Jump to content

Tanrı veya tanrılar var mıdır?


Recommended Posts

2 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

akılca ve mantıkça zayıf olduğunuzu biliyoruz. yine de anlamaya çalışacağınızı umarım.

 

tanrınız bir şeyi, o şeyden yoksun olduğu için yaratır. tanrınız yoksunluk içinde olduğu için yaratır. tanrınız o şeyin varlığına muhtaç olduğu için yaratır. tanrınız yoksundur, eksiktir ve muhtaçtır.

 

 

 

benim aklım zayıfsa seninki de şişman ötesi. obez o daha kötü. az zayıfla..yine de anlamaya çalışacağınızı umarım.

 

ne desek reddedeceksin. o yüzden insan Allah'ın CC. hangi ihtiyacını gidermiş. bir örnek ver.

 

soyut soyut hüküm vermek kolay.  1 tane örnek verebilir misin?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 167
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

35 dakika önce, FETİH yazdı:

 

benim aklım zayıfsa seninki de şişman ötesi. obez o daha kötü. az zayıfla..yine de anlamaya çalışacağınızı umarım.

 

ne desek reddedeceksin. o yüzden insan Allah'ın CC. hangi ihtiyacını gidermiş. bir örnek ver.

 

soyut soyut hüküm vermek kolay.  1 tane örnek verebilir misin?

 

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

 

tanrınız her ne sebeple insanları yaratmışsa, o sebebe muhtaç olduğu için yaratmış. örneğin, diyelim ki: tanrınız tapınılmak istiyormuş, demek ki tapınılmaya muhtaçmış, demek ki kendisine tapınacak bir şeylere muhtaçmış ve o yüzden insanları yaratmış.

 

tanrınızın bir şey istiyor olması, o konuda aç olduğunu gösterir. tanrınızın açlığı, onun eksikliğidir.

tanrınız tapınılmak istiyorsa, tapınılmaya aç olduğu içindir.

 

her türlü istek, eksiklikten gelir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, FETİH said:

 

kaldı ki ibda ve inşa şeklinde yaratılışı ne değiştirecek ki. ben 2 sini de Allah CC. yaratıyor diyorum. hatta her inşa bir ibdadır,fakat her ibda bir inşa değildir.

 

İnşa: Vardan yaratma

İbda: Yoktan yaratma

 

"Her vardan yaratma bir yoktan yaratmadır, fakat her yoktan yaratma bir vardan yaratma değildir," diyorsun yani.

"Her vardan yaratma bir yoktan yaratmadır, fakat hiçbir yoktan yaratma bir vardan yaratma değildir," demen gerekirdi, ama bizi eşek zannettiğin için böyle şeylere dikkat ederek bile yazmaya gerek duymuyorsun sen. Biraz felsefe yapmaya çalışırken teneke olduğunu tekrar belli eden açıklar vermişsin. Sen önce formülasyonlarını doğru kurmayı öğren, sonra burayı meşgul et. Teneke CC.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

 

tanrınız her ne sebeple insanları yaratmışsa, o sebebe muhtaç olduğu için yaratmış. örneğin, diyelim ki: tanrınız tapınılmak istiyormuş, demek ki tapınılmaya muhtaçmış, demek ki kendisine tapınacak bir şeylere muhtaçmış ve o yüzden insanları yaratmış.

 

tanrınızın bir şey istiyor olması, o konuda aç olduğunu gösterir. tanrınızın açlığı, onun eksikliğidir.

tanrınız tapınılmak istiyorsa, tapınılmaya aç olduğu içindir.

 

her türlü istek, eksiklikten gelir.

 

 

Bence Tanrı kendine bi eş istiyormuş ondan yaratmış insanları. Eğer iyi sonuç verirse bi de kendi için yaratacak ??

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 02.01.2018 at 21:20, bir_akil_insan yazdı:

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

 

tanrınız her ne sebeple insanları yaratmışsa, o sebebe muhtaç olduğu için yaratmış. örneğin, diyelim ki: tanrınız tapınılmak istiyormuş, demek ki tapınılmaya muhtaçmış, demek ki kendisine tapınacak bir şeylere muhtaçmış ve o yüzden insanları yaratmış.

 

tanrınızın bir şey istiyor olması, o konuda aç olduğunu gösterir. tanrınızın açlığı, onun eksikliğidir.

tanrınız tapınılmak istiyorsa, tapınılmaya aç olduğu içindir.

