Jump to content

Tanrı veya tanrılar var mıdır?


Recommended Posts

Bir deist olarak siz ateistlere bazı sorularım var.Dinlerin insan ürünü olduğu konusunda hemfikiriz ama tanrı düşüncesi neden ilkel çağlardan beri var? Evrende tanrı yoksa nasıl her şey tesadüf eseri olabilir? Tanrı yoksa bilinçsiz bir şekilde var oluyor demektir.Bilinçsiz atomlar nasıl insanı oluşturabiliyor? Atomların bilinci varsa demekki daha üst bir akıl tasarlamış demektir.Aslında tanrı tek olmak zorunda da değil.Bunlar dinlerin uydurması.Düşününüz evren bir hücreye benzetiniz.Şu an kaç yıldız öldü ve tekrar oluştu.Evrenler birbiri içine girebilir.Evrenin başlangıcı varsa (ki var Big Bang) evren yaratılmıştır bir ya da birden fazla tanrı tarafından.Bu sorulara ateizmin bir cevabı var mı? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 167
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

10 saat önce, othorty yazdı:

Bir deist olarak siz ateistlere bazı sorularım var.Dinlerin insan ürünü olduğu konusunda hemfikiriz ama tanrı düşüncesi neden ilkel çağlardan beri var? Evrende tanrı yoksa nasıl her şey tesadüf eseri olabilir? Tanrı yoksa bilinçsiz bir şekilde var oluyor demektir.Bilinçsiz atomlar nasıl insanı oluşturabiliyor? Atomların bilinci varsa demekki daha üst bir akıl tasarlamış demektir.Aslında tanrı tek olmak zorunda da değil.Bunlar dinlerin uydurması.Düşününüz evren bir hücreye benzetiniz.Şu an kaç yıldız öldü ve tekrar oluştu.Evrenler birbiri içine girebilir.Evrenin başlangıcı varsa (ki var Big Bang) evren yaratılmıştır bir ya da birden fazla tanrı tarafından.Bu sorulara ateizmin bir cevabı var mı? 

 

dinden soyutlansanız da, getirdiği sorunlardan soyutlanamamışsınız.

 

iki tür tanrı kavramı vardır.

- mükemmel olmayan tanrılar

- mükemmel tanrılar

 

mükemmel olmayan tanrılar

 

insan, mükemmel olmayan tanrıdır. bunun dışında, insandan daha üstün ama sonuçta yetersiz sözde varlıklar da, tıpkı insan gibi varoluş üzerinden sorgulanacaktır: o zaman bunları kim yarattı, diye. çünkü eksiklikleri ile kendiliklerinden varolabilen tüm tanrılar, aslında insanların da eksiklikleri ile kendiliğinden varolabileceklerini anlatır. bu yüzden insanlar, mükemmel olmayan tanrıları, sorgulanabilirlikleri nedeniyle zamanla terketmişlerdir.

 

mükemmel tanrılar:

 

eksiksiz tanrılardır. eksiksiz olanın hiçbir ihtiyacı da yoktur. ihtiyacı olmayanın doğal olarak eylemi de yoktur. yani ihtiyacı olmayan tanrı, herhangi başka bir şeyin varlığına muhtaç değildir, bu yüzden yaratmaz.

 

basitçe: tanrı insanları yarattı demek, tanrının bir amaca ulaşmaya ihtiyacı vardı. bu amaca kendi başına ulaşamadığı için insanlara ihtiyacı vardı. ortada insan olmadığı için, insanları yaratmaya ihtiyacı vardı. insanları yaşatabilmek için bir ortama ihtiyacı vardı... demektir. mükemmel varlık yerine ihtiyaçlar içindeki bir varlık ortaya çıktı.

 

her iki durumda da, tanrı diye bir şeyin olanaksızlığı açıktır. geri kalan her şey, insanın doğa karşısındaki düşkünlüğüne neden bulmaya çabalarken ürettiği masallardır.

 

başka bir açıdan baktığımızda da, dünyanın her yerinde, her tür insan, kendi tanrılarını üretmiş; diğer kültürlerden soyutlanmış olsalar bile ve hemen hepsi önce çok tanrı ile başlayıp, sonra bunları seyreltmiş. bu da gösteriyor ki, insan türü mantıklı nedenler peşinde koşarken, bilinmezliği tanrılar ile doldurmaya çalışmış. bilinmezlik azaldıkça tanrıların sayısı da azalmış. bu durumda, tanrının insanın düş ve düşüncelerinin ürünü olduğu açıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

dinden soyutlansanız da, getirdiği sorunlardan soyutlanamamışsınız.

