

savaş bitmeden ,sonuçlanmadan esir alamayacağımıza göre savaş devam ederken  ele geçen esirler öldürülmelimidir ? enfal 57 de emredilen bu mu ?

 

bu ayetleri nasıl yorumlamamız gerekir ?

 

(Nisa, 4:92) : " Yanlışlıkla olması dışında bir müminin bir mümini öldürmeye hakkı olamaz. Yanlışlıkla bir mümini öldüren kimsenin, mümin bir köle azat etmesi ve ölenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gereklidir. Meğer ki ölünün ailesi o diyeti bağışlamış ola. (Bu takdirde diyet vermez). Eğer öldürülen mümin olduğu halde, size düşman olan bir toplumdan ise mümin bir köle azat etmek lâzımdır. Eğer kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir toplumdan ise ailesine teslim edilecek bir diyet ve bir mümin köleyi azat etmek gerekir. Bunları bulamayan kimsenin, Allah tarafından tevbesinin kabulü için iki ay peşpeşe oruç tutması lâzımdır. Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir. "

(Maide, 5:89) : " Allah, kasıtsız olarak ağzınızdan çıkıveren yeminlerinizden dolayı sizi sorumlu tutmaz, fakat bilerek yaptığınız yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar. Bunun da keffâreti, ailenize yedirdiğiniz yemeğin orta hallisinden on fakire yedirmek, yahut onları giydirmek, yahut da bir köle azat etmektir. Bunları bulamıyan üç gün oruç tutmalıdır. Yemin ettiğiniz takdirde yeminlerinizin keffâreti işte budur. Yeminlerinizi koruyun (onlara riayet edin). Allah size âyetlerini açıklıyor; umulur ki şükredersiniz. "

 

bu ayetlere göre müslümanların  köle sahibi olduklarınızı görüyoruz.

savaşta esirler köleleştirilmeyip salıverilmişse, müslümanlar nasıl köle sahibi oldular?

 

 

Müslümanlar elbet köle sahibi oldular

yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar.

Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez.

Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 minutes ago, fezadabirtürk said:

köle verende ,köle gelende  halinden memnun yani,öyle mi ? memnun değilse ha savaş ganimeti olarak almışsın ha istemişsinde almışsın, fark var mı ?

 

Köle gelenin halinden memnun olduğu orada nerede yazıyor? Ben mi anlamadım?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Müslümanlar elbet köle sahibi oldular

yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar.

Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez.

Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. 

 

Kölelik ne zaman, kim tarafından ve nasıl yasaklandı? Gösterebilmeniz mümkün mü?

 

Bilmediğim için soruyorum. Tartışmak vb için değil. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, Hasan Akçay said:

Müslümanlar elbet köle sahibi oldular

yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar.

Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez.

Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. 

 

Aynen öyle. Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez.

Yeni yasa eskisini iptal eder.

Eski yasa ile ilgili hükümlerin geçersiz olması bir yana, kaldırılır.

Yasak olanla ilgili düzenleme de olmaz. Kuranda var oysa ki..

Şimdi kuranda geçersiz ayetler mi var?

Nesh edilen?

Son kitapta geçersiz ayetler için yer mi ayrılmış?

 

bir de bu işin kronolojisi nedir, neye dayanır?

En son Muhammed 4'ün inmesi ile ilgili mesela..

Zaten o bir "savaş ayeti"

Hep diyorsunuz ya..

 

Tersi olunca sadece savaşta, düzü olunca tüm zamanlarda geçerli oluyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Hasan Akçay yazdı:

 

 

Müslümanlar elbet köle sahibi oldular

yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar.

Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez.

Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. 

muhammed suresi iniş sırasına göre 99 ncu sure.

 

kölelikten bahseden ayetler ,mesala maide suresi iniş sırasına göre 110 ncu sure.

 

MÂİDE-89: Allah sizi yeminlerinizde -bilmiyerek ettiğiniz- lâgv ile muahaze etmez ve lâkin bile bile akd ettiğiniz yeminlerle sizi muahaze buyuruyor, bunun da keffareti çoluğunuza çocuğunuza yedirdiğinizin orta derecesinden on fakırı doyurmak yahud geydirmek, yahut bir esîr azâd etmektir, bunlara gücü yetmiyen üç gün oruç tutar, işte yemîn ettiğiniz vakıt yeminlerinizin keffâreti bu, bununla beraber yeminlerinizi gözetin, böyle beyan ediyor Allah size âyetlerini ki şükr edesiniz

 

muhammed sursinde kölelik yasaklandıysa

çok sonra gelen maide suresinde kölelikten bahsetmesinin nedeni nedir?

tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, teflon yazdı:

 

Meali: kuranda kölelik var. 2-1 oldu.

 

Peki şimdi biz de böyle, ya da öyle mi yapalım? Köle edinmeyelim, alalım(ne demekse)..Sonra onu sevindirelim. Ailesiymiş gibi hissetirelim..Vakıf falan kuralım bununla ilgili..

Neticede kuranın mesajı zamanlar üzeri, tüm zamnalara yönelik öyle değil mi?

 

tüm zamanlara yönelik de sen basbaya alay ediyorsun. vakıf falan kuralım ne demek? o zamanki kölelerin günümüzdeki karşılığı zorbalık ve zulüm altında çaresizce yaşamaya çalışan insanların durumu gibidir. toplumumuz içinde çocukları sokaklarda zorla çalıştıran çeteler, kadınları tehditlerle fuhuşa zorlayanlar daha neler neler. vakıf kurmak istiyorsan bunlardan başlayabilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...