 

her türlü istek, eksiklikten gelir.

 

 

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

Ya anlamıyorsun kısa yazayım.. Şimdi sen suya ve güneşe muhtaçsın. Ve su , güneş senin dışında ikince birer varlıklardır. Sen , harıcindeki suya muhtaçsın.  Allah için düşünürsek bu örneği: Sen yaratılmadan önce yoktun.  . Adın ve cismin yoktu.. Peki sen , Yokken sana ne ihtiyacı olacak. Yoksun ki muhtaç olunasın. İnsan yokken ona muhtaç olunur mu? Olmayan bir şey onun hangi ihtiyacını giderebilir? Elbette gideremez…

 

 

 

Ha, şimdi sen: beni var ettikten sonra bana muhtaçtır diyorsan. Bu düşünce saçmalıktır. Sen yokken sana muhtaç olmadan var olan Allah sen var olduktan sonra da sana muhtaç değildir.

 

 

 

Peki seni neden yarattı çünkü sen yoklukta kalma diye merhamet buyurdu, seni var etti.

 

tanrınız her ne sebeple insanları yaratmışsa, o sebebe muhtaç olduğu için yaratmış. örneğin, diyelim ki: tanrınız tapınılmak istiyormuş, demek ki tapınılmaya muhtaçmış, demek ki kendisine tapınacak bir şeylere muhtaçmış ve o yüzden insanları yaratmış.

Bak bunun çözümü çok kolay: Senin ona tapmanın ona hiçbir faydası yoktur. Çünkü  seni bütünüyle… tırnağından saçına kadar Allah yaratıyor. Yani senin ona yaptığın her şeyi Allah yaratıyor. Sen bana muhtaçtır diyorsun ya. Yahu o dediğin muhtaç olduğu şeyi de Allah yaratıyor. Kendisinin yaptığı bir şeye muhtaçlık diyemezsin. Kaldı ki bu şeylerden de sadece  insan faydalanıyor. Allah değil.

 

tanrınızın bir şey istiyor olması, o konuda aç olduğunu gösterir. tanrınızın açlığı, onun eksikliğidir.

tanrınız tapınılmak istiyorsa, tapınılmaya aç olduğu içindir.

 İnsanın ibadetini tapmasını yanlış yorumluyorsun. Fakat bunu anlayabilmen için , bir süreliğine ateizm gözlüğünü çıkarıp, şu dediğim açıdan bakmalısın ki, meseleyi anlayabilesin.. Yoksa ne söylesek anlayamazsın. Bu yüzden: Yazı bitene kadar Müslümanca bak. Müslümanca bakış ( tabi benim anlayışıma göre. Çünkü sınırlı ve noksan aklı yürüteceğiz. Doğrusunu Allah bilir.) şudur:

 

Şöyle ki sen kendine şöyle bakmalısın. Sen Allah’ın bir emanetisin. Yani gözün sana onun bir emaneti, kulağın Allah’ın CC.  sana  bir emaneti. Şimdi bu bedenin tamamı emanet olduğu için, senin saçından tırnağına kadar bütün zerrelerinde Allah’ın hüküm koyması , o emanetlerin kullanılacağı yerleri belirlemesi gayet doğrudur. Çünkü O’nun CC. senin bedeninde hükümler koyması, tıpkı senin bilgisayarına istediğini yaptığın gibidir. Sen ister bilgisayarını kullanırsın, ister kırar atarsın. Buna kimse karışamaz. Çünkü bilgisayar senindir. Şimdi üstteki örneğe dönersek sen senin değilsin. Sen O’nunsun. Bu yüzden  senin bedenini nasıl kullanacağına sen değil Allah CC. karar verir. Ve vermiş zaten Kuran ile ve Hz. Muhammed sas.  ile bunu da söylemiş. İbadet demek: yaratılan emaneti, emaneti yaratanın istediği gibi kullanmaktır. İbadet böyledir. Aksi suçtur, çünkü emanete hıyanetlik suçu işlenmiştir.

 

her türlü istek, eksiklikten gelir.