 

iki tür tanrı kavramı vardır.

- mükemmel olmayan tanrılar

- mükemmel tanrılar

 

mükemmel olmayan tanrılar

 

insan, mükemmel olmayan tanrıdır. bunun dışında, insandan daha üstün ama sonuçta yetersiz sözde varlıklar da, tıpkı insan gibi varoluş üzerinden sorgulanacaktır: o zaman bunları kim yarattı, diye. çünkü eksiklikleri ile kendiliklerinden varolabilen tüm tanrılar, aslında insanların da eksiklikleri ile kendiliğinden varolabileceklerini anlatır. bu yüzden insanlar, mükemmel olmayan tanrıları, sorgulanabilirlikleri nedeniyle zamanla terketmişlerdir.

 

mükemmel tanrılar:

 

eksiksiz tanrılardır. eksiksiz olanın hiçbir ihtiyacı da yoktur. ihtiyacı olmayanın doğal olarak eylemi de yoktur. yani ihtiyacı olmayan tanrı, herhangi başka bir şeyin varlığına muhtaç değildir, bu yüzden yaratmaz.

 

basitçe: tanrı insanları yarattı demek, tanrının bir amaca ulaşmaya ihtiyacı vardı. bu amaca kendi başına ulaşamadığı için insanlara ihtiyacı vardı. ortada insan olmadığı için, insanları yaratmaya ihtiyacı vardı. insanları yaşatabilmek için bir ortama ihtiyacı vardı... demektir. mükemmel varlık yerine ihtiyaçlar içindeki bir varlık ortaya çıktı.

 

her iki durumda da, tanrı diye bir şeyin olanaksızlığı açıktır. geri kalan her şey, insanın doğa karşısındaki düşkünlüğüne neden bulmaya çabalarken ürettiği masallardır.

 

başka bir açıdan baktığımızda da, dünyanın her yerinde, her tür insan, kendi tanrılarını üretmiş; diğer kültürlerden soyutlanmış olsalar bile ve hemen hepsi önce çok tanrı ile başlayıp, sonra bunları seyreltmiş. bu da gösteriyor ki, insan türü mantıklı nedenler peşinde koşarken, bilinmezliği tanrılar ile doldurmaya çalışmış. bilinmezlik azaldıkça tanrıların sayısı da azalmış. bu durumda, tanrının insanın düş ve düşüncelerinin ürünü olduğu açıktır.

Tanrının bizi yaratma sebebinin müslümanlar gibi "ben bir hazineydim,bulunmak istedim"olmadığından eminim.Fakat bizi yaratma "amacı" olduğunu nasıl bildiniz? Tanrının iyi veya kötü olmadığını düşünüyorum.Bunu anlamak zor değil.Tanrıya amaç bahşederek onu insanlaştırdınız ama unutmayın o hiçbir kalıba konulamayacak kadar güçlü ve mükemmel.Tanrı evrenin ta kendisi de olabilir.Tabi bunlar ihtimaller.Tanrıyı hayal edip onu putlaştırmamalısınız.Bu teistlerin işi.Evrende hiçbir şey yokedilemez ve yoktan var edilemez.İşte tanrının en büyük kanıtı !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tesadüfler adına benim bir cevabım var.  Bu konuyu o kadar çok konuşuluyor ki bu forumda da zaman içinde konularda çok ele aldım.

 

https://notimportant-a.blogspot.com.tr/

 

bu blogtaki 

 

GERÇEK KAVRAMI VE YANILGISI

 

hariç diğer yazıları okursan sana cevap konusunda bir fikir verebilir. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
52 dakika önce, othorty yazdı:

Tanrının bizi yaratma sebebinin müslümanlar gibi "ben bir hazineydim,bulunmak istedim"olmadığından eminim.Fakat bizi yaratma "amacı" olduğunu nasıl bildiniz? Tanrının iyi veya kötü olmadığını düşünüyorum.Bunu anlamak zor değil.Tanrıya amaç bahşederek onu insanlaştırdınız ama unutmayın o hiçbir kalıba konulamayacak kadar güçlü ve mükemmel.Tanrı evrenin ta kendisi de olabilir.Tabi bunlar ihtimaller.Tanrıyı hayal edip onu putlaştırmamalısınız.Bu teistlerin işi.Evrende hiçbir şey yokedilemez ve yoktan var edilemez.İşte tanrının en büyük kanıtı !!!

