Antonius 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi 11 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Müslümanlar elbet köle sahibi oldular yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar. Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez. Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. Olmaz kişinin lehine olan yasalar makable şamildir.Yasaklansaydı hepsi salınırdı Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, teflon yazdı: Köle gelenin halinden memnun olduğu orada nerede yazıyor? Ben mi anlamadım? hayır ,savaş ganimeti esirler ile savaş bitiminde kaybeden tarafından istenilen esirler arasında bir fark varmış gibi anladım...mantık yürüttüm . Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) 7 minutes ago, feyak said: tüm zamanlara yönelik de sen basbaya alay ediyorsun. vakıf falan kuralım ne demek? o zamanki kölelerin günümüzdeki karşılığı zorbalık ve zulüm altında çaresizce yaşamaya çalışan insanların durumu gibidir. toplumumuz içinde çocukları sokaklarda zorla çalıştıran çeteler, kadınları tehditlerle fuhuşa zorlayanlar daha neler neler. vakıf kurmak istiyorsan bunlardan başlayabilirsin. Vakıf işte. "İnsanları köle edip ailesiymiş gibi hissettirme vakfı" Köle almak istiyorsan bunlardan başlayabilirsin demek istedin herhalde.. Ne alaka zorbalık ve zülum altında yaşayan insanla..Biri onları köle yaptığı için "köle" oluyorlar. Yoksa besleme falan derdi.. Her biriniz bambaşka yorumlarla geliyorsunuz yahu, hakikaten hayret verici.. Bak Hasan Bey'e göre sen zındıksın..Kataküteist ise henüz ne olduğunu tam olarak kavrayabilmiş değil.. Tüm zamanlar için hükmünü alalım kuranın bu arada? Aralık 21, 2017 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
feyak 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, teflon yazdı: Vakıf işte. "İnsanları köle edip ailesiymiş gibi hissettirme vakfı" Köle almak istiyorsan bunlardan başlayabilirsin demek istedin herhalde.. Ne alaka zorbalık ve zülum altında yaşayan insanla..Biri onları köle yaptığı için "köle" oluyorlar. Yoksa besleme falan derdi.. Her biriniz bambaşka yorumlarla geliyorsunuz yahu, hakikaten hayret verici.. Bak Hasan Bey'e göre sen zındıksın..Kataküteist ise henüz ne olduğunu tam olarak kavrayabilmiş değil.. Tüm zamanlar için hükmünü alalım kuranın bu arada? o nasıl bir laf ya. biri onları köle yaptığı için köle olmuyorlar. kölelik onların düştüğü zor durumun adıdır tüm hakları elinden alınmış emirler doğrultusunda hareket eden yiyip içen yaşamaya çalışanlardır. yaşam ve ölümleri zorbaların bir emrine bağlı ve buna seslerini bile çıkaramıyorlar (tüm kölelerin genel hali). sen tabi böyle bir duruma düşmediğin için gerektiği gibi canlandıramıyorsun kafanda. Kur'an'ın Emirleri tüm zamanlar içindir, Nur Suresi 32. Ayetde de her zaman için öyle yapılmasını gerektirir. algılayamıyorsanız sorunu kendinizde arayın. devletin anayasasındaki maddelerin bile her an geçerli olduğunu düşünüyorsunda, Kur'an'ın Emirleri niye anlık yada kısa bir sürelikmiş gibi geliyor size? Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi 20 minutes ago, fezadabirtürk said: köle verende ,köle gelende halinden memnun yani,öyle mi ? memnun değilse ha savaş ganimeti olarak almışsın ha istemişsinde almışsın, fark var mı ? Ne alaka? Köle olanın memnuniyetinden falan bahseden mi oldu ki? İslamda kölelik vardır. Ama savaş esirleri köle edilmez. Velakin, yenilen devletten köle istemek caizdir, gayet mübahtır. Onlarda kendi tebasından milleti toplar, köle olarak müslümanlara verir ki, tarih boyunca hep yapılmıştır. Diğer yandan, birisi gemiyle atıyorum, bir sürü köle getirirse, parasını bastırıp alabilirsin müslüman olarak. Ya da, sana borcu varsa köleliği kendi kabul edebilir. Veya bir çocuğu, vasisi götürüp köle edebilir. Hani bir devşirme denen şey var ya. O devşirilenler aslen köledir. İçlerinden seçmece yapılır, döküntü görülen, ihtiyaç fazlası falan olan, köle olarak satılır, hibe edilir. Şu eski türk filmlerindeki meşhur "arap bacı" bir köledir mesela aslolarak. Bunları diyoruz, sen gelmiş, yok memnunmuşta, yok değilmişmişte.. Köleliğin memnunu, değili mi olur? Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, anibal yazdı: Ne alaka? Köle olanın memnuniyetinden falan bahseden mi oldu ki? İslamda kölelik vardır. Ama savaş esirleri köle edilmez. Velakin, yenilen devletten köle istemek caizdir, gayet mübahtır. Onlarda kendi tebasından milleti toplar, köle olarak müslümanlara verir ki, tarih boyunca hep yapılmıştır. Diğer yandan, birisi gemiyle atıyorum, bir sürü köle getirirse, parasını bastırıp alabilirsin müslüman olarak. Ya da, sana borcu varsa köleliği kendi kabul edebilir. Veya bir çocuğu, vasisi götürüp köle edebilir. Hani bir devşirme denen şey var ya. O devşirilenler aslen köledir. İçlerinden seçmece yapılır, döküntü görülen, ihtiyaç fazlası falan olan, köle olarak satılır, hibe edilir. Şu eski türk filmlerindeki meşhur "arap bacı" bir köledir mesela aslolarak. Bunları diyoruz, sen gelmiş, yok memnunmuşta, yok değilmişmişte.. Köleliğin memnunu, değili mi olur? tamam, söyletmek istediğimi söyledin.ne demek istediğinden emin olmak istedim...öyleyse bu cevabın islam köleliği kaldırmıştır diyenlere reddiyedir. Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Ateist 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi 44 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Müslümanlar elbet köle sahibi oldular yani Muhammed 4 vahyedilip köle edinmenin yasaklanmasından önce edinilmiş köleler onlar. Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez. Laik hukukta da islam hukukunda da bu böyledir. 42 dakika önce, Türk Ateist yazdı: Kölelik ne zaman, kim tarafından ve nasıl yasaklandı? Gösterebilmeniz mümkün mü? Bilmediğim için soruyorum. Tartışmak vb için değil. Hasan Akçay'ın yukarıdaki iletisini alıntılayıp aşağıdakini yazmıştım. Muhammed-4'te yazıyor demiş ama ben onu sure ve ayet ismi gibi okumadığım için anlamamışım. Muhammed-4. ayette kölelik falan yasaklanmıyor. Savaş esirlerini bundan sonra -eğer canınız isterse- ya serbest bırakın ya da fidye karşılığı bırakın der. Bunları yapmadan önce analarından emdikleri sütü burunlarından getirmeyi ihmal etmeyin diye de ekler tabii. İslam'da köle edinme yöntemi savaş esirlerini köle etmekten ibaret değildir. anibal'in bir önceki sayfada yazdıklarını tekrar etmeyeyim, dönüp okuyun isterseniz. İslam dini köleliği, kitap içinde basbayağı bir kölelik hukuku oluşturarak, onların haklarını koruyor görünmek adına açıkça meşrulaştırmış ve bu dine tâbi ülkeler yüzlerce yıl boyu insan alıp satmış, çalıştırmışlardır. Köleliğin bir üretim biçimi olduğunu biliyoruz. Sorun, bu üretim modelinin sonraki yüzyıllarda da devam etmesi. Abbasi döneminde Müslümanların, pirinç tarlalarında çalıştırmak için Afrika'dan getirdiği zenci kölelere ettiği eziyetler dolayısıyla bu kölelerin yıllar boyu (15 yıl kadar) süren bir isyana imza attığını biliyorsunuzdur. Arap tacirler bu köleleri ta Afrika'dan satın alıp getirdi. Bazen de tehdit ettiği ülkelerden, bu tehditler nedeniyle insan hibe etmelerini ister, bunları köle olarak çalıştırırdı. Olayın cariyelik tarafına hiç değinmiyorum. Kısacası, köle edinmenin tek yolu savaş esirlerini köle yapmak değildir. Bu, anibal'in de dediği gibi, İslam'daki kölelik müessesinin acımasızlığını ve vehametini örtmek için uydurulmuş bir yalandır. İmparatorluk kurulduktan sonraki köle alış veriş işleri, kölelere yapılan eziyetler vs vs çok daha korkunçtur ve İslam için gayet de meşrudur. Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, teflon yazdı: Aha da işte bunu kast ediyorum.. muhammed suresi inmeden önce elde edilen esirler muhammed suresinde ki'' salıverin'' hükmünün dışında mıdır ,diye düşündüm....muhammed suresi inene kadar neler yaşandı bilmiyorum.bilen varsa aydınlatsın. Link to post Sitelerde Paylaş
feyak 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, anibal yazdı: Ne alaka? Köle olanın memnuniyetinden falan bahseden mi oldu ki? İslamda kölelik vardır. Ama savaş esirleri köle edilmez. Velakin, yenilen devletten köle istemek caizdir, gayet mübahtır. Onlarda kendi tebasından milleti toplar, köle olarak müslümanlara verir ki, tarih boyunca hep yapılmıştır. Diğer yandan, birisi gemiyle atıyorum, bir sürü köle getirirse, parasını bastırıp alabilirsin müslüman olarak. Ya da, sana borcu varsa köleliği kendi kabul edebilir. Veya bir çocuğu, vasisi götürüp köle edebilir. Hani bir devşirme denen şey var ya. O devşirilenler aslen köledir. İçlerinden seçmece yapılır, döküntü görülen, ihtiyaç fazlası falan olan, köle olarak satılır, hibe edilir. Şu eski türk filmlerindeki meşhur "arap bacı" bir köledir mesela aslolarak. Bunları diyoruz, sen gelmiş, yok memnunmuşta, yok değilmişmişte.. Köleliğin memnunu, değili mi olur? sen bazı cümlelerinde kölelerin alınıp satılmasıyla alakalı olağan durumunu anlatmışsın. ama diğer cümlelerinde ise zaten İslam'a göre yazdıklarımı söylüyorsun. bana köle getirilse parayla onları alabileceğimi söylüyorsun. bende benzer şeyleri söylüyorum ama amaç orda parayla köle almak (edinmek) değil o zorbanın elinden onları kurtarmaktır İslam'a göre. İslam'a göre yenilen devletten köleler kendine köle olsun diye alınmaz. kendi topluluğuna katmak ve onları herkesle aynı şartlarda yaşatmak için alınır. bunun tersini yapanlarda zorbadır. İslam'ı Hakkiyle yaşayanlar insanlara asla zulmetmediler. eğer anlayan varsa İslam, bu zorbalıkları engelliyor,. ama işine geldiği gibi davranana gül devedikeni olur atlas ve ipek, patiska olur. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, teflon said: Aynen öyle. Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez. Yeni yasa eskisini iptal eder. Eski yasa ile ilgili hükümlerin geçersiz olması bir yana, kaldırılır. Yasak olanla ilgili düzenleme de olmaz. Kuranda var oysa ki... Sevgili teflon, bu söylediklerinize açıklık getirirseniz sevinirim çünkü doğru anladığımdan emin değilim. "Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez"den benim anladığım ise şudur: Yasak getiren bir yasa o yasa çıkmadan öncesini kapsamaz. Örneğin bizim avlanma yasağıyla ilgili yasamız 1938'de çıkarıldı. Bu yasa 1938'de yasak çıkarılmadan önce av hayvanı öldürmüş olanlara uygulanmadı yani bu yasa eskiye yürümedi. Üzerinde durduğumuz konuya dönersek 47:4'ün vahyi ile lütfen dikkat, eskiden edinilmiş kölelere sahip olmak değil ama köle edinmek yasaklandı. Bu yasak ta eskiye yürümedi yani 47:4'ten önce köle edinmiş olanlar cezaya çarpılmadı, tamam? Ama tasfiye ayetleri indirildi ki eskiden edinilmiş olan köleler özgür bırakılsın. Örneğin: Ettiği yemini bile bile bozan bir mümin ailesinden bir kişiye haracanan ortalama yemek giderini ölçü alarak 10 yoksulu kefareten doyurur ya da giyindirir ya da bir boynu çözer. * Türk Ateist'in iletisine şöyle geçerken gördüm ama okumadım çünkü bana YALANCI demişti, özür dilemesini bekliyorum. Onun iletilerini özür dilemesinden sonra okuyup cevaplayacağım, inşallah. . Aralık 21, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