Bu konuyu yukarıda açıkladık ama bir örnek daha verelim: ben sana 100 tl versem. Sonra da bunu senden istesem. Bunun neresi yanlıştır. Bunun neresi eksikliktir. Burayı doğru anla ben senin paranı istemiş değilim. Ben sana emaneten verdiğim 100 tl yi istiyorum. Sen ne yapıyorsun. Beni reddedip parayı vermiyorsun. Bir de 100 tl benim deyip, senden almadım diyorsun. Allah için de bir açıdan böyledir. Sana verdiği nimetlere şükür etmezsen. Aslında 100 tl yi vermemiş pozisyonuna düşüyorsun. Çünkü onun nimetleri içinde yüzüyorsun. Allah sana elma vermiş. Karşılığında senden elma istemiyor. Sadece şükür etmeni istiyor. Mesele böyledir. Doğrusunu Allah CC. bilir.

 

Asıl meseleye gelelim: Allah sonsuz hazinelerin sahibi iken BİZİM ŞÜKRÜMÜZE MUHTaÇ DEĞİLKEN, neden bizden şükür etmemizi istiyor? Çünkü elmaya şükrederseniz, dünyada bir elma daha veririm. Ve öldükten sonra da ahiret hayatında sizin için sonsuz elmalar yaratırım demek istiyor. Yani şükür ibadetinden faydalanan tamamen insanın kendisidir..Akıl yürüttük hata varsa Allah CC.  beni affetsin.   Hala anlamıyorsan. Sebebini de yazayım. Ya Ateizm fikrin engel oluyor, ya da düşünmeden okuyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, FETİH yazdı:

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

 

Ya anlamıyorsun kısa yazayım.. Şimdi sen suya ve güneşe muhtaçsın. Ve su , güneş senin dışında ikince birer varlıklardır. Sen , harıcindeki suya muhtaçsın.  Allah için düşünürsek bu örneği: Sen yaratılmadan önce yoktun.  . Adın ve cismin yoktu.. Peki sen , Yokken sana ne ihtiyacı olacak. Yoksun ki muhtaç olunasın. İnsan yokken ona muhtaç olunur mu? Olmayan bir şey onun hangi ihtiyacını giderebilir? Elbette gideremez…

 

 

 

 

 

Ha, şimdi sen: beni var ettikten sonra bana muhtaçtır diyorsan. Bu düşünce saçmalıktır. Sen yokken sana muhtaç olmadan var olan Allah sen var olduktan sonra da sana muhtaç değildir.

 

 

 

 

 

Peki seni neden yarattı çünkü sen yoklukta kalma diye merhamet buyurdu, seni var etti.

 

 

 

tanrınız her ne sebeple insanları yaratmışsa, o sebebe muhtaç olduğu için yaratmış. örneğin, diyelim ki: tanrınız tapınılmak istiyormuş, demek ki tapınılmaya muhtaçmış, demek ki kendisine tapınacak bir şeylere muhtaçmış ve o yüzden insanları yaratmış.

 

Bak bunun çözümü çok kolay: Senin ona tapmanın ona hiçbir faydası yoktur. Çünkü  seni bütünüyle… tırnağından saçına kadar Allah yaratıyor. Yani senin ona yaptığın her şeyi Allah yaratıyor. Sen bana muhtaçtır diyorsun ya. Yahu o dediğin muhtaç olduğu şeyi de Allah yaratıyor. Kendisinin yaptığı bir şeye muhtaçlık diyemezsin. Kaldı ki bu şeylerden de sadece  insan faydalanıyor. Allah değil.

 

 

 

tanrınızın bir şey istiyor olması, o konuda aç olduğunu gösterir. tanrınızın açlığı, onun eksikliğidir.

 

tanrınız tapınılmak istiyorsa, tapınılmaya aç olduğu içindir.

 

 

 İnsanın ibadetini tapmasını yanlış yorumluyorsun. Fakat bunu anlayabilmen için , bir süreliğine ateizm gözlüğünü çıkarıp, şu dediğim açıdan bakmalısın ki, meseleyi anlayabilesin.. Yoksa ne söylesek anlayamazsın. Bu yüzden: Yazı bitene kadar Müslümanca bak. Müslümanca bakış ( tabi benim anlayışıma göre. Çünkü sınırlı ve noksan aklı yürüteceğiz. Doğrusunu Allah bilir.) şudur:

 

 