 

varlık, herhangi biçimde eylem sonucu olabilir ya da olmayabilir.

 

varlık eylem sonucu değilse, inandığınız tanrıdan bağımsızdır. bu durumda, aslında hiçbir biçimde iletişim kurulmamış, varlık ile zerre ilgisi bulunmayan bir tanrının varlığından nasıl haberdar oldunuz sorusu gelecektir ve bunun da yanıtı ancak uydurdum olabilir. 

 

varlık eylem sonucu ise:

 

- eylem istemli ise, amaç doğrultusundadır. yani inandığınız tanrı, amacını gerçekleştirmek için eyleme, dolayısı ile varlığı yaratmaya muhtaçtır

- eylem istemsiz ise, amaçsızdır ve yan ürün olarak varlık vardır. bu durumda inandığınız tanrı, eylemlerini kontrol etmekten acizdir ve mükemmel değildir. bu durumda mükemmel olmayan bir tanrı, inandığınız tanrı değildir, çünkü yukarda mükemmel olduğunu öne sürmüşsünüz.

 

inandığınız tanrıyı pek ölçüp biçmeden,  terkettiğiniz dinlerin çelişkileri ile yeni inanç sisteminize taşımışsınız.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

- eylem istemli ise, amaç doğrultusundadır. yani inandığınız tanrı, amacını gerçekleştirmek için eyleme, dolayısı ile varlığı yaratmaya muhtaçtır

 

 

Güzel bir tespit yapmışsınız.Sadece bu nokta hariç diğerlerine katılıyorum.Tanrının amacı evren olsun ve harekete geçsin diyelim,bu neden yaratmaya ihtiyacı olduğunun kanıtı olsun? Tanrının izlerinin her yerde gözükmesi de cabası.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, bir_akil_insan yazdı:

 

 

- eylem istemli ise, amaç doğrultusundadır. yani inandığınız tanrı, amacını gerçekleştirmek için eyleme, dolayısı ile varlığı yaratmaya muhtaçtır

- eylem istemsiz ise, amaçsızdır ve yan ürün olarak varlık vardır. bu durumda inandığınız tanrı, eylemlerini kontrol etmekten acizdir ve mükemmel değildir. bu durumda mükemmel olmayan bir tanrı, inandığınız tanrı değildir, çünkü yukarda mükemmel olduğunu öne sürmüşsünüz.

 

inandığınız tanrıyı pek ölçüp biçmeden,  terkettiğiniz dinlerin çelişkileri ile yeni inanç sisteminize taşımışsınız.

 

 

 

 

Senin tanrı hakkındaki düşüncelerin doğru olabilir. beni  de ilgilendirmez.çünkü senin tanrı dediğin Allah CC değil..

 

ancak ben islamdaki Allah CC  için bir kaç söz söyleyim:

 

sen insanla ilahı karıştırmışsın.

benim bir amacım olsun, para kazanmak. bu amaç için işe girmem gerek. şimdi bu amaç için başkasının işine girmem gerektiğinden ben acizim .. doğruu.

illahın br amacı olsun, elma yapmak. bu amaç için elmayı yoktan yarattır. şimdi bu amaç için başkasının bir şeyini kullanmadı. yoktan kendi kudretiyle yarattı.

 

ne demek amaç olursa acizlik olur. . insan için doğru olsa da  Allah CC  için yanlıştır..

 

"Tanrı, amacını gerçekleştirmek için eyleme, dolayısı ile varlığı yaratmaya muhtaçtır" demişsin.........

 

yahu o amacı gerçekleştirirken, ortada amacı yapacak hiç bir şey yok. sıfırdan yoktan yaratıyor. acizlik neresindeymiş bunun. SENin gibi bir şeylere muhtaç değil..

 

varlıkları yaratmasının sebebini de söyleyelim: senin gibi biri keloğlanın saçı gibi olmasın diye, acıdı, rahmet buyurdu. seni yarattı. sen kalıkmışın acizdir diye iftira atıyorsun..

 

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, FETİH said:

sıfırdan yoktan yaratıyor.