feyak 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Bir saat önce, Türk Ateist yazdı: Hasan Akçay'ın yukarıdaki iletisini alıntılayıp aşağıdakini yazmıştım. Muhammed-4'te yazıyor demiş ama ben onu sure ve ayet ismi gibi okumadığım için anlamamışım. Muhammed-4. ayette kölelik falan yasaklanmıyor. Savaş esirlerini bundan sonra -eğer canınız isterse- ya serbest bırakın ya da fidye karşılığı bırakın der. Bunları yapmadan önce analarından emdikleri sütü burunlarından getirmeyi ihmal etmeyin diye de ekler tabii. İslam'da köle edinme yöntemi savaş esirlerini köle etmekten ibaret değildir. anibal'in bir önceki sayfada yazdıklarını tekrar etmeyeyim, dönüp okuyun isterseniz. İslam dini köleliği, kitap içinde basbayağı bir kölelik hukuku oluşturarak, onların haklarını koruyor görünmek adına açıkça meşrulaştırmış ve bu dine tâbi ülkeler yüzlerce yıl boyu insan alıp satmış, çalıştırmışlardır. Köleliğin bir üretim biçimi olduğunu biliyoruz. Sorun, bu üretim modelinin sonraki yüzyıllarda da devam etmesi. Abbasi döneminde Müslümanların, pirinç tarlalarında çalıştırmak için Afrika'dan getirdiği zenci kölelere ettiği eziyetler dolayısıyla bu kölelerin yıllar boyu (15 yıl kadar) süren bir isyana imza attığını biliyorsunuzdur. Arap tacirler bu köleleri ta Afrika'dan satın alıp getirdi. Bazen de tehdit ettiği ülkelerden, bu tehditler nedeniyle insan hibe etmelerini ister, bunları köle olarak çalıştırırdı. Olayın cariyelik tarafına hiç değinmiyorum. Kısacası, köle edinmenin tek yolu savaş esirlerini köle yapmak değildir. Bu, anibal'in de dediği gibi, İslam'daki kölelik müessesinin acımasızlığını ve vehametini örtmek için uydurulmuş bir yalandır. İmparatorluk kurulduktan sonraki köle alış veriş işleri, kölelere yapılan eziyetler vs vs çok daha korkunçtur ve İslam için gayet de meşrudur. yalan konuşma. İslam dini güya köleliği, onların haklarını koruyormuş gibi görünerek meşrulaştırmış mış. bunlar sizin yalan ve kuruntularınız. ALLAH'ın gönderdiği dosdoğru her Dini her zaman saptıranlar oldu. Asr-ı Saadet'ten sonra İslam'a tabi görünen ülkelerin köle alıp satması bundan keyif ve ticari çıkar duyarak böyle şerefsizlik yapması İslam'ı bağlamaz. "Artık kâfirlerle karşılaştığınız zaman onları güçsüz (zayıf) bırakıncaya kadar boyunlarını vurun. Bağlarını kuvvetlendirin (esirleri sıkıca bağlayın). Nihayet savaşı, onun ağırlıklarını (silâhlarını ve savaş levazımatını) bırakınca da onları, ister lütuf olarak (bedelsiz) veya fidye alarak (bedel karşılığı) (bırakın). İşte böyle. Ve eğer Allah dileseydi, elbette onlardan intikam alırdı. Ve lâkin (bu) sizin bir kısmınızı, diğer bir kısımla imtihan etmek içindir. Ve onlar ki Allah yolunda öldürülenlerdir, o taktirde onların amelleri boşa çıkarılmaz." (Muhammed Suresi 4. Ayet) senin dediğin bunları yapmadan önce analarından emdiği sütü burunlarından getirmeyi ihmal etmeyin diye ekler dediğin ima nerde? Müslümanların kimlerle çarpışması isteniyor okudunmu doğru düzgün? kafirlerle çarpışmaları isteniyor. o kafirler azgınlıklarıyla yenilince onlardan esir düşenler teslim olup silahlarını bırakınca ya bedelsiz yada