Şöyle ki sen kendine şöyle bakmalısın. Sen Allah’ın bir emanetisin. Yani gözün sana onun bir emaneti, kulağın Allah’ın CC.  sana  bir emaneti. Şimdi bu bedenin tamamı emanet olduğu için, senin saçından tırnağına kadar bütün zerrelerinde Allah’ın hüküm koyması , o emanetlerin kullanılacağı yerleri belirlemesi gayet doğrudur. Çünkü O’nun CC. senin bedeninde hükümler koyması, tıpkı senin bilgisayarına istediğini yaptığın gibidir. Sen ister bilgisayarını kullanırsın, ister kırar atarsın. Buna kimse karışamaz. Çünkü bilgisayar senindir. Şimdi üstteki örneğe dönersek sen senin değilsin. Sen O’nunsun. Bu yüzden  senin bedenini nasıl kullanacağına sen değil Allah CC. karar verir. Ve vermiş zaten Kuran ile ve Hz. Muhammed sas.  ile bunu da söylemiş. İbadet demek: yaratılan emaneti, emaneti yaratanın istediği gibi kullanmaktır. İbadet böyledir. Aksi suçtur, çünkü emanete hıyanetlik suçu işlenmiştir.

 

 

 

her türlü istek, eksiklikten gelir.

 

 

Bu konuyu yukarıda açıkladık ama bir örnek daha verelim: ben sana 100 tl versem. Sonra da bunu senden istesem. Bunun neresi yanlıştır. Bunun neresi eksikliktir. Burayı doğru anla ben senin paranı istemiş değilim. Ben sana emaneten verdiğim 100 tl yi istiyorum. Sen ne yapıyorsun. Beni reddedip parayı vermiyorsun. Bir de 100 tl benim deyip, senden almadım diyorsun. Allah için de bir açıdan böyledir. Sana verdiği nimetlere şükür etmezsen. Aslında 100 tl yi vermemiş pozisyonuna düşüyorsun. Çünkü onun nimetleri içinde yüzüyorsun. Allah sana elma vermiş. Karşılığında senden elma istemiyor. Sadece şükür etmeni istiyor. Mesele böyledir. Doğrusunu Allah CC. bilir.

 

 

Asıl meseleye gelelim: Allah sonsuz hazinelerin sahibi iken BİZİM ŞÜKRÜMÜZE MUHTaÇ DEĞİLKEN, neden bizden şükür etmemizi istiyor? Çünkü elmaya şükrederseniz, dünyada bir elma daha veririm. Ve öldükten sonra da ahiret hayatında sizin için sonsuz elmalar yaratırım demek istiyor. Yani şükür ibadetinden faydalanan tamamen insanın kendisidir..Akıl yürüttük hata varsa Allah CC.  beni affetsin.   Hala anlamıyorsan. Sebebini de yazayım. Ya Ateizm fikrin engel oluyor, ya da düşünmeden okuyorsun.

 

 

 

:D 

 

yazdıklarınızın pek bir tutarlılığı bulunmuyor. ihtiyaç/gereksinimin ne olduğunu anlamamış görünüyorsunuz. kendi hayatınız üzerinden bir sorgulamaya giderseniz, nelere ihtiyacınız olduğunu düşündüğünüzde, neredeyse tamamını insanlar ve onların yarattığı şeyler olduğunu görebilirsiniz. sizin mantığınıza göre, insan kendi yarattığı şeye muhtaç olmamalı. ama öyledir.

 

gördüğüm kadarı ile, yazdıklarımın doğurduğu basit bir soruyu atlamışsınız. soruyu yanıtlamanızı beklemiyorum, zira mantık örgünüz son derece yetersiz; yalnızca üzerine düşünün diye yazıyorum.

 

söylediğiniz gibi, tanrınız herhangi bir şeye -örneğin tapınılmaya, bilinmeye, bakalım tapınacaklar mı diye öğrenmeye vb buraya istediğiniz sebebi getirebilirsiniz, sonuçta o sebep tanrınızın açlığını anlatır- muhtaç değilse, neden insanı yaratmış?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, FETİH yazdı:

 

tanrınız insanları yaratmış. tanrınız insanları, onlara muhtaç olduğu için yaratmış.

 

Ya anlamıyorsun kısa yazayım.. Şimdi sen suya ve güneşe muhtaçsın. Ve su , güneş senin dışında ikince birer varlıklardır. Sen , harıcindeki suya muhtaçsın.  Allah için düşünürsek bu örneği: Sen yaratılmadan önce yoktun.  . Adın ve cismin yoktu.. Peki sen , Yokken sana ne ihtiyacı olacak. Yoksun ki muhtaç olunasın. İnsan yokken ona muhtaç olunur mu? Olmayan bir şey onun hangi ihtiyacını giderebilir? Elbette gideremez…

.........