 

Tamamen de yoktan yaratmıyor yani orda demagoji yapmayalım şimdi. Yaratmak her zaman tamamen yoktan var etmek anlamına geliyor olsa, o zaman "Biz insanı kan pıhtısından yarattık" lafı ne oluyor? Daha bir çok örnek var. Adem'i bile yoktan değil, çamurdan yarattım diyor. Demek ki yaratma her zaman yoktan var etme anlamına gelmiyor. Gelseydi bile farketmezdi, yoktan var edilmiş bir tane elma gören var mı? Benim için ölçü budur. Bir yıldızın yoktan oluştuğunu rapor eden bir tane bilimsel yayın var mı? Ya da evrenin yoktan oluştuğunu bildiren bir bilimsel yayın var mı?  Ne var? Senin inançların var. Bu yeterli değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, isabettin yazdı:

 

Tamamen de yoktan yaratmıyor yani orda demagoji yapmayalım şimdi. Yaratmak her zaman tamamen yoktan var etmek anlamına geliyor olsa, o zaman "Biz insanı kan pıhtısından yarattık" lafı ne oluyor? Daha bir çok örnek var. Adem'i bile yoktan değil, çamurdan yarattım diyor. Demek ki yaratma her zaman yoktan var etme anlamına gelmiyor. Gelseydi bile farketmezdi, yoktan var edilmiş bir tane elma gören var mı? Benim için ölçü budur. Bir yıldızın yoktan oluştuğunu rapor eden bir tane bilimsel yayın var mı? Ya da evrenin yoktan oluştuğunu bildiren bir bilimsel yayın var mı?  Ne var? Senin inançların var. Bu yeterli değil.

 

demegoji yok. Allah'ın CC. iki türlü yaratması vardır.:

 

1-ibda denir. yoktan yaratma budur. ruhun yaratılışı gibi..

 

2-inşa denir. sebebler kullanarak yaratma. elmanın yaratılışı gibi..

 

fakat bu da yoktan yaratma gibi değerlendirilebilir. çünkü o sebeblerin elma yı oluşturması onun yaratmasıyla oluyor.

yani elmanın sebebini yoktan yaratıyor. ha elmanın kendisini yoktan yaratsın bir anda, ha elmayı oluşturan sebebleri yoktan yaratsın.   elmanın sebeblerle inşa şeklindeki yaratılışını da reddedecek değiliz. Ama sen de sebeblerin de ibda şeklinde yani yoktan yaratıldığını da reddedme.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 minutes ago, FETİH said:

 

sınava tabi değil, çünkü sınav için akıl gerekli. bebekte aklı kullanacak olgunluk olmadığı için imtihan dışıdır.asıl  haksızlık onun sınava almaktır.

 

 yok kasteddiğin ben de bebekken ölüp cennete gitseydim. demek istemişsen..

 

o zaman da cenneti kaybetmiş değilsin. o bebekten daha şerefli bir yolla cennete gidebilirsin. aklını kullanıp iman ederek. ki bu yol en güzeli olmasaydı, Hz. Muhammed as. bu yolu kullanmazdı. önünde ölmediğin için daha güzel bir yol var. o da şu:  işit ve itaat et.

 

bu mu zor olan, ölümle bundan mı kaçacaksın. emin ol itaat etmek ölmekten daha güzell.. çünkü neticesi daha güzel.

 

 

Bebeğin risksiz ve kaskosu baştan ödenerek cennete girmesi ile benim imtihana tabi tutularak girmem açıkça imtihan eşitsizliğidir. Laf cambazlıkları bu açık gerçeğin üstünü bir santim bile örtemez. Kaldı ki, senin verdiğin yanıtlar benim sorduğum soruyla doğrudan ilgili değil. Ben sana, senin bu açıklamalarını neden o ölen bebek değil de ben dinlemekteyim diye soruyorum, sen bana şandan şereften bahsediyorsun. İmtihandan geçerek cennete girmek daha şerefliyse, neden o bebeğe de büyüyüp, reşit yaşa gelip, "şerefli" bir şekilde cennete girme şansı verilmiyor? İmtihansız cennete konmak mümkünse imtihana sokulan bana, imtihanlı cennete girmek daha şerefli ise imtihanda kendini kanıtlama şansı verilmeyen bebeğe haksızlık yapılmış oluyor. Seni bu konuları mantıklı bir şekilde düşünmeye, "eğer böyle bir yaratan varsa bile, adaletsizdir, kuralları kabul edilemez" diye benimle birlikte haykırmaya çağırıyorum. 

 

O kitabı biz insanlar yazdık, o kadar abartma. Batılı bırak, yüzünü akla ve gerçeğe dön.

tarihinde isabettin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
12 saat önce, NotImportant yazdı:

Tesadüfler adına benim bir cevabım var.  Bu konuyu o kadar çok konuşuluyor ki bu forumda da zaman içinde konularda çok ele aldım.