fidye karşılığı onları bırakın buyuruluyor. hani burda köle? senin köle algılayışın bumu yalancı ateist? biz köle diye zorbalık altında çaresizce tutulanlardan bahsediyoruz sense savaş esirlerini gösteriyorsun ve köle imasında bulunuyorsun. ne okuduğunuzu bile anlamaktan yoksunsunuz ve bile bile yalan ve iftiralar ediyorsunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi 3 minutes ago, Hasan Akçay said: Sevgili teflon, bu söylediklerinize açıklık getirirseniz sevinirim çünkü doğru anladığımdan emin değilim. "Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez"den benim anladığım ise şudur: Yasak getiren bir yasa o yasa çıkmadan öncesini kapsamaz. Örneğin bizim avlanma yasağıyla ilgili yasamız 1938'de çıkarıldı. Bu yasa 1938'de yasak çıkarılmadan önce av hayvanı öldürmüş olanlara uygulanmadı yani bu yasa eskiye yürümedi. Üzerinde durduğumuz konuya dönersek 47:4'ün vahyi ile lütfen dikkat, eskiden edinilmiş kölelere sahip olmak değil ama köle edinmek yasaklandı. Bu yasak ta eskiye yürümedi yani 47:4'ten önce köle edinmiş olanlar cezaya çarpılmadı, tamam? Ama tasfiye ayetleri indirildi ki eskiden edinilmiş olan köleler özgür bırakılsın. . Ne kadar zavallı sözler bunlar. Vahiy veya hadisle, köle edinmek hiç bir şekilde yasaklanmış değildir. Bir yoruma göre, "savaş esirlerinin köle edilmesi" yasaklanmıştır. Ama köle edinmenin diğer yolları hep açık kalmıştır. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi 18 minutes ago, feyak said: sen bazı cümlelerinde kölelerin alınıp satılmasıyla alakalı olağan durumunu anlatmışsın. ama diğer cümlelerinde ise zaten İslam'a göre yazdıklarımı söylüyorsun. bana köle getirilse parayla onları alabileceğimi söylüyorsun. bende benzer şeyleri söylüyorum ama amaç orda parayla köle almak (edinmek) değil o zorbanın elinden onları kurtarmaktır İslam'a göre. İslam'a göre yenilen devletten köleler kendine köle olsun diye alınmaz. kendi topluluğuna katmak ve onları herkesle aynı şartlarda yaşatmak için alınır. bunun tersini yapanlarda zorbadır. İslam'ı Hakkiyle yaşayanlar insanlara asla zulmetmediler. eğer anlayan varsa İslam, bu zorbalıkları engelliyor,. ama işine geldiği gibi davranana gül devedikeni olur atlas ve ipek, patiska olur. Eee, o zaman ne duruyorsun, şurdan git Suudi'ye, Mısır'a, köle olarak bağışla kendini, hala var oralarda kölelik, gayri resmi olmasada. Yada en garantisi Moritanya İslam Cumhuriyetine git, orada resmi olarak geçerli kölelik. Kölesi ol müslümanın, hadi hadi, ne duruyorsun daha? Link to post Sitelerde Paylaş
feyak 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, anibal yazdı: Eee, o zaman ne duruyorsun, şurdan git Suudi'ye, Mısır'a, köle olarak bağışla kendini, hala var oralarda kölelik, gayri resmi olmasada. Yada en garantisi Moritanya İslam Cumhuriyetine git, orada resmi olarak geçerli kölelik. Kölesi ol müslümanın, hadi hadi, ne duruyorsun daha? şu şerefsizin yazdığı zırvalığa bakın. üstte ne yazdım şimdi bana ne diyor? sırf konuyu kapatmak başından atmak için saçma saçma konuşuyorsun anibal antikası. yıkılın gidin reziller. Aralık 21, 2017 tarihinde feyak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi Just now, feyak said: şu şerefsizin yazdığı zırvalığa bakın. üstte ne yazdım şimdi bana ne diyor? sırf konuyu kapatmak başından atmak için saçma saçma konuşuyorsun anibal antikası. yıkılın gidin reziller. Lan külüstür düldül.. Sen değil misin, köleleri kurtarıp bir eli yağda, bir eli balda yaşatmak için satın alıyorlar diyen? Sen hangi kölenin rahat yaşadığını gördün ki? Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) 1 hour ago, Türk Ateist said: Hasan Akçay'ın yukarıdaki iletisini alıntılayıp aşağıdakini yazmıştım. Muhammed-4'te yazıyor demiş ama ben onu sure ve ayet ismi gibi okumadığım için anlamamışım. Muhammed-4. ayette kölelik falan yasaklanmıyor. Savaş esirlerini bundan sonra -eğer canınız isterse- ya serbest bırakın ya da fidye karşılığı bırakın der. Bunları yapmadan önce analarından emdikleri sütü burunlarından getirmeyi ihmal etmeyin diye de ekler tabii. İslam'da köle edinme yöntemi savaş esirlerini köle etmekten ibaret değildir. anibal'in bir önceki sayfada yazdıklarını tekrar etmeyeyim, dönüp okuyun isterseniz. İslam dini köleliği, kitap içinde basbayağı bir kölelik hukuku oluşturarak, onların haklarını koruyor görünmek adına açıkça meşrulaştırmış ve bu dine tâbi ülkeler yüzlerce yıl boyu insan alıp satmış, çalıştırmışlardır. Köleliğin bir üretim biçimi olduğunu biliyoruz. Sorun, bu üretim modelinin sonraki yüzyıllarda da devam etmesi. Abbasi döneminde Müslümanların, pirinç tarlalarında çalıştırmak için Afrika'dan getirdiği zenci kölelere ettiği eziyetler dolayısıyla bu kölelerin yıllar boyu (15 yıl kadar) süren bir isyana imza attığını biliyorsunuzdur. Arap tacirler bu köleleri ta Afrika'dan satın alıp getirdi. Bazen de tehdit ettiği ülkelerden, bu tehditler nedeniyle insan hibe etmelerini ister, bunları köle olarak çalıştırırdı. Olayın cariyelik tarafına hiç değinmiyorum. Kısacası, köle edinmenin tek yolu savaş esirlerini köle yapmak değildir. Bu, anibal'in de dediği gibi, İslam'daki kölelik müessesinin acımasızlığını ve vehametini örtmek için uydurulmuş bir yalandır. İmparatorluk kurulduktan sonraki köle alış veriş işleri, kölelere yapılan eziyetler vs vs çok daha korkunçtur ve İslam için gayet de meşrudur. Sevgili Türk Ateist, sizi Mega Ateist ile karıştırdım. Lütfen beni bağışlayın. * Muhammed-4. ayette kölelik falan yasaklanmıyor. Savaş esirlerini bundan sonra -eğer canınız isterse- ya serbest bırakın ya da fidye karşılığı bırakın der. Hayır, ayette -eğer canınız isterse- diye bir ifade yok, tutsakları salıvermenin dışında islam devletine tanınan bi seçenek yok. Devlet tutsakları ya salıverecek ya salıverecek. Bu ayeti çok müzakere ettik, ayeti o yüzden biliyorum. Çevirisini bi daha yazayım: Kafirlerle karşılaştığınızda onları dize getirene kadar vurun boyunları. Dize getirdiğinizde bağları sağlam atın. Sonrası ise savaş ağırlıklarını bırakana kadar iyilik olarak ya da FiDYE KARŞILIĞI - fe imma mennen ba'dü ve imma FiDÂEN... . Aralık 21, 2017 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) Yakınları ölmüş birini köleleştirmeyi güzellik olarak sunanlar var.Düşünün bir annenin oğlu öldürülmüş,anne de oğlunu öldürülenlerce tutsak edilip,köleleştirilmiş.Oğlu öldürülen annenin köleleştirilmesi,onun mal yapılması,onun hizmetinden ve cinselliğinden yararlanılması güzel bir durum mu,iyilik mi?Bunu yaptığınız için bu kadın size minnet mi duymalı? Aralık 21, 2017 tarihinde Buzul tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