 

 

 

Boş yazmışsın, bütün örneklerinin patladığı tek bir nokta var. 

 

►İnsan beyni sebepsiz sonucu algılayamaz. 100tl ni geri istiyorsun yanlış olduğu için değil. Belki ihtiyacın olduğu içinde değil. Ama herhangi bir sebeple geri istiyorsun. Sebep olmadan hiç bir şey yapılamaz. Senin tanrın sebeplere muhtaç. 

 

Allahının sebepleri onu zincire vuran şeydir. Biz buradayız evren burada onun yarattığı şeyler burada, ortada bir sonuç var. O zaman sebepte var, peki sebepsiz sonuç olur mu ? Bunu yukarıda açıkladık. Olmaz... Senin allahın varlığı var etmek için sebeplere muhtaç. 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı kanaatimce biz İnsanları hayvanlardan ayıran düşünce ve duygularımızın bir bileşkesidir.Buda Bizim İnsan olarak Yaşamdaki Başarılarımız yani Eserlerimizdir.O Eserler biz İnsanların Tanrı olmasının delilidir.On emirden biride "Rabbin adını sık sık yada gereksiz yere almayacaksın" der .Bence bu lafın anlamı insanlara gereksiz yere başarılarınızdan söz etmeyin anlamında olabilir.Çünkü o zaman karşımızdakilerin Kıskançlık duygularını uyandırırız.Ve bizim başarılı olmamamız için çalışmaya başlarlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

:D 

 

yazdıklarınızın pek bir tutarlılığı bulunmuyor. ihtiyaç/gereksinimin ne olduğunu anlamamış görünüyorsunuz. kendi hayatınız üzerinden bir sorgulamaya giderseniz, nelere ihtiyacınız olduğunu düşündüğünüzde, neredeyse tamamını insanlar ve onların yarattığı şeyler olduğunu görebilirsiniz. sizin mantığınıza göre, insan kendi yarattığı şeye muhtaç olmamalı. ama öyledir.

 

gördüğüm kadarı ile, yazdıklarımın doğurduğu basit bir soruyu atlamışsınız. soruyu yanıtlamanızı beklemiyorum, zira mantık örgünüz son derece yetersiz; yalnızca üzerine düşünün diye yazıyorum.

 

 

 

Alıntı

söylediğiniz gibi, tanrınız herhangi bir şeye -örneğin tapınılmaya, bilinmeye, bakalım tapınacaklar mı diye öğrenmeye vb buraya istediğiniz sebebi getirebilirsiniz, sonuçta o sebep tanrınızın açlığını anlatır- muhtaç değilse, neden insanı yaratmış?

 

 

Neden insan yaratıldı, söyledik bir daha söyleyelim: :Dünyanın en büyük ressamı olsa bu ressam çizdiği en güzel resimleri hiç kimseye göstermese. Yanında gizlese,   doğru olur mu? Elbette doğru olmaz. Veya hiç resim çizmese gene doğru bulmayız.Tıpkı bunun gibi, sen Allah’ın CC.  bir resmisin seni gizleseydi, yani yaratmasaydı, hem kendi ressamlık hünerini göstermemiş olurdu, hem de senin gibi resim çizmediğinden sen Allah’ı CC.  tanımayacaktın.

Burada resim tamamen ressama muhtaçtır. Ressam ise resme muhtaç değildir. Çünkü resmi yırtıp yok etsek de ressam varlığını sürdürür.

Bu böyle olmayacak sen Haşa Allah’ın CC.  muhtaç olduğunu zannettiğin sebepleri yaz. Çünkü muhtaç olmadığını verdiğimiz örneklerden anlamıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 saat önce, NotImportant yazdı:

 

Boş yazmışsın, bütün örneklerinin patladığı tek bir nokta var. 

 

►İnsan beyni sebepsiz sonucu algılayamaz. 100tl ni geri istiyorsun yanlış olduğu için değil. Belki ihtiyacın olduğu içinde değil. Ama herhangi bir sebeple geri istiyorsun. Sebep olmadan hiç bir şey yapılamaz. Senin tanrın sebeplere muhtaç. 

 

Allahının sebepleri onu zincire vuran şeydir. Biz buradayız evren burada onun yarattığı şeyler burada, ortada bir sonuç var. O zaman sebepte var, peki sebepsiz sonuç olur mu ? Bunu yukarıda açıkladık. Olmaz... Senin allahın varlığı var etmek için sebeplere muhtaç. 

 

 

 

Sen sebeplere ateistçe bakarsan bu konuyu anlamayazsın.

Önce İslam’daki sebebin ne olduğunu bilmen gerek ki anlayasın..Sebeb bir perdedir. İşi hakikatta yaratan Allah CC. dır. İş bu perdeyi geçip Allah’ı CC. bilmektir.

 

 

Senin sebeb dediğin sonuçları yaratamaz. Bu yüzden muhtaçlık yoktur. Yani ateşi yaratan yakmayı da yaratıyor. Ateş ise yakmaya sadece sebep, Allah’a CC. ise bir perde oluyor..

Şu videodaki arkadaş bu sebeb konusunu güzel işlemiş. Sonuna kadar izlersen sebeb nedir, anlarsın..

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, FETİH yazdı:

 

 

 

Neden insan yaratıldı, söyledik bir daha söyleyelim: :Dünyanın en büyük ressamı olsa bu ressam çizdiği en güzel resimleri hiç kimseye göstermese. Yanında gizlese,   doğru olur mu? Elbette doğru olmaz. Veya hiç resim çizmese gene doğru bulmayız.Tıpkı bunun gibi, sen Allah’ın CC.  bir resmisin seni gizleseydi, yani yaratmasaydı, hem kendi ressamlık hünerini göstermemiş olurdu, hem de senin gibi resim çizmediğinden sen Allah’ı CC.  tanımayacaktın.

 

Burada resim tamamen ressama muhtaçtır. Ressam ise resme muhtaç değildir. Çünkü resmi yırtıp yok etsek de ressam varlığını sürdürür.

 

Bu böyle olmayacak sen Haşa Allah’ın CC.  muhtaç olduğunu zannettiğin sebepleri yaz. Çünkü muhtaç olmadığını verdiğimiz örneklerden anlamıyorsun.

 

 

 

:D allahınız böbürlenmeye açtı diyorsunuz. allahınız övülmeye açtı, muhtaçtı diyorsunuz.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, Antonius yazdı:

Tanrı kanaatimce biz İnsanları hayvanlardan ayıran düşünce ve duygularımızın bir bileşkesidir.Buda Bizim İnsan olarak Yaşamdaki Başarılarımız yani Eserlerimizdir.O Eserler biz İnsanların Tanrı olmasının delilidir.On emirden biride "Rabbin adını sık sık yada gereksiz yere almayacaksın" der .Bence bu lafın anlamı insanlara gereksiz yere başarılarınızdan söz etmeyin anlamında olabilir.Çünkü o zaman karşımızdakilerin Kıskançlık duygularını uyandırırız.Ve bizim başarılı olmamamız için çalışmaya başlarlar.

 

sen nediyon, panteist misin?öyleysen şirk içindesin.

 

eser dediğin Allah CC. değil, Allah'ı CC. gösteren işaretlerdir..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, FETİH yazdı:

 

eser dediğin Allah CC. değil, Allah'ı CC. gösteren işaretlerdir..

 

 

Kendisi piyasada olmayınca, haliyle "O ona ișarettir, șu da ona ișarettir." diye sayıklarsınız iște.

An itibarı ile 185 iletiye rağmen, hâlâ Tanrı´nızın T´sini görmüș değiliz, muhterem.

Tanrı´nız Sizi resmen yağan yağmurun altında öylece bırakmıș, hâlâ yırtınıyorsunuz.

İșaretmiș. Pöh. Bize kendisi gerek, kendisi.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, kavak yazdı:

 

Kendisi piyasada olmayınca, haliyle "O ona ișarettir, șu da ona ișarettir." diye sayıklarsınız iște.

An itibarı ile 185 iletiye rağmen, hâlâ Tanrı´nızın T´sini görmüș değiliz, muhterem.

Tanrı´nız Sizi resmen yağan yağmurun altında öylece bırakmıș, hâlâ yırtınıyorsunuz.

İșaretmiș. Pöh. Bize kendisi gerek, kendisi.

 

 

 

Allah CC.  kendisini gizlemiş ve eserlerini ortaya çıkarmıştır. Çünkü eser ustasını daha iyi tanıtır. bunu bir  anlasan bütün mesele bu işte.

 

biz ressamı resimden tanıyacağız. yoksa ressamı görsen onun ressam olduğunu anlamazsın.sen ressamı yüzünden tanımazsın. sen bu noktayı biraz düşün.