 

https://notimportant-a.blogspot.com.tr/

 

bu blogtaki 

 

GERÇEK KAVRAMI VE YANILGISI

 

hariç diğer yazıları okursan sana cevap konusunda bir fikir verebilir. 

Sen de mi blogcuydun yaw ..

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 saat önce, isabettin yazdı:

 

Ruhun yoktan yaratıldığı nerede yazıyor?

 

Allah'ın CC. dışındaki her şey mahluktur.

 

ruh da Allah'ın CC.   yarattığı acaip varlıklardan biridir.çünkü o  görülemez. ve ebedi yaratılmış. bu da onu ilginç ve anlaşılması zor yapıyor.

ayrıca ruh beden de önce yaratılmıştır.

 

“Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: “Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ilimden ancak, az bir bilgi verilmiştir.”(İsra, 17/85)  mealindeki ayette ifade edildiği üzere, ruh en gizemli bir varlıktır. Onun için ruhun gerçek yaratılış zamanını ve mahiyetini ancak Allah bilir.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 12/30/2017 at 15:31, othorty yazdı:

Güzel bir tespit yapmışsınız.Sadece bu nokta hariç diğerlerine katılıyorum.Tanrının amacı evren olsun ve harekete geçsin diyelim,bu neden yaratmaya ihtiyacı olduğunun kanıtı olsun? Tanrının izlerinin her yerde gözükmesi de cabası.

 

tanrının bir amacı olması, zaten onun ihtiyacının getirisidir. amaçlanan şey, eksik olandır.

 

tdk - amaç: ulaşmak istenilen sonuç

 

tanrı, bu sonuçta değildir, oraya ulaşabilmek ister. bu isteğin yerine gelmesi için eyleme geçmeye muhtaçtır. eylemin gerçekleşmesine muhtaçtır. çünkü eylem gerçekleşmeden istediği sonuca ulaşamaz. 

 

muhtaç, ihtiyaç içinde olan demektir. ihtiyaç ise gereksinim demektir.

 

tanrı, her türlü sonuca ulaşabilmek için eylemde bulunmak zorundadır. yani eyleme geçmek onun için gereksinim/ihtiyaçtır. yani tanrı, amacına ulaşmak için eyleme muhtaçtır. 

 

oysa ki, mükemmel tanrı, hiçbir şekilde muhtaç değildir.

 

bu durumda, mükemmel tanrı diye bir şey olamaz. yani bütün mükemmel tanrılar, insanlar tarafından uydurulmuş masal kahramanlarıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 hours ago, FETİH said:

 

“Sana ruh hakkında soru sorarlar. De ki: “Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ilimden ancak, az bir bilgi verilmiştir.”(İsra, 17/85)  mealindeki ayette ifade edildiği üzere, ruh en gizemli bir varlıktır. Onun için ruhun gerçek yaratılış zamanını ve mahiyetini ancak Allah bilir.

 

Ruhun yoktan yaratıldığından emin değilsin yani. O zaman yoktan yaratılanlara örnek olarak niye ruhu veriyorsun? Başka örnek mi yoktu? Teneke herif. Daha dinini bilmiyorsun. Sıkıştırınca da çark ediyorsun. Git adam gibi öğren öyle gel.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 31.12.2017 at 22:59, isabettin yazdı:

 

Ruhun yoktan yaratıldığından emin değilsin yani. O zaman yoktan yaratılanlara örnek olarak niye ruhu veriyorsun? Başka örnek mi yoktu? Teneke herif. Daha dinini bilmiyorsun. Sıkıştırınca da çark ediyorsun. Git adam gibi öğren öyle gel.

 

ruhun yaratılışı direk Allah'a CC. nisbet edildiği için yoktan yaratılmıştır.

O ayette bir şey kullanılarak yaratıldığı söylenmeyip, direk emr denilerek, emr aleminden olduğu dolayısıyla yoktan yaratıldığına işaret edilmiştir. tabiki doğrusunu Allah CC. bilir. kaldı ki ibda ve inşa şeklinde yaratılışı ne değiştirecek ki. ben 2 sini de Allah CC. yaratıyor diyorum. hatta her inşa bir ibdadır,fakat her ibda bir inşa değildir.

 

 

tenekeimiş

sen biliyorsan bana ne soruyorsun?

yok bilmiyorsan benim hatalı olduğumu nerden biliyorsun?