feyak 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, anibal yazdı: Lan külüstür düldül.. Sen değil misin, köleleri kurtarıp bir eli yağda, bir eli balda yaşatmak için satın alıyorlar diyen? Sen hangi kölenin rahat yaşadığını gördün ki? gerizekalı ahmak, ben demedimmi İslam'ı hakkiyle yaşayanlarda bu böyledir diye. şimdi hangisi İslam'ı hakkiyle yaşıyor? bosnalı Müslümanlar öldürülürken arakanlı Müslümanlar pisipisine öldürülürken nerdeydi bu toplum? sizin gibi şerefsizler ALLAH ile Diniyle alay ederken nerde bu toplum? sen daha ne dediğimi anlamıyorsun ağzının tavanı yok ordan konuşuyorsun. ama Asr-ı Saadet dönemini bu zamanki İslam anlayışına bulaştırmayın. Onlar Hakkiyle İman edip Hakkiyle yaşayanlardı. Onlar Kur'an'dan neyi öğrenirlerse O'na layığıyla uyarlardı. Aralık 21, 2017 tarihinde feyak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) 43 minutes ago, Hasan Akçay said: Sevgili teflon, bu söylediklerinize açıklık getirirseniz sevinirim çünkü doğru anladığımdan emin değilim. "Yasalar ve yasaklar eskiye yürümez"den benim anladığım ise şudur: Yasak getiren bir yasa o yasa çıkmadan öncesini kapsamaz. Örneğin bizim avlanma yasağıyla ilgili yasamız 1938'de çıkarıldı. Bu yasa 1938'de yasak çıkarılmadan önce av hayvanı öldürmüş olanlara uygulanmadı yani bu yasa eskiye yürümedi. Üzerinde durduğumuz konuya dönersek 47:4'ün vahyi ile lütfen dikkat, eskiden edinilmiş kölelere sahip olmak değil ama köle edinmek yasaklandı. Bu yasak ta eskiye yürümedi yani 47:4'ten önce köle edinmiş olanlar cezaya çarpılmadı, tamam? Ama tasfiye ayetleri indirildi ki eskiden edinilmiş olan köleler özgür bırakılsın. Örneğin: Ettiği yemini bile bile bozan bir mümin ailesinden bir kişiye haracanan ortalama yemek giderini ölçü alarak 10 yoksulu kefareten doyurur ya da giyindirir ya da bir boynu çözer. Hasan Bey Kölelikle ilgili müktesep/kazanılmış hak mı söz konusu diyorsunuz? Mesela 1992'de yürürlüğe girmiş kıyı kanunundan önce "kıyıya" inşa edilmiş yapılar.. Balık yasası ya da kıyı kanunu kölelik ile aynı şey mi? Zaman ve süreğenlik olarak aynı şey değil ilk önce. "Bulundurmakla" ilgili daha çok. Uyuşturucu yasaklandığı vakit o an elinde edinilmiş uyuşturucu bulunduranlar satmaya devam edebilir mi mesela? Satmasanız daha iyi olur falan denmesi, veyahut başkaca bir kabahat işlerseniz uyuşturucunuzun bir kısmını dökmeniz gerekir gibi yaklaşımlar komik olmaz mı..Size haramla ilgili bir ayet örneği verdim başka bir başlıkta(cevap yazmadınız) Şu: Riba (faiz) yiyen kimseler, şeytan çarpan kimse nasıl kalkarsa ancak öyle kalkarlar. Bu ceza onlara, "alışveriş de faiz gibidir" demeleri yüzündendir. Oysa Allah, alışverişi helal, faizi de haram kılmıştır. Bundan böyle her kim, Rabbinden kendisine gelen bir öğüt üzerine faizciliğe son verirse, geçmişte olanlar kendisine ve hakkındaki hüküm de Allah'a kalmıştır. Her kim de yeniden faize dönerse işte onlar cehennem ehlidirler ve orada süresiz kalacaklardır. Böyle olmasına engel nedir? Haramsa, bulundurmak da haramdır. Ayrıca bir şey yasaklandığı zaman, ondan öncekilere cevaz verildiği ile ilgili gönderme yapılır. Yasaklandığını oradan bile çıkarımlayabiliriz. Kuranda böyle bir gönderme var mı? Haram olduğu nerede yazıyor? Balık avlamanın cezası konmuştur. Yasak olanın cezası. Köleliğin cezası nerede? Söylediğiniz herşey bir tarafından yarım kalıyor, büyük resme bir türlü tam olarak oturmuyor. Verdiğiniz örneklerle bile tam olarak örtüşemiyor. Kuranda kapı gibi, üzerine basa basa kölelik vardır diye halen yazanlara ise hiç girmiyorum. Onlar başka anlamış. Peki ne anlayacağımıza kim karar veriyor? Herkes kendi çapında allahın neyi kasttetiğine, ne düşündüğüne karar mı veriyor? Hiç kimse çekinmiyor mu bundan? Doğrusunu allah bilir falan diyerek? Ha bu köleler adamların malları mı..feci ama öyle..Kazanılmış hak. İnsan hem de!! Olsun. Peki. O vakit devlet olarak emlak rayiç bedeline benzer bir köle rayiç bedeli belirlersin, o rayiçten tüm köleleri zorunlu olarak alıp, bir nevi kamulaştırıp, salıverirsin. Para