 

sen istiyorsun ki ressam elinde resim ile gezsin. bu dediğin 2. sınıf ressamlar için geçerlidir. ama 1. sınıf bir ressam elinde resimile gezmez. onu resimden tanıdın tanıdın , yoksa küfür içinde ressamı inkar edersin.

 

resim yani eser o kadar önemli ki, onun ile resssamı biliyorsun.

bunu anla ki ressamı göremeyeceksin, ama eserinden onu bileceksin. insan bunun için yaratıldı işte.

ressam hiç mi görülmeyecek dersen, ressam sadece dostlarına cennette görüneceğini vaad ediyor. cennete girmeye çalışmalısın. amaç bu zaten.

 

bu konuda ressam sadece temsilen Allah CC. yerine kullanıldı. hakikatte Allah CC. kendini bildirdiği gibidir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

:D allahınız böbürlenmeye açtı diyorsunuz. allahınız övülmeye açtı, muhtaçtı diyorsunuz.

 

 

 

Aç olsaydı, sen de O'nu CC. överdin. O'nu CC. övmeyenler övenden daha çok gibi.

Ya Bir türlü anlamadın. sen onun yaratmadığı bir övgü söyle ki AllAh CC. ona muhtaçtır diyebilesin.

 

senin övdüğün her şey bir sözdür. başka bir şey değil. sen bu sözünle Allah'ın CC. ne ihtiyacını gidereceksin. hem bu övgü sözleri O'nun CC. birer vasfı iken.

örneğin Allah CC. en büyüktür, deyerek O'nu CC.  övsek. bu sözümüz O'nu CC. büyük yapmıyor ki.  bu kelimeler büyüklüğü ifade ediyor. ha kelimeler büyüklüğü oluştursa o zaman muhtaç diyebilirdin. ama ben boşuna yazıyorum gibi. hiç anlama ibaresi yok sen de.. bence sen bir bileni bulup bu konuları direk ona sorman gerek . böyle yazarak seni uyandırmak mümkün değil gibi.hem bu iş ihmal edilmeyecek kadar her şeyden değerli.

 

Güneş, kendisinden bir aynaya yansıyan ışığa hiç muhtaç olur mu? kendisi ışık zaten. gibi...gibi

 

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, FETİH yazdı:

 

Aç olsaydı, sen de O'nu CC. överdin. O'nu CC. övmeyenler övenden daha çok gibi.

Ya Bir türlü anlamadın. sen onun yaratmadığı bir övgü söyle ki AllAh CC. ona muhtaçtır diyebilesin.

 

senin övdüğün her şey bir sözdür. başka bir şey değil. sen bu sözünle Allah'ın CC. ne ihtiyacını gidereceksin. hem bu övgü sözleri O'nun CC. birer vasfı iken.

örneğin Allah CC. en büyüktür, deyerek O'nu CC.  övsek. bu sözümüz O'nu CC. büyük yapmıyor ki.  bu kelimeler büyüklüğü ifade ediyor. ha kelimeler büyüklüğü oluştursa o zaman muhtaç diyebilirdin. ama ben boşuna yazıyorum gibi. hiç anlama ibaresi yok sen de.. bence sen bir bileni bulup bu konuları direk ona sorman gerek . böyle yazarak seni uyandırmak mümkün değil gibi.hem bu iş ihmal edilmeyecek kadar her şeyden değerli.

 

Güneş, kendisinden bir aynaya yansıyan ışığa hiç muhtaç olur mu? kendisi ışık zaten. gibi...gibi

 

 

 

:D örnekleriniz bile birbirini tutmuyor.

 

özetleyeyim. tanrınız: ben varım. ben burdayım. hey bana inanın diye kıvranıp duruyor. bunun için kitaplar gönderiyor. peygamberler gönderiyor, ezik gibi kendine inandırmak için uğraşıp duruyor. bu tanrı, inanılmaya muhtaç olmasa, bu kadar uğraşır mı?

 

bu tanrı tapınılmaya muhtaç olmasa, durup dururken insanı yaratır mı? bu tanrı tapınılmaya, övülmeye muhtaç olmasa, bir şeyler yaratıp kendini bildirmeye çalışır mı?

 

tüm eylemler, ihtiyaç gidermek içindir. hayali tanrınız, eylemde bulunan her varlık gibi, muhtaç olduğu için eylemde bulunmaktadır.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, FETİH yazdı:

 

Allah CC.  kendisini gizlemiş ve eserlerini ortaya çıkarmıştır. Çünkü eser ustasını daha iyi tanıtır. bunu bir  anlasan bütün mesele bu işte.

 

biz ressamı resimden tanıyacağız. yoksa ressamı görsen onun ressam olduğunu anlamazsın.sen ressamı yüzünden tanımazsın. sen bu noktayı biraz düşün.

 

sen istiyorsun ki ressam elinde resim ile gezsin. bu dediğin 2. sınıf ressamlar için geçerlidir. ama 1. sınıf bir ressam elinde resimile gezmez. onu resimden tanıdın tanıdın , yoksa küfür içinde ressamı inkar edersin.

 

resim yani eser o kadar önemli ki, onun ile resssamı biliyorsun.

bunu anla ki ressamı göremeyeceksin, ama eserinden onu bileceksin. insan bunun için yaratıldı işte.

ressam hiç mi görülmeyecek dersen, ressam sadece dostlarına cennette görüneceğini vaad ediyor. cennete girmeye çalışmalısın. amaç bu zaten.

 

bu konuda ressam sadece temsilen Allah CC. yerine kullanıldı. hakikatte Allah CC. kendini bildirdiği gibidir.

 

 

Gizlenmiș, ha ?!  :)
Ne güzel de itiraf ediyorsuz. Biz de zaten bunu bașından beri dillendiriyoruz. Bizim ona değil, bilakis onun bize ihtiyacı var, varolmak için. Bu kesin, biz onu yarattık. İnanmıyorsanız, gidip bakın. İnsanların olmadığı hiçbir yerde o yoktur, olmamıștır.

 

Ortada kapı gibi hergün, her saat bașı tecavüze uğrayan çoluk çocuk var. Resmen vahșetin resmidir. Hergün bu resmi görünce, diğerlerine bakmak gelmiyor içimizden.  Evet; Tanrı´nız gizleniyor olmalı, ortaya çıkacak takatı dahi yok.

 

Benden Size hatırlatması:
Onun en büyük(!) eserini ise es geçmișsiniz, yoksa Muhammedin ve  yoldașlarının eseri mi desem ?! :)

Onun için bile insanlara ihtiyacı olmuș. Kendisi pek beceriksiz galiba !

 

 

 

tarihinde kavak tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, FETİH yazdı:

 

sen nediyon, panteist misin?öyleysen şirk içindesin.

 

eser dediğin Allah CC. değil, Allah'ı CC. gösteren işaretlerdir..

 

 

Allah insandaki onu başarıya götüren güçtür.Yani haldir.O zaman İnsana Tanrıdır diyebiliriz.Eserlerimiz İnsanlığın bu kainatın Allahı yada Tanrısı olduğunun şahitleridir.İnsanın insana hizmeti ibadetinde ta kendisidir.Düşüncesiz kainata Allah diyemem dolayısıylada Panteist değilim

tarihinde Antonius tarafından düzenlendi
eksiklik var
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 06.01.2018 at 08:56, Antonius yazdı:

Allah insandaki onu başarıya götüren güçtür.Yani haldir.O zaman İnsana Tanrıdır diyebiliriz.Eserlerimiz İnsanlığın bu kainatın Allahı yada Tanrısı olduğunun şahitleridir.İnsanın insana hizmeti ibadetinde ta kendisidir.Düşüncesiz kainata Allah diyemem dolayısıylada Panteist değilim

 

bu dediklerini tarihte firavun da demişti. kavmine ilahlık taslamıştı. sonunu biliyorsundur. ebedi cehennemi boyladı.

sana gelince sen de ondan pek farklı değilsin. dikkat et. sen insanlara hizmet et ama ibadet sadece Allah'a CC. yapılır.

 

eserlerimize gelince onları Allah CC. yaratıyor. sen sadece var olan dağınık şeyleri bir araya getiriyorsun . bu yaratma değildir. bu yapmadır.

 

senin başarıya götüren güç dediğin Allah CC. ise de sen O CC.  değilsin ki.. kısaca senin içinde ve  dışındaki alemde gördüklerin ve duydukların Allah'ın CC. dışındaki varlıklardır.Allah CC.değildir.

 

ayrıca Allah'a CC. hal diyemezsin. haller mahluktur.Allah CC. ile insanı ayırmalısın. yoksa şirkten kurtulamazsın.. fakat sen bütünüyle O'ndansın. O CC. değilsin..

 

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...