 

bilmiyor olabilirim ancak Allah CC. ve Resulullah sav . ne derse kabul ederim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 31.12.2017 at 21:38, bir_akil_insan yazdı:

 

tanrının bir amacı olması, zaten onun ihtiyacının getirisidir. amaçlanan şey, eksik olandır.

 

tdk - amaç: ulaşmak istenilen sonuç

 

tanrı, bu sonuçta değildir, oraya ulaşabilmek ister. bu isteğin yerine gelmesi için eyleme geçmeye muhtaçtır. eylemin gerçekleşmesine muhtaçtır. çünkü eylem gerçekleşmeden istediği sonuca ulaşamaz. 

 

muhtaç, ihtiyaç içinde olan demektir. ihtiyaç ise gereksinim demektir.

 

tanrı, her türlü sonuca ulaşabilmek için eylemde bulunmak zorundadır. yani eyleme geçmek onun için gereksinim/ihtiyaçtır. yani tanrı, amacına ulaşmak için eyleme muhtaçtır. 

 

oysa ki, mükemmel tanrı, hiçbir şekilde muhtaç değildir.

 

bu durumda, mükemmel tanrı diye bir şey olamaz. yani bütün mükemmel tanrılar, insanlar tarafından uydurulmuş masal kahramanlarıdır.

 

siz kafayı yemişsiniz. böyle mantık mı olur.

mahlukatı yaratmak isteyip, yaratmak için (kün) ol demesi mi onu aciz yapıyor?

 

sadece (ol) demek onu aciz yapması için, onu (ol) demeye zorlayan bir başka güç olmalı. böyle olursa senin dediğin doğru olur.ondan başka kimse yok ki... mantığını düzelt.

 

halbu ki olma demesi için de kudreti varken, mahlukatı acıyıp (ol) dedi. mahlukatı yoktan halketti.

 

eyleme muhtaç olmak, o eylemin oluşturduğu esere muhtaçlık olursa , dediğin gibi düşünülebilir. ama Allah'a CC. esere muhtaç değil. yanlış düşünüyorsun.

 

eylem dediğin kendi eylemi (kün demesi ) buna muhtaçlık diyemezsin.yaratmak için bir başkasının eylemini kullanmıyor ki.. kendi eylemini kullanıyor. yaratmak için kendi eylemini kullanmak .... muhtaçlıksa. gerçek muhtaçlık tanımı nedir ? sana göre . meseleyi carpıtıyorsun. buna muhtaçlık denmez. sen de biliyorsun..

 

olma deseydi.. hiçbir şey olmayacaktı.ol dediği için bizler oluştuk. bu da bizi yokluktan kurtardı. bize faydası oldu.Allah'a CC. bir faydası yok ..

 

tarihinde FETİH tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
55 dakika önce, FETİH yazdı:

 

siz kafayı yemişsiniz. böyle mantık mı olur.

mahlukatı yaratmak isteyip, yaratmak için (kün) ol demesi mi onu aciz yapıyor?

 

sadece (ol) demek onu aciz yapması için, onu (ol) demeye zorlayan bir başka güç olmalı. böyle olursa senin dediğin doğru olur.ondan başka kimse yok ki... mantığını düzelt.

 

halbu ki olma demesi için de kudreti varken, mahlukatı acıyıp (ol) dedi. mahlukatı yoktan halketti.

 

eyleme muhtaç olmak, o eylemin oluşturduğu esere muhtaçlık olursa , dediğin gibi düşünülebilir. ama Allah'a CC. esere muhtaç değil. yanlış düşünüyorsun.

 

eylem dediğin kendi eylemi (kün demesi ) buna muhtaçlık diyemezsin.yaratmak için bir başkasının eylemini kullanmıyor ki.. kendi eylemini kullanıyor. yaratmak için kendi eylemini kullanmak .... muhtaçlıksa. gerçek muhtaçlık tanımı nedir ? sana göre . meseleyi carpıtıyorsun. buna muhtaçlık denmez. sen de biliyorsun..

 

olma deseydi.. hiçbir şey olmayacaktı.ol dediği için bizler oluştuk. bu da bizi yokluktan kurtardı. bize faydası oldu.Allah'a CC. bir faydası yok ..

 

 

akılca ve mantıkça zayıf olduğunuzu biliyoruz. yine de anlamaya çalışacağınızı umarım.

 

tanrınız bir şeyi, o şeyden yoksun olduğu için yaratır. tanrınız yoksunluk içinde olduğu için yaratır. tanrınız o şeyin varlığına muhtaç olduğu için yaratır. tanrınız yoksundur, eksiktir ve muhtaçtır.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...