az mı geldi? Şeriatın kestiği parmak acımaz. Tanrı bu, bir yolunu bulur. Hemi de öyle güzel bir yolunu bulur ki, hem yasaktan önce köle olma talihsizliğne düşmüş kölelerin zulmü devam etmez, insanların lütfu ve teşviklere gebe kalmaz, diğer taraf da ziyadesi ile memnun olur, kimse de gıkını çıkartmaz.. Ayrıca konunun köle edinmenin diğer yolları gibi Türk Ateist ve anibal'in dem vurduğu yönleri olması bir yana; Bu yaklaşım dahi, kuranın bir dönem köleliği meşru gördüğü, cevaz verdiğinin kabulü anlamına geliyor ki, tanrının kitabı için bu nasıl kabul edilebilir? Aralık 21, 2017 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Edip Cevdet 0 Aralık 21, 2017 gönderildi Raporla Share Aralık 21, 2017 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, anibal yazdı: Vahiy veya hadisle, köle edinmek hiç bir şekilde yasaklanmış değildir. Bir yoruma göre, "savaş esirlerinin köle edilmesi" yasaklanmıştır. Ama köle edinmenin diğer yolları hep açık kalmıştır. Bu Light müselmanlar Hadis rivaterlerini, İslâm târihine dâir bize kadar gelen yazılı belgeleri inkâr ederler. Ederler ki bir takım hâdiseler üzerine ortaya çıkan âyet ve sûreleri bağlamından kopararak kafalarına göre anlamlandırıp yorumlasınlar. Bununla da kalmayıp; Arapoğlu Arap'a "Arapça" öğretsinler. Bakınız İslâm Ansiklopedisinden aldığım bir hadis rivâyetini aktarıyorum. Alıntı “Araplar üzerinde kölelik yoktur” (Ebû Ubeyd Kāsım b. Sellâm, s. 133-134; Serahsî, el-Mebsûŧ, X, 40; Şerĥu Siyeri’l-kebîr, II, 265) Söz konusu Muhammed 4, Bedir savaşı sırasında ortaya çıkar. Esir alınanlar Mekkelilerdir. Bu savaşta baba, oğul ile Amca, yeğeniyle savaşmış. Savaş sonrasında esirlere ne yapılacağı sorun olunca Ebubekir "Onlar senin kavimin. Sebest bırak" der. Muhammed, Ömer'e danışınca Ömer; "Hepsini öldür" der. İki yakın arkadaştan birini tercih etmek sıkıntı olunca, Allah imdâda yetişir ve Muhammed 4 "nâzil" olur. Mekkeli esirlerin köle edilmesi Muhammed'in Mekke ve kendi kavimi ile ilgili olarak ileriye yönelik amaçlarını sekteye uğratabilirdi. Muhammed Ben-i Müstalik gazvesinde aldığı esirleri savaşa katılanlara pay etmiş, daha sonra da 13'lük Cüveyriye ile evlenince köle edilenler serbest kalmıştı. Yukarıda alıntıladığım cümle de Huneyn savaşı sonrasına âittir. İlk Hâlife Ebubekir'in Ridde savaşları nedeniyle esir ve daha sonra köle yaptığı Arapları II. Halife Ömer, serbest bırakmıştır. Çünki Ebubekir, yukarıdaki hadisi "Hunayen savaşına özel" olarak değerlendirirken, Ömer, genel hüküm olarak görmüştür. Hâsıl-ı kelâm; bu muhteremlerin gerine gerine "Kölelik kaldırılmıştır" demeleri Araplar için geçerldir. Ben-i Kureyzâ katliamı sonrası yığınla Yahudi kadını ve buluğ çağuna ermemiş erkek çocukları köle-câriye yapılmışlardır. Müslümanların tüm hüneri Emevi ve Abbasi dönemlerindeki siyasi-askeri genişleme esnâsında görülmüş, bu gün "ünlü" olarak lanse edilen müslüman bilim adamlarının ekseriyeti bu devrede ortaya çıkmıştır. O da İslâmın başka toplumlar üzerindeki hakimiyetinin tâze olmasıyla ilgilidir. Şeriat karanlığı çöktükçe bilim adamı yerine Medrese hocaları türemiye başlamıştır. Bu itibarla müslümanların tüm maksadı, Kur'an'ı hakim kültürün anlayışına göre yorumlayarak itibar kazanmasını sağlamaktır. Eskiden olsa "Belki işe yarar" derdim. Günümüzde okuma-yazma oranı bu kadar artmışken, bilim teknoloji gelişmişken bu çabalar içi boş-kof gayretlerdir. Önemsemeyiniz, dikkate almayınız. Kendi haline bırakıp geçiniz. Aralık 21, 2017 tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts